Tee-se-itse: Rautapalomuurit (pfSense, Sophos UTM..) (Mitä käytätte ja miksi juuri se vaihtoehto?)

Tuosta Thinkcentrestä ja pfSensestä kommentti.

PfSense tarvitsee kaksi verkkokorttia (tai porttia), joten toisen joutuu itse lisäämään jälkeenpäin.

SSD on noissa käytetyissä vehkeissä yleensä 2,5 tuumainen SATA-levy, joka pitää vaihtaa M.2 -levyksi, jotta sen uuden verkkokortin saa lisättyä PCIe-paikkaan.

Lisäksi PCIe-riseri tarvitaan uudelle verkkokortille.

Jonkun verran puuhaa ja lisäkuluja tiedossa siis…

PfSense tarvitsee kaksi verkkokorttia (tai porttia), joten toisen joutuu itse lisäämään jälkeenpäin
Ei aivan pakosta eli VLANeilla voi reitittää yhdelläkin fyysisellä verkkoportilla, mutta vähän kikkailuahan tuo on.
Jos olisi USB-liitäntäinen mokkula niin sitten vähän erilaista säätöä.
USB:lla voi myös saada ihan toimivia ethernet-portteja lisää ellei muuten

Tuosta Thinkcentrestä ja pfSensestä kommentti.

PfSense tarvitsee kaksi verkkokorttia (tai porttia), joten toisen joutuu itse lisäämään jälkeenpäin.

SSD on noissa käytetyissä vehkeissä yleensä 2,5 tuumainen SATA-levy, joka pitää vaihtaa M.2 -levyksi, jotta sen uuden verkkokortin saa lisättyä PCIe-paikkaan.

Lisäksi PCIe-riseri tarvitaan uudelle verkkokortille.

Jonkun verran puuhaa ja lisäkuluja tiedossa siis…
Onko se ssd noissa thinkcentreissä sen pci-e paikan edessä vai mikä?

Tosin, ei kai tuossa käytössä välttämättä kiinteää levyä tarvitse, vaan voi käyttää ihan usb tikkua?

Ainakin uudemmissa Thinkcentreissä on NMVe SSD:t.

Kannattaa tsekata netistä löytyvistä Lenovon spec sheetistä mikä käy omaan vehkeeseen.
Tämäkö?

Tuota tavaamalla verkkokortti olis Intellin I219-V.

Ja levyistä:

1731678945783.png

E: Täältä löytyy keskustelua värkistä.

Ainakin uudemmissa Thinkcentreissä on NMVe SSD:t.

Kannattaa tsekata netistä löytyvistä Lenovon spec sheetistä mikä käy omaan vehkeeseen.
NVMe:han sen pitäisi olla M720q:ssa. Omassa yksilössä se olikin jo asennettuna, niin sen osalta asiaa ei tarvinnut sen enempää pohtia.

M720Q on NVMe, mutta jos lisää itse toisen M.2 slotin juottamalla puuttuvat komponentit, niin toinen levy toimii ainoastaan SATA moodissa.
M920Q 2x M.2 modi toimii molemmat slotit NVMe moodissa, koska laitteesta tulee käytännössä M920X.

Noihin M.2-slotteihin on myös saatavilla verkkokortteja, jos välttämättä haluaa 2.5" SATA-levyä käyttää, mutta järkevämpäähän se on pistää siihen se NVMe-levy.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 242
Jäsenet
74 188
Uusin jäsen
Lyziger

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom