Liittynyt
24.07.2019
Viestejä
252
Ei näköjään ole varkaillekaan kovin suuri vastus. Kannattaa olla varkausvakuutus kunnossa ja gps jäljitin autossa.

Tämä voi tulla nostamaan vakuutusten hintoja kun varastetaan myös suomessa.

Seuraava gate on Tesla Model s 85kwh battery gate. Viimeisen 2 viikon aikana autot on jättänyt ihmiset mitä ihmeellisempiin paikkoihin Suomessa.

Sudden Loss Of Range With 2019.16.x Software

Mikä tän tausta? No Shanghai:ssa leimahteli.... ässä

Tesla is investigating why a Model S appeared to explode in a Shanghai parking garage



Ei mennä OT:n puolelle enempää. Pysytään Tesla Model 3 jutuissa.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
1 483
Yllättävän vähän on maailmalta vastaavista tapauksista tarinaa. Onko sielläpäin ihmisille ihan ok, että pohjamaalit paistaa läpi vai onko paskat erät roudattu jostain syystä tänne pohjolaan?
 
Liittynyt
24.07.2019
Viestejä
252
Yllättävän vähän on maailmalta vastaavista tapauksista tarinaa. Onko sielläpäin ihmisille ihan ok, että pohjamaalit paistaa läpi vai onko paskat erät roudattu jostain syystä tänne pohjolaan?
Kyllä niitä löytyy... Mutta kun uskottu kun raamatun sanaan konsanaan, että on ihan normaalia kun on kysytty....

Nyt täällä ja ruotsissa, ukssa ja norjassa pistetään kampoihin.

Itse tämän alotin. Ei tällästä pidä hyväksyä.
 

Juha Kokkonen

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 005
Keskitytäänpäs sitten ketjun aiheeseen, eikä Bemun avaimiin tmv.

Edit: Parikymmentä viestiä offtopicia poistettu. Enää ei sitten huomautella, jos vielä jatkuu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
184
Yellow screen? Force Tesla to Replace it!

Pretty sure this is oxidization, and oxides like this can take on different shades from reddish to brownish to yellowish. Depends on the conditions.


... Personally, this really has done so much damage to the Tesla experience to me. And no, not as some fanboys are gonna chime in and say "because there's a little discoloration on my screen". (First of all, its not 'a little', second, it's a giant reflective -stain- on the main interface.)

What got to me is, **ninety days into ownership** I had the absolute main centerpiece of the interior deteriorate through no fault of my own, and Tesla **fought me tooth and nail** on it to say it wasn't their problem, and they WON.

I can't trust their intents anymore. I can't trust the warranty anymore. It's like I just bought a $90k car that isn't even a year old yet and it's already got no warranty, and for the purchase and leap of faith, Tesla has given me one giant middle finger and is yelling "Sucker!".

THAT is the issue. If they said "Well, we don't want to replace the screen because we're not sure if it's going to yellow again" - (though it seems petty clear the Ravens will not yellow, and that's the screen I 'purchased'...) it would have been different.

But no, they say "Not a warranty issue, not covered, wear item, you should expect this, shame on you for complaining and costing us time, money, and inconvenience!" - Tesla's lawyer tried to make ME look like the bad actor.

I used to get into my car every morning and go "Holy sh*t, I'm driving a Tesla."

Now, I get into my car every morning and my stomach turns. I see it as $70k of liability and bad decisions.

If I sold it at this point it'd be at a huge loss. But I'm sick of the whole experience and in the next 3.5 years of warranty who knows how much worse it's going to get. Who knows what other horrible adventures I have to look forward to, when something fails early and they say "nope, won't cover it."

Arbitration was a joke. "Customer did not provide a preponderance of evidence that this is a warranty issue." How the F*CK am I supposed to provide "evidence" that it's a "warranty issue"? All Tesla has to say is "Oh, it's like brakes. You gotta replace em." In what world is an LCD screen a consumable?? a 90-day consumable??

From what I know, I can't appeal the NCDS decision, it's final, and because of the arbitration agreements, I can't even do small claims court at this point.

This is disgusting and it all would have been avoidable by a part that probably costs them $200.

I hope *somehow* Tesla redeems themselves to me but I doubt it. The autopilot problems are continuing though, and I should probably just hold my nose and go through the stresses of the lemon law process and try to be done with it. But Ryan will probably win there, too.

Unwavering fanboys go ahead and do your "funny" ratings. Since delivery this car has been a constant dance with the service center and a struggle to get anything resolved. I'm sick of taking it on the chin because people think Elon is neato and exciting.
90 päivää auton ostosta näyttöön ilmestyy keltaiset rajat ja Tesla sanoo, että "Ei ole takuun alaista"! Onnea vaan omistajille jotka tähän uhkapeliin lähtee.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
1 483
Yellow screen? Force Tesla to Replace it!



90 päivää auton ostosta näyttöön ilmestyy keltaiset rajat ja Tesla sanoo, että "Ei ole takuun alaista"! Onnea vaan omistajille jotka tähän uhkapeliin lähtee.
Hävytöntä on kyllä tuon Teslan takuupolitiikka. Autoalalla on kyllä yleisesti tapana vaihtaa vialliset osat takuuseen enempiä kyselemättä auton takuun aikana.

Tämä on Teslan mukaan normaalia:

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 298
Veikkaan että jossain vaiheessa Tesla ottaa kopin ja tarjoo Jonille uutta Teslaa (100% maalattu) Jonille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 799
Ihmeen kaun se Elon antaa mun mesota...

Nyt oon TV 2:sella norjan telkkarissa...

Toivottavasti Elon antaisi jotain korvausta. Mites jos pitäisi tilata uusi Model 3, niin minkä värin valitsisit nyt? Kun perusvärikin muuttui mustasta joksikin valkoiseksi metalliväriksi.

Onko musta ainut väri suomessa mistä on löytynyt noita puutteita, vai onko muitakin värejä?
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
1 483
Veikkaan että jossain vaiheessa Tesla ottaa kopin ja tarjoo Jonille uutta Teslaa (100% maalattu) Jonille.
Vahinko on jo tapahtunut. Teslalla ei ole tämän suhteen mielestäni mitään menetettävää enää, jotta tuon kaltainen toimenpide antaisi lisäarvoa. Näkisin, että asia voidaan sopia kaikessa hiljaisuudessa, mikäli Tesla on joutumassa ajan mittaan näistä ominaisuuksiksi katsomistaan puutteista oikeuteen.
 
Liittynyt
24.07.2019
Viestejä
252
Toivottavasti Elon antaisi jotain korvausta. Mites jos pitäisi tilata uusi Model 3, niin minkä värin valitsisit nyt? Kun perusvärikin muuttui mustasta joksikin valkoiseksi metalliväriksi.

Onko musta ainut väri suomessa mistä on löytynyt noita puutteita, vai onko muitakin värejä?
Kaikissa on puutteita....

Valkoisessa paistaa mustat osat läpi..

 
Liittynyt
24.07.2019
Viestejä
252
Toivottavasti Elon antaisi jotain korvausta. Mites jos pitäisi tilata uusi Model 3, niin minkä värin valitsisit nyt? Kun perusvärikin muuttui mustasta joksikin valkoiseksi metalliväriksi.

Onko musta ainut väri suomessa mistä on löytynyt noita puutteita, vai onko muitakin värejä?
En osaa sanoa. Laittaisin Teslan maksamaan teippaukset autoon ensinnäkin. Ei oikein oo enää luottamusta niiden maalauskykyyn.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
27
Niin, Teslahan on "kuuluisa" siitä ettei ole käyttänyt ns. automotive grade -näyttöjä, Elon oli sitä mieltä että industrial riittää, auto- ja näyttöteollisuudet ovat väärässä ja hän oikeassa :)
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
1 483
Kun tuota Teslan tuotantoa katsoo niin jotenkin jää sähläämisen meininki. Tuossa Elon puhuu, että pitää tehostaa ja nopeuttaa kokoonpanoa. Ilmeisesti se on tehty jättämällä mm. niitä koritulppia laittamatta paikalleen.

Teslan tehtaasta


Jos verrokkina pidetään vaikka kymppitonnin Daciaa niin homma näyttää mielestäni ammattimaisemmalta

 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
2 309
Millainen Tesla-yhtiön rahatilanne oikein on? Onko asiakkaiden huonon kohtelun taustalla yksinkertaisesti se, että rahaa kunnolliseen laadunvarmistukseen ja kalliisiin takuukorjauksiin ei enää ole, joten se keskittyy nyt ainoaan asiaan, joka tuo rahaa kassaan: toimittamaan autoja asiakkaille, sellaisina kuin ne linjalta sattuvat ulos tulemaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
413
Kun tuota Teslan tuotantoa katsoo niin jotenkin jää sähläämisen meininki. Tuossa Elon puhuu, että pitää tehostaa ja nopeuttaa kokoonpanoa. Ilmeisesti se on tehty jättämällä mm. niitä koritulppia laittamatta paikalleen.
...
Jos verrokkina pidetään vaikka kymppitonnin Daciaa niin homma näyttää mielestäni ammattimaisemmalta
Kannattaa huomioida, että Dacian/Renaultin kokemus autoista lasketaan vuosikymmenissä ja ne ovat pitkän linjan valmistajia. Teslan on teknologiapaja joka on vain päättänyt ruveta valmistamaan autoja ilman mitään kokemusta teollisesta sarjatuotannosta.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
27
Viime vuonnahan Elon sai uudet osakeoptiot. Optio-ohjelmassa on tiukat säännöt.

"According to the proxy statement, under the terms of the company's 2018 compensation plan for Musk, the CEO would receive a "10-year maximum term stock option to purchase 20,264,042 shares of Tesla's common stock, divided equally among 12 separate tranches that are each equivalent to 1% of the issued and outstanding shares of Tesla's common stock," that would vest only if the company hit a combination of market-capitalization, revenue, and profitability milestones, and Musk remained at the helm of the company. "

Tästä syystä Tesla tekee kaikkensa päästäkseen noihin osake-ohjelman lukuihin. Sehän on mm.
- vähentänyt budjetissa takuukorjauksiin käytettävää rahaa (vaikka autoja on myyty ennätysmäärä)
- korjauspisteiden määrää ei ole nostettu samaa tahtia automyynnin kanssa
- on yrittänyt sulkea suurinta osaa myymälöistään, kunnes joku huomasi sen maksavan 1.6 miljardia dollaria...
- on leikannut asiakaspalvelustaan niin ettei firmaan meinaa saada puhelimitse yhteyttä
- tuotantoa pidetään yllä keinolla millä hyvänsä (vaikkei autoja saataisi edes maalattua kokonaan...)
- jo kerran asiakkaiden hylkäämiä autoja on myyty uudelleen, uutena...
- jne.

Lisäksi firmaa painaa SolarCity-ostoksen mukana tulleet velat, joita oli suurimmillaan noin 3 miljardia dollaria, ja josta erääntyy kohta seuraavat n. 500 miljoonaa dollaria.
Ei siis ihme, että Suomessa asti on kieltäydytty korjaamasta aivan päivänselviä maalivikoja, vaikka siinä samalla rikotaan myyjän virhevastuuta autokaupassa. Eli rikotaan Suomen lakia.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
27
Kannattaa huomioida, että Dacian/Renaultin kokemus autoista lasketaan vuosikymmenissä ja ne ovat pitkän linjan valmistajia. Teslan on teknologiapaja joka on vain päättänyt ruveta valmistamaan autoja ilman mitään kokemusta teollisesta sarjatuotannosta.
Tesla on perustettu 2003, se on suunnitellut jo kolme massatuotantomallia (S, X, 3) jotka on tuotettu yhdessä ja samassa kokoonpanotehtaassa, ja firmalla on yli 40 000 työntekijää. Eli kaiken järjen mukaan Teslan pitäisi jo osata kaikki tarvittava. En osta ollenkaan näitä Musk, fanbois & co väitteitä että 'Teslaa pitää ymmärtää, se on pieni, se on startup, pitää antaa vähän anteeksi, maailmaahan tässä pelastetaan...'. Se on suuri pörssiyritys joka teki jo yli 20 mrd dollaria liikevaihtoa 2018.

Alussa se toki oli tuota, pieni teknologiapaja joka teki Lotuksen rungolle sähköautoja. Siitä on tultu jo pitkä tie.
 
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
1 559
Kannattaa huomioida, että Dacian/Renaultin kokemus autoista lasketaan vuosikymmenissä ja ne ovat pitkän linjan valmistajia. Teslan on teknologiapaja joka on vain päättänyt ruveta valmistamaan autoja ilman mitään kokemusta teollisesta sarjatuotannosta.
Kyllä tuo vielä S mallin aikaan on ihan asialliselta näyttänyt laadun tarkkailuineen.

 

Mariini

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
931
Mitä ammattiryhmän palstoja olen seurannut niin Teslat on hiljalleen hävinneet ammattiliikenteestä, vaikka niitä alkuun tuli sinne sun tänne kovalla hypellä.

Autot käy lavetilla turhan usein ja osien/korjauksien saatavuus tökkii, takuu on olematon eikä pikalatauspisteitä oikein vielä suomesta löydy pidempää matkan taittamista varten. Älkääkä esitelkö superchargereita, ei toimi ammattiliikenteelle.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 001
Kun tuota Teslan tuotantoa katsoo niin jotenkin jää sähläämisen meininki. Tuossa Elon puhuu, että pitää tehostaa ja nopeuttaa kokoonpanoa. Ilmeisesti se on tehty jättämällä mm. niitä koritulppia laittamatta paikalleen.

Teslan tehtaasta


Jos verrokkina pidetään vaikka kymppitonnin Daciaa niin homma näyttää mielestäni ammattimaisemmalta

Ei noita videoita vertaamalla voi verrata sitä tuotannon "ammattimaisuutta". Ehkä tuo Dacian tehdas on hieman väljempi, mutta sitäkään ei voi kovin varmasti sanoa, koska varsinaista Teslan tuotantolinjaa tuossa videossa ei oikein näe.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
1 483
Ei noita videoita vertaamalla voi verrata sitä tuotannon "ammattimaisuutta". Ehkä tuo Dacian tehdas on hieman väljempi, mutta sitäkään ei voi kovin varmasti sanoa, koska varsinaista Teslan tuotantolinjaa tuossa videossa ei oikein näe.
No kai tässä oli tarkoitus tuoda esille vain se, että ero kymppitonnin ja sadan tonnin auton valmistuksessa näy välttämättä mitenkään ainakaan negatiivisessa valossa.

Ja onhan tuo Teslan kokoonpano aivan luokatonta jos kortulpista lähtien puuttuu osia. Mitä puuttunee sieltä minne ei näe? Ei se telttakaan valmistuspaikkana kuulosta kauhean mairittelevalta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 001
No kai tässä oli tarkoitus tuoda esille vain se, että ero kymppitonnin ja sadan tonnin auton valmistuksessa näy välttämättä mitenkään ainakaan negatiivisessa valossa.
Eipä kai missään hintaluokassa liukuhihnalla valmistettavien autojen valmistusmetodissa mitään merkittävää eroa ole.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
413
Tesla on perustettu 2003, se on suunnitellut jo kolme massatuotantomallia (S, X, 3) jotka on tuotettu yhdessä ja samassa kokoonpanotehtaassa, ja firmalla on yli 40 000 työntekijää. Eli kaiken järjen mukaan Teslan pitäisi jo osata kaikki tarvittava.
Ei autojen valmistusta opi kymmenessä vuodessa jos siitä ei ole mitään kokemusta. Pelkkä toimivan tuotantolinjan pystyttäminen, suunnittelu ja protojen koeistus vie tuon ajan. Monilla sadan vuoden historian omaavilla firmoilla meni ensimmäiset vuosikymmenet vain räpiköidessä ja ehkä viimeiset 20 vuotta ovat olleet ns. toimivaa tavaraa kaikken paskamallien jälkeen. Jos autojen valmistus olisi yhtä helppoa kuin innovointi olisi Applella ollut jo 80-luvulta lähtien oma automerkki.

edit: Sekin pitää muistaa, että jenkkiautojen valmistus on aina ollut "vähän sinne päin" mitä tulee materiaaleihin ja osien sovitukseen. Se ei haittaa kun ostetaan halvalla käytettyä muskeliautoa tai full size sedaneita, mutta on käsittämätöntä miten ihmiset kuvittelevat juuri tämän yhden pajan jotenkin eroavan laadultaan GM:n tai Chryslerin kaltaisista jäteistä jotka ovat myyneet autojaan sata vuotta.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
5
Kehottaisin mustan väristä autoa hankkivan miettimään värivalintaa vielä toisen kerran. Musta on kaikkein vaikein väri saada pysymään siistinä.

Harrastuksena olen myllyttänyt omia ja vähän muidenkin autoja kesäisin noin kymmenen vuoden ajan. Teslajonin videoita kun katselee niin tekee oikein pahaa miltä käytännössä uusi maali näyttää. Voi vain kuvitella miltä erittäin pehmeäpintaiset mustat Teslat näyttää harjakonepestyinä muutaman vuoden päästä. Toki valkoinen tai muu vaalea väri ei Tesloja pelasta, mutta ei ainakaan näyttäisi niin pahalta.

Jos kahden ampärin pesutekniikat, vaahdottimet ja myllytyskoneet tai auton pito yleensä ei kiinnosta, niin ei kyllä kannata mustaa autoa ottaa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 921
Hävytöntä on kyllä tuon Teslan takuupolitiikka. Autoalalla on kyllä yleisesti tapana vaihtaa vialliset osat takuuseen enempiä kyselemättä auton takuun aikana.

Tämä on Teslan mukaan normaalia:

EU-alueella takuuaikakaan ei riitä. Jollekin auton näytölle voi olettaa helposti vähintään kahdeksan vuoden elinikää, jos ei suoraan viittätoista.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 622
Liittynyt
24.07.2019
Viestejä
252
Teslahan kieltää harjapesun autoiltaan, koska tietää ettei heidän maalinsa kestä sitä.

Tää on kyl niin läppä... Yksi kaveri meni vahingossa ja... lopputulos oli karmea.

Kyllä mun vanha skoda superb toimi hienosti....

Sil oli ajettu 300.000 km ja maalit ei tippunut vielä! 2011 oli siis valmistusvuosi.

 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 196
Tää on kyl niin läppä... Yksi kaveri meni vahingossa ja... lopputulos oli karmea.

Kyllä mun vanha skoda superb toimi hienosti....

Sil oli ajettu 300.000 km ja maalit ei tippunut vielä! 2011 oli siis valmistusvuosi.


Hienosti kuvahaulla löytyi tesla. Tulikohan vesi tupaan vai tippuiko maali? :eek:

https://www.google.com/maps/uv?pb=!1s0x468df81013f9d3bf:0xce4ecc321c765d96!2m17!16m16!1b1!2m2!1m1!1e1!2m2!1m1!1e3!2m2!1m1!1e6!2m2!1m1!1e4!2m2!1m1!1e5!3m1!7e115!11b1!15sCAQ&viewerState=lb&imagekey=!1e10!2sAF1QipOGftMZfztEawLE5BRGcMl9Kzin_jqPwMS17aFX#lkt=LocalPoiPhotos&trex=m_t:lcl_akp,rc_f:nav,rc_ludocids:14866043935594536342,rc_q:Autopesu-Center%20Avia,ru_q:Autopesu-Center%20Avia&viewerState=ga
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
92 697
Viestejä
1 900 594
Jäsenet
39 756
Uusin jäsen
oledfanatic

Hinta.fi

Ylös Bottom