• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Tunturi Ehybrid DI2 27,5" 5v sähköhybridipyörä 1190 e (-60%), Kärkkäinen

Joo, ainoastaan tuossa yhteydessä. Tapahtumalle oli tosin onnellinen loppu, sillä E-Tube itse ehdotti lopulta firmiksen uudelleenasentamista, ja asennus meni mutkitta toisella yrittämällä bluetooth-yhteydellä. Eli ei tarvinnut hakea PCE02 mokkulaa lainaan firmiksen palauttamiseksi.
Varmaan tuo onnistui sen takia kun itse Bluetooth moduuli mikä pukkaa firmiksen toisen komponentin sisään oli vielä kunnossa.
Oletusarvoisesti Shimanon ohje on mennä pyörähuoltoon asentamaan firmis viansietotilassa langallisesti. Hinta operaatiolle erittäin todennäköisesti sama kuin normaali firmis päivitys palvelu.
 
Onko joku keksinyt hyvää paikkaa pistää piiloon AirTagia? Mahtuisikohan tuonne akkukotelon sisään piiloon esimerkiksi?

e. Ja onko joku katsonut missä runkonumero on? Lähinnä jos joku osaa heti sanoa mistä löytyy, muuten pitää itse lähteä kurkkimaan.
 
e. Ja onko joku katsonut missä runkonumero on? Lähinnä jos joku osaa heti sanoa mistä löytyy, muuten pitää itse lähteä kurkkimaan.
Tämä kiinnostaa. Siellä penkin alla, pystytangon ihan alapäässä, takarenkaan etupuolella on joku tarra. Siinä vois olla mutta on vaikeasti luettavissa.

Pyörän mukana tuli ohjekirjat ym. pussukassa - onkohan tuo tarra pussukan kannessa sama sarjanumero?
 
Onko joku keksinyt hyvää paikkaa pistää piiloon AirTagia? Mahtuisikohan tuonne akkukotelon sisään piiloon esimerkiksi?

e. Ja onko joku katsonut missä runkonumero on? Lähinnä jos joku osaa heti sanoa mistä löytyy, muuten pitää itse lähteä kurkkimaan.
En ole vielä ehtinyt säätämään, mutta kerran kokeilin akkukotelon yläosaan työntää sormet ja siellä tuntui olevan hyvin tilaa, joten sinne sen jotenkin liimaisin kiinni. Alaosassa taas ei ole yhtään tilaa.
 
Saako tähän jotain BikeFinderin tapaista aparaattia, joka käyttäisi pyörän omaa akkua? Mulla on omassa pyörässä ollut kolme vuotta BikeFinder, ja siinä on varsinkin kylmään vuodenaikaan surkea akkukesto. Puolisolle ostettiin tämä Tunturi ja olisi kiva jos hänen ei tarvitsisi lähteä samaan latausrumbaan.
 
Onko joku keksinyt hyvää paikkaa pistää piiloon AirTagia? Mahtuisikohan tuonne akkukotelon sisään piiloon esimerkiksi?

e. Ja onko joku katsonut missä runkonumero on? Lähinnä jos joku osaa heti sanoa mistä löytyy, muuten pitää itse lähteä kurkkimaan.
yksi vaihtoehto olisi tuollainen soittokello minkä sisään saa airtagin.

Näyttökuva 2025-09-24 195355.png
 
Vaihdoin täälläkin SW-EN600-L paikalleen ja päivittelin firmikset tässä järjestyksessä 1->4. Skollasin näyttöä päivitysten aikana vähän ettei mennyt näyttö kiinni missään vaiheessa. Kaikki meni lävi, mutta systeemiin jäi vikakoodi E203 maintenance välilehdelle. :hmm:

Screenshot_20250924_190206_E-TUBE(1)(1).png

Screenshot_20250924_192850_E-TUBE.png

Screenshot_20250924_193702_E-TUBE(1).png

Screenshot_20250924_193724_E-TUBE(1).png
Näyttää olevan "ihan" normaalia ja lähtee ehkä seuraavassa firmispäivityksessä pois. Täytyy huomenna testata onko tehot tallella.

Jotain tuo gearboxin ohjaus parametrit bugittaa eli auto 2 löytyy edelleen käytöstä, vaikka e-tuben asetuksista se on pois eikä sieltä puolelta saa aktivointitäppää päällekään.

Tällaisen näytön keräsin puhelimesta seurattavaksi.

Screenshot_20250924_195100_E-TUBE RIDE.png


Pyörässä tulleet osat
Screenshot_20250924_220217_Chrome.jpg
Screenshot_20250924_220248_Chrome.png
Screenshot_20250924_220258_Chrome.png
Screenshot_20250924_220438_Chrome.png

 Päivityspalikka
Screenshot_20250924_220309_Chrome.png
 
Viimeksi muokattu:
Kuinkahan vanha softa tässä nyt on käytössä ja mitä uudella sitten mahdollisesti saa parannuksia nykyiseen. Taidan itse jättää pyörähuollon asiaksi nämä jos nyt oikeasti tarvetta olisi.
 
4.0.1 (uusin 4.4.2) oli täällä moottori myös. oikea vaihdin 3.0.2 (3.2.0), vaihteisto 3.3.0 (3.3.1). Saksasta tullut bt-kykyinen vasen vaihdin oli 4.0.1 (4.1.0).
Vikakoodia en nähnyt jäävän.
 
Oliko jollain teistä Tampereella pelit ja vehkeet hankittuna päivittämiseen? Onnistuisiko tilaustyö pientä palkkiota vastaan?
 
Hyvin pieniä on erot firmiksellä ainakin vakioprofiililla. Jos nyt jotain, niin ovat ehkä hienosäätäneet voiman tuottoa paikaltaan lähdettäessä. Alkuperäisellä firmiksellä tuntui aavistus enemmän vääntötärinää minimi kadenssilla.

Jätän nyt alkuperäisen näytön pois ja käytän puhelimen yhteyttä matkojen taltiointiin ja rangen tarkkailuun ajojen välissä. Onhan tuossa jopa navigaattori, mikäli puhelimen virittää näkyville. Shimanon näytön sijaan pyörään voisi liittää myös langattomasti kolmannen osapuolen pyöräilytietokoneen, jos sellaista haluaa ja ohjata vasemmalla keskinappulalla.

Etube projektin kautta voi luoda pyörään 2 profiilia, mutta pyörän mukana tulevan näytön kautta niiden välillä ei voi vaihtaa. Nyt tuo profiili 2 toimii niin että on 1 sininen, 3 vihreää ja keltainen taso käytössä.

Screenshot_20250926_174455_E-TUBE.png


Akkuun näyttää menevän tunnissa 40% kun ei aivan täydeksi asti lataa. Saman verran kului 35 km:n työmatka-ajoilla alkuperäisellä trail profiililla, 85Nm käytössä, akkua säästelemättä.

20250925_224652.jpg
 
The battery seems to drain 40% in an hour when not fully charged. The same amount was used during a 35 km commute on the original trail profile, 85Nm in use, without sparing the battery.
I've recognized that when the application shows for example 70% it could actually be from 61 to 70. Exact number can be seen via Shimano SM-PCE02 only.
So, 30 / 70 could have actual difference in range 31 - 49.
 
I've recognized that when the application shows for example 70% it could actually be from 61 to 70. Exact number can be seen via Shimano SM-PCE02 only.
So, 30 / 70 could have actual difference in range 31 - 49.
Charging wattage seem to be pretty constant between 10-90% so aiming at 60-80% storage charge is easy (70 or 80 at e-tube ride app. I don't normally cycle every day with this bike so time a Tapo P110 plug to stop at 70-80 reading.

Muutama lisähuomio nyt reilun 400 km ajoilla tähän jatkoksi. Täyteen ladatessa viimeinen ~60min ei ota seinästä yhtään Wattia mutta ledi laturissa palaa. Tuossa tapahtuu internetin mukaan kennojen balansointi eli kannattaa välillä ladata ennen ajoon lähtöä ihan täyteen. Työmatka-ajossa latailen ajastetulla pistorasialla varauksen 70-80% kun käyttö ei ole päivittäistä. Alkuperäisellä näytöllä tämä lienee 4 palkkia viidestä. Shimanon ohjeet on ladata aina täyteen, mutta säilyttää 70 varauksessa eli valmistajan ohjeita mukaillen.

Ajaessa olen huomannut, että 2->3 vaihdon jälkeen tapahtuu välillä niin että vaihteisto lyö muutaman asteen verran tyhjää polkimella. Se tapahtuu satunnaisella minuuttien viiveellä vaihdosta kerran eli vähän kuin vaihde olisi ensiksi puolittain päällä. Täytyy vaihteiston säätö asetusta vaihtaa naksu molempiin suuntiin ja katsoa vaikuttaako. Lisäksi vaihtaa ne peräöljyt tonnin kieppeillä, kun onhan tuossa jo pari vuotta vanhat tehdasöljyt sisällä.

Takavalon johdot pääsee hankaamaan lokarin läpiviennistä ja tärinästä/lokariin lentävän kiven iskusta johdon säikeet voi lampun päästä katketa. Kannattaa parantaa kiinnitystä ennen kuin kuin kaapeli hankaa poikki tai katkeaa lampun päästä. Laitoin kutistesukkaa johtoparin päälle ja pujotin lokarin sisällä olevaan putken sisään. Lampusta johdot on helppo irrottaa kampeamalla talttapäällä liittimet irti.

20251007_182236.jpg

Ei se nyt vieläkään kuntoon tullut vaan kerran katkennut pari senttiä lyhentynyt johto tahtoo täristä irti lampusta liittimineen eli jotain täytyy vielä jatkokehitellä.

En ole saanut näyttöä päälle. Pari sekuntia siellä näkyi jotain kun akku oli pyörässä kiinni ja irrotin laturin, muuten pimeenä.

Autotallissa yrittänyt ladata ja äsken talossa mutta sama ongelma edelleen. Pakko aloittaa takuurumba...
Miten meni muuten tämän akku reklamaation kanssa? Toimittiko Kärkkäinen uuden akun vai peruuntuiko kaupat?
 
Onko joku käyttänyt pyörää ensihuollossa Tampereella? Tai osaisiko yleisesti suositella jotain hyvää pyörähuoltoa?
 
Some bike improvements.
1) Saddle (got a "BIG THANKS!" from my ass :lol:).
2) Handlebar Stem extension. Now it's less load on hands and back.
3) Cycle computer monitor. Now I can see actual assist level, assist torque, 10 bars for battery.
4) 30T rear sprocket. Now bike is much more balanced in terms of torque and maximum speed. All gears are in use (with standard 24T rear sprocket 5-th gear was useless for me). Already checked new 1-st gear on a steep hill - looks good.

20251009_163932.jpg


20251009_164003.jpg


20251009_163946.jpg


20251009_164027.jpg


20251009_164040.jpg
 
Tässä 54-584 Roudat, päädyin nyt perusmalleihin ei E-bike vahvistetut. Vähän näyttäisi olevan kesärenkaita kapeammat.

20251009_175000.jpg
 
Here are the 54-584 Roudat, I ended up with the basic models, not the E-bike reinforced ones. They seem to be a bit narrower than summer tires.

20251009_175000.jpg
I'm looking at the same tires as well, but wondering will they have a good grip on a steep hills in the parks. The other option is Black Ice 300. But they don't look good for roads.
 
onko nämä liian leveät ?
On, 65 leveä menisi vielä haarukoiden puolesta, noissa on jo sentti liikaa. Vanteen kapeus kyllä rajoilla jo näille 50-55 mm renkaille, että en välttämättä 65 Piikkisikaakaan kokeilisi.

Tuossa enemmän maastokuvioita, mutta eihän tämä mikään maastopyörä ole.

69e

89e
 
Itsekin tämän pyörän hommasin ja olisi renkaiden vaihto edessä talvea varten. Tyhmä kysymys, mutta kuinka saan kuvassa olevan johdon irti? Lainasin edellisen kuvaa 🫣
1000016892.jpg
 
Ajaessa olen huomannut, että 2->3 vaihdon jälkeen tapahtuu välillä niin että vaihteisto lyö muutaman asteen verran tyhjää polkimella. Se tapahtuu satunnaisella minuuttien viiveellä vaihdosta kerran eli vähän kuin vaihde olisi ensiksi puolittain päällä. Täytyy vaihteiston säätö asetusta vaihtaa naksu molempiin suuntiin ja katsoa vaikuttaako. Lisäksi vaihtaa ne peräöljyt tonnin kieppeillä, kun onhan tuossa jo pari vuotta vanhat tehdasöljyt sisällä.

Tänään kun oli pakkasta niin huomasin tällaista samanlaista. Lisäksi vaihteisto piti vaihtaessa huomattavasti kovempaa ääntä.
 
Ajeltiin puolison kanssa, hän ketjussa mainitulla Tunturillaan, jätettiin pyörät parkkiin pariksi tunniksi noin nollan asteen lämpötilaan ulos. Akkua oli jäljellä noin puolet. Takaisin lähtiessämme ei Tunturi enää käynnistynytkään, vaikka miten paineli virtanappia lyhyesti tai pitkästi. Akku käytettiin irti, ei vaikutusta.
Nyt pyörä on lämpimässä sisätilassa ja akku laturissa, katsotaan huomenna toimiiko.

Luulisi tuon kuitenkin pieniä pakkasia kestävän? Oma Haibike toimii aivan normaalisti noin -25 asteeseen asti, jonka jälkeen virrat kytkeytyy ja näytölle tulee kylmästä kertova virhekoodi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 264
Viestejä
4 972 216
Jäsenet
79 747
Uusin jäsen
rippon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom