Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Eihän ne mihinkään katoa kun model y palvelee 4 ihmiseen asti. Y:n alapuolelle tulee cybercab joka optimoi 1 ja 2 ihmisen kyytejä. Nämä nykyisetkin teslan robotaksit model y:ta mitä austinissa, sf:ssa jne. voi käyttää. Teslan suunnitelma lienee edelleen antaa myös yksityisten autonomistajien käyttää autojansa robotaxeina, tesla ottaa siivun välistä ja loput auton omistajalle.
Joo ei olekaan lähdössä mihinkään, mutta taksiyrittäjän näkökulmasta kaksipaikkaiset ovat paljon hankalampia kuin nelipaikkaiset. Jos saadaan taksikanta yhdellä toimijalla satoihin/tuhansiin autoihin niin tällöin tuokin optimointi voisi olla kannattavaa, mutta pienillä toimijoilla vaikea nähdä kannattaviksi. Kun itse FSD ei vielä kykene autonomiseen ajoon niin tiataa oudon aikaisin tulla tuo auto myyntiin. Jos MY sisältää samat ominaisuudet niin vaikuttaa vähän hätiköidyltä tuoda nyt jo rautaa Jos sw ei ole valmis.

Aikooko Tesla olla taksioperaattori vai vain autotoimittaja?

Joo ei olekaan lähdössä mihinkään, mutta taksiyrittäjän näkökulmasta kaksipaikkaiset ovat paljon hankalampia kuin nelipaikkaiset. Jos saadaan taksikanta yhdellä toimijalla satoihin/tuhansiin autoihin niin tällöin tuokin optimointi voisi olla kannattavaa, mutta pienillä toimijoilla vaikea nähdä kannattaviksi. Kun itse FSD ei vielä kykene autonomiseen ajoon niin tiataa oudon aikaisin tulla tuo auto myyntiin. Jos MY sisältää samat ominaisuudet niin vaikuttaa vähän hätiköidyltä tuoda nyt jo rautaa Jos sw ei ole valmis.

Aikooko Tesla olla taksioperaattori vai vain autotoimittaja?
Tesla on taksifirma jonka taksit ajavat autonomisesti. Tesla pyörittää omaa palvelua, palvelu pystyssä jo austin, san francisco, houston. Laittavat itse omistamiansa autoja autonomisiksi takseiksi. Tulevaisuudessa tesla antaa mahdollisuuden kuluttajille laittaa omat autonsa autonomisiksi takseiksi jotka ajavat silloin kun itse ei käytä autoa. Tesla ottaa prosentit välistä kun vaikka masa on töissä ja masa laittanut model y heittämään itsekseen keikkaa teslan palvelun kautta.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=Qq25VlayJpM

Viimeksi muokattu:
Sitähän Elon on tosiaan höpissyt jo pitkään. Toistaiseksi ei ole vaikuttanut että tuota voi saada kannattavaksi auton omistajalle kun puhutaan tavallisesta kuluttajasta. Varmasti Teslalle se bisneksenä varmaan kannattaakin jos omistamisen riski on ulkoistettu ja otetaan välistä oma kate.

Tuohon päälle vielä Teslalta huollot, putsaukset ja vakuutukset niin bisnestä kyllä syntyy.

Tesla on taksifirma jonka taksit ajavat autonomisesti. Tesla pyörittää omaa palvelua, palvelu pystyssä jo austin, san francisco, houston. Laittavat itse omistamiansa autoja autonomisiksi takseiksi. Tulevaisuudessa tesla antaa mahdollisuuden kuluttajille laittaa omat autonsa autonomisiksi takseiksi jotka ajavat silloin kun itse ei käytä autoa. Tesla ottaa prosentit välistä kun vaikka masa on töissä ja masa laittanut model y heittämään itsekseen keikkaa teslan palvelun kautta.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=Qq25VlayJpM

Mä en kyllä hetkeäkään usko, että se, että kuluttaja laittaa auton heittämään keikkaa, on pitemmällä tähtäimellä kannattavaa. Onhan se nähty näissä taksipalveluissa, että marginaalit painuvat minimaalisiksi, koska alalle on niin helppo tulla. Voittaja on vain se taho, joka tarjoaa välityspalvelun ( = Tesla).

Mä en kyllä hetkeäkään usko, että se, että kuluttaja laittaa auton heittämään keikkaa, on pitemmällä tähtäimellä kannattavaa. Onhan se nähty näissä taksipalveluissa, että marginaalit painuvat minimaalisiksi, koska alalle on niin helppo tulla. Voittaja on vain se taho, joka tarjoaa välityspalvelun ( = Tesla).
Tästä voi väitellä autonomiaketjussa. Helpommin teoreettinen itseajava tekee rahaa kuin ihminen uber/lyftiä ajamalla.

Tesla on taksifirma jonka taksit ajavat autonomisesti. Tesla pyörittää omaa palvelua, palvelu pystyssä jo austin, san francisco, houston.

Teslalla ei ole yhtään autonomisesti ajavaa autoa nyt eikä lähitulevaisuudessakaan SF:ssä. Californiassa tarvitsee luvat tuohon hommaan ja näyttää että homma toimii, eikä Tesla ole edes hakenut lupaa pilotteihin. Nuo ovat yhtä autonomisia kuin se Uber kuski siinä vieressä, senkään kanssa ei tarvitse itse koskea rattiin.

Loput on niin pientä puuhastelua ettei edes Merihaasta pääsisi ulos.

Miksei laittaisi, jos paikallinen lainsäädäntö sallii ja välitysfirma hoitaa kaiken paperisodan vastuineen, niin miksei laittaisi. Se on paljon matalampi kynnys kuin hommata luvat sovellukset yms ja lähteä itse takisa kyytejäajaan. Kyse on enään siitä että paljonko siitä omistaja hyötyy.

Sillä myös merkitystä millaisia toteutuksia alustafirmat tekevät, mutta jos on kohtuu tervettä, niin kuluttajalla on joku kynnys millä antaa auton ajoon, millä ei. jos "pakko" laittaa osuus ei riitä, niin sille syntyy korvaus mikä tyydyttä kuluttajaakin.

Toki kyse on busineksesta jossa voittaja alusta vie "kaikki", joten oletettavissa perinteinen polku, ensin halpoja kyytejä hyviä korvauksia, ja kun voittaja selvinnyt, niin kalliita kyytejä ja huonoja korvauksia.

Teslalla ei ole yhtään autonomisesti ajavaa autoa nyt eikä lähitulevaisuudessakaan SF:ssä. Californiassa tarvitsee luvat tuohon hommaan ja näyttää että homma toimii, eikä Tesla ole edes hakenut lupaa pilotteihin. Nuo ovat yhtä autonomisia kuin se Uber kuski siinä vieressä, senkään kanssa ei tarvitse itse koskea rattiin.

Loput on niin pientä puuhastelua ettei edes Merihaasta pääsisi ulos.
Tämän lisäksi Texas, Austin, niin kuun lopussa tulee muutoksia, että sielläkin pitää hyväksyttää asiat uudelleen.

Eikös se ole vain hyvä kun autopilottiha on hengenvaarallinen mitä olen ymmärtänyt???
Tietyissä tapauksissa kyllä kuten myös FSD Supervised. Nyt karsitaan autosta ominaisuus pois eli jää vain vakkari, kun aikaisemmin sai sentään samaan hintaan tuon kaistallapidon.

Miksei laittaisi, jos paikallinen lainsäädäntö sallii ja välitysfirma hoitaa kaiken paperisodan vastuineen, niin miksei laittaisi. Se on paljon matalampi kynnys kuin hommata luvat sovellukset yms ja lähteä itse takisa kyytejäajaan. Kyse on enään siitä että paljonko siitä omistaja hyötyy.

Sillä myös merkitystä millaisia toteutuksia alustafirmat tekevät, mutta jos on kohtuu tervettä, niin kuluttajalla on joku kynnys millä antaa auton ajoon, millä ei. jos "pakko" laittaa osuus ei riitä, niin sille syntyy korvaus mikä tyydyttä kuluttajaakin.

Toki kyse on busineksesta jossa voittaja alusta vie "kaikki", joten oletettavissa perinteinen polku, ensin halpoja kyytejä hyviä korvauksia, ja kun voittaja selvinnyt, niin kalliita kyytejä ja huonoja korvauksia.
No kuluttajan kannalta riski on siinä, että jos autolle käy jotain. Korvausten hakemisessa ja auton korjauttamisessa on kuitenkin oma vaivansa, vaikka saisikin korvaukset. Ja uskon, että näissä ilman kuskia olevissa autoissa tapahtuu enemmän ilkivaltaa kuin oikean kuskin kanssa, vaikka korvaukset lopulta saisikin, samoin kyydittävää ei pysty samalla tavalla valitsemaan (oikea kuski ei ota kyytiin liian humalassa olevia).

No kuluttajan kannalta riski on siinä, että jos autolle käy jotain. Korvausten hakemisessa ja auton korjauttamisessa on kuitenkin oma vaivansa, vaikka saisikin korvaukset. Ja uskon, että näissä ilman kuskia olevissa autoissa tapahtuu enemmän ilkivaltaa kuin oikean kuskin kanssa, vaikka korvaukset lopulta saisikin, samoin kyydittävää ei pysty samalla tavalla valitsemaan (oikea kuski ei ota kyytiin liian humalassa olevia).
Riski on, mutta kukaan ei puukota, ryöstä yms. Ja ei tarvi olla itse passissa ja ajamassa.

Nopeasti leviää tieto palvelusta jonka kautta tulee "paljon" ilkivaltaa tekeviä asiakkaita, ja vahinkoja sattuu, niin tieto siiten miten eri palvelut hoitaa tapaukset. Auton omistajalle kyyti/sijaisauto, euton "ennallistaminen" miten riskit jaetaan, jos asiakas ei kykene.

Toimijalla mikä rahoittaa autot, niin voi olla päinvastaisia palveluita, se välityspalvelu/rahoitusyhtiö tarjoaa robottitaksi autoja kuluttajalla omaan käyttöön, eli tavallaan vastaa sen auton siisteydestä, ihmistä vaativista jutuista, "varastopaikasta" eli kotiparkki, ja auto ajaa siis kyytejä, silloin kun haltia ei tarvi sitä omiin ajoihin, omat ajot sitten edullisia. Auto voi siis vaihtua, tai no miksei kiinteä.

Siispohdin että miksi omistaisi tai pitkäaiakis vuokraisi autoa, jos ei halua sitä erityisesti duunata oman näköiseksi, tai säilöä sillä jotain tavaroita. Robottitaksi autot kuitenkin itseajavia.

No en yllättyisi jos Musk lähestyy nimenomaan niin että artistimaksaa, eli ostaa sen auton, antaa sen Teslan käyttöön, Miksi antaa, koska Tesla (Musk) lupailee isoja tienistejä, jopa niin isoja että kattaa auton pääomakulut, ja omat ajot.

Tarjoaa toki osarilla ne autot. Koska palvelussa, niin jos osari erä myöhässä, niin robottiauto näppärästi tulee isin luo töihin isin tilillä, kunnes rästit hoidettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
307 034
Jäsenet
83 003
Uusin jäsen
tonilaakso

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom