Tesla Model 3 tyyppiviat sekä maalijutut

Noista virheistä ja ongelmista jotka pitäisi huomata luovutuksen yhteydessä: eikös Teslan voinut myös palauttaa jonkin ajan kuluessa ilman kysymyksiä? Eli kotona vielä suurennuslasilla tarkistus, ja jos huomaa jotain merkittävää jota ei luovutuksessa kirjattu ylös, niin palautukseen vain.

Eipä siinä, pitäisihän Teslan nyt ehdottomasti saada laatu ihan keskivertovalmistajan tasolle.
 
Noista virheistä ja ongelmista jotka pitäisi huomata luovutuksen yhteydessä: eikös Teslan voinut myös palauttaa jonkin ajan kuluessa ilman kysymyksiä? Eli kotona vielä suurennuslasilla tarkistus, ja jos huomaa jotain merkittävää jota ei luovutuksessa kirjattu ylös, niin palautukseen vain.

Eipä siinä, pitäisihän Teslan nyt ehdottomasti saada laatu ihan keskivertovalmistajan tasolle.
On siinä.
"7 päivää ja alle 1600km, niin ottavat takaisin."
 
Koska kyseessä on etämyynti, on palautusaika 14vrk. Mutta toki tähän ei voi vedota jos kilometrejä on kertynyt selvästi normaalia koeajolenkkiä enemmän.
 
Itseasiassa tuo 14 vuorokauden peruutusaika auton etäkaupassa alkaa siitä päivästä, kun myyjä on antanut peruutusohjeet ostajan tietoon. Ei auton luovutushetkestä.
Jotain lähdettä tälle? Kaikki ehdot mitä netistä löytyy mainitsee ajan alkavan rekisteröintihetkestä tai ajoneuvon vastaanottamisesta (käytännössä sama asia). Joissain mainittu erikseen, että jos kyseessä uusi auto, mahdollinen arvonalenema (eli ajetut kilometrit) pitää korvata.
 
Tuli tässä mieleen vielä nämä sisälokasuojat, niin nämähän on Teslassa, ainakin model 3:ssa jotain paksua huopaa. Mietin, että edellisessä autossani ne olivat ihan muovia mitkä oli sitten korin, että rungon päästä napattu kiinni.
Koska tämä selittäisi sen miksi auton takaosaan pääsee todella paljon kiveä ja muuta.

Toki siellä on myös tämmöinen pohjamuovi mihin on suora yhteys, koska tuo sisälokasuoja ei ole tehty oikein. Tuntuu, että sen tekemisessä on säästetty tai sitten se on tehty sinne Kaliforniaan.


Tässä ehkä pahimman pään tapaus
 
Tuli tässä mieleen vielä nämä sisälokasuojat, niin nämähän on Teslassa, ainakin model 3:ssa jotain paksua huopaa. Mietin, että edellisessä autossani ne olivat ihan muovia mitkä oli sitten korin, että rungon päästä napattu kiinni.
Koska tämä selittäisi sen miksi auton takaosaan pääsee todella paljon kiveä ja muuta.

Toki siellä on myös tämmöinen pohjamuovi mihin on suora yhteys, koska tuo sisälokasuoja ei ole tehty oikein. Tuntuu, että sen tekemisessä on säästetty tai sitten se on tehty sinne Kaliforniaan.


Tässä ehkä pahimman pään tapaus
Ei helvetti, tommoisen kasan kun antaa olla suomen ilmastossa muutaman vuoden niin saa teslan ajaa rälläkällä takaikkunan kohdilta poikki ja hitsata uuden perän kiinni :)... Itsellä on baierilaisessa mutterivääntimessä takaa yksi pohjamuovi vähän halki ja sinne kertyy vuosien saatossa sellainen 1cm paksu kerros soraa 30x20cm alueelle. Tuossa on ehjään teslaan tullut 20kg kamaa vuodessa...

Eihän tollasta voi ottaa kuin korkeintaan liisari-autoksi, jos omia rahojaan sitoo kiinni niin jollain tasolla on latvasta laho (sori, ei ollut tarkoitus haukkua sinua :))...
 
Ei helvetti, tommoisen kasan kun antaa olla suomen ilmastossa muutaman vuoden niin saa teslan ajaa rälläkällä takaikkunan kohdilta poikki ja hitsata uuden perän kiinni :)... Itsellä on baierilaisessa mutterivääntimessä takaa yksi pohjamuovi vähän halki ja sinne kertyy vuosien saatossa sellainen 1cm paksu kerros soraa 30x20cm alueelle. Tuossa on ehjään teslaan tullut 20kg kamaa vuodessa...

Eihän tollasta voi ottaa kuin korkeintaan liisari-autoksi, jos omia rahojaan sitoo kiinni niin jollain tasolla on latvasta laho (sori, ei ollut tarkoitus haukkua sinua :))...
En minä tästä ota nokkiini.

Pistin reklamaatiota jo Teslalle ja kun ehdotin kaupanpurkua, niin aika nopeasti tuli vastausta. Ei koskaan ennen näin nopeasti ole tapahtunut mitään.

Perustin asiani näihin

Kuluttajalla on oikeus vaatia, että uusi auto on virheetön. Kyseessä on virhe, jos auto ei vastaa kyseiseltä automallilta yleisesti odotettavaa tavanomaista laatua. Virhe ei välttämättä koske vain yksittäistä autoa, vaan se voi esiintyä myös kokonaisessa sarjassa autoja. Tällaisessa tapauksessa kaikki autot voivat olla virheellisiä.

Autot ovat tasoltaan ja laadultaan erilaisia.

Myyjä vastaa virheestä, joka on ollut autossa luovutushetkellä, vaikka virhe ilmenisi myöhemminkin. Kuluttajansuojalain mukaan virheen oletetaan olleen olemassa jo luovutushetkellä, jos se ilmenee kuuden kuukauden kuluessa luovutuksesta.
 
@Tege siis oliko sinulla vielä autossa palautus mahdollinen?

Ei tuo lista pikkuvikoja ainakaan yhtään vähemmän varmasti ala harmittamaan ajan myötä. Itse palauttaisin ja polttaisin vaikka tuumaustupakan ja miettisin muita vaihtoehtoja.
 
@Tege siis oliko sinulla vielä autossa palautus mahdollinen?

Ei tuo lista pikkuvikoja ainakaan yhtään vähemmän varmasti ala harmittamaan ajan myötä. Itse palauttaisin ja polttaisin vaikka tuumaustupakan ja miettisin muita vaihtoehtoja.
Ei ole enää palautusmahdollisuutta. Se meni umpeen jo. En oikeastaan noudon jälkeen ajanut autolla kun koronarajoitukset iski sillä hetkellä ja auto oli seisomassa pihassa.
Tiedän, että olisi pitänyt vaan palauttaa silloin heti mutta kuten aikaisemmin totesin tuolla, että olisi pitänyt sanoa ei mutta Tesla sanoi kyllä, se haave oli toteutettu, että oma Tesla.

Eihän se varmaan pidemmän päälle harmita mutta oisin silti halunnut sen olevan jotain muuta. Ymmärrän viat mitkä tulee esim. vuodessa mutta alusta asti, niin se vähän vaan rassaa. Kun menihän tuohon kumminkin aika paljon rahaakin.
 
Ymmärrän viat mitkä tulee esim. vuodessa mutta alusta asti, niin se vähän vaan rassaa. Kun menihän tuohon kumminkin aika paljon rahaakin.
Melkein suosittelen näkemään sen vaivan, että olet kuluttajaneuvojaan yhteydessä. Viat ovat kuitenkin sellaisia, ettei niitä kaikkia voi huomata luovutushetkellä, olet hyvin dokumentoinut ja asiasta ollut yhteydessä myyneeseen tahoon.

Toivottavati saat kuntoon.

E: Ja siis, ihan käsittämätöntä toimintaa Teslan suunnasta.
 
Melkein suosittelen näkemään sen vaivan, että olet kuluttajaneuvojaan yhteydessä. Viat ovat kuitenkin sellaisia, ettei niitä kaikkia voi huomata luovutushetkellä, olet hyvin dokumentoinut ja asiasta ollut yhteydessä myyneeseen tahoon.

Toivottavati saat kuntoon.
Joo pitää soitella ensi viikolla Teslan suuntaan ja kysyä mikä on tilanne. Haluan vain asian nopeasti pois alta, niin pääsen miettimään miten etenen asian kanssa.
Vaikea on kyllä saada oikeita henkilöitä kiinni, että voisi ihan käydä asian läpi. Sähköpostit kaikki on vaan yleisiä maileja.
 
Ostettua ja käyttöönotettua autoa on ollut aina"mahdoton" palautaa (jo 80-luvulla), silloin sentään sopivalla argumentaatiolla sai asian kuntoon - nyt on ainoa vaihtoehto some-huoraus jos asiaansa haluaa edistää ja sekään ei lopulta tuota mitään lopputulosta vuosiin... Paras ja ainoa vaihtoehto nykyään on olla tekemättömissä paskan kanssa, mutta jos sellaiseen (ihan mihin tahansa) satut kätesi työntämään niin siinäpähän olet, kuluttajjaneuvonta tosiaan voi auttaa, mutta vähän eri asia vääntää vuosia sen kautta 20e porakoneesta kuin 70ke autosta - eli löysässä hirressä olet koko ajan...
 
Kun näitä viestejä lukee, niin tuntuu uskomattomalta, että kyse on ns. länsiautosta. Kuulostaa laadun puolesta jonkun kiinalaisen aloittelevan automerkin tuotoksilta. Ei mikään itseään kunnioittava länsimerkki asenna auton osia vähän sinnepäin. Varsinkaan kun se auton kokoaminen ei ole mitään rakettitiedettä ja sitä on tehty moitteettomasti vuosikymmeniä isompien valmistajien tehtailla ongelmitta. Ei se maalauskaan kyllä ole niin ylivoimaista, joten vähän tuntuu, että Musk näyttää keskaria ostajille joka välissä.
 
vähän tuntuu, että Musk näyttää keskaria ostajille joka välissä.
Väittäsin että kyseessä on säästöt ja jälkipuinti siitä kun Musk yritti tehdä linjastosta 100% automaattisen huomaten et vituiks meni. Miks ihmeessä Musk (tai kukaan pisnismies) näyttelis huvikseen keskisormea asiakkailleen?
 
Pilvipää mikä pilvipää, jokavalmistaa ylihintaisia autoja idiooteille. Apple tosin tekee tuota samaa
 
Tuohan nyt ajaa melkein itsestään, niin onko se nyt niin jetsulleen :hmm: :) jos noin käy.

Miten niin *melkein*? Johan tästäkin onnettomuudesta tuli juuri kuluneeksi neljä vuotta:

Eikö vieläkään ole valmista?
 
Miten niin *melkein*? Johan tästäkin onnettomuudesta tuli juuri kuluneeksi neljä vuotta:

Eikö vieläkään ole valmista?

Vaatinee säätöä vielä, onneksi on betatestaajia tienpäällä ihan hyvin.
Mitä edelliseen tulee niin onhan se nyt melko outoa että ratti jää käteen uudessa autossa. Jokainen joka on joskus vaihtanut ratin, tietää ettei sen kiinnittäminen kovin kummoinen homma ole, eikä sitä edes tumpelo voi ryssiä.


Tälläinen tuli vastaan, palokunnat alkaa varautua sähköautojen yleistymiseen ja vastaamaan uudenlaisiin haasteisiin.

Hmm... kuuluis varmaan toiseen ketjuun mutta alkuperäinen idea tästä katosi jo aikaa sitten.
 
Tästä ketjusta on tullut sellanen Teslavihaajien rinkirunkkuketju. Mutta ihan hyödyllistäkin infoa Jonilta ja Tegeltä.
 
Oma keissi on edennyt, että reklamaatioon on kyllä reagoitu mutta suoraa linjausta en ole oikein saanut selville miten hommat nyt etenee. On tarjottu esim. uutta autoa nykyisen tilalle jne. mutta kuitenkaan ei suoraa vastausta keneltäkään, että miten nyt edetään oikeasti.
Pyysin tänään viimeksi, että antaa minulle jonkun henkilön tiedot kenellä on päätäntävalta ja voi sanoa miten prosessit menee, niin soitan hänelle ja käyn asian läpi hänen kanssaan.
 
Tästä ketjusta on tullut sellanen Teslavihaajien rinkirunkkuketju. Mutta ihan hyödyllistäkin infoa Jonilta ja Tegeltä.
Sanoisinpa, että mitä autopilottiin tulee, niin Tesla on kyllä ansainnut vinoilua ihan koko rahan edestä.

Neljä vuotta sitten:

Tänä vuonna:
"In April 2020, Tesla released a "beta" feature to recognize and respond to stop signs and traffic lights"

Onko tätä oikeasti markkinoitu myös Model 3:n ostajille ominaisuutena, joka on käytössä "ihan pian"?
Coming later this year:​
  • Recognize and respond to traffic lights and stop signs.
  • Automatic driving on city streets.
 
Vaikka Teslalla kehittäminen on kestänytkin, niin mikään nykyinen auto ei tule saamaan FSD:ta koska laitteisto mitä on asennettu ei riitä. Esim. takatutka ei ole riittävä ja Tesla on sen itsekin myöntänyt.
 
Johtuiskohan siitä, että teslat on laadultaan täyttä paskaa?
Fanittajat tietystin näkevät tämän toisin.

Mulla ei henk.koht ole mitään teslaa vastaan, mutta tuo laatu on aikamoista kuraa.
Niin, en mä mielestäni hakenut mitään syytä tai puolustellu Teslaa. Totesin vain faktan, että tästä ketjusta on tullut teslavihaajien runkkurinki.
 
Vaikka olet sitä olet useampaan otteeseen täällä toistellut en ole samaa mieltä. Yllättävää sinänsä, että tässä ketjussa ei kehuta vaan arvostellaan valmistajaa, kun sen otsikkokin on tyyppiviat sekä maalijutut.
Missaat pointin. Kyse ei ole siitä mitä sanoo vaan miten sanoo. Kyse on pienistä jutuista mitä lukee rivien välistä. Informaatio kokonaisuudessa kuitenkin hyvää.
Ehkäpä ketjun pohjanoteeraus sokean fanituksen suhteen oli, kun kehotettiin kompensoimaan teknisesti meluisaa autoa lisäämällä äänentoiston volumea.
Joskus sarkasmia ja vitsejä on vaikea ymmärtää.
 
Kun näitä viestejä lukee, niin tuntuu uskomattomalta, että kyse on ns. länsiautosta. Kuulostaa laadun puolesta jonkun kiinalaisen aloittelevan automerkin tuotoksilta. Ei mikään itseään kunnioittava länsimerkki asenna auton osia vähän sinnepäin. Varsinkaan kun se auton kokoaminen ei ole mitään rakettitiedettä ja sitä on tehty moitteettomasti vuosikymmeniä isompien valmistajien tehtailla ongelmitta. Ei se maalauskaan kyllä ole niin ylivoimaista, joten vähän tuntuu, että Musk näyttää keskaria ostajille joka välissä.

Kieltämättä näiden käyttäjäkokemusten perusteella tulee mieleen tämä klassikko vuosien takaa:



Vielä uskomattomampaa asioiden jälkihoito Teslan puolelta. Kyseessä on kuitenkin vähintääkin tuplasti arjenharmaata peruskiesiä kalliimpi menopeli.
 
Jos kyseessä oli sarkasmia niin näytti olevan vaikea ymmärtää myös vannoutuneille Teslafaneille :whistling:
Kuten todettu, vitsejä ja sarkasmeja on joskus vaikea ymmärtää keskustelufoorumeilla. En usko et minkään asian fanittaminen liittyy tähän millään tavalla.
 
On tarjottu esim. uutta autoa nykyisen tilalle jne. mutta kuitenkaan ei suoraa vastausta keneltäkään, että miten nyt edetään oikeasti.

Kerrotko vielä että minkä vian tilalle on tarjottu uutta autoa? Tämähän on kokonaan uusi käänne tässä saagassa kun Joni ei saanut kuin pahaa mieltä ja tarroja Amerikasta?
 
Tässä alkuperäiset viat listattuna

En tiedä miten olet asiasi Teslan kanssa hoitanut mutta ei uuden auton tarjoaminen hyvityksenä tuosta ihan sitä kuivana kakkoseen jälkihoitoa ole. Se onko uusi auto yhtään sen parempi on epätodennäköistä :( Mitä tavoittelet tuolla reklamaatiolla, kaupan purkua vai "virheetöntä" yksilöä?
 
En tiedä miten olet asiasi Teslan kanssa hoitanut mutta ei uuden auton tarjoaminen hyvityksenä tuosta ihan sitä kuivana kakkoseen jälkihoitoa ole. Se onko uusi auto yhtään sen parempi on epätodennäköistä :( Mitä tavoittelet tuolla reklamaatiolla, kaupan purkua vai "virheetöntä" yksilöä?
Olen täysin avoin kaikille vaihtoehdoille mutta ensisijaisesti haen kaupan purkua, kuten sanoitkin, niin ei se uusi auto ole ehkä sen parempi, voi olla huonompikin.
 
Olen täysin avoin kaikille vaihtoehdoille mutta ensisijaisesti haen kaupan purkua, kuten sanoitkin, niin ei se uusi auto ole ehkä sen parempi, voi olla huonompikin.

Kaupan purku varmasti parhain mahdollinen tilanne, kuten itsekin ajattelit vaihto uuteen samanlaiseen tuskin muuttaisi tilannetta mihinkään. Eiköhän sieltä tulisi samanlainen vähän sinnepäin kasattu, mitä noissa kuvissa näkyy. Tuskin niillä on takataskussa mitään special edition oikein rakennettuja autoja.

Moni varmaan muistaa sen öljyä syövän Audin mikä jäi parkkiin teippien kanssa jälleenmyyjäliikkeen eteen. Käytetty ja takuutkin menneet, tilanne laukesi kun myyjä joutui tekemään kaupat saadakseen huonon mainoksen pois näkyviltä ja asiakas sai vaihdettua jollain diililla auton johonkin toiseen merkkiin.

Nyt on kaukaa haettua ja varmasti mahdotonta - saisi teslan vaihdettua vaikka uuteen saman hintaiseen, vaikka mihin vaan. Maahantuojan avustuksella toki, en kyllä itsekään tähän usko. Jos vaan kaupan purku ja katse toiseen merkkiin.

Ilmeisesti Jonin auto ei ole kunnossa vieläkään, paikalliset tietää makaako vetokujalla vai missälie...
 
Hölmä saa olla, jos vielä Teslan ottaa käyttöön. Ei se laatu siitä parane kunnes joku laittaa linjastot uusiksi.
 
Hölmä saa olla, jos vielä Teslan ottaa käyttöön. Ei se laatu siitä parane kunnes joku laittaa linjastot uusiksi.

Tuskin se linjastosta on kiinni. Kalliin tekniikan päälle on vain tehty auto mahdollisimman halvalla. Sitähän se on alusta asti ollutkin, koko kansan affordable sähköauto. Se että se täällä periferiassa on kallis ei tee siitä mitään premiumia. Johan tuon näkee ja aistii juutuubista katsomalla muutaman videon mikä auton laatu on. Eikä se siitä varmasti tule koskaan muuttumaan ellei sitten ota saksalaisen itsetunnon päälle jahka alkavat niitä täällä tekemään :rofl:

Silti se on kyllä aivan mahtava peli. Mukavin auto omistaa mitä tässä näitä on omalla kohdalla ollut :thumbsup: Cybertruckkia odotellessa.. :x3:
 
Tuskin se linjastosta on kiinni. Kalliin tekniikan päälle on vain tehty auto mahdollisimman halvalla.

En väitä vastaan etteikö halvalla olisi tehty (pakkohan hintaa on saada takaisin kun akkutekniikka on ilmeisesti kuitenkin kallista), mutta kyllähän linjaston vaihdolla olisi suurikin merkitys. Saksalaiset saavat kuitenkin halvemmankin auton tehtyä paremmalla laadulla, vaikka sitten Turkissa. Kuten Musk totesi, Teslan osake on yliarvostettu. Jos se olisi halvempi, niin joku oikea valmistaja saattaisi jopa sen ostaa.
 
Tuskin se linjastosta on kiinni. Kalliin tekniikan päälle on vain tehty auto mahdollisimman halvalla. Sitähän se on alusta asti ollutkin, koko kansan affordable sähköauto. Se että se täällä periferiassa on kallis ei tee siitä mitään premiumia.
Tätä mäkin olen yrittänyt sanoa. Tesla ei ole premium auto vaikka maksaakin mitä maksaa. Siinä maksaa ihan muut asiat kuin laatu. Jokainen tätä ketjua lukeva varmasti tietää sen. Itse en Teslaa ostaisi ellei olis liikaa rahaa tilillä. Tosin en mä oikeen mitään muutakaan autoa haluis omistaa. Liising sopparit sopii mulle parhaiten. Tesla aivan liian kallis liisata joten joutuu katella sivusta.
 
Saksalaiset saavat kuitenkin halvemmankin auton tehtyä paremmalla laadulla, vaikka sitten Turkissa.

Kerrotko tuon Saksalaisen mallin mihin viittaat? Eli alle 40k maksava, 300km rangella oleva auto mikä päivittyy OTA päivityksillä ja mukaan kuuluu globaali latausverkosto vähintään 100kw:n latureilla? Ja alv 0 hintoja verrataan.
 
Kuten Musk totesi, Teslan osake on yliarvostettu. Jos se olisi halvempi, niin joku oikea valmistaja saattaisi jopa sen ostaa.

Osake on ollut monta vuotta halpa ja taisi GM vai Daimler myydä ison siivun muutama vuosi sitten pois. Se on kyllä totta että nykyhinta on aivan liian korkea. Pelilappu.
 
Tesla olisi kyllä unelma auto jos laatuongelmat olisi kunnossa. Olisin valmis vaikka maksamaan vähän enemmän jos vastapainona saisi vaikka 10 vuoden (kunnollisen toimivan) takuun ja paremman laadun.
Tämä. Täysin samaa mieltä. Täytyy toivoa että ostajia silti riittää. Toistaseks näyttäs siltä.

...kun haastajia alkaa vyörymään markkinoille.
Tätä on odotettu jo 8 vuotta. Kauan saa vielä odottaa? Puoli vitsi...
Kilpailijoilla ei siinä mielessä kiire koska polttikset myy vielä kauan ja välimaaston teknisisä ratkasuja myydään vielä sitäkin enempi, ehkä. Mietin vain että missä vaiheessa Tesla on sitten kun näillä haastajilla alkaa omasta mielestään olemaan aika osallistua kilpailuun? Kilpailuhan olisi kuluttajan etu. Tesla saa varmaan noita laatuongelmia anteeksi paljolti sen vuoksi kun haastajia ei oikeastaan ole.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 407
Viestejä
4 506 901
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom