Voi olla noinkin - tai sitten raamisopimuksen päivitysväliksi on sovittu esim. kvartaali, jolloin talouden liikkeisiin voidaan reagoida nopeastikin (molempiin suuntiin).
Ja vaikka siellä on taustalla raamisopimus, niin todennäköisesti rahoituskorkoa sovelletaan maakohtaisesti. Joka on toki hyvä asia koska kaikki markkina-alueet ovat erilaisia.
Rahoituslaitoksiin vielä sen verran palatakseni, että en pidä ollenkaan mahdottomana, että he olisivat saattaneet myös tulla vastaan kustannuksissa (Santander / DNB). Suomi on kaikille isoille firmoille "nollamarkkina", tai korkeintaan desimaalien kohinaa myyntiraporteissa. Tällöin se peliliike voidaan tehdä, koska se ei heilauta isoa kuvaa merkittävästi - mutta toisaalta antaa hyvää kuvaa ko. markkinaan "brändimielessä". Ja ennen kaikkea pitää rahat liikenteessä. Mikään ei ole myrkyllisempää kuin se, että tuote (pääoma) ei ole poikimassa vaan makaa omassa lompakossa.
Tämä temppu ei toki onnistuisi esimerkiksi joltain pienemmältä pohjoismaiselta rahoituslaitokselta.
No nyt ollaan jo samoilla linjoilla. En epäile yhtään etteikö Santander ja DNB tulisi vähän vastaan näissä (kuten ensimmäisessä vastauksessa jo sanoinkin), mut se maksaa enemmän joka hyötyy enemmän ja tässä tapauksessa se on Tesla. Se, että Suomi on "nollamarkkina" tarkoittaa kuitenkin sitä, että sillä brändin nostatuksella voi saavuttaa vähemmän.
Tesla tarjoaa UK:ssa 0 korolla ja tarjoana on Tesla itse.
En ihan tiedä miksi vastasit mulle (pallottelin alkuperäisessä vain tuota shuvin heittämää raamisopimusajatusta ja on hyvin mahdollista ettei Teslan Suomen organisaatiolla ole natsoja lyödä lukkoon noita korkotarjoussopimuksia), mut taitaa olla myös Saksassa 0% Auto Bankin kautta, joka on tainnut olla pidempään... joten voi hyvinkin olla maakohtaisia kaikkikin diilit.
Viimeksi muokattu: