Tesla Model 3 tyyppiviat sekä maalijutut

Omassa autossa on CVT. Kun kaasua painaa, niin ensin odotellaan että moottorin kierrokset lähtee kasvamaan, sitten odotellaan että renkaatkin alkaisi pyörimään kovempaa = kuminauhaefekti.

Mikäli moottorin kierrokset ovat jo siellä missä niiden pitää, niin tunne ei muutu. Se pysyy kuminauhamaisena, eli käyttäytyminen ei muutu mihinkään, se vain hidastaa kiihtyvyyttään kun ilmanvastus kasvaa. Samalla tavalla kuin oikea kuminauha. Voit ottaa käyttöösi vaikkapa urheilukuminauhan, asetat sen siihen pisteeseen että se on jännittynyt ja alat vetämään. Huomaatko? Se jatkaa venymistään pamahtamispisteeseen asti ilman että siinä olisi välissä mitään muutoksia.

Se noudattaa jousivakiota aika hyvin, eli F = -kz, ja kuten huomaat siinä ei ole välissä mitään eläväisyyttä. Sähköautolla toki voi olla vaihteistokin, kuten Taycanissa.

Sen sijaan tuo alussa kierrosten nouseminen ilman muutosta tarkoittaisi jotain mitä kuminauha ei noudata (CVT:n toiminnassakin tuo kierrosten nouseminen on eri tapahtuma kuin loppukiihdytys olisi).
 
Kyllähän sen metrojunankin kiihtyvyyden tuntee koko ajan kun se lähtee asemalta lappu lattiassa mutta tuntuuko se hyvältä?

Jos auton kiihtyvyys on samaa luokkaa kuin junan ja se aiheuttaa nukahtamisoireita, on vain tullut ostettua liian hidas auto.
 
Jos auton kiihtyvyys on samaa luokkaa kuin junan ja se aiheuttaa nukahtamisoireita, on vain tullut ostettua liian hidas auto.
Mutta monestiko tällä alueella on kirjoitettu että tuhnukin polttis voi tuntua nopealta ja hauskalta ajettavalta kun sitä täytyy kepittää kunnolla ;)

Eli summa summarum = sähkiksen hauskuus on vain G-voimassa ja nopeassa 0-100. Ette kuitenkaan voi myöntää että polttis tuntuu paremmalta koska lukujen tuijottaminen ei kerro mitään ajamisen fiiliksestä.
 
Ette kuitenkaan voi myöntää että polttis tuntuu paremmalta koska lukujen tuijottaminen ei kerro mitään ajamisen fiiliksestä.

Kyllä se polttiksen ajaminen tuntuu hirveältä sähköauton jälkeen. En toki kiellä sitä etteikö voisi olla henkilöitä kenellä touhutippa lirahtaa housuihin auton pärinästä, tärinästä, nykimisestä ja voiman odottelusta. Yleisesti ottaen kuitenkin autolehdet yms. kehuu sähkiksiä juuri kiihtyvyydesta ja siitä ajotuntumasta minkä tuo tajuttoman tarkka kaasuvaste antaa.
 
Edellisistä kommenteista tuli mieleen, että kaikki autonvalmistajat ovat yrittäneet kehittää polttomoottoriautojen automaattilaatikoita vimmatusti niiden aikana.

Suuntana ja tavoitteena on ollut mahdollisimman viiveetön, nykimätön ja jatkuva veto. Ja jossain määrin noissa tavoitteissa on onnistuttu. Kuitenkaan tuo kiihdyttäminen ei ole yhtä kuin sähköauton kiihtyvyys. Myöskin autojen moottorit ovat rakennettu ja säädetty, että vääntökäyrä myös tukisi tätä ajatusta. Moottorin kehityksestä huolimatta täysi vääntö ja teho tulevat jollain kierrosalueella, jolloin tulee tunne kovemmasta kiihtyvyydestä. Joskus autoa ajaessa radalla voi tulla omista ajosuorituksista ja autostakin riippuvista syistä mieleen, että mennäänpä tässä kovaa. Mutta kun kelloa katsoo niin asia voi olla ihan jotain muuta.

Mutta koen asian niin, että jos radalla pitäisi ajaa autoa nopeasti, niin parhaan ”tunnon” ajamiseen saisin keppivaihteisella autolla. Jos autot olisivat siis muuten saman arvoisia suoriutujia. Mutta jos valitsen auton omaan päivittäiseen käyttöön valitsisin sähköisen voimalinjan.

Mutta asia on vähän kokijasta kiinni, että tykkääkö tyttärestä, äidistä vai jostain ihan muusta.
 
Suuntana ja tavoitteena on ollut mahdollisimman viiveetön, nykimätön ja jatkuva veto. Ja jossain määrin noissa tavoitteissa on onnistuttu. Kuitenkaan tuo kiihdyttäminen ei ole yhtä kuin sähköauton kiihtyvyys.

Asia ei ole ihan noin yksinkertainen, kyllähän CVT tarjoaisi nimenomaan tällaista. Mutta asiakkaat eivät niitä ole tahtoneet ostaa, joten niihin ei myöskään ole panostettu - tai on panostettu jopa sen nykimisen lisäämiseen vaihteistossa (kuten Subarun CVT:ssä).
 
Asia ei ole ihan noin yksinkertainen, kyllähän CVT tarjoaisi nimenomaan tällaista. Mutta asiakkaat eivät niitä ole tahtoneet ostaa, joten niihin ei myöskään ole panostettu - tai on panostettu jopa sen nykimisen lisäämiseen vaihteistossa (kuten Subarun CVT:ssä).

Jäi tarkentamatta, että tarkoitin ns ”tavallisia automaattivaihteita”. En CVT-tekniikkaan perustuvia.
 
Eli puuttuu se tunnelma. Se kiihtyvyys pysyy tasaisena ilman muutosta, eli venyy kuin kuminauha.
Koko muu maailma tarkoittaa kuminauhamaisella kiihtyvyydellä sitä, että ensin poljinta painaessa ei tapahdu mitään, ja hetken odottelun jälkeen lähdetään. Vrt. kuminauhan venyttämiseen ja irti päästämiseen. Tämä efekti on erityisen paha pienillä ahdetuilla bensamoottoreilla, mutta koskee enemmän tai vähemmän kaikkia polttomoottoreita. Sähköauton välitön kiihtyvyys on kuminauhamaisen vastakohta.
 


Aika kova on tuo AP tuolla uudella suljetun betan softalla jenkeissä.

Joo, toki pitää ratkaista kameran jne puhtaana pysyminen mut ihan hullua. Ois ollu puhdasta tieteisleffaa lapsena kasarilla ku haaveiltiin itse ajavia autoja ritariässän parissa :D
 
No ei välttämättä. Tässäkin kuminauhamaisuudella tarkoitetaan tasaista vetoa.
Jostain syystä toimittajilla on usein aukkoja sanavarastossaan. Pari päivää sitten MTV:n uutisissa puhuttiin, miten "Tällainen jääpuhuri on Suomessa utopiaa - katso videolta, kuinka tuuli heitteli ihmisiä Venäjällä".*

Tuossakaan ei kuitenkaan puhuta välittömästi alkavasta ja tasaisena jatkuvasta vedosta, vaan pehmeästä, kenties löysästä vasteesta kaasukahvan liikkeisiin: "Moottorijarrutukselta vedolle, ja myös päinvastoin, siirtyminen sujuu pehmeästi." En kuitenkaan puhuisi kuminauhamaisuudesta, jos ei veto äkillisesti muutu.

*
Utopiahan siis tarkoittaa toteutumatonta ihanneyhteiskuntaa. Ehkä jonkun ihanteena saattaa olla myrskyn riepottelemat venäläiset. :think:
 
Viimeksi muokattu:
Onpas harmillisen heikkoa tuo Teslan laatu. Ja painottaen vielä heikkoa maahantuojan suhtautumista, että Suomen talvi aiheuttaa autoon tommoset ongelmat...just joo. Olisi varmaan kannattanut kertoa kaikille ostajille ennakkoon. (viittaan tohon Jonin autoon mtv:n uutisessa)
 
Olisi kiva tietää, millaisia 2021 puolella tehdyt USA-Teslat ovat laadun osalta. Muskihan sanoi jossain haastattelussa että loppuvuodesta tekivät parannuksia johonkin prosesseihin tehtaalla ja pitäisi tulla parempaa nyt.

Kiina-Tesla ilmeisesti olisi laadultaan ihan ok, mutta ei kiinnosta ruveta LFP-akun betatestaajaksi varsinkaan kun se ei vissiin oikein kestä kylmää säätä.
 
Voisi ajatella, että maalaustyön laatu ja kiinnikkeiden oikea määrä on helppo korjata linjalla ajan kanssa. Riittäisi kun joku tarkastaisi ajoneuvot ennen lähtöä...ainakaan asiakkaalle ei enää päätyisi.

Maahantuojan asenteen korjaaminen vaikeampaa. Kun tietää et feelua voi sattua eteen nyt tulla merkiltä kuin merkiltä, niin paska maahantuoja/myyjäliike on vähiten haluttava asia.
 
Model 3 ryhmässä on ihmetelty miksi uudet nakuttaa kuin vanhat dieselit. Näitä nyt tullut kolme tapausta esiin ja muutamasta videot missä kuuluu todella kovaäänistä nakutusta kuin vanhassa dieselissä. Joko ilp tai flekti aiheuttaa tuota ääntä.

Voi olla useammassakin mutta ei ole vielä tullut tietoon.

Twitterissä ainakin osa joulukuun malleista ainakin ovat kärsineet maalien lähtemisestä. Joulukuun lopussa oli tapahtuneet muutokset Elonin mukaan.

Koska eivät suoraan myönnä ongelmia niin ei ole pakko korjata.
 
Model 3 ryhmässä on ihmetelty miksi uudet nakuttaa kuin vanhat dieselit. Näitä nyt tullut kolme tapausta esiin ja muutamasta videot missä kuuluu todella kovaäänistä nakutusta kuin vanhassa dieselissä. Joko ilp tai flekti aiheuttaa tuota ääntä.

Voi olla useammassakin mutta ei ole vielä tullut tietoon.

Twitterissä ainakin osa joulukuun malleista ainakin ovat kärsineet maalien lähtemisestä. Joulukuun lopussa oli tapahtuneet muutokset Elonin mukaan.

Koska eivät suoraan myönnä ongelmia niin ei ole pakko korjata.

Onko linkata videota? Vai onko se joku fb ryhmä
 
En onnistunut löytämään mistään raporttia nakuttavista Model 3:ista. Ei taida olla kovin yleinen ongelma?

Tuon ryhmän perusteella ainakin hyvinkin yleinen kylmässä kelissä ILPeillä varustetuissa malleissa. On ilmeisesti speksin mukainen nakutus.
 
Ei ole kyllä oikein selvinnyt mistä se johtuu, yksi sanoi, että tekivät jotain ja ongelma poistui.
 
Teslan FB sivusta lueskeltu. Teslan palvelu vaikuttaa todelliselta "nykyajalta". Eli kaikki asioinnit hoidetaan koodattuja reittejä pitkin, ihmisiä ei ole missään muualla kuin myynnin parissa.
 
Teslan FB sivusta lueskeltu. Teslan palvelu vaikuttaa todelliselta "nykyajalta". Eli kaikki asioinnit hoidetaan koodattuja reittejä pitkin, ihmisiä ei ole missään muualla kuin myynnin parissa.
Ei ole sielläkään koska et voi ostaa autoa myymälästä ja tesla ei mainosta/markkinoi. Ihmisiä on vain huollossa jonne tilataan aika apista ilman ihmisiä.
 
Varmaan tiedät mitä tarkoitin. :D

Vähän voisit vielä avata koska itse olen kaikki autot paitsi pari ekaa jälkimarkkinakoslaa ostanut myymälästä siten että myyjä on näpyttänyt haluamani kokoonpanoon tietokoneelle ja auton on voinut sen jälkeen noutaa samasta paikasta 3-9kk myöhemmin.
 
Ei ole sielläkään koska et voi ostaa autoa myymälästä ja tesla ei mainosta/markkinoi. Ihmisiä on vain huollossa jonne tilataan aika apista ilman ihmisiä.

Eipä Teslan osto mun mielestä hirveästi eronnut siitä kun ostin vuonna 2003 Audi A3:n. Jälkimmäisessä tarjottiin toki lounas ja hoidin asian maililla, mutta Teslan kohdalla sain automaattikahvia ja omalla läppärillä täytin yhteystiedot (ja lähetin kuvan ajokortista). Siinäpä se ero olikin sitten. Kummassakin tapauksessa muuten kyllä myymälässä hoidettiin kaikki paperit ja maksut verkkopankin kautta kuten aina ennenkin.

Eli ihan hirveän suurta muutosta en nähnyt, paitsi toki että Teslalla myyjiä ei kutsuta myyjiksi vaan "Specialist" tai muita hauskoja nimikkeitä, mutta kyllä he ovat täysin myyjiä.
 
Jep, samat kokemukset. Myyjä naputtelee täsmälleen samaa konfiguraattoria kun mikä on nettisivuilla. Poikkeuksena semmoiset myymiöt, minkä edustamalla merkillä on ihan umpisurkea konfiguraattori. Siellä sitten tavataan jotain manuaalisia hinnastoja ja lisävarusteluetteloita. Kätevääkö? En osaa sanoa.

Myyjän ainoa funktio tähän mennessä on ollut vastata mieltä askarruttaviin kysymyksiin ja antaa jonkinlainen alennus.

Mielestäni on ihan kiva että se myyjä on olemassa, koska en usko että myyjäorganisaation pudottamalla tulee hinnat laskemaan vaan päinvastoin. Omankin sain viimeksi kovilla alennuksilla (tai siis kovalla hyvityksellä) kun oli viimeinen kauppa ennen myyjän bonuskiintiön täyttymistä ja kuunvaihde lähestyi. Ilmoitin kyllä jo kyselyssäkin että tässä vois olla saumat nopeille kaupoille jos hinta on kohdallaan, ja olihan se. Monta tonnia halvempi kokonaishinta kun naapurikaupassa.

Jep, kyllähän tuo että auton voi naputella netistä itse ja tilata ilman että pitää käydä jotain pakollisia soidinmenoja on itselle ainakin tervetullut lisä ja taas yksi esimerkki miksi Tesla on enemmän teknologiayritys kuin autopaja. Jotkut tykkää piirittää päivätolkulla myyjää muutama tonnin takia ja sitä vartenhan niitä tarvitaan. Asiakas luulee tehneensä hyvät kaupat ;)
 
Mitä luulemista siinä on, jos saa vaikka 10 % alennuksen verrattuna muihin myyjiin? Meni vähän ohi tämän kommentin tarkoitusperä.

Nettikauppa on ihan kätevä, jos on valmis maksamaan tietyn summan ja sillä selvä. Helppoa ja nopeeta ja jää turha säätö pois.

Totta, ehkä hieman kärkevä sana. s/luulee/kokee/ :thumbsup:
 
Mitä luulemista siinä on, jos saa vaikka 10 % alennuksen verrattuna muihin myyjiin? Meni vähän ohi tämän kommentin tarkoitusperä.

Nettikauppa on ihan kätevä, jos on valmis maksamaan tietyn summan ja sillä selvä. Helppoa ja nopeeta ja jää turha säätö pois.

Mitenkäs se vaihtoauto? Nopsaan katsoen teslan voi vaihtaa teslaan, näppäile vin ja sitten jotain. Vai meneekö niin että oma pitää hukata itse johonkin, paitsi jos on osaria jäljellä - jäljelle jää käytännössä joku kamux tai rintajouppi tms. jopparit. On tästä ennenkin ollut juttua jossain näistä sähköauto ketjuissa kait. Muistin virkistämiseksi vain.
 
Mitenkäs se vaihtoauto? Nopsaan katsoen teslan voi vaihtaa teslaan, näppäile vin ja sitten jotain. Vai meneekö niin että oma pitää hukata itse johonkin, paitsi jos on osaria jäljellä - jäljelle jää käytännössä joku kamux tai rintajouppi tms. jopparit. On tästä ennenkin ollut juttua jossain näistä sähköauto ketjuissa kait. Muistin virkistämiseksi vain.
Teslalla joku ketju taustalla minne lähtee tarjoukset ja sieltä tulee sitten vastaus mitä maksavat vaihdokista.

Teslan voi vaihtaa Teslaan mutta eivät kyllä anna mitään hyvää arvoa.
 
Monta tonnia halvempi kokonaishinta kun naapurikaupassa.
Joko löytyy Tesla kauppaa näin tiheään, että voi kilpailla naapurin kanssa?
Vähän oudolta kuulostaa tinkiä, jos hintaa saisi viilattua esim. naapuriliikkeen BMW tai Mersun tasolle ja vertailla sitten niihin :hmm:
 
Mikäköhän olisi käypä hinta n. 30tkm ajetulle 2020 Tesla Model 3 SR+ autolle? Nettiautossahan noista pyydetään lähes uuden hintoja, mutta mihinköhän hintoihin tuollaiset oikeasti vaihtaa omistajaa? Ja mitä näistä erityisesti kannattaa tarkastaa, jos käytettyä ostaa?
 
Mikäköhän olisi käypä hinta n. 30tkm ajetulle 2020 Tesla Model 3 SR+ autolle? Nettiautossahan noista pyydetään lähes uuden hintoja, mutta mihinköhän hintoihin tuollaiset oikeasti vaihtaa omistajaa? Ja mitä näistä erityisesti kannattaa tarkastaa, jos käytettyä ostaa?
Muutaman tonnin alen voit saada jos on suoraosto. Jos vaihdokin kera, niin harvemmin saa mitään elleivät tarjoa hiukan enemmän vaihdokin hinnasta.
 
Muutaman tonnin alen voit saada jos on suoraosto. Jos vaihdokin kera, niin harvemmin saa mitään elleivät tarjoa hiukan enemmän vaihdokin hinnasta.

Ostaako porukka tuollaisilla hinnoilla noita käytettyjä? Luulisi että 30tkm kuitenkin hiukan jo alentaisi arvoa. Vai eikö nämä Teslat kulu mihinkään käytössä :)
 
Ostaako porukka tuollaisilla hinnoilla noita käytettyjä? Luulisi että 30tkm kuitenkin hiukan jo alentaisi arvoa. Vai eikö nämä Teslat kulu mihinkään käytössä :)

Tiedä suomen markkinoista mutta usassa ilmeisesti säilyttänyt hyvin arvonsa


 
Mikäköhän olisi käypä hinta n. 30tkm ajetulle 2020 Tesla Model 3 SR+ autolle? Nettiautossahan noista pyydetään lähes uuden hintoja, mutta mihinköhän hintoihin tuollaiset oikeasti vaihtaa omistajaa? Ja mitä näistä erityisesti kannattaa tarkastaa, jos käytettyä ostaa?
Olen uudemmissa sähköautoissa huomannut että välillä näyttää saavan halvemmalla uuden kuin käytetyn jos pystyy yhdistämään hankintatuen ja ehkä vielä romutuspalkkion.
 
Olen uudemmissa sähköautoissa huomannut että välillä näyttää saavan halvemmalla uuden kuin käytetyn jos pystyy yhdistämään hankintatuen ja ehkä vielä romutuspalkkion.
Hinnassa on ilmaa, jotta tuollainen mceithin mainitsema myyjänpiirittäjä pääsee tekemään "hyvät kaupat" vaihdokkinsa kanssa / tinkaamalla. Ihan sama kuin jossain kodinkonekaupassa aikana ennen verkkokauppoja: myyjä viilaa linssiin minkä ehtii, ja lähtöhinnasta tinkaava aasiakas luulee tehneensä hyvät kaupat.

Onneksi ei tarvitse tätä rituaalia vetää läpi autoa ostaessakaan nykypäivänä.
 
Tämä on enemmän Model 3 kuin tuo yleinen.
Kävin kokeilemassa miltä uusi vuoden 2021 Model 3 Performance kuulostaa, väriltään auto oli valkoinen.

Auto oli suoraan sanottuna likainen minkä sain koeajoon, ei pelkästään ulkoisesti mutta myös sisäisesti siellä oli ties mitä kuraa ja jälkiä. Ilmeisesti sama auto toimii ns. loanerina kun autoja on huollossa.
Paljon on tapahtunut vuoden aikana ja näytti, että pellit ovat paljon paremmassa kunnossa kuin vuosi sitten. Maalitkin oli pinnassa hyvässä kunnossa vaikka autolla oli ajettu vajaa 2000km. En ainakaan huomannut, että mitään suojauksia oli kun tuota tarkastelin.

Sisälle on tullut pientä kohotusta mutta keskikonsoli ei nyt aivan niin premiumilta tuntunut kuin luulisi kuvien perusteella. Lisäksi keskikonsolin suoja ei palautunut aina loppuun asti kuten videoissa on näkynyt. Sisuta oli väritykseltään valkoinen ja ihan mukavan kiva mutta ei ehkä itselle kumminkaan.
Lisäksi tiettyä jämäkkyyttä tullut nappeihin ja rattiin. Tämä oli ihan mukava asia. Keskinäyttö tuntui jotenkin pieneltä mutta en tiedä mistä se johtui. Ehkä uusi UI tekee tuon fiiliksen. Eikä oikeastaan ollut tarvetta kakkosnäytölle ratin taakse vaikka kuvittelin sen olevan S ja ID-sarjan jälkeen aika must mutta ei se näköjään ole.

Aikaisemmin käyty ajamassa Model S LR Raven ja ID-sarjaa. Omat melumittaukset suoritin normaalissa ajossa, että moottoritiellä. Samat lukemat siellä oli eli tähän ei juurikaan ole tullut parannusta, ehkä jotain mutta ei juurikaan paljoa, aika meluisa se on mutta kyllä siellä pystyy silti juttelemaan normaalisti sisällä. Ei enää nitissyt/natissut.
 
Tämä on enemmän Model 3 kuin tuo yleinen.
Kävin kokeilemassa miltä uusi vuoden 2021 Model 3 Performance kuulostaa, väriltään auto oli valkoinen.

Auto oli suoraan sanottuna likainen minkä sain koeajoon, ei pelkästään ulkoisesti mutta myös sisäisesti siellä oli ties mitä kuraa ja jälkiä. Ilmeisesti sama auto toimii ns. loanerina kun autoja on huollossa.
Paljon on tapahtunut vuoden aikana ja näytti, että pellit ovat paljon paremmassa kunnossa kuin vuosi sitten. Maalitkin oli pinnassa hyvässä kunnossa vaikka autolla oli ajettu vajaa 2000km. En ainakaan huomannut, että mitään suojauksia oli kun tuota tarkastelin.

Sisälle on tullut pientä kohotusta mutta keskikonsoli ei nyt aivan niin premiumilta tuntunut kuin luulisi kuvien perusteella. Lisäksi keskikonsolin suoja ei palautunut aina loppuun asti kuten videoissa on näkynyt. Sisuta oli väritykseltään valkoinen ja ihan mukavan kiva mutta ei ehkä itselle kumminkaan.
Lisäksi tiettyä jämäkkyyttä tullut nappeihin ja rattiin. Tämä oli ihan mukava asia. Keskinäyttö tuntui jotenkin pieneltä mutta en tiedä mistä se johtui. Ehkä uusi UI tekee tuon fiiliksen. Eikä oikeastaan ollut tarvetta kakkosnäytölle ratin taakse vaikka kuvittelin sen olevan S ja ID-sarjan jälkeen aika must mutta ei se näköjään ole.

Aikaisemmin käyty ajamassa Model S LR Raven ja ID-sarjaa. Omat melumittaukset suoritin normaalissa ajossa, että moottoritiellä. Samat lukemat siellä oli eli tähän ei juurikaan ole tullut parannusta, ehkä jotain mutta ei juurikaan paljoa, aika meluisa se on mutta kyllä siellä pystyy silti juttelemaan normaalisti sisällä. Ei enää nitissyt/natissut.
Itse olen juuri harkinnut 2019 model 3 performancen ostoa, niitä on aika montakin myynnissä nettiautossa reilulla 50k. Nuo listojen epätasaisuudet ei niin haittaa, mutta maali huolettaa. Oliko maalin taso valkoisissakin aina reilusti heikompaa 2019 kuin nykyään? En toisaalta mitään kummempaa ole näistä yksilöistä maalipinnasta löytänyt vaikka niillä on jo pari vuotta ajeltu. Ratin jämäkkyyden parantuminen 2021 kuulostaisi kyllä hyvältä, nimittäin mitä olen nyt paria 2019 model 3 ajellut niin mielestäni jotenkin muovisen tuntuinen ajotuntuma, vaikea kuvailla.
 
Itse olen juuri harkinnut 2019 model 3 performancen ostoa, niitä on aika montakin myynnissä nettiautossa reilulla 50k. Nuo listojen epätasaisuudet ei niin haittaa, mutta maali huolettaa. Oliko maalin taso valkoisissakin aina reilusti heikompaa 2019 kuin nykyään? En toisaalta mitään kummempaa ole näistä yksilöistä maalipinnasta löytänyt vaikka niillä on jo pari vuotta ajeltu. Ratin jämäkkyyden parantuminen 2021 kuulostaisi kyllä hyvältä, nimittäin mitä olen nyt paria 2019 model 3 ajellut niin mielestäni jotenkin muovisen tuntuinen ajotuntuma, vaikea kuvailla.
Kannattaa käydä ajamassa 2021 malli, ero on mielestäni kuin yöllä ja päivällä. Myös muut kuten ovenkahvat tuntuvat paremmalta uudessa.

Maalien osalta oma kantani on, että kaikki ne on yhtä surkeita oli se sitten mikä vain näistä. Valkoinen ja punainen on multilayer värejä eli niiden pitäisi olla kestävempiä kuin musta, harmaa ja sininen. Mutta mielestäni näin ei kuitenkaan ole vaan kaikki paperia. Osa suojaa kriittiset kohdat PPF:llä, kyljet ja hetlmat, osa ei laita mitään kuin ehkä kuraläpät, osa ei mitään.

Maalit ovat kyllä parantuneet vuoden 2020 lopulla, 2021 alussa.
 
Kannattaa käydä ajamassa 2021 malli, ero on mielestäni kuin yöllä ja päivällä. Myös muut kuten ovenkahvat tuntuvat paremmalta uudessa.

Maalien osalta oma kantani on, että kaikki ne on yhtä surkeita oli se sitten mikä vain näistä. Valkoinen ja punainen on multilayer värejä eli niiden pitäisi olla kestävempiä kuin musta, harmaa ja sininen. Mutta mielestäni näin ei kuitenkaan ole vaan kaikki paperia. Osa suojaa kriittiset kohdat PPF:llä, kyljet ja hetlmat, osa ei laita mitään kuin ehkä kuraläpät, osa ei mitään.

Maalit ovat kyllä parantuneet vuoden 2020 lopulla, 2021 alussa.
Joo. Budjetin takia vain mulla on käytännössä vaihtoehtona joko uusi SR+ tai käytetty long range/performance. Käytetyt budjettiin sopivat tuntuu pääosin ainakin pari vuotta vanhoja olevan. Järkevämpi ratkaisu voisi olla tilata uusi SR+, kun taas 2v vanha performance olisi tietyissä tilanteissa hauskempi :hmm:
 
Mieluummin uus SR+ Kiinasta paremmalla laadulla kuin käytetty jenkki LR tai Prf jos olis omaa rahaa kiinni. :lonely:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 313
Viestejä
4 504 184
Jäsenet
74 380
Uusin jäsen
Santtuv

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom