Tarvikkeet (diy)renkaiden vaihdossa.

Yksi tuore nastarengas vuotaa tahtia 0,1bar per 2pv tms. Voinko kotikonsteilla tehdä mitään? Viime keväänä laitettu alle. Eli olisi ajoa vielä. Saippuavettäkö suihkuttamalla reikää vai mitä?
 
Yksi tuore nastarengas vuotaa tahtia 0,1bar per 2pv tms. Voinko kotikonsteilla tehdä mitään? Viime keväänä laitettu alle. Eli olisi ajoa vielä. Saippuavettäkö suihkuttamalla reikää vai mitä?

Tuleeko ilma kumin ja vanteen välistä? Ruostuneilla peltivanteilla täysin mahdollinen skenaario sekin. Hoitona uusi vanne tai tiivistyskäsittely vanhalle.
 
Uudet venttilin neulat ei paljon maksa. Vaihtaisin sen ensin itse ja jos vielä vuotaa -> rengasliikkeeseen tutkittavaksi.
 
Yksi tuore nastarengas vuotaa tahtia 0,1bar per 2pv tms. Voinko kotikonsteilla tehdä mitään? Viime keväänä laitettu alle. Eli olisi ajoa vielä. Saippuavettäkö suihkuttamalla reikää vai mitä?

Jos on uusi rengasliikkeestä, niin vie sinne takuuseen tutkittavaksi?

Ei tuo muutenkaan kallista ole, Vianorilla muistaakseeni ottavat 60eur paikkauksesta.
 
Kokemuksia akkukäyttöisistä renkaantäyttölaitteista?

Tämmönen Puuilon Tamforce renkaantäyttölaite akulla tällä hetkellä ja ei tee mitään. Aluksi toimi hitaasti, mutta kuitenkin sai halutut paineet renkaisiin. Nyt ei enää tehot riitä ja ilmaa tulee ulos enemmän kuin sisään. Eli yhtä tyhjän kanssa.
 
Itselläni Ryobi ja toimii. Adapterilla saat vanhat akutkin käyttöön, kuten muihinkin merkkeihin, mutta jos on tarve täyttää ilmaa muuhunkin kuin renkaisiin (uimalelut jne), niin ostaisin yhdistelmän.
 
Kokemuksia akkukäyttöisistä renkaantäyttölaitteista?

Tämmönen Puuilon Tamforce renkaantäyttölaite akulla tällä hetkellä ja ei tee mitään. Aluksi toimi hitaasti, mutta kuitenkin sai halutut paineet renkaisiin. Nyt ei enää tehot riitä ja ilmaa tulee ulos enemmän kuin sisään. Eli yhtä tyhjän kanssa.

Onko pakko olla akkukäyttöinen? Mulla on ollut jo 5+ vuotta Motonetin kompressori tupakansytytinliitännällä, hinta oli silloin aikanaan 19,90€ tms. eli ei paljon mitään. Toiminta ollut hyvää, ainoa miinus lyhyestä letkusta (~20 cm).
 
Yksi tuore nastarengas vuotaa tahtia 0,1bar per 2pv tms. Voinko kotikonsteilla tehdä mitään? Viime keväänä laitettu alle. Eli olisi ajoa vielä. Saippuavettäkö suihkuttamalla reikää vai mitä?
Paikkavaahto esim tokmannita, jos joku halpa rengaskoko. Laskee ensin venttiilistä reilusti ilmaa pois, vaahto sisään, pistoolilla oikea paine, ja ajelee joku 10-20km heti.
Toimii, monta kertaa itse oihin hitaasti vuotaviin kokeillut, joissa vuotaa renkaan ja vanteen välistä tms.

Toki, jos on ruuvi tai naula, niin ottaa ruvvin tai naulan pois, ja tökkää kamelinpaskan tilalle.

Juu, tähän tulee valittajia, ei toimi, ei saa tms.
Se paikkavaahto toimii, just, jos on joku hidas vuoto vanteen ruosteen/ hepettuman johdosta.
Joku sanoo, että renkaanvaihtajaa harmittaa se vaahto.
Itse olen vaihtanut useita renkaita, joissa on vaahdot olleet sisällä, ne on siellä renkaassa kuivuneena, ei vaikuta renkaan vaihtoon vanteelle.

Sitten alkaa seuraavat itkemään kamelinpaskoista. Itse noita on tullut omiin pakun ja henkilöauton renkaisiin tungettua ainakin 30kpl viimeisen 20v aikana, ikinä ei ole alkanut uudelleen vuotamaan tms. Nykyisiin pakun kesärenkaisiinkin olen ainakin 4 kamelinpaskaa laittanut ja hyvin ne alla pyörii.
 
Sitten alkaa seuraavat itkemään kamelinpaskoista. Itse noita on tullut omiin pakun ja henkilöauton renkaisiin tungettua ainakin 30kpl viimeisen 20v aikana, ikinä ei ole alkanut uudelleen vuotamaan tms. Nykyisiin pakun kesärenkaisiinkin olen ainakin 4 kamelinpaskaa laittanut ja hyvin ne alla pyörii.
Ite en oo iha noin paljon käyttänyt, mutta heitetään nyt arvio, että 5 käyttökertaa. Täällä myös onnistumisprosentti toistaiseksi 100 ja korjauksen kestävyys ei ole rajoittanut renkaan käyttöikää.
 
Paikkavaahto esim tokmannita, jos joku halpa rengaskoko. Laskee ensin venttiilistä reilusti ilmaa pois, vaahto sisään, pistoolilla oikea paine, ja ajelee joku 10-20km heti.
Toimii, monta kertaa itse oihin hitaasti vuotaviin kokeillut, joissa vuotaa renkaan ja vanteen välistä tms.

Toki, jos on ruuvi tai naula, niin ottaa ruvvin tai naulan pois, ja tökkää kamelinpaskan tilalle.

Juu, tähän tulee valittajia, ei toimi, ei saa tms.
Se paikkavaahto toimii, just, jos on joku hidas vuoto vanteen ruosteen/ hepettuman johdosta.
Joku sanoo, että renkaanvaihtajaa harmittaa se vaahto.
Itse olen vaihtanut useita renkaita, joissa on vaahdot olleet sisällä, ne on siellä renkaassa kuivuneena, ei vaikuta renkaan vaihtoon vanteelle.

Sitten alkaa seuraavat itkemään kamelinpaskoista. Itse noita on tullut omiin pakun ja henkilöauton renkaisiin tungettua ainakin 30kpl viimeisen 20v aikana, ikinä ei ole alkanut uudelleen vuotamaan tms. Nykyisiin pakun kesärenkaisiinkin olen ainakin 4 kamelinpaskaa laittanut ja hyvin ne alla pyörii.
Noniin naula se oli. Mikä kamelinpaska :D. Minkä paikkatuotteeb tolle about 4mm naulan reiälle hommaan? Maksaako vaivaa tehdä ite jos vararengas jo tilalla ja rengas vanteineen tallissa eli vois itekki tehdä?
 
Noniin naula se oli. Mikä kamelinpaska :D. Minkä paikkatuotteeb tolle about 4mm naulan reiälle hommaan? Maksaako vaivaa tehdä ite jos vararengas jo tilalla ja rengas vanteineen tallissa eli vois itekki tehdä?
Kamelinp.. koiranp.. siis tälläinen:

Voit siis juuri hyvin naulanreiän paikata itse tuollaisella.
 
Kamelinp.. koiranp.. siis tälläinen:

Voit siis juuri hyvin naulanreiän paikata itse tuollaisella.
Mikä onkaan syy, että näitä ilmeisen toimivia paikkoja ei kuitenkaan saisi käyttää liikenteessä?

Tuleeko näistä sanomista katsastuksessa?
 
Mutua parempaa lähdettä sille, ettei kamelinköntsiä saisi käyttää? Yksi talvirengas aikanaan korjattiin noin ja kesti täysin moitteetta useamman vuoden. Toiseen autoon piti samaan kumiin hurautta kaksi paikkaa, sekin toimi erittäin hyvin ilman mitään ongelmia reilut 20tkm ajoa. Ei kai katsastusmies edes tarkista renkaita sen varalta onko siinä paikkoja. Tietty jos jotenkin erityisesti pistää silmään, voi siitä mainita? Mutta tuskin mitään hylkyä tulee..
 
Jos reikä on kulutuspinnassa ja se on paikattu asianmukaisesti niin että ylimääräiset leikataan pois niin en näe kyllä keksi miten tuo voisi olla ongelma.

Mutta sivuvallissa olevaa reikää en kyllä tuolla paikkaisi, vaan rengas irti vanteelta ja paikka sisäpuolelle. (Ja sivuvallissa oleva reikä on aika matalalla kynnyksellä muutenkin sellainen, että koko rengas menee uusiksi)

Ottaen huomioon kuinka vanha ja laajasti käytetty keksintö tuo on niin kai se nyt olisi tähän mennessä jo tullut tietoon jos kyse olisi minkäänlaisesta turvallisuusriskistä.
 
Viime kesänä kun kävin paikallisella nyrkkipajalla, edellä olevan asiakkaan renkaan kulutuspinnasta löytyi pieni vuoto. Terävää kiveä tms. veikattiin.
Eikun kamelinpaska siihen ja 15 euroo, kiitos.
Menen kyllä itsekin laitattamaan, jos löydän kulutuspinnasta pienen vuodon. :)
 
Jos reikä on kulutuspinnassa ja se on paikattu asianmukaisesti niin että ylimääräiset leikataan pois niin en näe kyllä keksi miten tuo voisi olla ongelma.

Mutta sivuvallissa olevaa reikää en kyllä tuolla paikkaisi, vaan rengas irti vanteelta ja paikka sisäpuolelle. (Ja sivuvallissa oleva reikä on aika matalalla kynnyksellä muutenkin sellainen, että koko rengas menee uusiksi)

Ottaen huomioon kuinka vanha ja laajasti käytetty keksintö tuo on niin kai se nyt olisi tähän mennessä jo tullut tietoon jos kyse olisi minkäänlaisesta turvallisuusriskistä.
Ehdottoman hyvä tarkennus. Itse Ostaisin myös T-kahvaisen mallin tuosta työkalusta, on meinaan tiukka painaa läpi ja kunnon kahva helpottaa.
 
Juu, T-malli melkein täytyy olla. Tuossa mätänetin videolla eivät pistäneet sitä paikka-ainetta ollenkaan, mutta tuotekuvauksessa se näytetään mainittavan. Muistaakseni se helpotti jonkun verran liukasteena paskan sisään tunkemista. Raspilla saa ihan huoletta kyllä putsata reiän ennen laittoa. Useita vuosia kestänyt paikka vanhassa remppa-autossa, samaten päältäajettavan ruohonleikkurin renkaassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 725
Viestejä
4 563 986
Jäsenet
75 013
Uusin jäsen
52375

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom