Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Mielenkiintoisia määriä dataa tuo auto lähettelee...
Pelkästään tänään upload 85.5GB ja kun tuli softapäivitys myös niin download on 13GB.

1741186578298.png
 
Viimeksi muokattu:
Aika perus Tesla, eli rautapuutetta "korjataan" softapäivityksellä.

Ilmeisesti se pari kymppiä maksava peruutuskameran pesuri on nyt vaan liikaa rahaa melkein ~50k€ autossa 🤷‍♂️
Tässä taitaa yksi syy olla se, että ei ole takalasin pesuria. Nyt pitäisi pelkkää kameraa varten vetää letku säiliötä kameralle eli pelkkä pesuri ei riitä. Silti kameran pesuri pitäisi ehdottomasti olla, koska takakameraa käytetään vaikka mihin. VW:n kääntyvä kamera on tosi hyvä, mutta ei taida toimia Teslassa, koska kuva pitää näkyä koko ajan?
 
Ihan hyvä pikku lisä, varsinkin takakameralle jos likainen eikä aina muista putsata kotona.

IMG_3086.jpeg
Tulipas asenneltua. Mitä pihassa hetken matkaa siirsi ja peruutteli parkkiin niin tuon jälkeen ei ainakaan ilmoitellut mitään, vaikka kamera sen verran kurassa ettei juuri minkäänlaista näkyvyyttä.
 
Leasing -auton kanssa käytin keskimäärin pari kertaa viikossa automaattipesussa, ei mitään ongelmia. Maalipinta (black solid) oli kyllä aika mikronaarmuilla, mutta niin nuo tummat värit taitaa kaikissa autoissa olla.
Joo, kyllähän sitä käytössä naarmuja aina tulee enemmän tai vähemmän. Ei niistä kannata stressata 😬
 
Ihan hyvä pikku lisä, varsinkin takakameralle jos likainen eikä aina muista putsata kotona.

IMG_3086.jpeg
Ei tämä kyllä mitään ilmoitusta antanut vaikka takakamera oli ihan peitossa.
Odotin itsekin tätä, että antaisi kunnon ilmoitukset mutta ei.
 
Ehkäpä sen pitää käydä ensin puhtaana ja sitten tajuaa likaisuutensa, kun likaantuu? Eli tulee jokin muutos.
 

UK helmikuu 20% kasvu viime vuoteen verrattuna. Aika mielenkiintoista, kun uuden Y:n toimituksia ei vielä edes helmikuussa ole ollut. Taitaa kyllä olla ainoa maa euroopassa, jossa kasvua tässä kohtaa.
 
Viimeksi muokattu:
Käytetyt sähköautot menee nyt hyvin kaupaksi. Tesla näyttäisi olevan kumminkin poikkeus.

Ilmeisesti kaikkein huonoiten menee tällä hetkellä käytetyn S ja X kanssa.

"Tilanne ei ole yhtä hyvä Teslan Model X:n ja Model S:n kanssa."

"Myyntiaikojen venyminen ei johdu siitä, että käytettyjen autojen kauppa olisi yleisestikin yskinyt. Päinvastoin käytettyjen autojen kaupassa vuosi on alkanut pirteästi ja lähes kaikki muut top15-sähköautot ovatkin löytäneet ostajansa aiempaa nopeammin. Huimimpana nousijana nähdään Skoda Enyaq, jonka myyntiajat ovat puolittuneet vuoden takaisesta."



Eli siis varmaan käytettyjen Teslojen hinnat pitäisi hieman laskea, että kauppa kävisi paremmin. Voi olla että tuokin seikka painaa myös uusien Teslojen myynnissä? Jos siis jälleenmyyntiarvo olisi jonkun verran heikompi.

Toki sekin ajatus, että S ja X mallit alkaa olla jo hyvin vanhoja ja 8 vuoden takuukin voi olla jo loppu? Autosta alkaa siis tulla suurempi riski, kun ei ole enää akkutakuuta, eikä moottoritakuuta.
 

UK helmikuu 20% kasvu viime vuoteen verrattuna. Aika mielenkiintoista, kun uuden Y:n toimituksia ei vielä edes helmikuussa ole ollut. Taitaa kyllä olla ainoa maa euroopassa, jossa kasvua tässä kohtaa.
Irlannissa myös isohko piikki Model 3:ssa... olisikohan peräti ollut pulaa RHD malleista ja niitä sitten saapui helmikuussa.

Mutta ei kyllä kaunista kokonaiskuvaa kun Saksassa lasketeltiin yli 75%. Pressemitteilungen - Fahrzeugzulassungen im Februar 2025
 
Ja Teslasta tuli turskaa :) Onhan siinä hieman yhdenäköisyyttä ollutkin :)


Joidenkin asiantuntijoiden mukaan syyt saattavat ulottua pääjohtajan poliittista aktivismia syvemmälle. Teslan keräämä etumatka sähköautojen kehittelykilpailussa on syöty nyt enemmän tai vähemmän kiinni.

“On mahdollista että Muskin herättämien kielteisten mielikuvien ohella kyse on siitä, että Teslaa ei enää nähdä niin ylivoimaisena vaihtoehtona muihin sähköautomalleihin verrattuna.”

Bergenin yliopiston professorin Thor Øivind Jenssenin mukaan myös kielteiset asiakaskokemukset ovat saattaneet vaikuttaa asenteisiin.

”Tesla on Norjan autoliiton ja maan kuluttajasuojaviraston ylläpitämien vihalistojen kärjessä. Autoissa on runsaasti vikoja, mutta kun asiakkaat valittavat, on reagointi usein hidasta ja ylimielistä.”


Ja hyvä juuttuhan tämä on kuluttajan kannalta. Säpinää syntyy Muskin pesässäkin....Tesla strikes back.
 
Viimeksi muokattu:
Arkisempiin asioihin öyhöttämisen keskeltä, mistähän saisi hyvää paikkamaalia valkoiseen teslaan, esim. paukkopullossa? Etulokarien kaaren reunassa jonkin verran hittiä tullut, eipä ole kuitenkaan alkanut ruostumaan. Olisikohan noi etulokarit 3:ssa alumiiniä ...
 
Arkisempiin asioihin öyhöttämisen keskeltä, mistähän saisi hyvää paikkamaalia valkoiseen teslaan, esim. paukkopullossa? Etulokarien kaaren reunassa jonkin verran hittiä tullut, eipä ole kuitenkaan alkanut ruostumaan. Olisikohan noi etulokarit 3:ssa alumiiniä ...

Tsekkaa tuolta.

 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Arkisempiin asioihin öyhöttämisen keskeltä, mistähän saisi hyvää paikkamaalia valkoiseen teslaan, esim. paukkopullossa? Etulokarien kaaren reunassa jonkin verran hittiä tullut, eipä ole kuitenkaan alkanut ruostumaan. Olisikohan noi etulokarit 3:ssa alumiiniä ...
Jos nimeomaan spray maalia haluat niin kysäise Automaalit.net ? Sieltä minä olen ostanut ja aina on oikean väristä tullut.
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Japanissa S ja X ei enää tilattavissa maaliskuun jälkeen:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tesla Japanin teksti käännettynä:

"Model S ja Model X:n kotimaan tuotanto päättyy 31. maaliskuuta 2025.

1. huhtikuuta 2025 alkaen myynnissä on vain varastoautoja tai käytettyjä autoja, eikä uusia tilaustilauksia enää oteta vastaan.
Tämä tuotannon päättymiseen johtava ajanjakso on viimeinen tilaisuus ostaa Model S tai Model X uutena Japanissa, joten jos harkitset hankintaa, suosittelemme tekemään tilauksen mahdollisimman pian."
 
Mielenkiintoisia määriä dataa tuo auto lähettelee...
Pelkästään tänään upload 85.5GB ja kun tuli softapäivitys myös niin download on 13GB.
Eilen illalla taas upload noin 28GB sen jälkeen kun tulin himaan.
Nyt autolla on yhteensä parin viikon sisään joku 196GB siirrettyä dataa.

Mielenkiintoista mihin listoille olen yhtäkkiä päässyt/joutunut, kun tuota dataa on liikkunut kahdessa viikossa reilusti enemmän kuin koko edellisen vuoden aikana.

Onko kenelläkään muulla samoja havaintoja?
Mietin vaan, että olenko "poikkeustapaus" vai onko Tesla esim. alkanut Euroopassa keräämään dataa enemmän. Voi olla vähän pitkälle viety päätelmä, mutta ihan mielenkiintoista.

1741336358396.png
 
2025.2.8 softa parantanut kamerapohjaista pysäköintiavustinta? Enää ei tule keula edellä pysäköidessä lähelle seinää mitään herjaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärtääkseni S ja X ei ole tehtykään?

Eikös se ollut niin, että aiemmin on tehty mutta niiden tarjoaminen keskeytettiin, kun olivat ns. konversioita jälkikäteen ja varsin hankalia/kalliota tehdä.

Luulin että tuo oli vain tiettyjen markkinoiden juttu, mutta aika erikoista jos Japanissa on S ja X ollut paikallisia "postiautoja"?
 
Eikös se ollut niin, että aiemmin on tehty mutta niiden tarjoaminen keskeytettiin, kun olivat ns. konversioita jälkikäteen ja varsin hankalia/kalliota tehdä.

Luulin että tuo oli vain tiettyjen markkinoiden juttu, mutta aika erikoista jos Japanissa on S ja X ollut paikallisia "postiautoja"?
Tätä refresh S ja X ei koskaan tehtykään oikealla puolella. Aikaisempaa kyllä.
 

Lisää Euroopan helmikuun myyntilukuja julki. Saksa -70%.

Jaa, a, saas nähdä, äkkiä kuvittelisi että tavalliset ihmiset ostaisi hinnan/ominaisuuksien mukaan ja näin ollen oletan, että uusi Model Y tulee myymään hyvin ja olen kyllä aidosti yllättynyt jos ei rupea myymään tuo auto.
Toki näinkin sanottuna, niin ilmeisesti ID.4, Skoda Enyaq tms. on nostaneet merkittävästi tasoa, samoin Faceliftitä Kia EV6 ja Ioniq 5 jotka korjanneet merkittäviä puutteita, niin onhan Teslalla kerrankin kilpailijoita (ennenkin oli, mutta oli puutteita niissä nykyistä enemmän).
Itsellä ainakin Tesla Y shortlistin kärjessä, mutta päästävä tiloja kokeilemaan että riittääkö ne.

Oliko LG Chem unveils precursor-free cathode material for batteries - KED Global se LG:n akkupäivä joku Teslaan vaikuttava, osasiko joku oikolukea paremmin?
 
ID.4, Skoda Enyaq tms. on nostaneet merkittävästi tasoa,

Sanoisin, että niiden taso on ollut aivan riittävä Teslaan verrattuna, mutta aiemmin selvästi korkeampi hintataso on kääntänyt usein kelkan Teslan suuntaan.

Toki Enyaq on tainnut kovasta hinnasta olla koko ajan hyvin myyvä suomessa, skoda-kansaa nääs.
 
Toki näinkin sanottuna, niin ilmeisesti ID.4, Skoda Enyaq tms. on nostaneet merkittävästi tasoa, samoin Faceliftitä Kia EV6 ja Ioniq 5 jotka korjanneet merkittäviä puutteita, niin onhan Teslalla kerrankin kilpailijoita (ennenkin oli, mutta oli puutteita niissä nykyistä enemmän).
Itsellä ainakin Tesla Y shortlistin kärjessä, mutta päästävä tiloja kokeilemaan että riittääkö ne.
Noissa VAG-puolen sähköautoissa on edelleen aikamoista arpapeliä, minkälaisen yksilön toimitushetkellä saat. Itse olen todistanut kahta tapausta, missä auto on lahonnut totaalisesti ja joutunut todella monesti huollon pariin ennen kun sillä on ajettu edes 10 tkm. Meilläkin oli pari vuotta sitten ID.3 kakkosautona, ja se oli aivan susi softan kanssa ja erilaiset varoitusvalot tulivat tutuiksi. Tuttavan tapaus johti auton myymiseen, ja Teslan hankkimiseen sen tilalle. Nähtävästi muitakin vastaavia tapauksia on ilmentynyt, mitä nyt Facebook -ryhmää seurailee. Sitten on tosiaan hyvin toimivat autot, eli ei ole ollut mitään ongelmia.
 
Noissa VAG-puolen sähköautoissa on edelleen aikamoista arpapeliä, minkälaisen yksilön toimitushetkellä saat. Itse olen todistanut kahta tapausta, missä auto on lahonnut totaalisesti ja joutunut todella monesti huollon pariin ennen kun sillä on ajettu edes 10 tkm. Meilläkin oli pari vuotta sitten ID.3 kakkosautona, ja se oli aivan susi softan kanssa ja erilaiset varoitusvalot tulivat tutuiksi. Tuttavan tapaus johti auton myymiseen, ja Teslan hankkimiseen sen tilalle. Nähtävästi muitakin vastaavia tapauksia on ilmentynyt, mitä nyt Facebook -ryhmää seurailee. Sitten on tosiaan hyvin toimivat autot, eli ei ole ollut mitään ongelmia.
Tätähän ei ole ollenkaan sattunut Teslan kanssa :rofl:
 
Eilen illalla taas upload noin 28GB sen jälkeen kun tulin himaan.
Nyt autolla on yhteensä parin viikon sisään joku 196GB siirrettyä dataa.

Mielenkiintoista mihin listoille olen yhtäkkiä päässyt/joutunut, kun tuota dataa on liikkunut kahdessa viikossa reilusti enemmän kuin koko edellisen vuoden aikana.

Onko kenelläkään muulla samoja havaintoja?
Mietin vaan, että olenko "poikkeustapaus" vai onko Tesla esim. alkanut Euroopassa keräämään dataa enemmän. Voi olla vähän pitkälle viety päätelmä, mutta ihan mielenkiintoista.

1741336358396.png

Teslahan kerää autosta videot yms. mitä se on nauhoitellut ja onhan noihin liittyen ollut jotain epämääräisiä vuotoja kun noita videoita levitelty jossain somen ryhmissä. Minusta asiassa ei ole mitään mielenkiintoista niin en lisännyt kodin nettiä autoon -> käyttäkööt mobiilidataa sen siirtämiseen mitä en usko kyl tapahtuvan noissa määrissä.
 
2025.2.8 softa parantanut kamerapohjaista pysäköintiavustinta? Enää ei tule keula edellä pysäköidessä lähelle seinää mitään herjaa.
Harmi ettei näissä päivityksissä näe auton puolelta mitään paljonko päivitystiedoston koko on tai paljonko latausta on suoritettu.
 
Jaa, a, saas nähdä, äkkiä kuvittelisi että tavalliset ihmiset ostaisi hinnan/ominaisuuksien mukaan ja näin ollen oletan, että uusi Model Y tulee myymään hyvin ja olen kyllä aidosti yllättynyt jos ei rupea myymään tuo auto.
Myy, jos hintakohdillaan ja tuotanto toimii. Eli riippuu ihan Teslan hinnoittelusta.

Teslalla on faneja joista osa varmaan vaihtaa, mutta muuten brändi ei ole yhtä vahva kuin vielä parivuotta sitten.


Vähän toistoa, Teslalla ei ole enään yhtäapaljon hinnoittteluvoimaa, ymmärtääkseni ilmoittanut itsekkin että tehostaminen ei ole helppoa, mutta hakevat optimointikohtia. En tiedä kuinka paljon uusi versio (Model Y) on halvempi.

Toinen, polttisvalmistajat valmistavat ja myyvät nykyään itsekkin sähkiksiä, ja ilmeisesti toimitusketju haasteita selätetty. Eli Tesla ei saa hinnoittelu voimaa entiseen malliin myymällä "päästö" oikeuksia.

Kiinalaiset kilpailijat tuovat tuotantoa eurooppaan, eli siellä tulee kilpailua joka nykyään jo varsin laadukkaan näköistä vs jenkki.

Mahdollinen kauppasota voi heikentää entisestään Teslan hinnoittelu voimaa.
 
Sanoisin, että niiden taso on ollut aivan riittävä Teslaan verrattuna, mutta aiemmin selvästi korkeampi hintataso on kääntänyt usein kelkan Teslan suuntaan.

Toki Enyaq on tainnut kovasta hinnasta olla koko ajan hyvin myyvä suomessa, skoda-kansaa nääs.
Akun lämmitys, parantunut softa ja alentunut hinta ovat parantaneet vag-konsernin tuotteiden kiinnostavuutta omalta ja monen tuttuni osalta. Aiemmin nuo olivat dealbreikkereitä usealle tutulleni, varsinkin softa.
 
Eilen illalla taas upload noin 28GB sen jälkeen kun tulin himaan.
Nyt autolla on yhteensä parin viikon sisään joku 196GB siirrettyä dataa.

Mielenkiintoista mihin listoille olen yhtäkkiä päässyt/joutunut, kun tuota dataa on liikkunut kahdessa viikossa reilusti enemmän kuin koko edellisen vuoden aikana.

Onko kenelläkään muulla samoja havaintoja?
Mietin vaan, että olenko "poikkeustapaus" vai onko Tesla esim. alkanut Euroopassa keräämään dataa enemmän. Voi olla vähän pitkälle viety päätelmä, mutta ihan mielenkiintoista.

1741336358396.png
Ota pois päältä se ettei lähetä sitä cabin camera kuvaa teslalle analysoitavaksi. Se kerää sitä useammalta ajolta ja lähettää jos lähettää. Testailee myös että minkälainen internet yhteys on eli ei yritä hitaalla ja mobiilidatalla lähettää mitää. Tuon voi myös estää että rajoitat upload nopeuden tosi hitaalle.
 
Ota pois päältä se ettei lähetä sitä cabin camera kuvaa teslalle analysoitavaksi. Se kerää sitä useammalta ajolta ja lähettää jos lähettää. Testailee myös että minkälainen internet yhteys on eli ei yritä hitaalla ja mobiilidatalla lähettää mitää. Tuon voi myös estää että rajoitat upload nopeuden tosi hitaalle.

Tiedän kyllä, mutta ei mun tuota tarvitse estää tai hidastaa. Kunhan ihmettelen mistä nyt yhtäkkiä näin isot datasiirrot...
 
Eilen illalla taas upload noin 28GB sen jälkeen kun tulin himaan.
Nyt autolla on yhteensä parin viikon sisään joku 196GB siirrettyä dataa.

Mielenkiintoista mihin listoille olen yhtäkkiä päässyt/joutunut, kun tuota dataa on liikkunut kahdessa viikossa reilusti enemmän kuin koko edellisen vuoden aikana.
Ruvennut vakoilemaan sua cabin cameralla ja mikrofonilla, eli siirtää niitä johonkin analysoitavaksi.
 
Ei kysy, ne kysytään aluksi kun aloitat autoilun kyseisellä Teslalla. Sen jälkeen ei enää kysellä tai muistutella.
 
Pikkusen hankalampaa skenaariota Kiinasta FSD:llä ja vielä yöllä. Hyvin toimi ainakin tuon pätkän. Pidempiä videoita on paljon myös jos haluaa niitä katsella. Paljon jalankulkijoita ja hankalia käännöksiä. Nämä Kiina-videot on nostanu omaa näkemystä FSD:n valmistunisesta paljon.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Vaihtoakkuja saatavana jos akkuvaurio yllättää, Atoy aloittaa yhteistyökumppanina Akkuautolle vaihdoissa.
 
Pikkusen hankalampaa skenaariota Kiinasta FSD:llä ja vielä yöllä. Hyvin toimi ainakin tuon pätkän. Pidempiä videoita on paljon myös jos haluaa niitä katsella. Paljon jalankulkijoita ja hankalia käännöksiä. Nämä Kiina-videot on nostanu omaa näkemystä FSD:n valmistunisesta paljon.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Samaan aikaan toisaalla auto ajaa päin punaisia hiljaisessa risteyksessä.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Samaan aikaan toisaalla auto ajaa päin punaisia hiljaisessa risteyksessä.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Kommenteista poimittuna kolme kertaa teki saman virheen tuossa risteyksessä. Hyvää opetusmateriaalia FSD:lle.
 
Nyt on ilmeisesti uuden Y:n luovutukset alkaneet täällä päin maailmaa. X:ssä pari suomalaista tuli vastaan jo.
 
Kommenteista poimittuna kolme kertaa teki saman virheen tuossa risteyksessä. Hyvää opetusmateriaalia FSD:lle.
Kertoo kyllä karua kieltä siitä että FSD:n opetus on mennyt täysin päin seiniä jos täysin triviaali tilanne menee toistuvasti reisille.

Päätöksiä tekevä neuroverkko ei selkeästikään ymmärrä autoilusta yhtään mitään.
 
Kertoo kyllä karua kieltä siitä että FSD:n opetus on mennyt täysin päin seiniä jos täysin triviaali tilanne menee toistuvasti reisille.

Päätöksiä tekevä neuroverkko ei selkeästikään ymmärrä autoilusta yhtään mitään.
Huonosti kyllä toimii. Tosin ei se FSD oikein ole muutenkaan järkevä ainakaan Suomessa. Hinta/ominaisuudet suhde ei ole hyvä.

OT, Yle:
"Teslan osakkeen arvo on viime viikkoina kokenut pisimmän laskuputkensa yhtiön 15-vuotisen kaupankäynnin historiassa."

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Vaihtoakkuja saatavana jos akkuvaurio yllättää, Atoy aloittaa yhteistyökumppanina Akkuautolle vaihdoissa.

Pitääpäs katsoa tuo. Saisi muutkin valmistajat ottaa vähän mallia Teslasta, että korjattavuus olisi yhtä helppoa.
 
Täytyy sanoa, että kun puhutaan korjattavuudesta niin en ole kyllä koskaan kuullut että Tesla olisi siinä erityisen hyvä (ko. videossakin lanseeratut "tarvikeakut" ovat S ja X malleihin). Eivät siis valettuja hartsiakkuja lukuunottamatta erityisen huonojakaan toki.

Samalla lailla siellä on erikokoisia moduuleita ja varsinkin kolmosessa, joten niitä ei voi päittään vaihtaa ja vaihtelevat vieläpä saman automallin sisälläkin riippuen versiosta.
 
Pitääpäs katsoa tuo. Saisi muutkin valmistajat ottaa vähän mallia Teslasta, että korjattavuus olisi yhtä helppoa.

En tuosta oikein löytänyt mitään kirjoitettua juttua, vilasin Atoy sivun, ei mitään ajankohtaista aiheesta, "Akkuautolle vaihdossa " en edes löytänyt
Akkuauto (haalari logo), siellä markkinointii akku korjausta ja lopussa
Joissain tapauksissa akku voi olla niin pahasti vaurioitunut, että se kannattaa vaihtaa toiseen. Jos akkuun joutuu esimerkiksi vaihtamaan useita moduuleita tai itse akun kuoressa on mekaanisia vaurioita, kannattaa hankkia toinen käytetty akku ja myydä vanhasta akusta ehjät moduulit muuhun käyttöön. Kysy meiltä hyvitystarjous! Auton vanha akku ei siis ole arvoton, vaikka se rikki olisikin!

Ns. kolmannen osapuolen akkukorjaus tarkoittaa myös sitä, että kyseinen akku ei enää kelpaa auton valmistajalle vaihto-osana.

Edit siellä S ja X malleihin vaihtoakku

Model S/X​

Nopeiten auto kuntoon parhaalla takuulla

Pronssi: alk. 8990 EUR (takuu 1v/30 000km)

Hopea: alk. 10990 EUR (takuu 2v/60 000km)

  • Sis. tarkastushuolto n. 1v / 30 000km kohdalla
Kulta: alk. 12950 EUR (takuu 3v/90 000km)

  • Sis. tarkastushuolto n. 1,5v / 45 000km kohdalla
  • Paras toimintamatka – vähiten kuluneet kennot

Vaihtoakku sisältää:​

  • Auto kuntoon jopa samana päivänä
  • Autosi viallinen akku vaihdetaan toiseen, Akkuauton kunnostamaan käytettyyn akkuun
  • Täydellinen, koko akun kattava takuu (akkukorjauksen takuu kattaa korjatun vian ja vaihdetut osat ja työn, mutta ei kaikkia akkukennoja)
  • Kattava raportti
  • Alkuperäinen akku jää vaihdossa Akkuautolle

Eli ilmaisesti vaihtoakut käytettyjä

Toimipisteet Tampereella ja Kankäänpään suunalla


Edit meni ohi, oliko Y ja 3 tarjolla.
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy sanoa, että kun puhutaan korjattavuudesta niin en ole kyllä koskaan kuullut että Tesla olisi siinä erityisen hyvä (ko. videossakin lanseeratut "tarvikeakut" ovat S ja X malleihin). Eivät siis valettuja hartsiakkuja lukuunottamatta erityisen huonojakaan toki.

Samalla lailla siellä on erikokoisia moduuleita ja varsinkin kolmosessa, joten niitä ei voi päittään vaihtaa ja vaihtelevat vieläpä saman automallin sisälläkin riippuen versiosta.

Sitä olen kyllä ihmetellyt että miksi luullaan että Tesloja ei voi korjata.

epc.tesla.com löytyy käytännössä jokainen osa, service.tesla.com löytyy korjausohjeet referenssiaikoineen, johtokaaviot yms. Sähköiset työkalut saa vuokrattua jos pitää syvempiä softa-asetuksia muuttaa. Esim. jos tekee DIY retrofitin matriisiumpioihin.

Kyllä DIY henkisen on helppo näitä ruuvata.

En halua edes laskea paljonko aikaa mulla on mennyt johonkin 2003 Volvo V70 tietyn piirikaavion etsimiseen. Harvalla valmistajalla on osalistat, korjausohjeet ja kaaviot noin helposti tyrkyllä. Yleensä ne löytyy jostain foorumilta enemmän tai vähemmän epämääräisten linkkien takaa. Jos löytyy ylipäätään.
 
Sitä olen kyllä ihmetellyt että miksi luullaan että Tesloja ei voi korjata.

epc.tesla.com löytyy käytännössä jokainen osa, service.tesla.com löytyy korjausohjeet referenssiaikoineen, johtokaaviot yms. Sähköiset työkalut saa vuokrattua jos pitää syvempiä softa-asetuksia muuttaa. Esim. jos tekee DIY retrofitin matriisiumpioihin.

Kyllä DIY henkisen on helppo näitä ruuvata.

En halua edes laskea paljonko aikaa mulla on mennyt johonkin 2003 Volvo V70 tietyn piirikaavion etsimiseen. Harvalla valmistajalla on osalistat, korjausohjeet ja kaaviot noin helposti tyrkyllä. Yleensä ne löytyy jostain foorumilta enemmän tai vähemmän epämääräisten linkkien takaa. Jos löytyy ylipäätään.

Jos nyt oikein ymmärsin niin taisi olla akun sisäisestä korjauksesta kyse. Johonkin vehkeisiin (meb?) voi vaihtaa moduuleita, teslalla on yhtä könttiä. Toki kyseessä voi ihan valmistajan kokemus aiheesta, sillä voi olla että yhden moduulin uusiminen saa lopulta akun helposti epäbalanssiin.
 
Jos nyt oikein ymmärsin niin taisi olla akun sisäisestä korjauksesta kyse. Johonkin vehkeisiin (meb?) voi vaihtaa moduuleita, teslalla on yhtä könttiä. Toki kyseessä voi ihan valmistajan kokemus aiheesta, sillä voi olla että yhden moduulin uusiminen saa lopulta akun helposti epäbalanssiin.
Ei Teslan akku ole yhtä könttiä, vaan pääasiallisesti 3 ja Y akussa on neljä moduulia
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 966
Viestejä
4 876 530
Jäsenet
78 736
Uusin jäsen
Atti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom