Tesla Model 3 tyyppiviat sekä maalijutut

Ihan järjelliseltä kuulostaa varsinkin, jos laskee sille selvittelyyn ja hankaamiseen käytetylle ajalle mitään arvoa. Sitä olisi kuitenkin ollut edessäpäin vielä aika paljon.
 
Kauanko ehdit pitää autoa ja minkä verran tuli kilsoja? 8000€ ei kuulosta ihan mahdottomalta tappiolta tuon hintaisessa uudessa autossa siitä, että sen ajaa kaupasta ulos.
Aikalailla tasan 2kk tuo oli käytössä. Tuona aikana tuli mittariin noin 4500km. Toki ostinhan pari kaapelia ja muuta mutta niistä nyt saan omani takaisin kun ne sopii muihinkin kuin Teslaan.
 
Ole autoton juhannukseen saakka ja sitten MY21 kaupoille. On se sitten mikä tahansa, esim isot Volvot saa faceliftin, samoin BMW 5er.

Mut jos tämä "kokemus" järkytti niin se Toyota Camry.
 
Ole autoton juhannukseen saakka ja sitten MY21 kaupoille. On se sitten mikä tahansa, esim isot Volvot saa faceliftin, samoin BMW 5er.

Mut jos tämä "kokemus" järkytti niin se Toyota Camry.
Juu, pitää tuossa katsella mitä on tarjontaa nyt ja tulevassa. En nyt ehkä ole ihan uutta ostamassa. Jonkun vähän ajetun ajattelin.
 
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Mikäs tosiaan seuraavaksi alle?

Camryn kanssa tosiaan helpoimmalla pääsisi.
 
Näin sivusta seuraajana tulee mieleen ajatus, että Tesla pyrkii viivitystaistelulla väsyttämään tyytymättömät asiakkaat;

Joko tyytyvät kohtaloonsa ja jatkavat omistajuutta sietäen/takuukorjauksilla/omalla rahalla
tai
tekevät "Teget" ja ottavat osuman lompakkoonsa vaihtaen pois ennenaikaisesti uuteen Teslaan tai muuhun merkkiin.

Eli kätkeydytään organisaatiorakenteen taakse, jossa vastuuhenkilöä ja vastauksia ei saa kiinni millään, aikaa saadaan kulumaan ja päästään riittävän pitkälle, että ei kaupan purku enää onnistu > rahaa palaa ostajalta tavalla tai toisella, mutta jälleen yksi myyty ajoneuvo mahdollisilla "lämpimällä ilmalla" taotulla katteella. (FSD) En usko, että kantaa enää kovin kauan, koska kolmosia on saatavilla taloudellisessa mielessä aika isolle joukolle ihmisiä, jotka voivat katsoa itse millainen se nyt sitten on/oli. Norjan myyntiluvut mielestäni näyttää suuntaa, kun uutuuden viehätys autossa on ohi ja totuus selvillä, kiinnostus lopahtaa kun vaihtoehtoja on markkinoilla.

"Just my two cents." Tegelle avoimuudesta :thumbsup:
 
Näin sivusta seuraajana tulee mieleen ajatus, että Tesla pyrkii viivitystaistelulla väsyttämään tyytymättömät asiakkaat;

Joko tyytyvät kohtaloonsa ja jatkavat omistajuutta sietäen/takuukorjauksilla/omalla rahalla
tai
tekevät "Teget" ja ottavat osuman lompakkoonsa vaihtaen pois ennenaikaisesti uuteen Teslaan tai muuhun merkkiin.

Eli kätkeydytään organisaatiorakenteen taakse, jossa vastuuhenkilöä ja vastauksia ei saa kiinni millään, aikaa saadaan kulumaan ja päästään riittävän pitkälle, että ei kaupan purku enää onnistu > rahaa palaa ostajalta tavalla tai toisella, mutta jälleen yksi myyty ajoneuvo mahdollisilla "lämpimällä ilmalla" taotulla katteella. (FSD) En usko, että kantaa enää kovin kauan, koska kolmosia on saatavilla taloudellisessa mielessä aika isolle joukolle ihmisiä, jotka voivat katsoa itse millainen se nyt sitten on/oli. Norjan myyntiluvut mielestäni näyttää suuntaa, kun uutuuden viehätys autossa on ohi ja totuus selvillä, kiinnostus lopahtaa kun vaihtoehtoja on markkinoilla.

"Just my two cents." Tegelle avoimuudesta :thumbsup:
Norjan markkinoita olen seurannut, niin siellä on heti näkynyt kun on tullut vaihtoehtoja, joko niitä sitten ostetaan uutuuden viehätyksestä tai sitten edellisen kanssa tappelu riitti.

Softasta voi moni myös olla montaa mieltä mutta itse en pitänyt sitä mitenkään ihmeellisenä sitten ensimmäisen parin viikon jälkeen. Onhan se kiva, että härpäkkeet on laitettu minimiin ja auto tekee työtä käskettyä. Mutta se kun tulee softaa tarjolle, niin tilanne on se, että joko se parantaa jotain tai tulee jotain bugeja, joka vaikeuttaa/epävakauttaa toimintoja tai joku ei vaan toimi. Softan laatu ei siis mitenkään ole tasapaksua vaan se heittelee julkaisusta toiseen. Tuona aikana jos oikein muista, niin autoni sai viisi päivitystä. Ominaisuuksia tuli lisää, yleensä parannettiin jotain pelejä tai tuotiin jotain uutta viihdettä. Suurimmat päivitykset olivat ehkä dashcam, eikä oikeastaan muuta, ellei nyt laske näytöllä näkyvää tunnistusta missä joku kävelee tai auto liikkuu. Sehän ei vielä kertonut miten FSD toimisi vaan se oli enemmän demo, että hei kyllä me osataan, osta ja tue meitä. Totuus on silti omasta mielestäni aika heikko. FSD:ta on luvattu Teslan alusta asti ja mielestäni M3:n kohdalla se vielä painottui kun tuli uusi rauta. Aikaa on siitäkin kulunut kolmisen vuotta ja mitään ns. suurta ei ole tapahtunut. Kysyin myös yhdeltä palstalta, että kun päivityksiä tulee, niin Tesla ei niissä suoraan kerro, että AI päivittyy taustalla tai neuraaliverkkoon tulee jotain päivityksiä. Sain tähän sieltä vastauksen, että istuppa autossa sinä aikana kun päivittää, niin näet vilauksen kun tuollaisen elementin päivitys suoritetaan. Minua ei todellakaan kiinnosta istua autossa katsomassa päivitystä, jotta saan tietooni mitä taustalla on päivitetty. Tesla saisi suoraan kertoa release noteissa, että mitä on tehty mutta yleensä ne olivat enemmän siihen viihteeseen ja muutamaan hassuun uuteen ominaisuuteen päivittyvää.

Tuo älyn päivitys tuli itselläni esiin kun ihmettelin sitä, että eikö tuota koskaan päivitetä kun kohtasin näitä haamujarruksia. Näille ei suoraan selitystä oikein ole kuin se, että joko varjo luo sen efektin, että järjestelmä tulkitsee esteen tai sitten joku aurinko paistaa väärässä asennossa tai joku kamera peittyy. Eihän näissä jarrutuksissa oikein muuta vikaa ole kuin se, että ne tapahtuu sopivasti kun missään ei ole ketään ja koska regenerointi on voimakasta, niin odottamaton tapahtuma saa äkkiä naaman rattiin. Sitten tulikin yleensä kirottua, että mitä prkl nyt taas. Vaarallisimmat tilaneet ehkä olivat näitä kun ajoin kahden auton välissä ja ohitin rekkaa kunneas 120km/h vauhdista tulee haamujarrutus ja muutamassa sekunnissa nopeus onkin 90km/h. Siinä saa itsellä olla nopea kaasujalka, että saa vauhtia lisää mutta onneksi auto sentään kiihtyy, niin kerkiää pois alta ennen kuin joku on perässä.

Autossani oli siis molemmat ominaisuudet tämä Autopilot eli ns. normaali cruisailu avustin ja sitten tämä FSD. FSD toi ominaisuutena summonit, automaattiset kaistanvaihdot ja muut. Kaistanvaihto toimii kuten Teslaskin sanoo vain moottoritiellä ja myöhemmin FSD ehkä loppuvuodesta tukee tuota kaupunkiajoakin. Tiedä sitten. Kaistanvaihto toimii ihan hyvin ja koska EU määrää, niin kuskin pitää itse laittaa vilkku päälle ja nykäistä rattia siihen suuntaan. Itse kaistanvaihto on hiukan ehkä hidas Suomen moottoritielle, jotenka turvallisemman kaistanvaihdon sai tehtyä itse. Pääosin sitten tulikin käytettyä normaalia Autopilottia mutta siinä tämä ACC oli ehkä hiukan nykivä. En tiedä sitten mitä pääosin Tesla käyttää etäisyyden mittaamiseen oliko se kamera tai etututka mutta se välillä nyki/pumppasi etäisyyttä liiakseen, että joskus vaan teki mieli ottaa sekin pois ja ajaa itse. Silloin kun FSD toimi, niin kyllähän se ajoi mutta toisinaan liiankin holtittomasti. Kun kesken kaiken otat auton haltuun se nyppäisee mielestäni liikaa, joka sitten aiheuttaa heilahtelua kun ohjaus on itsellään. Auto siis pistää aika kovaan hanttiin jos sitä menee kesken kaiken ottamaan haltuun. Parhaiten sen sai haltuun vivulla kun kytki Autopilotin/FSD pois päältä. Harvemmin sitä muisti kun yleensä auton otti haltuun siinä vaiheessa kun tuntui, että nyt ei vauhti ihan hidastu mutkaan tarpeeksi tai sitten jos hidastui, niin se tapahtui liian myöhään siihen nähden missä kohtaa olit jo rampissa tai mutkassa. Tähänkin on tullut toki parannusta mutta itse en saanut luottoa vielä luotua 100%. Suurimmaksi syyksi ehkä nämä haamujarrutukset, kun niitä vain tulee randomisti ja etkä oikein koskaan osaa ennustaa koska mitä ja milloin. Softahan ei ole sitten AP1 jälkeen enää tunnistanut nopeusmerkkejä, niin se GPS pohjautuva karttadata on yleensä aika vanhaa. Tähän on luvattu kyllä muutosta mutta tiedä sitten koska. Voi tulla pian tai sitten voi mennä vuosiakin kunnes se tulee.

Mitä tulee sitten viihdepuoleen, ne toimivat päästääntöisesti hyvin mutta välillä hitaasti. Johtui ehkä Teslan netistä, että se LTE ei aina ihan maksimeita antanut ja sen takia miettiä tai sitten Atomista otetaan enemmän irti kuin se voi antaa. Yleisesti ottaen käyttöliittymä toimii ihan hyvin ja nykimättä mutta suurimmaksi osaksi käytin radiota, se toimi hyvin mutta Spotify ei. Koska Tesla on halunnut integroida sen, niin normaali tapa kun autoon meni oli, että käytti radiolla tai caraokella, sitten takaisin Spotifyhyn ja homma toimi. Tai sitten rattiboottia, jos netti jumitti tai softat ei vaan toimineet. Olisinko näitä muutaman kerran tehnyt tuon omistuksen aikana.

Kokonaisuutena parasta mikä autossa on tämän tekniikka eli akku/moottorit ja ajettavuus. Ne ovat kyllä hyvät mutta itselläni myös vaakakupissa olivat näiden lisäksi toiminta, että softa on luotettava, laadukkuus (siitä olettekin jo lukeneet minkälainen se oli sisältä ja ulkoa) jne. Omaan mieleen kohtasin enemmän vaarallisia tilanteita Teslan kanssa kuin aikaisemman VAGin ACC:lla ja kaistanpitoavustimella.

Edit. Se tuli vielä mieleen, että kun tällä ajeli hiukan lumisessa kelissä, niin etututka meni aika nopeasti "tukkoon" ja sitten kaikki oli omassa hallussa kunnes sen putsasi (Y:ssa ilmeisesti tähänkin tullut lämmitys). Kylmimpinä aamuina aika useasti sivukamerat olivat peitossa mutta yleensä aukenivat kun ajeli jonkun aikaa. Tällöin ei kaistavahti tai muutkaan oikein toimineet. Kaistavahti toimi yleensä joten kuten mutta mitään ns. varmuutta en siitä saanut ja en voinut siihen luottaa samalla tapaa kuin edeltäkään. Enemmänkin se astui mukaan siinä vaiheessa kun oltiin jo reippaasti menossa ylitse viivan. Joskus sivukamerat eivät toimineet jos aurinko osui sopivasti, mutta näitä tapahtui harvoin. Yleensä keltaisen kolmion ilmoituksen näytössä, että jotain on "vialla" tulivat myös tutuksi päivittäisessä ajossa. Y:ssa näitä onkin parannattu pienentämällä tuota kameran aukkoa, että lämmitys jne. toimivat paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää tekstiä Tegeltä. Vaikka itsellänikin painaisi kupissa Teslan hankinnassa nuo softa ja FSD hommelit en niitä käyttäisi vielä lainkaan. Yhtäkään avustinta. Se olis ennemmin sellanen "sijotus tulevaisuuteen". Hyvä kuulla kuitenkin että se ajotekniikka on huippua. Se on loppujen lopuksi se tärkein. Helppo tässä on kyttäillä vierestä saako Tesla sitä laatua ikinä kohdilleen, sama odottelu ja tutkailu tekoälyn kanssa.
 
No niin, ostaja löytyi nopeasti. Takkiin tuli noin vajaa 8000€.
Saanpahan ainakin mielenrauhan ja katsotaan mitä KKV vastailee kun päivitin sinne maanantaina viimeiset tiedot. Nyt sai ainakin mielenrauhan itselleen ja tietää ainakin pysyä poissa Tesla-merkkisistä autoista.
Teslan kanssa se olisi sitten mennyt huollosta huolloon, kunnes jompi kumpi olisi luovuttanut. Ehkä luovutin tässä itse mutta saampa nyt aikaa viettää kesää.
Katsotaan sitten kuinka kivoja ne autot on muutaman vuoden päästä kun Suomen talvet ja muut on läpikäyty.
Kohtuu halvalla selvisit :tup:
 
Edelleen täyttyy olla tyytyväinen et menin käytettyyn S mallin, pelkäsin et kolmonen on teslan vastine dusterille. Ns halpa kansan auto. Halpuus lisäksi suhteellista etenkin Suomessa missä hinta kipuaa sinne 50tontun pintaan

Oma S pelaa loistavasti ja AP1 ajaa fiksusti jopa täällä Kuusamossa. Niin ja hiljainen auto, hiljaisempi ku ex F10 bmw, mikä on tärkeää itelle.
 
Electrek: Tesla launches ‘Model 3 All Weather Protection Kit’ to help with paint issues

Tesla is now offering a choice between the Mud Flap and Splash Guard Kit and a Paint Protection Film Kit:

They cost $50 each and they come equipped with the following items:
  • Includes two sizes of front mud flaps and installation hardware
  • Includes protective film for rear fenders and squeegee
Tesla has released instructions on how to install the mud flaps on its website as service centers are not expected to perform the installation.

Noh...noniinno...
 
Yleensä en tällästä sanois äänee mut nyt on kyllä Tesla valinnu aika pirkkalinjan korjauksen jota edes huoltopiste ei ole tekemässä. Dacialla asiat paremmin?
 
Upeasti on kyllä Tesla ulkoistanut ongelmat asiakkaalleen ja vielä rahastaa olemassa olevan ongelman korjaamisesta. Asiakas toki tekee työn itse. Ei taida olla mun auto ei, mutta ymmärrän kyllä mikä autossa silti kiehtoo.
 
No voi morjens. Siitä mennään mistä aita on matalin.
Olisivat edes tarjonneet asennuksen.

Kyllä nuo jotain suojaa mutta se suoja saisi olla silti koko kylki.
 
Saakohan seuraavaksi myös painepesuri-packin - voit huoletta suihkia ja pestä autoa myös painepesurilla:
31283_240.jpg
 
Yleensä en tällästä sanois äänee mut nyt on kyllä Tesla valinnu aika pirkkalinjan korjauksen jota edes huoltopiste ei ole tekemässä. Dacialla asiat paremmin?

Ei Dacialla ole ruosteen kanssa mitään ongelmia, emomerkki Renault on ollut sitten ysärin parhaiten ruostesuojattuja autoja, ainoa vaaranpaikka on nuo os. Nissan Kadjar.
 
Saakohan seuraavaksi myös painepesuri-packin - voit huoletta suihkia ja pestä autoa myös painepesurilla:
31283_240.jpg

Tuotahan voisi vielä jatkojalostaa tarjoamalla jonkin Protect Everything -packin, jossa auton ympärille rakennetaan sinetöity koppi. Jos sinetin avaa, niin auton takuu raukeaa :tup:
 

Teslan Model 3:n laadusta käräjöidään nyt Kanadassa

Model 3:n omistaja vaatii oikeusteitse korvauksia autonsa uudelleenmaalaamisesta sekä aiheutuneesta haitasta ja vaivannäöstä.
Amerikkalainen sähköautonvalmistaja Tesla painii edelleen vakavien laatuongelmien kanssa.

Viimeisin takaisku tapahtui Kanadan Quebecissä, jossa Tesla joutuu vastaamaan Model 3:n rapistuvaa maalipintaa koskevaan ryhmäkanteeseen.
Kanteen nostanut Jean-François Bellerose hankki mustan Model 3:n viime vuoden kesäkuussa 56 300 eurolla, InSideEV´s-julkaisu kertoo.

Auton ulkomuoto vaikutti moitteettomalta aina helmikuuhun 2020, jolloin omistaja havahtui huomaamaan auton maalipintaan ilmestyneet vauriot.
Yhteydenotto Teslan suuntaan ei tuottanut toivottua tulosta. Amerikkalaisyhtiö ei suostunut korjaamaan tai korvaamaan vaurioitunutta maalipintaa.

 
Sais puskee maailmalla pari tällästä joukkokannetta läpi niin Teslan olis pakko nostaa laatua. Ei sinänsä väliä vaikka autojen hinnat nousis 5-10%. Kyllä toi brändi myy. Sais vaan lisää bensaa liekkeihin kun korjaavat laadun.
Taitaa tulla halvemmaksi Teslalle sopia keissit yksittäin.
 
Teslan kannalta tilanteen tekee ongelmalliseksi se, että kyse on ryhmäkanteesta. Mikäli kantaja voittaa, Tesla on ryhmäkanteen periaatteiden mukaan velvollinen korvaamaan kaikille Quebecin alueella vastaavista ongelmista kärsineille asiakkailleen yhtäläisen korvauksen.

Kanteen mukaan Quebecin alueella oli toukokuussa yhteensä 6 293 Model 3-mallia. Mikäli esimerkiksi puolelle omistajakunnasta tuomittaisiin Bellerosen vaatima korvaussumma, kyse olisi 16,5 miljoonan euron summasta.

Mahdollinen tuleva päätös on kuitenkin lainvoimainen vain Quebecin alueella. Kanadan muissa osissa on lukuisia vastaavia tapauksia.

Noin siis yhdessä osavaltiossa, jos juttu menee läpi, niin eiköhän levähdä muillekin Canadan alueille. Kumma ettei jenkit itse ole vielä tuota keksineet, nehän on hyviä oikeusjutuissa.
 
Noin siis yhdessä osavaltiossa, jos juttu menee läpi, niin eiköhän levähdä muillekin Canadan alueille. Kumma ettei jenkit itse ole vielä tuota keksineet, nehän on hyviä oikeusjutuissa.
Kyllä siellä ryhmäkanne on MCU piireistä menossa.

Edit. Uunituore M3 mikä myöhemmin palautettu takaisin.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä siellä ryhmäkanne on MCU piireistä menossa.

Edit. Uunituore M3 mikä myöhemmin palautettu takaisin.


Sellaista laatua. Toisessa ketjussa oli jotain mainintaa että Tesla on arvokkaimpia brandeja markkinoilla. Joku aika sitten Musk twiittasi että teslan arvo on liikaa, pörssi vähän kyykähti. Sitten jos oikein muistan niin noita myydään kai tappiolla, voin olla väärässä kun en ole jokaista juttua lukenut. Mikähän tuon firman arvo mahtaa oikeasti olla..? En siis seuraa pörssejä yms.

M3 näyttää olevan ongelmapesä, S tunnettu tulisesta itsetuhoisuudesta, ja itsekin taisit havaita tuttuja ongelmia laadussa. S tosin jo mallina vanha ja kaipaisi varmaan seuraajaa, ei päivittämällä pitkälle pääse. Cyber truck melko utopistinen eikä siitä ole kuulunut mitään julkistamisen jälkeen.

Noh tulevaisuus näyttää miten tuolle kioskille lopulta käy. Tiedä sitten minkälainen työmaa olisi myydä koko merkki kaikkineen, ilman että joutuisi vastuuseen aikaisemmista töppäilyistä.
 
Sellaista laatua. Toisessa ketjussa oli jotain mainintaa että Tesla on arvokkaimpia brandeja markkinoilla. Joku aika sitten Musk twiittasi että teslan arvo on liikaa, pörssi vähän kyykähti. Sitten jos oikein muistan niin noita myydään kai tappiolla, voin olla väärässä kun en ole jokaista juttua lukenut. Mikähän tuon firman arvo mahtaa oikeasti olla..? En siis seuraa pörssejä yms.

M3 näyttää olevan ongelmapesä, S tunnettu tulisesta itsetuhoisuudesta, ja itsekin taisit havaita tuttuja ongelmia laadussa. S tosin jo mallina vanha ja kaipaisi varmaan seuraajaa, ei päivittämällä pitkälle pääse. Cyber truck melko utopistinen eikä siitä ole kuulunut mitään julkistamisen jälkeen.

Noh tulevaisuus näyttää miten tuolle kioskille lopulta käy. Tiedä sitten minkälainen työmaa olisi myydä koko merkki kaikkineen, ilman että joutuisi vastuuseen aikaisemmista töppäilyistä.
Laadullisesti Y on kuten 3:n eli siinä ei ole eroja tai tule olemaan.
Vähän kävi juu mielessä tuo, että Elon kerää siitä massit talteen ja kun aika koittaa, niin myy sitten sen pois tai brandaa sen softaksi muihin autoihin. Kilpailijat kun voivat puskea vauhdilla kamaa ulos ja Tesla muutenkin tehnyt jo Daimlerin kanssa yhteistyötä.
Elon sitten keskittyy SpaceX:n koska se on nyt kovaa valuuttaa ja varmaan saa enemmän voittoa siitä taskuunsa kun aloitti nuo lennotkin onnistuneesti.
 
Laadullisesti Y on kuten 3:n eli siinä ei ole eroja tai tule olemaan.
Vähän kävi juu mielessä tuo, että Elon kerää siitä massit talteen ja kun aika koittaa, niin myy sitten sen pois tai brandaa sen softaksi muihin autoihin. Kilpailijat kun voivat puskea vauhdilla kamaa ulos ja Tesla muutenkin tehnyt jo Daimlerin kanssa yhteistyötä.
Elon sitten keskittyy SpaceX:n koska se on nyt kovaa valuuttaa ja varmaan saa enemmän voittoa siitä taskuunsa kun aloitti nuo lennotkin onnistuneesti.

Tuo on ihan hyvä ajatus. Kai se nyt itsekin ymmärtää että kaikki ei ole tai tule menemään putkeen. Joten eiköhän tuo ole mahdollista vaihtaa rahaksi. Eikä Daimler ole yhtään huono liikekumppani.

SpaceX taas on yllättänyt itsenikin, kun mitään karmeita ei ole tapahtunut - eikä toki saakaan kun mittakaavat on vähän erilaiset. Siellä kyllä mitä luultavimmin muut tekee sen työn kun Musk itse, ja varmaan kielletty koskemasta mihinkään. Eipä tosin tainut Musk itsekään pahemmin leijua somessa noista onnistumisista SpaceX:n kanssa.
Toimiva yritys osaavalla porukalla, niin parempi seurata vierestä ja tienata samalla vähän taskurahaa.
 
Tuo on ihan hyvä ajatus. Kai se nyt itsekin ymmärtää että kaikki ei ole tai tule menemään putkeen. Joten eiköhän tuo ole mahdollista vaihtaa rahaksi. Eikä Daimler ole yhtään huono liikekumppani.

SpaceX taas on yllättänyt itsenikin, kun mitään karmeita ei ole tapahtunut - eikä toki saakaan kun mittakaavat on vähän erilaiset. Siellä kyllä mitä luultavimmin muut tekee sen työn kun Musk itse, ja varmaan kielletty koskemasta mihinkään. Eipä tosin tainut Musk itsekään pahemmin leijua somessa noista onnistumisista SpaceX:n kanssa.
Toimiva yritys osaavalla porukalla, niin parempi seurata vierestä ja tienata samalla vähän taskurahaa.
Nythän Elon käärii jo Teslasta 800 miljardia dollaria kun lunasti osuutensa kun saavutti asetetut tavoitteet.
 
Nythän Elon käärii jo Teslasta 800 miljardia dollaria kun lunasti osuutensa kun saavutti asetetut tavoitteet.

Ok. Tuolla hinnalla en itse välittäisi hittoakaan mistään, vielä kun rakettibisnes toimii. Nostaisin virtuaalista kytkintä ja vaikka hamppukauppaa pitämään harrastuksena, jos edes.
 
Osaako joku kertoa mikä estää kiinalaisia purkamasta Tesloja osiin ja kopioimasta tekniikkaa sellaisenaan omaan käyttöönsä? Laatukaan ei ole ongelma kun todennäköisesti kykenevät tekemään vahintään samantasasoista laatua, todennäköisesti parempaakin. Toki joku autopilot jäisi pois, mutta moni ei niistä niin suuresti edes välitä ainakaan toistaiseksi.

Mietin tässä mikä sen Teslan markkina-arvon reaalipohja edes on tulevaisuudessa.
Ei mikään. Johan xpeng apinoi Teslan ap softan, aikalailla 1:1 ripoff eivätkä ole juuri mitään muuttaneet. Väittävät että saivat varastettua lähdekoodit.

 
Viimeksi muokattu:
Osaako joku kertoa mikä estää kiinalaisia purkamasta Tesloja osiin ja kopioimasta tekniikkaa sellaisenaan omaan käyttöönsä? Laatukaan ei ole ongelma kun todennäköisesti kykenevät tekemään vahintään samantasasoista laatua, todennäköisesti parempaakin. Toki joku autopilot jäisi pois, mutta moni ei niistä niin suuresti edes välitä ainakaan toistaiseksi.

Mietin tässä mikä sen Teslan markkina-arvon reaalipohja edes on tulevaisuudessa.
Ei mikään. Jokainen jotain tuotetta valmistava firma on hankkinut kilpailijoiden vastaavat tuotteet ja pistänyt ne atomeiksi tutkiessaan niiden rakenteen ja toiminnan. Ei tuo rajoitu autoihin, koska se on osa tuotekehitystä. Firmojen kun pitää olla tarkasti selvillä siitä mitä markkinoilla on oikeasti saatavilla ja pystyä vastaamaan siihen.
 


Muistakaapa nassut: sähkö ja vesi eivät sovi yhteen. Tässäkään tapauksessa.


Olikos tämä sama vähän lyhennetty klippi toisessa ketjussa, vai eri juttu? Mutta jos act of God on peruste siihen että osat irtoilee lätäkössä, ja/vai oliko vielä niinkin että siellä on ollut kilokaupalla hiekkaa kertyneenä.

Hyvä että auto itse kuvaa tapahtumat. Joku Teslan omistaja, tai entinen voisi kertoa miten tuo kamerahomma toimii tallennuksen kannalta noissa. @Tege
 
Olikos tämä sama vähän lyhennetty klippi toisessa ketjussa, vai eri juttu? Mutta jos act of God on peruste siihen että osat irtoilee lätäkössä, ja/vai oliko vielä niinkin että siellä on ollut kilokaupalla hiekkaa kertyneenä.

Hyvä että auto itse kuvaa tapahtumat. Joku Teslan omistaja, tai entinen voisi kertoa miten tuo kamerahomma toimii tallennuksen kannalta noissa. @Tege
Sama pätkä mitä käytiin tuossa toisessa triidissä mutta lyhyempi.

Kamera tallentaa viimeisen tunnin aina levylle ellei erikseen paina nappia, että tallenne klippi tai jos tööttitallennus aktivoitu.
 
Teslan mukaan ei alkuperäisten vanteiden vika kun jarrupalat murtuu -> takuukorjauksen sijasta laskua.



Hyvin kyllä kehtaavat vaikka selvää että ei noin avoimilla vanteilla voi edes ylikuumeta normaalia enempää. Ja toi asenne ettei vaadi ja "poraa" asiasta :thumbsdown:

Jos se olisi siitä seisomisesta ja ruostumisesta jolla saattaisi olla tekemistäkin asiaan niin ymmärtäisi. Mutta toi vanteisiin vetoaminen on täysin kuivana kakkoseen.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin kyllä kehtaavat vaikka selvää että ei noin avoimilla vanteilla voi edes ylikuumeta normaalia enempää. Ja toi asenne ettei vaadi ja "poraa" asiasta :thumbsdown:
Björnihän on tainnut saada referalien takia vähintään yhden ilmaisen Teslan, joten on aika ilmeistä ettei hänen kannata ruveta ihan liikaa poraamaan. Etenkin kun referal saldoa on tilit täynnä, eikä tuo korjauttaminen maksanut mitään.

edit: tainnut saada itseasiassa kaksi ilmaisteslaa + tulossa vielä kaksi roadsteria. Minusta on aika rohkeaa edes postata tuollainen video kun on vielä useilla sadoilla tonneilla roadstereita saamatta.

 
Miten se vanne sen palan rikkoo? Mulla oli vähän vastaavassa kunnossa palat 60 tkm huollossa, vaihdettiin takuuseen ja mekaanikko ihmetteli vaan että miten hemmetissä ne tollaseksi oli mennyt. Ei toki ollu Tesla. Niin ihan siltä kantilta kiinnostaa että miten ne palat tommoseksi siis voi mennä?
Ei sillä vanteella ole tuon kanssa mitään tekemistä. Varmaan joku huono erä paloja ollut liikkeellä. Ei ne tuommoiseksi kuulu mennä.
 
Björnihän on tainnut saada referalien takia vähintään yhden ilmaisen Teslan, joten on aika ilmeistä ettei hänen kannata ruveta ihan liikaa poraamaan. Etenkin kun referal saldoa on tilit täynnä, eikä tuo korjauttaminen maksanut mitään.

edit: tainnut saada itseasiassa kaksi ilmaisteslaa + tulossa vielä kaksi roadsteria. Minusta on aika rohkeaa edes postata tuollainen video kun on vielä useilla sadoilla tonneilla roadstereita saamatta.

Käy kuten Richielle. Vedetään hanat kiinni ja pahoitellaan.
 
Jottei päivän jäniskevennys menisi ohi, jätän tämän tähän: Tesla vetosi Jumalaan ...

 
Vanhaa tuttua vikaa tuo puskurien lentäminen autosta irti.


quote:

As to why the bumper fell off, there seems to be a hint in the environmental conditions of this Model 3's inaugural drive: rain. Now, cars are generally pretty good at retaining their body panels in the rain, even bottom-of-the-market cars like the Mitsubishi Mirage, but it seems to be a challenge for this Model 3. And not just this Model 3:
Vuosi 2018, 2 vuotta välissä, mitä oli opittu tehtaalla? ei mitään.
 
Uutinen oli vanha kyllä, mutta jumalalliseen välinpuuttumiseen vetoaminen oli uusi käänne :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 365
Viestejä
4 505 715
Jäsenet
74 387
Uusin jäsen
Sikkuraatti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom