Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 795
Niin laittaa teslakin ei kuskin puolelle. Kysy vaikka briteiltä, japanilaisilta, intialaisilta jne.

luulin kun kysymys oli esitetty noin että teslalla vaihtuisi riippuen millä puolella ratti mutta ei.
Miten vaikuttaa meikäläisiin että se on heille väärinpäin? Ei mitenkään.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
241
En lähtisi vertaamaan Teslan elektronista vaihdevalitsin toteutusta viiksessä vanhaan mekaaniseen valitsimeen. Toimii täysin eri tavalla. Teslalla tuo on äärimmäisen kätevä parkkipaikalla tai ruudussa pyörittäessä, kun pakin voi lyödä päälle auton rullatessa eteenpäin tai päinvastoin. Jarrulla ei tarvitse käyttää välissä ollenkaan. Regenillä ja kaasulla vaan hallitsee auton liikettä. Se, että vipu on viiksessä tuntuu tällaisessa pyörittelyssä paljon luontevammalta kuin, että valitsin olisi perinteisellä paikalla ja kättä pitäisi ns. hakea sinne
Vaihdekeppi on vaan viiksessä omaan mieleen, aivan tolkuttoman kätevä vekslata D-R, R-D välillä kun joutuu sompailemaan pienenen ruutuun.
Tyhmä kysymys, mutta eikö pysäköintiavustin hoida nuo kaikki mainitut, jos haluaa mahdollisimman helpolla päästä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 303
Oletko joutunut ajamaan sähköautolla kameravalvotulla tiellä talvella tutkat lumessa? Voin sanoa että vitutuksen määrä on enemmän kuin suuri. Tehokas sähköauto=nopeus voi heitellä helposti pidemmällä reissulla kun et saa referenssiä nopeuteen moottorin äänistä, vaihtelevat rajoitukset=jatkuva kyylääminen nopeusmittariin, kamerat=huomio kiinnittyy liikaa niiden ja rajoituksien bongailuun koska et tunne tietä joten se lumen peittämä 60kmh kyltti jääkin huomioimatta, ei speed limitteriä jota voit muuttaa lennosta jne jne jne. Ja ei, ei auttanut tutkien puhdistus kuin pieneksi toviksi kerrallaan.

Koska et saa limitteriä muuteltua ajossa, ratkaisu oli lyödä speed limit kiinteänä ja ajaa sitä vasten koko pirun matka ja motarille päästyä vaihtaa rajoitin korkeampaan nopeuteen. Luonnollisesti jokaisesta rajoittimen osumisesta tuli viesti luuriin ja siten kelloon ja et voi ohittaa tuota limitteriä ajaessa mitenkään (mikä on mielestäni helvetinmoinen riski tietyissä tilanteissa). Aktiivivakkari jonka kytket normiksi ja esim kuittaat viestin että hei nyt mennään normi vakkarilla on täysin ok ja jos sen unohtaa niin nykyautoissa on automaattinen hätäjarrutus.
En ymmärrä miten se mahdollinen sähkömoottori vs. polttomoottori vaikuttaa asiaan? Ja joo, olen ajanut monta kertaa kameravalvotulla tiellä lumipyryssä kun ACC on tippunut pois. Joka kerta on vituttanut ja olen koittanut itsekin etsiä sitä workaroundia jolla saisi "edes" normivakkarin toimimaan. Etenkin Sveitsissä tuota sattuu jatkuvasti lumipyryssä - maa on aivan täynnä kameroita joka paikassa.

Ja silti pitäydyn kannassani, että tavallisen vakkarin toiminta tulisi kieltää autoista joissa on ACC / autopilotti ja joiden kuskit ovat tottuneet automaattiseen jarrutukseen. Turvallisuusriski on aivan liian itsestäänselvä.
--
Esim. kerran kun ajoin Barcelonasta uudenvuoden jälkeen kohti Geneveä ja Grenoblen kohdalla tuprutti sakeasti lunta, motari oli paksussa loskassa ja katkeamattomalla autojonolla keski-euroopan kitkat alla. EN TODELLAKAAN halua että takana tulevalla täyteen lastatulla melkein 3000kg Q7S Audilla on ACC tippunut normaalivakkarille sen jälkeen kun sen kuski on paahtanut ACC:llä ~ilman taukoja 8h Valenciasta saakka.

Kun on kerran tottunut siihen että auto seuraa edellä menevää turvallisella välillä, niin pieni muutos normaalivakkariin on aivan liian suuri riski.

Vittutaa itseänikin, mutta nähdäkseni se on ainoa turvallinen keino. Me ihmiskuskit nyt vaan ollaan liian huonoja, jotta meille kannattaisi oikein syöttää lapaan noita itsestäänselviä sössimismahiksia.

Me kaikki tiedetään että sinä olet suuri ja mahtava rattimies jonka keskittymiskyky ei kertaakaan elämän aikana ole herpaantunut. Mutta 99% muista kuskeista on joskus vähän puutuneita joululoman paluuruuhkassa...

Pistä se autosi valet-modeen, niin loppuu se nopeuden pumppaus.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 618
Nyt kun tuli puheeksi toi puhelinavain ja avainkortin mukana kantaminen, niin on puhelinavain toiminut 100% virheettömästi nyt puolisen vuotta. Avainkorttia en ole tarvinnut koskaan käyttöönoton jälkeen.

Viime vuoden alkusyksystä oli satunnaisia kertoja jolloin piti puhelimesta Tesla-sovellus avata että sai ovet auki, en tiedä oliko puhelimen vai auton vika.

Mutta tein puhelimelle (Oneplus) täyden resetin uusimman androidin asennuksen yhteydessä, niin sen jälkeen ei ole ollut yhtään ainutta ongelmatilannetta puhelinavaimen kanssa puoleen vuoteen. Hienosti on toiminut.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 731
En ymmärrä miten se mahdollinen sähkömoottori vs. polttomoottori vaikuttaa asiaan? Ja joo, olen ajanut monta kertaa kameravalvotulla tiellä lumipyryssä kun ACC on tippunut pois. Joka kerta on vituttanut ja olen koittanut itsekin etsiä sitä workaroundia jolla saisi "edes" normivakkarin toimimaan. Etenkin Sveitsissä tuota sattuu jatkuvasti lumipyryssä - maa on aivan täynnä kameroita joka paikassa.

Ja silti pitäydyn kannassani, että tavallisen vakkarin toiminta tulisi kieltää autoista joissa on ACC / autopilotti ja joiden kuskit ovat tottuneet automaattiseen jarrutukseen. Turvallisuusriski on aivan liian itsestäänselvä.
--
Esim. kerran kun ajoin Barcelonasta uudenvuoden jälkeen kohti Geneveä ja Grenoblen kohdalla tuprutti sakeasti lunta, motari oli paksussa loskassa ja katkeamattomalla autojonolla keski-euroopan kitkat alla. EN TODELLAKAAN halua että takana tulevalla täyteen lastatulla melkein 3000kg Q7S Audilla on ACC tippunut normaalivakkarille sen jälkeen kun sen kuski on paahtanut ACC:llä ~ilman taukoja 8h Valenciasta saakka.

Kun on kerran tottunut siihen että auto seuraa edellä menevää turvallisella välillä, niin pieni muutos normaalivakkariin on aivan liian suuri riski.

Vittutaa itseänikin, mutta nähdäkseni se on ainoa turvallinen keino. Me ihmiskuskit nyt vaan ollaan liian huonoja, jotta meille kannattaisi oikein syöttää lapaan noita itsestäänselviä sössimismahiksia.

Me kaikki tiedetään että sinä olet suuri ja mahtava rattimies jonka keskittymiskyky ei kertaakaan elämän aikana ole herpaantunut. Mutta 99% muista kuskeista on joskus vähän puutuneita joululoman paluuruuhkassa...

Pistä se autosi valet-modeen, niin loppuu se nopeuden pumppaus.
Eihän se aktiivi maagisesti vain automaattisesti aktivoidu normi vakkariksi. Se antaa viestin ja vaatii uudelleen aktivoimisen/manuaalisen moden vaihdon.

Ja mitä polttis vs sähkö juttuun tulee niin sähköautossa ei ole samaa moottorin tuottamaa ääntä jonka perusteella pystyy korvakuulolta pitämään auton nopeuden melko tarkkaan vakiona oli tilanne mikä tahansa. Lisää siihen etenkin Teslan kohdalla tuo haastetta monen autoilijan kokema jäätävä tehohyppy (omalla kohdalla Fiesta ST 235hp/365nm-->500hp/700nm) ja tulos on että vauhti voi kasvaa yllättävän nopeasti ilman että tajuaa edes miten kovaa sitä oikeasti mennäänkään. Itsellä ainakin pääsi kerran yllättämään varsin isosti kun katsoi tielle liittymisen jälkeen nopeusmittaria.

Valet mode oli juurikin oma ratkaisuni jolla Teslan sai tottelemaan edes jotenkin kun speed limit modea tai normi vakkaria ei ole. Kuten aiemmin kirjoitin, täysin paska kokemus ja mielestäni vielä varsin vaarallinen sellainen.

Rattimiehistä puhuessa, juurihan annoin itse esimerkin miten paljon huomiota tuo ilman vakkaria ajo kameravalvotuilla teillä vie vs edes normi vakkarilla ajo samassa tilanteessa, tehden ajamisesta vaarallisempaa koska en ole täydellinen mr wheelman.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 386
Ja mitä polttis vs sähkö juttuun tulee niin sähköautossa ei ole samaa moottorin tuottamaa ääntä jonka perusteella pystyy korvakuulolta pitämään auton nopeuden melko tarkkaan vakiona
Tämä ei pidä paikkaansa ainakaan saksalaisissa premiumeissa joissa moottoria ei maantienopeuksilla juuri kuule tasanopeudella.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 389
Miten vaikuttaa meikäläisiin että se on heille väärinpäin? Ei mitenkään.
No tämähän oli vaan vastaus ihmettelyysi, eli ei siinä varmaan sen kummempaa agendaa ole ja ainoa kunnollinen ratkaisu on juurikin porsche/audi missä laturi on molemmin puolin.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 851
Teslan kanssa joutuu kuitenkin kantamaan sitä avainkorttia (jonka voi hukuttaa) varmuuden vuoksi ja ajokorttia. Eli siinä samassa ne avaimetkin menisi, kotiavaimet on kuitenkin taskussa.
...
Lompakko tai kännykkä luottokorttitaskulla lienee useimmilla mukana, jolloin avainkortti kulkee paremmin mukana kuin auton mokkula-avain, ainakin minulla.
...
Jos joudut aivan hirveästi vetämään R-D väliä, niin sanoisin autossa olevan ongelma - tai ajotaidoissa.
...
Y:ssä on iso kääntösäde (>12m) ja siksi joutuu välillä vekslaamaan. Silti se ei tee viiksessä olevasta ajosuunnan valinnasta huonoa, nimittäin kummatkin kädet voi pitää ratilla eikä niitä tarvitse irrottaa. Itse tykkään, enkä myöskään koe Teslan viikseä heppoiseksi. Mut kai se sitten on paskaa suunnittelua ja auton vika. Sama koskee sitten myös Hyuandai Ionic 5:sta.

...
Tai sitten voisi tehdä kuten Porsche / Audi, latausportit löytyy AC:lle kummaltakin puolelta. Kaikista paras vaihtoehto.
Tämä saisi olla pakollinen kaikissa autoissa.

...
Ja silti pitäydyn kannassani, että tavallisen vakkarin toiminta tulisi kieltää autoista joissa on ACC / autopilotti ja joiden kuskit ovat tottuneet automaattiseen jarrutukseen. Turvallisuusriski on aivan liian itsestäänselvä.
...
Minustakaan ei ole väliä onko sähkis tai polttis, jos joutuu ilman vakkaria ajamaan. Samaa mieltä, että ACC ei saa muuttua omin päin normivakkariksi. Se olisi liikkuva pommi. Sen sijaan kuskin pitäisi vahvistaa muutos ja herkempi hätäjarrutus + kunnon varoitusvalo olisi minulle hyväksyttävä muutos.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 795
No tämähän oli vaan vastaus ihmettelyysi, eli ei siinä varmaan sen kummempaa agendaa ole ja ainoa kunnollinen ratkaisu on juurikin porsche/audi missä laturi on molemmin puolin.
Kyllä mulle riittää että se on vain yhdellä puolella, kuskinpuolella. Ei se auto siitä enää muutu oikealtapuolelta ohjattavaksi? Edelleen, kun latausluukku on kuskinpuolella ei tule turhaa tehtyä kävelylenkkiä toiselle puolelle. Jos mulla ois vaikka id3 joutuisin aina tekemään lenkin auton toisellepuolelle.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 731
Tämä ei pidä paikkaansa ainakaan saksalaisissa premiumeissa joissa moottoria ei maantienopeuksilla juuri kuule tasanopeudella.
Tuohon en voi ottaa kantaa omalta osaltani koska aiemmat autot ovat olleet pääasiassa hot hatch tms erikoismalleja tai sitten ihan täysin normi keskiluokan autoja mutta voi toki pitää paikkansa.

@mattix juurikin näin. Ei tässä kukaan ole puhunut vakkarista joka vain yhtäkkiä onkin aktiivin sijaan normi vakkari ilman mitään varoitusta tai ilmoitusta. Se olisi tosiaan aivan järjetön tilanne.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 074
Eikö näissä ole nykyään enää helposti asetettavaa ylänopeutta jonka voi ohittaa painamalla kaasun pohjaan. Mulle on kerrottu että tuo on ns ranskalainen vakkari.

Ite esim talvella teen työmatkat omalla mööbelillä niin että kotipihasta lähdettyä laitan sen 80 (90) ja motarille tultaessa joko vaihdan normivakkariin tai nostan 20km lisää tuohon ja ajelen itse vailla ylinopeuden tai allejäännin pelkoa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 303
Kyllä mulle riittää että se on vain yhdellä puolella, kuskinpuolella. Ei se auto siitä enää muutu oikealtapuolelta ohjattavaksi? Edelleen, kun latausluukku on kuskinpuolella ei tule turhaa tehtyä kävelylenkkiä toiselle puolelle. Jos mulla ois vaikka id3 joutuisin aina tekemään lenkin auton toisellepuolelle.
Jos auto on taskuparkissa ajoradan oikealla puolella, niin lataustolpat ovat myössillä puolella -> joudut joka tapauksessa kävelemään sinne ja hakemaan sen piuhan. Silloin myös latausletkun kahva jää auton kyljestä sojottamaan sinne ajoradan suuntaan, mikä ei ole paras mahdollinen tilanne.

Riippuu tietysti mahdollisten fillarikaistojen sijainnista + tien leveydestä jne. että onko tuo oikeasti ongelma vaiko ei. Kapeilla kaduilla peilejä menee keski-euroopassa paskaksi vähän väliä kun tilaa on vain liian vähän. Type2:Set / CCS kahvat ottamassa osumaa spandexeista, sähköpotkulautailijoista ja bussin kulmista on kuitenkin nihkeä ajatus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 303
herkempi hätäjarrutus + kunnon varoitusvalo olisi minulle hyväksyttävä muutos.
Miten hätäjarrutus voisi olle herkempi kun se ACC:n tutka on melkein kaikissa autoissa nimenomaan se tekijä joka herkistää jarrun kun se toteaa edessä olevan kohteen olevan liian lähellä + nopeuseron olevan liian suuri? Yleisesti vaan jarrupoljin herkempänä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 107
Arvaas mitä? Olen samaa mieltä, että itse autona 3/Y eivät ole kummoisia ja muotoilu ei ole mitään kaunista (pl. S). Käyttöliittymän osalta meidän mielipiteet sitten eroavat, kuten edellä on käynyt ilmi. Olen myös sitä mieltä, että Teslan käyttöliittymässä on puutteita (kuten hudin puute ja täysin järjetön viiksetön lähestyminen).
Käyttöliittymällä tarkoitan myös fyysistä osuutta. Infotainment ei ole niin tärkeä osuus minulle, radio ja handsfree kun toimii, niin käytännössä riittää. Kärjistäen kun iskis vollen v90 sensorit, ratin ja viikset teslaan, niin käyttökokemus olisi paljon parempi. Ilmaventtiilit, oven kahvat ja napit jne. myös, niin +++. Käytännössä Tesla ei tuollaiseen voi päästä, koska ”visio”. Teknisesti kunnollisen auton toteutukseen ei ole estettä.
Tarkoitatko lisenssillä, että Teslan sähkövoimalinja, mutta muuten perinteinen ratkaisu ominaisuuksineen, varusteluineen ja käyttöliittymineen?
No nyt kun tuohon ylle hahmottelin, niin periaatteessa kyllä. S/V90 kun pulttais sähköisen tekniikan, niin mikä ettei. En minä muuten suuri volvon ystävä ole varsinkaan muotoilussa, mutta vuokra-autona olen noita tuhansia kilometrejä rullannut pitkillä reissuilla. Ainoa pieni ärsytys on adaptiivisen ärhäkkä vaste, kun tulee paljon hitaampi auto eteen. Kuskin työasemassa ei muuten mikään ”töki”, hyvin ajateltua.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 851
Miten hätäjarrutus voisi olle herkempi kun se ACC:n tutka on melkein kaikissa autoissa nimenomaan se tekijä joka herkistää jarrun kun se toteaa edessä olevan kohteen olevan liian lähellä + nopeuseron olevan liian suuri? Yleisesti vaan jarrupoljin herkempänä?
Olet oikeassa. Muistan joskus saaneeni VW:ssä ilmoituksen, että ACC ei käytettävissä, mutta auto ei samalla varoittanut hätäjarrutusavustimen poissaolosta. Taitaa nuo silti olla linkissä toisiinsa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 731
Eikö näissä ole nykyään enää helposti asetettavaa ylänopeutta jonka voi ohittaa painamalla kaasun pohjaan. Mulle on kerrottu että tuo on ns ranskalainen vakkari.

Ite esim talvella teen työmatkat omalla mööbelillä niin että kotipihasta lähdettyä laitan sen 80 (90) ja motarille tultaessa joko vaihdan normivakkariin tai nostan 20km lisää tuohon ja ajelen itse vailla ylinopeuden tai allejäännin pelkoa
Nope. Ei kaikissa. Teslaa vieläkin monesti ikävä mutta nuo tietyt jutut kyllä pistivät vihaikseksi.

Ja mitä hätäjarru vs acc tulee niin joissain tuo on tutkan sijaan kameralla toteuttetuna joten acc hoituu tukalla ja kamera hoitaa hätäjarrut. En tiedä miten tuo suurimassa osassa sitten loppujen lopuksi on toteutettu.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 795
Jos auto on taskuparkissa ajoradan oikealla puolella, niin lataustolpat ovat myössillä puolella -> joudut joka tapauksessa kävelemään sinne ja hakemaan sen piuhan. Silloin myös latausletkun kahva jää auton kyljestä sojottamaan sinne ajoradan suuntaan, mikä ei ole paras mahdollinen tilanne.

Riippuu tietysti mahdollisten fillarikaistojen sijainnista + tien leveydestä jne. että onko tuo oikeasti ongelma vaiko ei. Kapeilla kaduilla peilejä menee keski-euroopassa paskaksi vähän väliä kun tilaa on vain liian vähän. Type2:Set / CCS kahvat ottamassa osumaa spandexeista, sähköpotkulautailijoista ja bussin kulmista on kuitenkin nihkeä ajatus.
Ja tälläisiä latauspisteitä on suomessa monta? Ei yhtään.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
931
Ja tälläisiä latauspisteitä on suomessa monta? Ei yhtään.
On niitä suomessa, ite monesti töissä käydessä jätän kadunvarsiparkkiin jossa on helenin laturi. Tosin suomessa saa jättää auton tien reunaan kummin päin vain, eli ei ongelmaa. Parkkeeraan aina peräpää menosuuntaan päin kun teslassa se latausportti on kuskin puolella.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 389


Tällasistako oli puhe?
Tuollaisen käyttö kuskinpuolen laturilla olisi kyllä aika ikävää kun aika väkisin jää johto autoa vasten naarmuttamaan. Voihan sen tietty ajaa väärinpäinkin ruutuun mutta lisävaivaa, taskuparkkeeraus väärään suuntaan aiheuttaa aina tilanteita vastaantulijoiden kanssa :lol: . Tästäkin syystä molemminpuolin olisi paras.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 303


Tällasistako oli puhe?
Tuossa nyt on lentokentän kiitoradan verran tilaa kaikilla puolilla, että sinänsä aika se ja sama - suurempi ongelma olisi jos parkkiruudut olisivat oikeasti vähän pienempiä ja ajorata olisi oikeasti kapea tai tuossa olisi kapea fillarikaista tjmv.

Mutta joo, juuri tuo tilanne, mikä tulee kyllä lähes varmasti kaupungissa yleistymään vähitellen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 389
Tuossa nyt on lentokentän kiitoradan verran tilaa kaikilla puolilla, että sinänsä aika se ja sama - suurempi ongelma olisi jos parkkiruudut olisivat oikeasti vähän pienempiä ja ajorata olisi oikeasti kapea tai tuossa olisi kapea fillarikaista tjmv.

Mutta joo, juuri tuo tilanne, mikä tulee kyllä lähes varmasti kaupungissa yleistymään vähitellen.
Helsingissä etenkin kantakaupungissa on niin nihkeästi latauspaikkoja että varmastikin tulee lisääntymään nopeastikin ellei autoton keskusta agenda estä sitä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 330
Ei, vaan Tesla halusi oman latausstandardinsa lopulta myös muiden käyttöön kun tajusivat että siitä sai miljardeja jenkeissä tukiaisia. Euroopassahan se oma latauspistoke on katoamassa.
Ja siksi myös avattiin latausasemat koska tukirahat.
Tuollaisen käyttö kuskinpuolen laturilla olisi kyllä aika ikävää kun aika väkisin jää johto autoa vasten naarmuttamaan. Voihan sen tietty ajaa väärinpäinkin ruutuun mutta lisävaivaa, taskuparkkeeraus väärään suuntaan aiheuttaa aina tilanteita vastaantulijoiden kanssa :lol: . Tästäkin syystä molemminpuolin olisi paras.
Eikö tämän takia juuri Suomessa sallittu väärinpysäköinti?
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 795
Toistaiseksi juurikin näin. Mikä tilanne on vaikka 5v päästä niin kuka tietää?
Niin mitä sitten? Vaikka latausportti olisi kuskinpuolella ja joutuisi ajamaan kadunvarsilaturiin niin mulla tuli kolmosessa 7,5m type2 kaapeli mukaan, yltää kyllä vaikka olisikin liikennevirran myötäsesti parkkeerattu?DC latausta varten pitää toivoa että piuhat pitenee.

Pointtni oli edelleen se että autot joissa latausportti on ei-kuskinpuolella, joudut jokaikinen kerta menemään sinne auton toiselle puolelle laittamaan auton piuhaan vaikka laturi olisi siinä suoraan takana?

Ite lataan 95% kotona niin tällä latausportin sijottelulla on käyttökokemusta parantava vaikutus. Pitääkö vielä vääntää rautalangasta?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 389
Niin mitä sitten? Vaikka latausportti olisi kuskinpuolella ja joutuisi ajamaan kadunvarsilaturiin niin mulla tuli kolmosessa 7,5m type2 kaapeli mukaan, yltää kyllä vaikka olisikin liikennevirran myötäsesti parkkeerattu?

Pointtni oli edelleen se että autot joissa latausportti on ei-kuskinpuolella, joudut jokaikinen kerta menemään sinne auton toiselle puolelle laittamaan auton piuhaan vaikka laturi olisi siinä suoraan takana?

Ite lataan 95% kotona niin tällä latausportin sijottelulla on käyttökokemusta parantava vaikutus. Pitääkö vielä vääntää rautalangasta?
Kiinteät latauspiuhat ainakin noissa kuvan latureissa joten se oma type2 ei paljon auta.
Se että juuri SINÄ koet sen olevan paras juuri omaan käyttöön niin aiemmissa viesteissä huoletta yleistit sen koskemaan kaikkia ja ihmettelit miksi missään olisi muita toteutuksia koska ovat huonompia kaikille.

Mutta silti, molemmin puolin ne pitäisi kaikissa olla koska joku kokee 2metriä auton ympäri kävelemisen turhauttavana ja toinen vastakarvaan pysäköinnin ja kolmas taas sen että miksi pitää edes miettiä kun se ei iso kuluerä olisi laittaa ne molemminpäin ja sitä arvostaisi kaikki.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 795
Kiinteät latauspiuhat ainakin noissa kuvan latureissa joten se oma type2 ei paljon auta.
Se että juuri SINÄ koet sen olevan paras juuri omaan käyttöön niin aiemmissa viesteissä huoletta yleistit sen koskemaan kaikkia ja ihmettelit miksi missään olisi muita toteutuksia koska ovat huonompia kaikille.

Mutta silti, molemmin puolin ne pitäisi kaikissa olla koska joku kokee 2metriä auton ympäri kävelemisen turhauttavana ja toinen vastakarvaan pysäköinnin ja kolmas taas sen että miksi pitää edes miettiä kun se ei iso kuluerä olisi laittaa ne molemminpäin ja sitä arvostaisi kaikki.
Juu, DC latureissa on kiinteät latauspiuhat. Sen takia toivoisi että jos tuommoiset kadunvarsi dc laturit yleistyy niin niissä on silloin pidemmät piuhat. Tiukkaa tuossa tekee yltääkö taycaniinkaan piuha.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
201
Onko kaikilla Tesla-kuskeilla älylukot kotona? Itse valitsin edelleen perinteisen mekaanisen lukon kotiini joten auton kaukosäädin kulkee kätevästi samalla mukana.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 389
Juu, DC latureissa on kiinteät latauspiuhat. Sen takia toivoisi että jos tuommoiset kadunvarsi dc laturit yleistyy niin niissä on silloin pidemmät piuhat. Tiukkaa tuossa tekee yltääkö taycaniinkaan piuha.
On niin monenlaista toteutusta liikkeellä niin on varmaan laturivalmistajillekin haasteita että saataisi kaikkia hyvin palveleva, lisäksi kun osassa on takana, vasen/oikea, osassa etulokarissa vasen tai molemmat ja osassa keulassa pistoke.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
931
Onko kaikilla Tesla-kuskeilla älylukot kotona? Itse valitsin edelleen perinteisen mekaanisen lukon kotiini joten auton kaukosäädin kulkee kätevästi samalla mukana.
Aito Teslamies ei mihinkään mekaanisiin kivikautisvehkeisiin koske
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 073
Kiinteät latauspiuhat ainakin noissa kuvan latureissa joten se oma type2 ei paljon auta.
Se että juuri SINÄ koet sen olevan paras juuri omaan käyttöön niin aiemmissa viesteissä huoletta yleistit sen koskemaan kaikkia ja ihmettelit miksi missään olisi muita toteutuksia koska ovat huonompia kaikille.

Mutta silti, molemmin puolin ne pitäisi kaikissa olla koska joku kokee 2metriä auton ympäri kävelemisen turhauttavana ja toinen vastakarvaan pysäköinnin ja kolmas taas sen että miksi pitää edes miettiä kun se ei iso kuluerä olisi laittaa ne molemminpäin ja sitä arvostaisi kaikki.
Entä sitten edessä? Kyllä nuo ylimääräiset portit on kustannus ja sitten mahdollisesti vikaantuvia osia kuitenkin. Eli en kyllä lopulta haluaisi autooni enemmän kuin yhden latausportin. Sijainti ongelma parempi hoitaa riittävän pitkällä kaapelilla mieluummin. Tietysti puhtaasti käytön kannalta olisi kätevintä että autossa olisi vaikka 6 latausporttia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 073
Onko kaikilla Tesla-kuskeilla älylukot kotona? Itse valitsin edelleen perinteisen mekaanisen lukon kotiini joten auton kaukosäädin kulkee kätevästi samalla mukana.
Tottakai on älylukko kotona. En kanna kotiavaimia mukana enkä tietenkään autonavaimia enkä lompakkoakaan. Tesla kyllä suosittelee että avainkortti olisi kuitenkin mukana, mutta toimii niin hyvin tuo puhelinavain, että en ole jaksanut. Lisäksi älykello on nfc avain, joten sekin backuppina.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
836
Eihelv, uusista autoista pitää tosiaan maksaa alvi vaikka tuot sen toisesta EU-maasta:

Autoveron lisäksi sinun pitää ilmoittaa ja maksaa uuden kuljetusvälineen arvonlisävero, jos tuot Suomeen ajoneuvon toisesta EU-maasta ja jos jompikumpi seuraavista ehdoista täyttyy:

  • Ajoneuvo on myyty kuuden kuukauden kuluessa siitä, kun se on ensimmäisen kerran otettu käyttöön.
  • Ajoneuvolla on ajettu myyntihetkeen mennessä enintään 6 000 km.
Eikös tässä hienossa unionissa ennenvanhaan riittänyt kun se alvi oli maksettu johonkin jäsenmaahan? Onko lampaita taas kusetettu?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Nyt kun tuli puheeksi toi puhelinavain ja avainkortin mukana kantaminen, niin on puhelinavain toiminut 100% virheettömästi nyt puolisen vuotta. Avainkorttia en ole tarvinnut koskaan käyttöönoton jälkeen.

Viime vuoden alkusyksystä oli satunnaisia kertoja jolloin piti puhelimesta Tesla-sovellus avata että sai ovet auki, en tiedä oliko puhelimen vai auton vika.

Mutta tein puhelimelle (Oneplus) täyden resetin uusimman androidin asennuksen yhteydessä, niin sen jälkeen ei ole ollut yhtään ainutta ongelmatilannetta puhelinavaimen kanssa puoleen vuoteen. Hienosti on toiminut.
Teslan ehkä parhain ominaisuus on puhelinavain! Jos siihen päälle saisi normaalit ovenkahvat ja ohjaamoon fyysiset napit ja viikset kuten muissakin autoissa niin mulla olisi ollut tesla jo 10v.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 802
Kohtahan tuon näkee miten Teslan auto-ajo vertautuu EX90? Volvoon, kunhan ne joskus saa toimitukset käyntiin.

Eli Teslan kamerat vs. Volvon kamerat, tutkat ja lidar.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 074
Pienet on murheet jos kahden metrin kävelymatka auton toiselle puolelle alkaa olemaan työläs.
Enemmänkin monesti kyse on ärsyttävästä yksityiskohdasta ja jos se sattuu olemaan asia mitä teet toistuvasti niin se saattaa olla liian suuri ongelma auton hankkimiseen tai pitämiseen
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 686
Onko kaikilla Tesla-kuskeilla älylukot kotona? Itse valitsin edelleen perinteisen mekaanisen lukon kotiini joten auton kaukosäädin kulkee kätevästi samalla mukana.
Kuulemma noi älylukot helvetin hyviä. Jos vaikka lapsi unohtaa avaimen tai lähetti ovella voit avata oven etänä. Tähän vielä kamera että näkee kuka on ovella. Tosin niissä on ilmeisesti back-uppina mekaaninen avausmahdollisuus avaimella, Teslassa ei taida olla?
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 802
On tuo Y vaan ihan vitun ruma. 3 saippuapala, mistä on otettu päältä kiinni ja venytetty. Naapurustossa noita on nyt kolme, kaksi valkoista ja yksi musta mustilla vanteilla.
Taitaa olla uuden ajan corolla nuo, hämmentävän paljon näkee kyllä liikenteessä. S on kyllä ajaton muotuilu, ja nätti. X sitten taas paisutettu Y. Oksennus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 194
Pienet on murheet jos kahden metrin kävelymatka auton toiselle puolelle alkaa olemaan työläs.

varmaan sellaisia asioita että 99,9 % ei edestajua asiaa.
Minulle auton valinnassa yksi tärkeimpiä asioita on ollut avaimeton kulku, ettei tarvitse edes avaimia kaivaa taskusta liikkeelle lähtiessä. Pieni lisävaiva joka toistuu joka aamu ja joka ilta onkin jo iso vaiva. Latausluukku väärällä puolella autoa tiputtaa aika paljon auton haluttavuutta omissa silmissäni.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 802
Minulle auton valinnassa yksi tärkeimpiä asioita on ollut avaimeton kulku, ettei tarvitse edes avaimia kaivaa taskusta liikkeelle lähtiessä. Pieni lisävaiva joka toistuu joka aamu ja joka ilta onkin jo iso vaiva. Latausluukku väärällä puolella autoa tiputtaa aika paljon auton haluttavuutta omissa silmissäni.
Eikö tuo avaimeton kulku ole ihan normi nykyään? Ainakin noissa 50k+ autoissa. Ei millään pahalla mutta ei tästäkään asiasta saa "Tesla ihanin ikinä visiönääri" juttua.

edit. Tai siis näissä. Itsellä Volvo. Joudun kyllä pitämään avainta taskussa mutta ei sitä tarvii sen suuremmin esitellä mihinkään. Pari kertaa vuoteen ehkä avannut takaluukun ennen lähtöä, koska ihan vitun paskainn.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 327
Avaimeton kulku on tosiaan näppärä. Se tosiaan löytyy jo omasta korealaisesta latausplugarista, joten siinä mielessä sähkis ei ole ainoa vaihtoehto (vaatii vain tietyn varustetaso, itsellä alin vaihtoehto parilla lisäyksellä, onnistuu avaus myös sovelluksella mutta aika ankea se tuohon verrattuna). Kontaktiton kulku olisi tietty vähän parempi nimi kun avain on kyllä taskussa/repussa tms.

Latausluukku olisi todennäköisesti sellainen, jonka mukaan sitten autotallin ripustelua muutettaisiin jos tarvetta olisi. Nykyinen on kuskin oven edessä joka on optimaalisin paikka omassa käytössä. Sinänsä sopivalla latauspiuhalla jokseenkin ihan sama missä se latausluukku type2:n tapauksessa on. Itselläkin kotona kolmivaihevirtaan kiinnitetty ja riittävän pitkä johto niin menee seiniä/kattoa pitkin siihen kohtaan missä latauspiste sattuu olemaan.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
456
Itsellä on autolle saapuessa todella usein tavaraa käsissä ja pystyn lähes aina helposti painamaan taskusta perinteisen avaimen luukkunappia, jolloin luukku aukeaa valmiiksi ja nostan vaan kamat sisään. Vastaavaa operaatiota ei pysty Teslassa tekemään ilman, että ostaa perinteisen avaimen?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 330
Itsellä on autolle saapuessa todella usein tavaraa käsissä ja pystyn lähes aina helposti painamaan taskusta perinteisen avaimen luukkunappia, jolloin luukku aukeaa valmiiksi ja nostan vaan kamat sisään. Vastaavaa operaatiota ei pysty Teslassa tekemään ilman, että ostaa perinteisen avaimen?
Jep.

Lisäksi tuleeko koskaan jalalla avattavaa takaluukkua.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 919
Viestejä
4 344 931
Jäsenet
72 291
Uusin jäsen
marckus

Hinta.fi

Ylös Bottom