• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Tunturi Ehybrid DI2 27,5" 5v sähköhybridipyörä 1190 e (-60%), Kärkkäinen

Itseenikin kiinnostaisi että jos hommaa tuon sc-em800 näytön. Niin siihen tarvitsee hommata vielä se vaihtoyksikkö. Mikä siihen pitäisi ostaa? Osaako kukaan neuvoa?

Ja kuinka vaikea homma on ylipäätänsä vaihtaa nuo tarvittavat osat vanhojen tilalle. Käykö johdot yms. Onko tietoa?
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on näyttänyt 4.9 asti että kuljetuksessa paikassa lahti. Sen jälkeen ei ole mitään kuulunut
Oli kans 4.9 päivänä lahdessa, mutta tuli eilen itselle. Essenza penkki. Moni täällä noista vaihteista puhunut ja huomasin aivan saman ongelman, että vaihtelee miten sattuu. Muuten kyllä oli loistava vehje mitä kävin testaamassa 5km.
 
Btw, näin ensimmäisenä sähköpyöränä ihmetyttää ettei tässä ole mitään lukitusta sähköpuolelle, niinkuin virta-avainta? Luulisi että tuohon rungossa olevaan akun lukitusta hoitavaan lukkopesään olisi jonkin masterkytkimen kyhännyt samalla.

En tiedä onko tuolla loppuviimein kauheasti merkitystä, pyöränhän saa vietyä kun lukon rikkoo... tuntuisi vaan että olisi pop jos ei sillä pääsisi ajelemaan lukkopesää rikkomatta (ja korjaamatta).

Tästä ei saanut tuota "mittaristoa" taskuunkaan kätevästi.
 
Btw, näin ensimmäisenä sähköpyöränä ihmetyttää ettei tässä ole mitään lukitusta sähköpuolelle, niinkuin virta-avainta? Luulisi että tuohon rungossa olevaan akun lukitusta hoitavaan lukkopesään olisi jonkin masterkytkimen kyhännyt samalla.

En tiedä onko tuolla loppuviimein kauheasti merkitystä, pyöränhän saa vietyä kun lukon rikkoo... tuntuisi vaan että olisi pop jos ei sillä pääsisi ajelemaan lukkopesää rikkomatta (ja korjaamatta).

Tästä ei saanut tuota "mittaristoa" taskuunkaan kätevästi.
Lukoista puheenollen niin minulla on hieman vastaava Kryptonite Kryptoflex kaapeli | Motonet Oy

Tuon kun pistää jonkun kiinteän ympärille ja sitten toisen silmukan toisen läpi ja sitten se tuohon pyörän lukon renksun läpi niin ainakaan pyörä ei lähde suoraan kantamalla mukaan. Tuollainen kaapeli aika kevyt kuljettaa mukana ja pituus riittää pitkästi toista metriä(riippuen toki kaapelin pituudesta). Eikä tarvi mitään toista lukkoa kantaa mukana.
 
Laitoin etujarrun kaapelin kulkemaan kuten Seer:in kuvassa ja ei näytä tarvitsevan velcroa tai nippusidettä.

Vaihtaa hieman liikaa automatiikka noita vaihteita ajellessa. Saa nähdä oppiiko vai joutuuko manuaalia käyttämään kuten täällä jo kiireisimmät. Joten olen samaa mieltä Seer:in kohdalta sen kanssa, automaatti ei ole täysin mukava.

Intersporteissa on muuten tällä hetkellä paikoin Tunturi E-Lux:ia (Shimano E6100 60Nm -moottorilla) ykköskappaleita 999 eurolla. Eli Tunturilla on nähtävästi joku paniikkipoisto nyt päällä, kuten nämäkin oli. Syy on kai se liikaa varastoa siihen nähden kun työsuhde-etu poistui.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä silti, onko noissa renkaissa nyt suurin ero tuo paino ja paikalleenlaiton helppous? Jossain kohden korostetaan toisen ehkä parempaa pistosuojausta mutta pitäneekö paikkansa...

V-Guard on riittänyt itsellä renkaiden suojaustasoksi, mutta toisaalta sähköpyörässä kasvanut vierintävastus ja massan hitaus ei pahemmin tunnu avustuksen kanssa. Voi olla ihan perusteltua valita se paras suojaustaso, jos se suojaa nastoittajamummon puhkomalta renkaalla työmatkalla. En ole vielä tutustunut millainen operaatio tässä on irrottaa takananne.

Compound on Almotionissa Addix ja Marathon Plus Tourissa Addix E. Sähköpyöräluokka ensimmäisessä E25 ja jälkimmäisissä E50. Seuraavan kerran kun joutuu renkaita uusimaan, niin valitsisin luultavasti Marathon Efficiency, joissa tuttu Addix Race compound ja suojaustaso V-Guard.
 
Btw, as this is my first electric bike, I'm surprised that there's no lock on the electrical side, like an ignition key? You'd think that the lock housing in the frame that locks the battery would have been fitted with a master switch at the same time.

I don't know if that matters much in the end, you can take the bike if you break the lock... I just feel like it would be a bummer if you couldn't ride it without breaking (and repairing) the lock housing.

This made it impossible to conveniently fit that "instrument cluster" into your pocket.
I have electric scooter with Bluetooth module. It can be locked via application. Probably, if replace standard cycling computer with BT compatible then this option will appear (using application).
 
I have made a long test of the bike today - went through the Nuuksio National Park (around 20 km in the park, 42 in total).
1) Every hill on the route was conquered - in some cases it was not so easy (even though it was first gear and assist level 3), but it was possible still sitting on the saddle (for example, hill on the photo has angle of 20 degrees to horizon).
2 I was really impressed by tires (Marathon Plus Tour). If at first I drove carefully around the turns then closer to the end of the ride in the park I trusted tires and drove more relaxed and faster. Also driving uphill on the gravel (sometimes not so small, like on the photo) tires had good grip - there was almost no slippage.
3) During the first part of driving in the park when I wasn't sure about tires yet, I've used rear brake a lot - as a result at some point it was overheated a bit - brake disc surfaces got dark color. But shape was kept. So, it looks like a 160 mm brake disc is not enough for riding on the high hills.
4) Battery capacity looks good from my perspective. After 42 km there are left about 25-30%. But according to the driving conditions it looks good:
- First 13 km before I entered the park there were 175 meters of moving up (according to Google Maps).
- In the park there were many hills where first gear and assist level 3 were in use.
- I'm not so lightweight guy (100 kg).
5) Most of the time I used gears 1, 2, 3. Very rarely - 4 and once - 5 (when on the long downhill I decided to check what could be max speed - I've got 52 km/h). So, for me it looks like that it'll be better if gear 5 became gear "0.5" - to move gears range to the lower speed, but higher torque. Potentially (I suppose) rear sprocket can be changed (from 24T to something bigger). Also the chain should be replaced in this case. I'll keep this idea in mind.

As a conclusion - I'm satisfied with the bike (price - value ratio is incredible).

P.S. One minor concern - when riding on the gravel there is one "grig" appeared in the place where the rear fender is in contact with steel wire bracket - no idea how to fix it at the moment, but will try to find some workaround.

20250909_175038.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa on tuorein Shimanon komponenttien yhteensopivuus kartta pyörälle:
Kartassa yhteensopivuus toteutuu vain ja ainoastaan ylhäältä alaspäin mentäessä, eli esimerkiksi et voi yhdistää mukana tulevaa SC-EN500 näyttöä SW-EN600-L kytkimen kanssa. Tai SW-EN600L kytkintä SC-EM800 näytön kanssa.

Pyörän mukana siis tulee:
- DU-EP600 moottori
- SC-EN500 näyttö
- SW-EN600-R kytkin
- MU-UR510 napavaihteiston moottorihimmeli
 
Viimeksi muokattu:
Itsellekin menopeli saapui. Paketti oli melkoisina päreinä vaikka oli kulkenut "vain" Ylivieskasta tänne Ouluun. Kaikki tuntui olevan tallessa, joten näillä mennään.

Satula on Selle Royal Essenza ja renkaat Marathon Almotionsit. Akku oli aivan tyhjä mutta lähti ottamaan varausta hyvin. Ei silti mukava, että päässyt kokonaan finaaliin tai johonkin suorarajaan kuitenkin.

Itselläkin takalokari, sieltä mistä kiinnittyy siihen rautalankaan perässä on "ruttautuma". Eli siis se lokarin kärki on painunut ilmeisesti kuljetuksessa rengasta vasten pidemmän aikaan ja se on vääntänyt sen langan kiinnityksen kohdalta lokarin leveäksi. Pitää katsoa jos tuota vähän lämmöllä auttaisi ja puristaisi takaisin muotoonsa.

Kaikkinensa näin ilman koeajoa hintaan nähden tyytyväinen. Korokepalaa pakko lähteä heti huomenna metsästämään tuohon, koska ajoasento on itselle kyllä turhan makaava (itse 176cm ja runkokoko 52). Polkimet ajattelin myös vaihtaa vähän pitävämpään malliin tyyliin mtb tms. Ajanevat noikin asiansa mutta jotkut pienet nappulat ei ois pahat kontaktipinnoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Just katsoin vaihtoehtoja niin tilasin eilen kiinasta jatkoputken mutta Motonetista pisti silmään tämä: PRO Ohjainkannatin LT säädettävä 90mm, 31,8mm | Motonet Oy

Biltema toki myös: Säädettävä ohjainkannatin, A-head, 90 mm Tää ois Ahead...
ja Säädettävä ohjainkannatin, 0–90°
Adjustable extension adapter for steering tube, CAVO, 28.6mm, 90mm

Tuon kävin Jussin pyöräpisteestä hakemassa. Joko 90 tai 70mm, molemmissa säätövaraa. Toimii hyvin.
 
Tuli pistettyä SW-EN600-L tilaukseen 45€ posteineen. Halvin tapa saada Bluetooth päivitykset käyttöön, SC-EN600 näytön voi sitten lisätä myöhemmin jos tarvetta.

Firmis päivityslogien perusteella siellä on viime kesänä tullut mm. automaattiseen vaihteistoon päivityksiä että se toimisi paremmin.
En usko että Tunturi on tuon päivityksen iskenyt sisään kun ihan emolevyjen BIOS päivityksetkin laahaa vuosia perässä kaupan hyllyltä löytyvistä emolevyissä. Noh, tuo varmistuu sitten kun kytkin saapuu ja saa tarkistettua komponenttien firmis versiot.
 
Here is the latest Shimano component compatibility map for the bike:
On the map, compatibility is only possible from top to bottom, meaning for example you cannot combine the included SC-EN500 monitor with the SW-EN600-L switch. Or the SW-EN600L switch with the SC-EM800 monitor.

So the bike comes with:
- DU-EP600 engine
- SC-EN500 display
- SW-EN600 -R switch
- MU-UR510 hub gear motor cover
It looks like SC-EM800 can be combined with SW-EN600-R.
 
The R and L are completely different models of switches and they have almost nothing in common as they are used for completely different things.
R is compatible but L is not.
So, there are 2 ways to get Bluetooth onboard: replace SC-EN500 with SC-EM800 OR replace SC-EN500 with SC-EN600 + SW-EN600-L, right?
 
Tuli pistettyä SW-EN600-L tilaukseen 45€ posteineen. Halvin tapa saada Bluetooth päivitykset käyttöön, SC-EN600 näytön voi sitten lisätä myöhemmin jos tarvetta.

Firmis päivityslogien perusteella siellä on viime kesänä tullut mm. automaattiseen vaihteistoon päivityksiä että se toimisi paremmin.
En usko että Tunturi on tuon päivityksen iskenyt sisään kun ihan emolevyjen BIOS päivityksetkin laahaa vuosia perässä kaupan hyllyltä löytyvistä emolevyissä. Noh, tuo varmistuu sitten kun kytkin saapuu ja saa tarkistettua komponenttien firmis versiot.

Eli luovut tuosta SC-EN500 ja menetät näytön kokonaan?

Onko tuon e-tuben kautta matkapuhelin käytettävissä näytöksi tms? Soppelilla telineellä tankoon ja infot siihen tms?
 
Eli luovut tuosta SC-EN500 ja menetät näytön kokonaan?

Onko tuon e-tuben kautta matkapuhelin käytettävissä näytöksi tms? Soppelilla telineellä tankoon ja infot siihen tms?
SW-EN600-L omaa kyllä värilliset ledit akun kestolle ynnä muulle. Pitää katsoa että meneekö SC-EN500 kokonaan pois käytöstä vai pistänkö vaan konffit ja päivitykset sisään bluetoothilla minkä jälkeen laittaa SC-EN500 takaisin käyttöön.
 
Onko jotain suosituksia tähän pyörään sopivista runkolaukuista tms? Johonkin pitäisi saada ketjulukko helposti säilytykseen ajon ajaksi, ja reppu ei ole aina vaihtoehto.
Ja tiedostan kyllä että tämä lukko on kohtuu helppo katkaista oikeilla työkaluilla, mutta ei innostanut ostaa toista 200€ lukkoa, sen takia on kotivakuutus :)
1757497034962.png
 
Viimeksi muokattu:
Onko jotain suosituksia tähän pyörään sopivista runkolaukuista tms? Johonkin pitäisi saada ketjulukko helposti säilytykseen ajon ajaksi, ja reppu ei ole aina vaihtoehto.
Ja tiedostan kyllä että tämä lukko on kohtuu helppo katkaista oikeilla työkaluilla, mutta ei innostanut ostaa toista 200€ lukkoa, sen takia on kotivakuutus :)
1757497034962.png
Tarakassa oli kiinni lappunen missä mainostettiin tarakkavalmistajan omia laukkuja. Ovatko sitten turhan suuria käyttötarpeisiisi mutta jäi mieleen ja oli tarkoitus tutustua.
 
Tarakassa oli kiinni lappunen missä mainostettiin tarakkavalmistajan omia laukkuja. Ovatko sitten turhan suuria käyttötarpeisiisi mutta jäi mieleen ja oli tarkoitus tutustua.
Bilteman laukut menee myös ihan hyvin kiinni, tuli ostettua kaksi kappaletta kauppareissuja varten.

Samalla tuli napattua matkaan Bilteman jämerä kaarilukko:
 
Samalla tuli napattua matkaan Bilteman jämerä kaarilukko:
"hieman" samanlainen. Oli vaikeuksia vaan mahduttaa tuo runkoon, että mahtuisi vielä avaimenkin siihen laittamaan. Tuo klipsi (sinun kuvassa harmaa) on ilmeisesti tarkoitettu, että siitä avaamalla saisi lukon käntymään telineessään, mutta tuon joutuu ruuvaamaan kokonaan pois jos niin haluaa tehdä.
 
"hieman" samanlainen. Oli vaikeuksia vaan mahduttaa tuo runkoon, että mahtuisi vielä avaimenkin siihen laittamaan. Tuo klipsi (sinun kuvassa harmaa) on ilmeisesti tarkoitettu, että siitä avaamalla saisi lukon käntymään telineessään, mutta tuon joutuu ruuvaamaan kokonaan pois jos niin haluaa tehdä.
Klipsi on tarkoitettu siihen että Lukko ei heiluisi omiaan vaan olisi tiukasti paikallaan kun pikalukitus klipsin pistää kiinni. Sama periaate kuin pyörän satulan pikalukitus, vaatii siis että klipsin ruuvaa tarkasti oikealle kireydelle.
 
Kuumeneeko muillakin tuo muuntaja aivan perhanasti? Liitin joka akkuun tulee on myös aivan löysä?

IMG_3294.jpeg


IMG_3295.jpeg
Joo kuumenee kyllä, ihmettelin itse samaa, mutta parempi niin että tuo muuntaja lämpeneeen ennemmin kun se akku :D En usko että aiheuttaa mitään ongelmia
 
Viimeksi muokattu:
Ensinnäkin onnittelut pyörän valinneille. Mukavaa huomata paljon puhetta samasta fillarista.

Minä olin katsonut tätä pidempään ja olin 1999e tätä jo ostamassa kävi niin sanotusti moukan tuuri kun olin ostamassa viime viikolla kun huomasin mikä hinta olikin tullut tilalle.
mun kaunottaressa oli kaksi syvää arpea maalipinnassa purkaessa. ja oli aika ronskit jäljet pakkauksessakin. Mitä suosittelisitte miten arvet paikataan kun maali on kokonaan veks pieneltä alueelta. Laiton alkuun gorilla teippiä päälle. tekoäly sanoi että alumiini ei ruostu, joten onko vain kosmeettinen haitta.
Renkaat ovat mahtavat tässä ja keula vaikuttaa pätevältä. Paras mitä omistanut.
pyörälaukkuja en ole ymmärtänyt mikä järki kun paino ns sivussa. ja ostoskassi ei mene heittämällä sisään kapeisiin pusseihin.
En ole koskaan kokeillut joten mutulla mennään. Itse suosin koria tarakalle. Siihen menee täys muovipussi heittämällä. Nippusiteillä pysyy paikallaan, jos ei ole kallista koria mikä menisi ns "oikein".
katsoin omasta pyörästä @juhamac sun pyörässä toi laku on vain löysästi kiinni haarukassa. Siksi laahaa. Lyösää ruuvista vedä kireemmälle ja kiristä. Mulla yläosassa extralenkki lakua sulla menee suoraan.
Soittokello on vähän mallia mummo mut menihän se nätisti paikalleen ja on hyvä.
Ajotietokone on pyörän heikoinlenkki imo.
Ruskea väri on rohkeasti erilainen. Kuin meige.

1757512951065.png
1757513097671.png
 
Päivän työmatka-ajot 16 km suuntaansa meni 24 km/h molempiin suuntiin sisältäen normaalit pari pysähdystä liikennevaloihin. Avustuksettomalla menee samoilla pysähdyksillä 21-23 km/h tuulen suunnasta riippuen. Avustustaso oli 2 ja akkua kului päivän aikana täydestä 1 palkki. Rangea ajon päätteeksi 73 km ja nyt uudelleenkäynnistyksen jälkeen 59 km. Hikihän tuossa tuli normaaliin tapaan, Kun ei malta mennä sähköllä 25 km/h rajoitetusti.

Manuaalivalinnalla käytin kolmosta 95% matkasta, aika rento kokemus. :thumbsup:Automaattisesti vaihdetulta kakkoselta kiihdyttää 0-25 km/h ja sen jälkeen on kolmonen käytössä vähintään nopeusalueella 15-32 km/h. Nelosta ja varsinkin vitosta harvemmin tarvitsee kun yli 30 km/h nopeuksia hankala ylläpitää muuhun kuin pitkään alamäkeen. Napavaihde toimii hyvin ennakoivassa kaupunkiajossa, kun voi esivalita pienemmän vaihteen polkematta hidastuksen aikana.

Runkokoko 52 menee ihan hyvin itselle ilman korotuspaloja (182cm). Kumikahvat oli muuten myös väärässä asennossa kun ohjaustangon asetti keskitysmerkkien keskelle. Käänsin kuusiokoloreiän osoittamaan suoraan taakse, niin kämmen lepää leveällä osalla.
 
katsoin omasta pyörästä @juhamac sun pyörässä toi laku on vain löysästi kiinni haarukassa. Siksi laahaa. Lyösää ruuvista vedä kireemmälle ja kiristä. Mulla yläosassa extralenkki lakua sulla menee suoraan.
Ei se mielestäni kiristynyt siihen ruuvia kiristämällä. Laitoin kiertämään sen yli tangon kuten Seer:illa oli aiemmin omassa kuvassaan ja ei tarvinnut muuta.

Ei tässä oikein muuta ole kuin totuttaa perää penkkiin. Kivistää vielä hieman liikaa ajon jälkeen kun ei ole tottunut.

Eiköhän sen voi paikata samoilla tarvikkeilla kuin autossa. Eli tasaiseksi ja paikkamaalisivellintä kynsilakkapullon näköisestä.

Akku ei minulla kuumentunut, mutta ei toisaalta myöskään ilmoittanut mitenkään että olisi täysi. Painamalla sitä virtanappia myöhemmin toki väläytti sen viisi vihreää, joka osoitti täyttä. Laturi kuitenkin näytti koko ajan punaista, eli latauksen merkkiä. Ehkä se ei ole kovin viisas laturi, tai sitten se välipala tekee sen ns. tyhmäksi.
 
Viimeksi muokattu:
I've mounted it like this. No contact between brake hose and spokes.

BTW, some screws which are fixing fenders were not fully mounted. And battery was fully discharged which is not so good for it. But I think it's because of 2024 model.

20250908_201945.jpg
Does the brake hose have enough free room if you turn the steering to fully left? Other parts should limit the turning, otherwise the hose will get disconnected if the steering happens to turn unexpectedly (by accident, or by raising the front wheel without taking care of the steering etc.).
 
Akku ei minulla kuumentunut, mutta ei toisaalta myöskään ilmoittanut mitenkään että olisi täysi. Painamalla sitä virtanappia myöhemmin toki väläytti sen viisi vihreää, joka osoitti täyttä. Laturi kuitenkin näytti koko ajan punaista, eli latauksen merkkiä. Ehkä se ei ole kovin viisas laturi, tai sitten se välipala tekee sen ns. tyhmäksi.

Minulla ainakin akku vilkuttaa latauksen aikana aina sen verran vihreää mitä akussa virtaa. Esim. lähes tyhjästä ladatessa vilahtaa vaan kerran, 20-40% vilahtaa kahdesti jne.. Täyteen ladattuna palaa vihreä koko ajan.
 
Ei se mielestäni kiristynyt siihen ruuvia kiristämällä. Laitoin kiertämään sen yli tangon kuten Seer:illa oli aiemmin omassa kuvassaan ja ei tarvinnut muuta.

Ei tässä oikein muuta ole kuin totuttaa perää penkkiin. Kivistää vielä hieman liikaa ajon jälkeen kun ei ole tottunut.

Eiköhän sen voi paikata samoilla tarvikkeilla kuin autossa. Eli tasaiseksi ja paikkamaalisivellintä kynsilakkapullon näköisestä.

Akku ei minulla kuumentunut, mutta ei toisaalta myöskään ilmoittanut mitenkään että olisi täysi. Painamalla sitä virtanappia myöhemmin toki väläytti sen viisi vihreää, joka osoitti täyttä. Laturi kuitenkin näytti koko ajan punaista, eli latauksen merkkiä. Ehkä se ei ole kovin viisas laturi, tai sitten se välipala tekee sen ns. tyhmäksi.
Ehkä et sitten ladannut täyteen? Siinä menee noin 5h että on täynnä. Nyt palaa vihreä valo, ei vilku.

IMG_3298.jpeg
 
Tuli pistettyä SW-EN600-L tilaukseen 45€ posteineen. Halvin tapa saada Bluetooth päivitykset käyttöön, SC-EN600 näytön voi sitten lisätä myöhemmin jos tarvetta.

Firmis päivityslogien perusteella siellä on viime kesänä tullut mm. automaattiseen vaihteistoon päivityksiä että se toimisi paremmin.
En usko että Tunturi on tuon päivityksen iskenyt sisään kun ihan emolevyjen BIOS päivityksetkin laahaa vuosia perässä kaupan hyllyltä löytyvistä emolevyissä. Noh, tuo varmistuu sitten kun kytkin saapuu ja saa tarkistettua komponenttien firmis versiot.
Pistäisitkö vielä kokemusta/kommenttia vaikka tähän keskusteluun sitten, kun saat vehkeen kasaan? Jos se on noin vaivaton ja edullinen ratkaisu, kuin miltä se vaikuttaa, laitan itsekin tuon bluetooth-version tilaukseen!
 
Pitääkö teillä pyörä tuollaista pientä "hankaavaa" ääntä, jos sitä vierittää takaperin? Liittyykö jotenkin esim. moottoriin?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 592
Viestejä
4 921 518
Jäsenet
79 220
Uusin jäsen
ksst666

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom