Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt heräsi idea.
Onnistuuko muuten seuraavan kaltainen juttu tuon ongelmallisen iskarin yläpään mutterin kanssa:
-iskaritolppa nyt takaisin autoon kiinni ja kiinnittää 2 yläruuvia moottoritilassa siihen että kestää kiinni.
-silmukka-avaimella kääntää iskarin ylämutteria auki
Voinko mä tuolla tavalla avata tuon ongelmallisen iskarin yläpään mutterin?
@HTK12
Latasin akun täyteen ja menin kokeilemaan autoon.
Latausjännite 13.6V kun antaa vähän kierroksia, tyhjäkäynnillä himpun yli 13V kun hetken odottelee käynnistyksen jälkeen.
Toisaalta nyt kun näitä mittaili, niin lievän palaneen käryn olin konepellin alla tuntevinan, samoin hihna kitisee vähän kierrosten tahtiin (ei ole itsellä vakikäytössä niin en ole sen tarkemmin tutkinut).
Ajotietokone herjasi Airbagista, mutta veikkaan että tämä tulee joko muistista tai on akun irrotuksen aiheuttamaan. Ohjaustestin toimii, eikä ABS tai luistonesto herjaa.
Eli mitäköhän tuosta jää vaihtoehdoksi:
A: Akku on heikko, mutta sen verran kuitenkin hapessa, että latauksen jälkeen hetken aikaa toimii?
B: Laturi on heikko, mutta kuitenkin sen verran hapessa, että akku vaan pikkuhiljaa tyhjenee?
C: Kosketushäikkä joka korjaantui kun akku irroitteli?
D: Hihna löysällä tms.? Käsituntumalla on suht kireä ja pyörii kyllä ok, mutta sen tarkemmin en näitä osaa tulkita.
Muumikä?
A kohtaa vastaan sotisi kuitenkin mielestäni se, että auto tosiaan kiukutteli käynnissäkin, ainakin oman kokemuksen mukaan huonollakin akulla kaikki pelaa ok kunhan vehje on saatu käyntiin, teoriassa kai pitäisi pelata vaikka koko akun ottaa pois?
Onkohan tuossa nyt muuta tapaa selvittää pidemmälle kuin viedä pajalle...
Oliko nämä arvot niin, että sähkölaitteita oli päällä mahdollisimman paljon? Valot päälle, puhallin täysille, penkilämmittimet täysille, takalasin lämmitys päälle jne.Latausjännite 13.6V kun antaa vähän kierroksia, tyhjäkäynnillä himpun yli 13V kun hetken odottelee käynnistyksen jälkeen.
Nyt on yllä semmoiset ohjeet, että jos näillä ei onnistu iskarihomma, niin kumma on. Jos nyt jostain syystä kuitenkin käy niin, että menee mutteristakin kulmat pyöreäksi (Koska knipexit kyllä pitää), niin sitten on Vaihtoehtona halkaista toi mutteri vaikka rälläkällä ja sitten uusi iskari kaupasta.
Uskon kuitenkin vakaasti, että tähän asti ei ole tarvetta mennä, kun on kunnon pihdit ja vaikka kaveri apukätenä kopsuttelemassa vasaralla tohon lenkkiavaimen päähän.
Siirtoleukapihteihin sitten vielä semmoinen vinkki, että kun säätää niitä leukoja, niin senverran auki, että kahvat menee melkein yhteen, kun leuat on kappaleen ympärillä. Ja liikkuva leuka edellä. Saa puristusvoilaa ihan toisella lailla, jos vertaa siihen, että kahvat on monta senttiä erillään toisistaan.
Kuulostaa varmaan itsestäänselvyydeltä, mutta monesti olen nähnyt ihmisen joka ei osaa käyttää siirtoleukapihtejä ja siksi haukkuu niitä paskoiksi. Tässä istuu kyllä yksi semmoinen kelle ei ekakerralla tämä kaikki ollut ihan selvää.
Knipexin pihdit on kyllä semmoiset, että ne ostetaan kerran elämässä ja sitten ne vaan kestää ja toimii. Itellä on kyllä knipexit pelastanut päivän useammin kun edes muistaa.
Latasin akun täyteen ja menin kokeilemaan autoon.
Latausjännite 13.6V kun antaa vähän kierroksia, tyhjäkäynnillä himpun yli 13V kun hetken odottelee käynnistyksen jälkeen.
Toisaalta nyt kun näitä mittaili, niin lievän palaneen käryn olin konepellin alla tuntevinan, samoin hihna kitisee vähän kierrosten tahtiin (ei ole itsellä vakikäytössä niin en ole sen tarkemmin tutkinut).
Ajotietokone herjasi Airbagista, mutta veikkaan että tämä tulee joko muistista tai on akun irrotuksen aiheuttamaan. Ohjaustestin toimii, eikä ABS tai luistonesto herjaa.
Eli mitäköhän tuosta jää vaihtoehdoksi:
A: Akku on heikko, mutta sen verran kuitenkin hapessa, että latauksen jälkeen hetken aikaa toimii?
B: Laturi on heikko, mutta kuitenkin sen verran hapessa, että akku vaan pikkuhiljaa tyhjenee?
C: Kosketushäikkä joka korjaantui kun akku irroitteli?
D: Hihna löysällä tms.? Käsituntumalla on suht kireä ja pyörii kyllä ok, mutta sen tarkemmin en näitä osaa tulkita.
Muumikä?
A kohtaa vastaan sotisi kuitenkin mielestäni se, että auto tosiaan kiukutteli käynnissäkin, ainakin oman kokemuksen mukaan huonollakin akulla kaikki pelaa ok kunhan vehje on saatu käyntiin, teoriassa kai pitäisi pelata vaikka koko akun ottaa pois?
Onkohan tuossa nyt muuta tapaa selvittää pidemmälle kuin viedä pajalle...
@HTK12
Aamupäivällä hain Knipexit Motonetistä. Ne oli just ne linkkisi Knipexit.
Yritin saada mutteria auki mutta ei onnistunut. Knipexit eivät lukkiutuneet varteen. En ymmärrä miksi ne eivät lukkiutuneet. Katselin useita Knipex-videoita mutta ei onnistunut. Sain jalalla poljettua Knipexit tiukalle. 21mm hylsyllä ja pitkällä jatkovarrella yritin avata mutteria.
Varsi pyöri ympäri ja mutteri ei auennut.
Vein äsken joustinpaketin uusine varaosineen paikalliseen korjaamoon. Ammattilaiset saavat nyt avata sen.
Juuri äsken yritin esimerkiksi vajaan metrin mittaiseen ½tuuman nivelvääntimen varteen lukita noita Knipex pihtejä.
Ei kerta kaikkiaan onnistunut vaikka miten päin niitä yritin asettaa.
@HTK12
Aamupäivällä hain Knipexit Motonetistä. Ne oli just ne linkkisi Knipexit.
Yritin saada mutteria auki mutta ei onnistunut. Knipexit eivät lukkiutuneet varteen. En ymmärrä miksi ne eivät lukkiutuneet. Katselin useita Knipex-videoita mutta ei onnistunut. Sain jalalla poljettua Knipexit tiukalle. 21mm hylsyllä ja pitkällä jatkovarrella yritin avata mutteria.
Varsi pyöri ympäri ja mutteri ei auennut.
Vein äsken joustinpaketin uusine varaosineen paikalliseen korjaamoon. Ammattilaiset saavat nyt avata sen.
Juu, koitin säätää sellai ne pihdit kuten Toteemieläin kertoi.
Nyt on auto kunnossa. Korjaamolla ne avasi tolpan ja vaihtoi sen yläosan ja laakerin.
Mun pitää konsultoida yhtä kaveria tuon Knipex pihtien kanssa. Silta saa varmaan apuja.
Kestää vaikka miehen seisoa niiden varassa ilman puristamista. Olihan säädetty oikein, kuten tuossa toteemieläin ohjeisti? Näillä on itsekin joskus tullut pidettyä iskarin varresta kiinni, jos syystä x ei ole ollut sitä pulttipyssyä käytettävissä.
Jos kappale mitä yrität puristaa on oikeasti kovaa niin ei edes se Knipex pure siihen. Pulttipyssy on toimiva iskuvaimentimien ja muidenkin pyörivien pulttien avaamiseen, mutta pulttipyssyn käyttäminen on erityisesti kielletty iskarien kanssa. En sano, etteikö pyssyä käytettäisi, mutta kait kieltoon joku syykin on. Ainakin sillä voi helposti avata täysin jännittyneen jousipaketin, jolloin tapahtuu mielenkiintoisia osien liikeratoja. Youtubesta löytyy hassunhauskoja esimerkkejä aiheesta
Ja samalla lailla ne jouset lentelee jos sen jännityksessä aukaisee, sama se millä aukaisee
Lentäähän ne, mut on teoreettinen mahdollisuus tajuta se jousen kanittaminen jos sitä käsipelillä kiertelee aukipäin.
Jos kappale mitä yrität puristaa on oikeasti kovaa niin ei edes se Knipex pure siihen. Pulttipyssy on toimiva iskuvaimentimien ja muidenkin pyörivien pulttien avaamiseen, mutta pulttipyssyn käyttäminen on erityisesti kielletty iskarien kanssa. En sano, etteikö pyssyä käytettäisi, mutta kait kieltoon joku syykin on. Ainakin sillä voi helposti avata täysin jännittyneen jousipaketin, jolloin tapahtuu mielenkiintoisia osien liikeratoja. Youtubesta löytyy hassunhauskoja esimerkkejä aiheesta
Jos kappale mitä yrität puristaa on oikeasti kovaa niin ei edes se Knipex pure siihen. Pulttipyssy on toimiva iskuvaimentimien ja muidenkin pyörivien pulttien avaamiseen, mutta pulttipyssyn käyttäminen on erityisesti kielletty iskarien kanssa. En sano, etteikö pyssyä käytettäisi, mutta kait kieltoon joku syykin on. Ainakin sillä voi helposti avata täysin jännittyneen jousipaketin, jolloin tapahtuu mielenkiintoisia osien liikeratoja. Youtubesta löytyy hassunhauskoja esimerkkejä aiheesta
Tämä on nyt vähän samaa kategoriaa sen kanssa, että eräskin autonvalmistaja kieltää käyttämästä pulttipyssyä/mopoa pyörän pulttien kiristykseen. Voit arvata mitä työkalua pyöräpulttien kiristämiseen käytetään merkkikorjaamoissakin.
Pariin otteeseen olen etsinyt mutta oikeaa vaijeria ei ole myynnissä mun autoon. Voisiko tuohon vaijerin jämään kiinnittää jonkun päätekappaleen jotta avaus olisi helpompaa.
No on kyllä erikoista ettei löydy täytyy sanoa, mikähän on tuossakin takana ettei löydy? Merkkiliike kysytty?Megane Break 1,6 1999 K4M-700 moottori.
Megane Break 1,6 1999 K4M-700 moottori.
Tuo Partsouq-sivu ei täsmää mun autoon. Mun auto on KA04 kun taas tuo Partsouq-linkkisi KA0B. Olen tuon sivun jo aiemmin katsonut.
Kokeile avata se yli 10v vanha jousipaketti pitäen kiinni siitä keskellä olevasta torx/kuusiokolo päästä. On melko suuri riski, että se pyöristyy kuten tuossa edellä. Sama koiranluiden kanssa. Ihan käytännön syistä avataan mopolla. Tulee myös asiakkaalle halvemmaksi, kun homma hoituu nopeammin.
Jos mutterimopoa ei ole käytettävissä niin voisi ehkä kuitenkin yrittää avata paketin "oikein"? Ei varmaankaan ole haitaksi, jos mutterin yrittää saada liikkeelle, kun paketti on vielä paikoillaan autossa? Ei jousi mihinkään lähde, kun on paino on päällä, eikä pakettia irroittaessakaan, kunhan ei kierrä mutteria kokonaan irti. [ja jos ei aukea, niin onpahan helpompi siirtää auto pajalle]
Kannattaa varmistua, että on ylipäänsä käyttämässä oikeanlaista työkalua (Torx vs. kuusiokolo, oikeaa kokoa ja mielellään hylsy). Pultinpää on syytä puhdistaa ja öljytä, jotta työkalu uppoaa paikoilleen kunnolla. Ei kannata nuljata pulttia, jos se alkaa nuljaantua. Eräänkin kerran alustan Torx on ollut oikeasti numeroa isompi kuin mitä on alkuun näyttänyt tai "kuusiokolo" osoittautunut Torxiksi.
Tuo Partsouq-sivu ei täsmää mun autoon. Mun auto on KA04 kun taas tuo Partsouq-linkkisi KA0B. Olen tuon sivun jo aiemmin katsonut.
Plääh. Auto käy tyhjäkäyntiä vähän heikosti, ikään kuin kävisi kolmella. Ajossa ei kuitenkaan huomaa mitään erikoista. Taitaa olla kansipahvi antautumassa. Pitää varmaan kaivaa puristuspainemittari naftaliinista.
Totta. Oon kyllä uusinut kaikki alipaineletkut jokunen vuosi sitten mutta voisihan sitä suihkutella starttipilottia ympäri konehuonetta.Alipainevuoto
Totta. Oon kyllä uusinut kaikki alipaineletkut jokunen vuosi sitten mutta voisihan sitä suihkutella starttipilottia ympäri konehuonetta.
Sikaria polttaa ja puhaltaa savut letkuun.
Itsellä vuoti map anturille tuleva letku ja kävi kuin kolmella..
Njoo, tossa 3.2 litrasessa V6 koneessa on ihan muutama alipaineletku pitkin konetta..
Se about 250 heppanen fsi? EGR.
Lörön taotao on viel toimiinut niinko günther on tarkoittanu, ettei oo tarvinnu noiden pikkukoneiden kanssa menettää hermoja (lue: viedä Safamotorille Marbellaan)
Mmmmmmmitä
Mä en ole andre citroen, mut oletan että tuo jousi kuuluisi olla yhtenäinen
Eli xsaran oikea vetoakseli ja keskimmäinen nivel. Toivottavasti nyt nypytys ja jarruttaessa tärinä kotosi kun vaihdoin uuden vetoakselin.
~1,5h meni vetarin vaihdossa,no kolmas kerta kun otan pois, kun on vaihdettu kytkin ja sen jälkeen oikeanpuoleinen stefa.... Ja luultavasti kohta taas stefojen vaihto edessä
On siinä kumissakin pykälät.Näkeekö mun silmät oikein, että suojakumi on pyöreä, mutta sen vastakappale ei?