Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja.

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Welmari, 21.10.2016.

  1. ovastu02

    ovastu02

    Viestejä:
    437
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2016
    Sama täällä, joten ihan turvallisin mielin voi tilata autodoc:lta tavaraa jatkossakin.
     
  2. Kizmo

    Kizmo

    Viestejä:
    1 160
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Toistaseksi useamman kerran saanut motonetin tiskiltä epäkelvon osan (oli sitten viallinen tai väärä..) kuin autodocilta.
     
  3. Bapsu

    Bapsu

    Viestejä:
    1 269
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Itsellä ja kaveripiirissä sen sijaan autodocista tullut enemmän epäkelpoa tavaraa kuin sitä mitä pyydettiin. Loppunut kyllä asiointikin sittemmin.
     
  4. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen Köyhä

    Viestejä:
    1 649
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Se on noiden kanssa vähän tuurissaan. Kaverit saaneet myös joskus paskaa sieltä mutta jännästi kun kyselet tarkemmin niin tilaukset on ollu mallia "niiden rekkarihaku sano ettö pitäs sopia" kun ihan ite varmistumalla spekseistä osan sopivuudesta ois saanu oikean..
     
    H0rna ja Bapsu tykkäävät tästä.
  5. veikkaaja

    veikkaaja

    Viestejä:
    74
    Rekisteröitynyt:
    28.02.2018
    Näinpä, itellä tuo Jeeppi on 2005 toukokuussa rekisteröity, mutta oikeasti 2004 vuoden malli, ja joskus 2005 alkuvuodesta muuttui moni osa.
    Eli pitää osat juurikin tuolla 2004 vuosimallilla etsiä, muuten olisikin varmasti tullut vääriä osia.
     
  6. Matolaatikko

    Matolaatikko

    Viestejä:
    698
    Rekisteröitynyt:
    21.11.2018
    Mistähän lähtisi vikaa etsimään, kun välillä auto jättää vastaamatta kaasuun. Nostaa kierrokset 3-4 tonniin ja antaa laskea ja painaa kaasupoljinta, niin kierrokset laskee edelleen ja sitten yhtäkkiä vastaa. Viivettä noin pari sekuntia. Obd lukija näyttää kaasupolkimen asennon liikkuvan täysin, ei ongelmia sen suhteen.

    2.2dtci ford diesel automaatti
     
  7. hede

    hede

    Viestejä:
    65
    Rekisteröitynyt:
    11.10.2017
    Oireet kuulostaa ihan samalta ku saabissa aina kun meni kaasuläppäkotelo limb modeen. Ei taida olla edes vastaavia osia diisselissä, mutta oireet on ihan samat.
     
  8. Mika__

    Mika__ Make ATK Great Again

    Viestejä:
    887
    Rekisteröitynyt:
    25.01.2019
    Auto ei ole onneksi hajalla mutta liippaa aihetta: mistä pk-seudulla saisi kattoon teippauksen, tietysti halvalla ja laadukkaasti. :rofl:
     
  9. Pertti_Pasanen_Spede

    Pertti_Pasanen_Spede

    Viestejä:
    798
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Jos laadukkaasti haluat niin restyling point restyling.fi
     
    Mika__ tykkää tästä.
  10. Matolaatikko

    Matolaatikko

    Viestejä:
    698
    Rekisteröitynyt:
    21.11.2018
    Kyllähän se kaasuläppä löytyy dieselistä EGR takia. Limp modeen jos tämä menee, niin ei ainakaan vikakoodeja anna siitä.
     
  11. JPAK

    JPAK

    Viestejä:
    151
    Rekisteröitynyt:
    21.05.2018
    Jees eli nostin etupään ylös ja pyörittelin ja koitin rymistellä muutenkin jos olisi väljää jossain, mutta mitään epänormaalia ei näkynyt/tuntunut. Pyörän pultitkin on piukassa. Viime vuoden puolella oli tuo laakeri muistaakseni vaihdettukin ja silloin tuntui kyllä pyöritellessä.
     
  12. Matolaatikko

    Matolaatikko

    Viestejä:
    698
    Rekisteröitynyt:
    21.11.2018
    Huomattiin että polttoaineletkussa kulkee ilmakuplia. Saattaa olla siinä vian syy. Pitää vain nyt löytää syyn aiheuttaja. Hotalehtii ilmaa jostain välistä.
     
  13. rovamarkku

    rovamarkku

    Viestejä:
    87
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Pahoin pelkään suutin remppaa. Suutin vuotaa sylinteripaineen suuttimeen ja siitä paluulinjaan.
     
  14. Matolaatikko

    Matolaatikko

    Viestejä:
    698
    Rekisteröitynyt:
    21.11.2018
    Yritän saada yhteyttä dieselhuoltoon. Saavat siellä katsoa missä vika. Hyvä puoli tässä on se että autoliikkeestä ostettu auto muutama kuukausi sitten.
     
  15. Persojet

    Persojet

    Viestejä:
    1 894
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jos haluat autoliikkeestä omiasi takaisin niin ensisijaisesti pitää olla sinne yhteydessä ja antaa ratkaista ongelma. Jos he eivät siihen kykene niin sitten kuluttajaneuvonnan kautta alkaa vasta ite hoitamaan.
     
  16. Matolaatikko

    Matolaatikko

    Viestejä:
    698
    Rekisteröitynyt:
    21.11.2018
    No kyllä sinne päin ollaan oltu yhteydessä. Vastausta ei ole tullut vielä, vaikka maksettu ostoturva onkin. Kamuxin kanssa pelasi edellisen auton kanssa loistavasti. Soitto myyjälle ja myyjä antoi heti luvan ajaa huoltamolle. Nyt piti lähettää reklamaatioon sähköpostia ja odottelen vastausta. 100€ omavastuulla mennään. Jos se pelkkä suodatin on syypäänä, niin ei maksa vaivaa kysellä rahojen perään. Ford liike pyytää 170€ suodattimesta ja 0,5h töistä (a 90€).
     
  17. lelfonso

    lelfonso

    Viestejä:
    63
    Rekisteröitynyt:
    27.07.2018
    Ford Focus -05 (mk2) ratti alkaa täristä kun vauhtia yli 90km/h. Ei auttanut renkaiden tasapainotus. Mitähän keksisi seuraavaksi?

    Tärisee vaikka pistää vauhdista kytkimen pohjaan. Voiko tämän perusteella vetonivelet poissulkea vian lähteeksi?
     
  18. Kizmo

    Kizmo

    Viestejä:
    1 160
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei voi, ne pyörii renkaiden nopeudella oli vaihde päällä tai ei. Sisempi nivel etenkin voi olla tosi hankalasti todennettava tärinän lähde. Ei ääntele ja voi silti olla väljä kuin mikä sallien sen että vetoakseli ei pyöri keskeisesti vaihteiston laipan suhteen.
     
  19. _NiXu_

    _NiXu_

    Viestejä:
    27
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Samat oireet omassa Fordissa ja sisemmät vetonivelet oli hajonnut.
     
  20. lelfonso

    lelfonso

    Viestejä:
    63
    Rekisteröitynyt:
    27.07.2018
  21. lanttu

    lanttu

    Viestejä:
    289
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Laatikkoöljyt (periaatteessa itsestään selvyys mut ainakin kannattaa pajalla sanoa että uudet tilalle).
     
  22. Raaka

    Raaka

    Viestejä:
    229
    Rekisteröitynyt:
    01.01.2018
    Tuossa kotia ajellessa huomasin, että 5-vaihteella kuuluu hyvin hentoa ulinaa kun kierrokset 2000+ rpm. Muilla vaihteilla ei mitään ja kytkin pohjaan hävittää äänen..samoin kaasun höllääminen. Eli vaihdelaatikkoon suuntautuu katse.

    Parastahan tässä on se, että vasta 20tkm sitten vaihdetiin tuohon laatikkoon kaikki laakerit, että voi jösses jos taas. Muita ajatuksia?

    Noh pitää huomenna ajella pajalle ja katsoa, että ettei vaan ole vaihdelaatikon öljyt jostain syystä huvenneet.
     
  23. Akseli

    Akseli

    Viestejä:
    61
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Myös vetoakselin tiivisteet kannattaa tai oikeastaan pitää vaihtaa samalla, ellei tykkää elää vaarallisesti.
     
    ovastu02 ja lanttu tykkäävät tästä.
  24. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    2 090
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Onhan se helvetin hienoa ettei varaosaa enää voi laittaa paikalleen ja lähteä ajamaan. :btooth:
    Onhan se helvetin hienoa että osa pitää "koodata". :jd:
    Onhan se helvetin hienoa että ei voi vain iskeä OBD2-johtoa kiinni ja koodata osaa VCDS:llä tai edes ostamalla "softaa" VAG-huollosta korjaamosoftalle.:mad:
    Onhan se helvetin hienoa että yhden pienen elektroniikkaosan koodaukseen tarvitaan ihan oma johto/softapalikka... :rage:

    Jos joltain hajoaa Audista turbon VNT-siipien säätöpalikka ("turbo actuator"), niin suosittelen tilaamaan käytetyn saksasta ja jättämään uudet kauppan. Käytetyn voi sentään sovitella paikalleen säätöreikien kanssa. Uudella ei tee ilman koodausta hevon mitään (VV-Auto="kolme tuntia töitä", V-Wauhtipiste="75 eur, joskus ensi viikolla aikaa")... :facepalm:
     
  25. H0rna

    H0rna

    Viestejä:
    1 498
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Unohda ne väsyneet audin kiisselikoneet, uutta bensakonetta vaan tulille, ilman sitä fööniä :D
     
  26. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    2 090
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei käy mielessäkään.

    On noita V6ia ollut föönillä ja ilman bensalla ja tupaöljyllä ja paljon mukavampia mutkan kanssa. :D
    (Ei kai noita taida uudempia ilman saadakaan kun bensavehkeissäkin alkaa olla kahta ahdinta?)
     
  27. lelfonso

    lelfonso

    Viestejä:
    63
    Rekisteröitynyt:
    27.07.2018
    Hyvä vinkki, kiitos. Tuleekohan ne tuossa SKF:n satsissa mukana? Mietin vaan kun spekseissä lukee "Tiivisteen läpimitta [mm]: 56" ja esim. motonetistä saatava merkkikohtainen "Akselitiiviste 40x55x8" on millin verran eri kokoinen.
     
  28. Akseli

    Akseli

    Viestejä:
    61
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Noissa autodoceissa kyllä selkeästi lukee mitä tulee "kitissä" mukana jos sellaisen valinnut. Noissa sun linkkaamissa ei mainita kuin vetari, että ei tule. Tässä tapauksessa kun olet kuitenkin suomesta hankkimassa noita stefoja niin kannattaa ehkä jättää vastuu korjaamolle kun säästö on kuitenkin lähellä 0 euroa ja vaikka ulkomailtakin niin ei tuon hintaisissa osissa riski vs. säästö maksa itseään. Toki kannattaa konsultoida pajaa sen suhteen, että miten on takuun laita, että pitääkö nuo stefat vaihtaa, jos haluaa takuun sille, ettei ne ala vuotamaan heti vetareiden vaihdon jälkeen.
     
  29. N1kkel

    N1kkel

    Viestejä:
    803
    Rekisteröitynyt:
    24.02.2017
    Pakoputki ilmeisesti vuotaa edestä jousto-osan saumasta. Mitenhän sitä kannattaisi lähteä korjaamaan? Hitsaaminen itse ei ole vaihtoehto, kun ei ole välineitä. Oliskohan mitään toivoa yrittää tiivistää sauma pakoputkikitillä tai -teipillä? Uusi pakoputken etupätkä maksaa 120e, joka ei sinänsä ole iso raha auton laitossa, mutta en mielellään niin paljon maksaisi yhden sauman takia ja 14 vuotta vanhat putken pultit on varmaan aika vittumaisia irroitella.
     
    Viimeksi muokattu: 21.06.2019
  30. H0rna

    H0rna

    Viestejä:
    1 498
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kyllähän noita kokeilla voi, ei siinä montaa kymppiä hukkaan mene vaikkei pitäisikään :)
     
  31. Mixx

    Mixx

    Viestejä:
    41
    Rekisteröitynyt:
    17.12.2017
    Kilpailuta autojerryllä hitsaus. Ei muistaakseni paljon maksanut uuden jousto-osan vaihto omaan passattiin.
     
  32. kurkimies

    kurkimies

    Viestejä:
    2 108
    Rekisteröitynyt:
    21.08.2017
    Mullekki jouduttiin hitsaamaan uusi jousto ja ei se maksanut kuin jotain 25€ tarvikkeena
     
  33. iGmole

    iGmole

    Viestejä:
    98
    Rekisteröitynyt:
    17.07.2017
    Voihan perse. I30:stä ulos noustessa painoin vahingossa auton kakesta nappulaa ja samaan aikaan avasin ovea kuskin oven kahvasta. Nyt ei sitten ovi enää aukea kuin ulkokahvasta. No, ovipahvi irti ja ihmettelemään... Huoh.
     
  34. iGmole

    iGmole

    Viestejä:
    98
    Rekisteröitynyt:
    17.07.2017
    Jaahas. Kaapeli poikki. Snadisti ärsyttää. No, autojerrylle tuli taas sitten asiaa.
     
  35. Starglazer

    Starglazer Tukijäsen

    Viestejä:
    1 165
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Sain C5 HDi sitikkaan kytkinrempan tehtyä. Lopussa huomasin että olin saanut kampiakselin asentotunnistimen hajalle :dead: Eipä tullut juhannukseksi auto kuntoon.
    Oli tuossa muutama muukin muuttuja matkassa. Luulin jo että sain paineasetelman hajalle kun vaihelaatikkoa takaisin punnertaessa sieltä lensi pari osaa. Paineasetelman keskellä on systeemi johon painelaakeri lukittuu. No onneksi se näytti kuitenkin pysyvän kun vääntelin lukitusjousen ja lukkorenkaan suoraksi ja laitoin takaisin paikalleen.
    Jos olisin heti ottanut kuskin vetoakselin irti niin olisin säästänyt vähintään pari tuntia. Ohjeessa oli ettei vetareita tarvitse kokonaan irrottaa. Oli se niin paljon edessä että lopulta otin pois, ja sen jälkeen laatikko menikin kohtuullisen helposti paikalleen.
    Kuskinpuolen sisempi vetarin suojakumi oli kanssa vaihtokunnossa. Onneksi sen sai seuraavaksi päiväksi varaosaliikeeseen.
    Webaston vesiputki oli syöpynyt puhki. Korjasin letkulla ja klemmareilla, saa nähdä pitääkö.
    Tänään kun aloitin ottamaan vanhaa asentoanturia irti niin tuumailin ettei se mahdu tulemaan muuten kuin ottamalla irti termostaattikotelohässäkän. Kyseiseen laitokseen tulee noin 10 letkua ja se on vielä muovia. No sitten kun olin sen jo melkein irrottanut eli nesteet veks ja kaikki letkut ja pultit irti niin huomasinkin ettei sitä olisi kuitenkaan tarvinnut irrottaa :rage: Saapa nähdä pitääkö tiivisteet enää kun ehdin jo raottaa kapistusta kannesta irti.
    Ensi viikolla selviää kun saa jostain tuon tunnistimen että mikä on lopputulos. Tieteellisellä stetson-harrison menetelmällä päättelin että kaksoismassape*kele on vielä käypäinen.
     
    lanttu, Kidov ja Shalashaska tykkäävät tästä.
  36. Lare

    Lare Error 404

    Viestejä:
    1 187
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Mikähän pusla on menossa, jos eturengasta potkiessa kuuluu kuivaa kumimaista rutinaa? Skoda Octavia kyseessä. Varsinaista väljää ei vääntelemällä löydy.

    Välillä liikkeellelähdöissä rutissut myös ja satunnaisesti töyssyissä kolahtanut. Viime syksystä alkaen kuulunut satunnaisia ääniä, mutta mikään korjaamo ei ole löytänyt mitään, niin pakko ajaa vikaa ulos. Tuo potkimalla kuuluva ääni on uusi, niin mietin, jos joku keksii sen avulla vian :D

    EDIT: Myös toista eturengasta potkiessa saa äänen aikaan, mutta kuuluu toiselta puolelta autoa silloin. Eli vasemman eturenkaan tuennassa joku varmaan menossa.
     
    Viimeksi muokattu: 22.06.2019
  37. dot1q

    dot1q

    Viestejä:
    610
    Rekisteröitynyt:
    03.05.2018
    Vakaajan yhdystangot.
     
  38. Lare

    Lare Error 404

    Viestejä:
    1 187
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Molemmat vaihdettu ja tuolta rutisevalta puolelta ihan hiljattain vielä. Rutina kuuluu välillä hitaissa liikkeellelähdöissä ja vetoa päälle pois ottaessa ja välillä voi olla pari kuukautta hiljaa. Voisi melkein ruikkia rasvaa yksi kerrallaan kaikille kumeille ja katsoa, milloin ääni häviää.
     
  39. jultsu

    jultsu

    Viestejä:
    860
    Rekisteröitynyt:
    02.12.2016
    Etujousien kääntölaakerit, jos siellä sellaiset?
     
  40. Lare

    Lare Error 404

    Viestejä:
    1 187
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Ainakaan ulkoisesti kaksi eri korjaamoa ei löytänyt niistä mitään. Ei rutise rattia kääntäessä ja keulaa painellessakin vaikuttivat normaalilta.
     
  41. Lare

    Lare Error 404

    Viestejä:
    1 187
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Nyt se vika löytyi :D

    Avasin konepellin ja käsillä moottoria heiluttaessa kuuluu rutinaa. Joku moottorin tukikumeista on siis entinen. Tuo selittää myös vaihdekepissä tuntuvat rutinat ja väljät vetoa päälle lyödessä. Nyt pitää vain selvittää, mikä tukikumi on lopussa. Perkele viime syksystä ihmetellyt noita ääniä ja rampannut korjaamolla.

    Edit: Vaihdelaatikon ylempi tukikumi aivan löysä ja narisee. Onneksi ei kallis osa ja nyt täytyy miettiä, rupeanko itse vaihtamaan vai vienkö liikkeeseen. Juuri tuon tukikumin alueelta kuulunut myös kolahduksia töyssyissä ja toivotaan, että nekin lakkaavat.
     
    Viimeksi muokattu: 22.06.2019
    TheMeII, Matolaatikko ja dot1q tykkäävät tästä.
  42. Niko

    Niko

    Viestejä:
    363
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ostin hiljattain 2016 Kia Ceedin. Huomasin, että kumpikaan tupakansytytin ei toimi. Liitin antaa tupakansytyttimelle hieman virtaa, kun kokeilin sytyttää paperia. Sytytin ei kuitenkaan lämmennyt hehkuvan kuumaksi. Puhelimen lataus ei kuitenkaan onnistu, kuten ei onnistu auton Usb väylässäkään. Lataus katkeaa sekunnissa.

    Tänään yksi autoilija ajoi melkein kylkeeni ja huomasin, että töötti ei myöskään toimi. Tarkistin torven sulakkeen, joka oli ehjä. Osaisiko joku sanoa missä vika voisi olla? Takuu on kilometrien puolesta päättynyt.
     
  43. jultsu

    jultsu

    Viestejä:
    860
    Rekisteröitynyt:
    02.12.2016
    Myyjäliikkeeseen yhteyttä ja virhevastuun kautta asioita korjaukseen.
     
    rane58, dot1q, Ihmemies ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  44. abish

    abish Ryzen FTW

    Viestejä:
    100
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Täältä löytyy 2006 Focus, joka pitää suht kovaa korkeaa ääntä, kun kääntyy vasemmalle. Suurinpiirtein 1/4 kierrosta ratti käännettynä, mutta myös liikkeellelähdössä tai taakse päin valuessa (vino parkkipaikka) kuuluu sama ääni. Vähän matalampi ääni, kuin jarrujen kitinä ennen pysähdystä, mikä sekin on läsnä.

    E. Etupaloissa hyvin pintaa. Taakse ei vielä kurkattu. Kk sitten katsastettu ja läpi meni

    E2. Takajarruthan ne oli rasvauksen tarpeessa. Pikku ajon jälkeen vaikuttaa toimivan kuten pitää.
     
    Viimeksi muokattu: 26.06.2019
  45. Starglazer

    Starglazer Tukijäsen

    Viestejä:
    1 165
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Sitikan kytkinremppa näyttää alustavasti onnistuneen.. Tänään vaihdoin kampiakselin asentotunnistimen (35€ marmorilta). Reilu 10 km ajoin ja auto toimii hyvin. Sitten kun takana on muutama tuhat km niin voi sanoa varmasti onnistuneen.
    On tuossa kuitenkin aika monta paikkaa mikä olisi voinut jäädä huonosti kiinni niin vielä ei ihan uskalla sanoa että remontti olisi täysin onnistunut.
    Kohtuu kustannuksilla taisin selvitä, kytkinpaketti, öljyt, holkki 222€, vetarin suojakumi 29,90€ ja kampuran tunnistin 35€.
    Ihan kivasti tuossa säästi kun itse teki, jos vaikka kuudessa tunnissa korjaamo tekisi niin tulisi siitäkin jo noin 70€ x 6 = 420€.
     
    Matolaatikko tykkää tästä.
  46. Matolaatikko

    Matolaatikko

    Viestejä:
    698
    Rekisteröitynyt:
    21.11.2018
    Ammattimies :cool:
     
    Starglazer tykkää tästä.
  47. Ragnarök-

    Ragnarök-

    Viestejä:
    609
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Cadillacissa pamahti takana poikittain olevaan jarruputkeen vuotoreikä kun oli katsastuksessa dynossa, aika mielenkiintonen oli ajella kotio :D

    Näytti ne liitokset vähän siltä, ettei mulla oo nyt mielenkiintoa ruveta tunkkailemaan, asettelemaan pukkeille ja kirota umpiruosteisten liitosten kanssa. Joten pitäneepä kysellä eri pajoilta vähän hintoja. Kaikenlaista sitä.

    Seuraavaksi koettaa mitä ne Furysta sanoo.
     
  48. tu11team

    tu11team

    Viestejä:
    92
    Rekisteröitynyt:
    29.12.2016
    Menikö auto ajokieltoon vuodontakia?
     
  49. Ragnarök-

    Ragnarök-

    Viestejä:
    609
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Meni, ja oli se kyllä muutenkin kun unohtui koko katsastus, viime viikon torstaina oli viimeinen päivä :D
     
  50. jm82

    jm82

    Viestejä:
    5 781
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Onneksi katsastukseen sai ajaa täysin laillisesti, kun vaan varasi sinne ajan (jos muisti).

    Pois ajaminen olikin sitten vähän laittomampaa. :D