Tesla Model 3 tyyppiviat sekä maalijutut

Yes!! draama jatkuu! Luulitteko, että toi paska firma voisi tehdä mitään oikein?


Taycanin omistaja joka ajaa USAn/Kanadan ympäri. Porsche Calgaryn manageri on tuossa threadissa vastaamassa.



Kiinan No. 1 Tesla fani saa näin hyvää palvelua vaikka puffaa melkein työkseen Teslaa twitterissä. Miten luulette, että paljonko Teslaa kiinnostaa jonku normi-jaskan autot, kun niitä ei kiinnosta tämmöset semi-twitter julkkikset?
 
Kiina pakotti kyl VAG:n ruotuun DSG /TSI vioissa, laittaa Teslankin.
 
Tesla/Joni-vihaajien rinkirunkkuryhmä nostaa päätään taas. :D
Tuo on melko paksua sanoa vastausta vaativia vihaajiksi.
IMO, kyllä Teslankin pitää asiakkaitaan palvella ja kunnioittaa, eikä kääntää selkäänsä heti, kun vikoja ilmenee.
Ilmeisesti ne, joilla asiat ovat [vielä] hyvin, eivät osaa ajatella asioita toisten kannalta lainkaan.
 
Tuo on melko paksua sanoa vastausta vaativia vihaajiksi.
IMO, kyllä Teslankin pitää asiakkaitaan palvella ja kunnioittaa, eikä kääntää selkäänsä heti, kun vikoja ilmenee.
Ilmeisesti ne, joilla asiat ovat [vielä] hyvin, eivät osaa ajatella asioita toisten kannalta lainkaan.
"Vihaaja"-titteli ei tule agendasta vaatia vastauksia vaan kirjoitusasusta mikä huokuu "vihaa".
 
"Vihaaja"-titteli ei tule agendasta vaatia vastauksia vaan kirjoitusasusta mikä huokuu "vihaa".
Sanoisin, että alkuperäinen vastauksesi oli erittäin tyly. Voitko kertoa tarkemmin mitä oikeastaan ajattelet tästä koko ketjusta?

Mielestäni on ihan ok kysyä mihin teslajoni oikein tällä tähtää. Ensin rage päälle ja sitten kulkee pitkin seinänvieriä. Miten nyt sitten muista kommentoijista tuli mielestäsi kirjoitusasuvihaajia?

Mitä ajattelet Teslan toiminnasta? Onko ihan jees, että selvästi välttelevät vastuutaan? Onko sekin ihan ok, että jokainen yksittäisen asiakkaan pitää olla erikoistunut autoihin, kuten rakenteisiin ja pinnotteisiin, että ehkä uskaltaa ostaa auton?

Minä en käsitä lainkaan sellaista mustavalkoista suhtautumista Teslaan tai mihinkään muuhunkaan valmistajaan. Mikään valmistaja ei voi olla täydellinen, mutta vastuunkanto on se erottava tekijä. Nykyään on muutenkin sellainen olo, että pitää itse olla joka alan asiantuntija (laillistettu ravintoterapeutti, lääkäri, juristi, jne), jotta pärjää. Jos kuitenkin kyseenalaistat jotain ihan perustellusti, muututkin "hankalaksi ihmiseksi".

Teslan toiminta on ihan järjestelmällisesti vastuunkannoltaan pielessä. Kun katsoo Suomen Roadsterin tulosta, näkee Suomesta viedyn tuloksen eli rahat pääkonttoriin. Laadunvalvonta heikkeni potkujen takia. Järjetöntä epätoivoa tuloksen takia. Nuo kaikki kikat olivat menestyksekkäitä tekoja shorttaajia vastaan, mutta millä hinnalla muille? Asiakkaat maksavat ja jotkut tosi kalliisti, jos saavat huonon tuotteet.

Siksi on niin tärkeää, että eri valtioilla on kuluttajasuoja. Suomessa se suoja vaan on heikkoa, kun henkilökuntaa on niin vähän ja yritykset ovat lobanneet suojan melko paskaksi. Lisäksi rutistaan, että valtiolla on "liikaa ja turhia" työntekijöitä, no ei ne ainakaan kuluttajansuojapuolella ole.

Kun nämä asiat summaa, niin kyllä jokainen kuluttaja on se apina, jota koijataan. :rolleyes:
 
Sanoisin, että alkuperäinen vastauksesi oli erittäin tyly.
Alkuperäinen viestini oli huumormielessä kirjoitettu, siksi hymiökin. Kukin tulkitsee sen miten haluaa. Ja se että se kouraisi sinua kertoo jotain.

Voitko kertoa tarkemmin mitä oikeastaan ajattelet tästä koko ketjusta?
Ketjun tarkoitusperät ovat hyvät. Jos itse olisin ostamassa Teslaa en sitä nyt vielä ostaisi kun tämä informaatio on tullut tutuksi. Tai vaihtoehtoisesti varautuisin sijoittamaan siihen enemmän suojatakseni auton maalipinnan. Teslat siis omaan silmään ovat tällä hetkellä kalliimpia kuin mitä niistä normaalisti joutuisi maksamaan.

Mielestäni on ihan ok kysyä mihin teslajoni oikein tällä tähtää. Ensin rage päälle ja sitten kulkee pitkin seinänvieriä.
Kuten olen jo aikaisemminkin tähän todennut, uskoisin lakiteknisistä syistä käytöksen muuttuneen. Sillon kun asiat näyttäisi rullaavaan eteenpäin oman edun suuntaan niin tehdään sovitut asiat (poistetaan negatiiviset videot ja lopetetaan asiasta julkisesti itkeminen) ja odotellaan asian loppuun viemistä. Jos asia ei etenekkään maaliin toivotulla tavalla voi sotakirveen teroittaa uusiksi. En näe tässä mitään ongelmaa. Toki nämä ovat vain omia arvailuja tilanteesta.

Miten nyt sitten muista kommentoijista tuli mielestäsi kirjoitusasuvihaajia?
Kuten ylempänä totesin, kukin tulkitsee viestit omalla tavallaan. Jos katsot noiden viestien sävyä niin jonkin sortin viha/tuhautuminen/kiukku sieltä paistaa läpi. Ainakin omasta mielestäni.

Mitä ajattelet Teslan toiminnasta?
Tesla on huikea yritys, tulee jyräämään seuraavan 5-10 vuoden aikana yrityksenä. Fanitan kovasti.

Onko ihan jees, että selvästi välttelevät vastuutaan?
Ihan perseestä. Toivon että asiat järjestyy kaikken kannalta tyydyttävästi.

Onko sekin ihan ok, että jokainen yksittäisen asiakkaan pitää olla erikoistunut autoihin, kuten rakenteisiin ja pinnotteisiin, että ehkä uskaltaa ostaa auton?
Eihän se ole toivottua. Mutta kun teknologia eri aloilla kehittyy niin olis se hyvä pyrkiä pysyä mukana oli se tuote mikä tahansa. Esimerkiksi tietokonetta ostettaessa. Tietää käyttötarkoituksen, tietää komponentit jne.

Minä en käsitä lainkaan sellaista mustavalkoista suhtautumista Teslaan tai mihinkään muuhunkaan valmistajaan. Mikään valmistaja ei voi olla täydellinen, mutta vastuunkanto on se erottava tekijä. Nykyään on muutenkin sellainen olo, että pitää itse olla joka alan asiantuntija (laillistettu ravintoterapeutti, lääkäri, juristi, jne), jotta pärjää. Jos kuitenkin kyseenalaistat jotain ihan perustellusti, muututkin "hankalaksi ihmiseksi".

Teslan toiminta on ihan järjestelmällisesti vastuunkannoltaan pielessä. Kun katsoo Suomen Roadsterin tulosta, näkee Suomesta viedyn tuloksen eli rahat pääkonttoriin. Laadunvalvonta heikkeni potkujen takia. Järjetöntä epätoivoa tuloksen takia. Nuo kaikki kikat olivat menestyksekkäitä tekoja shorttaajia vastaan, mutta millä hinnalla muille? Asiakkaat maksavat ja jotkut tosi kalliisti, jos saavat huonon tuotteet.

Siksi on niin tärkeää, että eri valtioilla on kuluttajasuoja. Suomessa se suoja vaan on heikkoa, kun henkilökuntaa on niin vähän ja yritykset ovat lobanneet suojan melko paskaksi. Lisäksi rutistaan, että valtiolla on "liikaa ja turhia" työntekijöitä, no ei ne ainakaan kuluttajansuojapuolella ole.

Kun nämä asiat summaa, niin kyllä jokainen kuluttaja on se apina, jota koijataan. :rolleyes:
Eihän tässä ole mitään epäselvää mikä olisi kuluttajalle parasta. Itse olen elämässä oppinut pitämään itse huolta itsestäni. Mutta onhan se selvää kun oma ymmärrys loppuu niin on luotettava muihin jotka mahdollisesti tietää asiasta enemmän. Tai luotettava että riittävä kuluttajansuoja toimii. Helppoa ei oo olla pieni ihminen suuressa maailmassa. Pieniä nää ongelmat kuitenkin on. Jos pahasti ahdistaa niin voi kirjottaa afrikan lapsille kirjeen kuinka perseestä elämä on kun sadantonnin autosta rapisee maalit pois.
 
Alkuperäinen viestini oli huumormielessä kirjoitettu, siksi hymiökin. Kukin tulkitsee sen miten haluaa. Ja se että se kouraisi sinua kertoo jotain.

Väittäisin tuota kyllä epäonnistuneeksi viestinnäksi silloin puolestasi. Hymiöllä et muuta sitä tosiasiaa, että viestistäsi paistaa läpi oikea mielipiteesi. Varsinkaan kun vertaa viestihistoriaasi, jossa TeslaJonia ja Teslaa olet puolustellut kohtuullisen sinisilmäisesti.
 
Väittäisin tuota kyllä epäonnistuneeksi viestinnäksi silloin puolestasi. Hymiöllä et muuta sitä tosiasiaa, että viestistäsi paistaa läpi oikea mielipiteesi. Varsinkaan kun vertaa viestihistoriaasi, jossa TeslaJonia ja Teslaa olet puolustellut kohtuullisen sinisilmäisesti.
Epäonnistumisia tulee elämässä vastaan jatkuvasti. Leuka pystyyn ja eteenpäin.
 
Kyllä, väärintulkintoja voi tulla kenelle vaan. Otin tuon siksi esille, että se enemmän vaikutti nollapostaukselta ja härnäämiseltä ja itse toivon enemmän perusteluja, jos näkee muiden viestit vain tietyntyyppisinä.
Mutta oli miten oli, tuo ei ole ketjun pääasia.

Juolahti mieleen, että kun Teslaan liittyvien ongelmien määrästä on vaikeaa saada selvyyttä, niin kun Bellingcat-tyyppinen tutkijatiimi saisi jostain sopivaa materiaalia, niin sitä kautta olisi helpompi luoda käsitys tilanteesta. Nyt internetissä on kaikenlaisia teorioita.
 
Kyllä, väärintulkintoja voi tulla kenelle vaan. Otin tuon siksi esille, että se enemmän vaikutti nollapostaukselta ja härnäämiseltä ja itse toivon enemmän perusteluja, jos näkee muiden viestit vain tietyntyyppisinä.
Mutta oli miten oli, tuo ei ole ketjun pääasia.
Näen nää foorumit hidastempoisina keskusteluina. Luonteeseeni kuuluu heittää välillä keskustelun sekaan puolivitsillä letkautuksia. Se on oma tapa pitää keskusteluissa tietty leppoisuus jolla ehkä alitajuisesti taistelee trolleja ja triggeröitymisiä vastaan. Yleisesti jengi ottaa liian tosissaan kaiken ja keskustelut polarisoituu. Totuus hyvin usein lepää jossain siellä keskemmällä. Jos keskustelutyylini on sääntöjen vastaista moderaattorit varmasti puuttuu asiaan. Koita kestää.
 
Sitä kutsutaan myös trollaamiseksi. Mutta yhtä kaikki vastauksia ei näytä saavan täällä asiallisiin kysymyksiin.
Väärinymmärrettynä se tuntuu trollaamiselta. Ja on syytä olettaa että tälläsessä mediassa väärinymmärryksiä tulee joten ymmärrettävää. Tietty asioita voi aina setviä, niin kuin nytkin tässä on tehty.
 
Jotenkin vituttaa tämä firmojen nykyinen tapa toimia yleisesti. Yksityisellä kuluttajalla ei ole mitään väliä paitsi jos itkee riittävästi somessa tai jollain muulla julkisella tavalla. Tästä näkee jatkuvasti kaikkialla esimerkkejä.

Ja Teslan tapauksessa asia hoidetaan vielä sillä ärsyttävällä tavalla eli ei myönnetä julkisesti mitään vaan lahjotaan taustalla. Olisi mielenkiintoista tietää mitä Jonille on luvattu vaikenemisestaan, mutta se on varmasti turha toivo.
 
Pitää toki huomioida, että tässäkin se on henkilökohtainen valinta; Olisi voinut antaa kuluttaja-asiamiehen hoitaa asiaa ottaen muita ongelmista kärsiviä mukaan, viimekädessä takana on koko EU.
 
Pitää toki huomioida, että tässäkin se on henkilökohtainen valinta; Olisi voinut antaa kuluttaja-asiamiehen hoitaa asiaa ottaen muita ongelmista kärsiviä mukaan, viimekädessä takana on koko EU.
Valitettavasti suomalainen kuluttaja-asiamies on melko käsipäivää. Ei yhtään joukkokannetta tähän mennessä mistään aiheesta. Musta lista enintään käytössä ja jotkut yrittäjät paskat nakkaa koko asiamiehestä.
 
Näissähän lähtee keskustelu rönsyilemään vähän joka suuntaan. Se miten Joni asiansa hoitaa ei niinkään kiinnosta.
Iso kiitos Jonille ketjun avaamisesta ja tuosta ensimmäisen postauksen vikalistasta <--se riitti.
 
Siellähän se on tälläkin hetkellä ja on toisessa ketjussa ollut juttua.

Ai vieläkin? Jostain näistä ketjuista luin että ollut jo yli pari viikkoa yllämainitusta syystä, ja tästä on vissiin hetki aikaa. Mahtaako niillä olla sijaisautoa, vai miten asiakas liikkuu korjausta odotellessa.? Huonoa palvelua jos ei tuon hintaiseen autoon saa mitään kärryä alle siksi että american premium on risa.
 
On hänellä sijaisauto, sellaisen saa lähes poikkeuksetta jos uudessa autossa on takuuaikana (hinnasta riippumatta) tielle jättävää teknistä vikaa.

Hyvä niin, ainahan se maanantaikappale voi osua kohdalle. Ensin nuo maaliongelmat sitten akkuongelmat päälle.
 
Ai vieläkin? Jostain näistä ketjuista luin että ollut jo yli pari viikkoa yllämainitusta syystä, ja tästä on vissiin hetki aikaa. Mahtaako niillä olla sijaisautoa, vai miten asiakas liikkuu korjausta odotellessa.? Huonoa palvelua jos ei tuon hintaiseen autoon saa mitään kärryä alle siksi että american premium on risa.
Eipä se autoa kaipaa, kun on kotona karanteenissa ollut jo pidemmän aikaa.
 
Missä ketjussa siitä on juttua? Olettaisi että tämä ketju olisi sopivin käsittelemään tuota yksilöä jossa niitä maalivikojakin (ja tyyppiviikoja) on esiintynyt.
Ei ole ainakaan Joni kertonut täällä Teslan uusista vioista. Auto ei enää käynnistynyt ja epäiltiin, että akku on rikki. Nyt sitten ilmeisesti taas joku uusi vika?
 
Aluksi oli vikaa lataamisen kanssa ja ilmeisesti vaihtoivat akun sinne. Kesti sen muutaman viikon tai viikon, jonka jälkeen vika tuli takaisin ja nyt siellä Vetokujalla odottamassa korjausta. Viimeisin tieto oli, että eivät vielä tiedä mikä on rikki. Toki tästä jo kohta kuukausi.
Sen jälkeen ollut pelkkää koronapäivitystä.
 
Kai se on hyvä tänne purkaa sitä omaa pahaa oloaan.
Maaliskuussa sain M3 Performancen, nyt ajettu noin 2000km. Itse tekniikassa ei ole mitään vikaa mutta viimeistelyssä sitä enemmänkin sitten pientä säädettävää. Odotan 1,5vk päästä ensimmäistä SC huoltoa ja katsotaan mikä tilanne on sen jälkeen. Odotan, että saavat jotain kuntoon ja jotain ei ekalla kertaa. En kuitenkaan odota vastausta, että emme tee mitään/ei voida tehdä mitään, jos näin tulee, niin sitten auto voikin olla pian uudella omistajalla.
Kaikkea ei silloin huomannut vastaanotossa ja kyselinkin, että jos jotain tulee, niin SC huoltoa vaan tekemään.

"Ongelmat" jotka olen havainnut tässä kuukauden aikana.
- Toinen etuvalo sisemmällä kuin toinen
- Takaovet eivät ole oikealla kohdallaan chromin kanssa
- Frunkin luukku ei ole keskellä
- Kuljettajan ovessa näkyy tikkaukset liitoskohdissa
- Maalia puuttuu ovien sisäpuolelta, eli kun avaa oven niin näkee valkoinen pohjamaali oven ja rungon välissä
- A-pilari apukuskin puolella koskettaa runkoa, tästä onkin alussa maininta, että kuluttaa maalin ja sitten alkaa ruostumaan
- Sisäpuolella matkustajan puolen pilarissa jotain jälkiä kankaassa, näkyy kun aurinko siihen paistaa
- Takapuskurissa pieni viiva mistä puuttuu maalia
- Vasemman takaoven listan kohdalla pari täppää mistä maali irronnut
- Molemmat etuosan etukolmiot, muoviset kolmiot, jotka ovat ennen sivulasia, molemmat päistään irti
- Paljon tuulen ininää kuskinpuoleisessä lasissa, ei ilmeisesti painu tarpeeksi karmia vasten, että olisi tiivis
- Huomaa kun ajelee motarilla, niin ääntä tulee enemmän kuin edellisessä autossani, joka oli noin 30t auto ja VAGilta, lasi katto tekee osan koska ilmeisesti ohutta lasia, joka puolella, että saatu keveämmäksi
- Kuskin sisäpuoleinen päänkohdalla oleva paneeli repsottaa toisesta reunaa, ei tunnu menevän paikalleen painamalla eli varmaan joku klipsu rikki, ei ongelmaa apukuskin puolella
- Takaluukussa apukuskin puolella, runko ja luukku ilmeisesti hinkannut vähän toisiinsa, että maalia kulunut pois, ei näy vielä pohjamaali

Muuten auto on siis kunnossa tekniikan osalta ja muuten pelittää hyvin. Ajaminen on parempaa kuin edellisellä autolla mutta laadultaan ulkoisesti ja vähän sisäisestikin vaikuttaa käytetyltä jolla on jo kilometrejä alla, kun paikat "repsottaa".
Lisäksi jos näitä ei saada kuntoon, niin taidan katsella jotain muuta ja eri hintaluokan autoa, koska ei vaan omaan ajatukseen mahdu, että saan huonompaa laatua kalliimmalla mitä saisin muualta halvemmalla. Pitää sitten katsella miten tästä pääsee eroon, jos siihen päätökseen tulee ja mitä sitten alle.

Näistä toki huomaa, että aloitteva yritys on kyseessä mutta ei Teslassa itse ajettavuuden jne. kanssa vikaa ole kuin se, että odotellaan ehkä se 5-10v vielä, niin tilanne voi olla laadullisesti parempi.

Toki uuden auton ostaminen ei ole koskaan järkevää mutta nyt kävi näin.

Näillä ajoilla, voin sanoa, että kiva kaupunkiajoon mutta pidemmille motarimatkoille ei ehkä se kaikken "kivoin".
 
Kai se on hyvä tänne purkaa sitä omaa pahaa oloaan.
Maaliskuussa sain M3 Performancen, nyt ajettu noin 2000km. Itse tekniikassa ei ole mitään vikaa mutta viimeistelyssä sitä enemmänkin sitten pientä säädettävää. Odotan 1,5vk päästä ensimmäistä SC huoltoa ja katsotaan mikä tilanne on sen jälkeen. Odotan, että saavat jotain kuntoon ja jotain ei ekalla kertaa. En kuitenkaan odota vastausta, että emme tee mitään/ei voida tehdä mitään, jos näin tulee, niin sitten auto voikin olla pian uudella omistajalla.
Kaikkea ei silloin huomannut vastaanotossa ja kyselinkin, että jos jotain tulee, niin SC huoltoa vaan tekemään.

"Ongelmat" jotka olen havainnut tässä kuukauden aikana.
- Toinen etuvalo sisemmällä kuin toinen
- Takaovet eivät ole oikealla kohdallaan chromin kanssa
- Frunkin luukku ei ole keskellä
- Kuljettajan ovessa näkyy tikkaukset liitoskohdissa
- Maalia puuttuu ovien sisäpuolelta, eli kun avaa oven niin näkee valkoinen pohjamaali oven ja rungon välissä
- A-pilari apukuskin puolella koskettaa runkoa, tästä onkin alussa maininta, että kuluttaa maalin ja sitten alkaa ruostumaan
- Sisäpuolella matkustajan puolen pilarissa jotain jälkiä kankaassa, näkyy kun aurinko siihen paistaa
- Takapuskurissa pieni viiva mistä puuttuu maalia
- Vasemman takaoven listan kohdalla pari täppää mistä maali irronnut
- Molemmat etuosan etukolmiot, muoviset kolmiot, jotka ovat ennen sivulasia, molemmat päistään irti
- Paljon tuulen ininää kuskinpuoleisessä lasissa, ei ilmeisesti painu tarpeeksi karmia vasten, että olisi tiivis
- Huomaa kun ajelee motarilla, niin ääntä tulee enemmän kuin edellisessä autossani, joka oli noin 30t auto ja VAGilta, lasi katto tekee osan koska ilmeisesti ohutta lasia, joka puolella, että saatu keveämmäksi
- Kuskin sisäpuoleinen päänkohdalla oleva paneeli repsottaa toisesta reunaa, ei tunnu menevän paikalleen painamalla eli varmaan joku klipsu rikki, ei ongelmaa apukuskin puolella
- Takaluukussa apukuskin puolella, runko ja luukku ilmeisesti hinkannut vähän toisiinsa, että maalia kulunut pois, ei näy vielä pohjamaali

Muuten auto on siis kunnossa tekniikan osalta ja muuten pelittää hyvin. Ajaminen on parempaa kuin edellisellä autolla mutta laadultaan ulkoisesti ja vähän sisäisestikin vaikuttaa käytetyltä jolla on jo kilometrejä alla, kun paikat "repsottaa".
Lisäksi jos näitä ei saada kuntoon, niin taidan katsella jotain muuta ja eri hintaluokan autoa, koska ei vaan omaan ajatukseen mahdu, että saan huonompaa laatua kalliimmalla mitä saisin muualta halvemmalla. Pitää sitten katsella miten tästä pääsee eroon, jos siihen päätökseen tulee ja mitä sitten alle.

Näistä toki huomaa, että aloitteva yritys on kyseessä mutta ei Teslassa itse ajettavuuden jne. kanssa vikaa ole kuin se, että odotellaan ehkä se 5-10v vielä, niin tilanne voi olla laadullisesti parempi.

Toki uuden auton ostaminen ei ole koskaan järkevää mutta nyt kävi näin.

Näillä ajoilla, voin sanoa, että kiva kaupunkiajoon mutta pidemmille motarimatkoille ei ehkä se kaikken "kivoin".

Noin siis 2000 km kokemuksella. Vähän luulen että huollossa ei ihan kaikkia ongelmia voi ratkaista, jos koko vehje on kasattu päin sitä itteään ja vähän sinnepäin sekin huonosti. Mutta eipä silti, koska et ole tehnyt mitään salaista diiliä valmistajan kanssa, niin odotan raporttia mitä huollon jälkeen on parantunut ja mitä ei.
 
Noin siis 2000 km kokemuksella. Vähän luulen että huollossa ei ihan kaikkia ongelmia voi ratkaista, jos koko vehje on kasattu päin sitä itteään ja vähän sinnepäin sekin huonosti. Mutta eipä silti, koska et ole tehnyt mitään salaista diiliä valmistajan kanssa, niin odotan raporttia mitä huollon jälkeen on parantunut ja mitä ei.
Joo ei ole kyllä sellaista ongelmaa. Odotin, että 2020 mallit olisivat olleet paremmassa kunnossa kun kerran saivat sen jonkun rankingin vielä takaisin. Mutta selkeästi ei vaan ole sitä mitä olin kuvitellut. Lisäksi kun kävin koeajamassa LR mallia, niin se tuntui kyllä paremmin "tiivistetyltä".
 
Joo ei ole kyllä sellaista ongelmaa. Odotin, että 2020 mallit olisivat olleet paremmassa kunnossa kun kerran saivat sen jonkun rankingin vielä takaisin. Mutta selkeästi ei vaan ole sitä mitä olin kuvitellut. Lisäksi kun kävin koeajamassa LR mallia, niin se tuntui kyllä paremmin "tiivistetyltä".

Olihan tuossa kuitenkin sellaista listaa asioista mitä ei edes pysty korjaamaan, purkamatta ja kasaamatta kokonaan. Ja ongelmia mitkä näkyy vasta tulevaisuudessa, kun korroosio iskee sinne missä maalia ei ole, tai kuluman kautta sitä tulee. Jos tuonkin tavarantarkastajan kautta käyttäisi ja saisi raportin. Yksi sellainen on jo nähty.

Maahantuojan tai valmistajan vastausta ei taasen ole nähty jostain syystä. Kyllähän epäkurantista tuotteesta pitäisi jotain hyvää saada. Tai sitten pistät sen vaan kiertoon.
 
Oman viat tähän mennessä:
- Maalissa on roska takapenkin kynnyksellä.
Ei kiinnosta minua.
- Katto/takalasi oli asennettu vinoon ja lasi myöhemmin halkesi valmistusvirheen vuoksi.
Vaihdettiin takuuseen. Sain sijaisautoksi Model S:n, jossa oli Ludicrous+-moodi. Harmi, ettei ruuhka-aikaan päässyt paljon kokeilemaan kulkuja. Muuten ei valittamista, mutta huoltoon pääsemisessä kesti pitkään ja kaksi sovittua aikaa peruttiin edellisenä päivänä. Se ei ollut kovin ammattimaista toimintaa.
 
Pesun ja renkaiden jälkeen huomattu
- Pohjasta puuttuu pari ruuvia mitkä pitää jotain muovia paikallaan, ilmeisesti se etupyörien muovi jatkuu sinne
- Parista kohtaa puuttuu maalia, että näkyy pohjamaalit
 
OT:
En ota kantaa millään tavalla pelkästään Teslaan, vaan tuotteeseen yleisesti. Nyt kun tiedetään yleisesti, että joku tuote on tehty vähän hutiloiden/sieltä tänne päin tmv. ja/tai siinä on jokin yleisesti tiedetty vika, niin mikä ihme saa porukan ottamaan noita vastaan? Ei kait ne tässä tapauksessa autokaupassa aseella uhkaa, että nimi paperiin ja rahat tänne? Suurin osa nyt yleisessä tiedossa olevista vioista tämän Teslan osin voi kuitenkin tarkastaa hyvin helposti luovutuksen yhteydessä autoliikkeen tiloissa myyjän kanssa. Näin ainakin itse olen toiminut toisten merkkien luovutuksien yhteydessä ja jos on jotain reklamoitavaa, niin auto&rahat ei liiku mihinkään suuntaan, kunnes asiat ovat paperilla ja selviä molemmin puolin.
 
OT:
En ota kantaa millään tavalla pelkästään Teslaan, vaan tuotteeseen yleisesti. Nyt kun tiedetään yleisesti, että joku tuote on tehty vähän hutiloiden/sieltä tänne päin tmv. ja/tai siinä on jokin yleisesti tiedetty vika, niin mikä ihme saa porukan ottamaan noita vastaan? Ei kait ne tässä tapauksessa autokaupassa aseella uhkaa, että nimi paperiin ja rahat tänne? Suurin osa nyt yleisessä tiedossa olevista vioista tämän Teslan osin voi kuitenkin tarkastaa hyvin helposti luovutuksen yhteydessä autoliikkeen tiloissa myyjän kanssa. Näin ainakin itse olen toiminut toisten merkkien luovutuksien yhteydessä ja jos on jotain reklamoitavaa, niin auto&rahat ei liiku mihinkään suuntaan, kunnes asiat ovat paperilla ja selviä molemmin puolin.
Halusin kokeilla ja omistaa sähköautoa. Tesla oli omasta mielestäni se järkevin vaihtoehto. Mutta nyt kun miettii jälkeen päin niin edellinen oli parempi.
 
Halusin kokeilla ja omistaa sähköautoa. Tesla oli omasta mielestäni se järkevin vaihtoehto. Mutta nyt kun miettii jälkeen päin niin edellinen oli parempi.

Varmaan hyvä onkin, ei siinä mitään, omaan käyttöön se ei tällä hetkellä sovellu. Mutta silti, miksi vastaanottaa ylipäätään mikään tuote, ennen kuin tarkastaa yleisesti tiedossa olevat viat ja puutteet?

Onhan noita itsellenikin vastaan tullut uusia autoja hintaluokassa ~12k-70k, että niitä seisotetaan pajalla jopa 2kk luovutushuollon löydöksien ja luovutuksen yhteydessä löydettyjen vikojen/puutteiden takia. Vituttaa ja rankasti, mutta ihan kaikessa ei vaan voi antaa periksi ja tuon 2kk:n yksilön kohdalla kompensaatio olisi ollut tyyliin kahvit ja kuiva pulla, niin vein sitten loppuun asti. Homma tuli luovutusviivästystä lukuunottamatta hoidettua todella mallikkaasti myyjän, maahantuojan ja valmistajan osin.
 
Auton omistaminen on muutenkin sellanen ressisyöpä että vakavasti harkitsen siirtymistä puhtaasti liisaukseen. Uus auto alle, maksat kuukausimaksun, ei ressiä. Tuleeko kalliimmaksi? Mahdollisesti, joskus ei. Ressi on vittumainen vaiva joka voi johtaa moneen negatiiviseen asiaan elämässä, sen poistamisesta voin kiltisti maksaa extraa. Jos ois liikaa rahaa niin kyllä mä Teslan silti ostasin ihan vaan koska cool. Sit ku syöpyy puhki niin ajaa jyrkänteeltä alas.. ja koittaa hyppää ulos ajoissa.
 
Varmaan hyvä onkin, ei siinä mitään, omaan käyttöön se ei tällä hetkellä sovellu. Mutta silti, miksi vastaanottaa ylipäätään mikään tuote, ennen kuin tarkastaa yleisesti tiedossa olevat viat ja puutteet?

Onhan noita itsellenikin vastaan tullut uusia autoja hintaluokassa ~12k-70k, että niitä seisotetaan pajalla jopa 2kk luovutushuollon löydöksien ja luovutuksen yhteydessä löydettyjen vikojen/puutteiden takia. Vituttaa ja rankasti, mutta ihan kaikessa ei vaan voi antaa periksi ja tuon 2kk:n yksilön kohdalla kompensaatio olisi ollut tyyliin kahvit ja kuiva pulla, niin vein sitten loppuun asti. Homma tuli luovutusviivästystä lukuunottamatta hoidettua todella mallikkaasti myyjän, maahantuojan ja valmistajan osin.
Onhan se totta, että olisi pitänyt tarkastaa paremmin ja jättää se siihen. Kävin kyllä asiat läpi luovutuksessa ja kyselin, että miten toimitaan jos jotain löytyy myöhemmin. Koronan takia luovutus oli aika etäinen. Kaikkea en edes osannut syynätä silloin läpi ja osa paljastui vasta jälkeenpäin kun autolla tuli ajeltua sen mitä korona sallii.
 
Auton omistaminen on muutenkin sellanen ressisyöpä että vakavasti harkitsen siirtymistä puhtaasti liisaukseen. Uus auto alle, maksat kuukausimaksun, ei ressiä. Tuleeko kalliimmaksi? Mahdollisesti, joskus ei. Ressi on vittumainen vaiva joka voi johtaa moneen negatiiviseen asiaan elämässä, sen poistamisesta voin kiltisti maksaa extraa. Jos ois liikaa rahaa niin kyllä mä Teslan silti ostasin ihan vaan koska cool. Sit ku syöpyy puhki niin ajaa jyrkänteeltä alas.. ja koittaa hyppää ulos ajoissa.

Ottaisin kyllä heti itse liisarin jos ne olisi järkevän hintaisia. Kun ne on yleensä mitoitettu 48kk/40tkm. Niin siitä ylöspäin maksaa jo aika paljon.

On niissäkin omia pieniä pränttejä mutta en ole kuullut, että liisarin lopussa kellekään olisi tullut sanomista.
 
Viimeksi muokattu:
Ottaisin kyllä veti itse liisarin jos ne olisi järkevän hintaisia. Kun ne on yleensä mitoitettu 48kk/40tkm. Niin siitä ylöspäin maksaa jo aika paljon.

On niissäkin omia pieniä pränttejä mutta en ole kuullut, että liisarin lopussa kellekään olisi tullut sanomista.
Joo toi on iso juttu jos tulee kilometrejä. Itellä riittäs hyvin sellanen 10-20tkm vuodessa. Pystys puristaa alle 10tkm varmaan helposti. Pääkaupunkiseudulla kun asuu ja vain pääosin täällä liikkuu.
 
Tuo on kyllä harmi, ettei kasauksen ja maalauksen laadunvalvontaa saada kuntoon Teslalla. Ei kuitenkaan hirveästi ole vaihtoehtoja toistaiseksi, jos haluaa tehokkaan täyssähköauton, joka on hyvä ajaa.

En tunne minkä verran Performance eroaa Long Rangesta, mutta yksi syy @Tege mainitsemaan kovempaan meluun on varmaan isommat renkaat ja mahdollisesti erilaiset puslat alustassa. Ainakin Bemarilla perus 3-sarjan ja M3:n välillä on ihan erilaiset tukivarret puslineen, joista M3 tarjoaa tarkempaa ohjausvastetta kovemman melun kustannuksella. Liekkö Teslalla samaa?

Omaan kiesiini vaihdoin 225/50R17 Nokian Hakka Blue 2 renkaiden tilalle 225/45R18 GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5 rullat ja näillä melu kasvoi jonkin verran, mutta samalla ajettavuus ja pito parani reilusti enemmän. Vaikea sanoa toki minkä verran ajettavuus parani kevyempien vanteiden, erilaisen pintakuvion sekä seoksen ja minkä verran pelkän profiilin muutoksen takia, mutta ero on kuitenkin havaittava. Eli kääntäen Teslaan, korkeammalla profiililla ja kapeammalla renkaalla voi saada melua laskettua aika paljonkin, mutta ajettavuuden kustannuksella.
 
Tuo on kyllä harmi, ettei kasauksen ja maalauksen laadunvalvontaa saada kuntoon Teslalla. Ei kuitenkaan hirveästi ole vaihtoehtoja toistaiseksi, jos haluaa tehokkaan täyssähköauton, joka on hyvä ajaa.

En tunne minkä verran Performance eroaa Long Rangesta, mutta yksi syy @Tege mainitsemaan kovempaan meluun on varmaan isommat renkaat ja mahdollisesti erilaiset puslat alustassa. Ainakin Bemarilla perus 3-sarjan ja M3:n välillä on ihan erilaiset tukivarret puslineen, joista M3 tarjoaa tarkempaa ohjausvastetta kovemman melun kustannuksella. Liekkö Teslalla samaa?

Omaan kiesiini vaihdoin 225/50R17 Nokian Hakka Blue 2 renkaiden tilalle 225/45R18 GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5 rullat ja näillä melu kasvoi jonkin verran, mutta samalla ajettavuus ja pito parani reilusti enemmän. Vaikea sanoa toki minkä verran ajettavuus parani kevyempien vanteiden, erilaisen pintakuvion sekä seoksen ja minkä verran pelkän profiilin muutoksen takia, mutta ero on kuitenkin havaittava. Eli kääntäen Teslaan, korkeammalla profiililla ja kapeammalla renkaalla voi saada melua laskettua aika paljonkin, mutta ajettavuuden kustannuksella.
Ongelma ei ole niinkään se rengasmelu, sen ymmärrän mutta vaan se miten tuuli suhisee ja inisee kun tiivisteet ei pidä. Kitkat maaliskuusta ollut alla 18" ja siitä sitten hetki sitten vaihdoin kesänakit alle 20".
 
Ongelma ei ole niinkään se rengasmelu, sen ymmärrän mutta vaan se miten tuuli suhisee ja inisee kun tiivisteet ei pidä. Kitkat maaliskuusta ollut alla 18" ja siitä sitten hetki sitten vaihdoin kesänakit alle 20".
Okei, no tuulensuhinat toki sitten erikseen. Ehkä se tosiaan on jotenkin väärin säädetty se ovi sitten ja ei sulkeudu kunnolla. Noh, toivotaan, että laittavat auton takuuseen kuntoon ilman kohtuutonta tappelua.
 
Okei, no tuulensuhinat toki sitten erikseen. Ehkä se tosiaan on jotenkin väärin säädetty se ovi sitten ja ei sulkeudu kunnolla. Noh, toivotaan, että laittavat auton takuuseen kuntoon ilman kohtuutonta tappelua.
Joo nyt tuli ajeltua pätkä kesänakeilla, niin olihan se kivaa ajelua. Kitkoihin nähden mukavammat ja hiljaisemmat vaikka ovatkin ne vakiot 20". Se mitä tuossa tubea katselin, niin aika monessa ei valkoisessa kun ovet avaa näkyy se pohjamaali sieltä etuoven ja lokarin välillä, siellä missä ovi kiinnitetään runkoon. Oli jopa tässä uudessa Y-mallissa kun katselin sen esittelyä tubessa ja ppf laittoa, niin näkyi siinä.
 
Joo nyt tuli ajeltua pätkä kesänakeilla, niin olihan se kivaa ajelua. Kitkoihin nähden mukavammat ja hiljaisemmat vaikka ovatkin ne vakiot 20". Se mitä tuossa tubea katselin, niin aika monessa ei valkoisessa kun ovet avaa näkyy se pohjamaali sieltä etuoven ja lokarin välillä, siellä missä ovi kiinnitetään runkoon. Oli jopa tässä uudessa Y-mallissa kun katselin sen esittelyä tubessa ja ppf laittoa, niin näkyi siinä.
Tuossahan taitaa olla Michelin PILOT SPORT 4 S renkaat vakiona? Niitähän on kyllä kehuttu joka paikassa, että ei ihme jos tuntuvat hyviltä.

Ilmeisesti nuo maalataan maalia säästäen eli sitä ruiskutetaan vain sinne, minne tarvitaan. Ohjelmoinnissa sitten vissiin käynyt pieni ylioptimointi ja maalia ei tule juuri lainkaan tuonne saranakohtaan. Vai olisiko niin, että ovet maalataan autosta irti ja kiinnitetään maalauksen jälkeen, jolloin jää noita tyhjiä kohtia? Yleensähän ovet kiinnitetään ennen maalausta ja sitten ne irrotetaan uudelleen sisustan kasausta varten. Robotti myös avaa ja sulkee ovet, jotta päästään maalaamaan joka puolelta. Lopuksi ovet laitetaan takaisin paikoilleen.
 
Tuossahan taitaa olla Michelin PILOT SPORT 4 S renkaat vakiona? Niitähän on kyllä kehuttu joka paikassa, että ei ihme jos tuntuvat hyviltä.

Ilmeisesti nuo maalataan maalia säästäen eli sitä ruiskutetaan vain sinne, minne tarvitaan. Ohjelmoinnissa sitten vissiin käynyt pieni ylioptimointi ja maalia ei tule juuri lainkaan tuonne saranakohtaan. Vai olisiko niin, että ovet maalataan autosta irti ja kiinnitetään maalauksen jälkeen, jolloin jää noita tyhjiä kohtia? Yleensähän ovet kiinnitetään ennen maalausta ja sitten ne irrotetaan uudelleen sisustan kasausta varten. Robotti myös avaa ja sulkee ovet, jotta päästään maalaamaan joka puolelta. Lopuksi ovet laitetaan takaisin paikoilleen.
Joo juuri nuo alla, 235/25ZR20.

Shanghain videossa näkyy, että maalataan ovet kiinni ja avataan ja maalataan.


Mutta ei tuosta kyllä vaikka ovet avataan, niin pääse sinne koloon se maali kun on juuri tuossa oven ja etupuskurin välissä eli ei sinne juurikaan suihku taida mennä. Kasauksessa taas on sitten ovet poissa.
Tässä tuo Model Y missä laittavat PPF paikalleen, niin kohdassa 1.44 näkyy tuo kohta missä ei ole maalia muuta kuin pohjamaali.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 413
Viestejä
4 507 021
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom