Boldasin pääpointit, kun tuli aika paljon lopulta tekstiä.
Se vakioprofiili on tuollainen ja itsellä on nyt käytössä profiili 2:n mukainen. Myös keskitason avustuksella moottori antaa vakiona maksimiväännöt, toki silloin tarvitsee myös itse voimakkaammin polkea verrattuna turboon. Eli pienehköstä akusta voi ottaa huomaamattaan paljon tehoa myös keskitasolla.
Jos kolme palkkia on lähempänä 40% kuin 60% niin ei siellä mahdottomasti rangea 85Nm avustukselle ole. Parempi ladata se akku nyt talvella lähes täyteen ennen ajoja.
Nyt työmatkalla nollakelissä ja 35-49 Nm maksimissaan meni akkua pyörän mukaan 44% 34 kilometrillä. Alla on nastarenkaat ja huippunopeudet työmatkan alamäessä on tippunut 38 km/h -> 34 km/h (ei mitään järkeä yrittää vääntää vitosella).
Häviöitä siis enemmän, mutta keskinopeus ei kuitenkaan juurikaan sähköavun takia laske.
Tuon aiemman täyden akkusyklin 57 km ajoin ~2 C asteen lämmössä ja pyörä oli paluumatkaan lähdettäessä ollut päivän ulkona. Silloin sain ladattua 476 wh laturilla ~ 400 Wh:a akkuun.
504 Wh:n akku, jossa on jonkun kokoinen bufferi vielä valoille. Eli sanoisin että ei kovin kaukana olla prosentuaalisesti kesän täyden akun käytettävästä kapasiteetista.
Pyörän arpoma range ennen sähköjen loppumista oli 3 km turbolla ja 17 km minimillä. Kuitenkin hetkeä myöhemmin kun laitoin täydet avut jyrkkään lyhyeen mäkeen niin avustukset tippui alhaisemmalle tasolla. Puolta kilometriä myöhemmin sitten loppui avustaminen kokonaan.
Rangemittari ei taida ottaa huomioon akun lämpötilaa vaan avustukset loppuu kun jokin muu raja tulee vastaan kylmän akun kyykätessä alhaisella varauksella. Vähän niinkuin puhelinkin tuppaa sammumaan ennenaikaisesti kylmässä.