• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Tunturi Ehybrid DI2 27,5" 5v sähköhybridipyörä 1190 e (-60%), Kärkkäinen

Joo, ainoastaan tuossa yhteydessä. Tapahtumalle oli tosin onnellinen loppu, sillä E-Tube itse ehdotti lopulta firmiksen uudelleenasentamista, ja asennus meni mutkitta toisella yrittämällä bluetooth-yhteydellä. Eli ei tarvinnut hakea PCE02 mokkulaa lainaan firmiksen palauttamiseksi.
Varmaan tuo onnistui sen takia kun itse Bluetooth moduuli mikä pukkaa firmiksen toisen komponentin sisään oli vielä kunnossa.
Oletusarvoisesti Shimanon ohje on mennä pyörähuoltoon asentamaan firmis viansietotilassa langallisesti. Hinta operaatiolle erittäin todennäköisesti sama kuin normaali firmis päivitys palvelu.
 
Onko joku keksinyt hyvää paikkaa pistää piiloon AirTagia? Mahtuisikohan tuonne akkukotelon sisään piiloon esimerkiksi?

e. Ja onko joku katsonut missä runkonumero on? Lähinnä jos joku osaa heti sanoa mistä löytyy, muuten pitää itse lähteä kurkkimaan.
 
e. Ja onko joku katsonut missä runkonumero on? Lähinnä jos joku osaa heti sanoa mistä löytyy, muuten pitää itse lähteä kurkkimaan.
Tämä kiinnostaa. Siellä penkin alla, pystytangon ihan alapäässä, takarenkaan etupuolella on joku tarra. Siinä vois olla mutta on vaikeasti luettavissa.

Pyörän mukana tuli ohjekirjat ym. pussukassa - onkohan tuo tarra pussukan kannessa sama sarjanumero?
 
Onko joku keksinyt hyvää paikkaa pistää piiloon AirTagia? Mahtuisikohan tuonne akkukotelon sisään piiloon esimerkiksi?

e. Ja onko joku katsonut missä runkonumero on? Lähinnä jos joku osaa heti sanoa mistä löytyy, muuten pitää itse lähteä kurkkimaan.
En ole vielä ehtinyt säätämään, mutta kerran kokeilin akkukotelon yläosaan työntää sormet ja siellä tuntui olevan hyvin tilaa, joten sinne sen jotenkin liimaisin kiinni. Alaosassa taas ei ole yhtään tilaa.
 
Saako tähän jotain BikeFinderin tapaista aparaattia, joka käyttäisi pyörän omaa akkua? Mulla on omassa pyörässä ollut kolme vuotta BikeFinder, ja siinä on varsinkin kylmään vuodenaikaan surkea akkukesto. Puolisolle ostettiin tämä Tunturi ja olisi kiva jos hänen ei tarvitsisi lähteä samaan latausrumbaan.
 
Onko joku keksinyt hyvää paikkaa pistää piiloon AirTagia? Mahtuisikohan tuonne akkukotelon sisään piiloon esimerkiksi?

e. Ja onko joku katsonut missä runkonumero on? Lähinnä jos joku osaa heti sanoa mistä löytyy, muuten pitää itse lähteä kurkkimaan.
yksi vaihtoehto olisi tuollainen soittokello minkä sisään saa airtagin.

Näyttökuva 2025-09-24 195355.png
 
Vaihdoin täälläkin SW-EN600-L paikalleen ja päivittelin firmikset tässä järjestyksessä 1->4. Skollasin näyttöä päivitysten aikana vähän ettei mennyt näyttö kiinni missään vaiheessa. Kaikki meni lävi, mutta systeemiin jäi vikakoodi E203 maintenance välilehdelle. :hmm:

Screenshot_20250924_190206_E-TUBE(1)(1).png

Screenshot_20250924_192850_E-TUBE.png

Screenshot_20250924_193702_E-TUBE(1).png

Screenshot_20250924_193724_E-TUBE(1).png
Näyttää olevan "ihan" normaalia ja lähtee ehkä seuraavassa firmispäivityksessä pois. Täytyy huomenna testata onko tehot tallella.

Jotain tuo gearboxin ohjaus parametrit bugittaa eli auto 2 löytyy edelleen käytöstä, vaikka e-tuben asetuksista se on pois eikä sieltä puolelta saa aktivointitäppää päällekään.

Tällaisen näytön keräsin puhelimesta seurattavaksi.

Screenshot_20250924_195100_E-TUBE RIDE.png


Pyörässä tulleet osat
Screenshot_20250924_220217_Chrome.jpg
Screenshot_20250924_220248_Chrome.png
Screenshot_20250924_220258_Chrome.png
Screenshot_20250924_220438_Chrome.png

 Päivityspalikka
Screenshot_20250924_220309_Chrome.png
 
Viimeksi muokattu:
Kuinkahan vanha softa tässä nyt on käytössä ja mitä uudella sitten mahdollisesti saa parannuksia nykyiseen. Taidan itse jättää pyörähuollon asiaksi nämä jos nyt oikeasti tarvetta olisi.
 
4.0.1 (uusin 4.4.2) oli täällä moottori myös. oikea vaihdin 3.0.2 (3.2.0), vaihteisto 3.3.0 (3.3.1). Saksasta tullut bt-kykyinen vasen vaihdin oli 4.0.1 (4.1.0).
Vikakoodia en nähnyt jäävän.
 
Oliko jollain teistä Tampereella pelit ja vehkeet hankittuna päivittämiseen? Onnistuisiko tilaustyö pientä palkkiota vastaan?
 
Hyvin pieniä on erot firmiksellä ainakin vakioprofiililla. Jos nyt jotain, niin ovat ehkä hienosäätäneet voiman tuottoa paikaltaan lähdettäessä. Alkuperäisellä firmiksellä tuntui aavistus enemmän vääntötärinää minimi kadenssilla.

Jätän nyt alkuperäisen näytön pois ja käytän puhelimen yhteyttä matkojen taltiointiin ja rangen tarkkailuun ajojen välissä. Onhan tuossa jopa navigaattori, mikäli puhelimen virittää näkyville. Shimanon näytön sijaan pyörään voisi liittää myös langattomasti kolmannen osapuolen pyöräilytietokoneen, jos sellaista haluaa ja ohjata vasemmalla keskinappulalla.

Etube projektin kautta voi luoda pyörään 2 profiilia, mutta pyörän mukana tulevan näytön kautta niiden välillä ei voi vaihtaa. Nyt tuo profiili 2 toimii niin että on 1 sininen, 3 vihreää ja keltainen taso käytössä.

Screenshot_20250926_174455_E-TUBE.png


Akkuun näyttää menevän tunnissa 40% kun ei aivan täydeksi asti lataa. Saman verran kului 35 km:n työmatka-ajoilla alkuperäisellä trail profiililla, 85Nm käytössä, akkua säästelemättä.

20250925_224652.jpg
 
The battery seems to drain 40% in an hour when not fully charged. The same amount was used during a 35 km commute on the original trail profile, 85Nm in use, without sparing the battery.
I've recognized that when the application shows for example 70% it could actually be from 61 to 70. Exact number can be seen via Shimano SM-PCE02 only.
So, 30 / 70 could have actual difference in range 31 - 49.
 
I've recognized that when the application shows for example 70% it could actually be from 61 to 70. Exact number can be seen via Shimano SM-PCE02 only.
So, 30 / 70 could have actual difference in range 31 - 49.
Charging wattage seem to be pretty constant between 10-90% so aiming at 60-80% storage charge is easy (70 or 80 at e-tube ride app. I don't normally cycle every day with this bike so time a Tapo P110 plug to stop at 70-80 reading.

Muutama lisähuomio nyt reilun 400 km ajoilla tähän jatkoksi. Täyteen ladatessa viimeinen ~60min ei ota seinästä yhtään Wattia mutta ledi laturissa palaa. Tuossa tapahtuu internetin mukaan kennojen balansointi eli kannattaa välillä ladata ennen ajoon lähtöä ihan täyteen. Työmatka-ajossa latailen ajastetulla pistorasialla varauksen 70-80% kun käyttö ei ole päivittäistä. Alkuperäisellä näytöllä tämä lienee 4 palkkia viidestä. Shimanon ohjeet on ladata aina täyteen, mutta säilyttää 70 varauksessa eli valmistajan ohjeita mukaillen.

Ajaessa olen huomannut, että 2->3 vaihdon jälkeen tapahtuu välillä niin että vaihteisto lyö muutaman asteen verran tyhjää polkimella. Se tapahtuu satunnaisella minuuttien viiveellä vaihdosta kerran eli vähän kuin vaihde olisi ensiksi puolittain päällä. Täytyy vaihteiston säätö asetusta vaihtaa naksu molempiin suuntiin ja katsoa vaikuttaako. Lisäksi vaihtaa ne peräöljyt tonnin kieppeillä, kun onhan tuossa jo pari vuotta vanhat tehdasöljyt sisällä.

Takavalon johdot pääsee hankaamaan lokarin läpiviennistä ja tärinästä/lokariin lentävän kiven iskusta johdon säikeet voi lampun päästä katketa. Kannattaa parantaa kiinnitystä ennen kuin kuin kaapeli hankaa poikki tai katkeaa lampun päästä. Laitoin kutistesukkaa johtoparin päälle ja pujotin lokarin sisällä olevaan putken sisään. Lampusta johdot on helppo irrottaa kampeamalla talttapäällä liittimet irti.

20251007_182236.jpg

Ei se nyt vieläkään kuntoon tullut vaan kerran katkennut pari senttiä lyhentynyt johto tahtoo täristä irti lampusta liittimineen eli jotain täytyy vielä jatkokehitellä.

En ole saanut näyttöä päälle. Pari sekuntia siellä näkyi jotain kun akku oli pyörässä kiinni ja irrotin laturin, muuten pimeenä.

Autotallissa yrittänyt ladata ja äsken talossa mutta sama ongelma edelleen. Pakko aloittaa takuurumba...
Miten meni muuten tämän akku reklamaation kanssa? Toimittiko Kärkkäinen uuden akun vai peruuntuiko kaupat?
 
Onko joku käyttänyt pyörää ensihuollossa Tampereella? Tai osaisiko yleisesti suositella jotain hyvää pyörähuoltoa?
 
Some bike improvements.
1) Saddle (got a "BIG THANKS!" from my ass :lol:).
2) Handlebar Stem extension. Now it's less load on hands and back.
3) Cycle computer monitor. Now I can see actual assist level, assist torque, 10 bars for battery.
4) 30T rear sprocket. Now bike is much more balanced in terms of torque and maximum speed. All gears are in use (with standard 24T rear sprocket 5-th gear was useless for me). Already checked new 1-st gear on a steep hill - looks good.

20251009_163932.jpg


20251009_164003.jpg


20251009_163946.jpg


20251009_164027.jpg


20251009_164040.jpg
 
Here are the 54-584 Roudat, I ended up with the basic models, not the E-bike reinforced ones. They seem to be a bit narrower than summer tires.

20251009_175000.jpg
I'm looking at the same tires as well, but wondering will they have a good grip on a steep hills in the parks. The other option is Black Ice 300. But they don't look good for roads.
 
onko nämä liian leveät ?
On, 65 leveä menisi vielä haarukoiden puolesta, noissa on jo sentti liikaa. Vanteen kapeus kyllä rajoilla jo näille 50-55 mm renkaille, että en välttämättä 65 Piikkisikaakaan kokeilisi.

Tuossa enemmän maastokuvioita, mutta eihän tämä mikään maastopyörä ole.

69e

89e
 
Itsekin tämän pyörän hommasin ja olisi renkaiden vaihto edessä talvea varten. Tyhmä kysymys, mutta kuinka saan kuvassa olevan johdon irti? Lainasin edellisen kuvaa 🫣
1000016892.jpg
 
Ajaessa olen huomannut, että 2->3 vaihdon jälkeen tapahtuu välillä niin että vaihteisto lyö muutaman asteen verran tyhjää polkimella. Se tapahtuu satunnaisella minuuttien viiveellä vaihdosta kerran eli vähän kuin vaihde olisi ensiksi puolittain päällä. Täytyy vaihteiston säätö asetusta vaihtaa naksu molempiin suuntiin ja katsoa vaikuttaako. Lisäksi vaihtaa ne peräöljyt tonnin kieppeillä, kun onhan tuossa jo pari vuotta vanhat tehdasöljyt sisällä.

Tänään kun oli pakkasta niin huomasin tällaista samanlaista. Lisäksi vaihteisto piti vaihtaessa huomattavasti kovempaa ääntä.
 
Ajeltiin puolison kanssa, hän ketjussa mainitulla Tunturillaan, jätettiin pyörät parkkiin pariksi tunniksi noin nollan asteen lämpötilaan ulos. Akkua oli jäljellä noin puolet. Takaisin lähtiessämme ei Tunturi enää käynnistynytkään, vaikka miten paineli virtanappia lyhyesti tai pitkästi. Akku käytettiin irti, ei vaikutusta.
Nyt pyörä on lämpimässä sisätilassa ja akku laturissa, katsotaan huomenna toimiiko.

Luulisi tuon kuitenkin pieniä pakkasia kestävän? Oma Haibike toimii aivan normaalisti noin -25 asteeseen asti, jonka jälkeen virrat kytkeytyy ja näytölle tulee kylmästä kertova virhekoodi.
 
Ajeltiin puolison kanssa, hän ketjussa mainitulla Tunturillaan, jätettiin pyörät parkkiin pariksi tunniksi noin nollan asteen lämpötilaan ulos. Akkua oli jäljellä noin puolet. Takaisin lähtiessämme ei Tunturi enää käynnistynytkään, vaikka miten paineli virtanappia lyhyesti tai pitkästi. Akku käytettiin irti, ei vaikutusta.
Nyt pyörä on lämpimässä sisätilassa ja akku laturissa, katsotaan huomenna toimiiko.

Luulisi tuon kuitenkin pieniä pakkasia kestävän? Oma Haibike toimii aivan normaalisti noin -25 asteeseen asti, jonka jälkeen virrat kytkeytyy ja näytölle tulee kylmästä kertova virhekoodi.
On tuossa jotain vikaa oltava. Eilen täydellä akulla lämpimästä varastosta liikkeelle, 3 km ajo keskimmäisellä avustustasolla, 2,5 tuntia parkissa plus kolmen asteen lämmössä. Täysin kuollut pyörä odotti tämän jälkeen.
 
On tuossa jotain vikaa oltava. Eilen täydellä akulla lämpimästä varastosta liikkeelle, 3 km ajo keskimmäisellä avustustasolla, 2,5 tuntia parkissa plus kolmen asteen lämmössä. Täysin kuollut pyörä odotti tämän jälkeen.
En ole polkemassa käynyt, mutta yön oli pakkasella, ja pyörä tuossa molemmista päistä avoimessa katoksessa. Kokeilin aamusella ilman ollessa vielä miinuksella, että käynnistyykö - ja käynnistyi.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
On tuossa jotain vikaa oltava. Eilen täydellä akulla lämpimästä varastosta liikkeelle, 3 km ajo keskimmäisellä avustustasolla, 2,5 tuntia parkissa plus kolmen asteen lämmössä. Täysin kuollut pyörä odotti tämän jälkeen.
Pyörä kävi tänään Tampereen Ebike Centerillä, mekaanikko ei löytänyt vikaa. Seisotti muutaman tunnin ulkona +7 asteessa, mutta se ei ilmeisesti ollut riittävän kylmä keli. Viat ovat omassa käytössä esiintyneet nollakelin ja plus kolmen asteen välimaastossa.
89 euron laskulla kuitenkin muistivat, maksoin pois ja pistin myyjäliikkeelle viestiä että mitäs tälle tehdään, ei viallisen tuotteen pitäisi takuuaikana aiheuttaa kustannuksia käyttäjälle.
 
Pyörä kävi tänään Tampereen Ebike Centerillä, mekaanikko ei löytänyt vikaa. Seisotti muutaman tunnin ulkona +7 asteessa, mutta se ei ilmeisesti ollut riittävän kylmä keli. Viat ovat omassa käytössä esiintyneet nollakelin ja plus kolmen asteen välimaastossa.
89 euron laskulla kuitenkin muistivat, maksoin pois ja pistin myyjäliikkeelle viestiä että mitäs tälle tehdään, ei viallisen tuotteen pitäisi takuuaikana aiheuttaa kustannuksia käyttäjälle.
Luulen että näyttää aika heikolta, jos tarkistuksen tehneen liikkeen tuomio on että "se on kunnossa" ja sä menet sen kanssa kauppiaalta penäämään laskun maksua. Voivat toki tulla vastaan, mutta tästä lähtökohdasta on helpompi myös sanoa etteivät ala mitään maksamaan.

Ensi kerralla kuvaa vaikka video ongelmasta, eli videolla näkyy ensiksi akun ja pyörän tilanne kun jätät sen kylmään, sitten sopivan ajan päästä palaat pyörän luo ja kuvaat miten pyörä on täysin kuollut. Ja sitten videon kanssa myyjän juttusille, että tän kanssa kävi näin, hoitakaa kuntoon. Tai jos Kärkkäistä ei ole lähettyvillä, niin pyydät heiltä laskutusluvan tai sopimushuollon yhteystiedot jossa asia voidaan hoitaa kuntoon.
 
Luulen että näyttää aika heikolta, jos tarkistuksen tehneen liikkeen tuomio on että "se on kunnossa" ja sä menet sen kanssa kauppiaalta penäämään laskun maksua. Voivat toki tulla vastaan, mutta tästä lähtökohdasta on helpompi myös sanoa etteivät ala mitään maksamaan.

Ensi kerralla kuvaa vaikka video ongelmasta, eli videolla näkyy ensiksi akun ja pyörän tilanne kun jätät sen kylmään, sitten sopivan ajan päästä palaat pyörän luo ja kuvaat miten pyörä on täysin kuollut. Ja sitten videon kanssa myyjän juttusille, että tän kanssa kävi näin, hoitakaa kuntoon. Tai jos Kärkkäistä ei ole lähettyvillä, niin pyydät heiltä laskutusluvan tai sopimushuollon yhteystiedot jossa asia voidaan hoitaa kuntoon.
Video on suunnitelmissa jos seuraava kerta tulee. Nyt on seuraavat puolitoista viikkoa luvattu lämpimämpää keliä, saa nähdä tuleeko murheita ennen kuin menee taas lähemmäs nollaa.
 
The bike was serviced at the Tampere Ebike Center today, the mechanic couldn't find any faults. It was left outside for a few hours at +7 degrees, but apparently it wasn't cold enough. In my own use, the faults have occurred in temperatures between zero and plus three degrees.
However, they remembered the 89 euro bill, I paid it off and sent a message to the seller asking what to do about it, a defective product should not cause costs to the user during the warranty period.
It looks like a temperature sensor issue (which is located inside the battery).
 
Onko kukaan irrottanut tuota takarengasta? Kaapeli irti ja mutterit auki, kaikki on vielä täysin yhtä puuta. Pitääkö nuo vihreä ja sininen washeri vääntämällä pakottaa irti vai onko tässä joku kikka mitä en tajua?

20251102_143931.jpg

20251102_143834.jpg


Edit. 8mm avaimella piti vääntää akselin päästä niin jännitys/paketti löystyi. Alla vertailuksi Routa 54-584 E-bike esiasennusrenkaisiin.

20251102_150248.jpg


Tuolla haarukalla ei näytä olevan vaikutusta ketjun kireyteen, vaan se säädetään neljällä kuusiokololla. Huomasin nyt muutama ajo ensihuollon jälkeen että ketju on aika löysä, kun kilsoja mittarissa 500. 2,5 senttiä nousee ala-asennosta nostamalla ja alaosa ketjusta vähän roikkuu.

20251102_160602.jpg
 
Viimeksi muokattu:
That fork doesn't seem to have any effect on the chain tension, it's adjusted with four Allen keys. I noticed a few rides after the initial service that the chain is quite loose, when the odometer reads 500. It goes up 2.5 centimeters from the bottom position when lifted and the bottom part of the chain hangs a little.

20251102_160602.jpg
I've tensioned the chain with the following steps:
1) Loosened dropouts fixing screws (4 ones)
2) By one hand applied the force on the wheel in the most front point (closest point to the engine). Force direction was perpendicular to the plane of the wheel and coming from the chain side to the kickstand side. Making this force used another hand to tighten the dropout screws on the side where the kickstand is mounted.
3) Made similar actions on the chain side.

The more you'll loose dropouts fixing screws the more tension you can make (but of course there is a reasonable limit for it).
 
Might be. Kärkkäinen managed to get Shimano to send me a new battery, let's see if that helps.
Auttoiko tämä? Itsellä tuntui akku kuluvan aivan hirveällä vauhdilla, kun oli pari päivää pakkasta. 13km työmatkalla meni luokkaa 60% akun varauksesta 1-2 avustuksella ajaessa. Normaalisti viikossa menee tuo 60%. Pitää nyt odotella kun tulee uudestaan pakkasia ja seurailla.

E. Ja Kärkkäisen chatista kysyessä ohjasivat viemää takuuhuoltopaikkaan, mutta ei huvittaisi maksella myöskään noita tarkistusmaksuja. Noh ehkä tuo oli vaan joku yksittäistapaus, toivon mukaan. Kun ei ollut paljoa ajoa ollut vielä pyörällä ennen tuota, niin ehkä akku ”elpynyt”, kun nyt tullut ladattua se täyteen jo useamman kerran.
 
Auttoiko tämä? Itsellä tuntui akku kuluvan aivan hirveällä vauhdilla, kun oli pari päivää pakkasta. 13km työmatkalla meni luokkaa 60% akun varauksesta 1-2 avustuksella ajaessa. Normaalisti viikossa menee tuo 60%. Pitää nyt odotella kun tulee uudestaan pakkasia ja seurailla.

E. Ja Kärkkäisen chatista kysyessä ohjasivat viemää takuuhuoltopaikkaan, mutta ei huvittaisi maksella myöskään noita tarkistusmaksuja. Noh ehkä tuo oli vaan joku yksittäistapaus, toivon mukaan. Kun ei ollut paljoa ajoa ollut vielä pyörällä ennen tuota, niin ehkä akku ”elpynyt”, kun nyt tullut ladattua se täyteen jo useamman kerran.
Uusi akku on vielä matkalla Shimanolta Kärkkäiselle, raportoin tänne kunhan se tulee perille asti.
 
Auttoiko tämä? Itsellä tuntui akku kuluvan aivan hirveällä vauhdilla, kun oli pari päivää pakkasta. 13km työmatkalla meni luokkaa 60% akun varauksesta 1-2 avustuksella ajaessa. Normaalisti viikossa menee tuo 60%. Pitää nyt odotella kun tulee uudestaan pakkasia ja seurailla.

E. Ja Kärkkäisen chatista kysyessä ohjasivat viemää takuuhuoltopaikkaan, mutta ei huvittaisi maksella myöskään noita tarkistusmaksuja. Noh ehkä tuo oli vaan joku yksittäistapaus, toivon mukaan. Kun ei ollut paljoa ajoa ollut vielä pyörällä ennen tuota, niin ehkä akku ”elpynyt”, kun nyt tullut ladattua se täyteen jo useamman kerran.
Akkuja varten on olemassa myös viimasuojia, vuokrapyörissä hiihtokeskuksissa ainakin tuollaisia käyttivät.

Huomasin kanssa että nollan lähellä useampi kymmenen prosenttia kapasiteetista hävisi nopeasti, mutta se kyllä palautui sitten huoneen lämmössä korkeammalle tasolle. Jos ei ole ole tuollaista selkeästi käynnistyksen estävää ongelmaa, niin epäilen reklamaation toimivuutta.

Riding in the cold is fine and will do no lasting harm to the battery’s health but, in the unlikely case you even wanted to, you should not ride at temperatures below -10°C.


Tuo paksuun alumiinirunkoon upotettu akkudesign ei talvipyöräilyyn kyllä paras mahdollinen. Pyörää kun säilyttää pihalla, niin se kylmä runko jäähdyttää huoneenlämpöistä akkua aika tehokkaasti. Niissä vuokrapyörissä oli rungon ulkopuolinen muovikuorinen akku, joka kääritty viima/lämpöeristesuojaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vinkkaajalle! Juuri tuli 500 km täyteen. Yksi parhaista ellei paras hankinta tälle vuodelle.

Ei tee yhtään enää mieli vetää pyöräkärryä lapsineen sähköttömällä pyörällä. On sen verran mukavaa puuhaa tällä. Muutenkin siirtyminen paikasta toiseen on niin vaivatonta: pitkät lokarit pitää selän ja lahkeet suht kuivana märällä alustalla ja sähkö vähentää mukavasti vaatteiden sisäpuolista kosteutta. Vaatteet voi valita astetta siistimmiksi verraten aiempaan lokarittomaan täysjäykkään maasturiin.

Pieniä parannuksia pyörään on tullut tehtyä. Etulokariin on lisätty kuraläppä, polkimet vaihtuneet Blackspiren maastopolkimiin sekä stemmi on nyt maltillisemmalla nousulla ja vähän pidennettynä. Rungon sisään sai asetettua näppärästi air tagin. Seuraavaksi olisi nastarenkaiden hankinta. Vaihtoehtoina olen ajatellut 57 mm leveätä Ice spiker prota tai yhtä leveätä routaa. Hiemen mietityttää Suomi Tyresin laatu mutta toisaalta haluaisin tukea kotimaista tuotantoa.

Niin ja ketjuissa olen käyttänyt Squirt Chain lubea eli tuollaista vesipohjaista vahamaista voiteluainetta. Tähän mennessä ihan hyvät kokemukset, kun ketju on pysynyt siistinä ja huolto on helppoa. Tosin jokin aika sitten ketjujen huollon yhteydessä havaitsin paikoin ruostetta ketjun sivuosassa, mutta tänään ruosteesta ei ollut enää merkkejä.

IMG_1313.jpeg
 
Kiitos vinkkaajalle! Juuri tuli 500 km täyteen. Yksi parhaista ellei paras hankinta tälle vuodelle.

Ei tee yhtään enää mieli vetää pyöräkärryä lapsineen sähköttömällä pyörällä. On sen verran mukavaa puuhaa tällä. Muutenkin siirtyminen paikasta toiseen on niin vaivatonta: pitkät lokarit pitää selän ja lahkeet suht kuivana märällä alustalla ja sähkö vähentää mukavasti vaatteiden sisäpuolista kosteutta. Vaatteet voi valita astetta siistimmiksi verraten aiempaan lokarittomaan täysjäykkään maasturiin.

Pieniä parannuksia pyörään on tullut tehtyä. Etulokariin on lisätty kuraläppä, polkimet vaihtuneet Blackspiren maastopolkimiin sekä stemmi on nyt maltillisemmalla nousulla ja vähän pidennettynä. Rungon sisään sai asetettua näppärästi air tagin. Seuraavaksi olisi nastarenkaiden hankinta. Vaihtoehtoina olen ajatellut 57 mm leveätä Ice spiker prota tai yhtä leveätä routaa. Hiemen mietityttää Suomi Tyresin laatu mutta toisaalta haluaisin tukea kotimaista tuotantoa.

Niin ja ketjuissa olen käyttänyt Squirt Chain lubea eli tuollaista vesipohjaista vahamaista voiteluainetta. Tähän mennessä ihan hyvät kokemukset, kun ketju on pysynyt siistinä ja huolto on helppoa. Tosin jokin aika sitten ketjujen huollon yhteydessä havaitsin paikoin ruostetta ketjun sivuosassa, mutta tänään ruosteesta ei ollut enää merkkejä.

IMG_1313.jpeg
57-584 näyttää olevan uusi koko ja hintaa 75 e/kpl. 54-584 saa verkkiksestä nyt pienellä alennuksella 54 e/kpl. Tänne tuli lopulta e-bike versiot, kun oli 50e/kpl poistohintaan.


Laitoinpa tilaukseen myös tuollaisen 5mm paksun Neopreenisuojan 17 euron hintaan.

 
Viimeksi muokattu:
Kertoisitko myös saatko pitää vanhankin akun vai pitääkö se palauttaa.
Uusi akku on nyt Matkahuollolla ja olisivat jo tuonee tänään, mutten ollut kotona, eli ensi keskiviikkona pääsee testaamaan. Vanhan akun saa pitää.
 
Viimeksi muokattu:
Uutta akkua testattu hyvin samanlaisessa tilanteessa kuin aiemmin. Copypastean tähän suoraan Kärkkäiselle äsken lähettämäni viestin:


Hei, uusi akku saapui ja ladattiin huolellisesti täyteen (oli jotain kuuden ja kahdeksan tunnin välilä piuhassa). Sama homma kuin edellisellä akulla: pyörällä lähdettiin lämpimästä pyöräkellarista, ajettiin keskitason avustuksella noin kolmen kilometrin matka ja jätettiin ulos parkkiin lämpötilan ollessa noin -1 tai nollan asteen tuntumassa, ehkä jopa plus yhdessä asteessa. Pyörä oli siinä kolme tuntia, ja kun yritimme lähteä takaisin kotiin, pyörä oli jälleen kerran täysin mykkä. Ei käynnistynyt vaikka mitä teki, tästä otettiin videotakin todisteeksi, voin lähettää teille tai takuuhuoltopaikkaan jos on tarpeen. Otin akun irti ja painoin siinä olevaa painiketta, virtaledi vilkkui 5 kertaa täyden akun merkiksi.
 
Uutta akkua testattu hyvin samanlaisessa tilanteessa kuin aiemmin. Copypastean tähän suoraan Kärkkäiselle äsken lähettämäni viestin:


Hei, uusi akku saapui ja ladattiin huolellisesti täyteen (oli jotain kuuden ja kahdeksan tunnin välilä piuhassa). Sama homma kuin edellisellä akulla: pyörällä lähdettiin lämpimästä pyöräkellarista, ajettiin keskitason avustuksella noin kolmen kilometrin matka ja jätettiin ulos parkkiin lämpötilan ollessa noin -1 tai nollan asteen tuntumassa, ehkä jopa plus yhdessä asteessa. Pyörä oli siinä kolme tuntia, ja kun yritimme lähteä takaisin kotiin, pyörä oli jälleen kerran täysin mykkä. Ei käynnistynyt vaikka mitä teki, tästä otettiin videotakin todisteeksi, voin lähettää teille tai takuuhuoltopaikkaan jos on tarpeen. Otin akun irti ja painoin siinä olevaa painiketta, virtaledi vilkkui 5 kertaa täyden akun merkiksi.
Voisiko se olla kosteutta jossain välissä noista kaapeliliitännöistä, jos olisi huonosti paikallaan. Jäätyy eikä silloin johda sähköä? Saat ne halutessasi sillä mukana tulleella työkalulla auki ja takaisin kiinni. Takavaihtajan kaapeli on aika kosteassa paikassa ja sekin on samanlaisella liitännällä kiinni kuin näyttö.

Aiemmin luin että Shimanolla oli sellaisen rungon virtanapin kanssa ongelmaa pakkasilla. Sen patteri/akku ei toimi pakkasella. Pyörän sai jotenkin renkaita takaperin pakittamalla käyntiin tai jos pääsi käsiksi akun virtanappiin. Mutta näissä näytöissä ei tietääkseni sellaista patteria ole vaan virta tulee aina akulta?
 
Ajoin tänään sisään noita nastallisia Routia. Asvaltilla rouhimiseen yllättävänkin mukavat renkaat kun vertaa 37-622 Conteihin.

Täydellä akulla 57 km ajoja, joista ~63% matkasta 49 Nm:n avustuksella. Viimeinen reilu kymppi meni pihistellessä tuolla ~25 Nm alueella ja vajaa kilometri kotoa loppui sähköavustus. Täytyy kyllä nostaa sininen taso tuonne tasolle 2 tai 3. Pihistelytasosta ei ole käyttämättömänä hyötyä.

Screenshot_20251114_200613_E-TUBE RIDE.png

Screenshot_20251114_200630_E-TUBE RIDE.png


Edit. Laturin häviöt mukaan lukien latauksessa meni 0.476 kwh. Pyysin pienentämään valovarausta ensihuollossa, edelleen siellä on se ~0.05 kwh että vaihteet vaihtuu.

Screenshot_20251115_114007_Tapo.png
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin, että omasta pyörästä takavalo lakkasi toimimasta. On liitos johdot syöpyneet syksyn kura keleissä olemattomiin. Pitäisi varmaan saada jotenkin suojattua tuo liitoskohta kosteudelta paremmin.

20251117_222247.jpg
 
Huomasin, että omasta pyörästä takavalo lakkasi toimimasta. On liitos johdot syöpyneet syksyn kura keleissä olemattomiin. Pitäisi varmaan saada jotenkin suojattua tuo liitoskohta kosteudelta paremmin.

20251117_222247.jpg
Minun pyörän kanssa käynyt ihan samalla tavalla, että taitaa olla yleisempi vika näiden kanssa. Huomasin kans tänään liikkeelle lähtiessä, että takavalo ei enää toimi ja toinen johto oli syöpynyt poikki.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
295 353
Viestejä
5 046 896
Jäsenet
80 868
Uusin jäsen
milok

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom