Miguel
genderfluid sapiosexual demisexual questioning
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 514
Vitun paska jenkkikeksintö nimeltä äärivalo. Löytyy kaikiltaMikä tuo hassu valo tuossa etuvasemmalla?
Tossa esim GT-86
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vitun paska jenkkikeksintö nimeltä äärivalo. Löytyy kaikiltaMikä tuo hassu valo tuossa etuvasemmalla?
Vitun paska jenkkikeksintö nimeltä äärivalo. Löytyy kaikilta
Minua kiinnostaisi erityisesti SR+ sen johdosta, että monet tuntuvat pääsevän sillä hyvinkin matalalla kulutuksella (n. 16 kWh/100 km). Pystyykö mikään muu vähintään samat tilat tarjoava auto vastaavanlaiseen kulutukseen? Kustannuksista se ei niinkään ole kiinni, eli voisin kyllä ostaa longe range-versionkin, mutta jos n. 500 kilometrin päähän ulottuvia ajomatkoja kertyy vuodessa vain n. 5-7, ja 90 % ajosta ulottuu korkeintaan 70 kilometrin säteelle, niin jotenkin tuntuu turhalta hankkia suuremmalla akulla varustettua autoa etenkin, kun se maksaa enemmän ja ylimääräinen painolasti vain lisää kulutusta. Latausinfraakin alkaa olla jo ihan kivasti saatavilla siihen nähden, kuinka vähän Suomessa on vielä sähköautoja.
Hyviä huomioita! Parempi äänentoisto on ehdottomasti plussaa, mutta takaistuinten tai edes etuistuinten lämmityksestä on oikeasti melko vähän hyötyä. Itse en ole niitä juuri koskaan käyttänyt omissa autoissani, enkä edes ratin lämmitystä kuin pari, kolme kertaa. Nelivedosta voisi ehkä olla etenkin talvikeleissä tai venetrailerin kanssa hyötyä.On tuossa Sr+ vs. LR mietinnässä muitakin tekijöitä kuin pelkkä range. Omaan pohdintaan vaikutti neliveto, range ja pienet parannukset kuten parempi äänentoisto ja takapenkkien lämmitys (voi ostaa myös sr+).
Minullekin 95% ajoihin sr+ riittäisi hyvin, mutta kun ajelin tässä viikko sitten lapista pk-seudulle niin olin kyllä hyvin iloinen että valitsin lr. Lähtiessä aamulla oli tie jäinen ja luminen, mutta neliveto ja kitkarenkaat ilman ongelmia. Lisäksi tuo 980 km reissu mentiin kahdella välilatauksella.
Lämpöpumpullinen LR menee myös rauhallisesti varmasti tuon 160wh/km. Oma tuo pitkä matka oli 175wh/km keskinopeudella 95 km/h. Lähtiessä -7 ja perillä 10 astetta plussalla.
Parempi äänentoisto on ehdottomasti plussaa
Tuskinpa raven+ nähdään, koska kyseessähän on plaid+ ja Suomessa on hyvinkin mahdollista että ei tänä vuonna tule maahan, mutta jenkeissä kyllä. En kyllä kiven kovaan väitä heti y mallia tulevan 700+ wltp rangella vaan lähinnä 650 realismia tietyin ehdoin eli tuo 4680 ja strukturoituakku tuo noin 30% lisää nykyiseen 500 km.Raven+ ei tule tänä vuonna, koska se suuri mullistus - mahtava akku - ei ole vielä tuotantokelpoinen. Eikä Model Y pääse mihinkään 700km+ kun sen valmistus alkaa Berliinissä, en tiedä mistä tällainen keksintö on edes tullut (Model Y:n range on 480-505km noissa isommissa akkupaketeissa WLTP:ssä).
Plaid+ siirretty jenkeissäkin ensi vuoteen.Tuskinpa raven+ nähdään, koska kyseessähän on plaid+ ja Suomessa on hyvinkin mahdollista että ei tänä vuonna tule maahan, mutta jenkeissä kyllä. En kyllä kiven kovaan väitä heti y mallia tulevan 700+ wltp rangella vaan lähinnä 650 realismia tietyin ehdoin eli tuo 4680 ja strukturoituakku tuo noin 30% lisää nykyiseen 500 km.
Onhan näissä vielä pitkään kehittämistä että saadaan vielä ne todelliset 800km toimintamatkat mitä on noissa bensavehkeissä ollut itsellä käytössä maantieajossa kesällä.
Jep kuka tietää... Joo voisin kans kuvitella että tuo rakenteellinen akku on pitempi projekti, mutta luulen että tuo y mallin rakenteellinen akku tulee Euroopassa ennen kuin plaid+ jenkeissä tämä vain siis mututuntuma. Varmasti on tämän hetkinen y mallin range lähempänä 400 ja uudenkin oletettu 650km wltp tippuu käytännössä alle 600 jos ei pihistä kaupungissa kesällä ilmastoinnissa toisin sanottuna motarilla 120 km tuntivauhdissa pitäisin aika realistisesti 500 kmPlaid+ siirretty jenkeissäkin ensi vuoteen.
LR ja Plaid pitäisi tulla tänä vuonna.
Y:ta ei ehkä kannata odotella rakenteellisella akulla kun Plaid+ se ei onnistunut ja piti tulla tänä vuonna mutta suunnitelmat muuttuivat koska ei se rakenteellinen osuus ollutkaan valmis.
Y voi tulla uusille 4680 akuilla jos tuotanto saadaan kuntoon mutta tällä hetkellä sille ei olemassa kuin Teslan omat testierät ja ne eivät riitä massatuotantoon.
Model Ylla pääsee oikeassa elämässä sen vähän päälle 400km.
Tuskinpa raven+ nähdään, koska kyseessähän on plaid+ ja Suomessa on hyvinkin mahdollista että ei tänä vuonna tule maahan, mutta jenkeissä kyllä. En kyllä kiven kovaan väitä heti y mallia tulevan 700+ wltp rangella vaan lähinnä 650 realismia tietyin ehdoin eli tuo 4680 ja strukturoituakku tuo noin 30% lisää nykyiseen 500 km.
Kuusi vuotta vanha auto, jolla on ajettu lähes kaksisataa tuhatta kilometriä. Ne kaikki, joilta löytyy 40 ke saattaa harkita jo uutta tai uudempaa Teslaa.Alkaako noissa model S:issä hinnat tippumaan vai onko tuo joku pommi? Tuohan alkais olla ihan hankittavan rajoissa. https://www.nettiauto.com/tesla/model-s/12061449
Riippuu mitä haet autolta. Onhan tuo vanha ja akkutakuu päättyy parin vuoden päästä.Alkaako noissa model S:issä hinnat tippumaan vai onko tuo joku pommi? Tuohan alkais olla ihan hankittavan rajoissa. https://www.nettiauto.com/tesla/model-s/12061449
Aika kovat odotukset että 4680 toisi noin paljon rangea. Jos nykyisellä pääsee käytännössä 400km niin jos uusi akku tulee niin en nyt kovin suurta odottaisi. Uskon että päästään sinne vajaaseen 500km.Jep kuka tietää... Joo voisin kans kuvitella että tuo rakenteellinen akku on pitempi projekti, mutta luulen että tuo y mallin rakenteellinen akku tulee Euroopassa ennen kuin plaid+ jenkeissä tämä vain siis mututuntuma. Varmasti on tämän hetkinen y mallin range lähempänä 400 ja uudenkin oletettu 650km wltp tippuu käytännössä alle 600 jos ei pihistä kaupungissa kesällä ilmastoinnissa toisin sanottuna motarilla 120 km tuntivauhdissa pitäisin aika realistisesti 500 km
Cybertruckia pukkaa. Jännä nähdä milloin tulee kuluttajille asti. Mikä tuo hassu valo tuossa etuvasemmalla? Vilkku?
Jos ostaisin vanhan Model S:n, saattaisin harkita sellaista, johon on jo vaihdettu uusi akku, mutta hakujen perusteella on vaikea sanoa, onko akkutakuu yhtä pitkäkestoinen kuin uuden auton akkutakuu (4 vai 8 vuotta?). Yllättävän vähän löytyy tietoa asiasta, eli harvassa taitavat olla ne, jotka ovat joutuneet vaihdattamaan omalla kustannuksellaan akkuja vanhempiin Tesloihin.Riippuu mitä haet autolta. Onhan tuo vanha ja akkutakuu päättyy parin vuoden päästä.
MCU saisi olla myös vaihdettuna tuon ikäiseen teslaan.Jos ostaisin vanhan Model S:n, saattaisin harkita sellaista, johon on jo vaihdettu uusi akku, mutta hakujen perusteella on vaikea sanoa, onko akkutakuu yhtä pitkäkestoinen kuin uuden auton akkutakuu (4 vai 8 vuotta?). Yllättävän vähän löytyy tietoa asiasta, eli harvassa taitavat olla ne, jotka ovat joutuneet vaihdattamaan omalla kustannuksellaan akkuja vanhempiin Tesloihin.
Jos akkutakuuta on vielä olemassa toki se jatkuu mutta "uuden" akun takuu taisi olla vain muutama vuosi enää. "Uusi" koska saat korjatun akun.Jos ostaisin vanhan Model S:n, saattaisin harkita sellaista, johon on jo vaihdettu uusi akku, mutta hakujen perusteella on vaikea sanoa, onko akkutakuu yhtä pitkäkestoinen kuin uuden auton akkutakuu (4 vai 8 vuotta?). Yllättävän vähän löytyy tietoa asiasta, eli harvassa taitavat olla ne, jotka ovat joutuneet vaihdattamaan omalla kustannuksellaan akkuja vanhempiin Tesloihin.
Jos autoon vaihdetaan aivan uusi akku eikä korjattu akku, niin mikä on sellaisen akun takuu? Tähän kysymykseen on vaikeaa löytää vastausta. Jostakin olin lukevinani, että takuu olisi neljä vuotta, mutta en ole varma asiasta. Suurimmassa osassa Tesloista on edelleenkin takuu voimassa, eli vioittuneet akut on vaihdettu takuutyönä. Ilmeisesti S-mallin käytetyt, vajaatehoisetkin akut käyvät hyvin kaupaksi (aurinkosähköjärjestelmiin), eli vaikka tulevina vuosina käyttäjät joutuvatkin vaihdattamaan moduuleita tai koko akkupaketin voivat he silti saada kelvollisen hinnan käytetyistä akuista. Tilanne voi toki muuttua tältä osin käytetyn Teslan omistajan kannalta nopeastikin parempaan tai huonompaan suuntaan.Jos akkutakuuta on vielä olemassa toki se jatkuu mutta "uuden" akun takuu taisi olla vain muutama vuosi enää. "Uusi" koska saat korjatun akun.
Ei taida Tesla laittaa kuin korjattuja tilalle.Jos autoon vaihdetaan aivan uusi akku eikä korjattu akku, niin mikä on sellaisen akun takuu? Tähän kysymykseen on vaikeaa löytää vastausta. Jostakin olin lukevinani, että takuu olisi neljä vuotta, mutta en ole varma asiasta. Suurimmassa osassa Tesloista on edelleenkin takuu voimassa, eli vioittuneet akut on vaihdettu takuutyönä. Ilmeisesti S-mallin käytetyt, vajaatehoisetkin akut käyvät hyvin kaupaksi (aurinkosähköjärjestelmiin), eli vaikka tulevina vuosina käyttäjät joutuvatkin vaihdattamaan moduuleita tai koko akkupaketin voivat he silti saada kelvollisen hinnan käytetyistä akuista. Tilanne voi toki muuttua tältä osin käytetyn Teslan omistajan kannalta nopeastikin parempaan tai huonompaan suuntaan.
Ilmeisesti ne ovat kuitenkin täysitehoisia tai ainakin lähes täysitehoisia akkuja (videoista päätellen).Ei taida Tesla laittaa kuin korjattuja tilalle.
Juu ovat kyllä melkein täysitehoisia mutta eivät aivan.Ilmeisesti ne ovat kuitenkin täysitehoisia tai ainakin lähes täysitehoisia akkuja (videoista päätellen).
Oikeastaan mikä tahansa takuukorjattu tuote ei saa uutta takuuta sille korjaukselle, vaan sen korjatun osan takuu on voimassa yhtäpitkään kun sen alkuperäisenkin, eli parhaimmillaan sillä ei ole takuuta ollenkaan. Lisäksi valmistajalla ei ole mitään velvollisuutta vaihtaa sitä vioittunutta osaa uuteen käyttämättömään, vaan se riittää että sen korjauksen jälkeen tuote on toimiva, eli auton tapauksessa se voi tarkoittaa sitä että siellä akussa on vielä 71% kapasta jäljellä (tai mikä se ilmoitettu minimiraja onkaan).Jos autoon vaihdetaan aivan uusi akku eikä korjattu akku, niin mikä on sellaisen akun takuu? Tähän kysymykseen on vaikeaa löytää vastausta. Jostakin olin lukevinani, että takuu olisi neljä vuotta, mutta en ole varma asiasta. Suurimmassa osassa Tesloista on edelleenkin takuu voimassa, eli vioittuneet akut on vaihdettu takuutyönä. Ilmeisesti S-mallin käytetyt, vajaatehoisetkin akut käyvät hyvin kaupaksi (aurinkosähköjärjestelmiin), eli vaikka tulevina vuosina käyttäjät joutuvatkin vaihdattamaan moduuleita tai koko akkupaketin voivat he silti saada kelvollisen hinnan käytetyistä akuista. Tilanne voi toki muuttua tältä osin käytetyn Teslan omistajan kannalta nopeastikin parempaan tai huonompaan suuntaan.
Takuuta ei ole pakko antaa alunperinkään millekään, toki voi antaa myös korjausosalle.Oikeastaan mikä tahansa takuukorjattu tuote ei saa uutta takuuta sille korjaukselle, vaan sen korjatun osan takuu on voimassa yhtäpitkään kun sen alkuperäisenkin, eli parhaimmillaan sillä ei ole takuuta ollenkaan.
Paino penkille ja rattiin. Sillä se on ohitettu.Ihmisillä on jokin ihmeen pakko saada IIHS reagoimaan ja sitten napsahtaa kunnolla, heidän oman "kulttinsa" jalkaan.
Jossain muualla jenkkilän viranomaisten on reagoitava tuohon FSD mainoshöpinään kun käyttäjät eivät vaan käsitä. Eivät haluakaan käsittää, jollain kikkaskonstilla tuokin on ohitettu, saatu luulemaan, että joku on ratissa?
Joku kilpaileva autofirma kuitenkin palkannut oikein fanaattisen teslavihaajan suorittamaan ja takapenkille laittanut juristinsa dokumentoimaan että homma hoidetaan.Joku saanut hyvän idean kokeilla, miten hyvin Autopilot kuljettaa autoa itsekseen kun kuskin paikalla ei ole ketään. Päin puutahan se meni.
Yhdysvallat | Kuljettajaton Tesla törmäsi kovalla vauhdilla puuhun ja syttyi tuleen Texasissa – kaksi miestä kuoli
Tesla valmistautuu tuomaan markkinoille täysin itseohjautuvan auton, mutta viranomaiset tutkivat kymmeniä Tesla-onnettomuuksia.www.hs.fi
Joku saanut hyvän idean kokeilla, miten hyvin Autopilot kuljettaa autoa itsekseen kun kuskin paikalla ei ole ketään. Päin puutahan se meni.
Yhdysvallat | Kuljettajaton Tesla törmäsi kovalla vauhdilla puuhun ja syttyi tuleen Texasissa – kaksi miestä kuoli
Tesla valmistautuu tuomaan markkinoille täysin itseohjautuvan auton, mutta viranomaiset tutkivat kymmeniä Tesla-onnettomuuksia.www.hs.fi
Paino penkille ja rattiin. Sillä se on ohitettu.
Kyllä se jenkkien virasto vielä tulee tähän ankaralla kädellä puuttumaan koska ei ole ensimmäinen kerta kun näin käy.
Miten ne siihen sen kummemmin voi edes puuttua? Ihmiset tekee tyhmiä juttuja. Silti autot saa esim. kulkea ylinopeutta.
Esim GM Supercruisessa on käsittääkseni kamera ohjauspylväässä katsomassa käyttäjää ja joka huomaa keskittymisen herpaantumisen/nukahtamisen/härväämisen ja estää kyseisen toiminnan käyttämisen.
Eivät kyllä ole mitenkään vertailukelpoisia kilometrejä, kun ihminen on jatkuvasti korjaamassa Autopilotin virheitä. Sitten kun ei ole korjaamassa, käy näin.Kredittejä pitää kuitenkin teslalle antaa että tähän asti vain 6 kuollutta maailmanlaajuisesti, mikä on vähän suhteessa kilometreihin AP päällä.
Joo, olet oikeassa, viranomaiset usein antavat lausuntoja ihan fiilispohjaltasilminnäkijää vai löytyikö ruumis vaan takaa? Aivan hyvin voinut kolarin jälkeen kömpiä taakse kun ei ole saanut etuovea auki ja sit palokaasut vienyt mennessään.
Joku saanut hyvän idean kokeilla, miten hyvin Autopilot kuljettaa autoa itsekseen kun kuskin paikalla ei ole ketään. Päin puutahan se meni.
Yhdysvallat | Kuljettajaton Tesla törmäsi kovalla vauhdilla puuhun ja syttyi tuleen Texasissa – kaksi miestä kuoli
Tesla valmistautuu tuomaan markkinoille täysin itseohjautuvan auton, mutta viranomaiset tutkivat kymmeniä Tesla-onnettomuuksia.www.hs.fi
Medioiden mukaan pelastustyöntekijät joutuivat käyttämään yli 120 000 litraa vettä neljän tunnin aikana sammuttaakseen palavan akun, joka syttyi yhä uudestaan tuleen.
Pelastustyöntekijä joutui sammutustöiden aikana soittamaan Teslalle saadakseen selville, miten palo sammutetaan.
Noita tasoja on ihan turha tuijottaa. Ne kun eivät L5:ttä lukuunottamatta kerro yhtään mitään vehkeen kyvykkyydestä, vaan lähinnä siitä, miten vakuuttunut valmistaja on joidenkin rajattujen toimintojen turvallisuudesta. Mersun Drive Pilot toimii alle 60 km/h nopeuksissa ainoastaan moottoriteillä. Se on siis ruuhkaliikenteen vakkari ja kaistavahti, jonka Mersu lupaa toimivan oikein.Tämä Teslan fsd niin jännä kun se kuitenkin oli sitten Mersu eqs joka julkisuuteen lupasi että alle 60 vauhdissa kuski on turha(eli t3 saavutettu?) . Oispa paalua ni vois testata No sieltä ne valuu kansan malleihin parin kolmen vuoden sisään.
Edit. Tosin taputan merkistä riippumatta käsiäni kun joku auto ajaa lumimyrskyssä itsekseen
Se on siis ruuhkaliikenteen vakkari ja kaistavahti, jonka Mersu lupaa toimivan oikein.
Minusta se kertoo lähinnä markkinamiesten röyhkeydestä, kun on saatu aikaan jotain todella alkeellista, ja sitä nyt sitten rummutetaan mahtavana kehitysaskeleena. Vaikka luottoni Teslan FSD:een on nollan pinnassa, väitän silti, että Teslakin kykenee ajamaan hitaasti suoraa viivaa pitkin toisen auton perässä törmäämättä mihinkään.Mutta boldattuna se tärkein, kyllähän se kertoo kyvykkyydestä jos valmistaja uskaltaa luvata sen toimivan oikein.
kaistaviivoja. Perus Autopilotti ei kytkeydy päälle ilman viivoitusta
Teslan logien mukaan ei ollut käytössä onnettomuushetkellä.
Minusta se kertoo lähinnä markkinamiesten röyhkeydestä, kun on saatu aikaan jotain todella alkeellista, ja sitä nyt sitten rummutetaan mahtavana kehitysaskeleena. Vaikka luottoni Teslan FSD:een on nollan pinnassa, väitän silti, että Teslakin kykenee ajamaan hitaasti suoraa viivaa pitkin toisen auton perässä törmäämättä mihinkään.