Tesla Model 3 tyyppiviat sekä maalijutut

Näin vastapainoksi mä olen ollut ihan tyytyväinen omaan kolmoseeni. Ei kaikki ole ihan millilleen joo mutta ei mitään vakavia haittoja.

Ainoa ongelma on ollut hälyn laukeilu ja sekin tuli kuntoon niin, että näpytin asian appsiin, sain ajan kahden päivän päähän ja auto tuli sieltä korjattuna kolmen päivän päästä.
 
On se jännä kun muut valmistajat saa autonsa maalattua kauttaaltaan, mutta Tesla ei.
Tuskin missään Daciassakaan pohjamaali paistaa läpi niinkuin Teslassa.
Valkoinen antaa paljon anteeksi mutta muut värit näyttää paljon helpommin puutteet.
 
Emmä mä kyllä oikeisti ymmärrä mitä väliä peittääkö maali saranoiden takana lokarin reunaa :rolleyes:


Muut suhinat, ja ruosteen alut erikseen, mutta kukaan normaali auton omistaja välitä tommoisesta, oletteko uutta foortia omistanut ? :rofl:



qFOtt58.jpgy

Kauhee haloo:itku:

Oikeasti, ei se penis tosta pienene :rofl:

Emäntä aina osaa sanoa, mihin toi näkyy, kuka muu ku sinä tuosta välität,
 
Viimeksi muokattu:
Näin vastapainoksi mä olen ollut ihan tyytyväinen omaan kolmoseeni. Ei kaikki ole ihan millilleen joo mutta ei mitään vakavia haittoja.

Ainoa ongelma on ollut hälyn laukeilu ja sekin tuli kuntoon niin, että näpytin asian appsiin, sain ajan kahden päivän päähän ja auto tuli sieltä korjattuna kolmen päivän päästä.

Tämä just. On se vaan jännä että nämä T3:set on myyny viime aikoina kuin häkä, oliko nyt Norjan tilastoissa ja ei tämän enempää "valitus" viestejä. Jos kaikki tulis ilmottamaan tuosta autosta niitä posiiivisia juttuja niin kyllä niitä olisi ihan varmasti negatiivisiin verrattuna enemmän :) :thumbsup:

Internetissä kun riittää YKSIKIN negatiivinen asia jostain niin se on piloilla eikä sitä uskalla ostaa jine jine, esimerkiksi vaikka toi Volvon hybridi, kyllä se vaan vieläkin kummittelee ja pelottelee ihmisiä :facepalm:

Hyvä silti että asioista puhutaan avoimesti mutta omiakin aivoja voi ja saa käyttää.
Ei muuta, hyvää pääsiäistä kaikille, tasapuolisesti :tup::)
 
On se jännä kun muut valmistajat saa autonsa maalattua kauttaaltaan, mutta Tesla ei.
Tuskin missään Daciassakaan pohjamaali paistaa läpi niinkuin Teslassa.

Muut onkin tehneet autoja vähän pidempään. Renault/Dacia, no rellu aloittanut toimintansa 1899 ja otti dacian haltuun sitten myöhemmin. Ford joka aloitti isomman sarjatuotannon ensimmäisenä, josta Toyota kävi ottamassa oppia ja hyvin oppikin. Tästä vähemmin yllättäen lähes kaikki paitsi Tesla on jotain oppinut miten niitä autoja pitäisi valmistaa niin ettei ne tule puolivalmiina markkinoille.

Kyllä mä odottaisin että uusi auto on maalattu jokapuolelta, vaikka sitä ei ulospäin näkyisikään ensivilkaisulla, ja että paneelit ja muut osat istuu eikä ole vaan vähän sinnepäin.

Toki jokaiselle valmistajalle käy jotain virheitä, muiden pitäisi niistä oppia eikä tehdä vielä huonompaa.
 
Emmä mä kyllä oikeisti ymmärrä mitä väliä peittääkö maali saranoiden takana lokarin reunaa :rolleyes:


Muut suhinat, ja ruosteen alut erikseen, mutta kukaan normaali auton omistaja välitä tommoisesta, oletteko uutta foortia omistanut ? :rofl:



qFOtt58.jpg

Kauhee haloo:itku:

Oikeasti, ei se penis tosta pienene :rofl:

Kaikki suhisee jos viimeistely on huonoa, kaikki ruostuu samasta syystä, toki materiaalivalinnat vaikuttavat myös. Totta kai asioiden pitää olla kunnossa uutena ja jos en väärin muista, niin ei täällä yhden pikselin vikaista näyttöäkään hyväksytä ja puhutaan satasista. Ja kyllä välittää ja olen omistanut myös uuden voortin.
Rehellisesti on pakko sanoa, että en ole itsekkään myöntänyt kahvipöydässä, että miten paskan hankinnan tein, kun ostin sen ensimmäisen ja toistaiseksi viimeisen ~70k€:n paskan pihaan, mutta ei se viimeistelyltään huono ollut, ei lähellekkään tuota. Jopa se halvin pikkupösö(~12k€) on ollut viimeistelyltään laadukkaampi, tosin muutenhan eroa kalleimpaan(~58k€) on kuin yöllä ja päivällä, kuten tuohon rahaan pitääkin olla.
 
No juu tottakai kokonaisuus painaa ja sitä tarkoitinkin tuolla suhinat, ruostimiset, yms, asia erikseen,
Otin nyt tuon kirsikan kakun päällä esille, joka tuntuu olevan foorumeilla jotenkin yliongelmallista
 
Aikaisemmin omistin tätä ennen uuden Seatin, minkä hinta vaihtoauton kera oli 30t€. Oli se kyllä maalattu ja laadukkaamman oloinen ulkoa, että sisältä. Ainut vika oli, että takalasi valskasi, että päästi vettä reunasta sisään. Takuuseen meni se ja sen jälkeen ei ollutkaan muita vikoja.
Eihän nuo maalittomat pinnat Teslassa näy ja eivätkä ne niille mitään tee mutta olen omistanut autoja joissa pinnat on maalattu. Sanoohan ne tuossa Teslan videossakin, että maalataan ne mitä tarvitaan jotta säästää maalia. Tekniikka kyllä pelaa mutta ehkä sitä vain odottaa parempaa loppukokonaisuutta kun hintalappuna on 70t€ vs 30t€.

Mutta antaa Teslan hoitaa viimeistely kuntoon, niin sitten pääsee tekemään päätöstä.
 
Viimeksi muokattu:
No juu tottakai kokonaisuus painaa ja sitä tarkoitinkin tuolla suhinat, ruostimiset, yms, asia erikseen,
Otin nyt tuon kirsikan kakun päällä esille, joka tuntuu olevan foorumeilla jotenkin yliongelmallista

Sen mitä itse on tuohon perehtynyt ja muualta lukenut, niin ongelmahan ei ole se, etteikö tämä tuote toimisi. Totta kai jotain lapsuksia ja maanantaikappaleita on mukaan eksynyt, niin kuin kaikilla valmistajilla ihan kaikissa tuotteissa, mutta... Tekniikaltaan ja ilmeisesti lupauksiltaan on hyvä ja soiva peli ja toimii, mutta sitten hyppää kuvioihin viimeistely, mikä nyt kohdistuu oikeastaan rekisterikilpien väliin ja tämä on kaikkien tiedossa, myös valmistajan, mutta ei muutoksia tuotteeseen.
Jos ja kun oma tilanne muuttuu joskus, niin kyllä myös Tesla on kaikesta huolimatta edelleen listoilla, mutta kuten aikaisemmin jo kirjoitin, ei sovellu tällä hetkellä minun käyttöön.
 
Aikaisemmin omistin tätä ennen uuden Seatin, minkä hinta vaihtoauton kera oli 30t€. Oli se kyllä maalattu ja laadukkaamman oloinen ulkoa, että sisältä. Ainut vika oli, että takalasi valskasi, että päästi vettä reunasta sisään. Takuuseen meni se ja sen jälkeen ei ollutkaan muita vikoja.
Eihän nuo maalittomat pinnat Teslassa näy ja eivätkä ne niille mitään tee mutta olen omistanut autoja joissa pinnat on maalattu. Sanoohan ne tuossa Teslan videossakin, että maalataan ne mitä tarvitaan jotta säästää maalia. Tekniikka kyllä pelaa mutta ehkä sitä vain odottaa parempaa loppukokonaisuutta kun hintalappuna on 70t€ vs 30t€.
Mä tässä just mietin sitä seikkaa kun jengi sanoo kuinka Model kolmosen hintasessa autossa pitäs olla parempi laatu. Mutta kyllä mun mielestä Model kolmonen on "halpis" auto omassa luokassaan, mistä ehkä kertoo myös nuo laatuongelmat. Sitten kun joku näyttää sormella sellasen sähkiksen joka tekniikalta ja ominaisuuksilta on samaa luokkaa ja yhtä "edullinen" niin voidaan alkaa vertailla laatuongelmia. Model kolmonen on halpis auto omassa luokassaan kun ottaa huomioon mitä tollasen valmistaminen maksaa. Saatan olla väärässä, mutta näin mä asian nään. Jos pelkkää hintalappua kattoo ja toteaa että pitäs olla erittäin laadukas auto niin onhan se selvä et vituiks menee. Jos taas miettii mitä sillä hinnalla saa ei välttämättä oo yllätys et jossain on säästetty, onko se hyvä asia? Ei todellakaan, mut näin asian järkeilen. Kuten todettua, odotellaan se 5-10 vuotta kun oppivat tekemään tuon korin oikein.
 
Mä tässä just mietin sitä seikkaa kun jengi sanoo kuinka Model kolmosen hintasessa autossa pitäs olla parempi laatu. Mutta kyllä mun mielestä Model kolmonen on "halpis" auto omassa luokassaan, mistä ehkä kertoo myös nuo laatuongelmat. Sitten kun joku näyttää sormella sellasen sähkiksen joka tekniikalta ja ominaisuuksilta on samaa luokkaa ja yhtä "edullinen" niin voidaan alkaa vertailla laatuongelmia. Model kolmonen on halpis auto omassa luokassaan kun ottaa huomioon mitä tollasen valmistaminen maksaa. Saatan olla väärässä, mutta näin mä asian nään. Jos pelkkää hintalappua kattoo ja toteaa että pitäs olla erittäin laadukas auto niin onhan se selvä et vituiks menee. Jos taas miettii mitä sillä hinnalla saa ei välttämättä oo yllätys et jossain on säästetty, onko se hyvä asia? Ei todellakaan, mut näin asian järkeilen. Kuten todettua, odotellaan se 5-10 vuotta kun oppivat tekemään tuon korin oikein.
S ja X ovat ne premium autot ja 3 ja Y ovat ne "halpis" autot. Mutta samanlaista ongelmaa on S ja X malleissakin, lisäksi uusissa S:ssa mitä tulee ulos linjalta on asennettu ripustukset tjsp. väärin ja syövät renkaat edestä. Nuohan on sitten jo 90t€+ autoja.
Audi on aika lähellä jo sitä mitä Tesla tarjoaa jos siis unohdetaan tuo autopilot vertailu. Hintaahan sillä on enemmän kuin 3 ja eikä suoran nyt SUV voi siihen verrata, enemmänkin kilpailee Y:n kanssa jolloin tuo hintaero pienenee jos vertaa Y:ta ja E-tronia.

Omalla kohdallani vertaan 3:sta tuohon aikaisempaan Seattiin kokonaisuutena. 3:ssa kyllä tekniikka hyvä ja toimiva ajettavuudeltaa mutta sitten muualla vähän heikompaa. Vielähän ei tiedä miten se sähkö oikeasti tulee yleistymään vaiko jääkö hetken ihmeeksi. Mutta vaikka Tesla saisikin FSD toimimaan ennen muita, niin kyllä ne muutkin perässä tulee aika pian. VW ainakin kovasti tuohon panostaa ja katsotaan sitten kun ID on ulkona, että miten se kokonaisuutena vertautuu 3:n.
 
Kuten todettua, odotellaan se 5-10 vuotta kun oppivat tekemään tuon korin oikein.

Siinä ajassa muut beta Teslat on jo tehneet sellaisen reiän uskottavuuteen ruosteeseen ja muuhun laatuvaikutelmaan että uskottavuus on melko vähissä. Samalla muut valmistajat vetäneet ohi täysillä laadussa ja ominaisuuksissa. Kunhan littiä ja kobolttia vaan riittää. Teho ja range ei ole mitään sellaista mitä muut ei voisi kopioida.
 
S ja X ovat ne premium autot ja 3 ja Y ovat ne "halpis" autot. Mutta samanlaista ongelmaa on S ja X malleissakin, lisäksi uusissa S:ssa mitä tulee ulos linjalta on asennettu ripustukset tjsp. väärin ja syövät renkaat edestä. Nuohan on sitten jo 90t€+ autoja.
Mietin S ja X malleja kans, en keksinyt mikä niissä maksaa? Ymmärsin että kolmonen on karsittu malli jossa säästetty kaikessa missä voi. Ilmeisesti S ja X on säästelty myös noissa laatuasioissa, jos näin on niin mikä sen hinnan nostaa?

Audi on aika lähellä jo sitä mitä Tesla tarjoaa jos siis unohdetaan tuo autopilot vertailu. Hintaahan sillä on enemmän kuin 3 ja eikä suoran nyt SUV voi siihen verrata, enemmänkin kilpailee Y:n kanssa jolloin tuo hintaero pienenee jos vertaa Y:ta ja E-tronia.
Mitäs se E-tron maksaa ja miten vertautuu esim Y malliin? Ehkä kaivan huomenna jotain dataa noista.

Omalla kohdallani vertaan 3:sta tuohon aikaisempaan Seattiin kokonaisuutena. 3:ssa kyllä tekniikka hyvä ja toimiva ajettavuudeltaa mutta sitten muualla vähän heikompaa. Vielähän ei tiedä miten se sähkö oikeasti tulee yleistymään vaiko jääkö hetken ihmeeksi. Mutta vaikka Tesla saisikin FSD toimimaan ennen muita, niin kyllä ne muutkin perässä tulee aika pian. VW ainakin kovasti tuohon panostaa ja katsotaan sitten kun ID on ulkona, että miten se kokonaisuutena vertautuu 3:n.
En ole ihan varma miten muut tulee FSD:ssä perässä kun se vaatii aika paljon. Ja yks asia mitä se vaatii on tolkuton määrä dataa. Yhdistelmä on karkeasti ilmaistuna: riittävän tehokas rauta, oikein rakennettu neuroverkko ja ihan helvetisti dataa. Millä muulla autovalmistajalla on tuo yhdistelmä?

Siinä ajassa muut beta Teslat on jo tehneet sellaisen reiän uskottavuuteen ruosteeseen ja muuhun laatuvaikutelmaan että uskottavuus on melko vähissä. Samalla muut valmistajat vetäneet ohi täysillä laadussa ja ominaisuuksissa. Kunhan littiä ja kobolttia vaan riittää. Teho ja range ei ole mitään sellaista mitä muut ei voisi kopioida.
Uskottavuuden saa takaisin jos ongelmat korjaa, kyse on enemmän hidastustöyssystä kuin tappavasta ongelmasta. Toki jos ongelmaa ei korjata niin se on game over pidemmässä juoksussa. Muut valmistajat on ymmärtääkseni ollut laadussa edellä kaiken aikaa, ei niiden ole tarvetta "mennä ohi". Akkuteknologia on asia missä Teslan potentiaalinen etumatka on kurottavissa todella nopeasti, sitä on turha laskea Teslan eduksi mitenkään suurella mittarilla. Akkuteknologiassa on enemmän kyse sähköautot vs polttikset. Ei sähköautot keskenään. FSD on lopulta Teslan ainoa valttikortti mitä ei muut välttämättä ihan heti kuro kiinni. Mutta väitän kovasti, niin kauan kun ne muut ei tee mitään mikä olis oikeasti Teslan tappaja ei Teslan tarvitse ongelmiaan korjata, myyvät silti hyvin, mikä on valitettavaa. Kova kilpailu on asiakkaan etu, sais ne muut valmistajat tuoda samaan hintaan yhtä kovia sähkövatkaimia ja tietysti paremmalla laadulla. Sitä tässä odotellaan.
 
@aeinola
S ja X se hinta tulee suuremmasta akusta ja lisätekniikasta mitä on mukana. Kuten tuplanäytöt, ovet jne. Laatu ei niissäkään ihan tasaista ole mitä seuraillut.

Audin lähtö on 69 ja perus Y 64. Ei niissä paljon eroa ole. Audin etuna mitä katsellut niin on se laatu ja hiljaisuus. Toki Audi kuluttaa enemmän kuin Y mutta jos siihen ei takerru niin erot on tekniikkaa lukuunottamatta se laatu.

Veikkaisin, että 3 olisi parempi auto ilman lasikattoa, joka tehty kahdesta osasta. Y:ssa taas yksi iso lasi.
 
On se jännä kun muut valmistajat saa autonsa maalattua kauttaaltaan, mutta Tesla ei.
Tuskin missään Daciassakaan pohjamaali paistaa läpi niinkuin Teslassa.

Monet Teslan omistajat eivät välttämättä omaa aiempaa jenkkiautohistoriaa eivätkä siksi osaa varautua sikäläiseen työn laatuun. Kaikki jenkit millä olen ajanut ja omistanut vuosien mittaan on kasattu "vähän sinne päin" eikä siinä mitään kun asennoituu siihen niin, että nyt ei olla premiumia ostamassa. Teslan kohdalla taas hinta on sellainen tekijä, että Euroopassa ollaan totuttu jo saamaan sitä parempaa Seppälää siinä luokassa ja moni pettyy kun laatu on vain normaalia amerikkalaista tasoa. Tulevat vuodet sitten näyttävät miten maali yms. ongelmakohdat tulevat kestämään käytössä. Tekniikaltaanhan Tesla on erittäin houketteleva vaihtoehto kunnes isot valmistajat saavat omat vastineensa tiskiin.
 
FSD on nykyisellään täyttä vaporwarea, ja on siksi enemmän spekulatiivinen loikka Teslalle. Sen sijaan koko auton ohjelmistoarkkitehtuurissa, päivitettävyydessä ja eri järjestelmien integraatiossa Tesla on juuri nyt täyden sukupolven edellä muiden räpistyksiä. Juuri tähänhän VW:kin tällä hetkellä kanttaa: autosta ei tule tietokonetta eikä autofirmasta softafirmaa ilman todella rajuja muutoksia. Siksi ne ID:t makaavat saksalaisilla pysäköintialueilla keräämässä lokinpaskaa. Riittävän pitkällä aikajänteellä tämä voi muuttua, mutta ei missään nimessä vuodessa tai kahdessa.

Toinen aliarvioitu Teslan osaamisalue on voimalinja ja akkuteknologia. Tässäkin ketjussa esitetään, kuinka tuon etumatkan kurominen olisi täysin triviaali juttu, kunhan vain viitsii yrittää. Silti kaikki yritykset tähän mennessä ovat epäonnistuneet, vaikka energiatehokkuus on sähköautolle täysin kohtalon kysymys. Ylipäänsä argumentti tyyppiä "kyllä ne isot sitten kun viitsivät" on nyt viimeiset seitsemän vuotta ollut joko tyhmyyttä, ylimielisyyttä tai molempia. Tällä hetkellä en usko yhdenkään autovalmistajan ajattelevan todellisuudessa enää niin. Päinvastoin niistä jokainen tietää, että pärjääminen Teslan nykyisillä vahvuusalueilla on selviytymisen edellytys. Se, joka ei saa softaa kuntoon ja rakennettua kustannus/energiatehokasta voimalinjaa, ei tee enää autoja omalla nimellään 10 vuoden kuluttua.
 
FSD on nykyisellään täyttä vaporwarea, ja on siksi enemmän spekulatiivinen loikka Teslalle. Sen sijaan koko auton ohjelmistoarkkitehtuurissa, päivitettävyydessä ja eri järjestelmien integraatiossa Tesla on juuri nyt täyden sukupolven edellä muiden räpistyksiä. Juuri tähänhän VW:kin tällä hetkellä kanttaa: autosta ei tule tietokonetta eikä autofirmasta softafirmaa ilman todella rajuja muutoksia. Siksi ne ID:t makaavat saksalaisilla pysäköintialueilla keräämässä lokinpaskaa. Riittävän pitkällä aikajänteellä tämä voi muuttua, mutta ei missään nimessä vuodessa tai kahdessa.

Toinen aliarvioitu Teslan osaamisalue on voimalinja ja akkuteknologia. Tässäkin ketjussa esitetään, kuinka tuon etumatkan kurominen olisi täysin triviaali juttu, kunhan vain viitsii yrittää. Silti kaikki yritykset tähän mennessä ovat epäonnistuneet, vaikka energiatehokkuus on sähköautolle täysin kohtalon kysymys. Ylipäänsä argumentti tyyppiä "kyllä ne isot sitten kun viitsivät" on nyt viimeiset seitsemän vuotta ollut joko tyhmyyttä, ylimielisyyttä tai molempia. Tällä hetkellä en usko yhdenkään autovalmistajan ajattelevan todellisuudessa enää niin. Päinvastoin niistä jokainen tietää, että pärjääminen Teslan nykyisillä vahvuusalueilla on selviytymisen edellytys. Se, joka ei saa softaa kuntoon ja rakennettua kustannus/energiatehokasta voimalinjaa, ei tee enää autoja omalla nimellään 10 vuoden kuluttua.
Aika pitkälti samoilla linjoilla. FSD tosiaan on tällä hetkellä "vaporwarea", mutta kyllä se sieltä tulee. Vaikea arvioida millon, mutta yhtä kaikki, Teslalla on siinäkin huikea etumatka. Jos Teslalla ei olis näitä laatuongelmia niin mistähän itkijät itkis?
 
Uskottavuuden saa takaisin jos ongelmat korjaa, kyse on enemmän hidastustöyssystä kuin tappavasta ongelmasta.

Ei ihan niinkään vai mitä mieltä rapeista ranskalaisista? Ne ollut yksiä parhaista ruostetta vastaan jo kohta 30-vuotta.
Tai opelin sekoilu 90-luvulla laadun suhteen mikä on edelleen ongelma niillä että ihmiset ei oikeen halua niitä.

Vaikka Fiat tekisi nyt sähköiltään täydellisen auton missä ei ikinä koskaan olisi mitään vikaa sähköissä niin ainakaan 10-15 vuoteen niitä ei uskallettaisi silti ostaa koska italialaiset sähköt.
 
Ei ihan niinkään vai mitä mieltä rapeista ranskalaisista? Ne ollut yksiä parhaista ruostetta vastaan jo kohta 30-vuotta.
Mitä mieltä? Kome ranskalaista ollut. Kaikki oli hyviä, tykkäsin.

Tai opelin sekoilu 90-luvulla laadun suhteen mikä on edelleen ongelma niillä että ihmiset ei oikeen halua niitä.
Itellä ei oo ollu. Mutta muistan kun kaverilla oli useampi ja tykkäs. Kyydissä oli ainakin kiva olla.

Vaikka Fiat tekisi nyt sähköiltään täydellisen auton missä ei ikinä koskaan olisi mitään vikaa sähköissä niin ainakaan 10-15 vuoteen niitä ei uskallettaisi silti ostaa koska italialaiset sähköt.
Fiateista ei ole kokemusta. Mutta et sä tässä tainnu mun mielipidettä kysyä vaikka siten muotoilitkin viestin alun. Olen silti eri mieltä. Maailma on hiukan erilainen nykyään, tieto leviää paljon nopeammin. Ja Tesla on uusi firma joka vasta opettelee autojen tekemistä. Kyllä sitä laatua seurataan suurennuslasilla ja uutsiet laadun paranemisesta varmasti leviää sitten jos sellaista alkaa tosissaan tapahtumaan.
 
Aika pitkälti samoilla linjoilla. FSD tosiaan on tällä hetkellä "vaporwarea", mutta kyllä se sieltä tulee. Vaikea arvioida millon, mutta yhtä kaikki, Teslalla on siinäkin huikea etumatka. Jos Teslalla ei olis näitä laatuongelmia niin mistähän itkijät itkis?
Höpö. Elon sano noin vuosi sitten, että tänä vuonna on miljoona robotaxia liikenteessä! Eihän messias valehtele...eihän?

 
Sinänsä jännä että esim mersut ovat mädäntyneet aikanaan kilpaa ranskalaisten kanssa, ranskalaiset fiksasivat tuon ruostumisongelman, mersut mätänee vieläkin samaa tahtia, mutta silti ne ranskikset ovat niitä rapsakoita, ja mersut vakaita ja hyviä autoja.
 
Lainaan alkuun itseäni.
Kai se on hyvä tänne purkaa sitä omaa pahaa oloaan.
Maaliskuussa sain M3 Performancen, nyt ajettu noin 2000km. Itse tekniikassa ei ole mitään vikaa mutta viimeistelyssä sitä enemmänkin sitten pientä säädettävää. Odotan 1,5vk päästä ensimmäistä SC huoltoa ja katsotaan mikä tilanne on sen jälkeen. Odotan, että saavat jotain kuntoon ja jotain ei ekalla kertaa. En kuitenkaan odota vastausta, että emme tee mitään/ei voida tehdä mitään, jos näin tulee, niin sitten auto voikin olla pian uudella omistajalla.
Kaikkea ei silloin huomannut vastaanotossa ja kyselinkin, että jos jotain tulee, niin SC huoltoa vaan tekemään.

"Ongelmat" jotka olen havainnut tässä kuukauden aikana.
- Toinen etuvalo sisemmällä kuin toinen
- Takaovet eivät ole oikealla kohdallaan chromin kanssa
- Frunkin luukku ei ole keskellä
- Kuljettajan ovessa näkyy tikkaukset liitoskohdissa
- Maalia puuttuu ovien sisäpuolelta, eli kun avaa oven niin näkee valkoinen pohjamaali oven ja rungon välissä
- A-pilari apukuskin puolella koskettaa runkoa, tästä onkin alussa maininta, että kuluttaa maalin ja sitten alkaa ruostumaan
- Sisäpuolella matkustajan puolen pilarissa jotain jälkiä kankaassa, näkyy kun aurinko siihen paistaa
- Takapuskurissa pieni viiva mistä puuttuu maalia
- Vasemman takaoven listan kohdalla pari täppää mistä maali irronnut
- Molemmat etuosan etukolmiot, muoviset kolmiot, jotka ovat ennen sivulasia, molemmat päistään irti
- Paljon tuulen ininää kuskinpuoleisessä lasissa, ei ilmeisesti painu tarpeeksi karmia vasten, että olisi tiivis
- Huomaa kun ajelee motarilla, niin ääntä tulee enemmän kuin edellisessä autossani, joka oli noin 30t auto ja VAGilta, lasi katto tekee osan koska ilmeisesti ohutta lasia, joka puolella, että saatu keveämmäksi
- Kuskin sisäpuoleinen päänkohdalla oleva paneeli repsottaa toisesta reunaa, ei tunnu menevän paikalleen painamalla eli varmaan joku klipsu rikki, ei ongelmaa apukuskin puolella
- Takaluukussa apukuskin puolella, runko ja luukku ilmeisesti hinkannut vähän toisiinsa, että maalia kulunut pois, ei näy vielä pohjamaali

Muuten auto on siis kunnossa tekniikan osalta ja muuten pelittää hyvin. Ajaminen on parempaa kuin edellisellä autolla mutta laadultaan ulkoisesti ja vähän sisäisestikin vaikuttaa käytetyltä jolla on jo kilometrejä alla, kun paikat "repsottaa".
Lisäksi jos näitä ei saada kuntoon, niin taidan katsella jotain muuta ja eri hintaluokan autoa, koska ei vaan omaan ajatukseen mahdu, että saan huonompaa laatua kalliimmalla mitä saisin muualta halvemmalla. Pitää sitten katsella miten tästä pääsee eroon, jos siihen päätökseen tulee ja mitä sitten alle.

Näistä toki huomaa, että aloitteva yritys on kyseessä mutta ei Teslassa itse ajettavuuden jne. kanssa vikaa ole kuin se, että odotellaan ehkä se 5-10v vielä, niin tilanne voi olla laadullisesti parempi.

Toki uuden auton ostaminen ei ole koskaan järkevää mutta nyt kävi näin.

Näillä ajoilla, voin sanoa, että kiva kaupunkiajoon mutta pidemmille motarimatkoille ei ehkä se kaikken "kivoin".

Tämä myöhemmin tullut pesun yhteydessä
- Pohjasta puuttuu pari ruuvia mitkä pitää jotain muovia paikallaan, ilmeisesti se etupyörien muovi jatkuu sinne
- Parista kohtaa puuttuu maalia, että näkyy pohjamaalit

Auto käynyt ekan kerran huollossa
- Etuvaloa eivät suostuneet laittamaan kohdalleen koska se on arvojen sisällä, rahalla olisin saanut mutta sanoin, että en rupea nyt maksamaan vaan keskustellaan tästä myöhemmin lisää
- Takaovet saatiin kuntoon vaikka eivät nyt ihan justiinsa ole kohdallaan mutta paremmin kuin aikaisemmin
- Frunkki korjattu, ihan siististi kohdallaan ei ihan ehkä 100 pinnaa
- Vaihtoivat paneelin eli se on ok
- Ei korjattu, koska normaalia eli näkyy yhä pohjamaalit
- A-pilari korjattu
- Pilaria ei korjattu eli sama vanha, repsottaa
- Takapuskuria ei korjattu, rahalla saisi, pieni naarmu siis yhä
- Maalia ei korjattu kynnyslistoista, rahalla olisivat korjanneet, olisi pitänyt huomata kun otin auton vastaan tämä ongelma
- Kolmioita ei korjattu, ei syytä tälle
- Kuljettajan lasia ei korjattu, ei syytä miksei
- Paneelia ei korjattu, ei syytä
- Takaluukun tätä naarmua/kulumaa ei korjattu, rahalla saisi
- Pohjaan lisätty puuttuvat klipsit
- Pesun jälkeen huomasin pari kohtaa missä ehkä maalaus ei kunnollista, rahalla saa kuntoon ja lisäksi naarmun rengaskotelon kaaressa

Osa ilmoituksistani meni vähän kuuroille korville koska niihin ei oltu reakoitu. Uudella huoltoajalla voisi ehkä saada jotain aikaan.
Jäi vähän paskamaku suuhun ekan kerran jälkeen. Katsotaan tuleeko toista vai meneekö auto kiertoon.
 
Viimeksi muokattu:
Pakko sanoa että todella erikoista, etteivät korjaa asioita joista asiakas ei huomauttanut auton vastaanotossa. Mistä lähtien asiakas toimii laadunvalvontana jonka pitäisi tuntea kymmeniä ongelmakohtia jotka on syynättävä parkkipaikalla suurennuslasin kanssa tai mahdoton selvittää ilman koeajoa?
Ulkoistaisivat pliis kokoonpanon jollekin oikealle autonvalmistajalle ettei tulisi näin jäätävää sekundaa?
 
Vähän ollut itsellä haaveissa joskus hamassa tulevaisuudessa Tesla, mutta näimmä ei kannata käytettynä ostaa (tai uutena). Kai tuolla Voltilla niin kauan kihnuttaa, että se on sitten taas Merssu millä ajelee :cigar2:
 
Sanotaan näin, että tuolla kun on nämä kuukauden ajanut, niin se on kaupunkiauto. Koska jos lähdet pitkälle pitää valmistautua lataamaan ja jos ajat yli 100km päivässä työtä se pitää aina lataa. Koska motari tappaa nopeasti akun.
Lisäksi jos ajat paljon ja tulee kilsoja, niin normaalille mahdolliselle ostajalle ne kilsat ja akun kunto määrää hinnan. Mitä enemmän ajat, niin sitä vähemmän se jälleenmyynti hinta on (pätee tosi kaikkiin muihinkin). Pääosin jos nopeasti katsoo Tesloja mitä myydään, niin ne on vuoden 2014 tai vastaava malleja mutta ajettu se max keskimäärin 50000km. Kyllä vähän ajetussa se hinta aina säilyy mutta auto tämäkin on eikä mitään symboli missä pysyisi hinta.

Voin sanoa, että ne mainos puheet ja tekniikka fiilistelyt myivät tämän minulle. Olen täysin mainoksen uhri. Totuus on raaka fakta.
 
Käy kyselemään Ford liikkeessä, koska Mach-E toimitukset alkaa? Ennakkomyynti on käynnissä.
 
Kauanko kasetti vielä kestää tuon kulkineen kanssa, siis jos eivät aio korjata noita vikoja mille ei tehty mitään tai ignoorattiin kokonaan?
Sain työselosteen päivää ennen huoltoa ja siihen oli listattu ne mitä tein alkuperäisessä huoltopyynnössä ja muutamia sen jälkeen lisäämiäni asioita.

Hoidin huollon ja lisäykset appin ja SMS kautta. SMS ei paljo vastauksia tullut kuin muutamiin kysymyksiin. Kiirettäkö? Enemmän saisi tulla vastauksista takaisin päin ja osaan olisi heti voinut sanoa, että tämä maksaa. Kuin se, että saan tiedon päivää ennen illalla, että me haluttas sulta rahaa koska tää on toleranssin sisällä. Aina pistin selosteen ja kuvan Teslan suuntaan, että ei pitäisi omasta puolestani jäädä tiedon antaminen vajaaksi.

On tuossa pari ostajaehdokasta jo olemassa ja en ottaisi paljoa perseeseen vielä. Jos niitä kiinnostaa niin laitan kiertoon. Turha sitä on omaa itseään rasittaa näillä ja vaikka pitäisi, niin on sitten joku aina muistuttamassa kun katsoo ikkunasta ulos.

Mutta kyllä voin sanoa, että aika paljon ne omistajat katsoo asioita sormien läpi. Tuo minuakin mietityttää, että jos eivät nyt saa asiaa kuntoon niin mikä on sitten käytetyn laita ja koska vetävät vielä linjan, että teit huollon itse tai muualla kuin Teslalla niin vetävät SC poikki.

Jos jossain vaiheessa petraavat tuota laatua, niin kyllä siinä sitten nykyiset "pienillä" vioilla olevien hinnat laskee ja kovaa.
 
Pistä kiertoon ja hommaa Camry. :smile:
Onhan tässä vaihtoehtoja olemassa.

Toki mietin sitäkin, että alkaisi kunnolla vääntämään kättä mutta sitten taas se, että haluanko tuhlata aikaani ja rahaa tuohon tappeluun. Linjaus on mielestäni tullut hyvin esiin. Olisi pitänyt sanoa, että ei mutta fiilis kun oma Tesla noudossa taas sanoi kyllä. Pitkäaikainen unelma oli sitten toteutettu.
 
Se vielä unohtui, että kysyin kyllä siitä, että miksi näistä muista halutaan ottaa korvaus, niin valo oli tämä toleranssi ja maalin osalta missä oli ne puutteet, niin ne olisi pitänyt sanoa kun olin noutamassa autoa. Kuulemma jos silloin ei sano, niin sen jälkeen korjaukset niihin maksaa. Enpä silloin osannut varautua tuollaisiin löytöihin kun ne eivät suoraan näkyneet jos et katso niihin. Niihin törmäsi itse ehkä sattumaltaan kun autoa puunasi.
 
Se vielä unohtui, että kysyin kyllä siitä, että miksi näistä muista halutaan ottaa korvaus, niin valo oli tämä toleranssi ja maalin osalta missä oli ne puutteet, niin ne olisi pitänyt sanoa kun olin noutamassa autoa. Kuulemma jos silloin ei sano, niin sen jälkeen korjaukset niihin maksaa. Enpä silloin osannut varautua tuollaisiin löytöihin kun ne eivät suoraan näkyneet jos et katso niihin. Niihin törmäsi itse ehkä sattumaltaan kun autoa puunasi.

Onhan noista maalihommista jo ennakkotapaus tavarantarkastajan toimesta, ja se ei tainnut olla ihan rajoissa. Sitä ei varmaan ikinä saada tietää miten asia ratkaistiin.
Silloin kun itse puuhastelin uusien autojen kanssa, niin pitihän ne tarkastaa ennen luovutusta, josko on jotain näkyvää maalailua tai kolhua pelleissä. Kuljetuksissa kun voi käydä vahinkoja, mitä sitten korjataan ennenkun auto saapuu jälleenmyyjälle.
Jos oli jotain kolhuja ikinä ollutkin, niin sen verran hyvin oli korjattu ettei niitä voinut huomata. Pari bugia oli, yhdestä oli takarenkaat saanut burnoutia, yhdessä liikaa kilsoja mittarissa siihen mitä normaali. Yhdessä selvä lommo minkä alkperä jäi vähän arvoitukseksi.
Sisätiloissa tms. ei tullut mieleenkään edes epäillä että jotain olisi pielessä, eikä ikinä ollutkaan.

OT: käytettyä ostaessa olisikin ideaalitilanne että käsin pesisi ja puunaisi auton ennen kauppojen tekemistä. Ajatuksena täysin absurdi, kukaan ei viitsi tai halua ja miksi edes. Mutta näkisihän siinä vahaillessa kaikki virheet mitä ulkokuoresta löytyy. Mutta kukaan ei ole niin hullu että tuollaiseen ryhtyisi oikeasti. Tähän sopisi se Kummeli sketsi käytetyn ostosta...
 
Onhan noista maalihommista jo ennakkotapaus tavarantarkastajan toimesta, ja se ei tainnut olla ihan rajoissa. Sitä ei varmaan ikinä saada tietää miten asia ratkaistiin.
Silloin kun itse puuhastelin uusien autojen kanssa, niin pitihän ne tarkastaa ennen luovutusta, josko on jotain näkyvää maalailua tai kolhua pelleissä. Kuljetuksissa kun voi käydä vahinkoja, mitä sitten korjataan ennenkun auto saapuu jälleenmyyjälle.
Jos oli jotain kolhuja ikinä ollutkin, niin sen verran hyvin oli korjattu ettei niitä voinut huomata. Pari bugia oli, yhdestä oli takarenkaat saanut burnoutia, yhdessä liikaa kilsoja mittarissa siihen mitä normaali. Yhdessä selvä lommo minkä alkperä jäi vähän arvoitukseksi.
Sisätiloissa tms. ei tullut mieleenkään edes epäillä että jotain olisi pielessä, eikä ikinä ollutkaan.

OT: käytettyä ostaessa olisikin ideaalitilanne että käsin pesisi ja puunaisi auton ennen kauppojen tekemistä. Ajatuksena täysin absurdi, kukaan ei viitsi tai halua ja miksi edes. Mutta näkisihän siinä vahaillessa kaikki virheet mitä ulkokuoresta löytyy. Mutta kukaan ei ole niin hullu että tuollaiseen ryhtyisi oikeasti. Tähän sopisi se Kummeli sketsi käytetyn ostosta...
Onhan tämä joo valintojen maailma.
 
Onhan tämä joo valintojen maailma.

Kyllä kyllä, minkä värinen tuo sun auto muuten on? Mustassahan puutteet maalissa näkyy hyvin, valkoisessa ei niinkään. Beige tai muu olisi optimaalinen valmistajalle, tai mikä tahansa pohjamaaliin viittaava.
 
Onkos tuossa Teslassa panostettu jotenkin ajan viettämiseen paikallaan olevassa autossa? Tuossa kun ABC:llä kävin niin latauspisteilla toisessa Teslassa nukuttiin ja toisessa luettiin lehteä.
 
Se vielä unohtui, että kysyin kyllä siitä, että miksi näistä muista halutaan ottaa korvaus, niin valo oli tämä toleranssi ja maalin osalta missä oli ne puutteet, niin ne olisi pitänyt sanoa kun olin noutamassa autoa. Kuulemma jos silloin ei sano, niin sen jälkeen korjaukset niihin maksaa. Enpä silloin osannut varautua tuollaisiin löytöihin kun ne eivät suoraan näkyneet jos et katso niihin. Niihin törmäsi itse ehkä sattumaltaan kun autoa puunasi.

Jännää et just Teslalla on tälläsiä vikoja et kaikki pitää heti huomata luovutuksen yhteydessä että saa auton kuntoon. Onko niin et ketä ostaa ja ei tiedä ja ei tule koskaan itse autoaan edes pesemään niin ei tule näistä vioista tietämäänkään? Pätee sanonta Teslaan "liika tieto tuo tuskaa" :D

Teslan kannattaa siis leasing sopparilla ostaa niin voi vikojen korjauttaminen olla ilmastakin, kellään kokemusta?

Kun ite sain Volvoni, kyllä sitä aika hyvin kävin läpi samana päivänä kun sen hain. Matkalla huomasin että se keski juomapullo teline luukun läppä oli aivan naarmuinen, ei nähnyt liikkeessä koska oli vedetty "piiloon". Onneksi tutkein ja ilmotin, sain uuden :thumbsup::)
 
Ai kiva. Tänään huomasin, että kun nyt ilmeisesti säätivät paneelin irti auton rungosta. Se on kyllä irti mutta ilmeisesti liikaa koska frunkissa on tämmöinen iso muovi, niin se on nyt liian kapea, että molemmista yläpäistä irti ja toisesta klipsikin poikki.

Viet huoltoon ja saat lisää ongelmia.
 
Onkos tuossa Teslassa panostettu jotenkin ajan viettämiseen paikallaan olevassa autossa? Tuossa kun ABC:llä kävin niin latauspisteilla toisessa Teslassa nukuttiin ja toisessa luettiin lehteä.
Se on itsestään kiinni haluaako tuollaiseen lähteä. Onhan se nyt vaan aivan perseestä kun jossain julkisessa paikassa istut autosta ja odotat sen olevan ladattu.

Löytyyhän näytöstä Netflixit ja muut eli kyllä ajan saa kulumaan jos haluaa.

Itse tuota kokeilin mutta ei kyllä ole oma juttu. Jos pikalaturi niin mieluummin käyn sen 30min kävelyn kuin istun autossa.
 
Jos saisi *.jpg:tä mukaan niin olis mukavempi tietää aina mistä puhutaan sekä näkisi sen laadun tason.

Miten näissä se palautus aika meni? 14p ja/tai 2tkm? Mitä jos tona aikan syynää auton läpi ja vikalistan kanssa, että nuo kuntoon tai en ota autoa vastaan. Vastaavatko vaan, että selvä anna tänne kyllä me joku fanboy löydetään joka ostaa sen.
 
Jos saisi *.jpg:tä mukaan niin olis mukavempi tietää aina mistä puhutaan sekä näkisi sen laadun tason.

Miten näissä se palautus aika meni? 14p ja/tai 2tkm? Mitä jos tona aikan syynää auton läpi ja vikalistan kanssa, että nuo kuntoon tai en ota autoa vastaan. Vastaavatko vaan, että selvä anna tänne kyllä me joku fanboy löydetään joka ostaa sen.
7 päivää ja alle 1600km, niin ottavat takaisin.
Mutta jos tuon yli menee se on game over. Toki en tiedä voiko jonkun kuluttujasuojan kautta tapella.

Jos sen palauttaa tuona aikana, niin se tarjotaan seuraavalle kuka tilannut auton. Ei toki alennuksella vaan täydellä hinnalla. Sitten jos hylkää itse saa vuoden karenssin eli ei voi ostaa saman varustelutason mallia mutta toisen voi.

Voisin kasata kuvagallerian jossain välissä.
 
Kuluttajaneuvojaan voisit olla yhteydessä ja hoitaa homman maaliin, mikä Jonilta jäi kesken, mutta se on pitkä taival.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 045
Viestejä
4 564 307
Jäsenet
75 078
Uusin jäsen
badiherrox82

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom