The Witcher 3: Wild hunt

Tulipas kyllä todella alakuloinen olo äsken pelattuani päätarinan ensimmäistä kertaa loppuun. Peli veti mukaansa oikein kunnolla ja tein innolla paljon sivutehtäviäkin, mutta lopusta tulikin vahingossa skelligeä lukuun ottamatta huonoin mahdollinen. Teki vaan mieli sammuttaa kone saman tien kun lopputekstit tulivat kun tuli niin paska maku siitä :(
Sama homma aikoinaan. Oli pakko käyttää vielä toiset 150 tuntia siihen, että pelasi pelin läpi uudestaan paremman lopun toivossa. Minusta tuohon loppuun vaikuttavat parametrit kuuluvat pelin huonoihin puoliin. Todella pienet asiat, jotka voi mennä täysin ohi, muuttaa sitä.
 
Sama homma aikoinaan. Oli pakko käyttää vielä toiset 150 tuntia siihen, että pelasi pelin läpi uudestaan paremman lopun toivossa. Minusta tuohon loppuun vaikuttavat parametrit kuuluvat pelin huonoihin puoliin. Todella pienet asiat, jotka voi mennä täysin ohi, muuttaa sitä.
Oli kyllä aika yllätys tuo loppu itelle. Luulin että tein hyviä valintoja cirin kanssa ja ainoa asia minkä tiesin epäonnistuneen oli se, että jäi yksi muuhun vaikuttava sivutehtävä tekemättä kun etenin liian nopeasti päätehtäviä ettei sitä voinut enää tehdä
 
Oli kyllä aika yllätys tuo loppu itelle. Luulin että tein hyviä valintoja cirin kanssa ja ainoa asia minkä tiesin epäonnistuneen oli se, että jäi yksi muuhun vaikuttava sivutehtävä tekemättä kun etenin liian nopeasti päätehtäviä ettei sitä voinut enää tehdä
Cirillä on jonkun verran kriittistä dialogia, jossa pitää valita oikea repliikki - olisiko noita kohtauksia viitisen kappaletta pelissä. Jos liian monta menee väärin niin tulee huono loppu. Systeemi ei kyllä ole kovin hyvä. Huonoin loppu on todella masentava ja se on helppo saada vahingossa.
 
Mutta sehän tässä onkin mahtavaa ettei pysty itse manipuloimaan jotain tiettyä loppua. Itselle olisi ainakin helvetin tylsää jos joka dialogissa olisi selvä polku sinne "parhaaseen" loppuun. Itse olen söösinyt monta side questia mutta ei haittaa koska se on tämän Geraltin tarina. Seuraavalla läpipeluulla sitten koittaa vaikka tehdä hiukan toisin.
 
Muutenkin tuo "huono" loppu on aika subjektiivinen asia. Imo se huonoin loppu Witcher 3:ssa on se "happy ending". Bittersweet on ehkä paras ja sopivin, ja se traaginenkin loppu sopii hyvin Witcherin synkenpään fantasiaan.
 
Toisella läpipeluulla koitin tehdä asiat hiukan toisin mutta bloody baronille ei ollut kuitenkaan sydäntä alkaa saarnaamaan sen valinnoista varsinkin kun olin kuullut vaihtoehtoisen lopun questille. Melkoinen shokki oli kuitenkin kun ukko killui narun jatkeena vaikka koitin tehdä oikeat päätökset.:itku:
 
Toisella läpipeluulla koitin tehdä asiat hiukan toisin mutta bloody baronille ei ollut kuitenkaan sydäntä alkaa saarnaamaan sen valinnoista varsinkin kun olin kuullut vaihtoehtoisen lopun questille. Melkoinen shokki oli kuitenkin kun ukko killui narun jatkeena vaikka koitin tehdä oikeat päätökset.:itku:
Minä en ole koskaan saanut pelastettua sitä, osittain henkilökohtaisesti en itke sen perään koska paska faija ja aviomies mutta yrittänyt saada kolmesti eri loppua mutta ei.

Mitä ciriin tulee niin tuosta oli kerran väittelyä että geraltin ei pidä olla liian faija sille.
Muistelisin että ne kohtaukset oli että lumisotaa cirin kanssa ja siellä labrassa rikkoa paikkoja ja yenniferi katsoo vihaisesti.
 
Bloody Baronin tehtävän lopputulos riippuu ymmärtääkseni vain ja ainoastaan siitä, mitä tekee sen puun alla asuvalle lihamöykylle.
 
(spoilereita!, mutta ei näitä nyt enää kannata tägätä)
Tuli nyt googletettua noita loppuja...näköjään minulla ne meni ihan hyvin putkeen eli ei mitään noita vittumaisimpia tapauksia. Ainoa joka ärsytti oli kohtaus, jossa Dijkstra on kusipää kuten aina ja houkuttelevin vaihtoehto on "push Dijkstra aside" tai jotain sellaista. No olisivat puolalaiset homot voineet selventää että se ei ole oikeasti "push aside" vaan "katkaise jalka" :facepalm: Helppohan tuo olisi ollut hoitaa quick loadilla, mutta ei voinut sitäkään tietää että tuo lopettaa koko Radovid- quest linen (ilman mitään ilmoitusta).
 
Pääpelissä on mielestäni helppo saada haluttu loppu. Kahdesti olen sen pelannut ja olen saanut ne kaksi "parempaa" loppua. Nyt kolmannella kerralla koitan saada sen huonoimman vaihtoehdon.

Blood and wine on sen sijaan toinen tarina. Kahdesti olen yrittänyt saada parempaa loppua ja joka kerta on tullut samanlainen, huono loppu. Mitä olen niitä youtubesta katsellut, niin siinäkin on aika paljon eri variaatioita. Se onkin mielenkiintoista miten tekemällä niin erilaisia valintoja eri kerroilla ei riittänyt tuomaan erilaista loppua. :think:

Sain siis molemmilla kerroilla sen, jossa
Syanna murhaa herttuattaren.
 
Sain siis molemmilla kerroilla sen, jossa
Syanna murhaa herttuattaren.
Tuohon loppuun johtavassa tapahtumaketjussa on yksi kohta, johon voit vaikuttaa, joka määrää selviääkö mainitsemasi henkilö hengissä vai ei.
 
Tai sitten puolalaiset ovat valineet tuon reitin että ei ole selvää keinoa saada hyvää/pahaa loppua.

Itse vasta tajusin ekan lopun jälkeen että olin liian huolehtivainen Ciristä ja näin tyttö ei kasvattanut itseluottamusta ja loppu oli mikä oli.

1. Do not bring Ciri to the Emperor
When Ciri suggests visiting Bald Mountain during Blood on the Battlefield, say “Velen, then”, not “Gotta visit the Emperor first”.
(tämä ratkaisee sen että tuleeko Ciristä keisariina vai wihtori, jos viet Cirin isäpapalle niin siitä tulee Keisaariina mutta jos seuraat loput oikein niin ciri jää eloon)

2. Make at least two out of four “positive” decisions. The possibilities are:

  • Say “I know what might lift your spirits” when comforting Ciri during Blood on the Battlefield.
  • Encourage Ciri to speak to the Lodge of Sorceresses on her own during Final Preparations.
  • Say “Go for it” when Ciri loses her temper in The Child of the Elder Blood.
  • Say “Yeah, I’ll go with you” when Ciri asks to visit Skjall’s grave at the end of The Child of the Elder Blood.
 
Tuohon loppuun johtavassa tapahtumaketjussa on yksi kohta, johon voit vaikuttaa, joka määrää selviääkö mainitsemasi henkilö hengissä vai ei.

Ensimmäisellä kerralla tein mielestäni sen jutun
ostin sen nauhan satumaassa Syannalle
, mutta ehkä sössin jotain muuta. En tiedä. Toisella kerralla tein reilusti eri tavalla ja oli sama lopputulos. Täytyy nyt kolmannella kerralla tutkia vaikka youtubesta mitkä tekijät siihen loppuun vaikuttavat. Pitää vaan useita tallennuksia, niin voi palata takaisin jos menee reisille.
 
Ensimmäisellä kerralla tein mielestäni sen jutun
ostin sen nauhan satumaassa Syannalle
, mutta ehkä sössin jotain muuta. En tiedä. Toisella kerralla tein reilusti eri tavalla ja oli sama lopputulos. Täytyy nyt kolmannella kerralla tutkia vaikka youtubesta mitkä tekijät siihen loppuun vaikuttavat. Pitää vaan useita tallennuksia, niin voi palata takaisin jos menee reisille.
Se nauha pitää nimenomaan
JÄTTÄÄ OSTAMATTA. Se nimittäin pelastaa Syannan hengen myöhemmin, jolloin tämä pääsee murhaamaan Anarietan.

Dethlaff tekee nauhattomasta Syannasta silppua. Tarina haarautuu tämän jälkeen uudestaan, mutta ruhtinatar tietääkseni selviytyy hengissä joka tapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Siinä on kolmaskin ratkaisu
Syannan ja Annan voi molemmat pelastaa, siihen nauhan ostamiseen liittyen pitää myös jutella syannan kanssa ilmeisesti jotkut dialogipätkät.
 
Mutta sehän tässä onkin mahtavaa ettei pysty itse manipuloimaan jotain tiettyä loppua. Itselle olisi ainakin helvetin tylsää jos joka dialogissa olisi selvä polku sinne "parhaaseen" loppuun. Itse olen söösinyt monta side questia mutta ei haittaa koska se on tämän Geraltin tarina. Seuraavalla läpipeluulla sitten koittaa vaikka tehdä hiukan toisin.
Tämä on kyllä totta. Ei mikään muu peli ole saanut aikaan tuommoista tunnetta, kuin tämä kun tapahtui asioita mitä ei odottanut. No pitää sitten seuraavalla kerralla koittaa erilaista loppua, kunhan ensin lukee kirjat ja pelaa aikaisemmat witcherit läpi
 
26163848727_d242481f17_k.jpg


Harvinaisen korkealaatuinen costume modi Cirille.

Ciri - Alternative look
 
Tuo Witcher 3 hyvä/huono loppu on kyllä heikointa antia koko pelissä itselläkin tuli ekalla kerralla huono loppu koska muistaakseni tein vain 2/3 asiasta oikein joka tuo hyvän lopun. Taisi olla se lumipallo juttu Kaer Morhenissa joka jäi koska oli jotenkin outo valinta sillä hetkellä.
 
Itestä siinä valintojen tekemisessä oli heikointa antia se, että nyt ku uudelleen pelasin ja tavoittelin tiettyä loppuratkasua, nii välillä sai sit mennä kattomaan, nii että mikä näistä valinnoista nyt johtaa esimerkiksi paikkojen hajotteluun tai lumipalloiluun. Eivät olleet ne valinnat mitenkää selkeitä.
 
Voi jumankauta että ottaa tällä hetkellä pannuun tuo Witcher 2. :rage: Itseäni tässä kai pitäisi syyttää, kun lähdin vetämään Dark-vaikeustasolla, mutta olin ihan unohtanut miten iso osa vaikeudesta tulee paskasta pelisuunnittelusta. Ongelman ydin on se, että tappelussa täysin elintärkeitä taikajuomia voi vetää vain meditoidessa - silloin, kun peli antaa siihen mahdollisuuden - ja niiden vaikutus hiipuu myös välinäytösten aikana. Tästä seuraa se, että välinäytökset ovat vihollisiasi. En liioittele tippaakaan. Venyessään ne poistavat taikajuomien vaikutuksen, eivät anna tilaisuutta juoda lisää ja johtavat usein suoraan tappeluun.

Yksi tappeluista, jossa ongelma on pahimmillaan, on Lethon ensimmäinen pomomatsi. Otin juuri siinä turpaan kahdennenkymmenennen kerran, koska peli vetää kaikki buffit vessasta alas ennen ottelua. Tällä vaikeustasolla tappelun voittaa vain viiden minuutin armottomalla, millintarkalla pieksemisellä samalla, kun Letho tappaa Geraltin yhdellä hyvällä osumalla. Muistan että juuri tämä tappelu aiheutti eniten hampaiden kiristelyä jo silloin kun vaikeustaso oli normaali.
 
Witcher 2:ta en suosittele pelaamaan hardia vaikeammalla vaikeusasteella. Ei siitä saa oikeen mitään nautintoa ja rupeaa vaan vituttamaan..
 
Minulla oli Witcher 3 homehtumassa Steamin libraryssä pari vuotta odottamassa ekaa pelikertaa ennen kaikkea siksi kun Witcher2 oli niin epäkelpo pelikokemus. Vaikea täysin täsmentää että miksi, koska päällisin puolin siinä oli asiat enimmäkseen hyvin tehty ja negatiivisiin asioihin yleensä sopeutuu jos on tarpeeksi positiivista.
 
Vaikein Insane-tila, jossa on kaakkoon väännetyn vaikeustason lisäksi pysyvä kuolema, ja sillä läpäisystä saatava Madman-saavutus eivät muuten ole nimiensä puolesta mitään vitsejä. Uskon aidosti, ettei Madmania ole kenelläkään henkisesti terveellä ihmisellä. Ei ainakaan kaiken sen jälkeen, mitä saavutuksen saamiseksi on täytynyt tehdä.
 
Itseä tuo Witcher 2:n alchemy ärsytti suunnattomasti. Juomat ja öljyt piti valmistella etukäteen ennen taisteluun menoa, mutta miten valmistelet ne jos joku taistelu tuleekin yllätyksenä? Sitten pitää aina kuolla ja jälkikäteen aina laittaa ne, mikä mulla söi pelin tunnelmaa ja lisäsi vaan vitutusta. Yksi tämmöinen paikka oli tämä mielihullujen sairaala missä oli niitä haamuja.

Ekassa Witcherissä on mielestäni paras tuo alchemia ja potionien vääntely.
 
Kakkosessa mentiin vähän liiankin uskollisesti kirjojen mukaan joka vähän söi sitten pelattavuutta. Noinhan se menee kaanonin mukaan, että noiturit nappaa taikajuomat aina ennen sinne luolaan/raunioihin menoa missä ne hirviöt piileskelee. Mutta pelimekaniikkojen suhteen vähän ongelmallinen ratkaisu..
 
Minä koitin kakkosta, mutta ei kyllä lähtenyt mitenkään. Mietin vain, että miksi pelaan tätä enkä kolmosta. Alussa oleva hiippailutehtävä oli kyllä perseestä. Voi helvetti. Sitten, kun pääsin sen jonkun ukon luokse niin animaatioiden aikana ne vartijat heiluivat siellä taustalla. Animaatiot ohi niin tappoivat siihen paikkaan. :D

Katselin Youtubesta sitten näyttäviä cutscenejä ja lopareita. Se riitti siitä. Olisi pitänyt ennen kolmosta pelata.
 
Vaikka kakkonen on allekirjoittaneelle se heikoin osa trilogiassa niin on se tullut silti pelattua joku 15x vuosien saatossa. :D

Kiva kun kumminkin päässyt pelaamaan joka osan tuoreeltaan, niin ei ole sitten tarvinnut vuosia myöhemmin parempiin pelimekaniikkoihin tottuneena alkaa vääntämään näitä.
 
Harmi vaan että CDPR oli 2:n aikaan niin pahoissa taloudellisissa vaikeuksissa, että pelistä jouduttiin karsimaan ihan reippaasti sisältöä. Mm. kokonainen chapter joka olisi sijoittunut Dol Blathannaan. (Valley of Flowers).
 
Kakkosessa on noista paras päätarina ja heikoimmat mekaniikat.

Ei ole oikeastaan aiemmin tullut mietittyä, mutta tämä on kyllä hyvin kiteytetty. Kakkosen vahvuus on myös se, kuinka ensimmäisen näytöksen tärkein valinta muuttaa toisen näytöksen täydellisesti. Tämä on jo itsessään syy pelata Witcher 2 kahteen kertaan. Täytyy tosin yhtyä Hugh Jazzin kommentteihin siitä, että nämä ovat parhaita olleet pelattuina omana aikanaan. Enkä kyllä kaipaa lainkaan noita infernaalisen vaikeita pomotappeluita.
 
Kysymys Witcherin tarinasta varmuuden vuoksi spoilerissa

Maailma jossa pelissä ollaan niin oliko se alunperin keijujen maailma johon ihmiset ja muut hirviöt tulivat vai päinvastoin? Ja minkä takia Wild Hunt oli haarautunut muista keijuista erilleen? Vai olivatko ne joutunueet 1500-vuotta sitten erilleen muista keijuista kosmisen tapahtuman johdosta?

Pelin pelaamisesta on jo pitkä aika ja tuli jostain asia mieleen.
 
Kysymys Witcherin tarinasta varmuuden vuoksi spoilerissa

Maailma jossa pelissä ollaan niin oliko se alunperin keijujen maailma johon ihmiset ja muut hirviöt tulivat vai päinvastoin? Ja minkä takia Wild Hunt oli haarautunut muista keijuista erilleen? Vai olivatko ne joutunueet 1500-vuotta sitten erilleen muista keijuista kosmisen tapahtuman johdosta?

Pelin pelaamisesta on jo pitkä aika ja tuli jostain asia mieleen.
Noin 1500 vuotta sitten sattunut kosminen tapahtuma, "sfäärien yhtyminen", avasi portin maailmojen välille ja päästi sisään kaikenlaisia hirviöitä, mukaanlukien ihmiset. Haltioita on taas ilmeisesti useammassa maailmassa. Wild Hunt eli Villijahti oli toisessa maailmassa asuvan haltiarodun erikoisyksikkö. Sen päällikkö Eredin syrjäytti vallasta edellisen kuninkaan, Oromiksen (nimi varmasti väärin) kirjoissa. Jahti hallitsee kyseisiä haltioita nykyään, mutta hallinnon laillisuus on kyseenalaista. Tästä puhui se haltia, jonka luona Geralt vieraili hypellessään maailmojen välillä Witcher 3:ssa. Joka tapauksessa Jahti on eri porukkaa kuin sen maailman, jossa Geralt ja muut asuvat, haltiat.
 
Noin 1500 vuotta sitten sattunut kosminen tapahtuma, "sfäärien yhtyminen", avasi portin maailmojen välille ja päästi sisään kaikenlaisia hirviöitä, mukaanlukien ihmiset. Haltioita on taas ilmeisesti useammassa maailmassa. Wild Hunt eli Villijahti oli toisessa maailmassa asuvan haltiarodun erikoisyksikkö. Sen päällikkö Eredin syrjäytti vallasta edellisen kuninkaan, Oromiksen (nimi varmasti väärin) kirjoissa. Jahti hallitsee kyseisiä haltioita nykyään, mutta hallinnon laillisuus on kyseenalaista. Tästä puhui se haltia, jonka luona Geralt vieraili hypellessään maailmojen välillä Witcher 3:ssa. Joka tapauksessa Jahti on eri porukkaa kuin sen maailman, jossa Geralt ja muut asuvat, haltiat.

Eli tapahtumapaikka oli alunperin haltijoiden jonka ihmiset valtasivat. Jotenkin itselläni oli sellainen mielikuva, että jossain puhuttiin "Wild Hunt maailman" haltioiden erkaantuneen näistä Geraldin maailman haltijoista mutta saattaa hyvinkin olla, että muisti tekee tepposet.
Ja oliko missään selitystä mihin maailmaan Ciri meni estämään White Frostin etenemisen?
 
Eli tapahtumapaikka oli alunperin haltijoiden jonka ihmiset valtasivat. Jotenkin itselläni oli sellainen mielikuva, että jossain puhuttiin "Wild Hunt maailman" haltioiden erkaantuneen näistä Geraldin maailman haltijoista mutta saattaa hyvinkin olla, että muisti tekee tepposet.
Noinhan se menee. Wild Huntin maailman haltiat ja Geraltin maailman haltiat on hyvin todennäköisesti samaa alkuperää. Muistan lukeneeni jostain, että jonkin tahon mukaan (hyvin luotettava tietolähde siis) myös Geraltin maailman haltiat saapui joko Sfäärien yhtymisessä tai jossain vastaavassa aiemmassa ulottuvuuskatastrofissa, ja vain kääpiöt on maailman alkuperäisiä älykkäitä asukkaita. Haltiat ja kääpiöt tappeli keskenään kunnes ihmiset tuli ja löylytti molemmat.

Tuosta maailmasta, minne Ciri meni, ei ole mitään käsitystä. Tuskinpa se tieto on tärkeä. On selvää että jääkausi on tuhonnut jo useamman maailman ja Ciri meni blokkaamaan sitä joko viimeisimpänä tuhoutuneeseen tai alkuperäiseen maailmaan. Siitä, miten Ciri varsinaisesti suunnitteli (ja/tai onnistui) estämään kylmyyden leviämisen, minulla ei ole mitään tietoa, eikä välttämättä kenelläkään muullakaan. Jotkut asiat on vain parasta jättää mysteeriksi, koska tieto voi olla paljon pahempaa kuin tietämättömyys (katso myös: Mass Effect 3:n loppu)
 
Aen Seidhe ja Aen Elle -haltiat ovat yhtä ja samaa alkuperää. Niiden alkuperäinen maailma tuhoutui kauan sitten (ensimmäisiä White Frost -uhreja?) ja kansa pakeni kahteen eri maailmaan. Aen Seidhe on se varsinaisen Witcher -maailman haltiakansa ja Aen Elle on se toinen, jota mm. Wild Hunt ja Avallach edustavat.

Sitten tapahtui tuo sfäärien risteytyminen ja kaikenlaiset olennot pääsivät siirtymään maailmasta toiseen, mukaanlukien ihmiset.

Näin olen itse ymmärtänyt.

edit:

Ciri on muuten ilmeisesti käynyt "omassa maailmassamme".
 
Tässä on ollut vuoden alusta prokkiksena pelata ensimmäistä kertaa Witcherit läpi ykkösestä lähtien melkein neuroottisella Completionist-tyylillä. Olen nyt pääjuonessa kohdassa...

"The Isle of Mists"

Level on 25, pelitunteja takana 111, tekemättä puolisen tusinaa Witcher Contractia mitkä vaativat korkeamman levun. Tekemättä myös toissijaisista questeista pari +30lvl questia ja hevoskisoja (meh.) Velenistä kysymysmerkkejä käymättä muutamia, Skelligestä ihan helvetisti. DLC:hin en luonnollisesti ole levurajoituksen takia mennyt. Notice Boardeja ei hehku keltaisena Velenissä tai Skelligessä eikä keltaisia huutomerkkejä näy kartalla.

Peli varoittelee purjehtiessa että nyt on kriittiset paikat ja sivuquestia saattaa tippua pois jos etenee. Kehtaako tässä nyt edetä vai menetänkö jotain ylieeppistä sivujuonta?

PS: Ensimmäinen viestini tälle foorumille että moro vaan kaikille :tup:
 
Peli varoittelee purjehtiessa että nyt on kriittiset paikat ja sivuquestia saattaa tippua pois jos etenee. Kehtaako tässä nyt edetä vai menetänkö jotain ylieeppistä sivujuonta?
Jos oot tehnyt Velenin, Novigradin ja Skelligen "pääsivutehtävät" (verinen paroni, noitavaino ja kuninkaanvalinta), eteenpäin vaan. Kannattaa laittaa kunnon tallennus tässä vaiheessa, siltä varalta että jotain sivuquesteja tosiaan menee. Nuo perus hirviöjahdit pitäis säilyä. Pääjuoni on ottamassa ison harppauksen.
 
Jos oot tehnyt Velenin, Novigradin ja Skelligen "pääsivutehtävät" (verinen paroni, noitavaino ja kuninkaanvalinta), eteenpäin vaan. Kannattaa laittaa kunnon tallennus tässä vaiheessa, siltä varalta että jotain sivuquesteja tosiaan menee. Nuo perus hirviöjahdit pitäis säilyä. Pääjuoni on ottamassa ison harppauksen.
Eteenpäin siis, kiitoksia :geek:
 
Joiltain osin tuossa kohtaa tulee "quest failed" ilmoitus, joiltain osin ei tule vaan tajuaa jälkeenpäin jos tajuaa.
 


Uusin HD Reworked versio julkaistu. Mm. vihdoinkin workattu kaikki 3D kivet. Varsinkin näyttää noi "Place of Power" kivien tekstuurit aika muikeilta.

ojjMiH4.jpg


Modaaja on myös lisännyt enemmän LOD malleja peliin joka tekee noista modelien vaihdoksista eri etäisyyksillä luonnollisempia ja myös samalla parantaa suorituskykyä. Erinomaista työtä kaverilta. :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Witcher 2 näyttää edelleen erinomaiselta. :tup:

Koko albumi.
Hyvä pelikin se oli :tup: W2 isoin ongelma (ainakin siihen tottuneena) oli ne monta kertaa juuri cutscenen jälkeen alkavat taistelut jotka piti vetää ilman mitään potioneita tai buffeja koska kaikki aiemmin otetut loppuivat välivideon aikana vaikka sen skippasi. Se teki etenkin muutamasta taistelusta tarpeettoman hankalan mutta toisaalta kun siihen oppi niin eipä niitä potuja tarvinnut enää myöhemminkään. W2 oli mun mielestä kerrassaan mahtava juoni. Tykkäsin erityisesti siitä
että lopetuksessa voi koko pelin pääpahiksen vaikka skipata kokonaan ja vedota siihen ettei enää jaksa/kiinnosta tapella. Ja vaihtoehtoisesti sai sen pelin melkein vaikeimman 1vs1 taistelun joka oli reilu (eli ei cutscenejen pilaama) jos ei halunnut päästää Lethoa helpolla.

Muutenkin siihen aikaan kun W2 ilmestyi niin se oli ainoa peli missä jollain valinnalla pääsi pelin puolessavälissä kokonaan toiseen paikkaan ja niissäkin oli eri valinnoilla merkitystä. Omissa läpipeluussa en esimerkiksi koskaan saanut sitä
"Saskia tehtävälinjaa"
kokonaan "oikein" vaan se googletin sen jossain vaiheessa kun ei pelkästään sitä varten enää riittänyt energiaa aloittaa uutta läpipeluuta.

Muutenkin Witcher sarjassa on paljon semmoisia pieneltä tuntuvia valintoja mitkä vaikuttavat sitten johonkin asiaan jossain tulevaisuudessa ja ne on yllättävän helppo jättää välistä jos ei tiedä mitä tekee tai ei ole pelannut peliä läpi yhden/useamman kerran.

Tuli noista @Hugh Jazz kuvista hyvät nostalgiavibat ^^
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 309
Viestejä
4 508 864
Jäsenet
74 351
Uusin jäsen
Hopis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom