Tartun tietysti trolliin, mutta:
1. Taksihintoja eivät ole aikaisemmin taksikuskit päättäneet, vaan valtioneuvosto.
2. Taksit eivät toimi kuvaamallasi tavalla tehottomasti, vaan tilauksia tulee lennosta täysin samalla tavalla kuin Uberille - lennosta, sijainnin perusteella. Tällöin edellisen asiakkaan jättämisen jälkeen voi jatkaa hakemaan seuraavaa. Asiakkaat voi ottaa kyytiin myös kadun varresta. Tolpalle ei ole mikään pakko mennä, PAITSI jos on niin hiljaista, että tilauksia ei tule koko ajan.
3. Taksilaki kiintiöineen on parantanut taksin saantia haja-asutusalueilla ja samalla "tehostanut" taksin saantia siellä, missä taksitoiminta vapaassa kilpailutilanteessa olisi vähemmän kannattavaa
4. Kaluston osuus on melko pieni osa kokonaishinnasta, mutta olen samaa mieltä että kalustosta voi vielä nipistää jonkin verran, varsinkin tulevaisuudessa, kun muiden kuin inva-autojen veroetu pienenee tai poistuu kokonaan. Mersua on käytetty lähinnä muihin merkkeihin verrattuna ylivertaisen huolto-organisaation takia.
5. "Älyttömien" vakuutusten hintoja ei taksikuskit päätä, vaan vakuutusyhtiöt. "Paljon halvempi vakuutus" on mahdollinen vain jos vakuutusturvasta karsitaan olennaisia osia pois - sillä riskillä että kolaroinnit, hinaukset jne menee omasta pussista. Pienillä katteilla operoivat pikkufirmat voivat kaatua kyseisiin kuluihin.