Tesla Model 3 tyyppiviat sekä maalijutut

Voi olla. En tosin ole nyt ns. enempää kuin täällä ja noissa Teslan ryhmissä avautunut tästä asiasta.

Olisi pitänyt ostaa saksalainen. Tietäisi ainakin mitä saa.
Varmastikin näin. Tesla ei ole oikea valinta, jos aikoo käydä viivottimen kanssa paneeleja läpi. Vastaavasti jos voimalinja ja softa kiinnostavat ja on viimeistelyn suhteen suurpiirteisempi, haastajia ei juuri ole. Omat prioriteetit ratkaisevat.
 
Varmastikin näin. Tesla ei ole oikea valinta, jos aikoo käydä viivottimen kanssa paneeleja läpi. Vastaavasti jos voimalinja ja softa kiinnostavat ja on viimeistelyn suhteen suurpiirteisempi, haastajia ei juuri ole. Omat prioriteetit ratkaisevat.
En itse näe paneeleissa ns. ongelmaa jos eivät hinkkaa suoraan toisia vasten jolloin maali kuluu pois.
 
Eipä autoa saanut tänään ulos. Aamulla vein auton ulos ja sanoivat, että koko päivä menee. Saisin sitten iltapäivällä sen vielä ulos. Lupasivat soitella asiasta.
Soittoa ei kuulunut ja itse sitten otin yhteyttä myöhemmin iltapäivällä, että kerkeäisin sen vielä hakemaan sieltä pois, jos sen saa. Ilmoittivat sitten, että ei saa tänään mutta en tiedä saanko huomennakaan. Pitää kysyä huomenna iltapäivällä, jos vaikka saisi sen sitten pois, elleivät soittele tai laita viestiä.
Ennen viikonloppua sain listan mitä ovat tekemässä ja ainoastaan yksi kohta eli umpioiden säätämisestä halusivat korvauksen. Ilmoitin, että tätä työtä ei tehdä ellei se mene takuunalaisena työnä. Vielä siis epäselvää mikä on lopputulos koska siihen ei ole vastattu. Tiedä sitten miten aikovat maalata ne kohdat joissa pohjamaali näkyy. Eihän ne nyt ns. näy ellei niitä tiedä tai jaksa välittää mutta omasta mielestäni tuntuu siltä, että on ainakin kohtuullista vaatia maalit joka puolelle kun niistä on maksettu.

Sijaisautoksi sain Model S Long Rangen, valkoisen sisusta. Sivujen mukaan 102000€ auto.
Samoja "vikoja" näyttäisi olevan tässäkin kuin M3:ssa. Maalit on vähän miten sattuu ja eikä joka paikkaan se ole mennyt eli pohjamaali joko paistaa tai sitten väritys on vaaleansininen. Lisäksi huomasin, että kuskinpuolen ikkuna ei myöskään ole tiivis ja suhinee kuten M3:ssa. Tosin pelkääjän puolella ei ongelmaa ole, eikä myöskään ole M3:ssa. Lisäksi huomasin, että vaikka takakonttia kiertää iso ja paksu tiiviste, niin tämä vuotaa alhaalta ja päästää lukkoihin ja kädensijoihin vedet. Sistustus on ihan ok ja siellä ei pahempaa sanottavaa kuin, että kuskin ovipaneeli ei ole kunnolla kiinni tai klipsi rikki. Varmaankin klipsi rikki tai jotain välissä kun ei pienellä painamisella mene kohdalleen. Paneelit ovat myös miten sattuu ja osa aika paljonkin. M3:ssa en näin suuria eroja nähnyt tai huomannut. En toki sitä viivottimella mitannut, vaan se on riittänyt, että ne ovat silmiin ok.



Onhan jokaisessa autossa nuo omat ongelmansa mutta en nyt silti ihan S:sta tätä olisi odottanut, että siellä on vastaavat viat. Hinnallisesti eroa on 30000€ about. Teslalla ei ainakaan raha ratkaise laatua, vaan enemmänkin se on siihen tekniikkaan sijoittaminen.
Ajettavuudeltaan S on myös ihan toimiva, enemmän auto sisältä ja ulkoa kuin M3. Tulee sellainen mersufiilis. Onhan siinä ainakin viikset mersusta. Tilaa on vaikka muille jakaa ja kyllähän tuollakin ajaa. Hiukan näkyvyyttä ehkä häiritsee, että nokka on pitkä ja sitä on vaikea hahmottaa ja M3:n verrattuna näkyvyys eripuolille ei ehkä ole samalla tasolla. Paksummat palkit jne.

Softasta voisi vielä sanoa pari sanaa. Muutaman kiesin ajelin Kehää pitkin ja siellä tuntuu karttadata olevan vähän mitä sattuu. Välillä 80 alueella tipahtaa 60 mutta ylöspäin ei osaa nostaa kunnes itse asettaa uudelleen nopeuden. Autopilot toimii ihan kivasti mutta ei sen paremmin kuin 3:ssa.
Spotify jumittelee kuten 3:ssa. Aamulla kuuntelin radiota toimi ihan kivasti, sitten iltapäivällä kun ajelin kotia päin, niin Spotify toimi hetken kunnes ei enää toiminut, kirjautui ulos ja eikä suostunut enää menemään sisään. Käytössä Teslan oma account tälle autolle. Sen jälkeen myöhemmin kun auto seisoi hetken ja käytiin katselemassa miltä auto tuntuu, niin Spotify toimi taas kuin ei mitään ongelmia olisi ollutkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Teslaltahan ei ketään saa kiinni mutta juttelin KKV kanssa ja tämmöiset kuin toleranssiin meneminen ja normaalia kulumaa eivät uudessa autossa ole tämän ikäisenä vielä mahdollisia. Lisäksi auton pitää olla sellainen kuin uudelta autolta pitää odottaa ja takuuaikana ilmeneet virheet pitää korjata kulunutta, ilman olennaista haittaa kuluttajalle ja kohtuullisessa ajassa.

Termit on hienoja ja toki antava tiettyjä vapauksia suuntaan, että toiseen.
 
Itse piti taas olla aktiivinen ja soittaa. Ehkä huomenna saa mutta eivät ole varmoja. Tarkempaa tietoa ei ole mitä tapahtuu mutta ilmeisesti jotain.
 
Varmastikin näin. Tesla ei ole oikea valinta, jos aikoo käydä viivottimen kanssa paneeleja läpi. Vastaavasti jos voimalinja ja softa kiinnostavat ja on viimeistelyn suhteen suurpiirteisempi, haastajia ei juuri ole. Omat prioriteetit ratkaisevat.

Itselleni tuon hintaluokan autossa kaikista tärkein ominaisuus ja vaatimus on laadukkuus ja laatuvaikutelma. Ihan sama millainen softa, voimalinja, OTA-päivitykset yms yms autoon saa, jos kottero on muutoin kuin hutaisten tehty ja markkinoiden kaikista halvinkin polttomoottoriauto on laadukkaammin viimeistelty.

En missään nimessä vihaa Teslaa tai fanita mitään automerkkiä, mutta aika paljon Teslalla on petrattavaa ennenkuin harkitsen siirtyväni oikeasti laadukkaista (tai laadukkaan tuntuisista) saksalaisista Teslaan. Harmi sinänsä, koska olen ehdottomasti tekniikka hörhö ja sähköautot kiinnostavat voimalinjansa ja tekniikkansa puolesta todella paljon. Likkakaverin e-tronilla on aina ilo lähteä liikkeelle ja oma auto tuntuu jotenkin vanhanaikaiselta sen jälkeen.
 
Itse piti taas olla aktiivinen ja soittaa. Ehkä huomenna saa mutta eivät ole varmoja. Tarkempaa tietoa ei ole mitä tapahtuu mutta ilmeisesti jotain.
Jos se oikeasti maalataan, niin senhän pitää jo kuivua pari päivää. Eli et saa välttämättä vielä huomennakaan, riippuen milloin ovat tehneet maalauksen. Sikäli siis hyvä merkki, että pitävät nyt autoa pidempään siellä.

Mitä tulee hintakeskusteluun, niin heille kelle auto on muutakin kuin kulkine, niin Tesla tarjoaa jotain uutta. Toki nyt kun on alkanut tulla kilpailjoita, niin sähköinen voimalinja ei ole enää niin ihmeellinen asia, mutta onhan Teslat edelleen yksiä suorituskykyisimpiä autoja ja siihen nähden halpoja. Ei tule heti mieleen Suomessa 100k€ (polttis)autoa, joka kiihtyy 3s 0-100kmh:een. Eli siis jos haluaa tehokkaan sähköauton, niin ei oikein ole ollut edes vaihtoehtoja, jolloin kosmeettiset viat on helpompi hyväksyä.

Ja onhan Tesla saanut aikaan painetta muillekin yrittää uudistua. Esim. Porsche Taycan ei enää vaadi virtanapin painamista, vaan Teslamaisesti riittää että hyppää kyytiin ja laittaa vaihteen D:lle. Samoin poistuessa riittää, että laittaa vaihteen P:lle ja lukitsee auton. Hieman eri luokkaa kuin sen kehutun Miin käyttö, jossa pitää avaimella käynnistää auto ensin ;)

Ja en ole siis Tesla-fani, vaan yleisesti vaan kiinnostunut tekniikasta ja autoista. Itse asiassa en ole edes koeajanut moista koskaan, mutta kiinnostaisi toki kokeilla miltä tehokas sähköauto tuntuu. 600 heppaista polttista olen kyllä ajanut ja onhan se kivaa, että auto kulkeekin.
 
Epäilen kyllä vahvasti, että mitään maalaavat. Eiköhän se yhtä heikkona tule ulos kuin meni sisään. Taitaa vaan olla kädet täynnä kaikkea kun aamulla samaan aikaan pari muutakin ajoi sisään.
 
Epäilen kyllä vahvasti, että mitään maalaavat. Eiköhän se yhtä heikkona tule ulos kuin meni sisään. Taitaa vaan olla kädet täynnä kaikkea kun aamulla samaan aikaan pari muutakin ajoi sisään.

Eikös sen perjantaina mennyt "hoitoon", ja huolto tai maalarit tuskin viikonloppuna tekevät mitään, plus tuo että pitäähän sen maalin ja lakan kuivuakin. Työtäkin on jos hankalia paikkoja maalaisivat, niitä missä maalia ei ole ollenkaan, paitsi pohjaväri.. Mitä lie sitten tekevät siellä.
Ja on kyllä mielenkiitoista palvelua kun eivät mitään kerro tai soita. Mutta hyvä että on sijaisauto alla.
Seuraan mielenkiinnolla asian etenemistä.
 
Jos se oikeasti maalataan, niin senhän pitää jo kuivua pari päivää. Eli et saa välttämättä vielä huomennakaan, riippuen milloin ovat tehneet maalauksen. Sikäli siis hyvä merkki, että pitävät nyt autoa pidempään siellä.

Mitä tulee hintakeskusteluun, niin heille kelle auto on muutakin kuin kulkine, niin Tesla tarjoaa jotain uutta. Toki nyt kun on alkanut tulla kilpailjoita, niin sähköinen voimalinja ei ole enää niin ihmeellinen asia, mutta onhan Teslat edelleen yksiä suorituskykyisimpiä autoja ja siihen nähden halpoja. Ei tule heti mieleen Suomessa 100k€ (polttis)autoa, joka kiihtyy 3s 0-100kmh:een. Eli siis jos haluaa tehokkaan sähköauton, niin ei oikein ole ollut edes vaihtoehtoja, jolloin kosmeettiset viat on helpompi hyväksyä.

Ja onhan Tesla saanut aikaan painetta muillekin yrittää uudistua. Esim. Porsche Taycan ei enää vaadi virtanapin painamista, vaan Teslamaisesti riittää että hyppää kyytiin ja laittaa vaihteen D:lle. Samoin poistuessa riittää, että laittaa vaihteen P:lle ja lukitsee auton. Hieman eri luokkaa kuin sen kehutun Miin käyttö, jossa pitää avaimella käynnistää auto ensin ;)

Ja en ole siis Tesla-fani, vaan yleisesti vaan kiinnostunut tekniikasta ja autoista. Itse asiassa en ole edes koeajanut moista koskaan, mutta kiinnostaisi toki kokeilla miltä tehokas sähköauto tuntuu. 600 heppaista polttista olen kyllä ajanut ja onhan se kivaa, että auto kulkeekin.
Ei todellakaan tarvitse kuivua paria päivää. Maalattu auto voidaan jopa samana päivänä palauttaa tietyissä tapauksissa takaisin. Automaalamoissa, kun on uunit käytössä missä se auto on tietyn ajan paistumassa ja sieltä ulos tullessa maali on jo valmis käyttöön.
 
Eikös sen perjantaina mennyt "hoitoon", ja huolto tai maalarit tuskin viikonloppuna tekevät mitään, plus tuo että pitäähän sen maalin ja lakan kuivuakin. Työtäkin on jos hankalia paikkoja maalaisivat, niitä missä maalia ei ole ollenkaan, paitsi pohjaväri.. Mitä lie sitten tekevät siellä.
Ja on kyllä mielenkiitoista palvelua kun eivät mitään kerro tai soita. Mutta hyvä että on sijaisauto alla.
Seuraan mielenkiinnolla asian etenemistä.
Vasta eilen sen vein. Olen todella skeptinen siihen liittyen, että maalaavat mitään.

Lista on kyllä asioista mitä tekevät mutta se mitä oikeasti on tehty selviää ehkä huomenna tai ei. Sitten saa erillisen yhteenvedon vielä kohdista mitä niille on tehty.
 
Vasta eilen sen vein. Olen todella skeptinen siihen liittyen, että maalaavat mitään.

Lista on kyllä asioista mitä tekevät mutta se mitä oikeasti on tehty selviää ehkä huomenna tai ei. Sitten saa erillisen yhteenvedon vielä kohdista mitä niille on tehty.

Aivan, katsoin väärin milloin se meni laittoon. Palautusta odotellessa, jos venyy - voithan ajan kuluksi käydä kysymässä jossain automaalaamossa mitä sen Ässän maalipuutteiden fiksaaminen maksaisi. Tuskin ihan muutaman satasen homma, ja taisi olla jotakuinkin samat kohdat mitä kolmosessa.

Varmaan muuten maahantuojakin seuraa tätäkin ketjua, nyt kun Joni on missä ikinä onkaan. Sikäli hyvä ettei asioita lakaista maton alle.
 
Aivan, katsoin väärin milloin se meni laittoon. Palautusta odotellessa, jos venyy - voithan ajan kuluksi käydä kysymässä jossain automaalaamossa mitä sen Ässän maalipuutteiden fiksaaminen maksaisi. Tuskin ihan muutaman satasen homma, ja taisi olla jotakuinkin samat kohdat mitä kolmosessa.

Varmaan muuten maahantuojakin seuraa tätäkin ketjua, nyt kun Joni on missä ikinä onkaan. Sikäli hyvä ettei asioita lakaista maton alle.
Aikalailla joo samat kohdat paistaa läpi ja samanlaisia "ominaisuuksia".

Pitää katsoa kerkeääkö käymään missään.
 
Viimeksi muokattu:
Aikalailla joo samat kohdat paistaa läpi ja samanlaisia "ominaisuuksia.

Pitää katsoa kerkeääkö käymään missään.

Jep, kysyminen ei mitään maksa. Hieman näkökulmaa kuinka isosta hommasta olisi, mitä maksaisi - ja vielä jos mitään ei tekisi, niin vähän ennustetta miltä näyttää vaikka x vuoden päästä. Jos siis ehtii.

Noita M3 ja S malleja kyllä on muutama kpl tässä kylässä, ei kyllä kehtaa mennä itse syynäämään jos jossain parkissa on. Eikä kenelläkään tutulla ole moisia, yksi puolituttu oli Teslan huoltopuolen pikkupomo, näköjään vaihtanut toiseen firmaan...
 
Ihmeen nihkeää tuntuu olevan maalipinnan paikkailu. Kun ostin nykyisen autoni käytettynä, ilmaisin myyjäliikkeen edustajalle ennen kauppoja huoleni muutamasta isommasta kiveniskemästä konepellissä. Enempää ei tarvinnutkaan tinkiä, vaan niillä puheilla paikkasivat ja maalasivat koko konepellin uusiksi.
 
Ihmeen nihkeää tuntuu olevan maalipinnan paikkailu. Kun ostin nykyisen autoni käytettynä, ilmaisin myyjäliikkeen edustajalle ennen kauppoja huoleni muutamasta isommasta kiveniskemästä konepellissä. Enempää ei tarvinnutkaan tinkiä, vaan niillä puheilla paikkasivat ja maalasivat koko konepellin uusiksi.
Ei kannata tehdä mitään kun kauppa käy.
 
Aikalailla joo samat kohdat paistaa läpi ja samanlaisia "ominaisuuksia.
Kannattaisi Teslankin ottaa auton värin mukainen pohjamaali käyttöön, niin ei paistaisi niin helposti läpi. Bemarin tehtaalla kun kävin, niin siellä näytettiin, kuinka pohjamaalista on montaa eri väriä sen mukaan, minkä värin kuluttaja on valinnut autolleen. Teslalla ei edes tarvittaisi montaa pohjavärivaihtoehtoa, kun eihän niitä päävärejäkään montaa ole.
 
Pitää käydä hakee auto pois ja tarkistaa tilanne. Näköjään ainakin umpiot saatu paikalleen jne. Mutta ei kyllä mitään ole maalattu kuin ne pienet kohdat mistä oli lähtenyt.
 
Auto saatu käsiin ja käyty homma läpi.
Maalit missä näkyy pohjamaalit ovat speksien sisällä ja autossa jokin hienolla termillä tehty viimeistely. Autossa on ruostumistakuu, että kattaa jos sisältäpäin alkaa ruostuminen.

Puuttuvat kohdat paikkamaalattu. Lisäksi speksattu, että ikkunat saavat valskaa, joka tarkoittaa että saa suhista eli sille kuskin oven lasille ei tehty mitään.
Umpiot saatiin korin kanssa tasan, piti säätää etupuskuria. Muutama kohta listoista vesihiottu ja nyt sellainen vaalean sininen läikkä.

Veloituksia ei tullut mutta laatu kaihertaa vieläkin. Kaikkia asioita ei vielä oltu huomioitu kun ilmeisesti ne mitkä mahtuu huoltopyyntöön kirjataan ylös keikkaan. Muut ilmoitin erikseen sitten saatuun SMS viestIin takaisin ja alunperin reklamaatiossa.

 
Siis tuosta puuttuu maalia ihan oven pielestäkin lukitussalvan alta :)? Aikoinaan venäläinen toleranssi oli jo käsite itsessään, mutta sekään ei näemmä teslalle riitä...
 
Siis tuosta puuttuu maalia ihan oven pielestäkin lukitussalvan alta :)? Aikoinaan venäläinen toleranssi oli jo käsite itsessään, mutta sekään ei näemmä teslalle riitä...
Tuo oli se vesihiottu kohta mistä olivat huomanneet pölyä maalissa.
 
No mitäs sille sitten nyt tehdään, jätetään noin? Jos sille jotain jatkokäsittelyä tehdään niin miksi sitä ei silloin vasta hiottu, myllyttämällä varmaan oikenee, tai tietysti ei jos lakkaa oli lähdössä nanometrin verran ja se on puhki...
 
No mitäs sille sitten nyt tehdään, jätetään noin? Jos sille jotain jatkokäsittelyä tehdään niin miksi sitä ei silloin vasta hiottu, myllyttämällä varmaan oikenee, tai tietysti ei jos lakkaa oli lähdössä nanometrin verran ja se on puhki...
Se on nyt hyvä heidän mielestään. Samalla tapaa ne vesihioo myös ulkopuolelta. Onneksi eivät siellä huomanneet mitään.

Vähän pitää miettiä, että mitä tekisi. Reklamoida voi aina mutta joko saisi kaupan purun?
 
Viimeksi muokattu:
Onhan touhua, mitä tähän voi enää muuta sanoa. Jos ja kun elämäntilanteeni muuttuu ja jos se tapahtuu nopeasti, niin Tesla ei ole vaihtoehto, ikävä kyllä, ei tuommoista kestäisi katsella tuossa hintaluokassa. Hitaampi muutos saattaa tuoda laatuun ja jälkimarkkinointiin jopa parannuksia, tuskin huonommaksikaan voi enää mennä.

Tulevat kauppanaiset/-miehet, ottakaa opiksenne uutta ostaessanne näiden kahden kuluttajan huolet ja murheet, ilmeisesti ensimmäinen näistä saatettu jollain tapaa finaaliin, mutta ainakin jälkimmäinen on sellaista paskaa, että ei kovin moni kotimainen kivijalkaliike tuommoista kestäisi. Tarkastakaa tuotteenne luovutuksen yhteydessä...
 
Se on nyt hyvä heidän mielestään. Samalla tapaa ne vesihioo myös ulkopuolelta. Onneksi eivät siellä huomanneet mitään.

Vähän pitää miettiä, että mitä tekisi. Reklamoida voi aina mutta joko saisi kaupan purun?

Turha tuosta on ainakaan reklamoida, ei se tuosta parane.
Kaupan purku, miten ikinä onnistuukaan.
 
Soitin ja laitoin infoa, että katsotaan tämä nyt loppuun asti. Katsotaan koska tulee vastaus mutta painotin, että minut saa puhelimesta, että sähköpostilla kiinni koska vain. Pyysin, että sellainen soittaa kellä päätäntävaltaa ja voi sanoa heti vastauksen keskustelujen jälkeen. Haluan kuulla Teslan vastauksen siihen, että miten mennään maaliin asti ja kertoa omat mielipiteeni asiasta.

Eihän tuo maailma tästä kaadu mutta haluan saada suorat vastaukset ja nähdä voidaanko kauppa purkaa. Tekniikassa ei ole vikaa mutta laadullisesti auto ei kyllä vastaa sitä mitä olisin sen odottanut olevan ja myös miten markkinointi on tehty.

Mutta jos ostatte Teslaa niin jos auto ei ole priimaa, niin hylkää nouto tai pyydä toista tilalle. Tai jos haluaa katsoa asioita läpi sormien, niin senkin saa tehdä. Jokainen saa päättää itse.

Edit. Sitten se vielä, että ne helmat ja muut ottaa osumaa niin niihin sitten ppf, tai koko autoon eli 500-2500€ ja/tai keraaminen pinnoite vielä, yleensä noin 500-1000€ eli sen verran lisäbudjettia jos haluaa korin pitää kunnossa.
 
Viimeksi muokattu:
On tuo kyllä uskomatonta touhua tuon hintaluokan autoissa. Itse en suostuisi tässä vaiheessa enää mihinkään muuhun kuin kaupanpurkuun.
 
75K on kuitenkin niin perhanan iso raha itselle, niin kyllä ketuttaisi tuollaiset viat. Toki en varmaan ihan hetkeen noin kallista autoa ole ostamassakaan.
 
Soitin ja laitoin infoa, että katsotaan tämä nyt loppuun asti. Katsotaan koska tulee vastaus mutta painotin, että minut saa puhelimesta, että sähköpostilla kiinni koska vain. Pyysin, että sellainen soittaa kellä päätäntävaltaa ja voi sanoa heti vastauksen keskustelujen jälkeen. Haluan kuulla Teslan vastauksen siihen, että miten mennään maaliin asti ja kertoa omat mielipiteeni asiasta.

Eihän tuo maailma tästä kaadu mutta haluan saada suorat vastaukset ja nähdä voidaanko kauppa purkaa. Tekniikassa ei ole vikaa mutta laadullisesti auto ei kyllä vastaa sitä mitä olisin sen odottanut olevan ja myös miten markkinointi on tehty.

Mutta jos ostatte Teslaa niin jos auto ei ole priimaa, niin hylkää nouto tai pyydä toista tilalle. Tai jos haluaa katsoa asioita läpi sormien, niin senkin saa tehdä. Jokainen saa päättää itse.

Edit. Sitten se vielä, että ne helmat ja muut ottaa osumaa niin niihin sitten ppf, tai koko autoon eli 500-2500€ ja/tai keraaminen pinnoite vielä, yleensä noin 500-1000€ eli sen verran lisäbudjettia jos haluaa korin pitää kunnossa.

Voi olla että saat odotella hetken että joku päättävä taho soittaa :( Tuskin purkavat kauppaa kun sitten sen joutuisi tekemään jokaisen halukkaan kanssa koska kaikissa autoissa on samat toleranssit. Tuo varmaan selviää vasta kun joku käy prosessin kokonaisuudessaan läpi.

Toinen asia on tuo PPF asennus / muu suojaus, se jos jokin mielestäni on hölmöjen hommaa maksaa pahimmillaan melkein 6k auton suojauksesta. Ei se paska siitä miksikään muutu vaikka sitä kuorruttaa. Kannattaa kanssa varmistaa että vakuutusyhtiö korvaa myös nuo kalliit kalvot jos sattuu auton kolhaisemaan johonkin.
 
Voi olla että saat odotella hetken että joku päättävä taho soittaa :( Tuskin purkavat kauppaa kun sitten sen joutuisi tekemään jokaisen halukkaan kanssa koska kaikissa autoissa on samat toleranssit. Tuo varmaan selviää vasta kun joku käy prosessin kokonaisuudessaan läpi.

Toinen asia on tuo PPF asennus / muu suojaus, se jos jokin mielestäni on hölmöjen hommaa maksaa pahimmillaan melkein 6k auton suojauksesta. Ei se paska siitä miksikään muutu vaikka sitä kuorruttaa. Kannattaa kanssa varmistaa että vakuutusyhtiö korvaa myös nuo kalliit kalvot jos sattuu auton kolhaisemaan johonkin.
Sain kyllä vahvistuksen jo, että koska soittaa. Mutta katsotaan mikä on lopputulos. Menee ensi viikolle näköjään. Ainakin huollossa sanoivat, että ovat käyneet läpi ja kertoivat tilanteen kohdista joita olen huomauttanut. Mitkä osa korjattiin ja osa on toleranssin sisällä.

Onhan se suojaaminen oma juttunsa ja eikä sekään ole pakollinen ellei halua helpottaa esim. pesua tai vastaavaa. Tai haluaa pitää autoaan paremmassa kunnossa.
 
Voi olla että saat odotella hetken että joku päättävä taho soittaa :( Tuskin purkavat kauppaa kun sitten sen joutuisi tekemään jokaisen halukkaan kanssa koska kaikissa autoissa on samat toleranssit. Tuo varmaan selviää vasta kun joku käy prosessin kokonaisuudessaan läpi.

Toinen asia on tuo PPF asennus / muu suojaus, se jos jokin mielestäni on hölmöjen hommaa maksaa pahimmillaan melkein 6k auton suojauksesta. Ei se paska siitä miksikään muutu vaikka sitä kuorruttaa. Kannattaa kanssa varmistaa että vakuutusyhtiö korvaa myös nuo kalliit kalvot jos sattuu auton kolhaisemaan johonkin.
Helmojen ppf on 500-700 euroa, ja se on minusta hyvinkin suositeltava investointi Model 3:n kanssa korin muotoilun vuoksi. Koko auton teippauksia en ainakaan suojausnäkökulmasta ymmärrä eikä keraamisilla pinnotteilla ole juurikaan vaikutusta.
 
Helmojen ppf on 500-700 euroa, ja se on minusta hyvinkin suositeltava investointi Model 3:n kanssa korin muotoilun vuoksi. Koko auton teippauksia en ainakaan suojausnäkökulmasta ymmärrä eikä keraamisilla pinnotteilla ole juurikaan vaikutusta.
Saisi valmistaja silti laittaa asian kuntoon. Nostan sen esiin, että heillä on nämä tehty omiin esittelyautoihin. Tai ainakin yhteen joka oli myyty. Ellei sitten ole käynyt niin, että ostaja teki mutta palauttikin auton syystä x.
 
Saisi valmistaja silti laittaa asian kuntoon. Nostan sen esiin, että heillä on nämä tehty omiin esittelyautoihin. Tai ainakin yhteen joka oli myyty. Ellei sitten ole käynyt niin, että ostaja teki mutta palauttikin auton syystä x.
Kyllähän se Teslan kuuluisi hoitaa kuntoon. Nykyään laittavat kuraläppiä, mutta niistäkin ainakin eka versio oli niin paska, että tekee enemmän pahaa kuin hyvää.

En minäkään näitä virheitä ja vastuunpakoilua sinänsä hyväksy. Muut asiat vain kompensoivat. Teslan on ennemmin tai myöhemmin pakko parantaa laatua ja asiakaskokemusta. Pioneerit ja varhaiset omaksujat sietävät feiluja, suuri yleisö ei.
 
Helmojen ppf on 500-700 euroa, ja se on minusta hyvinkin suositeltava investointi Model 3:n kanssa korin muotoilun vuoksi. Koko auton teippauksia en ainakaan suojausnäkökulmasta ymmärrä eikä keraamisilla pinnotteilla ole juurikaan vaikutusta.

Joo kyllähän se toki suojaa niiltä näkyviltä paikoilta mutta on tuossa vielä niin monta paikkaa mistä varmaan 3-4v päästä vasta voi tarkemmin katsoa miten nuo nykymuodossaan kestää. Asensin ne Teslan kuraläpät itse ja ainakin ne kotelot oli niin täynnä hiekkaa että tekee hyvää rouhia pohjamaalia vasten siellä suolan kanssa. Ei siinä paljon helmojen ppf:t auta :confused2: Ehkä kolmas tai neljäs iteraatio alkaa olemaan jo fiksumpi noiden(kin) osalta.
 
Auto saatu käsiin ja käyty homma läpi.
Maalit missä näkyy pohjamaalit ovat speksien sisällä ja autossa jokin hienolla termillä tehty viimeistely. Autossa on ruostumistakuu, että kattaa jos sisältäpäin alkaa ruostuminen.

Puuttuvat kohdat paikkamaalattu. Lisäksi speksattu, että ikkunat saavat valskaa, joka tarkoittaa että saa suhista eli sille kuskin oven lasille ei tehty mitään.
Umpiot saatiin korin kanssa tasan, piti säätää etupuskuria. Muutama kohta listoista vesihiottu ja nyt sellainen vaalean sininen läikkä.

Veloituksia ei tullut mutta laatu kaihertaa vieläkin. Kaikkia asioita ei vielä oltu huomioitu kun ilmeisesti ne mitkä mahtuu huoltopyyntöön kirjataan ylös keikkaan. Muut ilmoitin erikseen sitten saatuun SMS viestIin takaisin ja alunperin reklamaatiossa.



Olisi todella mielenkiintoista kuulla millä perusteella ikkunan suhina menee toleransseihin? Tuossahan on myös se vaara, että alkaa vuotamaan vettä sisään yms.

Ajelin aikoinaan reilu viisi ja puoli vuotta CC Passatilla jossa karmittomat ikkunat. Eivät suhisseet eivätkä vuotaneet tippaakaan vettä sisälle vaikka pesin auton usein itse Kärcher K7:lla ja talvisin käytin harjattomassa automaattipesussa.

Tämä nyt ei varsinaisesti lohduta, mutta olkoon referenssinä, jos joku Teslalla väittää, että mainitsemasi suhinat olisi ok.
 
Olisi todella mielenkiintoista kuulla millä perusteella ikkunan suhina menee toleransseihin? Tuossahan on myös se vaara, että alkaa vuotamaan vettä sisään yms.

Ajelin aikoinaan reilu viisi ja puoli vuotta CC Passatilla jossa karmittomat ikkunat. Eivät suhisseet eivätkä vuotaneet tippaakaan vettä sisälle vaikka pesin auton usein itse Kärcher K7:lla ja talvisin käytin harjattomassa automaattipesussa.

Tämä nyt ei varsinaisesti lohduta, mutta olkoon referenssinä, jos joku Teslalla väittää, että mainitsemasi suhinat olisi ok.
Mitään ns. toleranssilistaa en ole saanut mutta en vielä ole suoraan sitä pyytänytkään. Kyllä olivat sen käyneet koeajamassa normaalilla 80 vauhdilla mutta eivät sitä itse todenneet. Johtuu kyllä siitä mitä heille olinkin aikaisemmin kertonut huoltoon liittyen, että tulee esiin moottoritienopeuksissa 100-120 vauhdissa. Tällöin se kuskin lasin ylänurkka suhisee. Pienemmissä nopeuksissa tätä ei huomaakaan. Pelkääjän puolella tätä ei tapahdu. Katselin kyllä Atreonia ja tuon karmittomuuden takia olen ajatellut sen tuovan ääntä lisää jne. Jos sellainen olisi seuraavaksi alla. En vielä ole koeajanut.

Kun ajelin M3 takaisin niin tuon kuuli helposti kun motaria tulee useampi kymmenen kilsaa normaalissa ajossa. Model S verrattuna missä oli vielä kitkat alla on 3 huomattavasti äänekkäämpi. Toki S suhisee samasta kohtaa mutta ei niin voimakkaasti. Muutenki kun 3:sta ja S vertaa, niin se fit and finish ei kummassakaan oikein vakuuta, etenkin 3:saa ne pienet heitot tuovat paljon ääntä lisää kun muovi tai vastaava törröttää vähän sinne päin.

Palatakseni tuohon äänen, niin ilmeisesti on näin mitä ymmärsin heidän puheistaan, että Teslalla on joku listaus arvoista joiden sisään saa mennä. Joka sitten tarkoittaa, että se on vielä ok heidän puolestaan pistää auto ulos asiakkaalle. Näin se varmasti onkin kun sitä kamaa puskevat ulos vauhdilla. Luottavat siihen, että asiakas palauttaa tai sitten pitää mutta ei nosta meteliä myöhemmin enää.

Kuraläpät mitkä tässä on vakiona, eivät enää ole vaatineet leikkelyä kuten ne alunperin Teslan tuottamat/lähettämät. Mutta eipä ne vakioläpät mitkään erikoiset olekaan. Liian pieni reikä, jotta mitään valuu ulos ja eivätkä oikeasti suojaa mitään. Enemmän haittaa kuin hyötyä kun se moska hieroo runkoa vasten. Itse vaihdoin viikon sisällä Kiinasta tilatut ja ovat nekin ihan ok mutta eivät nekään oikeastaan suojaa. Ihan siitä johtuen, että aerodynaamiikka nostaa paljon paskaa kylkiin ja helmoihin mikä sitten kuluttaa sen ohuen maalin pois. Näkyy helposti tuossa omassa korjatussa kun ovat huoneet, niin pohjamaalit jo näkyy.
 
Viimeksi muokattu:
Voi harmi noi äänet. Viereinen autoklinikka teki ihan ykköslajin työtä kun kylkikorjauksen jälkeen Model X apparin ovi suhisi. Ottivat auton päiväksi sisään, vaihtoivat tiivistesarjat ja korjasivat oven asennon ... ja saman puolen takaoven ikkunan asennon, kun samalla huomasivat että sekin suhisee. Näin se homma pitäisi toimia.

Hommaat siis kylkikolarin niin se on sitten parempi kuin uusi :D
 
Voi harmi noi äänet. Viereinen autoklinikka teki ihan ykköslajin työtä kun kylkikorjauksen jälkeen Model X apparin ovi suhisi. Ottivat auton päiväksi sisään, vaihtoivat tiivistesarjat ja korjasivat oven asennon ... ja saman puolen takaoven ikkunan asennon, kun samalla huomasivat että sekin suhisee. Näin se homma pitäisi toimia.

Hommaat siis kylkikolarin niin se on sitten parempi kuin uusi :D
Näin ilmeisesti pitäisi tehdä ihan tehtaalla asti.
 
Vittu mikä paskaläjä tuo kolmonen. Onneksi en ostanut.

Edit: siis hommasin kaytetyn S:n sen sijaan. Ei valittamista poislukien Elonoitu supercharger-latausnopeus. Silläkään ei juuri väliä kun normaalisti en edes pikalataa. Ja onpahan ilmaista sekin.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää iltaa jälleen kerran.

Juttelin Teslan kanssa tänään ja heidän toimintansa oli yhtä epäselvää kuten ennenkin. En oikein saanut suoria vastauksia kuin kysymällä oikeita kysymyksiä. Myös tämä toleranssilistaus nousi esiin keskultelussa, että autoa on tarkasteltu huollossa ja se vastaa sitä mitä tehtaan vaatimukset ovat. Jos menet ostamaan Teslaa, niin kannattaa pyytää listaus mikä voi siis hiukan heittää kun saat oman auton.

Sen jälkeen kävimme läpi puolin ja toisin tilanteet. Toistaiseksi yrittävät korjata vikoja ja varaus tehdään normaalisti appilla. Toistaiseksi palvelimet alhaalla, niin en voi tehdä mitään. Kun ovat korjanneet vikoja x kertaa, niin sen jälkeen voidaan katsoa joko hyvitystä tai muuta. Tarkalleen en tiedä mikä se määrä on mutta pitää kysäistä kuluttujaneuvonnasta. Ehdotin hyvitykseksi maksamaani käteisosuutta melkein 20k, niin tämä ei menisi läpi. Kaupan purkuun eivät suostuneet mutta ehdottivat kyllä takaisinostoa eli auton hinta olisi heille sen 57t€ ja risat. Kerroin, että ei tämmöistä tulla ainakaan tekemään ja voin tulla vastaan käyttöhyödyn verran eli 0,08€-0,25€/km. Ehdottivat myös, että voin myydä auton heidän kauttaan eteenpäin, jos en pidä autosta.

Nyt sitten pitää miettiä mitä seuraavaksi tekee. Mielenrauhan saisi jos joku tämä ostaa pois ja hyväksyy Teslan määrittelemän laadun. Jos ei, niin auto käy huollossa huollon perään kunnes viimeinenkin vika on korjattu.
 
Hyvää iltaa jälleen kerran.

Juttelin Teslan kanssa tänään ja heidän toimintansa oli yhtä epäselvää kuten ennenkin. En oikein saanut suoria vastauksia kuin kysymällä oikeita kysymyksiä. Myös tämä toleranssilistaus nousi esiin keskultelussa, että autoa on tarkasteltu huollossa ja se vastaa sitä mitä tehtaan vaatimukset ovat. Jos menet ostamaan Teslaa, niin kannattaa pyytää listaus mikä voi siis hiukan heittää kun saat oman auton.

Sen jälkeen kävimme läpi puolin ja toisin tilanteet. Toistaiseksi yrittävät korjata vikoja ja varaus tehdään normaalisti appilla. Toistaiseksi palvelimet alhaalla, niin en voi tehdä mitään. Kun ovat korjanneet vikoja x kertaa, niin sen jälkeen voidaan katsoa joko hyvitystä tai muuta. Tarkalleen en tiedä mikä se määrä on mutta pitää kysäistä kuluttujaneuvonnasta. Ehdotin hyvitykseksi maksamaani käteisosuutta melkein 20k, niin tämä ei menisi läpi. Kaupan purkuun eivät suostuneet mutta ehdottivat kyllä takaisinostoa eli auton hinta olisi heille sen 57t€ ja risat. Kerroin, että ei tämmöistä tulla ainakaan tekemään ja voin tulla vastaan käyttöhyödyn verran eli 0,08€-0,25€/km. Ehdottivat myös, että voin myydä auton heidän kauttaan eteenpäin, jos en pidä autosta.

Nyt sitten pitää miettiä mitä seuraavaksi tekee. Mielenrauhan saisi jos joku tämä ostaa pois ja hyväksyy Teslan määrittelemän laadun. Jos ei, niin auto käy huollossa huollon perään kunnes viimeinenkin vika on korjattu.

Kannattaa sitä kuluttajaneuvontaa vielä hyödyntää, lähinnä kaupanpurku mielessä. Eipä muuten itsellä muistissa yhtäkään kaupanpurkua sillä perusteella että uusi auto olisi niin huono.

Toinen sitten jos saavat myytyä sen kanaviaan käyttäen, niin 57k€ ei ole hyväksyttävää.


Tuo lienee lähinnä vastaava, pari tuhatta enemmän ajettu, hinta parikymppiä enemmän mitä sinulle tarjottu. SSC tekee bisnestä kuten muutkin. Tesla nyt joutaisi nielemään häviönsä ja tilittämään vastaavan suuruisen summan kun auto on myyty.

Harmi että jälkimarkkinointi on tyyliä VAG, josta oli jossain tänään joku uutinen koskien diesegaten korvauksista asiakkaille.
 
Juu on sinne linjat auki ja päivittelin sinnekin tiedot. Katsellaan tässä miten asia etenee. Hitaasti kylläkin eikä toivotulla vauhdilla.
 
Nyt sitten pitää miettiä mitä seuraavaksi tekee. Mielenrauhan saisi jos joku tämä ostaa pois ja hyväksyy Teslan määrittelemän laadun. Jos ei, niin auto käy huollossa huollon perään kunnes viimeinenkin vika on korjattu.

Se oli siis sininen perffi? Onko HW3?
 
Se oli siis sininen perffi? Onko HW3?
Kyllä ja on se vieläkin sama. En tiedä, en ole tuota tarkistanut. Olen elänyt siinä luulossa, että nämä viime vuoden lopussa/tämän vuoden alussa tehdyt ovat tuolla suoraan.
 
Kyllä ja on se vieläkin sama. En tiedä, en ole tuota tarkistanut. Olen elänyt siinä luulossa, että nämä viime vuoden lopussa/tämän vuoden alussa tehdyt ovat tuolla suoraan.

Se ei takaa mitään vaikka olisit FSD:llä tilannut että rauta olisi HW3. Jos sulla näkyy liikennevalot ja roskikset niin se on HW3. Kyllä tuosta eroon pääset myymällä helposti tai sitten väännät sen vuoden kaksi pitkän kaavan kautta ja katsot miten laatu oikeasti mitataan.
 
Se ei takaa mitään vaikka olisit FSD:llä tilannut että rauta olisi HW3. Jos sulla näkyy liikennevalot ja roskikset niin se on HW3. Kyllä tuosta eroon pääset myymällä helposti tai sitten väännät sen vuoden kaksi pitkän kaavan kautta ja katsot miten laatu oikeasti mitataan.
Juu ne se kyllä näyttää.
 
No niin, ostaja löytyi nopeasti. Takkiin tuli noin vajaa 8000€.
Saanpahan ainakin mielenrauhan ja katsotaan mitä KKV vastailee kun päivitin sinne maanantaina viimeiset tiedot. Nyt sai ainakin mielenrauhan itselleen ja tietää ainakin pysyä poissa Tesla-merkkisistä autoista.
Teslan kanssa se olisi sitten mennyt huollosta huolloon, kunnes jompi kumpi olisi luovuttanut. Ehkä luovutin tässä itse mutta saampa nyt aikaa viettää kesää.
Katsotaan sitten kuinka kivoja ne autot on muutaman vuoden päästä kun Suomen talvet ja muut on läpikäyty.
 
Kauanko ehdit pitää autoa ja minkä verran tuli kilsoja? 8000€ ei kuulosta ihan mahdottomalta tappiolta tuon hintaisessa uudessa autossa siitä, että sen ajaa kaupasta ulos.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 786
Viestejä
4 557 636
Jäsenet
75 055
Uusin jäsen
1Need2Pee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom