Itse vähän joka puolella Tamperetta asuneena voin kyllä suositella, mahtava paikka. Länsipuolesta olen pitänyt enemmän ja siellä asunut pidempään. Vähän rauhallisempaa, hyvät ostospalvelut ja paljon paremmat ulkoilumahdollisuudet kuin idässä. Kunhan muistaa välttää Tesomaa, se on aikalailla no-go-zone. Muut palvelut onkin sitten ongelma. Kaupunki on aktiivisesti siirtänyt lähes kaiken pois länsipuolelta ja esimerkiksi lukioita ei siellä taida olla enää yhtäkään. Toisen asteen ja ylemmät koulut, sairaalapalvelut, virastot, juna-asema yms. kaikki edellyttää ruuhka-aikaan erittäin tukkoisen rantatien kautta keskustaan tai jonnekin itäpuolelle ajoa, tai sitten kehätien kautta. Jos tunneli menee tukkoon (n.30krt vuodessa taisi olla arvio), länsi-itä välille jää vain yksi tehokas tie - kehätie. Ja se tukkeutuu tässä tilanteessa nopeasti. Lentävänniemessä on sitten taas esimerkiksi aika 5/5 maisemat rantareitillä, mutta alue tulee toisaalta ruuhkautumaan pahoin koska sinne rakennetaan isolla volyymilla koko ajan ja käytännössä alue on yhden tien varassa. No ehkä ratikka auttaa siinä vähän, samoin vaitinaron risteyksen rework.
Hervanta muistuttaa alueena PK-seutua, ulkomaalaisia on paljon ja enemmän sellaista hälläväliä-asennetta julkista omaisuutta kohtaan, "ei oo penniäkään kiinni". PK-seutulaisille sanoisin että "feels like home". Pirkkala on aika mukavaa seutua ja miksei vanha lentokonetehtaan aluekin. Linnainmaa-atala on sitten aika jumalan selän takana, mielestäni paljon pahemmin kuin se mainittu kauksu. Lapinniemi - Käpylä on suosikkialueitani myös. Koikkari ei saa vipinää mun puntissa, mutta paantuneille etelätamperelaisille se voi tarjota jonkunasteista turvaa. Turtola-Lukonmäki ei itselle sano kauheasti, mutta ihan ok pitäisi olla. Annalalle ja Multisillalle annan vain yhden ohjeen - vältä.