- Liittynyt
- 01.11.2016
- Viestejä
- 333
Hinnasto | Kymenlaakson Taksi Tossa kymenlaakson uusi hinnasto. Muutui paljon epäselvemmäksi ja todellisuudessa 5-10% kalliimmaksi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hinnasto | Kymenlaakson Taksi Tossa kymenlaakson uusi hinnasto. Muutui paljon epäselvemmäksi ja todellisuudessa 5-10% kalliimmaksi.
Tuossa artikkelissa on avattu syitä sille, miksi Uber tekee tappiota: https://www.forbes.com/sites/lensherman/2017/12/14/why-cant-uber-make-moneyLisätietoja tästä? Miten hitossa Uber onnistuu tekemään tappiota, kun firman koko konsepti on pelkkää välistävetämistä? Maksaako sen sovelluksen ylläpitäminen muka niin paljon, etteivät kuskien tilittämä 20% riitä siihen?
Kyllä aikaveloitus on aina rullaamassa taustalla. Hinnoittelu malli on kopioitu suoraan ruotsista. Tekee huomattavasti vaikeammaksi hintojen vertailun. Omasta mielestä olisi voinut lähtömaksuja pienentää enemmän ja vielä nostaa tuntiveloitusta. Tosin kymenlaaksossa rahalla maksavat asiakkaat on suhteellisen pieni asiakas ryhmä.No siis, piti ihan miettiä että miten niin 5-10% kalliimmaksi, enkä meinannut tajuta millään että tuohon taksaan on lisätty vielä aikaveloitus. Ovelaa. Ensisilmäyksellä taksat näyttävät halvemmilta, olematta sitä kuitenkaan. Tajusinko oikein että aikaveloitus siis rullaa koko ajan matkan aikana, ja odotustaksa rullaa vaan jos on erikseen odotustaksa mittarissa päällä?
Käytännössä Uberin liiketoimintamalli uusilla markkinoilla on se, että se tarjoaa kyytejä halvemmalla kuin mitä sen omat kustannukset ovat kuskin palkkiot ja muut kulut huomioiden. Tuolla tavalla on helppo houkutella uusia kuskeja palveluun ja vastaavasti ihmisiä kyytiläisiksi. Ideana tietty joskus myöhemmin nostella hintoja. Se vaan ei ole onnistunut oikein missään vaan jopa jenkkilän vanhimmilla markkinoilla on jatkuvasti kaikenlaista promootiota käynnissä. Esim nyt käynnistyy sähköautobonus missä kuski tienaa taalan per ajo extraa jos kyyti hoidetaan sähköautolla jne.
No kyllä minulle halpa kyyti kelpaisi, ihan sama minkälainen auto jos nut vaan pitää päästä jonnekkin ja maksaa matka itse. Tosin en usko että niin halvalla kukaan ajaa että jatkossakaan ikinä käyttäisin taksia.Äkkiseltään ajateltuna uutena vaihtoehtona voi tulla ns. halvemmat kyydit eli joku firma keskittyy siihen, että ostaa vanhoja nussittuja tonnin parin autoja ja ajaa ne loppuun taksibisneksellä. Vai suostuukohan kukaan menemään tällaisen kyytiin..?
Äkkiseltään ajateltuna uutena vaihtoehtona voi tulla ns. halvemmat kyydit eli joku firma keskittyy siihen, että ostaa vanhoja nussittuja tonnin parin autoja ja ajaa ne loppuun taksibisneksellä. Vai suostuukohan kukaan menemään tällaisen kyytiin..?
Ne on katsos kilpailutettu, siksi.Miksi lentokentältä lähtevistä takseista otetaan lisämaksu? Luulisi että sieltä otetuista takseista tulisi antaa ennemmin alennusta asiakkaille kun saman verran kentälle viedään kyytejä kuin sieltä tulee kyytejä.
Miksi lentokentältä lähtevistä takseista otetaan lisämaksu? Luulisi että sieltä otetuista takseista tulisi antaa ennemmin alennusta asiakkaille kun saman verran kentälle viedään kyytejä kuin sieltä tulee kyytejä.
Finavia veloittaa takseilta maksun jokaisesta kerrasta kun taksi menee lentoasemalle hakemaan asiakasta. Lentoasemalle päin viedyistä asiakkaista Finavia ei peri mitään.
Edit. Onko jotain lähdettä sille että lentoasemalle viedään saman verran asiakkaita taksilla kuin sieltä lähtee kyytejä?
Kate on teoriassa 25% jos uber laskuttaisi sen oman toimintamallinsa mukaista ”listahintaa”. Laskutettava hinta vaan ei vaan juuri koskaan ole hinnaston mukainen, vaan jatkuvassa 30% alennuksessa tjsp.Eikös Uberin idea ole siinä että kuskit hoitavat kaikki kulut omasta pussistaan ja firma perii palkkion pelkästä kyydinvälitystoiminnasta? En kyllä vieläkään oikein ymmärrä mihin firma saa poltettua miljarditolkulla rahaa. Promokoodeihin? Nettisivuihin ja appiin?
Uberin 25% (?) kate on kuitenkin todella kova firmalle, joka on periaatteessa pelkkä laskutuspalvelu.
Eikös se uber laskuta sen 25% hinnasta oli se sitten alennus tai surge hinta? Vai maksaako uber jotain korvauksia yrittäjille alennus kampanjoista?Kate on teoriassa 25% jos uber laskuttaisi sen oman toimintamallinsa mukaista ”listahintaa”. Laskutettava hinta vaan ei vaan juuri koskaan ole hinnaston mukainen, vaan jatkuvassa 30% alennuksessa tjsp.
Uber laskuttaa mitä laskuttaa, mutta voi maksaa kuskille enemmän kuin 80% laskuttamastaan hinnasta. Keskimäärin kuskille menee nykyisin yli 100% kuluttajan maksamasta summasta. Loppu on jotain subventioita ja noita ilmaismatkojen krediittejä jne.Eikös se uber laskuta sen 25% hinnasta oli se sitten alennus tai surge hinta? Vai maksaako uber jotain korvauksia yrittäjille alennus kampanjoista?
Uber laskuttaa mitä laskuttaa, mutta voi maksaa kuskille enemmän kuin 80% laskuttamastaan hinnasta. Keskimäärin kuskille menee nykyisin yli 100% kuluttajan maksamasta summasta. Loppu on jotain subventioita ja noita ilmaismatkojen krediittejä jne.
Firma tekee melkein miljardi euroa per vuosineljännes tappiota.
Se 25 prosenttia välityspalkkiota matkan hinnasta ei ole sitten toimiva konsepti. Jos sitä perivät niin muut kilpailijat pyyhkivät hinnalla vasemmalta ja oikealta ohi.
Näinhän sitä luulisi, mutta esimerkiksi Amazon ja Fiverr ovat pärjänneet aika kivasti samalla konseptilla. Tästä kehittyy vielä kunnon dystopia, jossa kaikkien pitää maksaa työstään/ostoksistaan 20 - 25 % lisäverot yksityisille yrityksille. Mutta tämä alkaa ollakin jo aika OT tähän aiheeseen.
2000€:llä voi alottaa vaikka millä uudella autolla. Liisarilla tai rahoituksella vaan."Vähän" on eri suuruusluokkaa se mitä tarvitaan taksiyrittäjäksi alkamiseen pääomaa verrattuna siihen että perustaa jonkun jättimäisen maailman suurimpien sarjassa kisailevan verkkokaupan.
Toiseen riittää kenties 2000 euroa autoineen ja lupamaksuineen kun kunnon pommilla aloittaaa hommat ja toiseen tarvitaan satoja miljardeja rahaa.
Jos Über nostaa provikat vaikka sinne 25 prosenttiin niin siinä ei ehdi kissaa sanoa kun kilpailijat iskevät apajille.
"Vähän" on eri suuruusluokkaa se mitä tarvitaan taksiyrittäjäksi alkamiseen pääomaa verrattuna siihen että perustaa jonkun jättimäisen maailman suurimpien sarjassa kisailevan verkkokaupan.
Toiseen riittää kenties 2000 euroa autoineen ja lupamaksuineen kun kunnon pommilla aloittaaa hommat ja toiseen tarvitaan satoja miljardeja rahaa.
Jos Über nostaa provikat vaikka sinne 25 prosenttiin niin siinä ei ehdi kissaa sanoa kun kilpailijat iskevät apajille.
Siis nuo kaikki ovat tämmöisiä välistävetofirmoja, jotka tarjoavat alustan omien tuotteiden tai palveluiden markkinoimiseen. Taksiyrittäjää pitäisi siis verrata sellaiseen pieneen verkkokauppaan, joka myy amazonin kautta tuotteitaan. Kulutkin ovat samassa suuruusluokassa.
Tokihan jokainen voi yrittää myydä omin päinkin, mutta se on vähän hankalaa, koska nämä jättifirmat ovat vieneet kaikki asiakkaat miljardien markkinointibudjeteillaan.
Virkamies toimii voimassaolevan lain puitteissa.Näyttäs virkamiehet saaneen vihdoin lupahakemukset nettiin: Trafi.fi - Liikenneluvat Trafiin
Olipa yllätys että piti jättää viimeiseen hetkeen tämäkin...
Ei sille ole muuta lähdettä kuin se päättely, että jotka lähtevät lentokoneella matkalle tulevat sieltä yleensä takaisinkin lentokoneella. Ja toisinpäin jos joku tulee Helsingissä käymään lentokoneella vaikka turistina niin todennäköisesti poistuukin samalla vehkeellä.
Hienosti kyllä kilpailutettu Finavialta kun pistäneet taksit matkustajineen maksamaan. Voi vain arvailla mitä maksaa kun bussivuoro koukkaa lentokentältä.
Onko todella olemassa laki että taxilupaa ei voi etukäteen kirjoittamaan alkamaan 1.7 eteenpäin?! Luulisi virkamiehen voivan käyttää maalaisjärkeä...Virkamies toimii voimassaolevan lain puitteissa.
laista en tiedä tarkemmin mutta lakiin voi tulla viime metreillä muutoksia joten eipä noita lupia voi ennakkoon antaa. Ja mitä väliä ,tuskin kenenkään elämä kaatuu viikon kahden aikanaOnko todella olemassa laki että taxilupaa ei voi etukäteen kirjoittamaan alkamaan 1.7 eteenpäin?! Luulisi virkamiehen voivan käyttää maalaisjärkeä...
Ainakin maaseudulla loppui monissa paikkakunnissa taksit. Arkena yöllä ei paljoa kyytiä kannata ootella.Päivitin otsikkoa, mikä muuttui? Vielä ei mitään dramaattista ole kuulunut. Mitä nyt osassa takseissa on puuttunut hintatarrat ikkunoista.
Eikö tuo laki ole taputeltu aikoja sitten? Melko kaukaa haettu syy jos tuo on syy viivyttelyyn. Todennäköisesti syy on virkamiesten viivyttely niin pitkään kuin laki antaa myöten on yleinen palveluhaluttomuus.laista en tiedä tarkemmin mutta lakiin voi tulla viime metreillä muutoksia joten eipä noita lupia voi ennakkoon antaa. Ja mitä väliä ,tuskin kenenkään elämä kaatuu viikon kahden aikana
Kuinka niin? Tuossa tapauksessa renki ajaa kun ajaa ja silloin kun ei aja, ajaa isäntä itse. Auto on varmaan suurin piirtein 24/7/365 radalla lukuun ottamatta niitä hetkiä kun on tiedossa että kyytiä ei ole todennäköisesti tarjolla tai auto on huollossa eikä ole vuorolistan mukaista vuoroa päällä. Johan ne lakisääteiset (vanhan lain mukaiset) päivystykset ja vuorot ovat enemmän kuin mitä yksi renki ehtisi tai lain puitteissa saisikaan ajaa. Ei kuulosta mitenkään rahahommalta. Ei taksia kannata seisottaa pihassa tyhjän panttina, se tienaa vain silloin kun renkaat pyörivät.Taksilupa on tähän asti ollut varsin tuottava sijoitus. En itse omista tai ole tekemisissä saatika matkusta taksilla, mutta taloustietojen perusteella yrittäjä, jolla on lupa ja yksi renki, tienaa todella hyvin.
Varsinkin, kun huomioi sen työmäärään eli hoitaa pelkän toiminimen hallinnon, niin aika vaivatonta tuloa.
Ja ansaitsee siis tilastollisesti keskimääräisen rahan / kk.
Eli jos yhdellä autolla ja kuskilla kaksi ihmistä tienaa elantonsa, niin hintojen täytyy olla melko yläkanttiin.
Savolainen..?? Mutta joo, kuulostaa epäilyttävältä kuskilta, olikohan kuvallista korttia esillä?Frendille käyny kylmät jo viime yönä. Taksi ei oo osannu Stadista muutaman kilometrin matkaa vaa kyselly ohjeita. Navigaattorin avaamisesta se suuttu ja pysäytti auton keskelle tietä.. Kivaa! Arvaako joku kaverin etnisen taustan
En mä tiedä mitkä säännöt täällä YK:lla on et saako sanoa kyseessä olleen Lähi-Itäläinen mamu? Mut joo vaikuttais siltä et pakko alkaa Uberia käyttämään kaikkiin kyyteihin. Sehän tekee tollasen sekoilun mahdottomaksi.Savolainen..?? Mutta joo, kuulostaa epäilyttävältä kuskilta, olikohan kuvallista korttia esillä?
Ole hyvä ja jätä mut pois tosta mitä ikinä teetkään. Kiinnosta yhtää sun Uberin vastainen ristiretki.Ei siellä liikenteessä ole yhtään "uuden" taksiluvan saanutta kuskia vielä, joten en nyt ymmärrä miten toi liittyy tähän lakimuutokseen mitenkään?
Se on ihan totta että jos haluaa reissata semmoisten kuskien kyydissä jotka ei
-osaa suomea
-osaa käyttää navia
-ymmärrä käsimerkkejä
-tai ymmärrä mitään muutakaan
niin sitten Uber on oikea valinta.
Lopeta nyt oikeesti kun oot itsekin saanut jo varoituksen tästä ihan samasta asiasta. Uberilta voi pyytää hyvitystä matkasta vaikka välittömästi kun "apina" ajaa harhaan eli se poistaa täysin ton ongelman. Kuskin appi taitaa toimia niillä aina navigaattorina myös. Ei oo myöskää mahdollista soittaa mistää "suomalaista kuskia". Ja se suomalainen kuskikin voi olla joku savolainen.Ei se liittynyt siihen mitenkään. Kaivoin vaan tosta sun viestistä ne asiat, mistä et nykyisissä taksikuskeissa tykkää. Eli sun vaihtoehdot on joko katsoa että ratin takana on järkevän näköinen kuski joka osaa morottaa suomeksi, tai sitten menet Uberilla mitä voi ajaa vaikka koulutettu apina. Vai mitä sä nyt oikein kuvittelit että meinasin?
Täsmälleen pointtini jota yritin viestiä! Uskomatonta mutta totta, ollaa samaa mieltä asiasta! En tiedä huomasitko mut se frendin matka oli myös kallistunu sitten Lauantaista.. Tollaset Uberin(ja ehkä Taksi Helsinki:n) kaltaiset apit taitaa olla nyt luotettavin keino käyttää taksia kun hinnat ja niiden perusteet on tarkasteltavana vaikka jälkikäteenkin.Uberin kanssa asiakkaan kommunikaatio on täysin nollat jos niin haluaa -> siinä ei ole mitään väliä kuka kielitaidoton maahamuuttaja on kuskina. Se on jopa ihan hyvä asia, saa vähän niidenkin työllisyyttä ehkä parannettua kun riittää pelkkä morottelukyky.
Mikä app on siis "FT"? Pystyikö kuljettajan arvioimaan?Perjantaina oli mukavin suhari aikoihin. Eläkkeellä oleva herrasmies, sanoi suharin "ammatin" olevan hänelle harrastus. Juttua riitti koko kiinteän rahan edestä. Kyseessä oli FT:n suhari. Appi toimi niinkuin piti, matkan pystyi maksamaan etukäteen ja kartalta näkyi taksin saapuminen. Ainut miinus oli se, että ei näkynyt minuuteissa koska auto saapui.
Ainaki UI tuntuu tutulta Uberin käyttäjille. SattumaakoFixuTaxi, eikös se ollut se Kovasen halppisversio missä vetävät Priuksilla.
Juurikin se.FixuTaxi, eikös se ollut se Kovasen halppisversio missä vetävät Priuksilla.
Juu, FixuTaxi. Arvio on siis tähdillä 1-5 kuskista ja 1-5 autosta. Itselle tämä toimi ihan ok. Uberin apista ei ole kokemusta.Mikä app on siis "FT"? Pystyikö kuljettajan arvioimaan?