Vaikea minullakaan uskoa että juuri tuollaisia spesifejä ongelmia oikein monikossa olisi, ehkä jopa "pilvin pimein"Jaa, ainuttakaan tällaista ei ole osunut omiin silmiin vaikka ainakin FB ryhmiä tulee lueskeltua kohtuu säännölliseesti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vaikea minullakaan uskoa että juuri tuollaisia spesifejä ongelmia oikein monikossa olisi, ehkä jopa "pilvin pimein"Jaa, ainuttakaan tällaista ei ole osunut omiin silmiin vaikka ainakin FB ryhmiä tulee lueskeltua kohtuu säännölliseesti.
PIEDMONT, Calif. (KRON) — Three young people died inside a Tesla Cybertruck in Piedmont Wednesday after the high-tech vehicle jumped a curb, crashed into a tree, and burst into flames, authorities said.
He said that based on how quickly the fire went out, it doesn’t appear as though the vehicle’s electric battery caught fire in the crash. When his team arrived, Brannigan said, the flames were twice as high as the vehicle.
En väittänyt olevan pilvin pimein. Vaan näitä on tullut nyt muutamia esiin viime aikoina. Aikaisemmin laitoin linkin missä on tähän asiaan kommentoitu ja kerrottu kokemuksia.Vaikea minullakaan uskoa että juuri tuollaisia spesifejä ongelmia oikein monikossa olisi, ehkä jopa "pilvin pimein"
Mutta monikossa kuitenkin molempia?En väittänyt olevan pilvin pimein. Vaan näitä on tullut nyt muutamia esiin viime aikoina. Aikaisemmin laitoin linkin missä on tähän asiaan kommentoitu ja kerrottu kokemuksia.
Ootko sä kuinkakin paljon seurannut näytä autoiluasioita - tai vaikka tekkiasioita yleisesti ottaen - aiemmin, jos se tulee uutisena, että tosinaan niitä vehkeitä menee rikki. Ja toisinaan niitä menee ihan uutenakin rikki. Noi puslat yms. nyt on selkeä tyyppivika / käytön alimitoitetulle/suunnitteluvirheiselle osalle aiheuttama probleema, mutta jotkut yksittäiset moottoreiden, tietokoneiden tai akkujen hajoamiset ovat ihan ovat ihan osastoa huono tuuri/maanantaikomponentti jossain, eivätkä liity millään tavalla yhtään mihinkään.En väittänyt olevan pilvin pimein. Vaan näitä on tullut nyt muutamia esiin viime aikoina. Aikaisemmin laitoin linkin missä on tähän asiaan kommentoitu ja kerrottu kokemuksia.
Kyllä. Kun näitä ryhmiä seurannut niin tulee näitä outoja juttuja vastaan. En pelkää peitellä näitä luettuani tai sivuuta niitä.Mutta monikossa kuitenkin molempia?
Aivan. Näin sen täytyy olla. Joku silti mättää jos yksi kertoo tilanteen, että ajotietokone hajosi ja toinen kommentoi, että häneltä meni myös.Ootko sä kuinkakin paljon seurannut näytä autoiluasioita - tai vaikka tekkiasioita yleisesti ottaen - aiemmin, jos se tulee uutisena, että tosinaan niitä vehkeitä menee rikki. Ja toisinaan niitä menee ihan uutenakin rikki. Noi puslat yms. nyt on selkeä tyyppivika / käytön alimitoitetulle/suunnitteluvirheiselle osalle aiheuttama probleema, mutta jotkut yksittäiset moottoreiden, tietokoneiden tai akkujen hajoamiset ovat ihan ovat ihan osastoa huono tuuri/maanantaikomponentti jossain, eivätkä liity millään tavalla yhtään mihinkään.
Ok. Tulee varmaan eri intensiteetillä sitten seurattua meillä tesla-ryhmiä kun en ole hoksannut. Vai onko ne ollut kotimaisissa vai eri maiden ryhmissä?Kyllä. Kun näitä ryhmiä seurannut niin tulee näitä outoja juttuja vastaan. En pelkää peitellä näitä luettuani tai sivuuta niitä.
Aivan. Näin sen täytyy olla. Joku silti mättää jos yksi kertoo tilanteen, että ajotietokone hajosi ja toinen kommentoi, että häneltä meni myös.
Kotimaiset 3 ja Y ryhmät.Ok. Tulee varmaan eri intensiteetillä sitten seurattua meillä tesla-ryhmiä kun en ole hoksannut. Vai onko ne ollut kotimaisissa vai eri maiden ryhmissä?
Sanovat etta on ja kolmansilta osapuolilta saa 3 vuoden takuulla vahvistettuja osia.Ainakin uusi highland tuntuu vanhaa paremmalta alustaltaan. Toivotaan, että siellä myös palikoiden kestävyyskin parantunut.
Mikähän muu tuossa voisi palaa, jollei akku? Vai olisiko akun palorajaus tms. toiminut ettei tuli levinnyt koko akkuun?3 kuoli ja 1 hengissä kun CT jysäytetty ilmeisesti suuren nopeuden vuoksi ulos tieltä. Sivullinen sai yhden uhrin kiskottua ulos autosta, mutta liian kuumat liekit että olisi voinut muita auttaa.
He said that based on how quickly the fire went out, it doesn’t appear as though the vehicle’s electric battery caught fire in the crash. When his team arrived, Brannigan said, the flames were twice as high as the vehicle.
Ok., merkkikohtaisissa en tosiaan olekaan mukana vaan ainoastaan ongelmat&ratkaisut ryhmässä.Kotimaiset 3 ja Y ryhmät.
Jäin miettimään samaa. En oikein keksinyt muuta kuin, että nuorisolla autossa erittäin vahvaa alkoholia joka onnistui leviämään, höyrystymään ja paloi nopeasti pois.Mikähän muu tuossa voisi palaa, jollei akku? Vai olisiko akun palorajaus tms. toiminut ettei tuli levinnyt koko akkuun?
Autohan on täynnä palavaa meteriaalia sisältä. Muovia lähinna. Jos se saa alkusysäyksen, niin liekkimeri on valmis.Mikähän muu tuossa voisi palaa, jollei akku? Vai olisiko akun palorajaus tms. toiminut ettei tuli levinnyt koko akkuun?
Tuo ongelmat ja ratkaisu ryhmä voisi olla jees mutta se on Tesla Clubin alainen joten sinne ei ole enää pääsyä.Ok., merkkikohtaisissa en tosiaan olekaan mukana vaan ainoastaan ongelmat&ratkaisut ryhmässä.
Ps. Tegelle pisteet lehmän hermoista kun jaksat ryhmiin kysymyksiin vastailla kärsivällisesti
Melkoista snapcracklebudia! Ennemmin kyl uskois johonkin 60%+ vodkapullo meni törmäyksessä säpäleiksi, alko levisi ympäri autoa+vaatteita, höyrystyi ja lähti palamaan innokkaasti. Toivottavasti ehkä hengissä selviävä saa kerrottua mitä tapahtui. Tilanne kai edelleen aika kriittinen henkiinjäämisen suhteen johtuen palovammoista.Budi tippuu syliin ja kauluspaita liekeissä.
Saako sen verran udella mikä on hyvään hintaan?No nyt on Tesla 3 21 long range ostettu, kun hyvään hintaan sai. Vaikka vaikuttaa nopealta päätökseltä niin kaksi viikkoa kateltu ilman autoa menoa ja käyty kävelemässä liikkeessä, niin nyt löyty hyvä.
Vähän alta 100tkm ajettu. Onko näille suosituksia tehdä jotain 3 osapuolen testejä?
Enhancelta tuli näemmä viikset ennakkotilattavaksi Highlandiin, S:ään ja X:ään. Toimitukset alkaa helmi-huhtikuussa, ennakkotilaushinta noin 320 euroa.
Olisivat voineet nyt samalla vaivalla sisällyttää noihin pari lisäpainiketta, kun kerran eri ominaisuuksiakin pystyy Commanderilla kuitenkin ohjelmoimaan.
Kaverilta vaihdettiin/korjattiin juuri, ja ainakin Teslan korjausarvion loppusumma oli hieman yli 2000 euroa.Y:tä katsellut vähän mutta jotenkin nuo lämpöpumpun ongelmat vaan epäilyttää. Toki tietysti paljon noita on myyty ja eniten ääntä pitää tietysti se porukka joilta noita on rikkoutunut mutta silti sitä miettii että miten todennäköinen tuo vika on jos ajatuksissa on pitää autoa pitkään. Jossain taisi olla juttua että korjauksen hintakin olisi noussut siitä noin kolmesta tuhannesta päälle neljään.
Ilmeisesti vaihdettu vain kompressori tai supermanifoldi. Jos vaihdetaan molemmat niin hinta lienee siellä 4tonnin hujakoilla.Kaverilta vaihdettiin/korjattiin juuri, ja ainakin Teslan korjausarvion loppusumma oli hieman yli 2000 euroa.
Mutta joo, en kyllä itse tällä hetkellä ostaisi lämpöpumpullista Y:tä tai kolmosta jossa a) ei ole takuuta enää jäljellä tai b) pumppua ei ole juuri hiljattain vaihdettu tai c) saa hinnasta selvästi about pumpun verran "hyvää" odottamaan potentiaalista remonttia.
Molemmat vaihdettiin ko. tapauksessa ainakin osalistan mukaan.Ilmeisesti vaihdettu vain kompressori tai supermanifoldi. Jos vaihdetaan molemmat niin hinta lienee siellä 4tonnin hujakoilla.
1v/20tkm. Yleistakuun 4v/80tkm aikana niin monta kertaa korjaavat kun ehtivät.Kuinka pitkän takuun ko. vaihdetuille osille saa?
Eli siis pyöristettynä 2000€ + alv. 25.5%? Tuohan kuullostaa jo sitten edulliselta.Molemmat vaihdettiin ko. tapauksessa ainakin osalistan mukaan.
- assembly AC compressor 1582668-00-H 777,34 e
- Supermanifold assembly 1625000-a1-b 1231,85 e
Ja jäähdytysnestettä, kylmäaineita sekä vaihtotyötä joitain satasia päälle.
Tuohan kuulostaa yllättävän halvalta noihin 4K hintoihin. Onkohan tuossa jäänyt jotain vaihtamatta? Muutamia noita on ilmeisesti ollut myös sellaisia että pumppu on vaihdettu jopa useamman kerran. Harmi että tuo Y olisi tiloiltaan/ominaisuuksiltaan muuten pirun hyvä vaihtoehto ja samassa kokoluokassa ei oikein ole kun ID4/Enyaq joissa taas pirullinen suunnittelun kukkanen tuossa latausluukussa joka pahimmillaan stoppaa koko matkanKaverilta vaihdettiin/korjattiin juuri, ja ainakin Teslan korjausarvion loppusumma oli hieman yli 2000 euroa.
Mutta joo, en kyllä itse tällä hetkellä ostaisi lämpöpumpullista Y:tä tai kolmosta jossa a) ei ole takuuta enää jäljellä tai b) pumppua ei ole juuri hiljattain vaihdettu tai c) saa hinnasta selvästi about pumpun verran "hyvää" odottamaan potentiaalista remonttia.
En tiedä oliko verottomista vai verottomista hinnoista kyse ja oliko jotain Teslan sisäisiä hintoja vaiko kuluttajahintoja, mutta tuollaiset oli takuukorjauserittelyssä.Eli siis pyöristettynä 2000€ + alv. 25.5%? Tuohan kuullostaa jo sitten edulliselta.
Mikäs tämä olikaan? En muista kuulleeniID4/Enyaq joissa taas pirullinen suunnittelun kukkanen tuossa latausluukussa joka pahimmillaan stoppaa koko matkan
35€:n solenoidi särkyy luukusta ja luukku jumittuu kiinni. Osan vaihto n. 200€ mutta jos matkan päällä särkyy niin menee koko luukku vaihtoon jos joutuu väkisin avaamaan jolloin hinta vähän korkeampi jos luukkukin särkyy. Paskamainen vika siis. En tiedä miksi se lukitus on pitänyt tuohon luukkuun rakentaa kun ei sieltä mitään voi varastaa.Mikäs tämä olikaan? En muista kuulleeni
Kuinka pitkän takuun ko. vaihdetuille osille saa?
Tässä tulee huomioida että jos hajoaa takuunaikana niin sen osan takuu on se alkuperäisen takuun mukaan.1v/20tkm. Yleistakuun 4v/80tkm aikana niin monta kertaa korjaavat kun ehtivät.
Korkotarjousta on jatkettu vuoden loppuun.Näyttää huomenna päättyvät Tesla Model Y:n korkotarjous. Tässä on kyllä melkoinen sisäinen paininta painanko liipasinta.
0,99% korko voimassa kaikkiin Model Y malleihin, jotka on tilattu, rekisteröity ja toimitettu viimeistään 31. joulukuuta 2024 DNB tai Santander rahoituksella.
No nolla korko tarjous poistui mutta ei tuo 1% tietty paljoa enempää ole.Korkotarjousta on jatkettu vuoden loppuun.
Mikä siinä autossa voisi palaa?Mikähän muu tuossa voisi palaa, jollei akku? Vai olisiko akun palorajaus tms. toiminut ettei tuli levinnyt koko akkuun?
Näitä on siis kautta aikojen käytetty bensavehkeissäkin ja tiedän näitä myös hajonneen, mutta yleensä vasta vähän vanhemmissa; kuten tuttuni 9 vuotiaassa. Onko näissä solenoideissa sitten vielä tavanomaistakin huonompi laatuu niin että hajoaa heti ilman oireilua (yleensä keskuslukitusta renkkaamalla (lukkoon ja auki) se ensioireiden jälkeen vielä aukeaa)? Se, jos ei niihin ensioireisiin reagoi tai lähtee vääntämään väkisin auki, eikä soita liikkumisturvaan joka on hyvin todennäköisesti näin uusissa autoissa voimassa, on sitten vähän omaa hölmöyttä.35€:n solenoidi särkyy luukusta ja luukku jumittuu kiinni. Osan vaihto n. 200€ mutta jos matkan päällä särkyy niin menee koko luukku vaihtoon jos joutuu väkisin avaamaan jolloin hinta vähän korkeampi jos luukkukin särkyy. Paskamainen vika siis. En tiedä miksi se lukitus on pitänyt tuohon luukkuun rakentaa kun ei sieltä mitään voi varastaa.
Latausluukut voisivat olla muutenkin vain ihan käsikäyttöisiä mekaanisia luukkuja. Aika pieni on lisäarvo sille että luukku aukeaa puhelimesta/auton näytöltä/latauspiuhan kahvasta tms. Kun siinä voisi myös olla sopiva muoto "kahvana" niin että saisi samalla kädellä auki missä pitää latauslaitteen kahvaa.35€:n solenoidi särkyy luukusta ja luukku jumittuu kiinni. Osan vaihto n. 200€ mutta jos matkan päällä särkyy niin menee koko luukku vaihtoon jos joutuu väkisin avaamaan jolloin hinta vähän korkeampi jos luukkukin särkyy. Paskamainen vika siis. En tiedä miksi se lukitus on pitänyt tuohon luukkuun rakentaa kun ei sieltä mitään voi varastaa.
Monella menee Teslassa ekana se kaapeli paskaksi, joka ei ole montaa sataa mutta seuraavaksi porsii itse luukku. Se on vaihdettua 300€.Toimiessaan tietysti ihan kiva että luukku aukeaa itsestään, mutta oletettavasti vaikka 15v aikana tuo hajoaa ainakin pari kertaa ja jos korjaus on vaikka 150€/kerta niin ei minusta 300€ arvoinen ominaisuus.
Mitä ongelmia? Kerron käyttökokemuksia. Ei minulla ola syytä piilotella näitä kuten joissakin Clubin ryhmissä tai muissa missä kumarretaan suurta jumalaa.Pitäiskö sun Tege jo myydä autosi pois, kun koko merkissä ei ole mitään muuta kuin ongelmia?
No eipä tiemmä uusissa bensa-autoissakaan kovin helposti. Esim. Toyota Hybrideissä on tankin täyttöputkessa venttiili, joka aukeaa 30 minuutiksi kun polttoaineluukun avauspaininetta painetaan.Mihin sähköautossa tarvii tommosta kun ei voi bensaa varastaa?
Joku luukku pitää olla ettei ole latausliitin täynnä lunta, mutta ei tuon nyt lukittava tarvitsis olla, kun ei siitä mitään uloskaan saa.Mihin sähköautossa tarvii tommosta kun ei voi bensaa varastaa?
En tiedä miksi se lukitus on pitänyt tuohon luukkuun rakentaa kun ei sieltä mitään voi varastaa.
Mihin sähköautossa tarvii tommosta kun ei voi bensaa varastaa?
Ilkivalta.Joku luukku pitää olla ettei ole latausliitin täynnä lunta, mutta ei tuon nyt lukittava tarvitsis olla, kun ei siitä mitään uloskaan saa.
Teslassahan tuo aukee kun vaan nostaa kulmasta.Ilkivalta.
Olisi melkoisen kallis jäynä potentiaalisesti kun joku tunkee ccs liittimeen jotain ainetta tai vierasesineen.