Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Is there possibility to change tire circumference length (by default it's 2200 mm)?
How does SC-EN500 show 5 assist levels?
Renkaan ympärysmittaa ei voi muuttaa ilman vippaskonsteja koska sen säätö suoraan korreloituu pyörän maksiminopeuteen.Minun käsitykseni mukaan renkaan ympärysmittaa tai rattaita (välitystä) ei voi muuttaa Shimanon etube -ohjelmalla eikä välttämättä rattaita edes maksullisella (lisenssi) minimax tms ohjelmalla? Osaako joku varmistaa asian?
It looks like other cycling computer is required to use fine tune mode. It's from the SC-EN600 manual:This picture is from Häilis's post. There are still three bars on the screen at the end of the bike that indicate the thing, so you can't choose more than that. I have to say that I don't know how that works in practice in the background, but I would guess, this is a guess, that the 1, 2, 3, 4, 5 that you see below the fine tuning, ie the fork eco -> powerful, only works with that blue, one green and yellow ball. I can't say/guess what those green ones are, if there are more than one. I guess you could try that reasonably by putting that blue and yellow as in the picture and then starting by putting one green ball at "1.25" for example and test driving. Then move the green one to 4.75 and test drive. You will definitely notice the difference in these. Then I would put the other green one at the other extreme and take a test drive, and see which end of the green it takes from it in "medium assistance"... I guess that fine tune isn't the best for this computer, since the user interface only supports three levels. Better ones have more levels to choose from and this would certainly work better there.
And there was no indication of the tire size anywhere that I could change. At least I didn't notice. I took screenshots of every spot and I can still check, but I don't remember seeing that.
![]()
Oliko miten hankala projekti itse vaihtaa?Kiitokset vinkistä. Kävin Jussilta hakemassa itsekin 90mm setin ja kyllä vanha mummiskakuski nauttii!
![]()
Tuo jatkopätkä on tosi helppo. Ruuvit auki, sujauttaa putkenpätkän tonne väliin ja kiristää ruuvit oikeassa järjestyksessä.Oliko miten hankala projekti itse vaihtaa?
Tilasin tuollaisen pyörän mukana tulleen KMC:n. Siinä on samat kriittiset mitat (1/2 x 3/32) kuin HG71:ssä ja oli halvempi ja ehkä vahvempi. Käsitin sen olevan ulkomitaltaan leveämpi eli siksi vain single speed ketju. Huomioitava että nuo missing linkit ei ole uudelleenkäytettävää mallia kuten 9-12 speedit, mutta ketjun mukana tulee yksi missing link mukana.Mikä ketju tuolta on sopiva? Katsoin ao. linkistä, että Shimanon oma suositus olisi CN-HG71.
24 | 27,00 | 30,00 | |
1 | 1,58625 | 1,41 | 1,27 |
2 | 2,025 | 1,80 | 1,62 |
3 | 2,565 | 2,28 | 2,05 |
4 | 3,27375 | 2,91 | 2,62 |
5 | 4,1625 | 3,70 | 3,33 |
Naatarenkaitakin pitäisi alkaa kohta vaihtelemaan. Koko itselle nyt hiukan eksoottisempi, niin millaisia hankintoja meinaatte tehdä? Paljon vaihtoehtoja sinällään ja nakkasin yhden missä korkeimpia nastalukuja mutta ehkä jo hiukan turhan karkea kuviointi tällaiseen pyörään.
![]()
Black Ice 27,5\" 57-584 330 nastarengas | Karkkainen.com verkkokauppa
Kärkkäiseltä löydät helposti ja edullisesti kaiken tarvitsemasi mahtavasta, yli 400 000 tuotteen valikoimastawww.karkkainen.com
Minun käsitykseni mukaan renkaan ympärysmittaa tai rattaita (välitystä) ei voi muuttaa Shimanon etube -ohjelmalla eikä välttämättä rattaita edes maksullisella (lisenssi) minimax tms ohjelmalla? Osaako joku varmistaa asian?
sininen/Eco - vihreä/trail - keltainen/boost.It looks like other cycling computer is required to use fine tune mode. It's from the SC-EN600 manual:
![]()
Tämä on myös minusta sen ärsyttävin toiminto, liian herkkä pienemmälle vaihto. Yritän säätää vähemmän herkäksi kunhan saaan tuon 600-L:n. Jos olet keksinyt jo oikeita säätöarvoja niin ei kun vain ketjuun.Tympein itselle on tuo, kun tykkään käyttää enemmän lihasta ajon aikana, niin tämä tulkitaan sitten turhan kovaksi työksi ja pyörä pykältää kiihdytyksessä alaspäin. Menee hiukkasen rytmi sekaisin, kun yht'äkkiä kevenee ja kammen kierrokset kasvaa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.