Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
Laturissa vieläkin, 13,3v oli viimeisin - siis laturi kiinni kun ei tuota viitsi irtikään ottaa koska säätäminen... Olkoot aamuun ja sitten ensin soitan korjaamolle ja sitten vasta katon mitä tapahtuu kun avaimesta kääntää ja mikä on suunta. Mutta ainakin akku ottaa virtaa sentään vastaan vaikka hitaasti tuolla laturilla, joten eiköhän se ole The laturi tiensä päässä. Tuohon kamppeeseen pitäis olla aika helppo vaihtaa ihan mitä tahansa, joten seuraava jännitys on että kuin nopeasti sen saa pajalle ja takaisin ajoon.
Ja tai jos jotain pientä matkaa, niin kaikki sähkölaitteet pois päältä, valot parkille jne, niin ehkä selviää hybridinä jonkun päivän jos ei heti saa telakalle.
Akku saattaa näyttää kunnossa olevalle, mutta kuormituksen alla kyykätäkin täysin. Sen takia se on tärkeä päästä tsekkaamaan yleismittarilla. Eli ensin kaveri tontille, yleismittari kiinni akkuun ja starttaamaan. Siitä se sit lähtee selviämään.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
985
Törmäsin Motonetissä tähän, jota suositellaan esim. liukutappeihin:
Ei kuitenkaan ole silikonirasva, jota yleensä pidetään turvallisena kumiosien kanssa.

Olen itse laitanut hyvällä menestyksellä tavallista mineraaliöljyperusteista vaseliinia jarrujen mäntiin, männän suojakumiin, jarrujen liukutappeihin. Syntisesti olen laittanut sitä myös prutkun vesipumpun siipipyörään. Olen myöhemmin antanut itseni muka viisastua ja alkanut kuvitella, että tavallinen vaseliini olisi haitaksi kumille em. kohteissa. Itse en ole komplikaatioihin törmännyt. Kyseinen jarruihin tarkoitettu rasvakaan ei ole silikonirasva. Miten asia ihan aikuisten oikeasti on?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 914
Akku saattaa näyttää kunnossa olevalle, mutta kuormituksen alla kyykätäkin täysin. Sen takia se on tärkeä päästä tsekkaamaan yleismittarilla. Eli ensin kaveri tontille, yleismittari kiinni akkuun ja starttaamaan. Siitä se sit lähtee selviämään.
Yön yli latauksen jälkeen soittelin toisellekin korjaamolle, jossa veikattiin että todennäköisesti laturi. Mutta joo, jäi nyt tämä mittausvaihe väliin ja ajoin suoraan vakikorjaamolle, missä tällä kertaa saivat raivattua aikaa perjantaille. Nyt ei palanut mikään merkkivalo, tosin sammutin kaikki radiota myöten ja parkit päällä sinne.
Akku ei ulkospäin näyttänyt pölyn määrästä päätellen kovin uudelle, että onhan sekin yks mahdollisuus, ja mistä noista tietää kestääkö ne vuoden vai viisi.
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
112
Törmäsin Motonetissä tähän, jota suositellaan esim. liukutappeihin:
Ei kuitenkaan ole silikonirasva, jota yleensä pidetään turvallisena kumiosien kanssa.

Olen itse laitanut hyvällä menestyksellä tavallista mineraaliöljyperusteista vaseliinia jarrujen mäntiin, männän suojakumiin, jarrujen liukutappeihin. Syntisesti olen laittanut sitä myös prutkun vesipumpun siipipyörään. Olen myöhemmin antanut itseni muka viisastua ja alkanut kuvitella, että tavallinen vaseliini olisi haitaksi kumille em. kohteissa. Itse en ole komplikaatioihin törmännyt. Kyseinen jarruihin tarkoitettu rasvakaan ei ole silikonirasva. Miten asia ihan aikuisten oikeasti on?
TDS:n mukaan olis ok, itse en ole käyttänyt kuin metallipinnoilla. Liukujen kumeissa pelannu hyvin CRC Silicone Grease

1726672825161.png
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
694
Yön yli latauksen jälkeen soittelin toisellekin korjaamolle, jossa veikattiin että todennäköisesti laturi. Mutta joo, jäi nyt tämä mittausvaihe väliin ja ajoin suoraan vakikorjaamolle, missä tällä kertaa saivat raivattua aikaa perjantaille. Nyt ei palanut mikään merkkivalo, tosin sammutin kaikki radiota myöten ja parkit päällä sinne.
Akku ei ulkospäin näyttänyt pölyn määrästä päätellen kovin uudelle, että onhan sekin yks mahdollisuus, ja mistä noista tietää kestääkö ne vuoden vai viisi.
Melkein sanoisin et uusi akku kehiin, varmempi talvella ajella tai vähintään 600A starttiboosteri. Itse vaihdoin omaani akun pihalla -30 pakkasessa kun siihen kyykkäsi ~12v akku.
Mut latasit siis akkua ylläpitolaturilla ja akun varaus ei noussut yli 13.3V:n? Viittaisi silloin kyl akun vikaan eikä laturin. Toki jos auto ei lataa tyhjäkäynnillä tuon enempää niin viittaisi laturiin, kun ac/radio yms sammutettuna.

mk1/mk2 Focuksissa voit lukea esim tuon akun varauksen myös mittaristosta:

1. Laita avain virtalukkoon, mutta älä käännä sitä vielä mihinkään.
2. Paina trippi mittarin nollaus nappi pohjaan, ja pidä sitä pohjassa.
3. Laita autosta virta päälle (avain asentoon 2).
4. Pidä nollaus nappia edelleen pohjassa, kunnes mittaristossa olevaan LCD-näyttöön tulee lukemaan "TEST", päästä nappi ylös.
5. Tässä vaiheessa kaikkien mittareiden neulat käväisevät tapissa, ja näyttöön tulee lukemaan "GAGE".
6. Paina nappia, näyttö tulee täyteen kaseja (testaa LCD-näytön toiminnan).
jne nappia painamalla lopulta tulee akun varaus ja muita lämpötiloja ja tietoja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
57
Yön yli latauksen jälkeen soittelin toisellekin korjaamolle, jossa veikattiin että todennäköisesti laturi. Mutta joo, jäi nyt tämä mittausvaihe väliin ja ajoin suoraan vakikorjaamolle, missä tällä kertaa saivat raivattua aikaa perjantaille. Nyt ei palanut mikään merkkivalo, tosin sammutin kaikki radiota myöten ja parkit päällä sinne.
Akku ei ulkospäin näyttänyt pölyn määrästä päätellen kovin uudelle, että onhan sekin yks mahdollisuus, ja mistä noista tietää kestääkö ne vuoden vai viisi.
Näistähän myös murtuu tyyppivikana mittariston liittimen tinaukset, jolloin tulee mittaristoon joku failure teksti ja vikavaloja täyteen ja mittarit menee nolliin. Auto ei myöskään käynnisty, jos tämä vika päällä ( hetkellinen korjaus on et täräyttä mittariston päälle kontaktin saamiseksi)
Omaan räppänään tehnyt kyseisen korjauksen. Mittaristo helppo irroittaa ja mittaristo palasiksi ja kolvailua. Netistä lyötyy video ohjeita kyllä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
253 140
Viestejä
4 404 854
Jäsenet
73 116
Uusin jäsen
keijosenreijo

Hinta.fi

Ylös Bottom