Tesla Model 3 tyyppiviat sekä maalijutut

Maaliskuussa olisi kolmonen tulossa ja pähkäilen tässä nyt, että tarvitseeko auto jotain ylimääräisiä suojauksia maalipintojen osalta? Roiskeläpäthän näistä taitaa vakiona löytyä kaikista, mutta onko ppf -kalvot pakolliset, jos haluaa pitää maalipinnan siedettävässä kunnossa? Valkoinen sr+ siis tulossa ja autolla ajetaan välillä myös hiekkateillä.
 
Maaliskuussa olisi kolmonen tulossa ja pähkäilen tässä nyt, että tarvitseeko auto jotain ylimääräisiä suojauksia maalipintojen osalta? Roiskeläpäthän näistä taitaa vakiona löytyä kaikista, mutta onko ppf -kalvot pakolliset, jos haluaa pitää maalipinnan siedettävässä kunnossa? Valkoinen sr+ siis tulossa ja autolla ajetaan välillä myös hiekkateillä.
Kyllä. Ppf riittää helmoihin jos ei muualle halua laittaa. Toki myös takakaaret.
 
Maaliskuussa olisi kolmonen tulossa ja pähkäilen tässä nyt, että tarvitseeko auto jotain ylimääräisiä suojauksia maalipintojen osalta? Roiskeläpäthän näistä taitaa vakiona löytyä kaikista, mutta onko ppf -kalvot pakolliset, jos haluaa pitää maalipinnan siedettävässä kunnossa? Valkoinen sr+ siis tulossa ja autolla ajetaan välillä myös hiekkateillä.

Kannattaa laittaa keraaminen pinnoite jo ihan käytettävyyden kannalta ja pahimpiin paikkoihin eli helmoihin kiveniskuteipit. Detailerit saavat teipit asennettua tosi siististi ja huomaamattomasti.
 
Keraamisen pinnoitteen olen itsekin laittanut. Suosittelen ehdottomasti. Talvellakin riittää harjaton konepesu kun on kunnon keraaminen pinnoite.
 
Hehe paitsi jos päivittävät takuuehtonsa jälkikäteen. Dynaaminen yritys voi näemmä soveltaa ehtoja jälkikäteenkin haluamallaan tavalla.

Totta tuokin. Eivät vielä ole kieltäneet laittamasta tarraa vaikka muuten kyllä ovatkin kaiken muun saaneet in the specs.

Edit. Uusin päivitys rikkoi CCS. Type2 toimii ja Superit mutta CCS ei välttämättä toimi muilla latureilla.
 
Viimeksi muokattu:
Kohta alkaa uuden satsin luovutukset. Toistaiseksi näyttäisi olevan samat ongelmat. Pellit miten sattuu, naarmuja, kosteutta takavaloissa.

Sitten on tämä akku show, että käytetään ristiin Panan 82kwh vs LG 77kwh akkuja. Perffeissä isompi mutta LR menee sekaisin ja jos saa ison akun se on softalukittu 77kwh malliin.

Tämä myös vaikuttaa siihen, että LR ei täytä WLTP normeja.



 
Maaliskuussa myös tulossa model 3 ja ainakin tuo Teslan oma kauppa myy noita tarroja joten eikai ne mitään takuuta vie pois?

Ajattelin myös tuon Finikorin ruostesuojauksen käydä teettämässä. Onko tästä jollain kokemusta tai muusta ruostesuojauksesta?
 
Ruostesuojaukset on tarkoitettu pahaa pakko-oireista häiriötä sairastaville, kuten maalipinnan suojaukset. Toiset ajaa autoa, eikä katsele peilikuvaansa konepellistä. Maali on kulutustavaraa, ja niin on se korin pohjakin.
 
Jos ostaa uuden auton, niin tuskinpa sitä niin kauaa silloin pitää että alkaisia itseä haittaamaan.
Ymmärrän jos ostetaan joku työkone jota käytetään työkäytössä +10-15v. Autolla nyt ajelet 5v vaikka sitä ei kertaakaan edes pesisi.
 

Taitaa tulla vielä näistä MIC malleista iso show jos Saksassa ei olla tyytyväisiä tuohon akun toimivuuteen.

Tähän muuten nyt tullut softapäivitys ja akku lataa suunnilleen samalla käyrällä kuin Panan akuilla oleva auto. Luultavasti ottivat varovasti uutta tekniikkaa käyttöön ja seurasivat dataa ennen kuin aktivoivat "oikeat nopeudet".
 
Maaliskuussa myös tulossa model 3 ja ainakin tuo Teslan oma kauppa myy noita tarroja joten eikai ne mitään takuuta vie pois?

Ajattelin myös tuon Finikorin ruostesuojauksen käydä teettämässä. Onko tästä jollain kokemusta tai muusta ruostesuojauksesta?
Unohda nuo Teslan tarrat. Teetät ammattilaisella sen ja Kiinasta tilaat kuraläpät.
 
Tulipa luettua jokunen sivu tästä taaksepäin. Vähän sellanen olo että tuliko tungettua kädet paskaan nyt tämän kanssa. Onko täällä yhtään kenellä se auto nyt edes toimii ja on tyytyväinen?
 
Tulipa luettua jokunen sivu tästä taaksepäin. Vähän sellanen olo että tuliko tungettua kädet paskaan nyt tämän kanssa. Onko täällä yhtään kenellä se auto nyt edes toimii ja on tyytyväinen?

Kyllä se mulla toimii, mutta parempi se on kesäautona kuin talviautona.
 
Tulipa luettua jokunen sivu tästä taaksepäin. Vähän sellanen olo että tuliko tungettua kädet paskaan nyt tämän kanssa. Onko täällä yhtään kenellä se auto nyt edes toimii ja on tyytyväinen?

Täällä ainakin yksi toimiva auto ja tyytyväinen asiakas :D Tänään yhteensä 7-8h tuli oltua ratissa ja olisi voinut olla kauemminkin, mutta täytyy sitä kotiinkin mennä. Itselle auto sopii kuin hanska käteen. Mutta ketään ei voi kertoa sulle mitä tuntea. Jos tuntuu että ei ole hyvä niin ei sen kanssa kannata kärsiä.

Jos kuvittelisit ostavasi vaikka vastaavan bemarin, mene vaikka bimmerpostiin lukemaan kaikki ongelmalangat niin luulen että voi tulla samanlaiset fiilikset siitä.
 
Täällä ainakin yksi toimiva auto ja tyytyväinen asiakas :D Tänään yhteensä 7-8h tuli oltua ratissa ja olisi voinut olla kauemminkin, mutta täytyy sitä kotiinkin mennä. Itselle auto sopii kuin hanska käteen. Mutta ketään ei voi kertoa sulle mitä tuntea. Jos tuntuu että ei ole hyvä niin ei sen kanssa kannata kärsiä.

Jos kuvittelisit ostavasi vaikka vastaavan bemarin, mene vaikka bimmerpostiin lukemaan kaikki ongelmalangat niin luulen että voi tulla samanlaiset fiilikset siitä.
Ei kai sulla 3:sta ollut, vaan vanha S? Tämä ketjuhan on noista kolmosen ongelmista.
 
Tulipa luettua jokunen sivu tästä taaksepäin. Vähän sellanen olo että tuliko tungettua kädet paskaan nyt tämän kanssa. Onko täällä yhtään kenellä se auto nyt edes toimii ja on tyytyväinen?
Täällä yksi tyytyväinen omistaja. Laatu erinomainen, toistaiseksi ei mitään vikoja ja kovilla pakkasillakin miellyttävä ajaa.
 
Tähän muuten nyt tullut softapäivitys ja akku lataa suunnilleen samalla käyrällä kuin Panan akuilla oleva auto. Luultavasti ottivat varovasti uutta tekniikkaa käyttöön ja seurasivat dataa ennen kuin aktivoivat "oikeat nopeudet".

Jeps, ja lisäksi tuon päivityksen jälkeen lataus on mennyt aina 100%, kun aiemmin se on pysähtynyt 94-99% välille ainakin itsellä. Saapahan extra kilsat vielä irti, koska LFP-akkuahan tulee ladata 100%:iin säännöllisesti.

Tulipa luettua jokunen sivu tästä taaksepäin. Vähän sellanen olo että tuliko tungettua kädet paskaan nyt tämän kanssa. Onko täällä yhtään kenellä se auto nyt edes toimii ja on tyytyväinen?

Kiinan Model 3:lla on talven ajot sujuneet mallikkaasti, varsinkin nyt kun tuo yllä oleva päivitys tuli ajoon. Ainoa mitä on kaivannut on ratinlämmitin ja neliveto :). Tesla on sellainen brändi, joka herättää aivan helvetisti tunteita ihmisissä, ja nettikeskustelut aiheesta on värikkäitä. Suurin osa ajelee autollaan aivan tyytyväisenä ja asiasta ei ole tarpeen erikseen kuuluttaa.
 
Kiinan Model 3:lla on talven ajot sujuneet mallikkaasti, varsinkin nyt kun tuo yllä oleva päivitys tuli ajoon. Ainoa mitä on kaivannut on ratinlämmitin ja neliveto :). Tesla on sellainen brändi, joka herättää aivan helvetisti tunteita ihmisissä, ja nettikeskustelut aiheesta on värikkäitä. Suurin osa ajelee autollaan aivan tyytyväisenä ja asiasta ei ole tarpeen erikseen kuuluttaa.

Oletko havainnut mitään isompia paneeleiden irvistelyjä tms. laatuongelmia omassa yksilössäsi?
 
Oletko havainnut mitään isompia paneeleiden irvistelyjä tms. laatuongelmia omassa yksilössäsi?

Tosi hyvä viimeistely tässä yksilössä eli paneelit on linjassa. Ainoa ongelma tämän kanssa oli AC-laturissa suoraan tehtaalta, minkä johdosta se otti sisään vain 7,5 kW teholla latausta. Huollon siis vaati Vetokujalla, ja nyt lataa 11 kW teholla.
 
Tulipa luettua jokunen sivu tästä taaksepäin. Vähän sellanen olo että tuliko tungettua kädet paskaan nyt tämän kanssa. Onko täällä yhtään kenellä se auto nyt edes toimii ja on tyytyväinen?

Kaksi Model kolmosta takana ja paras "auto" mitä tähän asti ollut. Nämä on kulutuskamaa amerikkalaisittain ja jos et autoa ole pitämässä kauaa niin siihen ei kannata kyllä sijoittaa yhtään ylimääräistä rahaa teippausten jne osalta. Olen laittanut nuo Teslan omat läpät kun semmoiset antoivat mutta muu on huuhaata. Ei nämä mitään Ferrareita ole :lol:

"Auto" on siis käytännössä tietokone missä on sähkömoottori (tai kaksi) kiinni ja epämääräinen viritys peltiä ja jotain vegaaninahkaa ympärillä. Jos ahdistaa se että laatu on kaikessa vähän sinnepäin tai siihen pitää sijoittaa rahaa sen verran että yöunet menee jos arvo putoaa koska tahansa monta tonnia niin kannattaa skipata.

Jos taas pitää kaikesta uudesta ja suhtautuu asiaan beta-testauksena niin suosittelen :thumbsup: Ja on näillä kyllä aivan HELVETIN hauska myös ajaa :cool:
 
SR+, mutta niin kauan kuin on sähkömoottori autossa, on se veto kuminauhamaista.

Meillä on varmaan eri käsitys kuminauhamaisuudesta.

Täytyy vaan todeta että jotkut ihmiset on allergisia tekniikalle, tai tekniikka allergisia joillekin ihmisille. Vaikea uskoa että yhdellä henkilöllä on noin paljon ongelmia auton kanssa, ja silti vaan painaa menemään eikä vaihda autoa. Jos itsellä olisi noin kova mielipaha autosta niin en kyllä jaksaisi sitä näin kauaa katsella :D
 
Täytyy vaan todeta että jotkut ihmiset on allergisia tekniikalle, tai tekniikka allergisia joillekin ihmisille. Vaikea uskoa että yhdellä henkilöllä on noin paljon ongelmia auton kanssa, ja silti vaan painaa menemään eikä vaihda autoa. Jos itsellä olisi noin kova mielipaha autosta niin en kyllä jaksaisi sitä näin kauaa katsella

Niin, siis ero taitaa olla siinä että haluat uskotella itsellesi kaiken olevan hyvin, kun taas minä en näe tarvetta puolustella ostostani. Se on auto, tai lelu, miten sen nyt ottaa (eikä ainoani). Tekniikalla ei ole mitään merkitystä tähän, paitsi jos siitä ei toki ymmärrä mitään (jolloin olisi vaikea arvostellakaan). Mutta joka väittää näitä kovin helmiksi ajaa kertoo mielestäni vain siitä ettei oikeasti ole hyvin ajettavia autoja ajanut. Model 3 on kauppakassini.
 
Niin, siis ero taitaa olla siinä että haluat uskotella itsellesi kaiken olevan hyvin, kun taas minä en näe tarvetta puolustella ostostani. Se on auto, tai lelu, miten sen nyt ottaa (eikä ainoani). Tekniikalla ei ole mitään merkitystä tähän, paitsi jos siitä ei toki ymmärrä mitään (jolloin olisi vaikea arvostellakaan). Mutta joka väittää näitä kovin helmiksi ajaa kertoo mielestäni vain siitä ettei oikeasti ole hyvin ajettavia autoja ajanut. Model 3 on kauppakassini.

Itse en Sr mallia ole ajanut joten sitä en voi hyväksi väittääkään. Silti kuulostaa omituiselta että kaasussa on viivettä
 
No sitten en kyllä tiedä mitä tarkoitat kuminauhamaisuudella. On sulava ja puuttuu nykiminen?

Eli puuttuu se tunnelma. Se kiihtyvyys pysyy tasaisena ilman muutosta, eli venyy kuin kuminauha. Aivan kuten CVT:llä ajaisi polttomoottorin kanssa, ei sekään nyi vaan on sulava. Ei siinä vaan mitään kovin hauskaa ole. Ei äänimaailmaa joka muuttuisi kun moottori vaihtaa toimintaansa, ei muuttuvaa voimantoa jota hallita vaikka kaarteissa. Kun ajaminen on nautintoa, niin pitää olla asioita joista nauttia.

Ajattele asiaa näin. Polttomoottori on se mainio viini, jota maistelemalla saat nautintoja, koet asioita ja lopulta pääset myös humalaan. Jokainen lasillinen voi maistua erilaiselta. Sähkömoottori on kuin pirtu, johtaa nopeasti humalaan ja maistuu joka kerta aivan samalta. Ja Elon on se pubiruusu joka saa pirtun kanssa aikaan sitä draamaa.

Urheiluautoissa hyvä viini on se mitä haetaan, Teslan kanssa Elon on se elämän kirkkaus.
 
Eli puuttuu se tunnelma. Se kiihtyvyys pysyy tasaisena ilman muutosta, eli venyy kuin kuminauha. Aivan kuten CVT:llä ajaisi polttomoottorin kanssa, ei sekään nyi vaan on sulava. Ei siinä vaan mitään kovin hauskaa ole. Ei äänimaailmaa joka muuttuisi kun moottori vaihtaa toimintaansa, ei muuttuvaa voimantoa jota hallita vaikka kaarteissa. Kun ajaminen on nautintoa, niin pitää olla asioita joista nauttia.

Ajattele asiaa näin. Polttomoottori on se mainio viini, jota maistelemalla saat nautintoja, koet asioita ja lopulta pääset myös humalaan. Jokainen lasillinen voi maistua erilaiselta. Sähkömoottori on kuin pirtu, johtaa nopeasti humalaan ja maistuu joka kerta aivan samalta. Ja Elon on se pubiruusu joka saa pirtun kanssa aikaan sitä draamaa.

Urheiluautoissa hyvä viini on se mitä haetaan, Teslan kanssa Elon on se elämän kirkkaus.

Njoo, en ihan tuota tarkoittanut kun hauskalla. Enemmän hain sitä että hauskempi tuolla on kurvaista lähikauppaan hakemaan pirkka-olutta kuin jollain tylsällä 1.2 TSI Rassilla. Harva urheiluautolla ajelee päivittäin.
 
Njoo, en ihan tuota tarkoittanut kun hauskalla. Enemmän hain sitä että hauskempi tuolla on kurvaista lähikauppaan hakemaan pirkka-olutta kuin jollain tylsällä 1.2 TSI Rassilla. Harva urheiluautolla ajelee päivittäin.

No tämä on tietenkin totta, asiahan on pitkälti riippuvainen nimenomaan siitä mihin vertaa.
 
Eli puuttuu se tunnelma. Se kiihtyvyys pysyy tasaisena ilman muutosta, eli venyy kuin kuminauha. Aivan kuten CVT:llä ajaisi polttomoottorin kanssa, ei sekään nyi vaan on sulava. Ei siinä vaan mitään kovin hauskaa ole. Ei äänimaailmaa joka muuttuisi kun moottori vaihtaa toimintaansa, ei muuttuvaa voimantoa jota hallita vaikka kaarteissa. Kun ajaminen on nautintoa, niin pitää olla asioita joista nauttia.

Ajattele asiaa näin. Polttomoottori on se mainio viini, jota maistelemalla saat nautintoja, koet asioita ja lopulta pääset myös humalaan. Jokainen lasillinen voi maistua erilaiselta. Sähkömoottori on kuin pirtu, johtaa nopeasti humalaan ja maistuu joka kerta aivan samalta. Ja Elon on se pubiruusu joka saa pirtun kanssa aikaan sitä draamaa.

Urheiluautoissa hyvä viini on se mitä haetaan, Teslan kanssa Elon on se elämän kirkkaus.

Niin eli sulle on ongelma että kiihtyvyys on sulavaa? Itse en sitä kaipaa lainkaan. Pyöränkin vaihtaisin sähköön jos löytyisi samoilla spekseillä. Paljon hienompaa on kun painaa poljinta niin heti tapahtuu. Ei tarvitse odottaa vaihteen vaihtumista, eikä tarvitse itse ennakkoon vaihtaa pykälää alemmas.

Polttomoottori ei itselle ole mikään viini, enemmän kuin oman kusen juominen. Vain pakon edessä.
 
Niin eli sulle on ongelma että kiihtyvyys on sulavaa? Itse en sitä kaipaa lainkaan. Pyöränkin vaihtaisin sähköön jos löytyisi samoilla spekseillä. Paljon hienompaa on kun painaa poljinta niin heti tapahtuu. Ei tarvitse odottaa vaihteen vaihtumista, eikä tarvitse itse ennakkoon vaihtaa pykälää alemmas.
Polttomoottori ei itselle ole mikään viini, enemmän kuin oman kusen juominen. Vain pakon edessä.

Eikö sulle soveltuisi taksi, tai dösä? Ei tarvitse edes siihen rattiin koskea. Et selvästikään nauti ajamisesta.
 
Ajamisesta nauttimista on kierrosten odotttelu ja vaihteiston nytkyt? Pärinää saa tuleen kaiuttimista, jos sitä kaipaa.

Kyllähän ajamiseen lähtökohtaisesti liittyy auton hallintaan liittyvät asiat. Voihan se toki toisten mielestä olla kiva vetää autopilotilla rataa ympäri, mutta ei silloin puhuta enää ajamisesta.
 
Eli paskempi kaasuvaste = parempi asia. Aha selvä.

Eli et ymmärtänyt. Tahdot siis nauttia autolla ajamisesta, jossa ei ole mitään tuntoa ohjauksessa, etkä tahdo mitään tunnelmaa itse moottorin vasteeseen? Kuulostaapa todelliselta nautinnolta. Antaa olla, mitä yksinkertaisempi sitä parempi sinulle.
 
Eli et ymmärtänyt. Tahdot siis nauttia autolla ajamisesta, jossa ei ole mitään tuntoa ohjauksessa, etkä tahdo mitään tunnelmaa itse moottorin vasteeseen? Kuulostaapa todelliselta nautinnolta. Antaa olla, mitä yksinkertaisempi sitä parempi sinulle.
Se auttaisi jos ei käytä yleistä kuminauhaefekti käsitettä kuvaillakseen sen vastakohtaa, jos siis haluaa että muut ymmärtää.

Omassa autossa on CVT. Kun kaasua painaa, niin ensin odotellaan että moottorin kierrokset lähtee kasvamaan, sitten odotellaan että renkaatkin alkaisi pyörimään kovempaa = kuminauhaefekti.

Sähköautot joita olen ajanut. Kun kaasua painaa, ei ehdi tajuta että vauhti tuplaantui jo :D

muoks: moottorin äänimaailma aiheuttaa kyllä jonkinlaista eroahdistusta, mutta eiköhän siitä pääse yli niin kuin hevoskuskitkaan ei lopulta enää kaipaa hevonpieruja kun tottuvat parempaan.
 
Viimeksi muokattu:
Eli et ymmärtänyt. Tahdot siis nauttia autolla ajamisesta, jossa ei ole mitään tuntoa ohjauksessa, etkä tahdo mitään tunnelmaa itse moottorin vasteeseen? Kuulostaapa todelliselta nautinnolta. Antaa olla, mitä yksinkertaisempi sitä parempi sinulle.

Vaste sähköautoissa on välitön, eikä mikään kuminauhamainen vaan siellä on heti tehot käytössä ja nautin siitä todella paljon. Siitä vasteesta saat juuri sellaisen, kuin kaasulla säätelet. Ihan sama mikä bensis alla, niin tottelemattomia ne on verrattuna Model 3seen. Eikä tuo Model 3:sen ohjaus mitenkään tunnottamalta tuntunut koeajolla verraten esim. BMW 320 2018 xdriveen.
 
Vaste sähköautoissa on välitön, eikä mikään kuminauhamainen vaan siellä on heti tehot käytössä ja nautin siitä todella paljon. Siitä vasteesta saat juuri sellaisen, kuin kaasulla säätelet. Ihan sama mikä bensis alla, niin tottelemattomia ne on verrattuna Model 3seen. Eikä tuo Model 3:sen ohjaus mitenkään tunnottamalta tuntunut koeajolla verraten esim. BMW 320 2018 xdriveen.
Burmanm taitaa tässä hakea, että sähköauton kaasuvaste on yhtä jännittävä kuin metrojunan kyydissä istuminen. Se vaan menee ja menee tasaisesti ja siinä voi nukahtaa kun tottuu voimien lineaarisuuteen. Välitön vaste on joissain tilanteissa jopa vähän nolo, kun voi helposti kopauttaa takaraivon niskatukeen pienellä kaasun näpäytyksellä. Polttiksella taas teho ja vääntö on aina suhteessa moottorin kierroslukuun ja siinä on jatkuvasti fiilis että nyt mennään koko ajan kovempaa kun viisari lähestyy punarajaa.
 
Burmanm taitaa tässä hakea, että sähköauton kaasuvaste on yhtä jännittävä kuin metrojunan kyydissä istuminen. Se vaan menee ja menee tasaisesti ja siinä voi nukahtaa kun tottuu voimien lineaarisuuteen. Välitön vaste on joissain tilanteissa jopa vähän nolo, kun voi helposti kopauttaa takaraivon niskatukeen pienellä kaasun näpäytyksellä. Polttiksella taas teho ja vääntö on aina suhteessa moottorin kierroslukuun ja siinä on jatkuvasti fiilis että nyt mennään koko ajan kovempaa kun viisari lähestyy punarajaa.
Sanotaanko nyt näin, että jos sitä Model 3:sen kiihtyvyyttä ei tunne pitkälle ylinopeuteen asti, niin on perseessä vikaa.
 
Sanotaanko nyt näin, että jos sitä Model 3:sen kiihtyvyyttä ei tunne pitkälle ylinopeuteen asti, niin on perseessä vikaa.
Kyllähän sen metrojunankin kiihtyvyyden tuntee koko ajan kun se lähtee asemalta lappu lattiassa mutta tuntuuko se hyvältä?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 318
Viestejä
4 504 254
Jäsenet
74 380
Uusin jäsen
Santtuv

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom