Onko mitään konkreettista tapahtunut pelien käännöksissä tekoälyn avulla?
En tiedä luvista tms. , että onko siinä jokin jarrute, mutta luulisi, että ainakin tekstiosiot olisi suhteellisen vaivatonta saada käännettyä eri kielille mikä auttaisi paljon varsinkin jossain rennommissa peligenreissä mitä pelaavat (tai pelaisivat) myös englantia heikommin osavat henkilöt.
Esim. joku stardew valleyn kaltainen peli voi joltain jäädä pelaamatta oman kielitaidon takia, kun muuten olisi kiinnostava peli.
Ihan vaan mielenkiintona tuli tämä kysymys mieleen, kun ymmärrän, että ihmiskääntäjän tekemä käännös voi olla sen verran kallis toimi, että ei ole rahallisesti järkevää käännättää peli jollekin satunnaiselle kielelle, varsinkin, jos peliin olisi tulossa sisältöpäivityksiä jatkossa (mitkä pitäisi myös kääntää). Tekoälyavusteinen käännös voisi auttaa siinä.
Eli onko tuon aiheen kohdalla käynyt mitään konkreettista lähiaikoina?