Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 802
Jep.

Lisäksi tuleeko koskaan jalalla avattavaa takaluukkua.
Tuo jalalla aukeava takapäksi on kyllä niitä asioita että et tajua ennenkuin kokeilet. Ei ole kaksi kertaa kun kauppakassit molemmissa käsissä niin saat jalalla auki luukun. Ehdoton varuste mikä pitäisi Teslan lisätä.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 795
Tuo jalalla aukeava takapäksi on kyllä niitä asioita että et tajua ennenkuin kokeilet. Ei ole kaksi kertaa kun kauppakassit molemmissa käsissä niin saat jalalla auki luukun. Ehdoton varuste mikä pitäisi Teslan lisätä.
Tuo kuskin puolella oleva latausportti on kyllä niitä asioita että et tajua ennenkuin kokeilet. Ainii, se on teslalla näin niin ei voi olla hyvä.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 156
Tuo kuskin puolella oleva latausportti on kyllä niitä asioita että et tajua ennenkuin kokeilet. Ainii, se on teslalla näin niin ei voi olla hyvä.
Siinä on hyvät ja huonot puolensa (aivan perseestä kadunvarsilla) mutta tietty kun lasit on vahvasti päässä niin ei varmaan pysty näkemään kuin plussaa.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 386
Tai jopa kummallekin puolelle. Tuskin mikaan jarkyttavan suuri meno era olisi jos niita olisi kaksi autossa.
No kyllä se varmaan "satasia" on joka tapauksessa, itselleni tuntuu aika turhalle ns. normiautoissa, Taycanit yms sitten eri juttu. Se vaiva että joudut kävelemään n. 5 askelta enemmän tuntuu aika vahvasti ns. first world probleemalta.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 794
No kyllä se varmaan "satasia" on joka tapauksessa, itselleni tuntuu aika turhalle ns. normiautoissa, Taycanit yms sitten eri juttu. Se vaiva että joudut kävelemään n. 5 askelta enemmän tuntuu aika vahvasti ns. first world probleemalta.
Enta jos se olisi tilausoptio? voi valita vasen, oikea tai molemmat.
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 303
No kyllä se varmaan "satasia" on joka tapauksessa, itselleni tuntuu aika turhalle ns. normiautoissa, Taycanit yms sitten eri juttu. Se vaiva että joudut kävelemään n. 5 askelta enemmän tuntuu aika vahvasti ns. first world probleemalta.
Mikä nyt ei ole fwp tällaisessa aiheessa? Itsellä nyt lataus kuskin puolelta ja yhdellä liikkeellä saa liittimen seinustalta ja autoon.

Seuraavassa autossa portti on väärällä puolella, mikä tarkoittaa latauskaapelin punomista auki kerältä ja pujottelua sen kanssa puskien ja likaisen auton perän välissä. Omat lataukset 99-prosenttisesti kotona, joten ihan perseestähän tuo on. Lataus/bensaluukku aina kuljettajan puolelle.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 795
Itsellä on autolle saapuessa todella usein tavaraa käsissä ja pystyn lähes aina helposti painamaan taskusta perinteisen avaimen luukkunappia, jolloin luukku aukeaa valmiiksi ja nostan vaan kamat sisään. Vastaavaa operaatiota ei pysty Teslassa tekemään ilman, että ostaa perinteisen avaimen?
Jep.

Lisäksi tuleeko koskaan jalalla avattavaa takaluukkua.
Itelläkin yleensä ruokakaupasta tullessa molemmissa käsissä kassit ja kontti pitäisi avata. Kontin saa kätevästi auki ilman että ostaa avainmokkulan tai kaivaa kännykän esille avaamalla kontin apple watchilla. :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 073
Eikö tuo avaimeton kulku ole ihan normi nykyään? Ainakin noissa 50k+ autoissa. Ei millään pahalla mutta ei tästäkään asiasta saa "Tesla ihanin ikinä visiönääri" juttua.

edit. Tai siis näissä. Itsellä Volvo. Joudun kyllä pitämään avainta taskussa mutta ei sitä tarvii sen suuremmin esitellä mihinkään. Pari kertaa vuoteen ehkä avannut takaluukun ennen lähtöä, koska ihan vitun paskainn.
Nimenomaan se on hyvä Teslassa että koko avainta ei ole edes olemassa. Itse en kanna lompakkoa tai edes kotiavaimia mukana, joten joku ylimääräinen avainmokkula olisi ikävä kantaa mukana kuten ennen jouduin volvon kanssa tekemään. Nyt riittää kun on puhelin mukana ja sekään ei ole pakollinen vaan älykellokin riitää pelkästään.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 795
Eli pidät kassit kädessä ja räpläät kello? Kun voisit heilauttaa jalkaa kontin alla?
Kyllä, kassit ovat koko ajan molemmissa käsissä. Neljällä sormella kannattalen toista muovikassia sen ajan että peukalolla avaan kellon ruudulta kontin.

Mitä jos on tasapainohäiriöinen ihminen jolla on vaikeuksia heiluttaa jalkoja auton alla? Tai on liukasta? Siinä sitten olet kumollaan kauppakassit levällään koska piti heiluttaa jalkoja?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 553
Eihelv, uusista autoista pitää tosiaan maksaa alvi vaikka tuot sen toisesta EU-maasta:

Autoveron lisäksi sinun pitää ilmoittaa ja maksaa uuden kuljetusvälineen arvonlisävero, jos tuot Suomeen ajoneuvon toisesta EU-maasta ja jos jompikumpi seuraavista ehdoista täyttyy:

  • Ajoneuvo on myyty kuuden kuukauden kuluessa siitä, kun se on ensimmäisen kerran otettu käyttöön.
  • Ajoneuvolla on ajettu myyntihetkeen mennessä enintään 6 000 km.
Eikös tässä hienossa unionissa ennenvanhaan riittänyt kun se alvi oli maksettu johonkin jäsenmaahan? Onko lampaita taas kusetettu?
Eikös tähän oo jo palvelu millä saa auton puolivuotta ja 6000km käytettynä
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 330
Kyllä, kassit ovat koko ajan molemmissa käsissä. Neljällä sormella kannattalen toista muovikassia sen ajan että peukalolla avaan kellon ruudulta kontin.

Mitä jos on tasapainohäiriöinen ihminen jolla on vaikeuksia heiluttaa jalkoja auton alla? Tai on liukasta? Siinä sitten olet kumollaan kauppakassit levällään koska piti heiluttaa jalkoja?
Miksi ei vain voi olla vaihtoehtoja eikä vain yhtä tapaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 161
Täysin OT ja anteeksi kun sekotan tätä keskustelua.

Mutta välillä tulee luettua tätä ketjua ja ihmettelen monesti miten helvetissä täällä saadaan jostain todella pienestä asiasta ihan valtavan iso asia?

En vihaa teslaa tai pidä huonona autona, mutta en sellaista koskaan tule omistamaan syystä X.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 311
Kyllä, kassit ovat koko ajan molemmissa käsissä. Neljällä sormella kannattalen toista muovikassia sen ajan että peukalolla avaan kellon ruudulta kontin.
Onneksi korealaisissa on tässäkin kohtaa paljon parempi toteutus. Riittää kun seisoo kontin edessä ja se aukeaa. Ei tarvitse heilutella jalkoja tai ostaa satasen kelloja, että saa kontin auki :thumbsup:
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 327
Sanoisin että latausportin sijainti on oikeasti täysin triviaali ongelma kotioloissa. Asian kun voi kiertää monella tavalla ja vaikka itse pidänkin kuskin oven edessä olevaa paikkaa parhaimpana kotona niin sama se oikeasti missä se olisi kun asian voisi säätää kuntoon (johdossa on pituutta sen verran kuin ostat). Teslan takavasen olisi itseasiassa se huonoin paikka kun blokkaisi kulun kuskin puolelle kokonaan (ja jääkaapille ja ties mille), mutta en nyt koe että asialla olisi mitään väliä jos Tesla olisi omistuksessa. Asiat kun voi aina kiertää jollain tavalla ja saada hommasta toimivaa.

Reissussa sillä voisi olla jotain merkitystä, mutta koen että noissakin ongelmat tulevat mahdollisilla pikalatauspisteillä jos tulevat. Koska niiden johtojen pituudella voi olla jo oikeaa haittaavaa vaikutusta.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 795
Sanoisin että latausportin sijainti on oikeasti täysin triviaali ongelma kotioloissa. Asian kun voi kiertää monella tavalla ja vaikka itse pidänkin kuskin oven edessä olevaa paikkaa parhaimpana kotona niin sama se oikeasti missä se olisi kun asian voisi säätää kuntoon (johdossa on pituutta sen verran kuin ostat). Teslan takavasen olisi itseasiassa se huonoin paikka kun blokkaisi kulun kuskin puolelle kokonaan (ja jääkaapille ja ties mille), mutta en nyt koe että asialla olisi mitään väliä jos Tesla olisi omistuksessa. Asiat kun voi aina kiertää jollain tavalla ja saada hommasta toimivaa.

Reissussa sillä voisi olla jotain merkitystä, mutta koen että noissakin ongelmat tulevat mahdollisilla pikalatauspisteillä jos tulevat. Koska niiden johtojen pituudella voi olla jo oikeaa haittaavaa vaikutusta.
Teetkö siis autostasi myös oikealta ohjattavan? Edelleen, kotioloissa, onko sulla jotain asiaa aina ennen lähtöä mennä sinne ei-kuskinpuolelle? Muuta kuin siis sen piuhan ottaminen veke jos latausportti on ei-kuskinpuolella?
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 795
Onneksi korealaisissa on tässäkin kohtaa paljon parempi toteutus. Riittää kun seisoo kontin edessä ja se aukeaa. Ei tarvitse heilutella jalkoja tai ostaa satasen kelloja, että saa kontin auki :thumbsup:
Hienoa että olet löytänyt mieleisen auton mieleisellä kontinavaus mekanismilla. Ilmeisesti tuo on vakiovaruste kun satasen kello on liikaa.
 

jrp

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
924
Enta jos se olisi tilausoptio? voi valita vasen, oikea tai molemmat.
Pistettäisiin vaan keskelle eteen. Sijaintikin on vanha tuttu lohkolämmitimen ajoilta ja tällöin ei tarvitsisi yleisillä parkkipaikoillakaan odotella kun joku hieroo autoaan ruutuun ja lopputulos muistuttaa silti vinopysäköintiä.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 795
Pistettäisiin vaan keskelle eteen. Sijaintikin on vanha tuttu lohkolämmitimen ajoilta ja tällöin ei tarvitsisi yleisillä parkkipaikoillakaan odotella kun joku hieroo autoaan ruutuun ja lopputulos muistuttaa silti vinopysäköintiä.
Ai vähä niinku voorti laitto keulamerkin taakse konepellinavauksen joka meni suolapaskasta ja jäästä jumiin?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 389
Onneksi korealaisissa on tässäkin kohtaa paljon parempi toteutus. Riittää kun seisoo kontin edessä ja se aukeaa. Ei tarvitse heilutella jalkoja tai ostaa satasen kelloja, että saa kontin auki :thumbsup:
Miten tämä toimii? eikai se availe konttia jos syystä x satut seisoskelemaan auton takana? Toihan olisi todella ärsyttävä jos toimisi noin?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 156
Hienoa että olet löytänyt mieleisen auton mieleisellä kontinavaus mekanismilla. Ilmeisesti tuo on vakiovaruste kun satasen kello on liikaa.
Niin ajatella, että joku vaikka käyttää mielummin perinteistä kelloa tai jotain muuta kuin sitä omena kelloa vain sen takia, että saisi auton ovet auki, häpeäisivät kädettömyyttään (itseni mukaan lukien), kyllähän jokaisella nyt täytyy olla kellossa auton avain.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 327
Teetkö siis autostasi myös oikealta ohjattavan? Edelleen, kotioloissa, onko sulla jotain asiaa aina ennen lähtöä mennä sinne ei-kuskinpuolelle? Muuta kuin siis sen piuhan ottaminen veke jos latausportti on ei-kuskinpuolella?
Ei ole, mutta vasen takanurkka olisi huonompi koska se blokkaisi kulkua vasemmalla olevalle jääkaapilla ja muillekin kaapistoille. Mutta ei tälläkään olisi mitään väliä kun sitten voisin vaikka kääntää auton. Ehkä ongelmallisin olisi täsmälleen edessä, joka vaatisi toisella tavalla säätöä kun pituus on kuitenkin tallissa rajattu.

Varsinkin sähköauton ollessa kyseessä en kokisi että latauspaikalla olisi juurikaan väliä vaikka joutuisi muutaman ektsrametrin kävelemään. Lataushybridillä sillä voisikin olla jotain väliä kun autoa pitää ladata jatkuvasti. Sähköauton ollessa kyseessä menisi lataukseen ennemmin silloin tällöin.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 327
Miten tämä toimii? eikai se availe konttia jos syystä x satut seisoskelemaan auton takana? Toihan olisi todella ärsyttävä jos toimisi noin?
Jos asetuksista on toiminto asetettu päälle niin kyllä avaa. Olisiko se kolmisen sekuntia jos seisot siinä takana avain taskussa (auto varoittaa ensin ja toteuttaa sitten). Sekunti määrästä en ole varma, mutta onhan tuo vierestä seurattuna ollut potkusensoriakin fiksumman oloinen toteutus.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 389
Jos asetuksista on toiminto asetettu päälle niin kyllä avaa. Olisiko se kolmisen sekuntia jos seisot siinä takana avain taskussa (auto varoittaa ensin ja toteuttaa sitten). Sekunti määrästä en ole varma, mutta onhan tuo vierestä seurattuna ollut potkusensoriakin fiksumman oloinen toteutus.
Voi olla joo että on hyvä. Jotenkin vaan ajattelin että sitten se availisi sitä aina väärään aikaan kun ei tarttisi tms.
Potkusensoriin tottunut ja se kyllä näppärä myös.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
201
^^^^nykyäänhän kadunvarteen voi pysäköidä nokka kumpaan suuntaan tahansa. On tilanteita jossa latauslaite oikealla on kätevämpi. Omasta mielestä edessä keskellä oli Leafissa hyvä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 330
Eiköhän ne laita ne kohta siirtymään paikkojen välillä ja siten saadaan näytettyä, että ovat myytyjä.
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 433
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 386
Jonkinlaisen kontekstin voi antaa se, että tänhetkisellä tuotantomäärällä tuo on noin 2pv tuotannon verran autoja varastossa. Onko tuo sitten paljon vai vähän niin en osaa sanoa.
Tuo luku 9500 ei vaan mitenkään pidä paikkaansa, pelkästään viime kvarterissa tuotanto oli about 18.000 autoa enemmän kuin myynti ja muistelisin että koko 2022 tuotettiin enemmän kuin myytiin.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 795
Tuo luku 9500 ei vaan mitenkään pidä paikkaansa, pelkästään viime kvarterissa tuotanto oli about 18.000 autoa enemmän kuin myynti ja muistelisin että koko 2022 tuotettiin enemmän kuin myytiin.
Kovaa vauhtia ovat sitten tehneet muut tehtaat Tesloja, itse tilasin Model 3 tammmikuussa 2022 ja auton sain vihdoista viimein marraskuussa 2022. Tilatessa lupailtiin toukokuuta 2022 mutta kiitos kiinan silloisen zero covid politiikan, shanghai oli täysin seisahduksissa pitkän aikaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 566
Onneksi korealaisissa on tässäkin kohtaa paljon parempi toteutus. Riittää kun seisoo kontin edessä ja se aukeaa. Ei tarvitse heilutella jalkoja tai ostaa satasen kelloja, että saa kontin auki :thumbsup:
Tässä sellainen ikävä puoli jos on fillari telineessä ja seisot siinä takana sitä laittamassa/ottamassa niin luukku aukeaa telinettä päin. Tuon takia pakko olla pois käytöstä...
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
931
Jep.

Lisäksi tuleeko koskaan jalalla avattavaa takaluukkua.

Tämä olisi jopa softalla toteutettavissa takakameraa käyttäen. Mitään uusia antureita tesla ei ole laittamassa, mutta softaominaisuutena voisi kyllä tuoda. Tämä auki jalalla "heilaisu" pitäisi vain tapahtua takakontin edessä eikä alla. :hmm: :hmm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 303
Tämä olisi jopa softalla toteutettavissa takakameraa käyttäen. Mitään uusia antureita tesla ei ole laittamassa, mutta softaominaisuutena voisi kyllä tuoda. Tämä auki jalalla "heilaisu" pitäisi vain tapahtua takakontin edessä eikä alla. :hmm: :hmm:
Olisipa kiva kun luukku aukeaisi parkkiksella jokaisesta random-jäbästä joka kävelee takaa ohi.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
En ole varmuuden vuoksi pitänyt teslan avainkorttia mukana, katsos kun Teslassa tuppaa toimimaan kännykkäavain. Ajokorttia joo pitäisi pitää mukana, mutta lompakossa se on ja lompakko usein kotona.
Olen pahoillani että BMW:si ei ole enää edelläkävijä ja joudut perinteistä keppiä veivaamaan.
Täytitkö juuri 18 ja ostit ensimmäisen autosi vai mistä ihmeestä tämä fanitus tulee? Ei, kyllä minä olen jo Teslallani ajellut yli pari vuotta.

Olis kannattanut se laturi asentaa oikealla puolelle. Ei tarvitsisi turhaan kävellä ympäriinsä, vai nousetko kuskinpenkille matkustajan ovesta?
Näin vinkkinä, talon seinä on yleensä joko vasemmalla tai oikealla puolella. Silloin se asennetaan sille puolelle missä se seinä on.. Onko tämä oikeasti näin vaikea sinulle hahmottaa?
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 851
Jenkeissä nostivat Y:n hintaa 250$. Vilkaisin Suomen sivuja ja ymmärsinkö oikein, että rwd ja lr -versiot ovat nousseet tonnilla? Perffissä ei tainnut hinta muuttua.
 

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
3 917
Jännä tuo Teslan dynaaminen hinnoittelu kuin bensa-asemalla tai sähköpörssissä. Tämän päivän hinnan saat liikkeestä. Huomenna se voi maksaa enemmän tai vähemmän. Joku voittaa ja joku häviää lotossa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 794
Jännä tuo Teslan dynaaminen hinnoittelu kuin bensa-asemalla tai sähköpörssissä. Tämän päivän hinnan saat liikkeestä. Huomenna se voi maksaa enemmän tai vähemmän. Joku voittaa ja joku häviää lotossa.
Teslallahan on varmaan se yksinkertaisin hinta? Muiden kanssa joudut liikkeeseen neuvottelemaan tai muuten maksat liikaa. Teslalla naet hinnan helposti netista.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 851
Oma veikkaukseni tällaiselle pikkukorotukselle jenkeissä ja tonnin korotukselle Suomessa on saada sivustaseuraajilla ostohousut jalkaan. Parin hinnanalennuksen jälkeen moni on jäänyt odottamaan lisää alennuksia ja some ruokkinut tätä entisestään. Tällä korotuksella muistutellaan, että hinnat voivat myös nousta ja ei kannata liikaa odotella. Korotus ei toki tarkoita, etteikö 13.7. voi taas tapahtua kummia.

Ymmmärtääkseni model 3:n hinnat eivät muuttuneet.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
456
Alet alkoi, Model Y inventaariosta jokaisesta autosta yliviivausalea 1000€.

-> Jos koukku ei kiinnosta, niin Model Y LR karvalakin saisi toimitettuna 53 190 vs 55 590 OVH.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 851
Alet alkoi, Model Y inventaariosta jokaisesta autosta yliviivausalea 1000€.

-> Jos koukku ei kiinnosta, niin Model Y LR karvalakin saisi toimitettuna 53 190 vs 55 590 OVH.
Onkohan kuitenkaan ale, vaan eilisen hinnat voimassa? Ale on sitä, että invetaarion hintoja ei nostettu. Model 3 osalta ei ole mitään yliviivauksia.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 795
Näin vinkkinä, talon seinä on yleensä joko vasemmalla tai oikealla puolella. Silloin se asennetaan sille puolelle missä se seinä on.. Onko tämä oikeasti näin vaikea sinulle hahmottaa?
Näin vinkkinä, jos talon seinäsi ja sen takia laturisi on oikeallapuolella autoa, voit peruuttaa autosi siihen, joten kuskin ovisi, latausporttisi ja täten myös laturisi kaikki on samalla puolella. Onko tämä niin vaikeaa sinun hahmottaa?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 917
Viestejä
4 344 887
Jäsenet
72 291
Uusin jäsen
marckus

Hinta.fi

Ylös Bottom