Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En ymmärrä narinaa TES:in enginestä.
Sama kivikautinen moottori tulee todennäköisesti olemaan käytössä. Ei taida olla vaihoehtoja olemassa, jotka täyttäisi vaatimukset mm. pelimaailman dynamiikassa ja modituen yksinkertaisessa toteutuksessa. Kokonaan uuden moottorin rakentaminen, joka täyttäisi vaatimukset, on taas liian iso projekti.
Se on parikymmentä vuotta wanha ja sisältää oikeita ongelmia, kuten 60fps katon, jonka ylitys rikkoo pelin. Ei se visuaalinen puoli koskaan ole ollut mikään merkittävä ongelma. Ne oikeat ongelmat ovat pinnan alla.
Ottaisivat vain idTech7 pohjalle
Mä en oikein ostaa tuosta enginestä sanoa mitään muuta kuin Doom Eternal gameplay videoiden kertoman. Naurettavan nopeaa sinkohippaa varten tehty? Mä en tiedä että millä tasolla nuo enginet peliin vaikuttaa mutta en näe että miten juuri tuollainen tähän olisi omiaan.Hyväksihän tuota skyrimin tai fallout56 engineä ei voi sanoa edes huumorilla. Sen verran alkeellista ihmissontaa. Ottaisivat vain idTech7 pohjalle ja tekisivät pelin sen päälle niin hyvä tulisi.
Varmaan ottaisivatkin, JOS se sopisi käyttötarkoitukseen. Aika isolla todennäköisyydellä se vain ei täytä edes murto-osaa vaatimuksista. Soveltuuko tuo edes laajoihin avoimiin maailmoihin?
Helppohan sitä on aina huudella, että käyttäkää sitä tai tätä moottoria. Todellisuus on paljon monimutkaisempi homma.
No ollaanpa realistisia. Eihän tuo skyrimin moottorikaan sovellu laajoihin maailmoihin, sehän on selvä. Nyt olisi peliliike laittaa rahoitusta teknologian kehitykseen eikä vain tehdä sitä ainaista low-bar-tulosta mahdollisimman vähillä resursseilla.Varmaan ottaisivatkin, JOS se sopisi käyttötarkoitukseen. Aika isolla todennäköisyydellä se vain ei täytä edes murto-osaa vaatimuksista. Soveltuuko tuo edes laajoihin avoimiin maailmoihin?
No ollaanpa realistisia. Eihän tuo skyrimin moottorikaan sovellu laajoihin maailmoihin, sehän on selvä. Nyt olisi peliliike laittaa rahoitusta teknologian kehitykseen eikä vain tehdä sitä ainaista low-bar-tulosta mahdollisimman vähillä resursseilla.
Joskus vuonna 2011 oli samaa narinaa tuosta ja joku ID tehcin kaveri vastasi tyyliin:Pointtini ei kuitenkaan muutu, se ei ole lähimaillakaan niin yksinkertaista, että "käyttäkää sitä tai tätä moottoria". Se on aivan hiton iso operaatio alkaa tekemään uutta moottoria, aloitti sitten puhtaalta pöydältä tai käytti jotain pohjana.
Jos FO4 tai Skyrim maailman kokee naurettavan pieneksi tai 60 fps tekee jotenkin pelikokemuksesta sysipaskan niin en osaa auttaa.
Kyllähän skyrmistäkin saa ihan asiallisen näköisen jos PC:stä löytyy potkua.
Mulla tapahtui pari kertaa niin että kymmenien tuntien roundi meni piloille kun joku alue alkoi kaataa peliä ja uudestaan taas.*kunnes se ei toiminutkaan ja hahmonkehitys meni jumiin. Hyvä että ehdin jo tuossa vaiheessa kyllästyä.
Tämäkin käynyt mielessä monesti kun tälle konsoli sukupolvelle ei tainnut tulla ollenkaan uutta TES peliä.Ainakin kohtalaisen rauhassa näyttävät ottavan tän pelin kanssa, kun ei julkistuksen jälkeen oo kuulunu mitään, niin voihan se olla et tulee uudella moottorilla sit.
Mutta en kyllä enää jaksaisi alkaa sählää noiden kanssa, se oli aina se monien tuntien valmistautuminen ja modien valitseminen seuraavalle roundille.... voisi sanoa että ei niin mukava homma aina.
Tuossa mielessä alkanut nykyisin toivomaan että olisi joku valmis kevyt modi paketti joka tehty valmiiksi mutta käytänössä mahdotonta koska siellä modeja on niin per***lesti ja toiset tykkää toisista asioista ja sitten vielä jos tulee päivitykset rikkoo modeja.
(En tiedä saako enää LE versio päivityksiä)
Sit on toki vielä Fallout 76 joka käyttää kanssa samaa moottoria. Eli peli joka on 100% moninpeli käyttää moottoria, mitä ei oo suunniteltu alkuunkaan käytettäväks moninpelissä. Nää tarvittavat ominaisuudet duunattiin jälkikäteen ja liimattiin valmiin moottorin kylkeen, lopputuloksesta jokanen tietää varmasti ihan riittävästi, mutta uskoisin et ton pelin vastaanotto ois ollu edes pikkasen positiivisempi jos käytetyn moottorin aiheuttamat ongelmat ei ois vesittäny jo valmiiks köyhää pelikokemusta entisestään.
Itseasiassa kerran latasin modi paketin missä oli 450 modia ja siirsin ne sitten skyrim asennus kansioon, oli valmiiksi tehty tarvittavat kikat ja järjestykset:edit: Toi videon modilista, 207 kohtaaPaljon vetoa, että kun olet saanut koko urakan maaliin niin käynnistäessä pelejä tulee litania virheilmoituksia ja varoituksia, jos nyt edes starttaa?
No tuonhan voisit kätevästi todistaa tekemällä tahalleen nuiden modien installaation väärin ja sitten leuhkia että olinpa oikeassa. Itsellä taisi olla parhaimmillaan joku 190 modia ja ei mitään virheilmoituksia näkynyt.edit: Toi videon modilista, 207 kohtaaPaljon vetoa, että kun olet saanut koko urakan maaliin niin käynnistäessä pelejä tulee litania virheilmoituksia ja varoituksia, jos nyt edes starttaa?
Ongelmia ei ole ollut niin kauan kun modit on voinut asentaa NMM:n kautta siististi ja yksitellen ja niissä on ollut selkeä perusasetus. Sitten kun on ollut omilla konffausdialogeillaan varustettuja monimutkaisia paketteja, joissa yhteensopivuuspaketteja toisille modeille tai osittain samoja osa-alueita hoitavia "alimodeja", on ennen pitkää alkanut ongelmat.No tuonhan voisit kätevästi todistaa tekemällä tahalleen nuiden modien installaation väärin ja sitten leuhkia että olinpa oikeassa. Itsellä taisi olla parhaimmillaan joku 190 modia ja ei mitään virheilmoituksia näkynyt.
Toki en voi puhua kaikista skyrimin modeista mutta juuri näitä yleisimpiä ja mitä "joka paikassa" ehdotetaan on kyllä ollut aina hyvät ohjeet. Toki jos ei ole modauskulttuuriin sopeutunut ja haluaisi että asiat tapahtuu clicka-här tyylillä niin onhan tuo monimutkaisen tuntoista.Miten teet "tahallaan väärin" 207 modin asennuksen kun ei kerrota miten se tehdään oikein ja valintoja alkaa tulemaan eteen jo aikaisessa vaiheessa?
60fps ei ole todellakaan nykypäivänä riittävä luultavasti 60€ maksavasta AAA pelistä. Nyt vuonna 2020 alkaa jo ihan perus keskiverto pelaajalta löytymään 144hz näyttöjä, ne kun ei maksa enää paljon mitään. Itse ainakin kun olen tottunut pelejä pelailemaan 144hz näytölläni niin, että fps pyörii sielä 150-200 välillä, koen useimmissa peleissä lagisuuden fiilistä jos fps tippuu noin alle 80.Hyvää on turha vaihtaa. Ja 60fps on ihan riittävä.
60fps ei ole todellakaan nykypäivänä riittävä luultavasti 60€ maksavasta AAA pelistä. Nyt vuonna 2020 alkaa jo ihan perus keskiverto pelaajalta löytymään 144hz näyttöjä, ne kun ei maksa enää paljon mitään. Itse ainakin kun olen tottunut pelejä pelailemaan 144hz näytölläni niin, että fps pyörii sielä 150-200 välillä, koen useimmissa peleissä lagisuuden fiilistä jos fps tippuu noin alle 80.
Varmaan kannattaa korjata että 60fps on sinulle riittävä. Et voi puhua muiden puolesta. Siihen on ihan syynsä miksi lähes jokaisella löytyy 144Hz näyttö ja koko näyttöteollisuus on tuomassa 120Hz näyttöjä ns. baseline tasoksi. Kännykät, TV:t, monitorit, ovat kovaa vauhtia vakiinnuttamassa 120Hz näyttöjä minimiksi ja siihen on syynsä. Nostradamus ennustaa että 240Hz tulee olemaan pitkässä juoksussa se mihin vakiinnutaan mutta digitaalinen viihde tulee tähtäämään 1000Hz ruudunpäivitysnopeuteen.Jos kyse ei ole räiskintäpelistä, niin 60fps on aivan riittävä. 30fpskin menisi, jos sisältö muuten hyvä. Tärkeämpäähän on joka tapauksessa se, ettei jämähtele ja/tai muuten stutteroi. 144Hzin näyttö on jälleen vain niitä fps pelejä varten.
Sehän on ihan fine että sulle se riittää. Mutta käännetäänpä asia niin päin että miksi haluaisit että peli varta vasten rajoitettaisiin tiettyyn framerateen. Eli siihen tehdään ihan töitä että se rajoitus saadaan tavalla tai toisella. Miksi kukaan haluaisi tuota?En tajua tuota fps lespausta. Olen itsekin kyllä kokeillut 144hz näyttöä räiskintäpelin kanssa. Ihan jees.
Mutta en todellakaan vaadii että hidastempoisempi peli tarvisi yhtään enempää kuin 60fps.
Sehän on ihan fine että sulle se riittää. Mutta käännetäänpä asia niin päin että miksi haluaisit että peli varta vasten rajoitettaisiin tiettyyn framerateen. Eli siihen tehdään ihan töitä että se rajoitus saadaan tavalla tai toisella. Miksi kukaan haluaisi tuota?
Uskon että kyseessä on ajoitusongelma ja niiden scriptiengine ei enää hanskaa kun mennään tarpeeksi korkealle.
Kyseessä on ajoitusongelma. Se ratkeaisi helposti kun ajoitus sidottaisiin johonkin muuhun kuin ruudunpäivitykseen.
Jos kyse ei ole räiskintäpelistä, niin 60fps on aivan riittävä. 30fpskin menisi, jos sisältö muuten hyvä. Tärkeämpäähän on joka tapauksessa se, ettei jämähtele ja/tai muuten stutteroi. 144Hzin näyttö on jälleen vain niitä fps pelejä varten.
Ehkä se on sinulle riittävä ja hyvä niin. Lähinnä pointti oli että todella vanhanaikaista että peliä julkaistaan ylipäätään millään fps katolla, pelimoottori on todella vanhentunut. En edes keksi mitään muita AAA julkaisua kuin bethesdan jossa sama vika. Jos ihmisellä on olemassa laitteet korkeampien nopeuksien pyörittämiseen niin kyllä se turhalta tuntuu ostaa peli joka ei sellaista tue.
Kyllä 60fps tuntuu tuntuu takkuiselta kun on tottunut 100+fps. Puhelimellakin jo huomaa miten paljon sulavampi 90Hz on vrt 60HzHyvää on turha vaihtaa. Ja 60fps on ihan riittävä.
Lähinnä ylipäätään minkäänlainen rajoitus tuntuu turhalta, tai vähintääkin todella vanhanaikaiselta. Tiedän että itseäni tuo mahdollinen 60fps lukko saattaisi häiritä niin paljon etten peliä ainakaan täyteen hintaan tulisi ostamaan, ehkä sitten myöhemmin jos jotain päivitystä tulee. Fallout 76 maksimi ruudunpäivitysnopeuttahan on pikkuhiljaa ilmeisesti saatu kikkailtua ylöspäin. Toki suurin osa massapelaajista ei tämmöisestä rajoituksesta tiedä tai välitä, kyllähän tuo peli tulee paljon myymään.Ai että max 60fps pelaaminen on jotenkin "turhaa" jos on rautaa parempaan?
Eikös se rauta ole silloin se turha?
Kyllä tästä erittäinkin samaa mieltä. Bethesdalla olisi hyvä ottaa edes vähän mallia miten nykyaikaiset pelit toteuttavat taistelumekaniikkoja. Nuita on valtavasti hyviä esimerkkejä enkä sano että pitäisi suoraan kopioida ne seuraavaan elders scrollssiin mutta että edes jotain dynaamisuutta ja säväkkyyttä saisi siihen normaaliin kilpi-ylhäällä-block-tökkäsy-ilman-mahdollisuutta-tehdä-mitään-muuta.mp4.E: Mielestäni melee combat on aika vanhentunutta miekoilla lätkimistä, ilman väistämistä tai muuta dynaamisuutta. Tai no ei kyllä liikkumisessa muutenkaan ole dynaamisuutta.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.