Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämä voi aivan yhtä hyvin liittyä muuttuneeseen säähän/kevääseen/valoon/kuun asentoon.Omaan MY -23 pari tuoreinta päivitystä tuntuu palauttaneen pyyhkimien ja autopilotin toiminnan takaisin ostohetkeen. Pyyhkii lasia aivan milloin sattuu ja haamujarrutuksia taas joka väliin.
Yllättävän heikon tuloksen antoi prosenttilukuna. Itellä saman verran ajettu saman vuosimallin yksilö, jolle Teslamate antaa arvioksi 94.1%, usable battery 56.5kWh ja 100% kilometreinä auto antaa 414km.Tein tuon Teslan oman akkutestin. Model 3 RWD LFP akulla vm. 2022. Ajettu 110tkm. Noin 13h meni 11kW laturilla ja testi aloitettu 3% varauksesta. Suosittelen ajamaan vaikka 0% ennen testin aloittamista.
Tulokseksi anto 91%. Autoa ladattu kotona pääsääntöisesti 11kW teholla TWC:llä. Latausraja ollut aina 100%. Rangeksi auto antoi 100% akun varauksella 418km ennen testiä että sen jälkeen.
TWC mitannut että energiaa olisi mennyt 61.2kWh, Tesla appi sanoisi että autoon meni 57kWh.
Teslan omaa akkutestiä et ole tehnyt? Mielenkiintoista olisi nähdä tulos.Yllättävän heikon tuloksen antoi prosenttilukuna. Itellä saman verran ajettu saman vuosimallin yksilö, jolle Teslamate antaa arvioksi 94.1%, usable battery 56.5kWh ja 100% kilometreinä auto antaa 414km.
En ole tehnyt. Siinä testissä taisi olla 5kW minimiteho AC-lataukselle niin ei sitten onnistu omalla kotilaturilla.Teslan omaa akkutestiä et ole tehnyt? Mielenkiintoista olisi nähdä tulos.
Ok. Jännä kun nyt latasin täyteen ensimmäistä kertaa akkutestin jälkeen, näyttää rangeksi 100% akulla 422km. Varmaan vuoden tuo näytti aina 418km.En ole tehnyt. Siinä testissä taisi olla 5kW minimiteho AC-lataukselle niin ei sitten onnistu omalla kotilaturilla.
Ei taida sen suuremmin vaikuttaa että niitä kannattaisi alkaa välttelemään jos on niillä tarve ladata. Turha näitä on seuraavalle omistajalle säästellä.Kuluttiko toi supercharger enemmän akkua?
Minusta taas kuulostaa aika normaalilta / jopa vähäiseltä kulumalta halpuutetulle NMC-kemialle.Itse ajoin M3P -21 ja ajettu 129tkm. Niin 89% tuloksen. Kun taas toinen app laskenut 91%. Akkuna Panan 82kwh.
Tuntuu kyllä mielestäni kovalta tuo kuluma 4 vuotta vanhaksi. Jota ladattu 11kw pääosin ja muutamat kerrat superilla.
Kuulostaapa taas vaan kevyeltä toimitusjohtajan ”vapaudu vankilasta” kortilta. Joo, kyllä meillä muuten olisi kaikki jo tuotannossa mutta kun noi tullit…Trumpin tullit iskivät Teslaan 145 prosentilla – kahden mallin tuotanto välittömästi jäihin
Odotettujen Tesla-mallien tuotannonaloitus keskeytyy toistaiseksi.
Kyseessä ovat Teslan täyssähköinen Semi -kuorma-auto sekä itseohjautuva Tesla Cybercab -robottitaksi.
Trumpin tullit iskivät Teslaan 145 prosentilla – kahden mallin tuotanto välittömästi jäihin
Mitenhän pitkää keskeytystä on luvassa.
Näin ne tariffit toimivatTrumpin tullit iskivät Teslaan 145 prosentilla – kahden mallin tuotanto välittömästi jäihin
Odotettujen Tesla-mallien tuotannonaloitus keskeytyy toistaiseksi.
Kyseessä ovat Teslan täyssähköinen Semi -kuorma-auto sekä itseohjautuva Tesla Cybercab -robottitaksi.
Trumpin tullit iskivät Teslaan 145 prosentilla – kahden mallin tuotanto välittömästi jäihin
Mitenhän pitkää keskeytystä on luvassa.
Muita malleja tehdään muuallakin joten niiden tuotantoa ei tarvitse lopettaa, ainakaan siis muualla kuin Usassa. Noita kahta mallia tehdään vain usassa joten ne pitää lopettaa. Juttu ei kerro pitääkö kaikki tuotanto lopettaa usassa.Kuulostaapa oudolta että ei koske muita malleja kun luulisi näihinkin tulevan Kiinasta osaa myös. Vai oikeastiko tekevät kaikki USAssa muihin?
Sitä tarkoitin että tekevätkö muka niin paljon osia paikallisesti että voivat tuottaa muita malleja ongelmitta. Kuulostaisi oudolta jos tariffit osuisivat vain näihin kahteen malliin.Muita malleja tehdään muuallakin joten niiden tuotantoa ei tarvitse lopettaa, ainakaan siis muualla kuin Usassa. Noita kahta mallia tehdään vain usassa joten ne pitää lopettaa. Juttu ei kerro pitääkö kaikki tuotanto lopettaa usassa.
Ja liiketoiminta tappiollista -200m ilman co2 regulaatio krediittejä.Q1/25 vs. vuoden takainen:
Liikevaihto -9%
Liikevoitto -70%
Analyytikkojen ennustamaa huonommat luvut. Osake saanee siipeensä, vaikka Musk lupasi keskittyä firmaan nykyistä enemmän toukokuusta lähtien.
Ei mitään hätää, ensi vuonna kaduilla ajelee miljoonia Teslan robo-takseja. Mies joka ei ole koskaan luvannut enemmän kuin pystyy toimittamaan on jälleen antanut lausuntoja nostaakseen osakkeen hintaa. Taitaa olla tiukat paikat siellä, kun Teslan osakkeet on lainojen panttina ja kurssi vetää alaspäin.Ja liiketoiminta tappiollista -200m ilman co2 regulaatio krediittejä.
Mitä vähemmän Musk on tuolla töissä sen parempi firmalle...Q1/25 vs. vuoden takainen:
Liikevaihto -9%
Liikevoitto -70%
Analyytikkojen ennustamaa huonommat luvut. Osake saanee siipeensä, vaikka Musk lupasi keskittyä firmaan nykyistä enemmän toukokuusta lähtien.
Edelleen löytyy hyvin pre-facelift Y performancea varastoautona alella, joten ei tarvitse enää puhua hetkellisestä tuurialesta yms kun noita on ollut ainakin pari kuukautta tarjolla. Näemmä valkoisia hinnat alkaen -autoja on ainakin jokunen mennyt, kun nyt tarjolla vain pari. Nyt saisi Teslan skaalasta omaan silmään helposti näteimmän värin, Midnight Cherry Y-perffin sopivasti noin 56k.Teslan varastoautoissa edelleen esim M-Y performancea hyvällä alella. Näemmä jopa pikkasen tippunut lisää hinnat alkaen -versiot ja mitä noin kerran viikossa pollaillut ja kiusannut itseään niin samat biilit siellä pyörii myymättömänä viikosta toiseen.
Eikös se negari periaatteessa jo tullut, kun lapuista vähän äänin katosi kasvutavoitteet? Osakkeen hinnanmuodostuksen kannalta kuitenkin kasvu on aika kriittinen asia. Toki venyyttivät ohjeistuksen päivityksen Q2:een, toivovat varmaan jotain hail marya myyntiin. Roadsterinkin kaivettu naftaliinista"Next year millions of Tesla robotaxis in operation during the second half of the year", aivan varmasti näin, kukaan ei hetkeäkään epäile tätä.
Mitä sitten, kun näin ei tapahdukaan, Tesla varmasti antaa negatiivisen tulosvaroituksen hyvissä ajoin vai saako firman toimitusjohtaja ihan virallisesti sijoittajille suunnatussa tilaisuudessa puhua ihan mitä sattuu ja tämä ei ole virheellisen tiedon antamista ja osakkeen arvon vääristämistä? No ihan sama se minulle on, mutta kuka noihin edelleen uskoo?
Hinnassa on alennusta kyllä, kieltämättä. Pienemmällä korolla saa vaan näillä näkymin noita LR ja RWD -versioita. Joku täällä aikaisemmin mainitsi, että myyjältä tinkaamalla voisi saada talvirengaspaketin kaupan päälle noihin varastoautoihin, mutta sen tilanteesta ei ole tietoa.Edelleen löytyy hyvin pre-facelift Y performancea varastoautona alella, joten ei tarvitse enää puhua hetkellisestä tuurialesta yms kun noita on ollut ainakin pari kuukautta tarjolla. Näemmä valkoisia hinnat alkaen -autoja on ainakin jokunen mennyt, kun nyt tarjolla vain pari. Nyt saisi Teslan skaalasta omaan silmään helposti näteimmän värin, Midnight Cherry Y-perffin sopivasti noin 56k.
Huhtikuu jo aika pitkällä, joten mitenköhän on faceliftin kauppa käynyt![]()
Autofirmalle voisi varmaan olla, mutta osakkeenomistajille selvästikään ei. Elon puhuu suut ja silmät täyteen ihan pelkkää paskaa ja after hoursissa osake keulii, vaikka tulos oli ihan täysi farssi ja minkä tahansa muun firman osake olisi ottanut -15% nanosekunnissa alas. Ei pidä vähätellä henkilökultin vaikutusta kun on maailman tyhmimmästä kansasta kysymys.Mitä vähemmän Musk on tuolla töissä sen parempi firmalle...
Saa edelleen talvirenkaat varastoautoihin, myyjän kanssa juttelin tuosta reilu viikko sitten. Omat ajatukset kyllä melko solmussa kun monen sähköauton koeajon jälkeen Model Y on selkeästi paras vaihtoehto omiin tarpeisiin, mutta LR AWD faceliftin 58k + 4% korko ei mahdu budjettiin. Vanhan mallin varastoautoissa olisi korko kohdillaan ja ominaisuudet muutenkin riittävät, mutta noissa pelottaa oletettavasti entistä nopeampi arvon sulaminen kun faceliftattuja alkaa vuoden-parin päästä olla käytettyjen markkinoilla. 30-60k ajettuja kysellyt parista liikkeestä niin siellä taas korot 6-9% luokkaa, eli ei mitään järkeä verrattuna em. varastoautoihin.Hinnassa on alennusta kyllä, kieltämättä. Pienemmällä korolla saa vaan näillä näkymin noita LR ja RWD -versioita. Joku täällä aikaisemmin mainitsi, että myyjältä tinkaamalla voisi saada talvirengaspaketin kaupan päälle noihin varastoautoihin, mutta sen tilanteesta ei ole tietoa.
Hehe, pakko nostaa esille tämäEi mitään hätää, ensi vuonna kaduilla ajelee miljoonia Teslan robo-takseja. Mies joka ei ole koskaan luvannut enemmän kuin pystyy toimittamaan on jälleen antanut lausuntoja nostaakseen osakkeen hintaa. Taitaa olla tiukat paikat siellä, kun Teslan osakkeet on lainojen panttina ja kurssi vetää alaspäin.
![]()
Here are all the crazy claims Elon Musk made about Tesla self-driving today
Elon Musk said Tesla’s self-driving will start contributing to the company’s profits… wait for it… “next year” with “millions of...electrek.co
Kannattaa kyllä haastaa ne autoliikkeen korot. Hankin tuossa juuri Model 3:n ja kysyin tarjouksia lähemmäs kymmenestä autoliikkeestä eikä yhdessäkään jäänyt korko yli 4,5 %:n, kun pyysi laskemaan kilpailevan tarjouksen toiselle autoliikkeelle. Tuon otannan perusteella 3,49 % on matalahko ilman kampanjaa, 3,99 % yleisin ja korkeimmat oli sitten sen 4,49 %.Saa edelleen talvirenkaat varastoautoihin, myyjän kanssa juttelin tuosta reilu viikko sitten. Omat ajatukset kyllä melko solmussa kun monen sähköauton koeajon jälkeen Model Y on selkeästi paras vaihtoehto omiin tarpeisiin, mutta LR AWD faceliftin 58k + 4% korko ei mahdu budjettiin. Vanhan mallin varastoautoissa olisi korko kohdillaan ja ominaisuudet muutenkin riittävät, mutta noissa pelottaa oletettavasti entistä nopeampi arvon sulaminen kun faceliftattuja alkaa vuoden-parin päästä olla käytettyjen markkinoilla. 30-60k ajettuja kysellyt parista liikkeestä niin siellä taas korot 6-9% luokkaa, eli ei mitään järkeä verrattuna em. varastoautoihin.
Onko sulla tarvikevanteet vai alkuperäiset? Mikäli tarvike ja vanteen ET poikkeaa optimaalista, niin sinkoilua luvassa.Välillä kovemmissa nopeuksissa (120kmh) tuntuu että auto on hieman sinkoileva, hakeutuu helposti uriin tai tuntuu että jatkuvasti saa pidellä rattia aavistuksen vastaan ja korjaillessa tosiaan hieman sinkoileva käytös. Voisiko johtua jostain vanteiden tasapainotuksesta tai enemminkin nelipyöräsuuntauksesta? Menisikö jälkimmäinen takuun piiriin vai pitäisikö hoitaa itse? Renkaissa en kummoista kulumaa havainnut, tosin kilsojakin alle 10tkm.
Mulla teki kanssa tätä -22 M3P ennen nelipyöräsuuntausta, sen jälkeen meni kuin raiteilla. Moni muukin on valittanut, että suuntaukset on todella olleet sinne-päin suoraan tehtaalta, kannattaa harkita sitä.Välillä kovemmissa nopeuksissa (120kmh) tuntuu että auto on hieman sinkoileva, hakeutuu helposti uriin tai tuntuu että jatkuvasti saa pidellä rattia aavistuksen vastaan ja korjaillessa tosiaan hieman sinkoileva käytös. Voisiko johtua jostain vanteiden tasapainotuksesta tai enemminkin nelipyöräsuuntauksesta? Menisikö jälkimmäinen takuun piiriin vai pitäisikö hoitaa itse? Renkaissa en kummoista kulumaa havainnut, tosin kilsojakin alle 10tkm.
Ei saa takuuseen, maksaa paikasta riippuen 200-300e. Tesla tekee myös itse näitä (kysyin), mutta hinta oli jotain 500e. Ohjauskulmien tarkastus ja säätö- Tesla | Atoy AutohuoltoMullakin -23 MY RWD menee nyt kesärenkailla ihan mihin haluaa ja miten sattuu. En muista että viime kesänä olisi samanlaista ollut. Oletteko noita suuntauksia saaneet takuuseen vai pitääkö niistä itse köyhtyä?
144e alv0 oli teslalla nelipyöräsuuntaus.Ei saa takuuseen, maksaa paikasta riippuen 200-300e. Tesla tekee myös itse näitä (kysyin), mutta hinta oli jotain 500e. Ohjauskulmien tarkastus ja säätö- Tesla | Atoy Autohuolto
Tuo on pelkkä se tarkastus, eikä sisällä itse suuntausta. Edit. Kyllä ilmeisesti sisältääkin. Mulla ei ole enää pääsyä tarkastamaan sitä huollon kustannusarviota.144e alv0 oli teslalla nelipyöräsuuntaus.
180e alvin kanssa.![]()