- Liittynyt
- 07.07.2021
- Viestejä
- 1 928

Hollanti | Laitaoikeisto voittamassa Hollannin parlamenttivaalit, kertoo ovensuukysely
Vaaleja pidettiin kolmen puolueen kauppana. Vapauspuolue ei ollut yksikään niistä.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
On muuten aika jännää retoriikkaa hyysärillä totuttuun tapaan. Jos sitä haluaisi analysoida, voisi kokeilla. "Laitaoikeistolainen ja islaminvastainen" ilmeisesti on jotain, minkä pitäisi herättää minussa tietty ehdollistettu reaktio inhota. Onhan se nyt kamalaa jos joku on islaminvastainen, melkein sama kuin neuvostovastainen. Vielä laitaoikeistolainenkin, sehän on vähän niinkuin äärioikeistolainenkin, paitsi että sanoja ei kehtaa kiroilla. Voisi jopa ajatella, että "islaminvastaisuus" eli kaikki muu kuin täysin alistuva islamia suitsuttava suhtautuminen oikeastaan näiden mielestä tarkoittaa, että taho on myös "laitaoikeistolainen" eli siis äärioikeistolainen vaikka niin ei saa sanoa, eli natsi."Geert Wildersin laitaoikeistolainen ja islaminvastainen Vapauspuolue näyttäisi vastoin ennakko-odotuksia olevan voittamassa Hollannin parlamenttivaalit... se lupaili vaalien alla muun muassa rajojen sulkemista ja kansanäänestystä Hollannin EU-erosta."![]()
Hollanti | Laitaoikeisto voittamassa Hollannin parlamenttivaalit, kertoo ovensuukysely
Vaaleja pidettiin kolmen puolueen kauppana. Vapauspuolue ei ollut yksikään niistä.www.hs.fi
Jaa.. Jos niin käy, niin kyllä Suomenkin pitäisi ottaa sitten Hollannista mallia. Jos tuo puolue on tarpeeksi jyrkästi Islamin vastainan, niin Hollanti selviää tulevaisuudessa paljon helpommalla..."Geert Wildersin laitaoikeistolainen ja islaminvastainen Vapauspuolue näyttäisi vastoin ennakko-odotuksia olevan voittamassa Hollannin parlamenttivaalit... se lupaili vaalien alla muun muassa rajojen sulkemista ja kansanäänestystä Hollannin EU-erosta."![]()
Hollanti | Laitaoikeisto voittamassa Hollannin parlamenttivaalit, kertoo ovensuukysely
Vaaleja pidettiin kolmen puolueen kauppana. Vapauspuolue ei ollut yksikään niistä.www.hs.fi
Hallituksen arvion mukaan sinkinkadon kestävien materiaalien kieltäminen johtaisi siihen, että Suomen vesilaitteistot jouduttaisiin uusimaan jopa 3–5 vuoden välein. Tämä tarkoittaisi 3,2–3,5 miljardin euron lisäkustannuksia vuodessa pelkän rakennetun asuntokannan osalta. Ympäristövaliokunta kuvaileekin kustannusten suuruutta ”käsittämättömäksi”.
Uutta hanavesiasetusta, kohta varmaan uusitaan vesihanoja 3-5 vuoden välein jos tämä menee läpi
myöntää, että koronarokotteista ei ole ollut mitään hyötyä tartuntojen ehkäisyssä
The evidence continues to show that the vaccines provide protection, which is particularly important for vulnerable people.
Tuo Hollannin Wilders myös vastustaa Ukrainan aseistamista ja Venäjän pakotteita. Eiköhän tule olemaan hyvää pataa Orbanin kanssa.
Lyhyemmin: Jos Euroopassa arvostelee Islamia tai edes suhtautuu siihen asiapitoisesti, on natsi. Jos ajatusta vie pidemmälle, niin kaikki paitsi musulmaanit ovat natseja.
Jaa.. Jos niin käy, niin kyllä Suomenkin pitäisi ottaa sitten Hollannista mallia. Jos tuo puolue on tarpeeksi jyrkästi Islamin vastainan, niin Hollanti selviää tulevaisuudessa paljon helpommalla...
Luultavasti pimeä raha houkuttaa. Venäjälläkin on ympäri maailmaa jemmoja. Hyvät tukiaiset tulee yhteistyökumppaneille.Tuo Venäjän perseen nuoleminen tuntuu olevan monessa Euroopan maassa yhdistävä tekijä näille laitaoikeisto puolueille.
Epäilemättä tämäkin esitys menee samalla tavalla kuin aiemmat, ja siinähän se ongelma juuri on: Se sama tapa tarkoittaa, että komissio hamuaa valtaa EU:lle aina kun voi mikromanageroimalla asioita, jotka eivät sille kuulu, jolloin parlamentti ja ministerineuvosto joutuvat käyttämään aikaa ja vaivaa viilatakseen kelvottomasta ehdotuksesta kelvollisen. Ongelma ei siis ole se, etteikö tästä komission esityksestä tulisi useimmille sopivaa kompromissia. Ongelma on se, että komissio ylipäätään tekee tällaisia esityksiä.Eiköhän tässä vesiputkihommassa tulla seuraavaan samaa kaavaa kuin aiemmissakin komission ehdotuksissa.
Komissiolta tulee prosessin aloittava ehdotus. Kaikkien maiden medioissa käydään hirveä rumba siitä, että mitkä nyt juurikin oman maan erikoispiirteet on unohdettu.
Ehdotus etenee sinne EU:n parlamenttiin, jossa sitä muokataan, otetaan niitä jäsenmaiden omia huolia huomioon ja siitä saadaan sitten ministerineuvostoon menevä paljon paranneltu versio.
Sitten ministerineuvostossa, jossa ne jäsenmaat ovat suorimmin edustettuja, siitä vielä jyrätään ne viimeisen kuprut pois.
Lopputuloksena direktiivi joka kelpaa kaikille maille.
Epäilemättä tämäkin esitys menee samalla tavalla kuin aiemmat, ja siinähän se ongelma juuri on: Se sama tapa tarkoittaa, että komissio hamuaa valtaa EU:lle aina kun voi mikromanageroimalla asioita, jotka eivät sille kuulu, jolloin parlamentti ja ministerineuvosto joutuvat käyttämään aikaa ja vaivaa viilatakseen kelvottomasta ehdotuksesta kelvollisen. Ongelma ei siis ole se, etteikö tästä komission esityksestä tulisi useimmille sopivaa kompromissia. Ongelma on se, että komissio ylipäätään tekee tällaisia esityksiä.
Muistaako joku vielä sellaisen termin kuin "subsidiariteettiperiaate"? Se on kirjattu Maastrichtin sopimukseen EU:n lainsäädännön peruslähtökohdaksi ja sitä mainostettiin kovasti Suomessakin EU-jäsenyyden kansanäänestyksen alla. Komissiolta (ja sen fanipojilta) se näkyy päässeen unohtumaan.
Rakennusteollisuus pitää ehdotuksia hyvinä ja tärkeinä ja kannattaa hallituksen esitystä. Esitys
kattaa kuitenkin vain osan juomavesidirektiivin toimeenpanosäädöksistä. Rakennusteollisuus seuraa
säädösvalmistelun etenemistä ja tutustuu mielellään myös muihin laki- ja asetusehdotuksiin niiden
lausuntoaikana. Osa säädösvalmistelusta tapahtuu myös eurooppalaisessa säädösvalmistelussa,
johon olisi kiinnitettävä riittävästi huomiota osana juomavesidirektiivin kansallista toimeenpanoa.
Direktiivin keskeinen tavoite talousveden (juomaveden) terveydellisen laadun tur-
vaamiseksi riskienhallinnan ja laatuvaatimusten keinoin on erittäin kannatettava. Lä-
hestymistapa ottaa huomioon koko vedentuotanto- ja -jakelujärjestelmä raakave-
destä kuluttajan hanaan asti on ollut Suomessa jo aiemmin periaatteena, ja uusi di-
rektiivi entisestään vahvistaa tätä kokonaisvaltaista riskienhallintaa.
THL katsoo, että muutosesitys on perusteellinen ja hyvin laadittu. Esitetyt muutokset tulevat
osaltaan lisäämään Suomen vesiturvallisuutta.
Juomavesidirektiivi (EU) 2020/2184 ja erityisesti sen veden kanssa kosketuksissa olevia tuotteita ja
materiaaleja koskeva artikla 11 on merkittävä askel kohti harmonisoituja tuotevaatimuksia
juomaveden laadun varmistamiseksi ja EU-markkinoilla käytettävien tuotteiden ja materiaalien
hygieenisen laadun varmistamiseksi.
Ympäristöterveydenhuollon lakien yhdenmukaistaminen ja muuttaminen on perusteltua.
Periaate juomaveden laadun varmistamisesta EU-tasolla on OK, mutta esityksen tapa määrätä koko EU-alueelle sama ratkaisu ja samat rajoitukset välittämättä paikallisista tarpeista ja olosuhteista ei ole OK. Vaikea uskoa, että ennen esitystä ei olisi ollut saatavissa tietoa esim. Suomen ja Ruotsin tarpeesta käyttää vesijohdoissa syöpymisen estäviä materiaaleja. Olettaisin, että virkamiesten työhön kuuluu laatia kattava nykytilan selvitys ensin ja esitykset tehdään vasta sen jälkeen, tietoon perustuen.Annatko esityksestä vähän tarkempaa kritiikkiä, mikä tässä substanssitasolla on se asia joka ei kuulu EU:lle?
Rakennusteollisuus RT ry / Talteka oli nähdäkseni kriittisin (en ihan kaikkia selannut) noista aiheen lausunnoista (postasin ylemmäs aiheesta, että kannustavat ottamaan kantaa niihin Suomelle tarpeellisiin kohtiin)
On muuten aika jännää retoriikkaa hyysärillä totuttuun tapaan. Jos sitä haluaisi analysoida, voisi kokeilla. "Laitaoikeistolainen ja islaminvastainen" ilmeisesti on jotain, minkä pitäisi herättää minussa tietty ehdollistettu reaktio inhota. Onhan se nyt kamalaa jos joku on islaminvastainen, melkein sama kuin neuvostovastainen. Vielä laitaoikeistolainenkin, sehän on vähän niinkuin äärioikeistolainenkin, paitsi että sanoja ei kehtaa kiroilla. Voisi jopa ajatella, että "islaminvastaisuus" eli kaikki muu kuin täysin alistuva islamia suitsuttava suhtautuminen oikeastaan näiden mielestä tarkoittaa, että taho on myös "laitaoikeistolainen" eli siis äärioikeistolainen vaikka niin ei saa sanoa, eli natsi.
Lyhyemmin: Jos Euroopassa arvostelee Islamia tai edes suhtautuu siihen asiapitoisesti, on natsi. Jos ajatusta vie pidemmälle, niin kaikki paitsi musulmaanit ovat natseja.
Periaate juomaveden laadun varmistamisesta EU-tasolla on OK, mutta esityksen tapa määrätä koko EU-alueelle sama ratkaisu ja samat rajoitukset välittämättä paikallisista tarpeista ja olosuhteista ei ole OK. Vaikea uskoa, että ennen esitystä ei olisi ollut saatavissa tietoa esim. Suomen ja Ruotsin tarpeesta käyttää vesijohdoissa syöpymisen estäviä materiaaleja. Olettaisin, että virkamiesten työhön kuuluu laatia kattava nykytilan selvitys ensin ja esitykset tehdään vasta sen jälkeen, tietoon perustuen.
Noin äkkiseltään en ihmettele lainkaan jos joku Uponor on muutoksen kannalta. Sehän lisää vain myyntiä kun romut ei kestä käytössä...![]()
Ihan pikkuisen epäilen, että ovat innokkaampia helpommasta myymisestä muihin EU-maihin, kuin maineensa tuhoamisesta. (puhumattakaan hinnasta mikä tulisi jos romut eivät kestäisi, kun oletettu käyttöikä on melko pitkä)
Raha ratkaisee. Jos romut ei kestä ja voidaan osoittaa sormella että se on EU:n sääntelyn takia näin, niin mainehaitta siirtyy tavallaan muualle. Aikaa myöten voi yrittää sitten kehitellä jotain ja kääriä rahat pois tyhmiltä siinä välissä.
Uskotko todella, että mainehaitta 'siirtyy tavallaan muualle' ja asiakkaat jatkossa ostaisivat tuotetta joka ei kestä?
Välillä (usein?) tuntuu että ketju ei tosiaan ole EU:n hajoamisen seuraamista, vaan pääpaino on keksittyjen väitteiden tekemisessä, että niin kävisi...
Nyt alkanut syntyä mielikuva että tästä vesikohusta tippui puhti.Noin äkkiseltään en ihmettele lainkaan jos joku Uponor on muutoksen kannalta. Sehän lisää vain myyntiä kun romut ei kestä käytössä...
Ylipäätään EU:n tapa mikromanageroida yksittäisiä asioita on todella huono. Pitäisi vain asettaa tavoitteet ja sen jälkeen kukin toteuttaa ne niin kuin parhaaksi näkee. Se tuo silloin myös kilpailua toteutustapoihin, jolloin parhaat jäävät elämään ja huonommat kuolevat pois. Nyt EU voi tehdä umpisurkean valinnan mikä ei kuuna päivänä kestäisi todellisessa markkinassa ja siitä sitten kärsivät kaikki hamaan maailmanloppuun.
Push to give UN more say on global tax rules likely to stumble at vote
Tuliko ihan oikeaan ketjuun.Kohta YK tulee lompakollesi isommissa määrin...
Ja todella nopealla vilkaisulla juttu kertoi juuri päivänvastaista tarinaa mitä Lindblo viestissään väitti. Mutta ei tästä sen enempää.
EOnko tästä keskusteltu millään järkevällä tasolla?
En keksinyt tälle asialle parempaakaan ketjua.
Onko perusteltua, etteivät ne henkilöt, jotka Suomen ovat EU:hun vieneet, ole syyllistyneet Suomen itsemääräämisoikeuden vaarantamiseen tai ehkä sopivammin valtionpetokseen? Onko tästä keskusteltu millään järkevällä tasolla?
Onko perusteltua, etteivät ne henkilöt, jotka Suomen ovat EU:hun vieneet, ole syyllistyneet Suomen itsemääräämisoikeuden vaarantamiseen tai ehkä sopivammin valtionpetokseen?
On perusteltua. Suomi halusi EU:hun kaikilla tasoilla (kansanäänestys, eduskunta, presidentti), Suomi voi EU:sta halutessaan myös erota.
Suomen itsemääräämisoikeus ei ole vaarantunut, eikä kukaan ole syyllistynyt valtiopetokseen.
Tohon Suomen haluun:On perusteltua. Suomi halusi EU:hun kaikilla tasoilla (kansanäänestys, eduskunta, presidentti), Suomi voi EU:sta halutessaan myös erota. Suomen itsemääräämisoikeus ei ole vaarantunut, eikä kukaan ole syyllistynyt valtiopetokseen.
Väärin. Suomen kansan enemmistö halusi kansanäänestyksessä EY:hyn, ei EU:hun. Se EU missä nyt ollaan jäsenenä on aivan erilainen kuin se EY jonka liittymisestä aikoinaan äänestettiin.
Ja esim. rahaliittoon liittymisestä (mikä on osoittautunut valtavaksi virheeksi) ei uskallettu järjestää kansanänestystä, koska vallassa olevat eurofiilit pelkäsivät, että kansa äänestäisi "väärin".
Siinä vaiheessa kun rahaliittoon liityttiin, kaikki aiemmin järkevät perustelut rahaliitolle olivat jo vanhentuneita pankkijärjestelmien kehittymisen ja digitalisaation myötä. Sitä vastustivat sekä kansan enemmistö että asiantuntijat, mutta vallassa olevilta eurofiilipoliitikoilta taas puuttui kaikki terve kriittisyys kaikkea EU:hun liittyvää vastaan, joten se runnottiin läpi piittaamatta sekä kansan että asiantuntijoiden mielipiteistä.
Euroopan Unioni käytännössä syntyi Maastrichin sopimuksella joka astui voimaan 1993 Siinä sovittiin myös rahaliitosta.
Suomen kansanäänestys oli 1994, että kyllä silloin oli jo ihan tiedossa, mihin liitytään.
Ja kysymyshän oli:
-Tulisiko Suomen liittyä Euroopan unionin jäseneksi neuvotellun sopimuksen (liittymissopimuksen) mukaisesti.
Ihmiset seurasivat TV:stä poliittista keskustelua ennen äänestystä ja niissä keskusteltiin noista vaikutukuksista ja niissä kyllä hallituksen edustajilta sai käsityksenJep, kun puhutaan siitä, että mistä äänestettiin, niin Suomen silloinen hallitus jakoi kyllä tiiviin tietopaketin jokaisen äänioikeutetun kotiin:
Se toimii nyt ainakin suht hyvänä muistin virkistäjänä (ja kyllä, rahaliitto ja yhteinen valuutta mainitaan myös kyseisessä tietopaketissa).
liittymisestä järjestettiin kansanäänestys jossa liittymistä puoltava kanta voitti.
Ja kun se kovalla propagoinnilla saatiin näyttämään haluttua tulosta niin sitten se huomioitiin. Ja niin se todennäköisesti menee jatkossakin - EU haluaa lisää valtaa vailla vastuuta ja hölmölä luovuttaa sen vallan vastikkeeta.
Kyseessähän oli vain neuvoa antava kansanäänestys. Jos tulos olisi ollut ei, niin poliitikot olisivat todenneet että se oli vain neuvoa antava, mutta sitä ei huomioida. Ja kun se kovalla propagoinnilla saatiin näyttämään haluttua tulosta niin sitten se huomioitiin. Ja niin se todennäköisesti menee jatkossakin - EU haluaa lisää valtaa vailla vastuuta ja hölmölä luovuttaa sen vallan vastikkeeta.
Väitettäsi ei voi todentaa, mutta voidaan todeta, että ilmeisesti toimit itse näin: äänestyksen tulos ei kelpaa, koska syyt x, y, z.
Markka antaisi kremlille paljon lisää tapoja kyykyttää Suomea.Se on riidatonta että kyseessä ei ollut sitova kansanäänestys. Se on myös riidatonta, että jäsenyyden puolesta kampanjoitiin melkolailla ankarasti eri eturyhmien taholta. Sitä, olisiko äänestyksen tulosta kunnioitettu mikäli se olisi hylännyt jäsenyyden on toki mahdotonta 100% todentaa, mutta en oikein löydä mitään järkevää syytä miksi niin olisi tehty, kun huomioidaan silloinen tarve päästä länteen. Sinänsä sillä mitä mieltä minä olen jonkun äänestyksen tuloksesta (tarkoittaen ensisijaisesti sen järkevyyttä) ei ole kovin paljoa merkitystä, minultahan ei haluta juuri muuta kuin rahat pois. Sanotaanko vaikka näin, että silloisessa tilanteessa jäsenyydelle oli hyviä perusteita, mutta omasta valuutasta luopuminen oli sen luokan virhe, että se voi osoittautua meille jopa eksistentiaaliseksi riskiksi. Ja se suunta mihin EU on muuttumassa ei ole meidän kannaltamme todellakaan hyvä, ellei sitten ehdointahdoin haluta olla vain jonkun muun hallintoalamaisina vailla vaikutusvaltaa mihinkään itseämme koskettavaan. Luulisi tähän astisen EU-taipaleen opettaneen.
Osassa ilman muuta tärkeä, ja riittävän suuri määräenemmistö, mutta ei kaikessa, ja mekaanisesti toteuttaen se myös tarkoittaa ihan käänteistäkin. (vähemmistö riittää)Omasta mielestäni ehdottomasti määräenemmistöäänestys pitäisi ottaa käyttöön kaikissa asioissa.
Jos äänestys tulos olisi ollut tasan, tai kielteinen, niin en nyt heti muista onko sitä kirjallisuudessa pohdittu miten asian kanssa olisi käynyt. Jos äänestys tulos ja mielipidetutkimukset olisi olleet ei, niin kyllä se olisi kovasti pistänyt jarruja liittymiselle. En tiedä miten olisi käynyt, mutta en kyllä noilla perusteilla niele sitä että lukumääräisesti poliitikoissa olisi ollut riittävästi rohkeutta silloin äänestää puolesta.Se on riidatonta että kyseessä ei ollut sitova kansanäänestys. Se on myös riidatonta, että jäsenyyden puolesta kampanjoitiin melkolailla ankarasti eri eturyhmien taholta. Sitä, olisiko äänestyksen tulosta kunnioitettu mikäli se olisi hylännyt jäsenyyden on toki mahdotonta 100% todentaa, mutta en oikein löydä mitään järkevää syytä miksi niin olisi tehty, kun huomioidaan silloinen tarve päästä länteen. Sinänsä sillä mitä mieltä minä olen jonkun äänestyksen tuloksesta (tarkoittaen ensisijaisesti sen järkevyyttä) ei ole kovin paljoa merkitystä, minultahan ei haluta juuri muuta kuin rahat pois. Sanotaanko vaikka näin, että silloisessa tilanteessa jäsenyydelle oli hyviä perusteita, mutta omasta valuutasta luopuminen oli sen luokan virhe, että se voi osoittautua meille jopa eksistentiaaliseksi riskiksi. Ja se suunta mihin EU on muuttumassa ei ole meidän kannaltamme todellakaan hyvä, ellei sitten ehdointahdoin haluta olla vain jonkun muun hallintoalamaisina vailla vaikutusvaltaa mihinkään itseämme koskettavaan. Luulisi tähän astisen EU-taipaleen opettaneen.
Elikkäs lyhyesti sanottuna asetus joka muuttaisi aika heppoisilla perusteilla monet vanhat "korjauskelvottomat" autot ns. automaattisesti "end-of-life" kategorian tieliikennekelvottomiksi romuautoiksi, jotka on PAKKO romuttaa (omistaja velvoitetaan tekemään se)
Jos jokin näistä ehdoista täyttyy, on suoritettava yksilöllinen tekninen arviointi sen arvioimiseksi, olisiko ajoneuvon tekninen tila riittävä katsastustodistuksen saamiseksi siinä jäsenvaltiossa, jossa ajoneuvo on rekisteröity ennen korjausta.