Taitaa olla aika luurankoryhmä työstämässä tätä peliä, kun muut keskittyvät CP2077 lisäosaan. En kyllä odota ihan hirveän pikaista pelikuntoon saattamista tämän kohdalla.
Kaikkea ei voi laadunvalvonta huomata koskaan, mutta pistää miettimään onko sitä laadunvalvontaa laisinkaan. Varsinkin tämän pelin kohdalla tuntuu, että haluttiin vain jonkin sortin tekniikkademo/myyntikikka DLSS 3:lle ja pelin optimointiin sen ulkopuolella ei edes haluttu panostaa. Miksi esim HBAO poistettiin kokonaan? Miksi uusi DX11 versio toimii huonommin kuin vanha samoilla modeilla höystetty DX11 versio (vai toimiiko tämän pätsin myötä jo yhtä hyvin)?
Tottahan toki, mutta kyllä on mielestäni puhumisen arvoinen asia että ne pelit pitää ylipäätään puskea pihalle säälittävässä kunnossa (sama keskustelu vuodesta toiseen).Itselläni next gen toimi ennen oikein hyvin (4090 + 13700k) mutta tämän päivityksen jälkeen FPS nykii esim. Novigradissa ja peli kaatuilee koko ajan...
Standardihommahan pelien kanssa on se, että kun PC:llä löytyy miljoona erilaista hardware-comboa niin jokainen peli pitää testata valtavalla määrällä koneita mahdollisten ristiriitojen löytämiseksi. Sen takia hyvän maineen haluavalla pelillä pitää olla closed beta, open beta ja tiimi valmiina julkaisupäivänä jotta voidaan pistää patchejä nopeasti ulos.
Vanhan pelin ilmaiselle lämmittelypatchille ei samanlaisia resursseja löydy joten meille tulee olemaan nopan heittoa miten peli koneillamme toimii eri patchien jälkeen.
Kaikkea ei voi laadunvalvonta huomata koskaan, mutta pistää miettimään onko sitä laadunvalvontaa laisinkaan. Varsinkin tämän pelin kohdalla tuntuu, että haluttiin vain jonkin sortin tekniikkademo/myyntikikka DLSS 3:lle ja pelin optimointiin sen ulkopuolella ei edes haluttu panostaa. Miksi esim HBAO poistettiin kokonaan? Miksi uusi DX11 versio toimii huonommin kuin vanha samoilla modeilla höystetty DX11 versio (vai toimiiko tämän pätsin myötä jo yhtä hyvin)?