Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Valkoinen antaa paljon anteeksi mutta muut värit näyttää paljon helpommin puutteet.On se jännä kun muut valmistajat saa autonsa maalattua kauttaaltaan, mutta Tesla ei.
Tuskin missään Daciassakaan pohjamaali paistaa läpi niinkuin Teslassa.
Näin vastapainoksi mä olen ollut ihan tyytyväinen omaan kolmoseeni. Ei kaikki ole ihan millilleen joo mutta ei mitään vakavia haittoja.
Ainoa ongelma on ollut hälyn laukeilu ja sekin tuli kuntoon niin, että näpytin asian appsiin, sain ajan kahden päivän päähän ja auto tuli sieltä korjattuna kolmen päivän päästä.
On se jännä kun muut valmistajat saa autonsa maalattua kauttaaltaan, mutta Tesla ei.
Tuskin missään Daciassakaan pohjamaali paistaa läpi niinkuin Teslassa.
No juu tottakai kokonaisuus painaa ja sitä tarkoitinkin tuolla suhinat, ruostimiset, yms, asia erikseen,
Otin nyt tuon kirsikan kakun päällä esille, joka tuntuu olevan foorumeilla jotenkin yliongelmallista
Mä tässä just mietin sitä seikkaa kun jengi sanoo kuinka Model kolmosen hintasessa autossa pitäs olla parempi laatu. Mutta kyllä mun mielestä Model kolmonen on "halpis" auto omassa luokassaan, mistä ehkä kertoo myös nuo laatuongelmat. Sitten kun joku näyttää sormella sellasen sähkiksen joka tekniikalta ja ominaisuuksilta on samaa luokkaa ja yhtä "edullinen" niin voidaan alkaa vertailla laatuongelmia. Model kolmonen on halpis auto omassa luokassaan kun ottaa huomioon mitä tollasen valmistaminen maksaa. Saatan olla väärässä, mutta näin mä asian nään. Jos pelkkää hintalappua kattoo ja toteaa että pitäs olla erittäin laadukas auto niin onhan se selvä et vituiks menee. Jos taas miettii mitä sillä hinnalla saa ei välttämättä oo yllätys et jossain on säästetty, onko se hyvä asia? Ei todellakaan, mut näin asian järkeilen. Kuten todettua, odotellaan se 5-10 vuotta kun oppivat tekemään tuon korin oikein.Aikaisemmin omistin tätä ennen uuden Seatin, minkä hinta vaihtoauton kera oli 30t€. Oli se kyllä maalattu ja laadukkaamman oloinen ulkoa, että sisältä. Ainut vika oli, että takalasi valskasi, että päästi vettä reunasta sisään. Takuuseen meni se ja sen jälkeen ei ollutkaan muita vikoja.
Eihän nuo maalittomat pinnat Teslassa näy ja eivätkä ne niille mitään tee mutta olen omistanut autoja joissa pinnat on maalattu. Sanoohan ne tuossa Teslan videossakin, että maalataan ne mitä tarvitaan jotta säästää maalia. Tekniikka kyllä pelaa mutta ehkä sitä vain odottaa parempaa loppukokonaisuutta kun hintalappuna on 70t€ vs 30t€.
S ja X ovat ne premium autot ja 3 ja Y ovat ne "halpis" autot. Mutta samanlaista ongelmaa on S ja X malleissakin, lisäksi uusissa S:ssa mitä tulee ulos linjalta on asennettu ripustukset tjsp. väärin ja syövät renkaat edestä. Nuohan on sitten jo 90t€+ autoja.Mä tässä just mietin sitä seikkaa kun jengi sanoo kuinka Model kolmosen hintasessa autossa pitäs olla parempi laatu. Mutta kyllä mun mielestä Model kolmonen on "halpis" auto omassa luokassaan, mistä ehkä kertoo myös nuo laatuongelmat. Sitten kun joku näyttää sormella sellasen sähkiksen joka tekniikalta ja ominaisuuksilta on samaa luokkaa ja yhtä "edullinen" niin voidaan alkaa vertailla laatuongelmia. Model kolmonen on halpis auto omassa luokassaan kun ottaa huomioon mitä tollasen valmistaminen maksaa. Saatan olla väärässä, mutta näin mä asian nään. Jos pelkkää hintalappua kattoo ja toteaa että pitäs olla erittäin laadukas auto niin onhan se selvä et vituiks menee. Jos taas miettii mitä sillä hinnalla saa ei välttämättä oo yllätys et jossain on säästetty, onko se hyvä asia? Ei todellakaan, mut näin asian järkeilen. Kuten todettua, odotellaan se 5-10 vuotta kun oppivat tekemään tuon korin oikein.
Kuten todettua, odotellaan se 5-10 vuotta kun oppivat tekemään tuon korin oikein.
Mietin S ja X malleja kans, en keksinyt mikä niissä maksaa? Ymmärsin että kolmonen on karsittu malli jossa säästetty kaikessa missä voi. Ilmeisesti S ja X on säästelty myös noissa laatuasioissa, jos näin on niin mikä sen hinnan nostaa?S ja X ovat ne premium autot ja 3 ja Y ovat ne "halpis" autot. Mutta samanlaista ongelmaa on S ja X malleissakin, lisäksi uusissa S:ssa mitä tulee ulos linjalta on asennettu ripustukset tjsp. väärin ja syövät renkaat edestä. Nuohan on sitten jo 90t€+ autoja.
Mitäs se E-tron maksaa ja miten vertautuu esim Y malliin? Ehkä kaivan huomenna jotain dataa noista.Audi on aika lähellä jo sitä mitä Tesla tarjoaa jos siis unohdetaan tuo autopilot vertailu. Hintaahan sillä on enemmän kuin 3 ja eikä suoran nyt SUV voi siihen verrata, enemmänkin kilpailee Y:n kanssa jolloin tuo hintaero pienenee jos vertaa Y:ta ja E-tronia.
En ole ihan varma miten muut tulee FSD:ssä perässä kun se vaatii aika paljon. Ja yks asia mitä se vaatii on tolkuton määrä dataa. Yhdistelmä on karkeasti ilmaistuna: riittävän tehokas rauta, oikein rakennettu neuroverkko ja ihan helvetisti dataa. Millä muulla autovalmistajalla on tuo yhdistelmä?Omalla kohdallani vertaan 3:sta tuohon aikaisempaan Seattiin kokonaisuutena. 3:ssa kyllä tekniikka hyvä ja toimiva ajettavuudeltaa mutta sitten muualla vähän heikompaa. Vielähän ei tiedä miten se sähkö oikeasti tulee yleistymään vaiko jääkö hetken ihmeeksi. Mutta vaikka Tesla saisikin FSD toimimaan ennen muita, niin kyllä ne muutkin perässä tulee aika pian. VW ainakin kovasti tuohon panostaa ja katsotaan sitten kun ID on ulkona, että miten se kokonaisuutena vertautuu 3:n.
Uskottavuuden saa takaisin jos ongelmat korjaa, kyse on enemmän hidastustöyssystä kuin tappavasta ongelmasta. Toki jos ongelmaa ei korjata niin se on game over pidemmässä juoksussa. Muut valmistajat on ymmärtääkseni ollut laadussa edellä kaiken aikaa, ei niiden ole tarvetta "mennä ohi". Akkuteknologia on asia missä Teslan potentiaalinen etumatka on kurottavissa todella nopeasti, sitä on turha laskea Teslan eduksi mitenkään suurella mittarilla. Akkuteknologiassa on enemmän kyse sähköautot vs polttikset. Ei sähköautot keskenään. FSD on lopulta Teslan ainoa valttikortti mitä ei muut välttämättä ihan heti kuro kiinni. Mutta väitän kovasti, niin kauan kun ne muut ei tee mitään mikä olis oikeasti Teslan tappaja ei Teslan tarvitse ongelmiaan korjata, myyvät silti hyvin, mikä on valitettavaa. Kova kilpailu on asiakkaan etu, sais ne muut valmistajat tuoda samaan hintaan yhtä kovia sähkövatkaimia ja tietysti paremmalla laadulla. Sitä tässä odotellaan.Siinä ajassa muut beta Teslat on jo tehneet sellaisen reiän uskottavuuteen ruosteeseen ja muuhun laatuvaikutelmaan että uskottavuus on melko vähissä. Samalla muut valmistajat vetäneet ohi täysillä laadussa ja ominaisuuksissa. Kunhan littiä ja kobolttia vaan riittää. Teho ja range ei ole mitään sellaista mitä muut ei voisi kopioida.
On se jännä kun muut valmistajat saa autonsa maalattua kauttaaltaan, mutta Tesla ei.
Tuskin missään Daciassakaan pohjamaali paistaa läpi niinkuin Teslassa.
Aika pitkälti samoilla linjoilla. FSD tosiaan on tällä hetkellä "vaporwarea", mutta kyllä se sieltä tulee. Vaikea arvioida millon, mutta yhtä kaikki, Teslalla on siinäkin huikea etumatka. Jos Teslalla ei olis näitä laatuongelmia niin mistähän itkijät itkis?FSD on nykyisellään täyttä vaporwarea, ja on siksi enemmän spekulatiivinen loikka Teslalle. Sen sijaan koko auton ohjelmistoarkkitehtuurissa, päivitettävyydessä ja eri järjestelmien integraatiossa Tesla on juuri nyt täyden sukupolven edellä muiden räpistyksiä. Juuri tähänhän VW:kin tällä hetkellä kanttaa: autosta ei tule tietokonetta eikä autofirmasta softafirmaa ilman todella rajuja muutoksia. Siksi ne ID:t makaavat saksalaisilla pysäköintialueilla keräämässä lokinpaskaa. Riittävän pitkällä aikajänteellä tämä voi muuttua, mutta ei missään nimessä vuodessa tai kahdessa.
Toinen aliarvioitu Teslan osaamisalue on voimalinja ja akkuteknologia. Tässäkin ketjussa esitetään, kuinka tuon etumatkan kurominen olisi täysin triviaali juttu, kunhan vain viitsii yrittää. Silti kaikki yritykset tähän mennessä ovat epäonnistuneet, vaikka energiatehokkuus on sähköautolle täysin kohtalon kysymys. Ylipäänsä argumentti tyyppiä "kyllä ne isot sitten kun viitsivät" on nyt viimeiset seitsemän vuotta ollut joko tyhmyyttä, ylimielisyyttä tai molempia. Tällä hetkellä en usko yhdenkään autovalmistajan ajattelevan todellisuudessa enää niin. Päinvastoin niistä jokainen tietää, että pärjääminen Teslan nykyisillä vahvuusalueilla on selviytymisen edellytys. Se, joka ei saa softaa kuntoon ja rakennettua kustannus/energiatehokasta voimalinjaa, ei tee enää autoja omalla nimellään 10 vuoden kuluttua.
Uskottavuuden saa takaisin jos ongelmat korjaa, kyse on enemmän hidastustöyssystä kuin tappavasta ongelmasta.
Mitä mieltä? Kome ranskalaista ollut. Kaikki oli hyviä, tykkäsin.Ei ihan niinkään vai mitä mieltä rapeista ranskalaisista? Ne ollut yksiä parhaista ruostetta vastaan jo kohta 30-vuotta.
Itellä ei oo ollu. Mutta muistan kun kaverilla oli useampi ja tykkäs. Kyydissä oli ainakin kiva olla.Tai opelin sekoilu 90-luvulla laadun suhteen mikä on edelleen ongelma niillä että ihmiset ei oikeen halua niitä.
Fiateista ei ole kokemusta. Mutta et sä tässä tainnu mun mielipidettä kysyä vaikka siten muotoilitkin viestin alun. Olen silti eri mieltä. Maailma on hiukan erilainen nykyään, tieto leviää paljon nopeammin. Ja Tesla on uusi firma joka vasta opettelee autojen tekemistä. Kyllä sitä laatua seurataan suurennuslasilla ja uutsiet laadun paranemisesta varmasti leviää sitten jos sellaista alkaa tosissaan tapahtumaan.Vaikka Fiat tekisi nyt sähköiltään täydellisen auton missä ei ikinä koskaan olisi mitään vikaa sähköissä niin ainakaan 10-15 vuoteen niitä ei uskallettaisi silti ostaa koska italialaiset sähköt.
Höpö. Elon sano noin vuosi sitten, että tänä vuonna on miljoona robotaxia liikenteessä! Eihän messias valehtele...eihän?Aika pitkälti samoilla linjoilla. FSD tosiaan on tällä hetkellä "vaporwarea", mutta kyllä se sieltä tulee. Vaikea arvioida millon, mutta yhtä kaikki, Teslalla on siinäkin huikea etumatka. Jos Teslalla ei olis näitä laatuongelmia niin mistähän itkijät itkis?
Elon sanoo vähän mitä sattuu, etkös sitä ole jo oppinut?Höpö. Elon sano noin vuosi sitten, että tänä vuonna on miljoona robotaxia liikenteessä! Eihän messias valehtele...eihän?
Mitä mieltä? Kome ranskalaista ollut. Kaikki oli hyviä, tykkäsin.
Kai se on hyvä tänne purkaa sitä omaa pahaa oloaan.
Maaliskuussa sain M3 Performancen, nyt ajettu noin 2000km. Itse tekniikassa ei ole mitään vikaa mutta viimeistelyssä sitä enemmänkin sitten pientä säädettävää. Odotan 1,5vk päästä ensimmäistä SC huoltoa ja katsotaan mikä tilanne on sen jälkeen. Odotan, että saavat jotain kuntoon ja jotain ei ekalla kertaa. En kuitenkaan odota vastausta, että emme tee mitään/ei voida tehdä mitään, jos näin tulee, niin sitten auto voikin olla pian uudella omistajalla.
Kaikkea ei silloin huomannut vastaanotossa ja kyselinkin, että jos jotain tulee, niin SC huoltoa vaan tekemään.
"Ongelmat" jotka olen havainnut tässä kuukauden aikana.
- Toinen etuvalo sisemmällä kuin toinen
- Takaovet eivät ole oikealla kohdallaan chromin kanssa
- Frunkin luukku ei ole keskellä
- Kuljettajan ovessa näkyy tikkaukset liitoskohdissa
- Maalia puuttuu ovien sisäpuolelta, eli kun avaa oven niin näkee valkoinen pohjamaali oven ja rungon välissä
- A-pilari apukuskin puolella koskettaa runkoa, tästä onkin alussa maininta, että kuluttaa maalin ja sitten alkaa ruostumaan
- Sisäpuolella matkustajan puolen pilarissa jotain jälkiä kankaassa, näkyy kun aurinko siihen paistaa
- Takapuskurissa pieni viiva mistä puuttuu maalia
- Vasemman takaoven listan kohdalla pari täppää mistä maali irronnut
- Molemmat etuosan etukolmiot, muoviset kolmiot, jotka ovat ennen sivulasia, molemmat päistään irti
- Paljon tuulen ininää kuskinpuoleisessä lasissa, ei ilmeisesti painu tarpeeksi karmia vasten, että olisi tiivis
- Huomaa kun ajelee motarilla, niin ääntä tulee enemmän kuin edellisessä autossani, joka oli noin 30t auto ja VAGilta, lasi katto tekee osan koska ilmeisesti ohutta lasia, joka puolella, että saatu keveämmäksi
- Kuskin sisäpuoleinen päänkohdalla oleva paneeli repsottaa toisesta reunaa, ei tunnu menevän paikalleen painamalla eli varmaan joku klipsu rikki, ei ongelmaa apukuskin puolella
- Takaluukussa apukuskin puolella, runko ja luukku ilmeisesti hinkannut vähän toisiinsa, että maalia kulunut pois, ei näy vielä pohjamaali
Muuten auto on siis kunnossa tekniikan osalta ja muuten pelittää hyvin. Ajaminen on parempaa kuin edellisellä autolla mutta laadultaan ulkoisesti ja vähän sisäisestikin vaikuttaa käytetyltä jolla on jo kilometrejä alla, kun paikat "repsottaa".
Lisäksi jos näitä ei saada kuntoon, niin taidan katsella jotain muuta ja eri hintaluokan autoa, koska ei vaan omaan ajatukseen mahdu, että saan huonompaa laatua kalliimmalla mitä saisin muualta halvemmalla. Pitää sitten katsella miten tästä pääsee eroon, jos siihen päätökseen tulee ja mitä sitten alle.
Näistä toki huomaa, että aloitteva yritys on kyseessä mutta ei Teslassa itse ajettavuuden jne. kanssa vikaa ole kuin se, että odotellaan ehkä se 5-10v vielä, niin tilanne voi olla laadullisesti parempi.
Toki uuden auton ostaminen ei ole koskaan järkevää mutta nyt kävi näin.
Näillä ajoilla, voin sanoa, että kiva kaupunkiajoon mutta pidemmille motarimatkoille ei ehkä se kaikken "kivoin".
Tämä myöhemmin tullut pesun yhteydessä
- Pohjasta puuttuu pari ruuvia mitkä pitää jotain muovia paikallaan, ilmeisesti se etupyörien muovi jatkuu sinne
- Parista kohtaa puuttuu maalia, että näkyy pohjamaalit
En mä kyllä sähköö ainakaan nyt heti. Ehkä myöhemmin.Käy kyselemään Ford liikkeessä, koska Mach-E toimitukset alkaa? Ennakkomyynti on käynnissä.
En mä kyllä sähköö ainakaan nyt heti. Ehkä myöhemmin.
Sain työselosteen päivää ennen huoltoa ja siihen oli listattu ne mitä tein alkuperäisessä huoltopyynnössä ja muutamia sen jälkeen lisäämiäni asioita.Kauanko kasetti vielä kestää tuon kulkineen kanssa, siis jos eivät aio korjata noita vikoja mille ei tehty mitään tai ignoorattiin kokonaan?
Onhan tässä vaihtoehtoja olemassa.Pistä kiertoon ja hommaa Camry.
Se vielä unohtui, että kysyin kyllä siitä, että miksi näistä muista halutaan ottaa korvaus, niin valo oli tämä toleranssi ja maalin osalta missä oli ne puutteet, niin ne olisi pitänyt sanoa kun olin noutamassa autoa. Kuulemma jos silloin ei sano, niin sen jälkeen korjaukset niihin maksaa. Enpä silloin osannut varautua tuollaisiin löytöihin kun ne eivät suoraan näkyneet jos et katso niihin. Niihin törmäsi itse ehkä sattumaltaan kun autoa puunasi.
Onhan tämä joo valintojen maailma.Onhan noista maalihommista jo ennakkotapaus tavarantarkastajan toimesta, ja se ei tainnut olla ihan rajoissa. Sitä ei varmaan ikinä saada tietää miten asia ratkaistiin.
Silloin kun itse puuhastelin uusien autojen kanssa, niin pitihän ne tarkastaa ennen luovutusta, josko on jotain näkyvää maalailua tai kolhua pelleissä. Kuljetuksissa kun voi käydä vahinkoja, mitä sitten korjataan ennenkun auto saapuu jälleenmyyjälle.
Jos oli jotain kolhuja ikinä ollutkin, niin sen verran hyvin oli korjattu ettei niitä voinut huomata. Pari bugia oli, yhdestä oli takarenkaat saanut burnoutia, yhdessä liikaa kilsoja mittarissa siihen mitä normaali. Yhdessä selvä lommo minkä alkperä jäi vähän arvoitukseksi.
Sisätiloissa tms. ei tullut mieleenkään edes epäillä että jotain olisi pielessä, eikä ikinä ollutkaan.
OT: käytettyä ostaessa olisikin ideaalitilanne että käsin pesisi ja puunaisi auton ennen kauppojen tekemistä. Ajatuksena täysin absurdi, kukaan ei viitsi tai halua ja miksi edes. Mutta näkisihän siinä vahaillessa kaikki virheet mitä ulkokuoresta löytyy. Mutta kukaan ei ole niin hullu että tuollaiseen ryhtyisi oikeasti. Tähän sopisi se Kummeli sketsi käytetyn ostosta...
Sieltä se löytyy.Vieläkös muuten @TeslaJoni auto on pajalla?
Onhan tämä joo valintojen maailma.
Sieltä se löytyy.
Se vielä unohtui, että kysyin kyllä siitä, että miksi näistä muista halutaan ottaa korvaus, niin valo oli tämä toleranssi ja maalin osalta missä oli ne puutteet, niin ne olisi pitänyt sanoa kun olin noutamassa autoa. Kuulemma jos silloin ei sano, niin sen jälkeen korjaukset niihin maksaa. Enpä silloin osannut varautua tuollaisiin löytöihin kun ne eivät suoraan näkyneet jos et katso niihin. Niihin törmäsi itse ehkä sattumaltaan kun autoa puunasi.
Se on itsestään kiinni haluaako tuollaiseen lähteä. Onhan se nyt vaan aivan perseestä kun jossain julkisessa paikassa istut autosta ja odotat sen olevan ladattu.Onkos tuossa Teslassa panostettu jotenkin ajan viettämiseen paikallaan olevassa autossa? Tuossa kun ABC:llä kävin niin latauspisteilla toisessa Teslassa nukuttiin ja toisessa luettiin lehteä.
7 päivää ja alle 1600km, niin ottavat takaisin.Jos saisi *.jpg:tä mukaan niin olis mukavempi tietää aina mistä puhutaan sekä näkisi sen laadun tason.
Miten näissä se palautus aika meni? 14p ja/tai 2tkm? Mitä jos tona aikan syynää auton läpi ja vikalistan kanssa, että nuo kuntoon tai en ota autoa vastaan. Vastaavatko vaan, että selvä anna tänne kyllä me joku fanboy löydetään joka ostaa sen.
Jos sen palauttaa tuona aikana, niin se tarjotaan seuraavalle kuka tilannut auton. Ei toki alennuksella vaan täydellä hinnalla.