Yleisesti mitä tohon vanteiden pesuun tulee, niin meinasin lähinä ite sitä, että tossa kun pesasee vanteet irroittaessa voi vetää niihin myös sisäpuolelta noi raudan ja pienpoistoaineet ja on helpompi puunailla vanteet kuin jos ne on siinä auton alla, ei sellanen painepesurilla ruiskautus toki aikaa juurikaan vie.
Se on aika selvää, että jos on käytettävissä isot hallit kaikkine työkaluineen ja painepesureineen, niin mikäs siinä on itse puuhastellessa, varsinkin jos tykkää siitä.
Eikä siinä, minäkin pidän kyllä autojen rassaamisesta hyvissä puitteissa, mutta jostain syystä renkaiden vaihto on ollut aina sellaista pakkopullaa, että ei voisi vähempää kiinnostaa.
En tiedä onko noilla rengashotelleilla joku masiina käytössä minne vanteet voidaan lempata ja siellä sit pesuohjelma pesee noi tms.
On niillä. Niitä on sellaisia mihin menee yksi rengas kerrallaan ja sitten sellaisia mihin menee useampia. Vähän niinkuin iso astianpesukone. Pesutulos vaihtelee liikkeittäin ja riippuu myös siitä millaisia aineita käyttävät. Paremmissa paikoissa lisäävät väkevämpiä liuottimia ja pesevät tarvittaessa useamman kerran. Lisähinnasta saa joissakin paikoissa käsinpesun ja vahauksen.
Toimivan työn laadun ja aikataulun edellytys on vaivaton renkaiden pesu, jokaisessa rengastyöpisteessä. Meiltä löydät rengaspesukoneet eri käyttötarpeisiin.
www.suomentyokalu.fi
Itse näen renkaidenvaihdon näin omakotiasujana vähän saman kaltaisena hommana, kuin vaikkapa nurtsin leikkaamisen tai muut tollaset ylläpitotyöt, eli pitää valita, missä menee se raja, mistä viitsii maksaa ja helpommin painottuu itse tehtäväksi sellaset hommat missä säästää enemmän rahaa ja/tai aikaa. Renkaiden vaihto hyvillä vehkeillä on sen verran nopea homma, että siinä säästää jopa aikaa itse tehdessä ja käytetylle ajalle saa aika hyvän tuntipalkan. Jos asuu tyyliin kerrostaloyhtiössä, missä vastikemaksuilla hoituu kaikki, niin sellasessa tilanteessa tollanen renkaidenvaihto voi olla yks harvoja hommia mitä ite vois vielä ajatella jotenkin kohtuudella tekevänsä itse, niin se kynnys ulkoistaa se ei ole kovin iso varmastikaan monelle etenkin kun siihen liittyisi sit renkaiden välppäämistä häkkivaraston komeroon yms.
Tässä karkea arvio aikataulusta omalla kohdalla rengashotellia käyttäessä:
- Ajanvaraus verkkopalvelun verkon kautta halutulle ajankohdalle seuraavan 1-2 vuorokauden sisälle 1 min
- Ajo kauppareissun varrella olevaan liikkeeseen 5-10 min
- Työn odottelu samalla kun hörppii "ilmaista" kaakaota ja selailee uusimpia tekniikkalehtiä 20 min
- Ajo takaisin kotiin 5-10 min
----
Yhteensä siis liikenteestä riippuen noin 25-40 min, josta matkat olisivat kuluneet joka tapauksessa kauppareissulla. Lopputuloksena pestyt renkaat ovat vakuutetussa säilössä odottamassa seuraavaa kertaa, eikä tarvitse edes käsiä pestä.
Motonetin rengashotellia käytin tosiaan aiemmin, kun se sattui olemaan sijainniltaan lähempänä ja hinta oli edullisempi, mutta vastaavasti palvelu oli kankeaa ja hidasta ja hinnatkin siellä ovat nousseet, joten sama sitten maksaa kymppi lisää "premium-palvelusta". Noita rengasliikkeitä ja niiden yhteydessä olevia rengashotelleja on moneen lähtöön, eli jos sellaisesta innostuu, niin kannattaa hetken aikaa selvitellä, että miten hommat missäkin hoituvat. Halvin ei välttämättä ole loppupeleissä järkevin.