• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Ottamatta kantaa hajonneen Teslan ikään, kilometreihin ja muihin ainoa pointti minkä takia pastesin uutisen on se että Tesla pyyhkii puolueettoman Kuluttajariitalautakunnan päätöksellä persettä.

Eli käytännössä mikä tahansa riita-asia Teslan kanssa niin jäät todennäköisesti aina toiseksi
Tämähän kertoo vain siitä että lain säätäjillä olisi hommia.
 
Kukaanhan ei ole oikeasti määritellyt mitä moottorin oikeasti tulisi kestää ja sehän riippuu paljon moottoristakin.
Kyllähän maailma on pullollaan luotettavuusdataa eri komponenteista. Lisäksi Teslalla on varmasti alati täydentyvä tilasto siitä, miten nämä heidän nimenomaiset komponentit kestävät. Ei ole mikään mahdoton tai edes hankala tehtävä arvioida kestikö osa edes sinnepäin sen mikä piti. Sähkömoottori ja 56 tkm, niin näkee perssilmälläkin, että kesto ei ole sitä mitä piti.
 

Ei kyllä vakuuta tuo FSD:n kyvykkyys. Sinällään voisi vielä sanoa, että peuran havaitseminen on hankalaa pimeällä (varsinkin ilman tutkaa/lidaria), mutta huolestuttaa tuossa on että auto ei reagoinut törmäykseen mitenkään vaan jatkoi vaan eteenpäin. Vastaava tapahtui Cruiselle ihmisen kanssa ja sen jälkeen olikin Cruisen ajot julkisilla teillä ajettu. Vaikuttaisi siltä että Teslassa ei ole mitään sensoria törmäyksien varalta?
 

Ei kyllä vakuuta tuo FSD:n kyvykkyys. Sinällään voisi vielä sanoa, että peuran havaitseminen on hankalaa pimeällä (varsinkin ilman tutkaa/lidaria), mutta huolestuttaa tuossa on että auto ei reagoinut törmäykseen mitenkään vaan jatkoi vaan eteenpäin. Vastaava tapahtui Cruiselle ihmisen kanssa ja sen jälkeen olikin Cruisen ajot julkisilla teillä ajettu. Vaikuttaisi siltä että Teslassa ei ole mitään sensoria törmäyksien varalta?
Ero cruise vs. tesla siinä, että cruise on oikeasti itseajava. Teslassa kuski on aina vastuussa. Ei toki oikeuta teslan huonoa toimivuutta mutta ei myöskään vapauta kuskia vastuusta.
 

huolestuttaa tuossa on että auto ei reagoinut törmäykseen mitenkään vaan jatkoi vaan eteenpäin. Vastaava tapahtui Cruiselle ihmisen kanssa ja sen jälkeen olikin Cruisen ajot julkisilla teillä ajettu. Vaikuttaisi siltä että Teslassa ei ole mitään sensoria törmäyksien varalta?
Harva muukaan auto tajuaa olleensa kolarissa mikäli hidastuvuus on ollut olematonta eikä mitään varsinaisesti mene rikki.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 234
Viestejä
4 469 795
Jäsenet
73 907
Uusin jäsen
John T.Chance

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom