Kiitos mutta ei kiitos

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juuri näin. Ja ytimessä on hahmonkehitys, jossa on vapautta huomattavasti enemmän kuin monessa muussa pelissä. Erityisesti tykkään siitä, että ne taidot kehittyvät joita käyttää. Toki tässäkin on joitakin mielestäni vääriä ratkaisuja pelintekijöiltä Skyrimissa: taitokatto+legendaariseksi tekeminen. Mieluummin niinkin, että saisi satasen jälkeen pientä prosentuaalista bonusta (mutta ei uusia ominaisuuksia) kuin tuo "nollaaminen" ja kehityksen uudelleen aloittaminen.TES-loressa sankarit on muutenkin olleet kategorisesti random-tyyppejä, ei mitään ninja-assassiineja tai sodanjumalia. Enemmän juuri sellainen, jolle alussa lyödään miekka käteen ja sanotaan, että terävä pää kohti vihollista ja jonka pitäisi kaiken järjen mukaan kuolla välittömästi jos lähtisi jotain kaupungin vartiomiestä vastaan ilman haarniskaa vetämään jotain dual wielding balettia.
Se on yksi hyvä peli muiden joukossa, mutta eri peli eikä mielestäni sopiva esikuva, jos lähdetään pohtimaan Elder Scrollsien tulevaa kehitystä. Nimimerkillä yli 1600 tuntia Skyrimia, arviolta 500 tuntia Oblivionia ja 1000 tuntia Morrowindiä, kaikki PC:lläNäyttää tuo Kingdom Cone aivan liian monimutkaiselta 24 fps konsolijonneille![]()
Se on yksi hyvä peli muiden joukossa, mutta eri peli eikä mielestäni sopiva esikuva, jos lähdetään pohtimaan Elder Scrollsien tulevaa kehitystä. Nimimerkillä yli 1600 tuntia Skyrimia, arviolta 500 tuntia Oblivionia ja 1000 tuntia Morrowindiä, kaikki PC:llä![]()
Tämä olisi tärkeä mielestäni myös säilyttää. On niitä pelejä jo tarpeeksi ( nettipelit myös) joissa noin mennään. Souls peleissä myöskään ei mitenkään rajoitettu. Kiva kehittää hahmoa kun ei ole juuri tuon tyylisiä rajjoituksia peleissä.Mutta ehdottomasti kunnioittaen Elder Scrollsien vapautta, eli ei mitään "en minä voi käyttää haarniskaa kun olen maagi" -juttua.
Skyrim otti jopa Oblivioniin verrattuna takapakkia, kun minkäänlainen blokkaus ei onnistunut, ellei ollut kilpeä kädessä.
Sä olet tullut pelisarjaan ihan liian myöhään. Tästä ei haluta mitään lohikäärmeenmättöä.Ei tuo Kindom Come kyllä vaikuta ollenkaan sellaiselta mitä odottaisin seuraavalta elderiltä. Juuri tuommoinen mielenkiinnoton hidas tökkiminen kävisi kyllä puuduttavaksi tunnin jälkeen. Ehdottomasti jotain muuta. Jos tässä taas aiotaan olla dragonborn joka voittaa lohikäärmeitä 1v1 niin tantereen olisi parempi tömistä niin että ei ole koskaan peleissä nähty. Sehän se puuttuisi kun lohikäärme kuolee tökkäsemällä sitä kynteen ja lohhari alkaa vaikertamaan itkua ja sanoo:"Jätkä löi oikeesti!"
Juu toki uusi tulokas olen. Vasta kolmos osasta lähtenyt liikkeelle mutta sekö tässä nyt tekee väärän mielipiteen kun pelistä ei halua tuommoista geneeristä miekkasimulaattoria joka ei kyllä kiinnosta ketää ei sentin vertaa.Sä olet tullut pelisarjaan ihan liian myöhään. Tästä ei haluta mitään lohikäärmeenmättöä.
Juu toki uusi tulokas olen. Vasta kolmos osasta lähtenyt liikkeelle mutta sekö tässä nyt tekee väärän mielipiteen kun pelistä ei halua tuommoista geneeristä miekkasimulaattoria joka ei kyllä kiinnosta ketää ei sentin vertaa.
Ok, tuota hain siis takaa, että 1H aseille piti toisen käden olla täysin vapaa, jotta blokkaus onnistuu.Miten niin ei muka onnistu? Torjuminen ei vaadi kilpeä, vain vapaan käden 1H aseilla, jolloin torjunta toimii kuin 2H aseilla. Jos toisessa kädessä on valittuna kakkosase tai loitsu, peli tulkitsee tämän dual wieldingiksi, jolloin pelitasapainon takia torjuminen ei ole mahdollista ja tämä on ihan tarkoituksen mukainen mekaniikka.
Joo en minäkään ihan samanlaista näpristelyä kaipaisi Elders Scrollsiin mutta toivottavasti Skyrimin "et voi muuta kuin lyödä ja taikoa"-taisteluun olisi jotain parannusta.
Skyrimiä itse jaksoin pelata n. 60h mutta Oblivionia ainakin 10x määrä. Vieläkin tekisi joku päivä mieli nostalgiahöyryissä laittaa peli tulille FCOM-modilla höystettynä![]()
Itseainakin haluaisin että VI olisi ulkoasun puolesta enemmän skyrimin kaltainen kuin Oblivionin "karkki" tyyli.Mitäs muut mieltä näin yleisesti? Varmaan keskusteltu aiemminkin samasta, mutta toivoisitko VI:n olevan enempi Oblivionin vai Skyrimin kaltainen,
Nuo puzzlet kyllä kaipaisivat vähän enemmän mekaniikoita, kuin pyöritä palat kohdalleen. Ehkäpä jopa liikkumista hyödyntäviä puzzleja, jolloin jo unohdettu skilli acrobatics pääsisi valloilleen.Skyrimiä vaivasi vielä aiempiakin pelejä pahemmin erittäin putkimaiset luolastot. Kaikki puzzletkin oli oikein hävyttömästi pelaajaa aliarvioivia.
Minä olen kaivannut Daggerfallin levitointia, vielä parempi jos voisi lentää loitsuilla ja muuttua vaikka linnuksi tai muuksi eläimeksi.
Raivostuttaa kun UI tehty konsolit edellä Skyrimissä
Mount & Blade -tyylinen mäiske korkeintaan jos pitää muuttaa. Itselle kelpaisi Morrowindin nopanheittotaistelukin.
Ei todellakaan mitään konsolijonneille tehtyä AssassinCreed/pleikan yksinoikeushiilikopiomätkettä. Elder Scrolls kuuluu PC:lle, olkoon taistelukin sen mukaista. Raivostuttaa kun UI tehty konsolit edellä Skyrimissä ja jo Oblivionissa mentiin siihen suuntaan.
Pelin "virtaviivaistaminen" (lue, tyhmentäminen ja yksikertaistaminen) on myös konsoleiden syytä. Minä haluan klassista roolipeliä enkä mitään action-härpäkettä jossa on typerä kykypuu johon lätkitään pojoja.
Bethesda sanoi muuten että tämä uusi ES tulee näinkin pitkän ajan jälkeen koska A) tusinakonsolit eivät jaksaisi pyörittää sitä visiota mikä heillä on ja B) tekevät pelimoottorinsa uusiksi / päivittävät sen tälle vuosituhannelle.
Tärkein asia mitä B voi tehdä on modattavuuden säilyttäminen. Sen ansiosta porukka pelaa vieläkin suurella intohimolla vanhempia sarjan pelejä. Mikään muu ei ole niin tärkeää.
Loppuun haluan vielä lisätä, että mikäli nämä päivitykset jouduttaisiin tekemään pelin monimuotoisuuden kustannuksella, niin ennemmin otan skyrim/oblivion mallisen "juokse ja lyö"-taistelun kuin hyvin tehdyn taistelusimulaattorin. Elder Scrollien suola ei ole minulle ikinä ollut taistelussa, eikä sen tarvitse olla tulevaisuudessakaan. Parasta olisi kyetä viemään painoa pois taistelusta ja lisätä muihinkin taitoihin syvyyttä.
En tykkää kun kaikki ovat hiilikopioita toisistaan ja samat kyvyt ja vahvuudet.
Ja nimenomaan hiilikopioita hahmot olivat ennen Skyrimia. Hahmoluokilla ja pää/sivutaitolajittelulla ei ollut mitään merkitystä. Ei siis yhtään mitään.
Ei aleta toistamaan aiempia keskusteluja aiheesta, mainitsenpahan vain pitäväni alkuperäisestä SkyUI:ta enemmänTuskin, koska padia käytettäessäkin SkyUI on ihan järjetön parannus UI:n käytettävyyteen. Vakio-UI on yksinkertaisesti vain paska ja epäonnistumisen multihuipentuma. Edes konsolit ei selitä noin hirvittävää UI:ta.
Tervat, höyhenet ja muilutus hapaanrantaan.mainitsenpahan vain pitäväni alkuperäisestä SkyUI:ta enemmän![]()
Ei tuo Kindom Come kyllä vaikuta ollenkaan sellaiselta mitä odottaisin seuraavalta elderiltä. Juuri tuommoinen mielenkiinnoton hidas tökkiminen kävisi kyllä puuduttavaksi tunnin jälkeen.
Mieluummin Seyda Neeniin. Minulla on siellä tuttuja.Tervat, höyhenet ja muilutus hapaanrantaan.
Kingdom Comesta tykänneenä en voi sanoa, että sen Combat olis ollut mitenkään erityisen mielekästä ja ei ainakaan omasta mielestä sopisi tähän pelisarjaan. Toki siinä oli hienoja ja hyviä elementtejä, mutta kokonaisuutena sekin päätyi olemaan "parry -> riposte" rumbaa mitä niin monet pelit nykyään tarjoaa jotenkin "mielekkäänä" combattina. Ja jouskari oli vielä ylivoimaisempi suhteessa kuin Skyrimissä. Pahempi vielä kun riposte on lähes aina joku 200% critical damage, enemy staggered tyyliin Dark Souls.Alleviivasin olennaisen...Perustuuko 'hauska' heittosi omaan pelikokemukseen, vai kaivoitko vain takamuksestasi tuon?![]()
en lainkaan allekirjoita sitä väitettä, jonka mukaan pitäisi aina pelata eka Vanillana ennen kuin modaa
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.