- Liittynyt
- 26.03.2020
- Viestejä
- 31
Asiaton käytös
En. Tykkään vain kun autistit ulisevat.Mietitkö ikinä, että miksi se Yango aiheuttaa peppukipeyttä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En. Tykkään vain kun autistit ulisevat.Mietitkö ikinä, että miksi se Yango aiheuttaa peppukipeyttä?
Ok, perversionsa kullakin.En. Tykkään vain kun autistit ulisevat.
Se on kyllä erikoista että toi Taxi Helsinki saa toimia vapaasti ja paskoa tunnetun Taksi Helsinki imagon.
Niin tämä on sitä kapitalismia, johon kuuluu tyhmyysvero. Fiksut osaavat hommata edullisen taksin ja tyhmiä kusetetaan. Sama homma kaikissa muissakin palveluissa. Kaikki pitäisi kieltää ja dorkien takia kaikkien pitäisi maksaa sama kallis taksa. Ei tule tapahtumaan enää. Kannattaa vaan opetella fiksut ja edulliset tavat käyttää palveluja ja antaa dorkien maksaa preemio niistä sun edullisista palveluista.Se on kyllä erikoista että toi Taxi Helsinki saa toimia vapaasti ja paskoa tunnetun Taksi Helsinki imagon.
Huomaa että se Tampereen hinnasto vuodelta 2018 on myös uudistuksen aikaista hinnastoa. Laki tuli voimaan samana päivänä eikä silloin Tampereella tainnut hinta laskea.Tampereen 2018 hinnastolla 182,88€. Kun katsotaa tilastokeskuksen taksien kustannusindeksiä 2018-2022 niin 15% tulee jo siitä + päälle muut kustannustenkasvu.
Minusta samassa linjassa mennään kuin muuallakin talouselämässä.
Päivittäin tulee kohdalle osoitteita, joita ei automaattisesti ajava kosla löytäisi. Pari esimerkkiä: auto tilataan automaattipaikannuksella osoitteeseen, jota ei ole. Ei automaattivehje ymmärrä että se paikka onkin viereisellä kadulla 100 metrin päässä. Tai jos tilaat taksin omalla, virallisella osoitteella niin lähin paikka mihin mikään karttaohjelma ohjaa, on 250 metrin päässä viereisellä kadulla ja tietysti reitti on auraamaton. Sinne tulevaa taksia ei rollaattorimummo talvella oikein arvosta. Asia vielä erikseen on osoitteiden tarkkuus kaava-alueiden ulkopuolella.Tuo hinta voi olla jo 2030-luvulla tai viimeistään 2040-luvulla avain yläkanttiinkin, kun tekniikka kehittyy ja itsenäisesti ajavat autot yleistyvät. Silloin sitä ei tarvi maksaa latin latia kuskille kun auto kulkee ilman kuskia.
Ei suoraan mutta välillisesti. Alustataloushypessä ja taustakeskustelussa pöhisi kovasti liikenteen automaatio ja taas yhden ammattikunnan katoaminen teknologian tieltä. Mitään lähitulevaisuuden realismia se ei tietenkään ole ja vielä kaukaisempaa oli Bernerin aikaan.Taksialan vapautuminen ei nyt ihan vielä itsenäisesti ajaviin autoihin liity.
Sellainenhan on lähinnä glorifioitu hissi.yksinkertaiset lentokenttien lähinnä kahden pisteen välillä kulkevat metronvastineet.
Jos ei kiire ollut, olisit sanonut, että kiitti tyhjästä. Katson jos seuraava kuski osaisi oikeaan osoitteeseen. Kyllähän tuo edelleen palveluammatti on. Jos ei osaa asiakaspalvelua, pitäisi mennä töihin vaikka varastoon. Sinällään näiden uberien ja muiden tapa toimia on parempi. Henkilökohtaiset arvostelut tuo hommaan rotia.Pari viikkoa sitten tilasin taksin Taksi Tampere -sovelluksen kautta explisiittisesti osoitteeseen "Esimerkkikatu 5". Taksia ei alkanut kuulua. Tsekkasin applikaation gps-näytöltä ja huomasin, että ko. auto seisoo "Esimerkkikatu 7:n" pihassa. No, ei siinä, kävelin sinne ja naurahten totesin, että sori, en heti tajunnut että olit täällä kun tilasin vitoseen ja tää on seiska.
*Ainoa* vastaus jonka tähän sain oli "No mä meinasin jo soittaa ku ei sua kuulunut".
Meen saatana kävellen tästä lähtien.
En yhtään ihmettelisi että kuskin käyttämä navigointisovellus vaan olisi ajattanut väärään paikkaan. Itsekin olen pistänyt korjauspyyntöjä GoogleMapsiin useammastakin osoitteesta jotka ovat olleet juurikin talon tai pari pielessä. Noissa vaan tuli opittua että kahta saman kadun osoitetta ei pidä korjata kerralla, menee takuulla pieleen. Nyt sentään on oma osoite ja työpaikan osoite sekä muutamat muut siinä ympärillä edes suunnilleen kohdallaan, aiemmin olivat parin talon verran pielessä ja aiheutti taksin tilaamisessa sekä asiakkaiden firmalle tulossa hämmennystä.Jos ei kiire ollut, olisit sanonut, että kiitti tyhjästä. Katson jos seuraava kuski osaisi oikeaan osoitteeseen. Kyllähän tuo edelleen palveluammatti on. Jos ei osaa asiakaspalvelua, pitäisi mennä töihin vaikka varastoon. Sinällään näiden uberien ja muiden tapa toimia on parempi. Henkilökohtaiset arvostelut tuo hommaan rotia.
Aika moni käyttää työssään navigointia, mutta kyllähän talojen kulmissa on edelleen numerot, kerros/rivitaloissa rappuopasteet ja vaikka homma menisikin vituiksi, yleensä paras tapa korjata asia on lievä pahoittelu eikä ylimielisyys.En yhtään ihmettelisi että kuskin käyttämä navigointisovellus vaan olisi ajattanut väärään paikkaan.
En ihmettele että normi suomitaksitkaan eivät väliin löydä oikeaa taloa. Suomessa talojen numerointi on tehty siten että autolla ajaessa niitä ei helposti näy.Aika moni käyttää työssään navigointia, mutta kyllähän talojen kulmissa on edelleen numerot, kerros/rivitaloissa rappuopasteet ja vaikka homma menisikin vituiksi, yleensä paras tapa korjata asia on lievä pahoittelu eikä ylimielisyys.
Metron automaatio ei ole amerikantemppu. Tai siis eihän se edes ole merkittävä porras automaatioasteen lisääntymisessä, että metrojunan ohjaamon rutiininomaisesta miehittämisestä luovutaan. Enemmän se on jopa työvoimapoliittinen asia.
Kiinassa ei pelata ollenkaan osoittella autoa tilatessa. Kartassa on noin viidenkymmenne metrin valein pisteita joihinka auton voi tilata. Sanoisin etta ihan suomalainen ongelma tama etta auto ei tule osotteeseen.
Jeesus tama oli ongelma kun mulla auto hajosi. Taksi keskus intti osoitetta jota oli paha antaa kun oli moottoritien ylikulussa. Se on varmaan 2030 ennempaa kuin suomessa toimittajalle menee tilaajan sijanti gps koordinaattena.Sama ongelma koskee monia muitakin vastaavia järjestelmiä, esim. hinausautoa et saa välttämättä tilattua katujen risteykseen, missä kolari on tapahtunut, vaan hinausautolle välittyy jonkun lähimmän talon osoite, joka saattaa olla kaukanakin.
Tuon tyylinen palvelu "what3words" on olemassa jota voi kuka tahansa hyödyntää. Voisi olla jossain tilanteissa ihan toimiva ratkaisu taksin tilaukseenkin. En ole nähnyt että suomessa mikään palvelu tuota tällä hetkellä hyödyntäisi. Eli koko maapallo jaettu 3x3m neliöihin joilla jokaisella on tunnuksena 3 sanaa.Kiinassa ei pelata ollenkaan osoittella autoa tilatessa. Kartassa on noin viidenkymmenne metrin valein pisteita joihinka auton voi tilata. Sanoisin etta ihan suomalainen ongelma tama etta auto ei tule osotteeseen.
Silti ihan eri. tuossa 3 pistetta minun ulko-oven edesta.Tuon tyylinen palvelu "what3words" on olemassa jota voi kuka tahansa hyödyntää.
Silti ihan eri. tuossa 3 pistetta minun ulko-oven edesta.
Tämä on itsessään vika, ja paikannuksen rajoissa tarkka paikkatieto olisi hyödyllistä välittää tilauksen ohessa visuaalisesti.Jep. Se on typerää, että tilaajan sovelluksen tiedossa oleva tarkka paikkatieto eli koordinaatit muutetaan ensin epätarkaksi osoitteeksi ja sen jälkeen taksissa takaisin koordinaateiksi. Moni ongelma ratkeaisi, jos tilausvälitysjärjestelmä osaisi välittää koordinaatit ilman turhaa edes takaisin osoitteeksi muuntelua.
Tätä en kiistä enkä kiistänyt. Tuo on yksi helppo tapa tilata. Käsittelinkin ongelmaa laajemmin enkä ihan ensimmäistä kertaa. Tämä yksi kätevä idea ei poista tätä noutokohteen yksilöimisen ongelmaa, joka on laajempi. Se toimii vain, kun nouto tapahtuu ennalta määrätystä pisteestä ja asiakas on halukas tai pakotettu tekemään tilaus juuri tällä tavalla.Ma en ymmarra nyt alkuunkaan. Nuo pisteet ovat todella helppo tapa tilata vaikka olisit maan alla. Samalla tapaa toimii toiseen suuntaan etta saan valokuvan kartasta tai kartta linkin missa paikka on merkittyna ja sitten apilla suunnistan samaan kohtaan ja valitsen pisteen mika on lahella kohdetta.
En ihmettele että normi suomitaksitkaan eivät väliin löydä oikeaa taloa. Suomessa talojen numerointi on tehty siten että autolla ajaessa niitä ei helposti näy.
See oli sitä aikaa kun kenttä oli Vantaan taksin aluetta ja muut saivat keikkaa ainoastaan kaikkein kiireimpään aikaanHyvänä esimerkkinä Hki-Vantaan lentoasemalta kotiin pääseminen, nyt uudistuksen jälkeen olen noin 10 kertaa tullut taksilla kotiin ja 8/10 kerroista on joutunut kuskia opastamaan minne se ajaa. Ennen uudistusta joka ikinen kerta pääsi suorinta reittiä kotiin ilman mitään interaktiota lähdön jälkeen.
Mites tuo toimii Pasilan omituisella 3D-kartalla? Katutason yläpuolella kulkee lisää katuja/pyöräteitä/jalkakäytäviä eri suuntiin eikä pääsyä tasolta toiselle välttämättä helposti löydä. Ainakin Googlen kartat sekoilevat siellä joskus oikein huolella, tyyliin "käänny 360 astetta alas portaisiin ja sitten jyrkästi oikeaan".Ma en ymmarra nyt alkuunkaan. Nuo pisteet ovat todella helppo tapa tilata vaikka olisit maan alla. Samalla tapaa toimii toiseen suuntaan etta saan valokuvan kartasta tai kartta linkin missa paikka on merkittyna ja sitten apilla suunnistan samaan kohtaan ja valitsen pisteen mika on lahella kohdetta.
Taiteeksi tämä jalostuu vasta kun kuljettaja nöyrästi tottelee. Siinä taksiauto juuttuu irvokkaaksi tilataideteokseksi joka kerta erilaisen, parhaimmillaanjopa lennokkaan performanssin kautta. Jälkeenpäin saadaan hienoja kollaaseja, meemuja ja anekdootteja kansanperinteeseen.Ainakin Googlen kartat sekoilevat siellä joskus oikein huolella, tyyliin "käänny 360 astetta alas portaisiin ja sitten jyrkästi oikeaan".
Onks noi Yango ja Bolt paljonki edullisempia verrattuna tavallisiin??
Mikä on paljon? Katso sama matka useammasta paikasta ja vertaa hintoja ja mieti onko se paljon vai vähän.
Ovat toki keskimäärin halvempia kuin hyvämaineiset brändit. Edullinen on väärä sana. Halpa taas on oikein sopiva koska se ilmaisee myös huonoutta.Eiku yks kaveri suositteli noita..kuulemma edullisempia..käyttää kai ite Bolttia!
Mites tämä nyt taksi- ketjuun liittyy vai onko Lidl- takseja olemassa?Lidl on Halpa!
Onks noi Yango ja Bolt paljonki edullisempia verrattuna tavallisiin??
Savolaiset ja raumalaiset, kulttuurieroja pojilla.
Se on tietysti hyvä kysymys, oliko määrällisen tarveharkinnan lopettaminen aiheellista. Olisiko voitu jonkinlaisella kompromissilla säilyttää järkevä tilanne ja silti mahdollistaa kaikkien halukkaiden märkäkorvien itsellinen yrittäjyys taksiautoilijoina Helsingissä. Kuten jo aiemmin vuosien varrella on tullut esiin, taksiala rinnastetaan milloin mihinkin. Toki se voidaan rinnastaa ruokakauppoihin, joiden sijaintia ja aukioloaikoja koskeva sääntely loppuikin. Aiemman tilanteen jännittävä ristiriita oli, että kauppiaan oli pakko laittaa liike kiinni silloin kun sanottiin, ja samalla taksiautoilijalla oli periaatteessa ympärivuorokautinen päivystysvelvollisuus silloin kun tätä ei ollut vuorolistalla toteutettu alueellisesti kaikkien taksien kesken.Kyllä. Ei mitään järkeä että ylhäätä käsin säädetään taksien määrästä. Kas kun ei säädellä kauppojen määrästä tai jatkettu linja-autoreittien säätelyä.
Lupaehdoista ja sen menettämisestä voidaan aina keskustella, mutta yhtäläiset, objektiiviset ja reilut ehdot kaikille.
En näe taksialaa alkuunkaan rinnasteisena poliisiin, sillä poliisi on viimekädessä väkivaltakoneisto ja vastaa sisäisen turvallisuuden ja järjestyksen ylläpidosta. Onhan meillä yksityisiä terveysasemia eikä niissä ole määrärajoitusta, niin en näe miksi taksi-ala tarvitsisi määrällisen rajoituksen.Se on tietysti hyvä kysymys, oliko määrällisen tarveharkinnan lopettaminen aiheellista. Olisiko voitu jonkinlaisella kompromissilla säilyttää järkevä tilanne ja silti mahdollistaa kaikkien halukkaiden märkäkorvien itsellinen yrittäjyys taksiautoilijoina Helsingissä. Kuten jo aiemmin vuosien varrella on tullut esiin, taksiala rinnastetaan milloin mihinkin. Toki se voidaan rinnastaa ruokakauppoihin, joiden sijaintia ja aukioloaikoja koskeva sääntely loppuikin. Aiemman tilanteen jännittävä ristiriita oli, että kauppiaan oli pakko laittaa liike kiinni silloin kun sanottiin, ja samalla taksiautoilijalla oli periaatteessa ympärivuorokautinen päivystysvelvollisuus silloin kun tätä ei ollut vuorolistalla toteutettu alueellisesti kaikkien taksien kesken.
Toisaalta uhkapelien, apteekkialan ja Alkon monopoliasema tai siihen verrattava tilanne on edelleen voimassa. Nämä nyt ensin olisi voinut vapauttaa markkinatalouteen, koska siitä ei olisi haittaa.
Taksialan muutoksesta taas oli monenlaista haittaa. Parempi vertailukohta olisikin minusta se, jos poliisin, pelastuslaitoksen tai vaikka vankeinhoidon palveluita alettaisiin kokonaan yksityistää ja vapauttaa kilpailulle. Terveydenhuollossa ongelmia onkin kohdattu, kun julkista hoitoa on ulkoistettu. Sentään täällä ei vielä ole lisätty vartiointiliikkeiden työntekijöiden valtuuksia lähelle poliisia ja alettu siirtää velvoitteita poliisilta vartijoille. Sillä saataisiin ehkä samanlaista jälkeä aikaan kuin taksiuudistuksella.
Yksityisten lääkäripalveluiden olemassaolo ei sulje pois julkista terveydenhuoltoa eikä edes liity asiaan. Taksiala taas on rinnasteinen esimerkiksi poliisiin tai pelastuslaitokseen siksi, että toimivat taksipalvelut ovat osa aiemmin välttämättömänä pidettyä yhteiskunnan perusrakennetta. Myöhemmin suuret massat alkoivat kokea taksit pubin kaltaisena viihdepalveluna, koska siihenhän sitä nuorena käytetään. Siksi taksialan annettiin mennä mopen perseeseen. Eikä se uudistus tilannetta viihteellä kävijänkään näkökulmasta parantanut. Oppiipaha.En näe taksialaa alkuunkaan rinnasteisena poliisiin, sillä poliisi on viimekädessä väkivaltakoneisto ja vastaa sisäisen turvallisuuden ja järjestyksen ylläpidosta. Onhan meillä yksityisiä terveysasemia eikä niissä ole määrärajoitusta, niin en näe miksi taksi-ala tarvitsisi määrällisen rajoituksen.
Kansanterveydellä ja muilla moralistisilla syillä perusteltiin myös kieltolakia, ja se vaikutti kansanterveyteen vain negatiivisesti. Kansanterveyttä tuskin parantaa, että Prismasta viskiä ostaessa pitää käydä aulassa erillisessä myymälässä. Olen samaa mieltä siitä, että aikuiselle ihmiselle tulisi saada vapaasti(enkä tarkoita "ilman mitään viranomaisvalvontaa") myydä esimerkiksi pirtua tai vaikka denaturoimatonta absolutisoitua alkoholia. Kuitenkin on puhdasta byroslaviaa vaatia eri tuotteita myytäväksi eri myymälöissä moralistisin perustein. Sääntö-Suomea parhaimmillaan. Kyllä se sama taksikin sai jo vanhan järjestelmän aikaan kuljettaa sekä sairaalapotilaita, lentokenttäasiakkaita että juopottelevia opiskelijoita. Hurjimmat jopa mummokyytejä.Viinan myyntiä perustellaan kansan terveydellä. En tiedä olisiko sopiva kompromissi siinä että alkoholi pois kaupoista, mutta vapautetaan sen myynti alkoholin erikoisliikkeeseen, joita saa perustaa vapaasti kunhan lupaehdot täyttyy. Ja tässä erikoisliikkeessä saisi periaatteessa myydä vaikka 99 % etanolia.
Jos nyt siis se suurin on ongelma on taksien saatavuus syrjäseudulla, niin tämä ratkeaa tarvittaessa vaikka valtion/kunnan tuella. Eihään lääkäreitäkään rajoiteta että suomessa voi olla x määrä lääkäreitä jotka on siellä missä on lupa, jotta kaikkialla on lääkäri, niin ihan vastaavasta syystä ei taksejakaan pidä rajoittaa määrällisesti ja alueellisesti. En edelleenkään näe määrällisessä rajoituksessa järkeä.Yksityisten lääkäripalveluiden olemassaolo ei sulje pois julkista terveydenhuoltoa eikä edes liity asiaan. Taksiala taas on rinnasteinen esimerkiksi poliisiin tai pelastuslaitokseen siksi, että toimivat taksipalvelut ovat osa aiemmin välttämättömänä pidettyä yhteiskunnan perusrakennetta. Myöhemmin suuret massat alkoivat kokea taksit pubin kaltaisena viihdepalveluna, koska siihenhän sitä nuorena käytetään. Siksi taksialan annettiin mennä mopen perseeseen. Eikä se uudistus tilannetta viihteellä kävijänkään näkökulmasta parantanut. Oppiipaha.
Taksin lähisaatavuus on tärkeämpää kuin ruokakaupan vastaava saatavuus. Taksia tarvitaan viime kädessä sinne ruokakauppaan pääsemiseen, jos nyt erikoista esimerkkiä halutaan hakemalla hakea. Ainakin aiemmin oli yleinen normi, että oletetaan ihmisen saavan taksikyyti kotoaan tai kotiinsa. Ruokakaupan tuotteita taas ei tarvitse välttämättömyytenä saada kotiin toimitettuna ainakaan milloin tahansa, sillä niitä voi varastoida esimerkiksi jääkaapissa. Henkilökuljetusta voi tarvita kaikkina aikoina odottamattomaan aikaan, eikä sitä voi tehdä etukäteen.
Jotenkin silti vierastan ajatusta että kirkkaita olisi prismassa. Ei mulla ole mitään muuta kunnollista argumenttia ainakaan tähän hätään ole, mutta mutulla tuntuu että olisi parempi, jos osa olisi siellä alkoholin erikoisliilleessä. Ehkäpä käymisteitse valmistetut siellä prismassa, mutta tisleeet ja niistä tehtävät juomasekoitukset siellä erikoisliikkeessä? En tiedä, lähinnä koen että tarvitaan lisää tutkimusta ja jos sillä ei ole vaikutusta, niin sitten saisi olla prismassa.Kansanterveydellä ja muilla moralistisilla syillä perusteltiin myös kieltolakia, ja se vaikutti kansanterveyteen vain negatiivisesti. Kansanterveyttä tuskin parantaa, että Prismasta viskiä ostaessa pitää käydä aulassa erillisessä myymälässä. Olen samaa mieltä siitä, että aikuiselle ihmiselle tulisi saada vapaasti(enkä tarkoita "ilman mitään viranomaisvalvontaa") myydä esimerkiksi pirtua tai vaikka denaturoimatonta absolutisoitua alkoholia. Kuitenkin on puhdasta byroslaviaa vaatia eri tuotteita myytäväksi eri myymälöissä moralistisin perustein. Sääntö-Suomea parhaimmillaan. Kyllä se sama taksikin sai jo vanhan järjestelmän aikaan kuljettaa sekä sairaalapotilaita, lentokenttäasiakkaita että juopottelevia opiskelijoita. Hurjimmat jopa mummokyytejä.
Jotenkin silti vierastan ajatusta että kirkkaita olisi prismassa. Ei mulla ole mitään muuta kunnollista argumenttia ainakaan tähän hätään ole, mutta mutulla tuntuu että olisi parempi, jos osa olisi siellä alkoholin erikoisliilleessä. Ehkäpä käymisteitse valmistetut siellä prismassa, mutta tisleeet ja niistä tehtävät juomasekoitukset siellä erikoisliikkeessä? En tiedä, lähinnä koen että tarvitaan lisää tutkimusta ja jos sillä ei ole vaikutusta, niin sitten saisi olla prismassa.
Tässä on nyt looginen virhe, jollaiset ovat tietenkin kaukaa haetuissa verrannoissa ymmärrettäviä. Ei taksinkuljettajien määrää ole rajoitettu ennen tai jälkeen taksiuudistuksen. Lääkärien määrää rajoitettiin ja rajoitetaan tehokkaasti epäsuoralla osittaisella tavalla. Tästä huolimatta osaavista taksinkuljettajista on myös pulaa. Siihenkin voisi pureutua, mutta ei taida tämä ketju olla kehittynyt riittävän syvälliselle tasolle, että kannattaisi edes yrittää. Ehkä sitten 2040-luvulla 2010-lukua muistellen akateemisemmin.Eihään lääkäreitäkään rajoiteta että suomessa voi olla x määrä lääkäreitä jotka on siellä missä on lupa, jotta kaikkialla on lääkäri, niin ihan vastaavasta syystä ei taksejakaan pidä rajoittaa määrällisesti ja alueellisesti.
Suurin osa suomalaisista asuu "syrjäseudulla" relevanttien määritelmien mukaan sikäli kun puhutaan luotettavasta ja laadukkaasta taksipalvelusta vs. vapaan markkinan luoma "ei oo", "meillä on tää paska, ota tai jätä" ja "mina aja sinu". Se ei ole taksin saatavuutta, jos on epävarmaa saako taksin, se kestää helvetin kauan, joutuu tilaamaan 20-kertaiseen hintaan 100 km päästä ja odottamaan tunteja(mahdollisesti ei silti saa mitään) tai saa alibaban joka ei osaa ajaa autoa, uhkailee tai raiskaa. Tässä on tuotu lähinnä Venäjän tasoinen yhteiskunta Suomeen.Jos nyt siis se suurin on ongelma on taksien saatavuus syrjäseudulla
Tuo oli selkeä epätarkka lipsautus enkä tarkoita vittuilla. Huomautettakoon selvyyden vuoksi, että taksialalla tai edes apteekkialalla ei ole ollut monopolia vaan toiminta on ollut yksityistä. Apteekkialan kartelli on toki verrattavissa monopoliin ja siinä on välistävetoa toisin kuin taksiyrittäjyydessä aikanaan. Monopolista on kysymys alkoholi- ja uhkapelialoilla. Näiden piirteiden purkamisessa ja purkamatta jättämisessä on toistaiseksi keskitytty jokseenkin maksimaalisen haitan strategiaan.Alkon ja taksimonopolin välillä ei ole oikein mitään yhteyttä. Alkoholimonopoli voidaan purkaa helposti ilman samanlaista hölmöilyä kuin Suomen taksimonopoli purettiin.
No se ilo että Yangot jne halpa-autot kulkee. Miinuksena kielitaidottomuus, haju ja ilmansuuntien osaamattomuus. Plus muuta kartanlukutaidottomuutta. Silti nämä onnistuvat kyydityksissään yleensä hyvin. Paremmin kuin Wolt-kuskit. Yangoille siis kiitos täältä, hintansa puolesta.Mitä muuttui? En takseja nykyisin paljoa käytä, mutta olen asennoitunut siihen, että kaikki reissut ja elämiset tehdään ilman takseja. Maailman parhain ja turvallisin taksi-ala tuhottiin. Menen kävellen,pyörällä, omalla autolla tai bussilla mieluummin tai sitten en ollenkaan. Aikoinaan tuli reissattua maailmalla ja siellä oppi arvostamaan Suomen vanhaa taksijärjestelmää. Sipuli ja Berner sai kavereilleen hyvät diilit tällä romutuksella.
Ei vaan jaksa kiinnostaa antaa omia tietoja venäjälle tai muutenkaan tukea maata,joka uhkaa hävittää omani.No se ilo että Yangot jne halpa-autot kulkee. Miinuksena kielitaidottomuus, haju ja ilmansuuntien osaamattomuus. Plus muuta kartanlukutaidottomuutta. Silti nämä onnistuvat kyydityksissään yleensä hyvin. Paremmin kuin Wolt-kuskit. Yangoille siis kiitos täältä, hintansa puolesta.
On myös mielenkiintoinen tai peräti käsittämätön valinta mennä ennalta oletettavasti täysin idiootin kuljettaman auton kyytiin ja vielä maksaa siitä. Minua vituttaa siviilielämässäkin jos joku ajaa oikein huonosti, siis etenkin jos olen sosiaalisesta paineesta kyydissä. Ei ole kohtuuton vaatimus kansalaistaidossa aikuiselle ihmiselle ajaa henkilöautoa edes auttavasti vaikka onkin amatööri.Ei vaan jaksa kiinnostaa antaa omia tietoja venäjälle tai muutenkaan tukea maata,joka uhkaa hävittää omani.