Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Parin prosentin heitto jos sallittu tai pieni viive, niin ei mitään ongelmaa. Mutta jos pimpatus alkaa heti, jos vaikka 60km/h alueella mittarissa käy hetkellisesti 62km/h, niin kuka tuosta tykkää?
Mutta ei lähdetä enempää offtopicin tielle.
Vaan takaisin asiaan...
 
Sepä tässä on se ongelma. Uudet Toyotat ottaa aina mittarinopeuden mukaan sen rajoituksen, kun ne jo ennestään näyttää reippaasti alakanttiin. Tästä seuraa vaan se, että 120km/h alueella porukka ajaa Toyotamaisesti oikeaa nopeutta jotain 104km/h jatkossa.
 
Mutta siis Teslassahan saa tuon ISA:n pois yhdellä painalluksella kosteusnäytöltä. Ei mikään iso ongelma. Useimmissa muissa sähköautoissa vaatii tämä helposti kolme painallusta hitaalla kosketusnäytöllä.
 
Torstaina auton luovutus, perjantaina uusin päivitys sisään ja sen jälkeen ei ole enää toiminut ollenkaan lte/4g yms yhteydet ja autoon ei saa apillä yhteyttä . Buutit ja restartit kokeiltu ja wifillä mennään nyt sitten ajaessa. Onneksi tuon saa automatisoitua ios kanssa. Ei muuta kuin tikettiä vetämään.

Muutoin vaikuttaa erinomaiselta laitokselta.
 
Torstaina auton luovutus, perjantaina uusin päivitys sisään ja sen jälkeen ei ole enää toiminut ollenkaan lte/4g yms yhteydet ja autoon ei saa apillä yhteyttä . Buutit ja restartit kokeiltu ja wifillä mennään nyt sitten ajaessa. Onneksi tuon saa automatisoitua ios kanssa. Ei muuta kuin tikettiä vetämään.

Muutoin vaikuttaa erinomaiselta laitokselta.
Millaisen pirssin hankit? Saitko 20000km supercharging diilin?
 
Y LR, 20000km 3v käyttöaikaa vaikka vielä firman liisari. Kuulemma kaikkiin kesäkuun aikana luovutettuihin.
 
Torstaina auton luovutus, perjantaina uusin päivitys sisään ja sen jälkeen ei ole enää toiminut ollenkaan lte/4g yms yhteydet ja autoon ei saa apillä yhteyttä . Buutit ja restartit kokeiltu ja wifillä mennään nyt sitten ajaessa. Onneksi tuon saa automatisoitua ios kanssa. Ei muuta kuin tikettiä vetämään.

Muutoin vaikuttaa erinomaiselta laitokselta.

Sama vika velipojan juuri haetussa Y:ssä...
 
Se että toimii yleensä mutta siihen riittää se yksi kerta kun ei toimikaan. Teslalla on hienoja asioita mutta moneen niistä ei voi vaan luottaa vaan pitää olla hereillä jatkuvasti.
Tämä on niin totta. Hienoja ominaisuuksia paperilla, mutta käytännössä jättää usein hieman sanomisen varaa. Tänään lähti iteltä automaattinen vilkku pois päältä vaikka periaatteessa pidin toiminnosta. Käytännössä se toimi hyvin suurimman osan aikaa, mutta vähän väliä sitten taas ei toiminutkaan. Syitä varmaan oli monia haalistuneista viivoista huonoon koodiin, mutta ei jaksa sitäkin seurata. Normi vilkku toimii lihasmuistista ja mikä tärkeintä se toimii systemaattisesti aina samalla tavalla.

Toinen lievä ärsytyksen aihe on tuo uusi koko ruudun kokonainen auton näyttö. Ladatessa klikkaan molemmat takaluukun ja latausluukun auki. Ennen nuo pystyi naputtelemaan peräkkäin, mutta nyt uudessa näkymässä peräluukun avaus pyöräyttää näytössä auton ympäri ja latausluukun voi avata vasta kun peräluukun animaatio on valmis. Eipä tuo iso juttu ole, mutta kun tuo oli ennen paremmin ja uusi visualisaatio ei käytännössä tuonut mitään lisää.
 
Toinen lievä ärsytyksen aihe on tuo uusi koko ruudun kokonainen auton näyttö. Ladatessa klikkaan molemmat takaluukun ja latausluukun auki. Ennen nuo pystyi naputtelemaan peräkkäin, mutta nyt uudessa näkymässä peräluukun avaus pyöräyttää näytössä auton ympäri ja latausluukun voi avata vasta kun peräluukun animaatio on valmis. Eipä tuo iso juttu ole, mutta kun tuo oli ennen paremmin ja uusi visualisaatio ei käytännössä tuonut mitään lisää.
Onko tässä isossa visualisoinnissa sama kuin vanhassa että jos täppää vähän väärään kohtaan, niin auto liikahtaa ja nappi katoaa?
 
Ei, mielestäni. :hmm:

Ladatessa klikkaan molemmat takaluukun ja latausluukun auki. Ennen nuo pystyi naputtelemaan peräkkäin, mutta nyt uudessa näkymässä peräluukun avaus pyöräyttää näytössä auton ympäri ja latausluukun voi avata vasta kun peräluukun animaatio on valmis.

Tottahan tuokin, mutta jos teet asian toisinpäin, ensin lataus, sitten takaluukku?
 
Torstaina auton luovutus, perjantaina uusin päivitys sisään ja sen jälkeen ei ole enää toiminut ollenkaan lte/4g yms yhteydet ja autoon ei saa apillä yhteyttä . Buutit ja restartit kokeiltu ja wifillä mennään nyt sitten ajaessa.
Onko Premium Connectivity tilattu? Tuo netti taisi toimia ainoastaan sen kanssa.
 
Onko Premium Connectivity tilattu? Tuo netti taisi toimia ainoastaan sen kanssa.
Kai nyt etäyhteys kuitenkin toimii? Ja kartan lataus (ei ilmakuva).

Ratti/vannebuuttia koittaisin ihan ekana pariin kertaan ja sitten tikettiä jos ei ala toimimaan.
 
Kai nyt etäyhteys kuitenkin toimii? Ja kartan lataus (ei ilmakuva).
Tästä tulikin mieleen, että vaativatko nämä tosiaan jatkuvan netin, että kartta toimii eikä edes peruskarttapohjaa ole ladattuna muistiin?

Mukava taas aamulla huomata motarilla, että kartta rupeaa näyttämään valkoista kesken matkan eikä vaihtamalla ilmakuvasta pois vaikuta tilanteeseen.
 
Tästä tulikin mieleen, että vaativatko nämä tosiaan jatkuvan netin, että kartta toimii eikä edes peruskarttapohjaa ole ladattuna muistiin?

Mukava taas aamulla huomata motarilla, että kartta rupeaa näyttämään valkoista kesken matkan eikä vaihtamalla ilmakuvasta pois vaikuta tilanteeseen.
Mulle joskus kerrottiin, että se karvahattukartta toimisi, mutta sateellliittinäkymä, liikennetietojen huomiointi, Spotifyt yms. vaatisivat sen tilauksen.
 
Mulle joskus kerrottiin, että se karvahattukartta toimisi, mutta sateellliittinäkymä, liikennetietojen huomiointi, Spotifyt yms. vaatisivat sen tilauksen.
Kyllä. Tilaus vaaditaan noihin. Jos tilaus on voimassa saa sateliitin jne. Mutta se data tulee Teslan palvelimelta. Joskus tulee näitä valkoisia kohtia.
 
Kai nyt etäyhteys kuitenkin toimii?
No miten sen nyt ottaa (mulla siis tilaus). Meillä se tuntuu avokin Androidilla yleensä toimivan, mutta omalla omenalaitteella toimii silloin kun toimii. Kyllä se yleensä 5min sisään saa yhteyden. Joskus vuosi sitten toimi vielä ihan hyvin omenallakin.
 
Mulle joskus kerrottiin, että se karvahattukartta toimisi, mutta sateellliittinäkymä, liikennetietojen huomiointi, Spotifyt yms. vaatisivat sen tilauksen.
Itsellä siis on lifetime premium tuossa autossa, mutta mitään dataa (karttapohjaa) ei ilmeisesti ladata muistiin, vaan jollei lataus jostain syystä toimi niin sitten on valkoinen kartta missä menee vaan opasteviiva kohteeseen.
Kyllä. Tilaus vaaditaan noihin. Jos tilaus on voimassa saa sateliitin jne. Mutta se data tulee Teslan palvelimelta. Joskus tulee näitä valkoisia kohtia.
Tässä kun ajelin takaisin niin kodin ympärillä on toimiva kartta, mahtaakohan tuo vaan sekoilla jotain, ettei osaa välillä vaan näyttää kartassa muutakun valkoista vaikka se data olisikin olemassa, piirsi kuitenkin tosiaan reittiviivan ihan hyvin siihen valkoiselle pohjalle.
 
Mä en oo koskaan törmännyt tuohon valkoinen kartta ongelmaan, vaikka ajoittain on tosiaan tullut liikuttua alueilla, joissa auto ei löydä kenttää. Latailee siis ilmeisesti normaalisti ainakin jollain lailla ennakoivasti noita karttoja.
 
Tässä kun ajelin takaisin niin kodin ympärillä on toimiva kartta, mahtaakohan tuo vaan sekoilla jotain, ettei osaa välillä vaan näyttää kartassa muutakun valkoista vaikka se data olisikin olemassa, piirsi kuitenkin tosiaan reittiviivan ihan hyvin siihen valkoiselle pohjalle.
Välillä voi tulla tuota mutta harvemmin. Lataa sen mukaan karttaa kun liikut. Samaan tapaan kuin Google Maps.
 
Itsellä siis on lifetime premium tuossa autossa, mutta mitään dataa (karttapohjaa) ei ilmeisesti ladata muistiin, vaan jollei lataus jostain syystä toimi niin sitten on valkoinen kartta missä menee vaan opasteviiva kohteeseen.

Tässä kun ajelin takaisin niin kodin ympärillä on toimiva kartta, mahtaakohan tuo vaan sekoilla jotain, ettei osaa välillä vaan näyttää kartassa muutakun valkoista vaikka se data olisikin olemassa, piirsi kuitenkin tosiaan reittiviivan ihan hyvin siihen valkoiselle pohjalle.
Itselläni on premium connectivity aktiivisena ja käytän aina sitä ilmakuva karttaa. Välillä jos kenttä on huono tms. niin näkyy valkoisia ruutuja siellä täällä. Tuo yleensä korjaantuu jos napauttaa vaan wlan jaon päälle puhelimesta ja yhdistää siihen. Sitten jos vähän ajan päästä ottaa wlanin pois puhelimesta niin toimii taas auton omallakin yhteydellä. Varsin harvoin tosin sattuu, ehkä kerran pari kuussa jos sitäkään. Varmaan joku yhteysongelma/huono signaali.
 
Välillä voi tulla tuota mutta harvemmin. Lataa sen mukaan karttaa kun liikut. Samaan tapaan kuin Google Maps.
Itselläni on premium connectivity aktiivisena ja käytän aina sitä ilmakuva karttaa. Välillä jos kenttä on huono tms. niin näkyy valkoisia ruutuja siellä täällä. Tuo yleensä korjaantuu jos napauttaa vaan wlan jaon päälle puhelimesta ja yhdistää siihen. Sitten jos vähän ajan päästä ottaa wlanin pois puhelimesta niin toimii taas auton omallakin yhteydellä. Varsin harvoin tosin sattuu, ehkä kerran pari kuussa jos sitäkään. Varmaan joku yhteysongelma/huono signaali.
Mahtaakohan omassa olla jotain vikaa tuossakin, vaikka kenttä hyppäisi täyteen niin karttaa ei kyllä ilmesty ennen rattiboottia tai en ainakaan ole jaksanut niin pitkään odottaa.
 
Mahtaakohan omassa olla jotain vikaa tuossakin, vaikka kenttä hyppäisi täyteen niin karttaa ei kyllä ilmesty ennen rattiboottia tai en ainakaan ole jaksanut niin pitkään odottaa.
Kyllä se on itsellä sen auton oman yhteyden kautta ladannut. Joskus vain kestänyt pidempään. Kuvathan tulee Teslan palvelimelta.
 
Tesla on näköjään avannut Show roomin Tampereen Koskikeskukseen, kävelin äsken ohi

 
Ei, mielestäni. :hmm:

Tottahan tuokin, mutta jos teet asian toisinpäin, ensin lataus, sitten takaluukku?
Muistin viimein kokeilla tuota autolla ja sama homma kumman tekee ensin niin animaatiota pääsee katselemaan ennen kuin voi toisen luukun avata. Niin ja jos tökkää autosta ohi niin kaikki nappulat katoavat auton ympäriltä joksikin aikaa.
 
Muistin viimein kokeilla tuota autolla ja sama homma kumman tekee ensin niin animaatiota pääsee katselemaan ennen kuin voi toisen luukun avata. Niin ja jos tökkää autosta ohi niin kaikki nappulat katoavat auton ympäriltä joksikin aikaa.
En ymmärrä miksi piti pilata tämäkin. Tuotakaan en ymmärrä miksi autoa pitää voida kääntää kun se ei tuo mitään etua. Jos vaikka renderöisi mitä ympärillä niin ymmärtäisin mutta ei tee sitäkään.
 
En ymmärrä miksi piti pilata tämäkin. Tuotakaan en ymmärrä miksi autoa pitää voida kääntää kun se ei tuo mitään etua. Jos vaikka renderöisi mitä ympärillä niin ymmärtäisin mutta ei tee sitäkään.
Kaipa siksi kun se auto on jo muun visualisoinnin takia mallinnettu niin oli helppo tehdä turhaa visuaalisuutta. Käyttöliittymä on muutenkin samalla hälläväliä mentaliteetilla tehty eli tehdään vain jotain ilman sen enempiä miettimättä miten sitä käytetään ja mikä on käyttökokema. Suorituskyvyltään ja sulavuudeltaa kyllä ensiluokkaa, mutta valitettavasti hankala käyttää.
 
Puhdistin viikko sitten tuulilasin sisäpuolen kolmosen kameroiden edestä kun sisäpuolella vaikutti ulkoa katsoen olevan ihan lievää harmaata kalvoa. Nyt viikon ajeluiden jälkeen vaikuttaisi siltä, että satunnaiset kuivan lasin pyyhkimiset olisi loppuneet. Kertaakaan ei ole pyyhkäissyt turhaan puhdistuksen jälkeen ja aiemmin kuitenkin teki sitä melkeimpä päivittäin.
 
Otitko sen kamerakotelon auki vai kuinka sait puhdistettua sisäpuolelta? :hmm:
 
Otitko sen kamerakotelon auki vai kuinka sait puhdistettua sisäpuolelta? :hmm:
Näinhän se on tehtävä. Kerran itsekin tein, mutta ei ollut mitään likaa sisäpuolella. Taustapeili lähtee vääntämällä irti, muovisuoja on klipseillä kiinni. Ehkä jotain muutakin, mutta Teslan korjausopas auttaa.
 
Otitko sen kamerakotelon auki vai kuinka sait puhdistettua sisäpuolelta? :hmm:
Joo, se pitää avata. Youtubessa on sekalaisia video-ohjeita. Hankalin oli ehkä saada se peilin juuressa oleva ensimmäisenä irroitettava kansi auki. Tällä videolla käytetty luottokorttitekniikka saattaisi ehkä olla helpoin tapa saada se auki.
 
Nyt tuli nähtyä livenä 6/5 seuraus ratti&automaattivilkku-kombosta. 1-tiellä Paimion ylämäessä muu liikenne kai pääsi yllättämään ja S:n tarkoitus oli siirtyä ohituskaistalle antamaan tietä päättyvältä rekkakaistalta tulevalle rekalle. No vilkkuhan lähti rekkakaistaa kohti, hetken auton heilumisen jälkeen löytyi kaasu ja vilkku edelleen oikealle siirtyi vasemmalle kaistalle enemmän tai vähemmän hallitusti. Kaistanvaihdon jot tapahduttua vilkku lähti vasemmalle ja pysyi siinä kunnes vaihtoi takaisin oikealle kaistalle.
 
Nyt tuli nähtyä livenä 6/5 seuraus ratti&automaattivilkku-kombosta. 1-tiellä Paimion ylämäessä muu liikenne kai pääsi yllättämään ja S:n tarkoitus oli siirtyä ohituskaistalle antamaan tietä päättyvältä rekkakaistalta tulevalle rekalle. No vilkkuhan lähti rekkakaistaa kohti, hetken auton heilumisen jälkeen löytyi kaasu ja vilkku edelleen oikealle siirtyi vasemmalle kaistalle enemmän tai vähemmän hallitusti. Kaistanvaihdon jot tapahduttua vilkku lähti vasemmalle ja pysyi siinä kunnes vaihtoi takaisin oikealle kaistalle.
Ei Teslassa ole mitään automaattisesti päälle menevää vilkkua, vaan se menee pois päältä automaattisesti kun kaistanvaihto/kääntyminen on tehty loppuun. Päälle laitetaan ihan manuaalisesti.
 
Nyt tuli nähtyä livenä 6/5 seuraus ratti&automaattivilkku-kombosta. 1-tiellä Paimion ylämäessä muu liikenne kai pääsi yllättämään ja S:n tarkoitus oli siirtyä ohituskaistalle antamaan tietä päättyvältä rekkakaistalta tulevalle rekalle. No vilkkuhan lähti rekkakaistaa kohti, hetken auton heilumisen jälkeen löytyi kaasu ja vilkku edelleen oikealle siirtyi vasemmalle kaistalle enemmän tai vähemmän hallitusti. Kaistanvaihdon jot tapahduttua vilkku lähti vasemmalle ja pysyi siinä kunnes vaihtoi takaisin oikealle kaistalle.
Onko nyt myös user error auton syy? Vääriä vilkutteluja tapahtuu ihan autosta riippumatta.
 
Ei Teslassa ole mitään automaattisesti päälle menevää vilkkua, vaan se menee pois päältä automaattisesti kun kaistanvaihto/kääntyminen on tehty loppuun. Päälle laitetaan ihan manuaalisesti.
Niin, kuski laittoisen päälle jo vasemman kaistan kaistaviivan ylitettyään ja iloisesti vilkku jatkoi menemään ennen toiseen suuntaan paluuta.

Onko nyt myös user error auton syy? Vääriä vilkutteluja tapahtuu ihan autosta riippumatta.
Kyllä, jos toteutus edesauttaa sekaannuksen syntyä. Tässä tapauksessa automaattivilkku vielä pahensi tilannetta kanssa-autoilijoiden hämäämisessä. Vilkkuvirheitä sattuu, mutta viiksen kanssa harvemmin kun ratti ja vilkku liikkuvat samaan suuntaan. Pahinta tuossa oli se, että selkeästi auton toiminnut aiheuttivat kuskille huomattavaa sekaannusta ja 120+ km/h vauhdissa moiselle ei ole ylimääräistä marginaalia.
 
Niin, kuski laittoisen päälle jo vasemman kaistan kaistaviivan ylitettyään ja iloisesti vilkku jatkoi menemään ennen toiseen suuntaan paluuta.

Kyllä, jos toteutus edesauttaa sekaannuksen syntyä. Tässä tapauksessa automaattivilkku vielä pahensi tilannetta kanssa-autoilijoiden hämäämisessä. Vilkkuvirheitä sattuu, mutta viiksen kanssa harvemmin kun ratti ja vilkku liikkuvat samaan suuntaan. Pahinta tuossa oli se, että selkeästi auton toiminnut aiheuttivat kuskille huomattavaa sekaannusta ja 120+ km/h vauhdissa moiselle ei ole ylimääräistä marginaalia.
Niin tai kuski painaa viikseä vähän liian syvälle jolloin kaistanvaihto toiminto ei mene päälle ja vilkku jää myös päälle kaistanvaihdon jälkeen. Kyllähän kaikesta löytää ongelmia kun niitä hakemalla hakee. Itse en tuosta automaattitoiminnosta haluaisi luopua eikä kyllä noita sekaannuksia ole tullut tässä yli vuoden aikana kun olen sitä käyttänyt.
 
Niin tai kuski painaa viikseä vähän liian syvälle jolloin kaistanvaihto toiminto ei mene päälle ja vilkku jää myös päälle kaistanvaihdon jälkeen. Kyllähän kaikesta löytää ongelmia kun niitä hakemalla hakee. Itse en tuosta automaattitoiminnosta haluaisi luopua eikä kyllä noita sekaannuksia ole tullut tässä yli vuoden aikana kun olen sitä käyttänyt.
No enemmän tuo kritiikkini koski vilkkunappeja. Selkeästi siellä oli 1x2 menossa ratin kanssa, kun arpoi mitä tuli painettua ja mitä piti painaa ja miten sen väärän vilkun saa pois. Auto heilui muutaman sekunnin kaistalla, kun katse oli ihan muualla kuin liikenteessä. Automaattivilkku vaan viimeisteli kokonaisuuden.
 
No enemmän tuo kritiikkini koski vilkkunappeja. Selkeästi siellä oli 1x2 menossa ratin kanssa, kun arpoi mitä tuli painettua ja mitä piti painaa ja miten sen väärän vilkun saa pois. Auto heilui muutaman sekunnin kaistalla, kun katse oli ihan muualla kuin liikenteessä. Automaattivilkku vaan viimeisteli kokonaisuuden.

Sulla ei oo mitään tietoa mitä siellä autossa on tapahtunut. :D Ties vaikka kaatanut kahvit syliinsä tai ampiainen hyökänny lattialta naamalle.
 
Sulla ei oo mitään tietoa mitä siellä autossa on tapahtunut. :D Ties vaikka kaatanut kahvit syliinsä tai ampiainen hyökänny lattialta naamalle.

Kuski saattoi olla myös moottoripyöräilijä, joilla myös ongelmia vilkun poiskytkemisessä!
 
No enemmän tuo kritiikkini koski vilkkunappeja. Selkeästi siellä oli 1x2 menossa ratin kanssa, kun arpoi mitä tuli painettua ja mitä piti painaa ja miten sen väärän vilkun saa pois. Auto heilui muutaman sekunnin kaistalla, kun katse oli ihan muualla kuin liikenteessä. Automaattivilkku vaan viimeisteli kokonaisuuden.
Toi ei varmaan viiksettömyyteen liity yhtään mitenkään, mutta siihen kritisoimaani automaattivilkkuun voi liittyä hyvinkin. Vilkku ei palautakaan automaattisesti -> kuski ihmettelee mitä vittua ja vetää ensimmäisenä reaktiona viikseä/nappia vastakkaiseen suuntaan, joka sitten sammuttamisen sijaan vain vaihtaa vilkun suuntaa -> taas ihmetellään, että mitä vittua ja tehdään korjausmanööveri johonkin suuntaan, joka onnistuu tai sitten ei onnistu.
 
Jos jää vilkuttamaan liian pitkään niin teslassa voi vetää uudelleen samaan suuntaan joka sammuttaa vilkun eikä tule tuota eestaas vilkuttelua. Ihan toimiva ominaisuus imo
 
Sulla ei oo mitään tietoa mitä siellä autossa on tapahtunut. :D Ties vaikka kaatanut kahvit syliinsä tai ampiainen hyökänny lattialta naamalle.
Voi toki olla, ja sitten jostain syystä ajaisi kuvaillusti, voi toki olla että vilkku vain sekoili.
Mutta jos kyse automallista missä vilkun käyttö vatii perehtymistä ja harjoittelua, niin satunnaiselle kuskilla valot voi vilkkua missä sattuu vs se mikä tavoite, josta sitten seuraa ajolinja hässäkkää.
 
Kyllä, jos toteutus edesauttaa sekaannuksen syntyä.

Niin, siis alunperin kuski vilkutti väärään suuntaan ja tämä ei liity millään tavalla automaattivilkkuun, vaikka niin väitit.

Ja jollet kuskin kanssa jutellut, niin mahdoton sanoa onko automaattivilkku ollut edes käytössä vai mitä autossa on tapahtunut. Väärään suuntaan vilkuttamisia, päälle jääneitä vilkkuja ja vilkuttamattomuutta, kun näkee viikoittain kaiken merkkisillä autoilla. Ja auton muutaman sekunnin heittelehtiminenkin voi johtua miljoonasta asiasta ja tällaistäkin näkee ihan merkistä riippumatta.

Ja ei, en itsekään käytä tuota automaattivilkkua, kun se toimii liikenneympyröissä huonosti, joita omilla reiteillä paljon. Motari/maantie yms tuo kyllä toimii loistavasti ja mielellään sitä alan käyttämään, jos se joskus ymmärtää liikenneympyröitä vähän paremmin.
 
Eiköhän tuollaista vilkkusekoilua satu kelle tahansa, itse mukaan lukien., autosta riippumatta.
 
Niin, siis alunperin kuski vilkutti väärään suuntaan ja tämä ei liity millään tavalla automaattivilkkuun, vaikka niin väitit.

Ja jollet kuskin kanssa jutellut, niin mahdoton sanoa onko automaattivilkku ollut edes käytössä vai mitä autossa on tapahtunut. Väärään suuntaan vilkuttamisia, päälle jääneitä vilkkuja ja vilkuttamattomuutta, kun näkee viikoittain kaiken merkkisillä autoilla. Ja auton muutaman sekunnin heittelehtiminenkin voi johtua miljoonasta asiasta ja tällaistäkin näkee ihan merkistä riippumatta.
...
Vääräänsuuntaan vilkuttamis syitä voi olla, sekoilu viiksen, nappien kanssa, yritetty tehdä jotain muuta, mutta siihen ei yleensä liity kääntymistä.

Ns muutamanvilkaituksen automatiikka voi aiheuttaa sekoilu, vahingossa liipassut sen päälle, jonka jälkeen yrittää saada vilkun pois, jos vilkkuu oikealle ja viksi neutraalissa, niin sähläykseski menee. Mutta jos kääntymässä niin sen vilkun yrittää saada oikeaansuuntaan.

Palatuvilla paino napeilla voi tulla enem,än sähläystä, kun puuttuu kokonaan se fyysinen palaute, jos tilenteeseen kuuluu muutahavointia niin tärkeää olisi ne vilkun merķivalot, jotka havaitsee ihan ilman tarkistamista. Hyvällä viiksellä merkkivalon lisäksi palaute on fyysinen, se viiksen asento, toki joissainmalleisssa sekinsössitty.

Alkuperäiseen tarinaan voidaan toki keksiä että kuski ihan tietoisesti sikaili. Mutta miksi ihmeessä.
 
Jos jää vilkuttamaan liian pitkään niin teslassa voi vetää uudelleen samaan suuntaan joka sammuttaa vilkun eikä tule tuota eestaas vilkuttelua. Ihan toimiva ominaisuus imo
Niin voi. Jos muistaa. Sitten taas jos on tottunut aikaisemmissa autoissa toimimaan toisin (kääntää vivun kuolokohtaan) ja se tulee selkäytimestä, niin tuo autovilkku on pahinta paskaa missään juurikin siksi, että sammuttamisen sijaan siirrät vain ongelman toiseen lahkeeseen.
Ehkä edittinä vielä sen verran, että tuo samaan suuntaan vetäminen on oikeasti hyvä juttu ja itsekin sitä käytän aina, mutta tuon autovilkun aiheuttamilla "mitä helvettiä" -hetkillä - jolloin huomaat ajavasi tyhmänä vilkku päällä vaikka käännös/kaistanvaihto jo tehty - ensimmäinen reaktio nopeaan korjaamiseen tulee selkäytimestä ja se on vivun napsauttaminen vastakkaiseen suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 271
Viestejä
4 503 104
Jäsenet
74 378
Uusin jäsen
saruman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom