• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Tunturi Ehybrid DI2 27,5" 5v sähköhybridipyörä 1190 e (-60%), Kärkkäinen

2 E-Lite bikes at InterSport. Someone lucky will get the left one.
Now it's clear that for Tunturi it's quite common way to install different components (like forks, saddles, tires) even inside the same batch.

20250913_152955.jpg
 
Is there possibility to change tire circumference length (by default it's 2200 mm)?
How does SC-EN500 show 5 assist levels?

Tämä kuva on Häiliksen viestistä. Pyörän päässä näytöllä on edelleen kolme palkkia millä asia indikoidaan, joten sinällään et pysty valitsemaan sen enempää. Täytyy sanoa, että en itsekkään tiedä miten tuo käytännössä pelaa taustalla mutta arvelisin, tämä siis arvaus, on se, että tuossa fine tuningin alapuolella näkyvä 1, 2, 3, 4, 5 eli haarukka eco -> powerful pelaa vain tuolla sinisellä, yhdellä vihreällä ja keltaisella pallukalla. Se, että mikä se noista vihreistä on, jos niitä on useampi, niin en osaa sanoa/arvata. Kohtuudella kai tuon voisi kokeilla laittamalla tuon sinisen ja keltaisen kuten kuvassa on ja sitten aloittaa laittamalla yksi vihreä pallukka vaikka kohtaan "1.25" ja käy koeajolla. Sitten siirtää vihreän kohtaan 4.75 ja käy koeajolla. Näissä eron varmasti huomaa. Sitten laittaisi toisen vihreän sinne toiseen ääripäähän ja ottaisi koeajon, niin näkisi, että kumman pään vihreän se sitten ottaa siitä "keskiavustuksessa"... Voihan tuolla, että tuo fine tune ei ole tälle tietokoneelle se paras, kun käyttöliittymä tukee vain kolmea tasoa. Paremmissahan on useampi porras mistä valita ja niissä tämä varmasti toimisi paremmin. :hmm:


Ja tuota renkaan mittaa ei näkynyt missään, että voisi vaihtaa. En ainakaan huomannut. Otin joka kohdasta screenshotit ja voin vielä tarkistaa mutta en muista nähneeni moista.


Näyttökuva 2025-09-11 113233.png
 
Minun käsitykseni mukaan renkaan ympärysmittaa tai rattaita (välitystä) ei voi muuttaa Shimanon etube -ohjelmalla eikä välttämättä rattaita edes maksullisella (lisenssi) minimax tms ohjelmalla? Osaako joku varmistaa asian?
 
Minun käsitykseni mukaan renkaan ympärysmittaa tai rattaita (välitystä) ei voi muuttaa Shimanon etube -ohjelmalla eikä välttämättä rattaita edes maksullisella (lisenssi) minimax tms ohjelmalla? Osaako joku varmistaa asian?
Renkaan ympärysmittaa ei voi muuttaa ilman vippaskonsteja koska sen säätö suoraan korreloituu pyörän maksiminopeuteen.
Eli se säätö on tehtaalla lukittu paikalleen ja vaatii ohjelmiston käyttöä millä nopeus rajoituksiin liittyviä säätöjä pääsee räpläämään.
 
This picture is from Häilis's post. There are still three bars on the screen at the end of the bike that indicate the thing, so you can't choose more than that. I have to say that I don't know how that works in practice in the background, but I would guess, this is a guess, that the 1, 2, 3, 4, 5 that you see below the fine tuning, ie the fork eco -> powerful, only works with that blue, one green and yellow ball. I can't say/guess what those green ones are, if there are more than one. I guess you could try that reasonably by putting that blue and yellow as in the picture and then starting by putting one green ball at "1.25" for example and test driving. Then move the green one to 4.75 and test drive. You will definitely notice the difference in these. Then I would put the other green one at the other extreme and take a test drive, and see which end of the green it takes from it in "medium assistance"... I guess that fine tune isn't the best for this computer, since the user interface only supports three levels. Better ones have more levels to choose from and this would certainly work better there.:hmm:


And there was no indication of the tire size anywhere that I could change. At least I didn't notice. I took screenshots of every spot and I can still check, but I don't remember seeing that.


Näyttökuva 2025-09-11 113233.png
It looks like other cycling computer is required to use fine tune mode. It's from the SC-EN600 manual:
1758111974945.png
 
Oliko miten hankala projekti itse vaihtaa?
Tuo jatkopätkä on tosi helppo. Ruuvit auki, sujauttaa putkenpätkän tonne väliin ja kiristää ruuvit oikeassa järjestyksessä.

Jos ton kannattimen vaihtais esim. säädettävään, pitäisi tuo vanha purkaa pois ja uusi laittaa tilalle. Ei siinäkään sen enempää ongelmia, mutta joutuu hetken kannattelemaan käsissään sitä tankoa kun se on irti kiinnityksistä.
 
Kiitoksia linkeistä, laitoin 36e:n bluetooth napit tilaukseen + pariin pyörään voimansiirron hiluja. Aiemminkin olin halvat ja hyvät renkaat tuolta kaupasta tilannut. 10 itemin tilaus pakattiin aamupäivän aikana, kun eilen laittoi illalla tilauksen sisään.

Mikä ketju tuolta on sopiva? Katsoin ao. linkistä, että Shimanon oma suositus olisi CN-HG71.
Tilasin tuollaisen pyörän mukana tulleen KMC:n. Siinä on samat kriittiset mitat (1/2 x 3/32) kuin HG71:ssä ja oli halvempi ja ehkä vahvempi. Käsitin sen olevan ulkomitaltaan leveämpi eli siksi vain single speed ketju. Huomioitava että nuo missing linkit ei ole uudelleenkäytettävää mallia kuten 9-12 speedit, mutta ketjun mukana tulee yksi missing link mukana.

Tilasin myös 27 ja 30 rattaat testiin ja varalle kun halpoja oli. Ajan kyllä tuon esiasennusketjun vaihtokuntoon ennen seuraavan rattaat testausta, kun nykyinenkin välitys ihan ok. 30 ratas tosiaan shiftaa vaihteet aikalailla yhtä pykälää ylöspäin, 27 puoleen väliin tuosta. Alla vertailu eri välityssuhteista.

Napavaihteessa on myös vaihteleva hyötysuhde vaihteiden välillä, mutta tästä ei ole tarkempaa tietoa tarjolla Inter5:hen. Eli jos nykyisin kolmonen on se 25-30 km/h vaihde ilman avustusta, niin 30 rattaalla nelosella sama nopeus ja kadenssi voi tuntua helpommalta tai sitten raskaammalta.

2427,0030,00
11,586251,411,27
22,0251,801,62
32,5652,282,05
43,273752,912,62
5 4,16253,703,33
 
Viimeksi muokattu:
Naatarenkaitakin pitäisi alkaa kohta vaihtelemaan. Koko itselle nyt hiukan eksoottisempi, niin millaisia hankintoja meinaatte tehdä? Paljon vaihtoehtoja sinällään ja nakkasin yhden missä korkeimpia nastalukuja mutta ehkä jo hiukan turhan karkea kuviointi tällaiseen pyörään.


Ajattelin aluksi 54-584 Routaa, joko normaalina tai e-bike versiona. Tämä voisi olla myös vaihtoehto työmatka-ajoon asvaltille, en kyllä ymmärrä miten mainostetaan myös yhteensopivuutta 26 vanteen kanssa?


Minun käsitykseni mukaan renkaan ympärysmittaa tai rattaita (välitystä) ei voi muuttaa Shimanon etube -ohjelmalla eikä välttämättä rattaita edes maksullisella (lisenssi) minimax tms ohjelmalla? Osaako joku varmistaa asian?

Takapyörän nopeutta mitataan takalevyjarrun puolelta, sinnehän menee jarruputken vieressä johto. Varmaankin nuo roottorin kuusi kiinnitysniittiä tekevät magneettikentän kautta pulsseja anturille. Rattaiden välityksillä ei ole väliä kun lasketaan suoraan fiksattua ympärysmittaa vasten. Poista puolet kiinnikkeistä, niin pyörä luulee kulkevansa puolta nopeutta. :hmm: Saattaa kyllä antaa jonkun virheen, kun moottorin rpm ja oletettujen välitysten välillä on suuri ero. :hmm:

It looks like other cycling computer is required to use fine tune mode. It's from the SC-EN600 manual:
1758111974945.png
sininen/Eco - vihreä/trail - keltainen/boost.

Vihreitä/Trail tasoja voi olla monia, mutta tarkan tason saa selville vain muistamalla montako pykälää se on ecosta ja boostista pyörään asennetulla näytöllä. Kalliimmassa näytössä näkyy sitten formaatissa "taso / valittujen tasojen määrä". Kunhan pitää välitasojen määrän järjellisen, niin ei sillä tarkalla tasolla ole väliä. Napista lisää tai vähemmän avustusta tarpeen mukaan. Tämän viestin videossa selitetään 12 minuutista eteenpäin.
 
Tympein itselle on tuo, kun tykkään käyttää enemmän lihasta ajon aikana, niin tämä tulkitaan sitten turhan kovaksi työksi ja pyörä pykältää kiihdytyksessä alaspäin. Menee hiukkasen rytmi sekaisin, kun yht'äkkiä kevenee ja kammen kierrokset kasvaa.
Tämä on myös minusta sen ärsyttävin toiminto, liian herkkä pienemmälle vaihto. Yritän säätää vähemmän herkäksi kunhan saaan tuon 600-L:n. Jos olet keksinyt jo oikeita säätöarvoja niin ei kun vain ketjuun.

Intersporteissa on muuten edelleen myymälöistä toimitettuna E-Lux High ja E-Lux Ltd High Special Editionia 999:llä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 249
Viestejä
4 926 377
Jäsenet
79 336
Uusin jäsen
amirH

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom