Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Ilkivalta.

Olisi melkoisen kallis jäynä potentiaalisesti kun joku tunkee ccs liittimeen jotain ainetta tai vierasesineen.
No toki, mutta kalliin jäynän saa vetämällä kyljet naarmuille jollain kivellä ja potkimalla peilit rikki. Jos siis haluaa kalliita jäyniä tehdä. Ja saahan sen lukitunkin luukun hakattua vaikka kivellä auki ja tungettua liittimeen jotain jos haluaa.
 
Mitä ongelmia? Kerron käyttökokemuksia. Ei minulla ola syytä piilotella näitä kuten joissakin Clubin ryhmissä tai muissa missä kumarretaan suurta jumalaa.

Omasta puolestani täytyy sanoa, että arvostan myös näitä näitä negatiivisempiakin kokemuksia Teslan oikeasti omistavilta. Keskustelu kun turhan usein on joko pelkkää hehkutusta omistajilta tai pelkkää kiukuttelua jengiltä, jotka ei ole luultavasti Teslassa ikinä edes istuneet.
 
No toki, mutta kalliin jäynän saa vetämällä kyljet naarmuille jollain kivellä ja potkimalla peilit rikki. Jos siis haluaa kalliita jäyniä tehdä. Ja saahan sen lukitunkin luukun hakattua vaikka kivellä auki ja tungettua liittimeen jotain jos haluaa.
Jep ja vaikka sellaisia sähköautospesifiä ilkivaltaa, kuin lasien rikkominen tai renkaiden puhkominen. Tai jos nyt sille linjalle haluaa, niin vaikka niiden kivien tunkeminen polttoaineputkeen. Eikun väärä käyttövoima...

Pitää kyllä aika päättäväinen olla, jos latausliitintä lähtee kunnolla rikkomaan, eikä silloin luukut auta.
 
Isoja muutoksia tässä FSD-versiossa, toiminnallisuuksien kannalta tuo peruutuksen osaaminen on aika iso lisä. Saa nähdä miten toimii.

Noilla mainituilla ominaisuuksilla ei varmaankaan koskaan tule FSD13:ta HW3-autoihin, vaan jatkossa HW3:lle pitää tehdä kokonaan oma versionsa FSD:stä (ei 36Hz, pienempi mallin koko, jne.).

Edit: Osaa näköjään mm. peruuttaa automaattisesti laturille kun navigoi Superchargerille.
 
Viimeksi muokattu:
Omasta puolestani täytyy sanoa, että arvostan myös näitä näitä negatiivisempiakin kokemuksia Teslan oikeasti omistavilta. Keskustelu kun turhan usein on joko pelkkää hehkutusta omistajilta tai pelkkää kiukuttelua jengiltä, jotka ei ole luultavasti Teslassa ikinä edes istuneet.
Tuossa tuttavalla ollut pari vuotta model 3 joku performance tms ja ei kuulemma ostaisi uudelleen. Liikaa outouksia hänen makuunsa. Lienee kuitenkin pelannut ihan hyvin, mutta Teslamaiset ominaisuudet ärsyttää jotenkin.
 
No nyt iltapäivällä oli auton spotify poistunut niin premium connectivy meni katkolle ja spotify premium tilalle. Täytyy kokeilla miten hotspotilla pärjää.
Itse vähän miettinyt samaa, mutta ilman premium connectivityä ei ole ruuhkatietoja ja kamera varoituksia. Toisaalta premium connectivity ja spotify yhdessä on aika suolainen kk maksu.

Puhelimeen tietysti saisi kanssa jonkun apin joka varoittaa vaikka ääninerkillä kameroista. Mutta sitten jää ruuhkatiedot kuitenkin pois ja tykkään myös sateliittikartoista.
 
Itse vähän miettinyt samaa, mutta ilman premium connectivityä ei ole ruuhkatietoja ja kamera varoituksia. Toisaalta premium connectivity ja spotify yhdessä on aika suolainen kk maksu.

Puhelimeen tietysti saisi kanssa jonkun apin joka varoittaa vaikka ääninerkillä kameroista. Mutta sitten jää ruuhkatiedot kuitenkin pois ja tykkään myös sateliittikartoista.

Waze on aika kätevä autoilijan kaveri. Kertoo kamerat, ruuhkat ja monet muut liikennettä haittaavat asiat eikä maksa mitään.
 
Itse vähän miettinyt samaa, mutta ilman premium connectivityä ei ole ruuhkatietoja ja kamera varoituksia. Toisaalta premium connectivity ja spotify yhdessä on aika suolainen kk maksu.

Puhelimeen tietysti saisi kanssa jonkun apin joka varoittaa vaikka ääninerkillä kameroista. Mutta sitten jää ruuhkatiedot kuitenkin pois ja tykkään myös sateliittikartoista.
Itsellä oli aika helppo ratkaisu kun spotify/netin lisäksi ainoastaan nuo ruuhkatiedot käytössä.

Tuli äsken merkillinen tapaus kun auto laittoi automaattisen huurteenpoiston päälle ja tuulilasissa oli huurretta, joka poistui. Vuoden käytön jälkeen eka osuma :lol:
 
Monella menee Teslassa ekana se kaapeli paskaksi, joka ei ole montaa sataa mutta seuraavaksi porsii itse luukku. Se on vaihdettua 300€.
Jos hyvin käy tämä kestää mutta yleensä nämä vaihdetaan molemmat ensimmäisen 2-3v sisällä.

"Monella menee", en tiedä kenestäkään omassa tuttavapiirissä ja on kuitenkin aika monta autoa tiedossa. Omakin auto jo 5v vanha ja ei mitään ongelmia ole näissä ollut. Väittäisin että jos ongelmia on niin ovat hyvinkin yksittäistapauksia eikä todellakaan mikään laajempi ongelma. Ihan turhaa pelottelua imo.
 
Tuli äsken merkillinen tapaus kun auto laittoi automaattisen huurteenpoiston päälle ja tuulilasissa oli huurretta, joka poistui. Vuoden käytön jälkeen eka osuma :lol:
okei, itsellä ei ole vielä ole ollut huurretta Y:n laseissa (sisäpuolella). Ehkä sekin vielä joskus sitten. Ts aina osunut.
edellinen oli "lataushubribi" bemari ja siinä oli pahimmillaan takaikkuna sisäpuolelta jäässä ja huurua etulaseissakin - ajossa. Ihan eri tavalla toimii tämä sähköhärveli.
 
Viimeksi muokattu:
"Monella menee", en tiedä kenestäkään omassa tuttavapiirissä ja on kuitenkin aika monta autoa tiedossa. Omakin auto jo 5v vanha ja ei mitään ongelmia ole näissä ollut. Väittäisin että jos ongelmia on niin ovat hyvinkin yksittäistapauksia eikä todellakaan mikään laajempi ongelma. Ihan turhaa pelottelua imo.
Sepä se. Mikä on tyyppivika ja yleinen ongelma. Esim tuo ilp härdelli tuntuu olevan kohtuu paisuttelua. Saahan sitä joka vikaan hakea kuluttajariitalautakunnan hyväksyntää jne. mutta jos järjellä ajattelee niin nämä autot ovat kaupallista hömppää ja jos joku ongelma kumuloituu yli 50% ihmisistä niin alkaa olemaan ongelmanpoikanen. En itse näe ongelmaa jos noita koiranluita/ilppejä/latausluukkuja pamahtelee 10% ihmisistä kun voi olla hyvinkin user error kun ei säämiskällä hivele munanjatketta.
 
Here's what's coming in the 2024 Tesla Holiday Update 🎁
Tesla
@Tesla
·
1h
Coming to you as an over-the-air update beginning next week!
Tesla App on Apple Watch
Use your Apple Watch as your phone key
You can also view battery charge, open frunk & turn on climate control
Save Dashcam & Sentry Mode clips to phone
Watch Dashcam & Sentry Mode clips directly from the Tesla app and save them to your phone to edit or share
Autoshift between Drive & Reverse on stalkless Model 3
Autoshift on stalkless Model 3 can now automatically shift between Drive & Reverse to handle parking lot maneuvers & multi-point turns
SiriusXM
@SiriusXM now available for Model 3, Y & @cybertruck
Set Arrival Energy at Destination
You can now set a preferred battery charge level for when you arrive at your destination
Search Along Route with Estimated Detour Times
When navigating, search results are now filtered to show options along your route & estimated detour times
Precipitation Map & Weather at Destination
View precipitation directly on the map to check the weather at your destination
Rear Cross Traffic Alert
When in Reverse, your vehicle will alert you if it detects a pedestrian or vehicle crossing behind you
An audible warning will also play if a cross-traffic object is detected
Cybertruck Custom Wraps and License Plate Customization
Personalize your @Cybertruck avatar with a custom wrap & license plate!
Use one of many preloaded designs or create and upload custom ones using a USB flash drive
Details on template and instructions will be published via Github
Cybertruck Rear Camera Improvements
The rear camera feed is now larger & you can pinch to zoom in or out
TuneIn
@TuneIn Radio on Tesla is now much better & still completely free with no setup needed
Cybertruck Rear Arcade
Play games from the backseat while cruising around
Cybertruck Santa Mode
Ho ho ho!
Santa Mode changes your Cybertruck avatar into Santa's sleigh including reindeers, elves & more
Schedule Light Show from the Tesla App
Remotely schedule Light Shows from the Tesla app, including the two new Light Shows in the 2024 Holiday Update
Boomerang Fu
Slice & dice your friends with boomerangs in this action-packed party game
@boomerangfu
Fart On Contact
Prank your friends with each new bum detection…
Sit happens
Adjust Passenger Seat from Controls
The new Seats control panel allows you to adjust the position of the unoccupied passenger seat, including second-row seats
Maintenance Summary
You can now view & track maintenance items from your vehicle's touchscreen
Other Minor Updates
Rear screen remote now allows video playback controls in Drive
Find Nearby Parking at your destination or at any point of interest
When reversing, music volume can automatically lower to reduce distractions
Navigation will dynamically route around road closures
Sentry Mode – mobile app notification if door handle is pulled
Energy App Consumption page for Model S & X and CT
Vehicles without premium connectivity can now see traffic on their navigation route
When navigating to a Supercharger, upon arrival you will be notified on the touchscreen of any stalls that are currently out of service.
Kuvat jäi matkalle. :comp:
 
No nyt tuli kyllä erittäin hyödyllisiä juttuja! MY omistajana:

  • Apple Watch - viimein ja tämä varmasti isoin juttu itselle! Nyt pystyy oikeasti lähtemään pelkällä kellolla pois kotoa, kun kaikki toimii sillä.
  • Saapumis akku%, erittäin mukava lisä reissaajille.
  • Navigoinnin reititys parempi jos pitää käydä jossain välillä
  • Sadepilvet sääkartassa, mukava lisä
  • Risteävän liikenteen varoitus takana, tämä on puuttunut ja nyt viimein on! Tämä on mielestäni toiseksi, tai no ehkä melkein jopa ensimmäiseksi paras asia näistä.
  • Rikkinäisten superien ilmoitus, hyvä homma
 
Miksi Apple, eikä Android tai joku fiksu valmistaja? Tuo kelloavain näyttäisi muuten ainoalta fiksulta jutulta tässä, mutta omenalaitteita ei enää tähän taloon tule kunhan pääsen tästä luuristani kuukauden päästä eroon.
 
okei, itsellä ei ole vielä ole ollut huurretta Y:n laseissa (sisäpuolella). Ehkä sekin vielä joskus sitten. Ts aina osunut.
edellinen oli "lataushubribi" bemari ja siinä oli pahimmillaan takaikkuna sisäpuolelta jäässä ja huurua etulaseissakin - ajossa. Ihan eri tavalla toimii tämä sähköhärveli.
Et ole tainnut ajaa ikinä pakkasesta lämpimään parkkihalliin.. Itselläni tuo poisto kyllä lähtee siellä päällekin, mutta kyllä ne huuruun siinä ehtii silti.
 
Miksi Apple, eikä Android tai joku fiksu valmistaja? Tuo kelloavain näyttäisi muuten ainoalta fiksulta jutulta tässä, mutta omenalaitteita ei enää tähän taloon tule kunhan pääsen tästä luuristani kuukauden päästä eroon.
Liittyisiköhän siihen, että se on suurin älykelloalusta (50% markkinoista Kiinan ulkopuolella?) ja pitkä softatuki. Muilla valmistajilla on useampaa eri älykelloalustaa, joten aika homma alkaa tukemaan kaikkia. Ehkä Wear OS voisi olla seuraava?


Tämä kuvastaa hyvin noita muita alustoja: "Wear OS was nearly dead a few years ago"
 
Itse vähän miettinyt samaa, mutta ilman premium connectivityä ei ole ruuhkatietoja ja kamera varoituksia. Toisaalta premium connectivity ja spotify yhdessä on aika suolainen kk maksu.

Puhelimeen tietysti saisi kanssa jonkun apin joka varoittaa vaikka ääninerkillä kameroista. Mutta sitten jää ruuhkatiedot kuitenkin pois ja tykkään myös sateliittikartoista.
Mä en oo ikinä käyttänyt sitä auton Spotifyita, koska helpompaa mennä bluetoothilla ja puhelimen appiksilla, mutta totesin silti että tarvitsen ton premiumin. Vaikeaa olla ilman satelliittikarttoja kun niihin on tottunut ja toi auton nettiyhteyskin on ihan kiva, koska jakaminen vie tuhottomasti akkua ja iPhonessa on niin paska langaton lataus, että sen lataamisesta autossa ei ilman johtoa tule yhtään mitään.
 
Tämä onkin aika hämmentävä uutinen. Ihan järkyttävän näköinen ylihintainen kampe. Kaikkea se uskovaisuus teettää.
Aika hurjaa on ollut ostaa viimeisen parin vuoden aikana jokin muu älykello, kun valmistaja saattaa yhtäkkiä päättää, että tämä käyttis olikin tässä, aletaan tekeen toista. Siksi en ihmettele Teslan valintaa yhtään.

 
Aika hurjaa on ollut ostaa viimeisen parin vuoden aikana jokin muu älykello, kun valmistaja saattaa yhtäkkiä päättää, että tämä käyttis olikin tässä, aletaan tekeen toista. Siksi en ihmettele Teslan valintaa yhtään.

Garminilla ja Suunnoilla on tullut mentyä jo vuosikausia eikä ole sitten niin yhtään ongelmaa tullut vastaan. Samsungeja ja iWatcheja sai enemmän pitää laturin jatkona kun kädessä. Hienojakin ovat vielä. Tesla-tuen voisin toki kelpuuttaa.
 
Eipä tuo mitenkään yllättävä päätös ole että vain Applen watchOS tuodaan asioita. Pitkään varsinkin Android kelloja ja näitä "urheilukellojen" pilipali käyttiksiä käyttäneenä voin kyllä sanoa että roskiin vain kaikki. Apple tuntuu olevan ainoa joka ottaa tosissaan tuon "ranneOS:n".
 
Alkaa fsd13.2 näyttämään lupaavalta youtube videoiden pohjalta. Ajaa parkista parkkiin, rajoitetuissa tapauksissa osaa pakittaa, smart summon toimii jne. Kyllä tuosta tulee todella hyvä ajoavustin vaikka ei robotaksiksi asti taivu. Autoilua vihaavana alkaa mietityttämään, että ehkä ensi vuonna tuleva ai hw5 + faceliftattu model y tai toivottavasti face liftattu model s voisi olla oiva kärry minulle(amerikassa ajot) poistamaan 99% ohjailutarpeesta.

Release notejen merkinnät neuroverkkojen koon kasvattamisesta saavat miettimään että ei mahda uudet versioita ainakaan ilman massiivista karsintaa mahtua hw3 autoihin. Sama voi olla edessä hw4 autoilla, kun tapa parantaa toimintaa on yhä isommat ja isommat neuroverkot,...
 
Viimeksi muokattu:
Et ole tainnut ajaa ikinä pakkasesta lämpimään parkkihalliin.. Itselläni tuo poisto kyllä lähtee siellä päällekin, mutta kyllä ne huuruun siinä ehtii silti.
Ajattelin ehkä enemmän ajossa. Mutta joo, nyt kun miettii, niin on joskus Sellon tms parkkihallissa huurtunut tuulilasi - noin taitaa käydä kaikissa autoissa hetkellisesti, kun tulee pakkasesta märkään halliin (taitaa huurtua molemmin puolin, itseasiassa?). Ja toinen kerta on <-25 asteen pakkasella super-chargerilla, kun auto varmaan vaihtoi lämmönjakoa kabiinin/akun välillä tms. Höyryäkin välillä puskee jostain pyöränkaaren tienoilta. Muuten kyllä on ikkunat pysyneet kirkkaina hyvin.

Ikkunat ja ovenkahvat jäätyivät muuten 1. kertaa nyt jokin aika sitten, kun auto lämpimänä ajosta jäi pihalle pakkasella ja satoi huntu lunta, joka samantein suli auton päälle. En muistanut lämmittää autoa ennen lähtöä, niin kuskin oven kahvaa piti painaa kapeasta päästä, että jäät lähti + lasi ei laskenut alas, kun oli jäätynyt tiivisteeseen kiinni. Hyvä että pakkasella se lasi on valmiiksi jo vähän alempana, niin ovi toimi kyllä ok. Johtui myös siitä, että kävin lämpimässä tallissa sulattamassa pahimmat jäät/lumet pois juuri ennen tuota, niin oli vettä ovet/lasit täynnä jo valmiiksi.
Viime talvena ei kertaakaan jäätynyt - nyt oli erilainen olosuhde ja unohdin lämmittää.
 
Viimeksi muokattu:
Alkaa fsd13.2 näyttämään lupaavalta youtube videoiden pohjalta. Ajaa parkista parkkiin, rajoitetuissa tapauksissa osaa pakittaa, smart summon toimii jne. Kyllä tuosta tulee todella hyvä ajoavustin vaikka ei robotaksiksi asti taivu. Autoilua vihaavana alkaa mietityttämään, että ehkä ensi vuonna tuleva ai hw5 + faceliftattu model y tai toivottavasti face liftattu model s voisi olla oiva kärry minulle(amerikassa ajot) poistamaan 99% ohjailutarpeesta.

Release notejen merkinnät neuroverkkojen koon kasvattamisesta saavat miettimään että ei mahda uudet versioita ainakaan ilman massiivista karsintaa mahtua hw3 autoihin. Sama voi olla edessä hw4 autoilla, kun tapa parantaa toimintaa on yhä isommat ja isommat neuroverkot,...
Aika pitkälti samoja mietteitä itselläkin y tai s seuraavaksi riippuen päivitetystä rangesta. Onhan tuo hw5 about 50x tehokkaampi laskemaan verrattuna hw3, onko se vähän vai paljon? Tulevaisuus kai sen kertoo, mutta lienee aika alkeellinen koodi jäämässä hw3 rautaan ja voi toimia yllättävän hyvin rajoitetusti esim kaupunkinopeudessa kesäkeleillä.
 
Alkaa fsd13.2 näyttämään lupaavalta youtube videoiden pohjalta. Ajaa parkista parkkiin, rajoitetuissa tapauksissa osaa pakittaa, smart summon toimii jne. Kyllä tuosta tulee todella hyvä ajoavustin vaikka ei robotaksiksi asti taivu. Autoilua vihaavana alkaa mietityttämään, että ehkä ensi vuonna tuleva ai hw5 + faceliftattu model y tai toivottavasti face liftattu model s voisi olla oiva kärry minulle(amerikassa ajot) poistamaan 99% ohjailutarpeesta.

Release notejen merkinnät neuroverkkojen koon kasvattamisesta saavat miettimään että ei mahda uudet versioita ainakaan ilman massiivista karsintaa mahtua hw3 autoihin. Sama voi olla edessä hw4 autoilla, kun tapa parantaa toimintaa on yhä isommat ja isommat neuroverkot,...
Eikö noilla siun tuloilla jo ässään taipuisi?
 
Alkaa fsd13.2 näyttämään lupaavalta youtube videoiden pohjalta. Ajaa parkista parkkiin, rajoitetuissa tapauksissa osaa pakittaa, smart summon toimii jne. Kyllä tuosta tulee todella hyvä ajoavustin vaikka ei robotaksiksi asti taivu. Autoilua vihaavana alkaa mietityttämään, että ehkä ensi vuonna tuleva ai hw5 + faceliftattu model y tai toivottavasti face liftattu model s voisi olla oiva kärry minulle(amerikassa ajot) poistamaan 99% ohjailutarpeesta.

Release notejen merkinnät neuroverkkojen koon kasvattamisesta saavat miettimään että ei mahda uudet versioita ainakaan ilman massiivista karsintaa mahtua hw3 autoihin. Sama voi olla edessä hw4 autoilla, kun tapa parantaa toimintaa on yhä isommat ja isommat neuroverkot,...
Ei Tesla tiedä tällä hetkellä mikä rauta vaaditaan FSD Unsupervisediin. Tämänhän pitäisi tulla ensi vuoden alussa.

Se mikä pistää tiedoissa silmään ovat nämä:
- 4.2x data scaling
- 5x training compute scaling enabled by the Cortex cluster
- Reduced photon-to-control latency by 2xSpeed Profiles on both City Streets and Highways
Mitä nämä edes tarkoittavat? Ei ole oikein mitään mihin verrata, että onko tämä hyvä saavutus vaiko huono.
 
Viimeksi muokattu:
Ikkunat ja ovenkahvat jäätyivät muuten 1. kertaa nyt jokin aika sitten, kun auto lämpimänä ajosta jäi pihalle pakkasella ja satoi huntu lunta, joka samantein suli auton päälle.
Mulla kävi kahvojen kanssa ekaa kertaa sama juttu tuossa parin viikon takaisessa myrskyssä. Pidemmältä ajolta lämmin auto pihaan parkkiin, kaatamalla lunta päälle x-tuntia, joka jäätyi suoraan kiinni sinne minne osui. 3/4 ovea aukesi helposti kuvailemallasi tavalla, mutta toinen takaovi oli sen verran tiukasti jäässä etten viitsinyt alkaa väkisin painamaan etten riko mitään.
 
Ei Tesla tiedä tällä hetkellä mikä rauta vaaditaan FSD Unsupervisediin. Tämänhän pitäisi tulla ensi vuoden alussa.

Se mikä pistää tiedoissa silmään ovat nämä:

Mitä nämä edes tarkoittavat? Ei ole oikein mitään mihin verrata, että onko tämä hyvä saavutus vaiko huono.
Neuroverkot vaikuttavat skaalaantuvan jos pyhä kolmio hyvälaatuinen data, laskentakapasiteetti ja neuroverkon koko kasvavat käsi kädessä. Jos teslan mallit kasvavat eivät ehkä mahdu enää hw3:een ja ei ehkä hw4:enkaan jos tehdään ai5 kannalta optimaalisen kokoinen malli. Jos aikoo saada isommasta mallista hyötyä tarvii lisää dataa. Jos aikoo opettaa isomman mallin isommalla datamäärällä tarvii enemmän konesalia.

Toi nyt on vaan nörteille tekninen selitys miksi nykyinen versio voisi numeroiden pohjalta toimia paremmin. Toki jos malli on paska niin kolmion kasvattaminen ei auta mitään. OpenAI:ta jos käyttää esimerkkinä niin siellä on aina suurinpiirtein kymmenkertaistettu mallin koko uuden foundation mallin tullessa ulos. Samalla on rakennettu myös uusi konesali missä uudet nopeammat gpu:t että isompi malli voidaan opettaa.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
260 253
Viestejä
4 518 522
Jäsenet
74 581
Uusin jäsen
dns

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom