Terveyshuolet

Missähän vaiheessa pitäisi huolestua kun terveys ei tavallaan enää huoleta? Hampaat pessy viimeksi varmaan puoli vuotta sitten, suihkussa tulee käytyä ehkä kerran kuussa ja tukka ja parta rehottaa kuin röllipeikolla. Niin karmea ahdistustila ja kuolemanpelko jatkuvasti päällä, että tollaiset normaalit hygiena-asiat tuntuu aika kaukaisilta.

Voisipa matkustaa ajassa kymmenen vuotta taaksepäin aikaan jolloin asiat oli vielä ihan ok. Tulevaisuudelta ei voi enää muuta odottaa kuin kärsimystä, ainoa muuttuja vaan on kauanko sitä joutuu kestämään ennen kuin noutaja tulee.
 
Missähän vaiheessa pitäisi huolestua kun terveys ei tavallaan enää huoleta? Hampaat pessy viimeksi varmaan puoli vuotta sitten, suihkussa tulee käytyä ehkä kerran kuussa ja tukka ja parta rehottaa kuin röllipeikolla. Niin karmea ahdistustila ja kuolemanpelko jatkuvasti päällä, että tollaiset normaalit hygiena-asiat tuntuu aika kaukaisilta.

Voisipa matkustaa ajassa kymmenen vuotta taaksepäin aikaan jolloin asiat oli vielä ihan ok. Tulevaisuudelta ei voi enää muuta odottaa kuin kärsimystä, ainoa muuttuja vaan on kauanko sitä joutuu kestämään ennen kuin noutaja tulee.
Tässä tapauksessa ASAP. Koita saada aikaseks hoitaa aika lääkärille tai sitten työpaikkalääkärille ja kerrot huolias niin se kyllä sitten jeesaa ja ohjaa eteenpäin. Se yksi pieni askel ja sitten askel kerrallaan. Kyllä se siitä suttaantuu.
 
Missähän vaiheessa pitäisi huolestua kun terveys ei tavallaan enää huoleta? Hampaat pessy viimeksi varmaan puoli vuotta sitten, suihkussa tulee käytyä ehkä kerran kuussa ja tukka ja parta rehottaa kuin röllipeikolla. Niin karmea ahdistustila ja kuolemanpelko jatkuvasti päällä, että tollaiset normaalit hygiena-asiat tuntuu aika kaukaisilta.

Voisipa matkustaa ajassa kymmenen vuotta taaksepäin aikaan jolloin asiat oli vielä ihan ok. Tulevaisuudelta ei voi enää muuta odottaa kuin kärsimystä, ainoa muuttuja vaan on kauanko sitä joutuu kestämään ennen kuin noutaja tulee.
Heti. Kirjoita vaikka tuo sama teksti paperille ja anna tai kerro lääkärille (jonkinlainen vinkki).

Omalla kohdalla työterveyslääkäri ja työterveyden psykologi eivät huomanneet masennusta, vaikka olikin luultavasti psykoottinen masennus ainakin tuloillaan jo pikku hiljaa. Jotenkin osasin peittää masennuksen ja sen, että ei minulla kai masennusta ole, kun en yhtään vielä tiennyt mitä masennus tarkoittaa.

Varmaankin masennukseen kuuluu myös ahdistuneisuus, tai sitten ne voi kai olla myös erillisiä (osittain).

Itsellä on ollut ja on vieläkin venlafaxin ja abilify masennukseen ja pääasiassa nukkumiseen mitazapin ja ketipinor. Paitsi että näin aamuisin ainakin otan 25mg ketipinoria, mutta joitakin tuo voi väsyttää.

Miten sinulla nukkuminen sujuu? Itse en oikein saanut nukuttua ainakaan aamuvuoron aikana, vaan heräsin ehkä noin 2.00, jos sain ollenkaan nukuttua.
 
Jahas, taisi käydä jonkinasteinen kihtikohtaus. Eilen illalla nukkumaan mennessä toista isovarvasta alkoi jomottaa pahasti, varvas oli jäykkä ja liikuttaessa sattui vielä enemmän. Nukahdin kuitenkin mutta aamuyöllä heräsin ja oli pakko käydä ottamassa ibuprofeenia, että sain nukahdettua uudelleen. Aamulla vielä liikkeelle lähtiessä kävely sattui melko lailla, mutta nyt päivän aikana kipu on helpottanut, ja tällä hetkellä tunne on ehkä enemmän jäykkyyttä ja lievää puutumista kuin kipua.

Muutaman kerran aiemminkin on ollut jotain lievää vastaavan tyyppistä kipua, mutta yleensä se on mennyt ohi tunnissa tai parissa, nyt kesti pidempään ja oli paljon kovempaa kuin koskaan aiemmin. Kihti on toki tässä kohtaa vain oma arvaus, mutta valtava yllätys se ei olisi, kun ylipainoakin on reilusti. Googlaamalla löytyvistä isoimmista ruokavalioriskeistä en merkittävästi käytä oikeastaan muuta kuin jonkin verran papuja ja soijaa, punaista lihaa toki menee myös yli kaikkien suositusten.

Onko muilla kokemusta saako lääkäristä jotain apua kihtiin pidemmällä aikavälillä, muuta kuin neuvon pudottaa painoa tai jättää riskiruuat pois? Voisin mennä käymään työterveydessä juttelemassa tästä, mutta epäilen että siitä ei paljon hyötyä ole, jos kipukohtauskaan ei ole enää akuutisti päällä. Ruokavaliota voin lähteä parantamaan ilmankin lääkärin neuvoja, ja ainakin lienee tarve alkaa juoda nykyistä enemmän vettä päivän aikana.
 
Jahas, taisi käydä jonkinasteinen kihtikohtaus. Eilen illalla nukkumaan mennessä toista isovarvasta alkoi jomottaa pahasti, varvas oli jäykkä ja liikuttaessa sattui vielä enemmän. Nukahdin kuitenkin mutta aamuyöllä heräsin ja oli pakko käydä ottamassa ibuprofeenia, että sain nukahdettua uudelleen. Aamulla vielä liikkeelle lähtiessä kävely sattui melko lailla, mutta nyt päivän aikana kipu on helpottanut, ja tällä hetkellä tunne on ehkä enemmän jäykkyyttä ja lievää puutumista kuin kipua.

Muutaman kerran aiemminkin on ollut jotain lievää vastaavan tyyppistä kipua, mutta yleensä se on mennyt ohi tunnissa tai parissa, nyt kesti pidempään ja oli paljon kovempaa kuin koskaan aiemmin. Kihti on toki tässä kohtaa vain oma arvaus, mutta valtava yllätys se ei olisi, kun ylipainoakin on reilusti. Googlaamalla löytyvistä isoimmista ruokavalioriskeistä en merkittävästi käytä oikeastaan muuta kuin jonkin verran papuja ja soijaa, punaista lihaa toki menee myös yli kaikkien suositusten.

Onko muilla kokemusta saako lääkäristä jotain apua kihtiin pidemmällä aikavälillä, muuta kuin neuvon pudottaa painoa tai jättää riskiruuat pois? Voisin mennä käymään työterveydessä juttelemassa tästä, mutta epäilen että siitä ei paljon hyötyä ole, jos kipukohtauskaan ei ole enää akuutisti päällä. Ruokavaliota voin lähteä parantamaan ilmankin lääkärin neuvoja, ja ainakin lienee tarve alkaa juoda nykyistä enemmän vettä päivän aikana.
Onneks olkoo, sulla on kihti.
Mulle lääkäri määräsi 600 Buranaa ensihätään ja sain lähetteen verikokeisiin ureaattipitoisuus mittauksiin mutta en oo menny koska Burana tuntuu auttavan eikä huvittais alkaa popsia uutta lääkettä päivittäin kun kohtauksia ei montaa vuodessa ole.

Omalla kohdalla en ole huomannut syömisillä olevan mitään vaikutusta asiaan. Mikään ei sitä laukaise vaan se tulee kuin tulee ja kun ottaa tulehduskipulääkettä niin monesti se ehtii parantua ennenkuin äityy. Sitten on sellaista pientä särkyä muutama päivä. Mutta voi herran jestas jos se pääsee kunnolla iskemään, silloin ei kyllä liikuta mihinkään metriäkään. En syö äyriäisiä, palkokasveja "normaalisti" kanaa ja lihaa normaalisti, joskin perjantaisin tulee aina siipiä syötyä, mutta niin on syöty melkein joka perjantai jo varmaan 10v.. oluttakin toki juon mutta kuten sanottu niin en ole näillä olevan mitään laukaisevaa tekijää itselle.

Juuri tällä hetkellä mulla on vasen nilkka joko nyrjähtäny/venähtäny tai siihen on tulli kihtikohtaus. Kävely on könkkäämistä ja autoa ei voi ajaa koska ei voi suoristaa nilkkaan. Nyrjähtämiseks luulin mutta alan kallistua kihtikohtaukseen koska tuli yöllä ja on niin perkeleen kipeä. Buranaa lanttuun ja kattoo asettuuko.
 
Kyllä minulla nuo kala, siivet ja olut vaikuttaa. Sain siihen tehokkaan tulehduskipulääkkeen, jolla sen saa parissa päivässä pois. Inhottava tauti ja kipu on välillä todella paha.
 
Onko muilla kokemusta saako lääkäristä jotain apua kihtiin pidemmällä aikavälillä, muuta kuin neuvon pudottaa painoa tai jättää riskiruuat pois? Voisin mennä käymään työterveydessä juttelemassa tästä, mutta epäilen että siitä ei paljon hyötyä ole, jos kipukohtauskaan ei ole enää akuutisti päällä. Ruokavaliota voin lähteä parantamaan ilmankin lääkärin neuvoja, ja ainakin lienee tarve alkaa juoda nykyistä enemmän vettä päivän aikana.
Olen lääkärissä käynyt aiheen tiimoilta. Labrakokeissa uraatti koholla. Se on käsittääkseni enemmän koholla muutoin kun kihtikohtauksen aikana.
Lääkäriltä saanut reseptin Etoricoxib 90mg joka on ainakin minulle täydellinen. Aamulla yksi nappi naamaan ja kivut häipyy eikä sivuuoireita ilmene.
Lisäksi tuli resepti Allopurinol 100mg jota myöskin yksi nappi aamuisin. Se laskee uraattitasoja eikä kihtikohtauksia tule kuin harvoin. Tuosta on se sivuoire että kusettaa normaalia enemmän ja pitää myöskin juoda vettä enemmän.
 
Kyllä minulla nuo kala, siivet ja olut vaikuttaa. Sain siihen tehokkaan tulehduskipulääkkeen, jolla sen saa parissa päivässä pois. Inhottava tauti ja kipu on välillä todella paha.
Joo mä tiedän että monella vaikuttaa, myös työkaverilla. Mutta itsellä ei vaikuta. Mulla ei ole mitään laukaisevaa tekijää.
 
Sama Etoricoxib minullakin käytössö, tais olla 120mg. Kipuaikana mitatattiin juuri ja juuri ylärajan alleoleva arvo. Pitäs käydä vielä oireettomana tuo ottamassa.
 
Kyllä minulla nuo kala, siivet ja olut vaikuttaa. Sain siihen tehokkaan tulehduskipulääkkeen, jolla sen saa parissa päivässä pois. Inhottava tauti ja kipu on välillä todella paha.
Ainii, kysytääs nyt kun sulla on laukaisevat ainekset niin kauanko kestää että kohtau tulee jos syöt noita laukaisevia? Vuorokauden sisällä? Viikon sisällä? Kuten sanottu kun itsellä en ole huomannu mitään tiettyä ainetta niin aikataulu saattaais auttaa löytämään jotain mikä ei sovi.
 
Muutamassa päivässä ja riippuu määristäkin. Ei ole selkeää sapluunaa vielä löytynyt.
Kun mäkin mietin että jos nyt to/pe yönä iski niin viimeks oon juonu olutta sunnuntaina muistaakseni yhden tölkin, toki la ja pe enemmän, kanaa viikko sitten perjantaina, kalaa puolitoista viikkoa sitten yhden paneroidun kalapalan verran. Papuja, äyriäisiä ja sisäelimiä en käytännössä edes syö. Lihaa hyvin rajatusti tyyliin nakkikeitto maanantaina, kinkkuvoilepää tiistaina ja spagettikastiketta keskiviikkona, eli ihan peruspöperöä niin yritän pähkäillä pääni puhki mikä, jos mikään, tän oikein laukaisee..
 
Kun mäkin mietin että jos nyt to/pe yönä iski niin viimeks oon juonu olutta sunnuntaina muistaakseni yhden tölkin, toki la ja pe enemmän, kanaa viikko sitten perjantaina, kalaa puolitoista viikkoa sitten yhden paneroidun kalapalan verran. Papuja, äyriäisiä ja sisäelimiä en käytännössä edes syö. Lihaa hyvin rajatusti tyyliin nakkikeitto maanantaina, kinkkuvoilepää tiistaina ja spagettikastiketta keskiviikkona, eli ihan peruspöperöä niin yritän pähkäillä pääni puhki mikä, jos mikään, tän oikein laukaisee..
Mulla on aikalailla samat ruokajutut kuin sulla. Olutta juon sen 2-3 tölkkiä vuodessa ja kihti tulee nykyään noin 1-2krt kahden vuoden aikana eli tosi harvoin.
Allua tohtorit on yrittänyt mulle myös tyrkyttää mutta en syö. Viimeksi sain keväällä Burana 800 100kpl purkin reseptillä niin sillä tulehduskipu lähtee päivässä.
 
Mulla on aikalailla samat ruokajutut kuin sulla. Olutta juon sen 2-3 tölkkiä vuodessa ja kihti tulee nykyään noin 1-2krt kahden vuoden aikana eli tosi harvoin.
Allua tohtorit on yrittänyt mulle myös tyrkyttää mutta en syö. Viimeksi sain keväällä Burana 800 100kpl purkin reseptillä niin sillä tulehduskipu lähtee päivässä.
No mä nyt juon olutta ja alkoholia enemmän mutta en ole mitään yhteyttä huomannu siihen koska kohtaus alkaa. Vaikka kesälomalla jois olutta joka päivä ja söis lihaa ja griliruokaa ja höyrypapuja niin ei mitään, normimenoa. Mutta sitten kun on normaali arki niin kohtaus pukkaa ihan puskista.
 
Enpä taida ennää ikuna influenssapiikkiä ottoo uusiks. Jo neljättä päivää kuumetta, nokka vuotaa, ja vähänkää jottai tekee niin raskasta hengittää. Onpaha sekin kokeiltu sitte.
 
Enpä taida ennää ikuna influenssapiikkiä ottoo uusiks. Jo neljättä päivää kuumetta, nokka vuotaa, ja vähänkää jottai tekee niin raskasta hengittää. Onpaha sekin kokeiltu sitte.
Eihän se sitä tarkoita että olisit sen piikistä saanut. Sullahan voi olla vaikka korona. Influenssapiikki ei estä koronaan sairastumista.
 
Mulla ei oo ikinä tullut mitään oireita flunssapiikistä.Varmaan joku 7 vuotta sitten otin ekan kerran kun firma maksaa sen.Nyt pitäisi vielä parin viikon päästä ottaa korona Rokotus piikki nro.6
 
Eihän se sitä tarkoita että olisit sen piikistä saanut. Sullahan voi olla vaikka korona. Influenssapiikki ei estä koronaan sairastumista.
Huonoa tuuria sitten, kun sammoo aikoo tulloopi. Eka kertaa influenssapiikin otin, kun työnantaja tarjosi. Koronapiikeistä ei mittee tullu aikoinaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 153
Viestejä
4 450 802
Jäsenet
73 668
Uusin jäsen
jippajappa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom