The Elder Scrolls VI

Viestiketju alueella 'Pelit, PC-pelaaminen ja pelikonsolit' , aloittaja Kirottu, 11.06.2018.

  1. Kirottu

    Kirottu

    Viestejä:
    478
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016


    Tulihan sieltä ainakin vahvistus, että tekeillä on. Mihin sijoittuu, mikä on lisänimi, jne. ovat vielä auki.
     
    zZzz tykkää tästä.
  2. Duke Nukem

    Duke Nukem

    Viestejä:
    84
    Rekisteröitynyt:
    01.09.2017
    Jaahas, peli peliltä Morrowindin theme musiikin taso senkuin laskee.

    Ei järin korkeat odotukset ole. Morrowindi viimeinen pelaamisen arvoinen Elder scrolls. Sen jälkeen ollut silkkaa paskaa ja eiköhän tämäkin peli ole samalla vanhentuneella pelimoottorilla(jota vähän paranneltu) ja entistäkin yksinkertaisemmalla rpg kuorrutuksella.:grumpy:
     
  3. Sepander

    Sepander Tukijäsen

    Viestejä:
    833
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Juu, toivottavasti ovat kehittäneet uuden pelimoottorin tälle. Suuri pettymys, jos jatkavat sillä vanhalla rainalla.
     
  4. Rane

    Rane

    Viestejä:
    868
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2016
    Ehdoton tämä. Olisi aika farssia jatkaa samalla vanhalla. Julkaisu lienee joskus vuonna 2020-2021?
     
  5. akselic

    akselic Team H2O

    Viestejä:
    1 929
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Pelimoottorin lisäks tämän päivän maailmassa pelimaailma ei voi olla suuri ja autio samaan aikaan. Se ei vaan enää kiinnosta kun on tullut Witcher 3:n jälkeen huomattua miten "eloton" Skyrim on ja miten köyhää ääninäyttely siinä on. Paljon on Bethesdalla tehtävää että tekee seuraavan Elder Scrollsin kiinnostavaksi. Omat odotukset ei ainakaan kovin korkealla ole.
     
  6. vma

    vma Tukijäsen

    Viestejä:
    230
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ööh, nyt olet täysin väärässä. Skyrim on paljon monipuolisempi mitä tulee Witcher 3:seen. Spawnrate on paljon kovempi Skyrimissä ja viholliset tappelee paljon enempi toistensa kanssa kuin Witcherissä.
     
  7. PÌÎUW®[ªøËrhl¾ÇÌ°1¿¼

    PÌÎUW®[ªøËrhl¾ÇÌ°1¿¼ MurottajaSince2004

    Viestejä:
    372
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Eiköhän tuo Fallout76 näytä missä mennään bethesdan engine techin saralla. Aika varmaa on että ES6 tulee käyttämään tuon Falloutin enginen evoluutiota.

    Todd Howardihan sanoi että Starfield on next-generation game ja ES6 julkaisu tapahtuu Starfieldin jälkeen.
     
    Viimeksi muokattu: 11.06.2018
  8. akselic

    akselic Team H2O

    Viestejä:
    1 929
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    En mä halua mitään X ajassa spawnaavia susilaumoja tai Y ajassa uudelleen miehittyviä kaivoksia joita pitää sitten "dynaamisten" tehtävien johdosta tyhjentää. Skyrimin tehtävät ovat toistoa toistoa ja vielä lisää toistoa. Ainoastaan pääjuonessa on jotain järkevää ja se on niin lyhyt ettei se edes kanna kovin pitkälle. Witcher 3:n maailmassa tulee vastaan pikkukyliltä sivutehtäviä joiden johdosta maailmaa pitää tutkia ja ne vievät eri paikkoihin erilaisista syistä. Niissä on jotain tarinaa ja mielenkiintoa. Skyrimin tehtävissä ei ole sitä yhtään.

    :srofl::srofl::srofl:

    Kiitos nauruista.
     
  9. ripulisanteri

    ripulisanteri

    Viestejä:
    106
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Vähän vaikutti tämä traileri hädässä kyhätyltä uuden falloutin paskamyrskyn laannuttajaksi, kun oikein mitään ei tuohon traileriin oltu saatu laitettua (edes lisänimeä??) verrattuna vaikka skyrimin julkaisutraileriin. Taitaa hyvin hyvin vaiheessa tämä projekti vielä olla.
     
  10. Kirottu

    Kirottu

    Viestejä:
    478
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tuo onkin vain teaseri, ei varsinainen traileri. Hyvinkin todennäköisesti on kehitys vielä aikaisessa vaiheessa, mutta kun edellisestä TES:stä on kohta 7 vuotta ( :eek: ), on Bethesdan melkeinpä pakko antaa jotain pientä maistiaista seuraavasta osasta, oli se kuinka vähän tahansa.
     
  11. Amon Düül IV

    Amon Düül IV

    Viestejä:
    34
    Rekisteröitynyt:
    04.09.2017
    Tää peli ei tule kyllä aika moneen vuoteen ulos kun tekevät sen Starfieldinkin siinä välissä ensin ja sekin tuskin on vielä ihan ensi vuoden peli. Ajattelivat kai että Fallout-moninpelistä tulee muuten niin iso paskamyrsky että on pakko julkistaa, että ei hätää, teidän suosikkiyksinpeliroolipelitkin on tulossa joskus vielä.
     
  12. vma

    vma Tukijäsen

    Viestejä:
    230
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Skyrim 400h ja Witcher 3 66h. Siinähän naureskelet. Aika tyhjää on Witcherin maailma noilla pelitunneilla ja suurin osa ajasta mennyt dialogin seuraamiseen. Skyrimissä suurin osa ajasta mennyt maailman tutkimiseen ja random taisteluihin.
     
  13. akselic

    akselic Team H2O

    Viestejä:
    1 929
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Skyrim ~350 ja Witcher 3 ~850h. Kyllä se Skyrim vaan tuntuu ontolta Geraltin jälkeen eikä sen maailmaa kiinnosta tutkia ensimmäisen parinkymmenen tunnin jälkeen kun tietää kaikki questipaikat. Loput onkin sitten toiston toistoa.

    Ja ettei nyt väärä käsitys tule niin toivoisin vaan tulevalta ES:ltä parempaa kuin kumpikaan. Enemmän MERKITYKSELLISIÄ tehtäviä joissa on sisältöä perus fetch/kill tehtävien sijaan. Isoa maailmaa missä on elämää ja tapahtuu jotain pelin edetessä. En odota Bethesdalta kumpaakaan mutta toivoisin silti.
     
    Hugh Jazz, Divvy, Refloni ja 3 muuta tykkäävät tästä.
  14. Rutku_

    Rutku_

    Viestejä:
    20
    Rekisteröitynyt:
    27.10.2017
    Itse odotan tätä innolla, vaikka tosiaan tovi voi mennä valmistuessa :D Skyrim tempaisi aikoinaan mukaansa hyvin ja pelitunteja kertyi lähemmäs 200 h modien myötä. Immersio ja vapaus teki skyrimistä loistavan. Toki pelissä oli huonojakin puolia, mutta oma kokemus jäi hyvinkin plussan puolelle. Uusi pelimoottori tähän uudempaan olisi kyllä aika ehdoton.
     
  15. Kirottu

    Kirottu

    Viestejä:
    478
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Juu, kyllähän nuo tehtävät tuntuvat olevan aika mielikuvituksettomia. Kertoo aika paljon, että modaajat pääsääntöisesti osaavat tehdä paljon monipuolisempia tehtäviä. Hyvänä esimerkkinä Forgotten City -modi Skyrimiin, siinä joutuu jopa käyttämään päätään.
     
    akselic tykkää tästä.
  16. Sadness

    Sadness

    Viestejä:
    1 524
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Tuossahan vanhassa enginessähän vain se modi hyöty :btooth:

    Oliskohan tää että pojat saaneet rauhassa kirjoittaa tarinoita ja betshan koodari armeja sitten vääntänyt uutta koneistoa jossa yhtä monipuollinen mod support kun vanhssa niin kehitys sen takia kestänyt.

    Vähän hätseen kyllä Betsha tämän ilmoituksen kun juuri Fallout 4 julkistuksessa Todd muistaakseni kertoi että halusivat julkistuksen tehdä myöhäisemmässä vaiheessa että tekijöille rauha.

    Alkuperäinen skyrminkin ilmoitettiin 2010 marras/joulukuussa ja ilmestymis päivä oli 11.11.11 josta tulikin mieleeni että seuraava Tess sopivi 22.2.22
     
  17. apek

    apek

    Viestejä:
    466
    Rekisteröitynyt:
    02.04.2017
    Tehkööt vain rauhassa peliä, ettei ole sitten liikaa bugeja jotka haittaavat pelinautintoa.

    Ostoonhan tämä menee ehdottomasti. Skyrimin pelasin 3 kertaa läpi, eli lienee jokin tuhat tuntia. Skyrin on kyllä yksi parhaista peleistä ollut minun mielestä, Witcher 3:n ohella.
     
  18. sinihiekka

    sinihiekka

    Viestejä:
    410
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Ehdottomasti Skyrimissa oli huomattavasti Witcheriä tai vaikka Kingdom Come: Deliverancea reaktiivisempi pelimaailma. Näissä kahdessa muussa sai aika kauan teillä vaeltaa, että tuli ylipäätään ketään vastaan ja silloinkaan taustalla ei ollut sattuma. Vihollisen alhainen maksimileveli Witcherissä ei kovin suurenmoiseen löytöretkeilyyn kannustanut, kun minkäänlaista palkkiota et saanut tutkimusmatkailusta. Skyrimin ja Fallout 3:n ehdottomasti parasta antia olivatkin erilaiset retkueet, kuten Brotherhood of Steelin erillisjaosto, imperiaalit ja mitä eri factioneita näitä nyt olikaan. Witcherissä oli jo toki huomattavasti monipuolisempi eliölajisto, mutta taistelun osalta oli enimmäkseen aika yksi ja sama, mitä oli vastassa. Sen verran kaavaa toistettiin, kun Skyrimissa taas oli jousta, taikaa ja miekkaa vaikkakin liian alkeellinen RPG-jaottelu. Kumpikaan studio ei pelimekaniikkaa taivaisiin hionut, joten ylistyksiin ei liene tarvetta.

    Skyrimin talvinen ja syksyinen maisema ei sinänsä iskenyt näin Suomessa asuvana. Hammerfell-spekulaatiot kiehtovat enemmän.
     
  19. Gagarin

    Gagarin

    Viestejä:
    108
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Kaupungit sais olla vähän isompia, Skyrimissä oli hirveen pieniä noi ja aika autioita ja NPC:t oli ihan aivokuolleita. Witcherissä oli paljon enemmän fiilistä käppäillä siellä kylissä ja kaupungeissa vaikka tekemistä ei yhtään sen enempää ollukkaan. Muutenkin mun mielestä näitä Elder Scrollseja on vähän vaivannu semmonen, ettei millään oo oikeestaan mitään väliä. Ois kiva jos toi pelimaailma reagoisin jotenkin pelaajan tekemisten mukana. Esim noi NPC:t jauhaa hamaan tappiin saakka niitä samoja väsyneitä juttuja, ei vaan tunnu että pelissä ois minkään sortin eloa. Ja alko sekin vituttamaan, ettei siellä metässäkään saanu rauhassa kulkea kun peli tiputteli 50 metrin välein eteen susia sun muita. Onneks modeilla pääsi tostakin vaivasta eroon. Avoimen maailman peleiksi nää on aika putkijuoksuja, eipä Skyrimissäkään oo juuri mitään tekemistä questien ulkopuolella ellei ite sitä tekemistä keksi ja sekin alko maistumaan puulta juuri sen takia kun pelimaailma tuntu aika kuolleelta (modeilla tosin sai muutakin tekemistä). Hyvä pelihän se oli, mutta ois voinu parempikin olla.
     
    Skøgø, Xiyng ja akselic tykkäävät tästä.
  20. Sadness

    Sadness

    Viestejä:
    1 524
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Mutta pitäähän muistaa että skyrim tuli ps3/x360 aikakaudella kun taas wihtori tuli seuraavalle genille jolloin rautakin oli toista luokkaa.
     
  21. spede

    spede

    Viestejä:
    1 512
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Jossain sanoivat, että alkuperäinen Whiterun oli n. 4x sen kokoinen, mitä lopulta peliin päätyi. Liian paska moottori ja konsoleiden tehot eivät riittäneet.
     
  22. Kirottu

    Kirottu

    Viestejä:
    478
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kaupunkeja rajoitti aikakauden rauta sekä ihan se, että jokaista NPC:tä ohjasi kiljoona kertaa enemmän skriptiä kuin esim. Witcher 3:n geneerisiä NPC:tä. Nuo tekee ison eron.
     
  23. RaivokasMagma

    RaivokasMagma

    Viestejä:
    106
    Rekisteröitynyt:
    12.01.2017
    Kattoa mitä tullee jos on tullakseen. Ei kyllä Skyrimin jäljiltä ole puljun pelejä huvittanu pelata. Itselleni sarjan kohokohta oli Shivering Isles-lisäosa Oblivioniin.
     
    Zauberkraut ja spede tykkäävät tästä.
  24. BOT

    BOT

    Viestejä:
    1 102
    Rekisteröitynyt:
    14.11.2016
    Siis mitä ihmettä @akselic, miksi täällä lesoat The Witcheristä, kun kyse on todella erilaisesta pelistä. The Witcher on tarinapainotteinen toimintaseikkailu ja Skyrim oli taas vapaan maailman roolipeli. Ei näitä kahta kannata edes vertailla, vaikka CD Projekt väittäisikin että The Witcher 3 on roolipeli.

    Skyrimissä on heti täysin tutkittava maailma missä voit tehdä mitä vaan, missä järjestyksessä tahansa. Luot hahmon itse, teet sille sellaiset taidot mitkä haluat ja hyödynnät niitä tilaisuuksien mukaan. Karttaan ei ole merkitty mitä maailma sisältää vaan ainoastaan kaupunkien sijainnit. Maailmassa on huomattavasti dynamiikkaa ja toistuvia vaaroja.

    The Witcher 3 taas on peli missä on paljon tarinaa ja paljon näyttelyä. Näet kartasta paikat missä on mielenkiinnon kohteita ja menet niihin nähdäksesi uusia paikkoja ja kuullaksesi tarinoita. Hahmojen persoonallisuus ja taustat on tarkoin kirjoitettu. Pelissä eteneminen on Geraltin varustuksella taistelua, puhumista ja kokemustason mukaisesti paikasta toiseen etenemistä.

    On tehtävä nyt päivän selväksi että nämä kaksi peliä eivät ole helposti vertailtavissa toisiinsa ja ne palvelevat kumpikin aivan erilaista yleisöä. Jotkin The Witcher 3:sta pitäneet tuntuvat haukkuvan kaikki roolipelit, vaikkeivät itse varsinaisesti kaipaa roolipelaamisen tai vapaan maailman elementtejä, joten nyt tarkkana siitä mitä puuta haukutaan. Minä kiitän.



    Skyrim oli minusta ihan hyvä peli, vaikka pidin enemmän silti Oblivionista lähinnä erilaisen hahmonkehityksen takia. Uskon että seuraava Elders Scrolls tulee olemaan hyvä peli, mutta toivon todella että taitopisteitä ei enää jaella mihin tahansa taitoon jokaisen kokemustason jälkeen, vaan se taito kehittyy mitä käytät ja edistys tapahtuu vain siinä taidossa. Mielestäni hahmon kannattaa pysyä koko läpipeluun ajan mahdollisimman yksilöllisenä, eikä antaa sen rönsyillä moneen suuntaan hyvinkin pienellä vaivalla. Pelin voi aloittaa alusta jos tahtoo pelata vaihteeksi erilaisella hahmolla.

    Samaa mieltä että moottorin pitäisi olla kipeästi uudempi. RAGE 2:sta näkee että iD Tech 6:lla pystyy luomaan avoimen maailman, joten peukut että se hurjan hyvin rullaavana uutuutena tulisi tähänkin peliin. Minua ei häiritse hieman tönköt animaatiot tai pienet säröt, mutta sulava ruudunpäivitys ja vakaa toimivuus olisi vaihteeksi paikallaan.
     
    Viimeksi muokattu: 12.06.2018
    mRkukov, Rutku_, japiko ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  25. Kirottu

    Kirottu

    Viestejä:
    478
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Oliko Oblivionin hahmonkehityksessä muka jotain parempaa? Koko systeemi oli kankea. "Hahmoluokka" esimerkiksi vaikutti vain ja ainoastaan siihen, mitkä taidot nosti kokemustasoa, mitään muuta merkitystä ei ollut. Taitojen kehitys on käytännöllisintä spammaamalla perusaktiviteettia (heikoin lyönti, heikoin loitsu, jne.), koska taitokokemusta sai tasan verran kuin kaikkein vaativammasta aktiviteetista. Käytännössä hahmosta kuin hahmosta tuli ennen pitkää täsmälleen samanlainen.

    Atribuutit nyt oli marginaalisesti monipuolistava asia, mutta niiden ideaalinen kehitys vaati hitonmoista minmaksausta. :tdown:

    Skyrimissa sentään ei voi tulla joka alueen experttiä (ainakaan kovin helposti) kuten Oblivionissa, koska perkkipisteitä on rajallisesti.
     
  26. akselic

    akselic Team H2O

    Viestejä:
    1 929
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Skyrim on roolipeli siinä mielessä että siinä luodaan halutunlainen hahmo ja sitten tehdään täsmälleen samat asiat kuin toisenlaisella luodulla hahmolla tehtäisiin. Hahmoilla tai niiden teoilla ja keskusteluilla ei ole mitään vaikutusta pelimaailmaan - kaiki etenee samaa rataa ja kaikki factionien ja muiden tehtävät ovat samanlaisia siihen asti että tullaan pisteeseen missä annetaan enää toistotehtäviä.

    Witcher 3 on roolipeli missä pelataan etukäteen määrättyä hahmoa jonka teoilla ja sanoilla on vaikutus pelin tehtäviin ja pelissä esiintyviin henkilöihin.

    Tuossa on karkeasti noiden kahden ero. Kyllä - ne ovat erilaisia mutta toisaalta taas minä en "epäpuristina" jaksa kitistä siitä kumpi on roolipeli. Minulle ei roolipelin kriteeriksi riitä kyky luoda hahmo jolla luodaan samaa lantaa kuin toisellakin.

    Syy miksi otin Witcher 3:n esiin on se että siinä tehtiin maailmassa esiintyvät sivutehtävät paremmin kuin missään tähän asti esiintyvässä roolipelissä. Haluaisin samanlaisia elementtejä seuraavaan Elder Scrollsiin koska Bethesdan kyky tehdä mitään kiinnostavaa on tippunut kuin lehmän häntä Fallout 3:sta asti. Se ei ole kyennyt uudistamaan mitään eikä sen pelimaailmoissa ole mitään muuta erilaista aiempiin nähden kuin maisemat eli grafiikat. Bethesda VOI halutessaan tehdä asiat paremmin. Pelitalolla ei pitäisi olla ongelmaa rahan tai koodarien kykyjen puolesta.
     
    Jahve3 ja Refloni tykkäävät tästä.
  27. sinihiekka

    sinihiekka

    Viestejä:
    410
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Witcherissä oli hyvin pieniä muutoksia itse tehtävärakenteen sisällä Fallout 3:n lopputekstien henkeen, lähinnä pariin tehtävään keskittyen. Otetaan tämä yksi noita vaikka, jonka tehtävärunko päättyy tekemääsi valintaan, jonka jälkeen naisella on kaksi riviä tekstiä eri kohdalla karttaa, eikä mikään muu kuin lopputekstien lyhyt maininta muutu loppupuoliskoltaan tylsässä pääjuonessa.

    Skyrimissa oli se ilo, että kartalta oli ylipäätään löydettävissä vuorovaikutteisia pelihahmoja ja eri factioneita, eikä pelkkiä puhuvia päitä, jotka eivät edes metsässä tai luolassa ole kosketuksissa yhtään kehenkään koko pelissä tehtävärakenteen ulkopuolella.
     
  28. Sadness

    Sadness

    Viestejä:
    1 524
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    E3: Bethesda selventää, missä vaiheessa The Elder Scrolls VI:n ja Starfieldin kehitys on menossa | Muropaketti.com

     
  29. Kirottu

    Kirottu

    Viestejä:
    478
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Toisin sanoen TES VI on yhä ihan esiesituotannossa. Konkreettista tietoa on turha odotella moneen vuoteen.
     
  30. BOT

    BOT

    Viestejä:
    1 102
    Rekisteröitynyt:
    14.11.2016
    Vielä jatkan asian vierestä tämän viestin verran: Yksi iso ero näiden kahden pelin välillä on se että The Witcher 3:ssa kokemustaso merkitsee bonuksia sinulla jo hallussa oleviin kykyihin aivan pelin alusta asti. Skyrimissä taas et voi avata vaikkapa lukkoa, jos sinä et hanki siihen tarvittavaa kykyä. Voit mahdollisesti avata sen myös taialla. Skyrimin dialogissa puhetaitosi voi määrittää miten tehtävästä suoriudut, kun taas The Witcher 3:ssa tehtävän kulku on aina sama, vaikka käsikirjoitus, eli juonellinen lopputulos voi olla täysin eri. Skyrim tähtää siis siihen että peli on eri kerroilla erilainen pelata, kun taas The Witcher 3 siihen että pelin juonenkäänteet ovat erilaisia eri kerralla. Tuossa on todella fundamentaalinen ero.

    Mitä itse pelasin Skyrimiä niin ensimmäisellä kerralla olin varasteleva hiippari ja menin osan luolista vaan kuperkeikkoja heittämällä viholliselta piilossa, kun taas toinen hahmo oli taikuri ja hankin pitkin kyliä kaikenlaisia taikoja repertuaariini. Seuraavassa The Elders Scrolls -osassa aloitan ehkäpä maailmanvallan karismaattisena taistelijana, eli ikään kuin ritarina. Saa nähdä muuten tuleeko peliin lisää erilaisia pelityylejä, mitkä ovat aina tervetulleita.
     
    Viimeksi muokattu: 13.06.2018
    Cuthalu tykkää tästä.
  31. akselic

    akselic Team H2O

    Viestejä:
    1 929
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Toki voi leikkiä näinkin. Itsellä vaan kävi Skyrimissä niin että ukko minkä aloitin 2h aseella hakkaavana meleeukkona osasi lopuksi kaikki tiirikoinnit, taiat, jousiammunnat ja craftingit. Koska mikään ei rajoita sitä miten paljon jotain tekee niin se oli aivan ylivoimaista ja lopulta varsin kyllästyttävää. Siinä on ero rajoitetaanko kykyjä rajojen takia vai jostain syystä. Jos yhdellä ukolla voi tehdä kaiken niin miksi edes pelata toista kertaa? Tuon ekan ukon jälkeen ainoa asia minkä avulla jaksoin Skyrimiä jatkaa oli modit jotka olivat monin paikoin selvästi parempia kuin itse emopeli.
     
  32. sinihiekka

    sinihiekka

    Viestejä:
    410
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Kai sitä voi tehdä omat sääntönsäkin, jonka mukaan pelaa tietyin tavoin, jos haluaa jälleenpeluuarvoa. Mieluummin näin kuin, että peli määrittelee ettet voi edes yrittää kokeilla tietyn alueen sisältöä, koska olet alilevelinen, kuten Witcher 3:ssa, jossa tietyt ilmansuunnat tekivät pelialueesta mahdottoman muuhun kuin läpijuoksuun, kun kaikki muuttuivat automaattisesti
    levelin 99 vastustajiksi.

    Witcherissä kaupungin vartijoiden tai sotilaiden kukistamisen ainoa palkkio oli miekkasi hajoaminen. Skyrimissa taas saattoi paeta taistellen Markathista erään tehtävän seurauksena tai ihan muuten vaan. Ennen kaikkea oli lupa haastaa pelikentän hahmoja ja saada vartijoiden kamatkin matkaansa, mikä pelin alussa vielä olisi ollut haastavakin taistelu voitettavaksi.
     
    yyri tykkää tästä.
  33. Datamooses

    Datamooses

    Viestejä:
    48
    Rekisteröitynyt:
    19.11.2016
    Harmittavan kauan varmasti vielä menee, mutta onneksi nyt tuli sentään varmistus että peliä aletaan tekemään. Skyrimissä oli omat vikansa, mutta kyllä siihen sai aikaa tuhlattua luvattoman paljon, varsinkin kun pääsi modailun makuun. Eiköhän kutonenkin tule ennakkotilattua sitten aikanaan.
     
  34. Shikanjyo

    Shikanjyo #low&slow

    Viestejä:
    565
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Tätä on odotettu, ja odotetaan kuin kuuta nousevaa. Viimeistään tuon julkaisussa pitää olla jo uutta rautaa koneessa.
    Ei tavallaan haittaa että kestää vielä 3-4v kun julkaisu olisi, mutta sormet syyhyää jo.

    Fallout 76 jää itseltäni välistä, jos on jollain tasolla pakotettu moninpeli, minä pelaan vain itse itsenäisesti omaa tarinaa.
     
  35. Henkka77

    Henkka77

    Viestejä:
    2 037
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jep. Palaillaan ketjun pariin kun Bethesdalla on jotain konkreettista näytettävää/kerrottavaa. :nb:
     
  36. Refloni

    Refloni

    Viestejä:
    421
    Rekisteröitynyt:
    30.03.2017
    Voi muuten olla, että Bethesda pääsee taas kilpailemaan CDPR:n kanssa roolipelifanien lompakoista. Vuonna 2015 Witcher 3 vs. Fallout 4, vuonna 2021 Cyberpunk 2077 vs. Elder Scrolls VI? Tällä kertaa firmat ovat vaihtaneet genrejä päikseen, scifistä fantasiaan ja päinvastoin.
     
  37. Sadness

    Sadness

    Viestejä:
    1 524
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ei taida CDPR:llä olla paljoa mahdollisuuksia kun fallout 4 myi kuukaudessa saman verran mitä wihtorilla kesti pari vuotta.

    Toisin fallout 4 myynyt enemmän kuin skyrmin jopa vaikka skyrim julkastiin edellisellä polvelle, nykyiselle, switchille :dead:

    En olisi koskaan uskonut että Fallout 4 noin iso ilmiö ollut että skyrimkin jää toiseksi.
     
  38. Kirottu

    Kirottu

    Viestejä:
    478
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ottaen huomioon kuinka aikaisessa vaiheessa TES VI kehitys on, en oikein usko sen ehtivän kilpailemaan Cyberpunkin kanssa.
     
  39. Hugh Jazz

    Hugh Jazz

    Viestejä:
    1 327
    Rekisteröitynyt:
    06.11.2016
    Yhdyn edellisiin kommentteihin. Jos ei tule uutta engineä ja kokonaan uudistettua pelisuunnittelua niin pitäkööt tunkkinsa. Pelimarkkinat on nykyisin pullollaan kaiken maailman RPG:tä, että ei jaksa innostaa enään intohimottomat ja tasapaksut Bethesdan tekeleet..
     
    Sgt.barnes tykkää tästä.
  40. Rokkijani

    Rokkijani

    Viestejä:
    418
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2016
    Tykkään Skyrimistä älyttömästi, mutta jospa sieltä uudistuksia tulee ja uskon uuteen engineen myös.
     
  41. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-)

    Viestejä:
    4 058
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    No se on ainakin varmaa että siihen ei sitten pysty tekemään ilmaisia Modeja vaan kaikki Modit pitää julkaista maksullisina jonkun Steamin kautta ja Bethesda ja Steam vien suurimmanosan (kaikki) sen Modin myyntituloista ja sen Modin tekijä saa jonkun nimellisen korvauksen (kuten sen että ei joudu maksamaan Bethesdan Modinteko työkalujen käytöstä).

    Bethesidan oli tietenkin suunnitellut julkaisevansa vain "Lootbox" nettimoninpelejä tulevaisuudessa mutta nyt kun on paskamyrsky käynnissä näistä vain nettimoninpeleistä on Bethesidalla tullut kiire suunnitella lupailla jotain yksinpelin vaatijoillekkin tulevaisuudessa niin että näyttäisi siltä ettei Bethesida ole täysin menneentalvenlumia pelitalona.
     
    Viimeksi muokattu: 13.06.2018
  42. PÌÎUW®[ªøËrhl¾ÇÌ°1¿¼

    PÌÎUW®[ªøËrhl¾ÇÌ°1¿¼ MurottajaSince2004

    Viestejä:
    372
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Starfield voisi kuvitella olevan samassa kehitysvaiheessa cyberpunkin kanssa.

    Oli miten oli niin tämä on day one ostos. Bethesda ei ole vielä kertaakaan pettänyt ja en usko että pettää tälläkään kertaa. :)
     
    Cuthalu tykkää tästä.
  43. laamanaator

    laamanaator

    Viestejä:
    304
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Piti tämän uuden julkistuksen kunniaksi laittaa tulille TES IV, joka on mielestäni jopa parempi kuin Skyrim :kippis:
    :smoke:
     
    Xirka ja BOT tykkäävät tästä.
  44. Manager2k

    Manager2k Team NVIDIA

    Viestejä:
    415
    Rekisteröitynyt:
    18.12.2016
    Jos tuo videolla nähty maailma on sitä pelialuetta niin on kyllä lupaavan näköistä. Hieman jo pelottaa se tunti määrä joka tätäkin tulee pelattua. :D
     
  45. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-)

    Viestejä:
    4 058
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Hyvin suurella todennäköisyydellä ei ole pelin materiaalia vaan vain tuota teaseria varten tehty CGI videopätkä,
    Kun ne sanoi että tuo tulee joskus Starfieldin jälkeen ja Starfieldinkin kehitys on vasta aloitettu niin ei ole oikein mahdollista että tästä pelistä olisi olamassa yhtään minään niin valmista että siitä pystyisi koostamaan tuon tyylisen videon.
     
  46. Henkka77

    Henkka77

    Viestejä:
    2 037
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Shikanjyo, Manager2k, Isebel ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  47. Shikanjyo

    Shikanjyo #low&slow

    Viestejä:
    565
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Nyt joku näppärä voisi tutkia että milloin "Skyrim" nimi varattiin tavaramerkiksi, ja kauanko siitä kesti että peli julkaistiin?
     
  48. Randomizer

    Randomizer

    Viestejä:
    371
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Eiköhän Bethesdalla ole oletuksena luomaansa universumiin trademarkit olemassa?
     
  49. Shikanjyo

    Shikanjyo #low&slow

    Viestejä:
    565
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Niin, sitä en tiedä. Miksi olisi?
     
  50. Kirottu

    Kirottu

    Viestejä:
    478
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Aikoinaan kun ensimmäiset huhut Skyrimista nousi esiin, kyse todennäköisesti oli tavaramerkin rekisteröinnistä. Tarkkaa aikaa en muista, mutta kyse oli ainakin parista vuodesta ennen kuin Skyrim virallisesti julkistettiin.
     
    Shikanjyo tykkää tästä.