Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aikalailla tasan 2kk tuo oli käytössä. Tuona aikana tuli mittariin noin 4500km. Toki ostinhan pari kaapelia ja muuta mutta niistä nyt saan omani takaisin kun ne sopii muihinkin kuin Teslaan.Kauanko ehdit pitää autoa ja minkä verran tuli kilsoja? 8000€ ei kuulosta ihan mahdottomalta tappiolta tuon hintaisessa uudessa autossa siitä, että sen ajaa kaupasta ulos.
Juu, pitää tuossa katsella mitä on tarjontaa nyt ja tulevassa. En nyt ehkä ole ihan uutta ostamassa. Jonkun vähän ajetun ajattelin.Ole autoton juhannukseen saakka ja sitten MY21 kaupoille. On se sitten mikä tahansa, esim isot Volvot saa faceliftin, samoin BMW 5er.
Mut jos tämä "kokemus" järkytti niin se Toyota Camry.
Norjan markkinoita olen seurannut, niin siellä on heti näkynyt kun on tullut vaihtoehtoja, joko niitä sitten ostetaan uutuuden viehätyksestä tai sitten edellisen kanssa tappelu riitti.Näin sivusta seuraajana tulee mieleen ajatus, että Tesla pyrkii viivitystaistelulla väsyttämään tyytymättömät asiakkaat;
Joko tyytyvät kohtaloonsa ja jatkavat omistajuutta sietäen/takuukorjauksilla/omalla rahalla
tai
tekevät "Teget" ja ottavat osuman lompakkoonsa vaihtaen pois ennenaikaisesti uuteen Teslaan tai muuhun merkkiin.
Eli kätkeydytään organisaatiorakenteen taakse, jossa vastuuhenkilöä ja vastauksia ei saa kiinni millään, aikaa saadaan kulumaan ja päästään riittävän pitkälle, että ei kaupan purku enää onnistu > rahaa palaa ostajalta tavalla tai toisella, mutta jälleen yksi myyty ajoneuvo mahdollisilla "lämpimällä ilmalla" taotulla katteella. (FSD) En usko, että kantaa enää kovin kauan, koska kolmosia on saatavilla taloudellisessa mielessä aika isolle joukolle ihmisiä, jotka voivat katsoa itse millainen se nyt sitten on/oli. Norjan myyntiluvut mielestäni näyttää suuntaa, kun uutuuden viehätys autossa on ohi ja totuus selvillä, kiinnostus lopahtaa kun vaihtoehtoja on markkinoilla.
"Just my two cents." Tegelle avoimuudesta
Kohtuu halvalla selvisitNo niin, ostaja löytyi nopeasti. Takkiin tuli noin vajaa 8000€.
Saanpahan ainakin mielenrauhan ja katsotaan mitä KKV vastailee kun päivitin sinne maanantaina viimeiset tiedot. Nyt sai ainakin mielenrauhan itselleen ja tietää ainakin pysyä poissa Tesla-merkkisistä autoista.
Teslan kanssa se olisi sitten mennyt huollosta huolloon, kunnes jompi kumpi olisi luovuttanut. Ehkä luovutin tässä itse mutta saampa nyt aikaa viettää kesää.
Katsotaan sitten kuinka kivoja ne autot on muutaman vuoden päästä kun Suomen talvet ja muut on läpikäyty.
Tesla is now offering a choice between the Mud Flap and Splash Guard Kit and a Paint Protection Film Kit:
They cost $50 each and they come equipped with the following items:
Tesla has released instructions on how to install the mud flaps on its website as service centers are not expected to perform the installation.
- Includes two sizes of front mud flaps and installation hardware
- Includes protective film for rear fenders and squeegee
Yleensä en tällästä sanois äänee mut nyt on kyllä Tesla valinnu aika pirkkalinjan korjauksen jota edes huoltopiste ei ole tekemässä. Dacialla asiat paremmin?
Saakohan seuraavaksi myös painepesuri-packin - voit huoletta suihkia ja pestä autoa myös painepesurilla:
Tuotahan voisi vielä jatkojalostaa tarjoamalla jonkin Protect Everything -packin, jossa auton ympärille rakennetaan sinetöity koppi. Jos sinetin avaa, niin auton takuu raukeaa
Model 3:n omistaja vaatii oikeusteitse korvauksia autonsa uudelleenmaalaamisesta sekä aiheutuneesta haitasta ja vaivannäöstä.
Amerikkalainen sähköautonvalmistaja Tesla painii edelleen vakavien laatuongelmien kanssa.
Viimeisin takaisku tapahtui Kanadan Quebecissä, jossa Tesla joutuu vastaamaan Model 3:n rapistuvaa maalipintaa koskevaan ryhmäkanteeseen.
Kanteen nostanut Jean-François Bellerose hankki mustan Model 3:n viime vuoden kesäkuussa 56 300 eurolla, InSideEV´s-julkaisu kertoo.
Auton ulkomuoto vaikutti moitteettomalta aina helmikuuhun 2020, jolloin omistaja havahtui huomaamaan auton maalipintaan ilmestyneet vauriot.
Yhteydenotto Teslan suuntaan ei tuottanut toivottua tulosta. Amerikkalaisyhtiö ei suostunut korjaamaan tai korvaamaan vaurioitunutta maalipintaa.
Sais puskee maailmalla pari tällästä joukkokannetta läpi niin Teslan olis pakko nostaa laatua. Ei sinänsä väliä vaikka autojen hinnat nousis 5-10%. Kyllä toi brändi myy. Sais vaan lisää bensaa liekkeihin kun korjaavat laadun.Tähän liittyen, niin joukkokanne ei ilmeisesti Suomessa onnistu ellei kuluttaja-asiamies nosta sitä.
Edit. Ryhmäkanne - Oikeus.fi / Tuomioistuimet / Käräjäoikeudet
Kyllä se auttaa. Usko pois. Se vähentää konflikteja joista muodostuu tuo mainitsemasi ongelma.Pelkkä laadun nostaminen ei auta. Pitäisi korjata myös suorastaan hävytön asenne maksavia asiakkaita kohtaan.
Taitaa tulla halvemmaksi Teslalle sopia keissit yksittäin.Sais puskee maailmalla pari tällästä joukkokannetta läpi niin Teslan olis pakko nostaa laatua. Ei sinänsä väliä vaikka autojen hinnat nousis 5-10%. Kyllä toi brändi myy. Sais vaan lisää bensaa liekkeihin kun korjaavat laadun.
Riippuu paljonko niitä tulee. Tarpeeks massakanteita niin alkaa jo ahistaa.Taitaa tulla halvemmaksi Teslalle sopia keissit yksittäin.
Teslan kannalta tilanteen tekee ongelmalliseksi se, että kyse on ryhmäkanteesta. Mikäli kantaja voittaa, Tesla on ryhmäkanteen periaatteiden mukaan velvollinen korvaamaan kaikille Quebecin alueella vastaavista ongelmista kärsineille asiakkailleen yhtäläisen korvauksen.
Kanteen mukaan Quebecin alueella oli toukokuussa yhteensä 6 293 Model 3-mallia. Mikäli esimerkiksi puolelle omistajakunnasta tuomittaisiin Bellerosen vaatima korvaussumma, kyse olisi 16,5 miljoonan euron summasta.
Mahdollinen tuleva päätös on kuitenkin lainvoimainen vain Quebecin alueella. Kanadan muissa osissa on lukuisia vastaavia tapauksia.
Kyllä siellä ryhmäkanne on MCU piireistä menossa.Noin siis yhdessä osavaltiossa, jos juttu menee läpi, niin eiköhän levähdä muillekin Canadan alueille. Kumma ettei jenkit itse ole vielä tuota keksineet, nehän on hyviä oikeusjutuissa.
Kyllä siellä ryhmäkanne on MCU piireistä menossa.
Edit. Uunituore M3 mikä myöhemmin palautettu takaisin.
Laadullisesti Y on kuten 3:n eli siinä ei ole eroja tai tule olemaan.Sellaista laatua. Toisessa ketjussa oli jotain mainintaa että Tesla on arvokkaimpia brandeja markkinoilla. Joku aika sitten Musk twiittasi että teslan arvo on liikaa, pörssi vähän kyykähti. Sitten jos oikein muistan niin noita myydään kai tappiolla, voin olla väärässä kun en ole jokaista juttua lukenut. Mikähän tuon firman arvo mahtaa oikeasti olla..? En siis seuraa pörssejä yms.
M3 näyttää olevan ongelmapesä, S tunnettu tulisesta itsetuhoisuudesta, ja itsekin taisit havaita tuttuja ongelmia laadussa. S tosin jo mallina vanha ja kaipaisi varmaan seuraajaa, ei päivittämällä pitkälle pääse. Cyber truck melko utopistinen eikä siitä ole kuulunut mitään julkistamisen jälkeen.
Noh tulevaisuus näyttää miten tuolle kioskille lopulta käy. Tiedä sitten minkälainen työmaa olisi myydä koko merkki kaikkineen, ilman että joutuisi vastuuseen aikaisemmista töppäilyistä.
Laadullisesti Y on kuten 3:n eli siinä ei ole eroja tai tule olemaan.
Vähän kävi juu mielessä tuo, että Elon kerää siitä massit talteen ja kun aika koittaa, niin myy sitten sen pois tai brandaa sen softaksi muihin autoihin. Kilpailijat kun voivat puskea vauhdilla kamaa ulos ja Tesla muutenkin tehnyt jo Daimlerin kanssa yhteistyötä.
Elon sitten keskittyy SpaceX:n koska se on nyt kovaa valuuttaa ja varmaan saa enemmän voittoa siitä taskuunsa kun aloitti nuo lennotkin onnistuneesti.
Nythän Elon käärii jo Teslasta 800 miljardia dollaria kun lunasti osuutensa kun saavutti asetetut tavoitteet.Tuo on ihan hyvä ajatus. Kai se nyt itsekin ymmärtää että kaikki ei ole tai tule menemään putkeen. Joten eiköhän tuo ole mahdollista vaihtaa rahaksi. Eikä Daimler ole yhtään huono liikekumppani.
SpaceX taas on yllättänyt itsenikin, kun mitään karmeita ei ole tapahtunut - eikä toki saakaan kun mittakaavat on vähän erilaiset. Siellä kyllä mitä luultavimmin muut tekee sen työn kun Musk itse, ja varmaan kielletty koskemasta mihinkään. Eipä tosin tainut Musk itsekään pahemmin leijua somessa noista onnistumisista SpaceX:n kanssa.
Toimiva yritys osaavalla porukalla, niin parempi seurata vierestä ja tienata samalla vähän taskurahaa.
Nythän Elon käärii jo Teslasta 800 miljardia dollaria kun lunasti osuutensa kun saavutti asetetut tavoitteet.
*miljoonaa.Nythän Elon käärii jo Teslasta 800 miljardia* dollaria kun lunasti osuutensa kun saavutti asetetut tavoitteet.
Otakaa huomioon, että kaikki kvartaalit yhteen laskettuna jotka on ollut voitollisia on muistaakseni noin $750M.4
Teslalla on sikäli hyvä tilanne näiden riitacasejen kanssa, että forumit tuntuu olev
*miljoonaa.
Marketwatch: Tesla’s Elon Musk gets performance-based payday worth nearly $800 million
Ei mikään. Johan xpeng apinoi Teslan ap softan, aikalailla 1:1 ripoff eivätkä ole juuri mitään muuttaneet. Väittävät että saivat varastettua lähdekoodit.Osaako joku kertoa mikä estää kiinalaisia purkamasta Tesloja osiin ja kopioimasta tekniikkaa sellaisenaan omaan käyttöönsä? Laatukaan ei ole ongelma kun todennäköisesti kykenevät tekemään vahintään samantasasoista laatua, todennäköisesti parempaakin. Toki joku autopilot jäisi pois, mutta moni ei niistä niin suuresti edes välitä ainakaan toistaiseksi.
Mietin tässä mikä sen Teslan markkina-arvon reaalipohja edes on tulevaisuudessa.
Ei mikään. Jokainen jotain tuotetta valmistava firma on hankkinut kilpailijoiden vastaavat tuotteet ja pistänyt ne atomeiksi tutkiessaan niiden rakenteen ja toiminnan. Ei tuo rajoitu autoihin, koska se on osa tuotekehitystä. Firmojen kun pitää olla tarkasti selvillä siitä mitä markkinoilla on oikeasti saatavilla ja pystyä vastaamaan siihen.Osaako joku kertoa mikä estää kiinalaisia purkamasta Tesloja osiin ja kopioimasta tekniikkaa sellaisenaan omaan käyttöönsä? Laatukaan ei ole ongelma kun todennäköisesti kykenevät tekemään vahintään samantasasoista laatua, todennäköisesti parempaakin. Toki joku autopilot jäisi pois, mutta moni ei niistä niin suuresti edes välitä ainakaan toistaiseksi.
Mietin tässä mikä sen Teslan markkina-arvon reaalipohja edes on tulevaisuudessa.
Muistakaapa nassut: sähkö ja vesi eivät sovi yhteen. Tässäkään tapauksessa.
Sama pätkä mitä käytiin tuossa toisessa triidissä mutta lyhyempi.Olikos tämä sama vähän lyhennetty klippi toisessa ketjussa, vai eri juttu? Mutta jos act of God on peruste siihen että osat irtoilee lätäkössä, ja/vai oliko vielä niinkin että siellä on ollut kilokaupalla hiekkaa kertyneenä.
Hyvä että auto itse kuvaa tapahtumat. Joku Teslan omistaja, tai entinen voisi kertoa miten tuo kamerahomma toimii tallennuksen kannalta noissa. @Tege
Björnihän on tainnut saada referalien takia vähintään yhden ilmaisen Teslan, joten on aika ilmeistä ettei hänen kannata ruveta ihan liikaa poraamaan. Etenkin kun referal saldoa on tilit täynnä, eikä tuo korjauttaminen maksanut mitään.Hyvin kyllä kehtaavat vaikka selvää että ei noin avoimilla vanteilla voi edes ylikuumeta normaalia enempää. Ja toi asenne ettei vaadi ja "poraa" asiasta
Ei sillä vanteella ole tuon kanssa mitään tekemistä. Varmaan joku huono erä paloja ollut liikkeellä. Ei ne tuommoiseksi kuulu mennä.Miten se vanne sen palan rikkoo? Mulla oli vähän vastaavassa kunnossa palat 60 tkm huollossa, vaihdettiin takuuseen ja mekaanikko ihmetteli vaan että miten hemmetissä ne tollaseksi oli mennyt. Ei toki ollu Tesla. Niin ihan siltä kantilta kiinnostaa että miten ne palat tommoseksi siis voi mennä?
Käy kuten Richielle. Vedetään hanat kiinni ja pahoitellaan.Björnihän on tainnut saada referalien takia vähintään yhden ilmaisen Teslan, joten on aika ilmeistä ettei hänen kannata ruveta ihan liikaa poraamaan. Etenkin kun referal saldoa on tilit täynnä, eikä tuo korjauttaminen maksanut mitään.
edit: tainnut saada itseasiassa kaksi ilmaisteslaa + tulossa vielä kaksi roadsteria. Minusta on aika rohkeaa edes postata tuollainen video kun on vielä useilla sadoilla tonneilla roadstereita saamatta.
The incredible story of an EV evangelist who won 4 Teslas
Yes, that's correct, some lucky guy out there actually won four vehicles from Tesla including a Model X, two next-gen Roadsters, and a Model S. Don't believe us? Check out the amazing story of Bjørn Nyland, a pioneering EV evangelist and world-famous YouTuber from Norway. Above: Bjørn Nyland on...evannex.com
Vuosi 2018, 2 vuotta välissä, mitä oli opittu tehtaalla? ei mitään.As to why the bumper fell off, there seems to be a hint in the environmental conditions of this Model 3's inaugural drive: rain. Now, cars are generally pretty good at retaining their body panels in the rain, even bottom-of-the-market cars like the Mitsubishi Mirage, but it seems to be a challenge for this Model 3. And not just this Model 3: