^ Jos nyt verrataan lääketiedettä miljoonine tutkimuksineen selkäsairauksista "kansanlääkintään", niin puoskarointi jäsenkorjaajista on varmastikin ihan hyvä termi. Jäsenkorjaajathan melkein aina löytävät ties mitä niveliä sijoiltaan kaikilta jatkuvasti, jalatkin venyy ja paukkuu ynnä muuta (ts. nitkutellaan lantion geometriaa uusiksi). En ole koskaan käynyt näillä sankareilla, enkä todennäköisesti koskaan tule käymäänkään, mutta sivusta olen asiaa saanut jonkin verran seurata.
Olen käynyt kolmella eri jäsenkorjaajalla. Yksi kalevalalainen ja kaksi tavallista mitä ikinä tarkoittaa. Samaan tyyliin kaikki on tehnyt käsittelyn eikä kukaan heistä ole mitään löytänyt. Tuossahan vaan käytännössä naksautellaan niveliä/venytetään kroppaa samaan tyyliin kuin monet fysioterapeutit tekee, mutta toisin kuin fysioterapeutit nuo käy koko kropan läpi eikä vain kipeetä kohtaa, koska kaikki vaikuttaa kaikkeen. Voihan tosin olla, että on erilaisia jäsenkorjaajia jotka tekee myös diagnooseja, mutta ainakin nuo kenellä olen käynyt on suositellut ihan lääkäriä eikä ole mitään diagnooseja tehnyt.