Taksiala vapautui 1.7.2018 Mikä muuttui?

Kannattaa tutustua aiheeseen tarkemmin ennenkuin hyppää ratsun selkään peitsi tanassa vääryyttä päin. ;)

Liikenteen ALV on 10. Kokonaissummasta á matka Yyber nappaa 25 prossaa omaa välityspalkkiotaan. Tästä välityspalkkion osuudesta menee 25,5% kuljettajan osuudesta maksettavaksi käänteinen ALV.

Suomi on kallis maa elää ja yrittää, Bankokin tulot ja Helsingin menot ei toimi edes paperilla. Loppujen lopuksi huomaa olevansa alustatalouden hölmönä pelinappulana kolikkojen korvaussummalla kuten muutkin kaltaisensa ympäri maailmaa ovat alkaneet heräilemään. :comp:
 
Kyllähän minä määränpään tiedän, en kyllä ole antamassa omaa mobiililaitetta jollekin random-tyypille kouraan. Kas kun et ehdota että hyppäisin vielä itse kuskiksi. Sitä varten minä taksia olen käyttänyt ettei tarvitse itse ajaa, toki välillä olisi ollut helpompi ottaa vuokra-auto ja ajella itse.

Itse ainakin oletan että kun käytän taksia niin sanon vain määränpään ja kuski hoitaa minut siihen osoitteeseen ilman mitään pelleilyjä. Jos itse joutuu olemaan navigaattorina / kartanlukijana niin hinta pitäisi kyllä sitten olla vieläkin alhaisempi. Itse ainakin olen mieltänyt että taksin hinta koostuu siitä koko kokonaisuudesta eli se on palvelu jonka avulla voin siirtyä vaivattomasti paikasta toiseen niin että itse ei tarvitse kuin olla kyydissä. Näin se ennen olikin, ei tarvinnut kuin lähtiessä kertoa minne mennään ja aina pääsi perille vaikka olisi nukkunut koko matkan.

No, palvelu se on paskakin palvelu...
No en minä nyt ainakaan oleta uzbekistanissa ollessani että kuski puhuisi suomea tai englantia, mitä teet jollet osoitetta saa kommunikoitua koska et paikallista kieltä osaa? Joka kerta on perille päästy, tavalla tai toisella ja onpahan moni noista kuitenkin ollut ihan "virallinen taksi". Jos maassa toimii uber/boltti/muu appi niin matkustaminen on ihan helvetisti paljon helpompaa ilman yhteistä kieltä, kuski näkee minne mennä ajo-ohjeilla (vastaa sitä että lyöt sen oman luurin käteen jossa navi).
 
Kannattaa tutustua aiheeseen tarkemmin ennenkuin hyppää ratsun selkään peitsi tanassa vääryyttä päin. ;)

Liikenteen ALV on 10. Kokonaissummasta á matka Yyber nappaa 25 prossaa omaa välityspalkkiotaan. Tästä välityspalkkion osuudesta menee 25,5% kuljettajan osuudesta maksettavaksi käänteinen ALV.

Suomi on kallis maa elää ja yrittää, Bankokin tulot ja Helsingin menot ei toimi edes paperilla. Loppujen lopuksi huomaa olevansa alustatalouden hölmönä pelinappulana kolikkojen korvaussummalla kuten muutkin kaltaisensa ympäri maailmaa ovat alkaneet heräilemään.
:comp:
Niin eli kuten sanoin
– 25 % välityspalkkio esimerkiksi Uberille (2,13 €)
– 25,5 % käänteinen ALV edellisestä, kun palvelu ostetaan ulkomaiselta alustayhtiöltä (2,13 €)

=>
– 25 % välityspalkkio esimerkiksi Uberille (2,13 €)
– 25,5 % käänteinen ALV edellisestä, kun palvelu ostetaan ulkomaiselta alustayhtiöltä (0,43 €)


Tosin kun laskee nuo summat yhteen niin tulee reilusti yli 8,5e ja jos laskee tuolla 0,43:lla niin saadaan 8.39e eli tuo annettu laskelma lukuineen on väärin jo lähdössä. käteen jää annetuilla luvuilla (oikeaa 0,43 käytettäessä) 1,15+0,11 erotus = 1,26e (virhettä artikkelissa ~10%)...
 
No en minä nyt ainakaan oleta uzbekistanissa ollessani että kuski puhuisi suomea tai englantia, mitä teet jollet osoitetta saa kommunikoitua koska et paikallista kieltä osaa? Joka kerta on perille päästy, tavalla tai toisella ja onpahan moni noista kuitenkin ollut ihan "virallinen taksi". Jos maassa toimii uber/boltti/muu appi niin matkustaminen on ihan helvetisti paljon helpompaa ilman yhteistä kieltä, kuski näkee minne mennä ajo-ohjeilla (vastaa sitä että lyöt sen oman luurin käteen jossa navi).
No tässä ketjussa keskustellaankin Suomen taksialasta, ei mistään Uzbekistanista. Käsittääkseni Suomessa pitäisi tulla toimeen valtion virallisilla kielillä ja taksilla pitäisi päästä kulkemaan se "pihtiputaan sukkaa kutova mummokin" ilman älylaitteiden navigaattoria.
 
No tässä ketjussa keskustellaankin Suomen taksialasta, ei mistään Uzbekistanista. Käsittääkseni Suomessa pitäisi tulla toimeen valtion virallisilla kielillä ja taksilla pitäisi päästä kulkemaan se "pihtiputaan sukkaa kutova mummokin" ilman älylaitteiden navigaattoria.
Kaikissa ravintoloissa ei saa ruokaakaan enää suomeksi, toistaiseksi euroja tiskiin latomalla saa taksillakin palvelua, mutta jos sitä palvelua ei tarvitse niin mielestäni helvetin hyvä että on vaihtoja joka näkyy hinnassa.
 
Kaikissa ravintoloissa ei saa ruokaakaan enää suomeksi, toistaiseksi euroja tiskiin latomalla saa taksillakin palvelua, mutta jos sitä palvelua ei tarvitse niin mielestäni helvetin hyvä että on vaihtoja joka näkyy hinnassa.
Niin kyllä kai nyt edelleenkin voi halutessaan ottaa sen perinteisen taksifirman taksin?
 
Niin kyllä kai nyt edelleenkin voi halutessaan ottaa sen perinteisen taksifirman taksin?
Toki voi. Kuten mainittua, se on kalliimpaa kuin ennen ja osan kustannuspaineesta ovat aiheuttaneet uudistuksen mahdollistamat perseilijät.

Tai siis voi ottaa jos kulloisellakin paikkakunnalla sellaista palvelua enää on. Ja jos sen tunnistaa amatööreistä.

Ja jos sen perinteisen taksin onnistuu saamaan niin sehän on keskimäärin huonompi sekin. Kokeneissa kuljettajissa on käynyt kato. Kokeilijoiden ja kesähessujen osuus on entistä suurempi. Samoin kielitaito heikompi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
254 637
Viestejä
4 424 675
Jäsenet
73 408
Uusin jäsen
Qooppi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom