Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
On siinä.Noista virheistä ja ongelmista jotka pitäisi huomata luovutuksen yhteydessä: eikös Teslan voinut myös palauttaa jonkin ajan kuluessa ilman kysymyksiä? Eli kotona vielä suurennuslasilla tarkistus, ja jos huomaa jotain merkittävää jota ei luovutuksessa kirjattu ylös, niin palautukseen vain.
Eipä siinä, pitäisihän Teslan nyt ehdottomasti saada laatu ihan keskivertovalmistajan tasolle.
Joo helposti voi mennä vuosi.Kuluttajaneuvojaan voisit olla yhteydessä ja hoitaa homman maaliin, mikä Jonilta jäi kesken, mutta se on pitkä taival.
Jotain lähdettä tälle? Kaikki ehdot mitä netistä löytyy mainitsee ajan alkavan rekisteröintihetkestä tai ajoneuvon vastaanottamisesta (käytännössä sama asia). Joissain mainittu erikseen, että jos kyseessä uusi auto, mahdollinen arvonalenema (eli ajetut kilometrit) pitää korvata.Itseasiassa tuo 14 vuorokauden peruutusaika auton etäkaupassa alkaa siitä päivästä, kun myyjä on antanut peruutusohjeet ostajan tietoon. Ei auton luovutushetkestä.
On se käsittääkseni ollut jo ainakin kuukauden siellä ellei jopa pitempään. Toisaalta ei sairastaessa varmasti hirveätä kaipuuta autoa kohtaan ole, mutta ei noiden huolto ainakaan kehuttavasti toimi.Mitä onko se ollut siellä jo useamman viikon? Eikös nämä sähköautot pitänyt olla vähävikaisia.
Ei helvetti, tommoisen kasan kun antaa olla suomen ilmastossa muutaman vuoden niin saa teslan ajaa rälläkällä takaikkunan kohdilta poikki ja hitsata uuden perän kiinni ... Itsellä on baierilaisessa mutterivääntimessä takaa yksi pohjamuovi vähän halki ja sinne kertyy vuosien saatossa sellainen 1cm paksu kerros soraa 30x20cm alueelle. Tuossa on ehjään teslaan tullut 20kg kamaa vuodessa...Tuli tässä mieleen vielä nämä sisälokasuojat, niin nämähän on Teslassa, ainakin model 3:ssa jotain paksua huopaa. Mietin, että edellisessä autossani ne olivat ihan muovia mitkä oli sitten korin, että rungon päästä napattu kiinni.
Koska tämä selittäisi sen miksi auton takaosaan pääsee todella paljon kiveä ja muuta.
Toki siellä on myös tämmöinen pohjamuovi mihin on suora yhteys, koska tuo sisälokasuoja ei ole tehty oikein. Tuntuu, että sen tekemisessä on säästetty tai sitten se on tehty sinne Kaliforniaan.
Tässä ehkä pahimman pään tapaus
En minä tästä ota nokkiini.Ei helvetti, tommoisen kasan kun antaa olla suomen ilmastossa muutaman vuoden niin saa teslan ajaa rälläkällä takaikkunan kohdilta poikki ja hitsata uuden perän kiinni ... Itsellä on baierilaisessa mutterivääntimessä takaa yksi pohjamuovi vähän halki ja sinne kertyy vuosien saatossa sellainen 1cm paksu kerros soraa 30x20cm alueelle. Tuossa on ehjään teslaan tullut 20kg kamaa vuodessa...
Eihän tollasta voi ottaa kuin korkeintaan liisari-autoksi, jos omia rahojaan sitoo kiinni niin jollain tasolla on latvasta laho (sori, ei ollut tarkoitus haukkua sinua )...
Kuluttajalla on oikeus vaatia, että uusi auto on virheetön. Kyseessä on virhe, jos auto ei vastaa kyseiseltä automallilta yleisesti odotettavaa tavanomaista laatua. Virhe ei välttämättä koske vain yksittäistä autoa, vaan se voi esiintyä myös kokonaisessa sarjassa autoja. Tällaisessa tapauksessa kaikki autot voivat olla virheellisiä.
Autot ovat tasoltaan ja laadultaan erilaisia.
Myyjä vastaa virheestä, joka on ollut autossa luovutushetkellä, vaikka virhe ilmenisi myöhemminkin. Kuluttajansuojalain mukaan virheen oletetaan olleen olemassa jo luovutushetkellä, jos se ilmenee kuuden kuukauden kuluessa luovutuksesta.
Ei ole enää palautusmahdollisuutta. Se meni umpeen jo. En oikeastaan noudon jälkeen ajanut autolla kun koronarajoitukset iski sillä hetkellä ja auto oli seisomassa pihassa.@Tege siis oliko sinulla vielä autossa palautus mahdollinen?
Ei tuo lista pikkuvikoja ainakaan yhtään vähemmän varmasti ala harmittamaan ajan myötä. Itse palauttaisin ja polttaisin vaikka tuumaustupakan ja miettisin muita vaihtoehtoja.
Melkein suosittelen näkemään sen vaivan, että olet kuluttajaneuvojaan yhteydessä. Viat ovat kuitenkin sellaisia, ettei niitä kaikkia voi huomata luovutushetkellä, olet hyvin dokumentoinut ja asiasta ollut yhteydessä myyneeseen tahoon.Ymmärrän viat mitkä tulee esim. vuodessa mutta alusta asti, niin se vähän vaan rassaa. Kun menihän tuohon kumminkin aika paljon rahaakin.
Joo pitää soitella ensi viikolla Teslan suuntaan ja kysyä mikä on tilanne. Haluan vain asian nopeasti pois alta, niin pääsen miettimään miten etenen asian kanssa.Melkein suosittelen näkemään sen vaivan, että olet kuluttajaneuvojaan yhteydessä. Viat ovat kuitenkin sellaisia, ettei niitä kaikkia voi huomata luovutushetkellä, olet hyvin dokumentoinut ja asiasta ollut yhteydessä myyneeseen tahoon.
Toivottavati saat kuntoon.
Väittäsin että kyseessä on säästöt ja jälkipuinti siitä kun Musk yritti tehdä linjastosta 100% automaattisen huomaten et vituiks meni. Miks ihmeessä Musk (tai kukaan pisnismies) näyttelis huvikseen keskisormea asiakkailleen?vähän tuntuu, että Musk näyttää keskaria ostajille joka välissä.
Koska se voi ja kultti ostaa?Miks ihmeessä Musk (tai kukaan pisnismies) näyttelis huvikseen keskisormea asiakkailleen?
Steering wheel in brand-new Tesla falls off in driver’s hands
Jason Tuatara of Blackpool, England, said the steering wheel of his one-month-old Model 3 Tesla fell off in his hands while he was backing into his driveway.nypost.com
Tuohan nyt ajaa melkein itsestään, niin onko se nyt niin jetsulleen jos noin käy.
Miten niin *melkein*? Johan tästäkin onnettomuudesta tuli juuri kuluneeksi neljä vuotta:
Tesla driver in fatal 'Autopilot' crash got numerous warnings: U.S. government
A man killed in a crash last year while using the semi-autonomous driving system on his Tesla Model S sedan kept his hands off the wheel for extended periods of time despite repeated automated warnings not to do so, a U.S. government report said on Mondaywww.reuters.com
Eikö vieläkään ole valmista?
Tästä ketjusta on tullut sellanen Teslavihaajien rinkirunkkuketju. Mutta ihan hyödyllistäkin infoa Jonilta ja Tegeltä.
Sanoisinpa, että mitä autopilottiin tulee, niin Tesla on kyllä ansainnut vinoilua ihan koko rahan edestä.Tästä ketjusta on tullut sellanen Teslavihaajien rinkirunkkuketju. Mutta ihan hyödyllistäkin infoa Jonilta ja Tegeltä.
Niin, en mä mielestäni hakenut mitään syytä tai puolustellu Teslaa. Totesin vain faktan, että tästä ketjusta on tullut teslavihaajien runkkurinki.Johtuiskohan siitä, että teslat on laadultaan täyttä paskaa?
Fanittajat tietystin näkevät tämän toisin.
Mulla ei henk.koht ole mitään teslaa vastaan, mutta tuo laatu on aikamoista kuraa.
Missaat pointin. Kyse ei ole siitä mitä sanoo vaan miten sanoo. Kyse on pienistä jutuista mitä lukee rivien välistä. Informaatio kokonaisuudessa kuitenkin hyvää.Vaikka olet sitä olet useampaan otteeseen täällä toistellut en ole samaa mieltä. Yllättävää sinänsä, että tässä ketjussa ei kehuta vaan arvostellaan valmistajaa, kun sen otsikkokin on tyyppiviat sekä maalijutut.
Joskus sarkasmia ja vitsejä on vaikea ymmärtää.Ehkäpä ketjun pohjanoteeraus sokean fanituksen suhteen oli, kun kehotettiin kompensoimaan teknisesti meluisaa autoa lisäämällä äänentoiston volumea.
Kun näitä viestejä lukee, niin tuntuu uskomattomalta, että kyse on ns. länsiautosta. Kuulostaa laadun puolesta jonkun kiinalaisen aloittelevan automerkin tuotoksilta. Ei mikään itseään kunnioittava länsimerkki asenna auton osia vähän sinnepäin. Varsinkaan kun se auton kokoaminen ei ole mitään rakettitiedettä ja sitä on tehty moitteettomasti vuosikymmeniä isompien valmistajien tehtailla ongelmitta. Ei se maalauskaan kyllä ole niin ylivoimaista, joten vähän tuntuu, että Musk näyttää keskaria ostajille joka välissä.
Joskus sarkasmia ja vitsejä on vaikea ymmärtää.
No kuka sanoo tosissaan "nosta musiikin volaa niin ei kuulu rengasmelua"? Siten että se olis joku oikea ratkasu ongelmaan? Nyt valot päälle.Yleensä jutut ovat "sarkasmia" ja "vitsejä" vasta sen jälkeen kun niitä kommentoidaan.
No kuka sanoo tosissaan "nosta musiikin volaa niin ei kuulu rengasmelua"? Siten että se olis joku oikea ratkasu ongelmaan? Nyt valot päälle.
Wut? Miten?Kuulostaa kyllä hyvin tyypilliseltä Tesla-fanilta. Sehän tässä ongelma onkin.
Kuten todettu, vitsejä ja sarkasmeja on joskus vaikea ymmärtää keskustelufoorumeilla. En usko et minkään asian fanittaminen liittyy tähän millään tavalla.Jos kyseessä oli sarkasmia niin näytti olevan vaikea ymmärtää myös vannoutuneille Teslafaneille
On tarjottu esim. uutta autoa nykyisen tilalle jne. mutta kuitenkaan ei suoraa vastausta keneltäkään, että miten nyt edetään oikeasti.
Tässä alkuperäiset viat listattunaKerrotko vielä että minkä vian tilalle on tarjottu uutta autoa? Tämähän on kokonaan uusi käänne tässä saagassa kun Joni ei saanut kuin pahaa mieltä ja tarroja Amerikasta?
Tässä alkuperäiset viat listattuna
Olen täysin avoin kaikille vaihtoehdoille mutta ensisijaisesti haen kaupan purkua, kuten sanoitkin, niin ei se uusi auto ole ehkä sen parempi, voi olla huonompikin.En tiedä miten olet asiasi Teslan kanssa hoitanut mutta ei uuden auton tarjoaminen hyvityksenä tuosta ihan sitä kuivana kakkoseen jälkihoitoa ole. Se onko uusi auto yhtään sen parempi on epätodennäköistä Mitä tavoittelet tuolla reklamaatiolla, kaupan purkua vai "virheetöntä" yksilöä?
Olen täysin avoin kaikille vaihtoehdoille mutta ensisijaisesti haen kaupan purkua, kuten sanoitkin, niin ei se uusi auto ole ehkä sen parempi, voi olla huonompikin.
Hölmä saa olla, jos vielä Teslan ottaa käyttöön. Ei se laatu siitä parane kunnes joku laittaa linjastot uusiksi.
Tuskin se linjastosta on kiinni. Kalliin tekniikan päälle on vain tehty auto mahdollisimman halvalla.
Tätä mäkin olen yrittänyt sanoa. Tesla ei ole premium auto vaikka maksaakin mitä maksaa. Siinä maksaa ihan muut asiat kuin laatu. Jokainen tätä ketjua lukeva varmasti tietää sen. Itse en Teslaa ostaisi ellei olis liikaa rahaa tilillä. Tosin en mä oikeen mitään muutakaan autoa haluis omistaa. Liising sopparit sopii mulle parhaiten. Tesla aivan liian kallis liisata joten joutuu katella sivusta.Tuskin se linjastosta on kiinni. Kalliin tekniikan päälle on vain tehty auto mahdollisimman halvalla. Sitähän se on alusta asti ollutkin, koko kansan affordable sähköauto. Se että se täällä periferiassa on kallis ei tee siitä mitään premiumia.
Saksalaiset saavat kuitenkin halvemmankin auton tehtyä paremmalla laadulla, vaikka sitten Turkissa.
Kuten Musk totesi, Teslan osake on yliarvostettu. Jos se olisi halvempi, niin joku oikea valmistaja saattaisi jopa sen ostaa.
Tämä. Täysin samaa mieltä. Täytyy toivoa että ostajia silti riittää. Toistaseks näyttäs siltä.Tesla olisi kyllä unelma auto jos laatuongelmat olisi kunnossa. Olisin valmis vaikka maksamaan vähän enemmän jos vastapainona saisi vaikka 10 vuoden (kunnollisen toimivan) takuun ja paremman laadun.
Tätä on odotettu jo 8 vuotta. Kauan saa vielä odottaa? Puoli vitsi......kun haastajia alkaa vyörymään markkinoille.