Josef
Це політично коректна назва.
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 914
Toi nyt näyttäis noissa perunakuvissa siltä ettei varsinaisesti ole edes ongelma, toki riippuu ihan käytössä olevista vehkeistä.
Tämähän on nyt vielä helposti ratkaistavissa. Otat knipexeillä kiinni siitä iskarin tolpasta heti sen yläpään alta ja käännät mutterin auki. Halvat pihdit ei aja samaa asiaa, mutta knipexit tarttuu tuollaiseekin sileään putkeen niin tiukasti, että ei tule luistamaan yhtään. Mahdollisimman ylhäältä pitää ottaa siksi kiinni, että alhaalta kiinni otettaessa menee se putken pinta pilalle ja se tuhoaa tiivisteet. Nuo kuusiokolot ei vanhemmittain toimi avaukseen. Tähän kannattaa käyttää pulttipyssyä, jolloin ei tarvitse pitää kiinni.Nyt meni hommat päin peetä!
Tarkoitus oli vaihtaa joustintuen laakeri. Irrotin iskarin 2 alapultia ja mutteria, ne lähti helposti irti. Nostin joustintuen pöydälle ja tarkoitus oli irrottaa iskarin yläpään mutteri.
Asetin kuusiokolohylsyn ja 21mm silmukka-avaimen iskarin yläpään kiinnitykseen.
Sitten kävi huonosti kun yritin avata mutteria; Kuusiokolohylsy ei ollutkaan täysin pohjassa ja se muljahti. Ja kuusiokoloavain pyörii nyt ympyrän muotoisessa aukossa keskireiässä. Käytännössä tuota joustintukea ei nyt saa auki.
Nyt en tiedä yhtään että mitä tässä tekisi. Pitäisikö vaan koota paketti kasaan ja ajella hieman rikkinäisellä joustintuen laakerilla vai hankkia kokonaan eteen uudet tolpat?
Saako lukkopihdeillä otetta iskarin päästä? Jos ei niin voisi ehkä dremelöidä iskarin päähän uran ISOA ruuvitalttaa varten tai veistää kylkiin tasopinnat, joista saisi kiintoavaimella/lukkopihdeillä otteen.Nyt en tiedä yhtään että mitä tässä tekisi. Pitäisikö vaan koota paketti kasaan ja ajella hieman rikkinäisellä joustintuen laakerilla vai hankkia kokonaan eteen uudet tolpat?
Esim. nämä: Knipex® 87 01 250 Cobra siirtoleukapihdit 250 mm | Motonet Oy Noilla kun otat kiinni ja pidät oikeaan suuntaan niin aukeaa aivan varmasti. Nämä on ne oikeasti toimivat, kannattaa katsoa esim. tästä miten hyvin toimivat:@HTK12
Voitko jeesata vielä? Motonetissä on monenlaisia Knipex pihtejä ja mä en tiedä että mitkä mä ostan.
Ei niille jousille käy mitään kun onhan ne auton alla 24/7 puristettuna. Tosin itse ehkä löysäisin niitä vähän jos jäävät seisomaan huomiseen kun siinä jousessa on melkoisesti potentiaalista energiaa melkoisesti. Tämä lähinnä itsen ja muiden turvallisuuden takia, jos siellä hallissa joku muu sattuu niihin koskemaan ja jousi lentää. Ellei siellä kukaan muu käy, niin sitten voi jättää noinkin.Juu kiitti, pitää käydä hakee noi.
Sitten vielä että nyt jouset ovat puristettuna kasaan. Jos ne ovat pitempään puristettuna kasaan niin käykö niille jotain? Pitäisikö jouset vapauttaa tuossa tolpassa ja irrottaa puristimet kunnes huomenna jatkan?
Onko jousi nyt puristettuna niin kasaan, että jousi on kokonaan irti lautasista? Yhteen ranskalaiseen olen tolppajumppaa tehnyt jousen katkettua, ja jousen käsittelyssä oli vähän haasteita. Jousessa oli vain reilu kolme kierrosta mutta sen vapaa pituus oli puolisen metriä. Irrotus vielä meni mutta uuden saaminen paikoilleen... Muistaakseni Motonetin "Jousipuristin, pitkä" riitti juuri ja juuri.Sitten vielä että nyt jouset ovat puristettuna kasaan.
No periaatteessa näin vaan itellä toki pulttipyssy ollut millä surautan sen verran että liikahtaaAi että kun olisin itsekin tämän älynnyt.
Siis sitä iskarin ylämutteria voi huoletta silmukka-avaimella hieman löysätä silloin kun iskari on vielä paikoillaan? Eikä se tarvitse sitä keskelle tulee kuusiokoloavainta?
Että senkun vaan kääntää mutteria sen verran löysemmälle?
Iskarin männänvarsi pyörii mukana vaikka miten pidät jalasta kiinni.No mutta jos mä laitan iskarin alapään pultit olkatuesta läpi. Se estää iskarin pyörimisen?
Latasin akun täyteen ja menin kokeilemaan autoon.Mikä näissä laturi asioissa on niin vaikeaa?
Jos auto käynnissä siellä akulla ei näy se 13,5v ja yli on vika laturin päässä, jos laturissa johdotus on kunnossa niin uusi laturi ja uusi akku ja matka jatkuu.
Jos siellä näkyy se 13,5v tai yli mutta auto ei lähde käyntiin ilman lisävirtaa on se vika akussa tai sen pään johdoissa.
Ei ole rakettitiedettä.
Veikkaan että ei, koska kuten tuossa edellä todettiin se iskarin varsi pyörii vapaasi suhteessa siihen alapäähän. Tämän takia sanoin siitä pulttipyssystä siinä aiemmin. Itse avaan nämä aina pulttipyssyllä. Sun tapauksessa itse avaisin niillä knipexeillä (kun ei ole sitä pulttipyssyä), ne kun ei luista niin helppo avata. Ei tarvitse edes mitenkään mahdottomasti voimaa, joten pitäisi jokaiselta jampalta kyllä aueta niillä helposti. Noille knipex:lle on kuitenkin tuhat ja yksi käyttöä, niin eivät jää hyllyyn pölyttymään. Itsellä on noita cobria kolmen setti ja välillä käynyt mielessä, että voisi hankkia vielä isommat sekä ehkä toisenlaisetkin. On olemassa pihtejä ja sitten on knipexit. Ero on niin suuri, että sitä ei kokeilematta usko.Nyt heräsi idea.
Onnistuuko muuten seuraavan kaltainen juttu tuon ongelmallisen iskarin yläpään mutterin kanssa:
-iskaritolppa nyt takaisin autoon kiinni ja kiinnittää 2 yläruuvia moottoritilassa siihen että kestää kiinni.
-silmukka-avaimella kääntää iskarin ylämutteria auki
Voinko mä tuolla tavalla avata tuon ongelmallisen iskarin yläpään mutterin?
@HTK12
Vanha akku kyykkää startissa mikä aiheuttaa vikakoodeja kun auto ei saa virtaa tarpeeksi, vaihtaisin akun alkuun kerta selvästi lataa.Latasin akun täyteen ja menin kokeilemaan autoon.
Latausjännite 13.6V kun antaa vähän kierroksia, tyhjäkäynnillä himpun yli 13V kun hetken odottelee käynnistyksen jälkeen.
Toisaalta nyt kun näitä mittaili, niin lievän palaneen käryn olin konepellin alla tuntevinan, samoin hihna kitisee vähän kierrosten tahtiin (ei ole itsellä vakikäytössä niin en ole sen tarkemmin tutkinut).
Ajotietokone herjasi Airbagista, mutta veikkaan että tämä tulee joko muistista tai on akun irrotuksen aiheuttamaan. Ohjaustestin toimii, eikä ABS tai luistonesto herjaa.
Eli mitäköhän tuosta jää vaihtoehdoksi:
A: Akku on heikko, mutta sen verran kuitenkin hapessa, että latauksen jälkeen hetken aikaa toimii?
B: Laturi on heikko, mutta kuitenkin sen verran hapessa, että akku vaan pikkuhiljaa tyhjenee?
C: Kosketushäikkä joka korjaantui kun akku irroitteli?
D: Hihna löysällä tms.? Käsituntumalla on suht kireä ja pyörii kyllä ok, mutta sen tarkemmin en näitä osaa tulkita.
Muumikä?
A kohtaa vastaan sotisi kuitenkin mielestäni se, että auto tosiaan kiukutteli käynnissäkin, ainakin oman kokemuksen mukaan huonollakin akulla kaikki pelaa ok kunhan vehje on saatu käyntiin, teoriassa kai pitäisi pelata vaikka koko akun ottaa pois?
Onkohan tuossa nyt muuta tapaa selvittää pidemmälle kuin viedä pajalle...
Oliko nämä arvot niin, että sähkölaitteita oli päällä mahdollisimman paljon? Valot päälle, puhallin täysille, penkilämmittimet täysille, takalasin lämmitys päälle jne.Latausjännite 13.6V kun antaa vähän kierroksia, tyhjäkäynnillä himpun yli 13V kun hetken odottelee käynnistyksen jälkeen.
Joo tässä tapauksessa on hyvä kyllä nyt varmistaa, että ei sitten pyöristä sitä iskarin mutteria. Itse vaihtaisin tuon silmukka-avaimen kunnon 6-kulmaiseen hylsyn ja nivelvääntimen. Kunnon 6-kulmaisella hylsyllä sitä ei saa pyöristettyä kun se näkyy olevan vielä täydessä iskussa. Toki se hylsy pitää olla kunnolla, eikä vaan huulilla.Nyt on yllä semmoiset ohjeet, että jos näillä ei onnistu iskarihomma, niin kumma on. Jos nyt jostain syystä kuitenkin käy niin, että menee mutteristakin kulmat pyöreäksi (Koska knipexit kyllä pitää), niin sitten on Vaihtoehtona halkaista toi mutteri vaikka rälläkällä ja sitten uusi iskari kaupasta.
Uskon kuitenkin vakaasti, että tähän asti ei ole tarvetta mennä, kun on kunnon pihdit ja vaikka kaveri apukätenä kopsuttelemassa vasaralla tohon lenkkiavaimen päähän.
Siirtoleukapihteihin sitten vielä semmoinen vinkki, että kun säätää niitä leukoja, niin senverran auki, että kahvat menee melkein yhteen, kun leuat on kappaleen ympärillä. Ja liikkuva leuka edellä. Saa puristusvoilaa ihan toisella lailla, jos vertaa siihen, että kahvat on monta senttiä erillään toisistaan.
Kuulostaa varmaan itsestäänselvyydeltä, mutta monesti olen nähnyt ihmisen joka ei osaa käyttää siirtoleukapihtejä ja siksi haukkuu niitä paskoiksi. Tässä istuu kyllä yksi semmoinen kelle ei ekakerralla tämä kaikki ollut ihan selvää.
Knipexin pihdit on kyllä semmoiset, että ne ostetaan kerran elämässä ja sitten ne vaan kestää ja toimii. Itellä on kyllä knipexit pelastanut päivän useammin kun edes muistaa.
Jos siellä haisi käry, niin tuliko se laturista? Voisi hyvin alkaa olla loppu. Ota hihna irti ja kokeile pyöriikö laturi käsin hyvin ja minkälaista ääntä laakerit pitää. Airbag herjat vaatii koodien nollaamisen monissa autoissa. Seuraava ratkaisu riippuu siitä paljonko kokemusta on auton roplaamisesta ja paljonko siihen on innostusta. Helpoimmalla toki pääsee jos vie korjaamolle. Laturissa voi olla esim. hiilet lopussa ja välillä lataa ja välillä ei.Latasin akun täyteen ja menin kokeilemaan autoon.
Latausjännite 13.6V kun antaa vähän kierroksia, tyhjäkäynnillä himpun yli 13V kun hetken odottelee käynnistyksen jälkeen.
Toisaalta nyt kun näitä mittaili, niin lievän palaneen käryn olin konepellin alla tuntevinan, samoin hihna kitisee vähän kierrosten tahtiin (ei ole itsellä vakikäytössä niin en ole sen tarkemmin tutkinut).
Ajotietokone herjasi Airbagista, mutta veikkaan että tämä tulee joko muistista tai on akun irrotuksen aiheuttamaan. Ohjaustestin toimii, eikä ABS tai luistonesto herjaa.
Eli mitäköhän tuosta jää vaihtoehdoksi:
A: Akku on heikko, mutta sen verran kuitenkin hapessa, että latauksen jälkeen hetken aikaa toimii?
B: Laturi on heikko, mutta kuitenkin sen verran hapessa, että akku vaan pikkuhiljaa tyhjenee?
C: Kosketushäikkä joka korjaantui kun akku irroitteli?
D: Hihna löysällä tms.? Käsituntumalla on suht kireä ja pyörii kyllä ok, mutta sen tarkemmin en näitä osaa tulkita.
Muumikä?
A kohtaa vastaan sotisi kuitenkin mielestäni se, että auto tosiaan kiukutteli käynnissäkin, ainakin oman kokemuksen mukaan huonollakin akulla kaikki pelaa ok kunhan vehje on saatu käyntiin, teoriassa kai pitäisi pelata vaikka koko akun ottaa pois?
Onkohan tuossa nyt muuta tapaa selvittää pidemmälle kuin viedä pajalle...
Knipet väärinpäin?@HTK12
Aamupäivällä hain Knipexit Motonetistä. Ne oli just ne linkkisi Knipexit.
Yritin saada mutteria auki mutta ei onnistunut. Knipexit eivät lukkiutuneet varteen. En ymmärrä miksi ne eivät lukkiutuneet. Katselin useita Knipex-videoita mutta ei onnistunut. Sain jalalla poljettua Knipexit tiukalle. 21mm hylsyllä ja pitkällä jatkovarrella yritin avata mutteria.
Varsi pyöri ympäri ja mutteri ei auennut.
Vein äsken joustinpaketin uusine varaosineen paikalliseen korjaamoon. Ammattilaiset saavat nyt avata sen.
No eihän ne nyt tietysti lukkopihdit olekkaanJuuri äsken yritin esimerkiksi vajaan metrin mittaiseen ½tuuman nivelvääntimen varteen lukita noita Knipex pihtejä.
Ei kerta kaikkiaan onnistunut vaikka miten päin niitä yritin asettaa.
Kuten edellä todettiin, ei ne ole lukkopihdit, mutta kun kerran puristat ne kiinni, ja painat niitä alaspäin pysyvät kiinni. Ei siis tarvitse puristaa sen jälkeen kun ne on kiinni, pelkkä painaminen riittää. Kun ne on oikeinpäin, niin eivät kyllä luista edes pyöreällä pinnalla kuten noista youtube videoista voi todeta. Kestää vaikka miehen seisoa niiden varassa ilman puristamista. Olihan säädetty oikein, kuten tuossa toteemieläin ohjeisti? Näillä on itsekin joskus tullut pidettyä iskarin varresta kiinni, jos syystä x ei ole ollut sitä pulttipyssyä käytettävissä.@HTK12
Aamupäivällä hain Knipexit Motonetistä. Ne oli just ne linkkisi Knipexit.
Yritin saada mutteria auki mutta ei onnistunut. Knipexit eivät lukkiutuneet varteen. En ymmärrä miksi ne eivät lukkiutuneet. Katselin useita Knipex-videoita mutta ei onnistunut. Sain jalalla poljettua Knipexit tiukalle. 21mm hylsyllä ja pitkällä jatkovarrella yritin avata mutteria.
Varsi pyöri ympäri ja mutteri ei auennut.
Vein äsken joustinpaketin uusine varaosineen paikalliseen korjaamoon. Ammattilaiset saavat nyt avata sen.
Hyvä kun sait kuntoon. Korjaamolla tuskin kukaan avaa millään muulla kun mopolla, koska se on vaan niin nopea tapa.Juu, koitin säätää sellai ne pihdit kuten Toteemieläin kertoi.
Nyt on auto kunnossa. Korjaamolla ne avasi tolpan ja vaihtoi sen yläosan ja laakerin.
Mun pitää konsultoida yhtä kaveria tuon Knipex pihtien kanssa. Silta saa varmaan apuja.
Jos kappale mitä yrität puristaa on oikeasti kovaa niin ei edes se Knipex pure siihen. Pulttipyssy on toimiva iskuvaimentimien ja muidenkin pyörivien pulttien avaamiseen, mutta pulttipyssyn käyttäminen on erityisesti kielletty iskarien kanssa. En sano, etteikö pyssyä käytettäisi, mutta kait kieltoon joku syykin on. Ainakin sillä voi helposti avata täysin jännittyneen jousipaketin, jolloin tapahtuu mielenkiintoisia osien liikeratoja. Youtubesta löytyy hassunhauskoja esimerkkejä aiheestaKestää vaikka miehen seisoa niiden varassa ilman puristamista. Olihan säädetty oikein, kuten tuossa toteemieläin ohjeisti? Näillä on itsekin joskus tullut pidettyä iskarin varresta kiinni, jos syystä x ei ole ollut sitä pulttipyssyä käytettävissä.
Kiinnipäinhän ne kieltää paukuttamasta..Jos kappale mitä yrität puristaa on oikeasti kovaa niin ei edes se Knipex pure siihen. Pulttipyssy on toimiva iskuvaimentimien ja muidenkin pyörivien pulttien avaamiseen, mutta pulttipyssyn käyttäminen on erityisesti kielletty iskarien kanssa. En sano, etteikö pyssyä käytettäisi, mutta kait kieltoon joku syykin on. Ainakin sillä voi helposti avata täysin jännittyneen jousipaketin, jolloin tapahtuu mielenkiintoisia osien liikeratoja. Youtubesta löytyy hassunhauskoja esimerkkejä aiheesta
Lentäähän ne, mut on teoreettinen mahdollisuus tajuta se jousen kanittaminen jos sitä käsipelillä kiertelee aukipäin.Ja samalla lailla ne jouset lentelee jos sen jännityksessä aukaisee, sama se millä aukaisee
Jos sulla on jousi jännityksessä kun auot millä vaan sitä, sulla on jo hommat pisin vittuja valmiiksi siihen malliin että ettei taida äo riittää virhettä ymmärtämään.Lentäähän ne, mut on teoreettinen mahdollisuus tajuta se jousen kanittaminen jos sitä käsipelillä kiertelee aukipäin.
Normi autoissa nyt harvoin on niin kovaksi karaistuja osia, että nuo ei purisi. Niin iskarien kanssa on kielletty, koska iskarin tiivisteet tuskin tykkää siitä pyörittämisestä (joskus alkaa pyörimään ja joutuu sitten puristimia vähän säätämään) ja mopolla nyt ei saisi virallisesti kiristää mitään, kun kaikki pitäisi aina kiristää momenttiin. Kiristettäessä korkkaa todella herkästi se iskarin päässä oleva kierre mopolla, jolloin iskarista tulee käytännössä roskiskamaa kun alustan osiahan ei saisi modifioida.Jos kappale mitä yrität puristaa on oikeasti kovaa niin ei edes se Knipex pure siihen. Pulttipyssy on toimiva iskuvaimentimien ja muidenkin pyörivien pulttien avaamiseen, mutta pulttipyssyn käyttäminen on erityisesti kielletty iskarien kanssa. En sano, etteikö pyssyä käytettäisi, mutta kait kieltoon joku syykin on. Ainakin sillä voi helposti avata täysin jännittyneen jousipaketin, jolloin tapahtuu mielenkiintoisia osien liikeratoja. Youtubesta löytyy hassunhauskoja esimerkkejä aiheesta
Tämä on nyt vähän samaa kategoriaa sen kanssa, että eräskin autonvalmistaja kieltää käyttämästä pulttipyssyä/mopoa pyörän pulttien kiristykseen. Voit arvata mitä työkalua pyöräpulttien kiristämiseen käytetään merkkikorjaamoissakin.Jos kappale mitä yrität puristaa on oikeasti kovaa niin ei edes se Knipex pure siihen. Pulttipyssy on toimiva iskuvaimentimien ja muidenkin pyörivien pulttien avaamiseen, mutta pulttipyssyn käyttäminen on erityisesti kielletty iskarien kanssa. En sano, etteikö pyssyä käytettäisi, mutta kait kieltoon joku syykin on. Ainakin sillä voi helposti avata täysin jännittyneen jousipaketin, jolloin tapahtuu mielenkiintoisia osien liikeratoja. Youtubesta löytyy hassunhauskoja esimerkkejä aiheesta
Mutta hyvän huoltamon tunnistaa momenttivarsista. Mopolla vedetään kiinniTämä on nyt vähän samaa kategoriaa sen kanssa, että eräskin autonvalmistaja kieltää käyttämästä pulttipyssyä/mopoa pyörän pulttien kiristykseen. Voit arvata mitä työkalua pyöräpulttien kiristämiseen käytetään merkkikorjaamoissakin.
Mikä auto on niin erikoinen? Ja kyllähän siihen voi sellaisen laittaa.Pariin otteeseen olen etsinyt mutta oikeaa vaijeria ei ole myynnissä mun autoon. Voisiko tuohon vaijerin jämään kiinnittää jonkun päätekappaleen jotta avaus olisi helpompaa.
No on kyllä erikoista ettei löydy täytyy sanoa, mikähän on tuossakin takana ettei löydy? Merkkiliike kysytty?Megane Break 1,6 1999 K4M-700 moottori.
Näin nopeasti jostain online-katalogista katsottuna tuohon kuuluu kaapeli OE-numerolla 7700421505, jota näyttäisi löytyvän ebaysta posteineen alle 20€ hinnalla.Megane Break 1,6 1999 K4M-700 moottori.
Kuvittelisin, ettei yhteen meganeen älyttömän montaa konepellin vaijeria ole tehty. Löytyy tuolta näköjään KA04-koriin täsmäävä K4M-koneinen versio, jossa on (yllätys yllätys) identtinen osa: All locks | Mégane Classic-Estate 1274 KA04 | Renault | Genuine Parts Catalogs | PartSouq Auto Parts Around the WorldTuo Partsouq-sivu ei täsmää mun autoon. Mun auto on KA04 kun taas tuo Partsouq-linkkisi KA0B. Olen tuon sivun jo aiemmin katsonut.
Jos mutterimopoa ei ole käytettävissä niin voisi ehkä kuitenkin yrittää avata paketin "oikein"? Ei varmaankaan ole haitaksi, jos mutterin yrittää saada liikkeelle, kun paketti on vielä paikoillaan autossa? Ei jousi mihinkään lähde, kun on paino on päällä, eikä pakettia irroittaessakaan, kunhan ei kierrä mutteria kokonaan irti. [ja jos ei aukea, niin onpahan helpompi siirtää auto pajalle]Kokeile avata se yli 10v vanha jousipaketti pitäen kiinni siitä keskellä olevasta torx/kuusiokolo päästä. On melko suuri riski, että se pyöristyy kuten tuossa edellä. Sama koiranluiden kanssa. Ihan käytännön syistä avataan mopolla. Tulee myös asiakkaalle halvemmaksi, kun homma hoituu nopeammin.
No voihan sitä siellä autossakin kokeilla avata, mutta itse nappaan sen paketin sieltä ulos, puristimet kiinni ja sitten paketti auki. Melkein aina tulee kyllä mopolla avattua. Ellei mopoa ole käytettäissä jostain syystä, niin knipexeillä kiinni ja mutteri auki. Itse en avaamiseen tuota käytä, kun pyöristyy todella helposti ja kasaus vaiheessa siitä saa hyvin pidettyä kiinni. Itse kasaan yleensä käsin kun noissa on usein niin matala momentti, että isolla mopolla menee todella herkästi liian tiukkaan ja saattaa jopa kierteet korkata.Jos mutterimopoa ei ole käytettävissä niin voisi ehkä kuitenkin yrittää avata paketin "oikein"? Ei varmaankaan ole haitaksi, jos mutterin yrittää saada liikkeelle, kun paketti on vielä paikoillaan autossa? Ei jousi mihinkään lähde, kun on paino on päällä, eikä pakettia irroittaessakaan, kunhan ei kierrä mutteria kokonaan irti. [ja jos ei aukea, niin onpahan helpompi siirtää auto pajalle]
Kannattaa varmistua, että on ylipäänsä käyttämässä oikeanlaista työkalua (Torx vs. kuusiokolo, oikeaa kokoa ja mielellään hylsy). Pultinpää on syytä puhdistaa ja öljytä, jotta työkalu uppoaa paikoilleen kunnolla. Ei kannata nuljata pulttia, jos se alkaa nuljaantua. Eräänkin kerran alustan Torx on ollut oikeasti numeroa isompi kuin mitä on alkuun näyttänyt tai "kuusiokolo" osoittautunut Torxiksi.
Se vaijeri kyllä sinne sopii, auto on sama keulasta takaoviin asti ja sitten vasta alkaa tulemaan muutoksia kun korimalli muuttuu..Tuo Partsouq-sivu ei täsmää mun autoon. Mun auto on KA04 kun taas tuo Partsouq-linkkisi KA0B. Olen tuon sivun jo aiemmin katsonut.
Luulisi saavan, kysäse esim. Laakeri-center tai Laakerikeskus.
Alipainevuoto tekee myös sytytyskatkoja tyhjäkäynnillä. Korkeammilla kierroksilla ei enää merkitystä pienellä vuodolla.Plääh. Auto käy tyhjäkäyntiä vähän heikosti, ikään kuin kävisi kolmella. Ajossa ei kuitenkaan huomaa mitään erikoista. Taitaa olla kansipahvi antautumassa. Pitää varmaan kaivaa puristuspainemittari naftaliinista.
Totta. Oon kyllä uusinut kaikki alipaineletkut jokunen vuosi sitten mutta voisihan sitä suihkutella starttipilottia ympäri konehuonetta.Alipainevuoto