Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Raaka

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
679
Potilaana VW Transporter 2.4d -97

Kylmänä starttaa kuin palmun alta ( hehkutuksen jälkeen), mutta lämpimällä moottorilla saapi jauhattaa useita sekunteja ennen kuin hörähtää käyntiin. Mistä tälläistä vikaa lähtisi kaivelemaan?
Auto on siis päätynyt omaan omistukseeni monen mutkan kautta, mutta siinä on aina ollut tälläinen tyyppivika ja samaa sanoi edellinenkin omistaja.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
563
Potilaana VW Transporter 2.4d -97

Kylmänä starttaa kuin palmun alta ( hehkutuksen jälkeen), mutta lämpimällä moottorilla saapi jauhattaa useita sekunteja ennen kuin hörähtää käyntiin. Mistä tälläistä vikaa lähtisi kaivelemaan?
Auto on siis päätynyt omaan omistukseeni monen mutkan kautta, mutta siinä on aina ollut tälläinen tyyppivika ja samaa sanoi edellinenkin omistaja.
Vaihda ensin naftasuodatin. Tämän jälkeen kannattaa tarkistaa ettei mistää vuoda/ saa ilmaa. Jos säädettävät venttiiliväkykset, niin ne kannattaa kanssa tarkistaa (lämpimänä jää kantamaan - ei puristuksia)
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 678
Ei nyt hajalla ollut mutta vaihteiston öljyt vähän vaivasi kun ei minkäänlaista kuittia että onko koskaan vaihdettu. Nyt on. Nollasin vielä adaptaatiot sun muut niin jospa kulku pehmenisi.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 740
Potilaana VW Transporter 2.4d -97

Kylmänä starttaa kuin palmun alta ( hehkutuksen jälkeen), mutta lämpimällä moottorilla saapi jauhattaa useita sekunteja ennen kuin hörähtää käyntiin. Mistä tälläistä vikaa lähtisi kaivelemaan?
Auto on siis päätynyt omaan omistukseeni monen mutkan kautta, mutta siinä on aina ollut tälläinen tyyppivika ja samaa sanoi edellinenkin omistaja.
Ruiskutuspumpusta nestepää väljä.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
180
Ei ehkä varsinaisesti vika tai korjaamista mutta sellaista kyselen, että voiko jostain käytännössä varmistaa että miten päin raitisilmasuodatin kuuluu matkustamossa olla.

Edit: Kyseinen auto siis 2002 Nissan Primera p11-144.

Helpoinhan varmasti on laittaa vain samalla lailla kuin aiemmin mutta mitä jos se aiempi on laitettu väärin? Mistä sen voi varmistaa?

Katselin jonkin videon, jossa selitettiin sen tuulettimen/puhaltimen toimintaa ja sen mukaan pitäisi suodatin ollakin juuri toisinpäin, mitä se autossa oli. Videolla siis selitettiin että ilmansuunta olisi tuulettimelta keskikonsolille päin, mikä on minunkin järkeni mukaan loogista. Varsinkin kun se ritilä (lämmitys/viilennys?) on sinne päin, joten suodatin ennen sitä tuntuisi loogisemmalta kuin sen jälkeen.

Järjestys on siis tämä: ritilä/kenno - suodatin - tuuletin. Olettaisin että loogisempaa olisi että ilma menee tuulettimelta siis suodattimen läpi kennolle päin eli hansikaslokeron takaa keskikonsolille päin.

Minkäänlaisia nuoliakaan ei siellä kotelossa ole, ellei se moottorin teksti "-> made in Germany" ole se suuntanuoli? Jos on, niin on kyllä jotenkin typerä paikka ja oudon tekstin joukossa.

Ainoa järkevä nuoli teksteineen löytyy suodattimista mutta tosiaan jos se on alunperinkin ollut väärin, niin siitä ei ole mitään hyötyä.

Yritin myös järkeillä sen perusteella että missä on eniten roskaa mutta en senkään perusteella sitten saanut hommalle täyttä varmuutta. Roskaa oli siis runsaasta kennon ja suodattimen välissä sekä sitten suodattimen oikealla eli kennottomalla puolella. Eikö tuo viittaisi että roskat puhaltelee nimenomaan keskikonsolia kohti?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 546
Ei ehkä varsinaisesti vika tai korjaamista mutta sellaista kyselen, että voiko jostain käytännössä varmistaa että miten päin raitisilmasuodatin kuuluu matkustamossa olla.

Helpoinhan varmasti on laittaa vain samalla lailla kuin aiemmin mutta mitä jos se aiempi on laitettu väärin? Mistä sen voi varmistaa?

Katselin jonkin videon, jossa selitettiin sen tuulettimen/puhaltimen toimintaa ja sen mukaan pitäisi suodatin ollakin juuri toisinpäin, mitä se autossa oli. Videolla siis selitettiin että ilmansuunta olisi tuulettimelta keskikonsolille päin, mikä on minunkin järkeni mukaan loogista. Varsinkin kun se ritilä (lämmitys/viilennys?) on sinne päin, joten suodatin ennen sitä tuntuisi loogisemmalta kuin sen jälkeen.

Järjestys on siis tämä: ritilä/kenno - suodatin - tuuletin. Olettaisin että loogisempaa olisi että ilma menee tuulettimelta siis suodattimen läpi kennolle päin eli hansikaslokeron takaa keskikonsolille päin.

Minkäänlaisia nuoliakaan ei siellä kotelossa ole, ellei se moottorin teksti "-> made in Germany" ole se suuntanuoli? Jos on, niin on kyllä jotenkin typerä paikka ja oudon tekstin joukossa.

Ainoa järkevä nuoli teksteineen löytyy suodattimista mutta tosiaan jos se on alunperinkin ollut väärin, niin siitä ei ole mitään hyötyä.

Yritin myös järkeillä sen perusteella että missä on eniten roskaa mutta en senkään perusteella sitten saanut hommalle täyttä varmuutta. Roskaa oli siis runsaasta kennon ja suodattimen välissä sekä sitten suodattimen oikealla eli kennottomalla puolella. Eikö tuo viittaisi että roskat puhaltelee nimenomaan keskikonsolia kohti?
Suodattimessa on nuoli miten päin se tulee, eli ilman kuuluu kulkea sen nuolen suuntaisesti. Työnnä käsi sinne suodattimen paikalle ja laita ropeli pyörimään, pitäisi selvitä kummalta puolelta puhaltaa jos ei muuten ole selvyyttä. Kannattaa myös katsoa missäpäin se puhallin sijaitsee suhteessa autoon ja siihen suodattimeen. Jos puhallin on esimerkiksi edessä pyyhkijöiden tykönä ja suodatin keskikonsolissa, niin hyvin todennäköisesti se suunta on edestä taaksepäin.
Aika usein sillä ei myöskään ole mitään väliä miten päin se suodatin on (paperisuodatin), ero tulee lähinnä silloin, jos on jotakin monikerroksisia aktiivihiilisuodattimia tms, silloinkin se ero on aika teoreettinen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
180
Suodattimessa on nuoli miten päin se tulee, eli ilman kuuluu kulkea sen nuolen suuntaisesti. Työnnä käsi sinne suodattimen paikalle ja laita ropeli pyörimään, pitäisi selvitä kummalta puolelta puhaltaa jos ei muuten ole selvyyttä. Kannattaa myös katsoa missäpäin se puhallin sijaitsee suhteessa autoon ja siihen suodattimeen. Jos puhallin on esimerkiksi edessä pyyhkijöiden tykönä ja suodatin keskikonsolissa, niin hyvin todennäköisesti se suunta on edestä taaksepäin.
Aika usein sillä ei myöskään ole mitään väliä miten päin se suodatin on (paperisuodatin), ero tulee lähinnä silloin, jos on jotakin monikerroksisia aktiivihiilisuodattimia tms, silloinkin se ero on aika teoreettinen.
Siitä suodattimen nuolesta ei vain ole apua jos ei ole varma miten päin se ilma kulkee ja onko aiempi suodatin laitettu oikein päin. Kättäkin yritin siellä pitää ja paperia laittaa että katsoisi mihin päin vetää tai työntää mutta kun siitä suodattimen aukosta tunkee ilmaa ulos, jolloin ei pysty päättelemään että tuleeko se vasemmalta vai oikealta.

Puhallin on hansikaslokeron takana ihan oikeassa reunassa autoa ja siitä keskikonsolille lähtiessä tulee ensin paikka suodattimelle ja sitten ne jo mainitsemani kennot. Ilma kulkee suodattimen ja kennon läpi siis poikittain, auton leveys- eikä pituussuunnassa.

Oleellisinta tässä lienee nyt kuitenkin tuo että kyse on perussuodattimesta, joten ehkä tuossa ei paljoa menetä vaikka se väärinpäin jäisikin sinne. Tosin sitten herää kysymys että miksi olla ilmavirran suuntaa ollenkaan jos sillä ei ole "mitään väliä".

No joo, itse en näistä kauheasti tiedä ja yritän vain mutuilla ja googlailla. Mieluusti olisi kuitenkin laittanut tai kääntänyt sen sinne oikein päin, olkoonkin ettei ehkä isoa ero olisikaan.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 153
Siitä suodattimen nuolesta ei vain ole apua jos ei ole varma miten päin se ilma kulkee ja onko aiempi suodatin laitettu oikein päin. Kättäkin yritin siellä pitää ja paperia laittaa että katsoisi mihin päin vetää tai työntää mutta kun siitä suodattimen aukosta tunkee ilmaa ulos, jolloin ei pysty päättelemään että tuleeko se vasemmalta vai oikealta.

Puhallin on hansikaslokeron takana ihan oikeassa reunassa autoa ja siitä keskikonsolille lähtiessä tulee ensin paikka suodattimelle ja sitten ne jo mainitsemani kennot. Ilma kulkee suodattimen ja kennon läpi siis poikittain, auton leveys- eikä pituussuunnassa.

Oleellisinta tässä lienee nyt kuitenkin tuo että kyse on perussuodattimesta, joten ehkä tuossa ei paljoa menetä vaikka se väärinpäin jäisikin sinne. Tosin sitten herää kysymys että miksi olla ilmavirran suuntaa ollenkaan jos sillä ei ole "mitään väliä".

No joo, itse en näistä kauheasti tiedä ja yritän vain mutuilla ja googlailla. Mieluusti olisi kuitenkin laittanut tai kääntänyt sen sinne oikein päin, olkoonkin ettei ehkä isoa ero olisikaan.
Arvaan että puhallus kulkee puhaltimelta konsolille päin. Jos moottori on helppo ottaa pois niin voit tarkastaa sieltä. Todennäköisesti siellä on keskipakopuhallin jolloin moottoriin nähden sivulle on konsoliin päin ja sinne puhaltaa.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 546
Siitä suodattimen nuolesta ei vain ole apua jos ei ole varma miten päin se ilma kulkee ja onko aiempi suodatin laitettu oikein päin. Kättäkin yritin siellä pitää ja paperia laittaa että katsoisi mihin päin vetää tai työntää mutta kun siitä suodattimen aukosta tunkee ilmaa ulos, jolloin ei pysty päättelemään että tuleeko se vasemmalta vai oikealta.
Pitäisi se kädessä kyllä tuntua ihan selvästi kummalle puolelle kämmentä puhaltaa.. käden kastelu auttaa myös.

Tosin sitten herää kysymys että miksi olla ilmavirran suuntaa ollenkaan jos sillä ei ole "mitään väliä".
Joissakin suodattimissa voi esimerkiksi olla toisella puolella karkeampi suodatin ja toisella puolella hienompi suodatus. Tuollainen suodatin teoriassa voi väärinpäin laitettuna tukkeutua nopeammin.

Todennäköisesti se nuoli pitäisi olla vasemmalle päin, eli poispäin puhallinmoottorin suunnasta.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
180
Pitäisi se kädessä kyllä tuntua ihan selvästi kummalle puolelle kämmentä puhaltaa.. käden kastelu auttaa myös.

---

Todennäköisesti se nuoli pitäisi olla vasemmalle päin, eli poispäin puhallinmoottorin suunnasta.
Ehkä kastelu olisi voinut auttaa mutta en saanut selkoa suunnasta kun se puski filtteriaukosta suoraan ulos kun se "tunneli" ei ollut suljettu sen kohdalta.

Vasemmalle laitoinkin sen nyt ja aiempi oli oikealle, eli ehkä väärinpäin. Eipä tuo iso homma ole jos vielä pitää "korjata".
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 288
Audi A6 C6 peräkärryn pistorasia ei toimi. Jokaiseen rasian napaan tulee n. 5 V (ilman kuormitusta). Halogeenivaloissa ei syty mikään lamppu, ledivaloissa toimii pelkät jarruvalot. Kummankaan pistokkeen kans auto ei tunnista, että pistoke ois kiinni. Pistorasian päältä päin katottuna pinnit tai sisällä näkyvät johdot ei ole yhtään huonon näköset, toisin kuin rasian kiinnitysruuvit joita ei tähän hätään saanu auki.

Onko näissä uusissa autoissa joku taikatemppu mikä pitää tietää vai mikä tuolla on hätänä?
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 678
On niin mukavaa tuo auton korjaus, niin ajattelin haalia lisää näitä vanhoja Volvoja.

Siis mikäli nyt kiinnostelee myydä autoa. Osia ja diagnostiikkatyökalut löytyy ja palikat on osin samoja, niin ajattelin, ettei tarvitse raapia päätään toisenkaan auton kanssa.

:sidea:
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 176
Audi A6 C6 peräkärryn pistorasia ei toimi. Jokaiseen rasian napaan tulee n. 5 V (ilman kuormitusta). Halogeenivaloissa ei syty mikään lamppu, ledivaloissa toimii pelkät jarruvalot. Kummankaan pistokkeen kans auto ei tunnista, että pistoke ois kiinni. Pistorasian päältä päin katottuna pinnit tai sisällä näkyvät johdot ei ole yhtään huonon näköset, toisin kuin rasian kiinnitysruuvit joita ei tähän hätään saanu auki.

Onko näissä uusissa autoissa joku taikatemppu mikä pitää tietää vai mikä tuolla on hätänä?
Mulla vähän samaa vikaa samanlaisessa autossa, ei tunnista onko kärryä vai ei. Herjaa polttimovikaa kun ohjausboksi on kiinni. Kärry kiinni niin toimii. Miten tämä tunnistaa kärryn? Olen nyt boksi irti silloin kun ei ole kärryä, mutta onhan tämä vähän kankeaa..
1723469135308.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
886
Mulla vähän samaa vikaa samanlaisessa autossa, ei tunnista onko kärryä vai ei. Herjaa polttimovikaa kun ohjausboksi on kiinni. Kärry kiinni niin toimii. Miten tämä tunnistaa kärryn? Olen nyt boksi irti silloin kun ei ole kärryä, mutta onhan tämä vähän kankeaa..
Eikö noissa ole siellä koukun pistokkeen päässä mikrokytkin mikä tunnistaa onko kytketty vai ei. Ainakin citroenissa on mikrokytkin joka aina suolapaskasta helposti jumittaa ja silloin luulee että kärry on aina kiinni. Voisi tuossakin olla samasta kyse kerran kärryperässä toimii ja ilman valittaa polttimoista. Citikassa ainakin sen helposti huomaa siitä kun silloin estää sähköisen takaluukkun ja peruutuskameran/tutkien toiminnan kun on kärry perässä.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 176
Eikö noissa ole siellä koukun pistokkeen päässä mikrokytkin mikä tunnistaa onko kytketty vai ei. Ainakin citroenissa on mikrokytkin joka aina suolapaskasta helposti jumittaa ja silloin luulee että kärry on aina kiinni. Voisi tuossakin olla samasta kyse kerran kärryperässä toimii ja ilman valittaa polttimoista. Citikassa ainakin sen helposti huomaa siitä kun silloin estää sähköisen takaluukkun ja peruutuskameran/tutkien toiminnan kun on kärry perässä.
Ei tuossa rasiassa pikaisesti katsottuna sellaista näkynyt:
1723550858738.png

Pitää vielä purkaa rasia jos se siellä kuitenkin on. Harmittaa kun peruutustutka toimisi nyt muuten, siihen piti vaihtaa kolme anturia ja kaiutin puuttui kokonaan. Nyt sentään tulee kärryn kuva kun pistää pakille ja vetokoukun boksi on kiinni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
886
Ei tuossa rasiassa pikaisesti katsottuna sellaista näkynyt:

Pitää vielä purkaa rasia jos se siellä kuitenkin on. Harmittaa kun peruutustutka toimisi nyt muuten, siihen piti vaihtaa kolme anturia ja kaiutin puuttui kokonaan. Nyt sentään tulee kärryn kuva kun pistää pakille ja vetokoukun boksi on kiinni.
Saattaisi olla että tuossa ympyröidyssä reiässä pitäisi olla nasta mikä painaa sitä mikrokytkintä.
1723550858738.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
383
Saattaisi olla että tuossa ympyröidyssä reiässä pitäisi olla nasta mikä painaa sitä mikrokytkintä.
Se mikrokytkin voi olla siellä rasian sisällä ihan näkymättömissä ja se tunnistaa, kun liitinnastaa painetaan syvemmälle. Jos liitin ei pääse palautumaan, niin auto luulee kärryn olevan kytkettynä. Ulkoa en muista, mitä noista nastoista kannattaa herkistellä (saattaa onnistua kun noita nastoja painelee/naputtelee ihan vain päältäpäin meisselillä), mutta ulkonäön perusteella vaihtaisin kyllä koko pistokkeen. Johan tuossa on kulumaa.
Edit: alkuperäinen olikin @Starglazer
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 176
Se mikrokytkin voi olla siellä rasian sisällä ihan näkymättömissä ja se tunnistaa, kun liitinnastaa painetaan syvemmälle. Jos liitin ei pääse palautumaan, niin auto luulee kärryn olevan kytkettynä. Ulkoa en muista, mitä noista nastoista kannattaa herkistellä (saattaa onnistua kun noita nastoja painelee/naputtelee ihan vain päältäpäin meisselillä), mutta ulkonäön perusteella vaihtaisin kyllä koko pistokkeen. Johan tuossa on kulumaa.
Edit: alkuperäinen olikin @Starglazer
Kävinkin jo uutta rasiaa kytkimellä kysymässä, oli juuri loppuneet mutta huomenna pitäisi tulla lisää.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 678
Juuh, vaihtelin lootaan öljyt tosiaan viikonloppuna ja autolla on ajettu lähinnä testiä sen jälkeen. Tänään kävin tuolla kaupungilla ja olen jo aiemmin huomannut tiploja asfaltilla.

Kunhan ei nyt vaan vuotaisi jostain kohtaa kuitenkin - katsoin kyllä ihan hyvän aikaa auto käynnissä, ettei tippoja ilmesty mihinkään laittaessa. Vaan tuo on osannut kyllä aiemminkin alkaa tiputtamaan sitten vähän ajan päästä mutta ei suinkaan heti, että saa maksimoida harrastamisen määrän. :beye:
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 176
Ei ollut kytkintä vanhassa rasiassa ja peräkärryn tunnistus ei toimi vieläkään uudella rasialla. Tosin saattoi kärähtää nyt koko boksi kun oli yhdessä välissä kiinni kun vaihdoin rasiaa :whistling: Autossa ei ollut virrat päällä mutta ihan kuin olisin kuulut räpsähdyksen kun vedin piuhat läpi irrallaan tiivistekumista.
E: Kävin vielä uudelleen kokeilemassa, ei se kärähtänyt. Toimii samalla tavalla kuin vanhalla rasialla.
1723739622258.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 678
Tällä viikolla on olleet kerrassaan upeat aikataulut ihan työnkin suhteen, mm. palavereita heti 8.00 alkaen jne.

Lähinnä on välissä ehtinyt roskapussin viemään ulos, mutta vaklasin taas muutaman minuutin auton alle ja totesin, että eipä ole välttämättä vaihteistoöljyä, jota tuo nyt tiputtelee.

Ahtopaineputken luota tuo on tihkutellut öljyä ajoittain joka Volvo-forumeilla luetaan kutakuinkin ominaisuudeksi. Öljypohjaa putsailin jo vaihteistoöljyjä laitellessa niin olisikohan nyt käynyt klassiset eli joku muu paikka on jo ollut antautumassa ja taas kesti hetken kasassa ja uutta remonttia pukkaa.

Saatan olla tässä kohtapuoleen sikäli onnellisessa asemassa että kalusto ei lopu kesken, mutta täytyy yrittää huomenna nostaa auto taas vaihteeksi pukeille ja katsoa, että mikä tuota tällä kertaa harmittaa.

Vaihtuupahan samalla moottoriöljyt, mikäli tuo nyt ei niitä asfaltille tiputa.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
684
Sähköön liittyvät viat on kettumaisia, varsinkin kun yleismittari on jossain jemma-nimisessä paikassa. Eikä näitä ole juuri focuksessa vastaan tullu

Vasen päivävalo/ajovalo/lyhyt (miksikä tuota nyt nimittää) H1-poltin ei nyt suostu palamaan mitenkään. Sulakkeet on kunnossa, pitkät toimii ja parkit, toki ekana hommasin uudet polttimot. Oikeassa umpiossa ei mitään vikaa.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
137
Sähköön liittyvät viat on kettumaisia, varsinkin kun yleismittari on jossain jemma-nimisessä paikassa. Eikä näitä ole juuri focuksessa vastaan tullu

Vasen päivävalo/ajovalo/lyhyt (miksikä tuota nyt nimittää) H1-poltin ei nyt suostu palamaan mitenkään. Sulakkeet on kunnossa, pitkät toimii ja parkit, toki ekana hommasin uudet polttimot. Oikeassa umpiossa ei mitään vikaa.
Nollaa vikakoodit niin rupeaa toimimaan.
Fordin keksimiä hienouksia että jos poltin palaa niin pitää joissain malleissa nollata koodit että antaa taas virran sille.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
684
Nollaa vikakoodit niin rupeaa toimimaan.
Fordin keksimiä hienouksia että jos poltin palaa niin pitää joissain malleissa nollata koodit että antaa taas virran sille.
Eip löytynyt koodeja, eikä nollaus vaikuttanut tässä autossa. Tosiaan 2009 malli. Netistä kun tuotakin googletteli niin vaikuttaisi olevan 2012 malleissa ainakin tuota ihanuutta
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 678
Vähän uudemman auton hommasin ettei tarvitsisi jatkuvasti pajoittaa. Noh, ehkä ei tarvitsekaan, kunhan ensin kiireisimmät tekee. :D

Elikkäs S60 Mk2 mutta metrejä jo sen verran takana, että ilmastoinnin puhallin tahtoo hiukan vollottaa. Jos nyt ensiapuna kokeilisi voitelua aluksi. Mutta naplauttaahan se pyyhkimet ja päällysmuovin irti, niin hetken saa tuohonkin varata. Mutta jos se säästää puhaltimen vaihdolta noin aluksi, niin ihan kelvollinen pikafix.

e. Tulipa voideltua, samalla vähän pyyhkimen varsille öljyä. Hiljeni mutta pitää vielä käydä ajamassa ja rumpata säätöjä kun ei tuosta nyt ota selvää, että onko joku mekanismi huonossa asennossa ja siksi viheltää vai onko puhaltimen laakeri entinen. Ulospäin ei kyllä ulise, mutta toki 1,6l voimanpesä-diesel nakuttaa sen verran ettei oikein saa selvää.

Taidan kyllä kysäistä liikkeeltä että tulisivatko vastaan puhaltimen vaihdossa kun ei huvittaisi itse alkaa tuohon hommaan.

Niin ja ilmastoinnin täytöstä voisi käydä kärsimässä 69€ niin ei jää ainakaan siitä kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 678
Koeajo suoritettu ja puhallin on nyt hiljainen - mutta eiköhän kompuran hihna tai jokin siellä ala
ulisemaan. :D

Tuotakin on vaihdeltu tuohon useampaan otteeseen, niin ei luulisi heti porsivan. On nämä vehkeitä, ehkä koitan ehjätä toista vaihteeksi.

e. Tulin tutkimisen jälkeen siihen tulokseen että todennäköisesti laturin vapaakytkin on antautumassa. Nyt kun kyseessä on yleinen kansanauto, niin oikein hyvällä tuurilla tuo löytyy paikallisesta Motonetista ihan hyllystä ja tupakoidenkin tuon vaihtoon saa menemään ehkä hikiseen tunnin. Alkaa olemaan keväällä ostetuista erikoistyökaluista ihan mukavasti iloa kun erikoistyökalukitti noitten vaihtoonkin löytyy jo valmiiksi. :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
962
1724096628678.png

1724096655974.png


Ylemmässä kuvassa näyttää kasteen ansiosta paremmalta kuin onkaan. Kyseessä on Sunwindin 5 kesää vanha joustava aurinkopaneeli. Pinta on pahasti liituuntunut ja on uuden mustan ja kiiltävän sijasta vaalea ja himmeä. Uskon jo vaikuttavan sähkön tuottoon, vaikka vielä onkin riittänyt. Itseltäni löytyy G3 kiillotusvahaa. Lähdenkö sillä hieromaan vai pitäisikö ensin vesihioa vaikka 1200-paperilla? Jollakin liituuntuneen auton kiillottajalla varmaan olisi kokemusta.
 
Liittynyt
10.07.2024
Viestejä
79
Mahtaakohan mistään saada vuoden 2007 C5-citikkaan ohjauspyörän asentotunnistinta ilman, että täytyy maksaa koko viiksipaketista? Joskus alkuvuodesta käytin marmoritiskillä ja tuomioksi tuli juurikin tuon vikaantuminen. Katsastus lähenee ja pitäisi varmaan hankkia osa, sillä ESP-ASR-valo palaa eikä sitä voi nollata. Varaosanumeron 6242S9 korjaaja antoi, mikäli haluaa tutkia tarjontaa itse. Alla olevista löytyy sama numerosarja, mutta ovatko lopulta sopivia? Joku nelipyöristä enemmän tietävä saa mielellään neuvoa näissä, jotta löydän varmasti sopivan osan.

 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 546
Itseltäni löytyy G3 kiillotusvahaa. Lähdenkö sillä hieromaan vai pitäisikö ensin vesihioa vaikka 1200-paperilla? Jollakin liituuntuneen auton kiillottajalla varmaan olisi kokemusta.
Vaha ei tuossa oikein auta, Farecla G3 mielellään koneella vedeltynä voisi olla tuohon hyvä, mutta toimii käsinkin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
820
C8 sitikassa viime viikolla oli ihmeellinen sähkövika (taas kerran)....ajoin ihan normaalisti tankkaamaan ja sen jälkeen ei käynnistyny pumpulta....näyttöön tuli joku engine immobilizer fault....samalla totesin että takalasin pyyhin pyyhki vaikka sitä ei ollu päälle laitettu.
No reilu 5min siinä kiroiltua ja kymmenkunta kertaa kokeiltua startata niin käänsin taas virrat päälle ja takalasin pyyhin ei sit enää pyyhkinytkään ja starttas sitten ekalla....sen jälkeen taas toiminu.

On tässä ollu aikasemmin vaikka minkälaista häikkää, automaattilootan vikaa, abs/esp ym mutta kaikki on vain yhden kerran ilmaantunu ja sen jälkeen ei koskaan uusinu että olis sama vika ollu 2 kertaa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 546
Varaosanumeron 6242S9 korjaaja antoi, mikäli haluaa tutkia tarjontaa itse. Alla olevista löytyy sama numerosarja, mutta ovatko lopulta sopivia? Joku nelipyöristä enemmän tietävä saa mielellään neuvoa näissä, jotta löydän varmasti sopivan osan.
www.bildelsbasen.se on hyvä paikka katsella purkuosia, naapurilla on aika paljon viisaammat hinnat kuin kotimaisilla toimijoilla. Noin 120e hintaan näyttää saavan toimitettuna tuota koko pakettia, ei siinä hirveästi kannata alkaa enää sen enempää miettimään.
Jos sulla on osanumero tiedossa ja se täsmää uudessa osassa ja kuvassakin näyttää vielä tavara samalta kuin vanha osa, niin kyllä sen silloin sopia pitäisi.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
563
C8 sitikassa viime viikolla oli ihmeellinen sähkövika (taas kerran)....ajoin ihan normaalisti tankkaamaan ja sen jälkeen ei käynnistyny pumpulta....näyttöön tuli joku engine immobilizer fault....samalla totesin että takalasin pyyhin pyyhki vaikka sitä ei ollu päälle laitettu.
No reilu 5min siinä kiroiltua ja kymmenkunta kertaa kokeiltua startata niin käänsin taas virrat päälle ja takalasin pyyhin ei sit enää pyyhkinytkään ja starttas sitten ekalla....sen jälkeen taas toiminu.

On tässä ollu aikasemmin vaikka minkälaista häikkää, automaattilootan vikaa, abs/esp ym mutta kaikki on vain yhden kerran ilmaantunu ja sen jälkeen ei koskaan uusinu että olis sama vika ollu 2 kertaa
Akun liitokset, maadoituspisteet.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 283
Viestejä
4 358 890
Jäsenet
72 612
Uusin jäsen
Savupatonki

Hinta.fi

Ylös Bottom