The Last of Us Part I (Remake, PS5 & PC)

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 649
Yritin tässä välissä myös RDR2, mutta ei minulla riitä aika oikean elämän ohella elää toista elämää villissä lännessä. Kenties tämä on epäsuosittu mielipide, mutta mielestäni RDR2 oli tylsä. Jos haluaisin Tamagotchin, mitä syöttää aina silloin tällöin jotta se ei kuole, niin hankkisin sitten sellaisen, enkä PC-peliä.
RDR on fiilistelypeli, missä todella upeasti toteutettu avoin maailma, missä paljon löydettäväö ja tekemistä. Kannattaa pelata siihen asti ainakin, että pääsee sinne ekaan kaupungin liepeillä olevaan leiriin, jolloin pelin kartta avautuu vapaasti tutkittavaksi. En muista olisko itsellä menny joku 150-200h tms. Mutta suurin osa oli ihan vaan seikkailua ja kartan tutkimista. Sieltä kun löytyy todella paljon mielenkiintoisia juttuja.

Kontrollit vähän jäykät ja hitaat, mutta kun niihin tottuu, niin ajavat asiansa ja immersio on kyllä huomattavasti parempi, kun hahmo ei sinkoile sinne tänne, kun ei olisi massaa ollenkaan.

Itse tarina nyt ei omasta mielestäni nyt niin ihmeellinen ole kuitenkaan, ja alkaa toistamaan itseään, mutta ihan ok se on pelistandardeilla mitattuna. Epilogi oma paras osuus tarinankerronnan osalta, omasta mielestäni.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
723
Itse tarina nyt ei omasta mielestäni nyt niin ihmeellinen ole kuitenkaan, ja alkaa toistamaan itseään, mutta ihan ok se on pelistandardeilla mitattuna. Epilogi oma paras osuus tarinankerronnan osalta, omasta mielestäni.
Sulla on sillä tavalla ristiriitainen kommentti, että RDR2 on fiilistelypeli, mutta sitten vertaat tarinaa siitä irrallisena. Sellaisenaan kirjoitettuna, että tämä on nyt tälläinen länkkäri, jonka formaatti on, että ensin siinä, sen jälkeen sitten, välissä pari yllätystä, muutama koskettava tilanne ja lopulta sitten päätyy siihen, että... tuskin pääsee edes top100-pelien joukkoon siltä osalta, mutta siihen pitää ottaa huomioon se tunnelman luominen, ääninäyttely ja tuhat muuta asiaa, jota itse en ainakaan osaisi kirjoittaa auki kattavasti, vaikka miettisin vuoden, minkä takia se on niin hyvä. Samalla sapluunalla elokuva olisi todennäköisesti huono, mutta se on enemmän pelin hyvyyttä kuin huonoa tarinankerrontaa (ehkä tarinankerronta on se avainsana miksi RDR2 on niin kova).
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
723
TLOU:n omaperäisin idea oli, että se on virus, joka on jo olemassa maailmassa ja kuvataan maailmaa vasta katastrofin jälkeen (toki sekin on 1985 Day of the Dead elokuvassa käytetty), mutta muuten sekin on ihan tusinahöttöä jos sitä alkaa ajattelemaan kriittisesti irroittamalla sen perusjuonen hissipuheeksi jollekin leffastudiolle vs. vaikkapa johonkin Obsidianin roolipeliin tai legendaarisiin AAA scifi-peleihin tai varsinkin kirjoihin. TLOU2 oli provokatiivinen monella tapaa, mutta sillä tapaa meidän nykyistä ajankuvaa myötäilevä, ettei voi ikinä olla klassikko.

Usein se on yksinkertaistaen ihan siitä kuinka päähenkilöt juttelevat toisilleen ja minkälainen musiikki soi taustalla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 708
Viestejä
4 336 579
Jäsenet
72 272
Uusin jäsen
lucus717

Hinta.fi

Ylös Bottom