- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 2 183
Eikä myöskään veloitettu tuosta toimenpiteestä siis. Ainoastaan päästömittauksesta ottivat hinnan
Olisko etuvastus menny rikki jos puhallin ei toimi, vai toimiiko puhallin täysilläkään. En muista missä se on tuossa mallissa. Pösö foorumilta löytyy tarkemmat tiedot missä se osa on.nyt sitten tuli eka oire 107 pösöön kun olisin lähteny kaupoille mutta sisätilan tuuletin ei pyöri....koko talven on toiminu ok joten olisko tässä nyt sama oire kun oli mulla joskus astrassa eli kevättalven pakkasilla kun aurinko paistaa päivällä sisään niin toisinaan flekti ei sitten lähteny pyörimään.
silloin autto että laitoin erillisen lämppärin lämmittämään auton ennen lähtöä sisältä mutta tossa nykysessä ei oo sisätilan pistoketta
Näinhän se yleensä oireilee. Itsellä tällä hetkellä samanlainen ongelma, Astra g 2001 mallisessa autossa. Eli lämppärin moottori ei välillä lähde ollenkaan käyntiin, edes täydellä teholla. En ole vastusta koittanut vaihtaa vielä, koska epäilen koko puhallinmoottorin olevan tiensä päässä. Vielä saa toimimaan, niin että antaa moottorille aina vähän nyrkkiä mikäli ei itse lähde pyörimään Hansikaslokeron joutui siis ottamaan pois kokonaan, että pääsee puhaltimeen käsiksi.Olisko etuvastus menny rikki jos puhallin ei toimi, vai toimiiko puhallin täysilläkään. En muista missä se on tuossa mallissa. Pösö foorumilta löytyy tarkemmat tiedot missä se osa on.
Kaverilla oli Astran etuvastus irronnut tinauksesta tai korjasi sen tinaamalla. En muista tarkemmin, mutta täräyttämällä kojelautaa niin lähti puhallin toimimaanNäinhän se yleensä oireilee. Itsellä tällä hetkellä samanlainen ongelma, Astra g 2001 mallisessa autossa. Eli lämppärin moottori ei välillä lähde ollenkaan käyntiin, edes täydellä teholla. En ole vastusta koittanut vaihtaa vielä, koska epäilen koko puhallinmoottorin olevan tiensä päässä. Vielä saa toimimaan, niin että antaa moottorille aina vähän nyrkkiä mikäli ei itse lähde pyörimään Hansikaslokeron joutui siis ottamaan pois kokonaan, että pääsee puhaltimeen käsiksi.
Meillä yli 10-vuotisen Passat historian aikana 1.9 TDI PD on kahteen kertaan hyytynyt vastaavalla tavalla. Toisella kerralla EGR venttiilin kyljessä oleva sammutusläpän alipainekello oli irronnut ja toisella kertaa nokka-akselin asentotunnistin oli rikki. Mielenkiintoista kuulla, miten ongelma ratkeaaNyt se kävi vihdoin itsellekin että passatti (1.9 TDI PD) jätti tien poskeen, tarkemmin otettaen pääsin 200m kotipihasta ja siihen uuvahti. Aivan kuin polttoaine loppuisi moottorista vaikka sitä on puoli tankkia.
Oma audi pumpparikoneella hyytyi liikenneympyrään ja lopulta paljastui että jakohihna oli pettänyt.Nyt se kävi vihdoin itsellekin että passatti (1.9 TDI PD) jätti tien poskeen, tarkemmin otettaen pääsin 200m kotipihasta ja siihen uuvahti. Aivan kuin polttoaine loppuisi moottorista vaikka sitä on puoli tankkia.
Tankkasin viimeksi tampereella jollain abc:llä ja ajelin illaksi rovaniemelle ilman mitän ongelmia.
Arvelen että joko ahtoputkisto tai ilmansuodatin on jäässä tai sitten polttoainesuodatin tukossa syystä tai toisesta. Saapi nähdä, pitää tänään alkaa rassailemaan.
nokka-akselin asentotunnistimen hajoaminen ei sammuta autoa, mutta estää toki käynnistymisen. Kampiakselin asentotunnistimen särkyminen puolestaan sammuttaa auton. Kampiakselin asentotunnistimen vaihto tuossa pumpparikoneessa taitaa vaatia laatikon irroittamisen.Meillä yli 10-vuotisen Passat historian aikana 1.9 TDI PD on kahteen kertaan hyytynyt vastaavalla tavalla. Toisella kerralla EGR venttiilin kyljessä oleva sammutusläpän alipainekello oli irronnut ja toisella kertaa nokka-akselin asentotunnistin oli rikki. Mielenkiintoista kuulla, miten ongelma ratkeaa
Ei tässä onneksi sellaisia ole, ihan selvä polttoainepuolen vika. Antaa olla niin käy hetken pienen tovin että voi ajaakin, mutta sitten pikkuhiljaa kuolee pois niin ettei kaasu pohjassakaan käy kuin 500r/min. Nappasin PA suodattimen irti niin letkuista ei tullut tippaakaan ainetta käsille, tankki puolillaan ja sähköpumppu toimii. Saan ton rohjon viikonlopuksi lämpimään halliin niin katsotaan lisää sitten.Oma audi pumpparikoneella hyytyi liikenneympyrään ja lopulta paljastui että jakohihna oli pettänyt.
´Katso sen tankkipumpun imusiivilä, jos pumppu toimii ja tavaraa ei tule, yhdessä passatissa oli tankin päällä olevan letkuliittimen o-rengas ottanut pakkasesta itseensä. Irti ja pikkusen rasvaa ja paikalleen jo toimii. Tämä vika tai ominaisuus tuli ilmi suodattimen vaihdon yhteydessä.Ei tässä onneksi sellaisia ole, ihan selvä polttoainepuolen vika. Antaa olla niin käy hetken pienen tovin että voi ajaakin, mutta sitten pikkuhiljaa kuolee pois niin ettei kaasu pohjassakaan käy kuin 500r/min. Nappasin PA suodattimen irti niin letkuista ei tullut tippaakaan ainetta käsille, tankki puolillaan ja sähköpumppu toimii. Saan ton rohjon viikonlopuksi lämpimään halliin niin katsotaan lisää sitten.
Sen verran käytin ahtoputkia irti että ilmansaantia ei ahdista mikään.
..oliskohan liian härskiä laittaa tuo siksi aikaa käymään kanisterista ja vetää letkut ja pumppu vaikka hanttarin jalkotilaan
Joo pitää tutkia, pumppu on kyllä alle puoli vuotta vanha mutta eipä se maksa mitään kurkistaa. Täytyy laittaa syöttöpuolelle pätkä läpinäkyvää letkua niin näkee että mistä päin ne mahdolliset ilmavaivat oikein tulee.´Katso sen tankkipumpun imusiivilä, jos pumppu toimii ja tavaraa ei tule, yhdessä passatissa oli tankin päällä olevan letkuliittimen o-rengas ottanut pakkasesta itseensä. Irti ja pikkusen rasvaa ja paikalleen jo toimii. Tämä vika tai ominaisuus tuli ilmi suodattimen vaihdon yhteydessä.
Kiitoksia. Olin vähän turhan hätäisesti täällä kyselemässä jo apua, mutta onneksi näinkin yksinkertaiseen ongelmaan löytyi vastaus! Puhaltelin sinne lukkopesään paineilmaa, ja pölyä sieltä tuli jonkun verran ulos. En tiedä johtuiko pölystä, vai onko siellä joku isompi vierasesine jossain jumittamassa, mutta toistaiseksi toimii!Voisko olla että luulee vielä avainten olevan lukossa --> ei anna kaukosäätimellä lukita ovia.
Mulla on ainakin joskua ihan pakkaset tehny samantyylistä sekoilua, tosin sähköt on katkenneet mutta lukko luulee avainten olevan sisällä --> vinkuu kun oven avaa ja keskuslukko ei säätimestä pelaa.Kiitoksia. Olin vähän turhan hätäisesti täällä kyselemässä jo apua, mutta onneksi näinkin yksinkertaiseen ongelmaan löytyi vastaus! Puhaltelin sinne lukkopesään paineilmaa, ja pölyä sieltä tuli jonkun verran ulos. En tiedä johtuiko pölystä, vai onko siellä joku isompi vierasesine jossain jumittamassa, mutta toistaiseksi toimii!
HTTPS --> HTTP niin kuvakin näkyy
Ääh taas alatukivarret vaihtoon edestä mutta yllätyin jarruletkusta joka oli ihan hyvä huomio kun haluan pysähtyäkin.
Jospa sit joku vuosi ilman virheitä
Ihme hinta imusarjan tiivisteelle. Omaan Audin V8:iin reinzin yläpään tiivistesarja 120€... ja niitä oli sillä rahalla aika kasa jo.2007 Maksalaatikko 3. Chek Enkine valo palaa, jos käynnistää raakana. Ei mitään muuta vikaa. Valo ei syty jos käynnistelee lohkolämppäristä. OBD sanoo että nakutunnistin. Merkkiliikeen kohtuulliset hinnat 221e anturi + 120e imusarjan tiiviste (lol). Kylä-vianorilla 100e ja 40e.
Mahtaako tulla tunnistimenvaihdolla kuntoon. Ja ennenkaikkea, kannattaako tuota edes korjata, kuittailis vaan leimalle. En kehtaisi kyllä kiertoon laittaa tuossa kunnossa kyllä. Närästää taas nää romut.
Marmorilla monesti arpovat ihan ihme hinnat osalle x. Jotkut osat jopa yllättävän halpoja, jotkut taas sitten ihan järjettömiä.Ihme hinta imusarjan tiivisteelle. Omaan Audin V8:iin reinzin yläpään tiivistesarja 120€... ja niitä oli sillä rahalla aika kasa jo.
Mazda 3 oli tänään laajassa vikatesterissä, ei hullua hurskaammaksi "Nakutustunnistin P0328 Katkos/signaali liian korkea" ... Eli siis roska sytyttää check engine valon JOS auton käynnistää kylmänä ilman lohkolämppäriä. Aina. Ja taas ei koskaan jos lohkossa, edes -20 pakkasella, 2h lohkossa niin ei syty check engine. Saa heittää villejä arvauksia, onko vika anturissa vai muualla, eli missä
Enpä usko. Kaikissa tuolaisissa on ollut pala/mäntä jumissa. Eli nurkka ilmaan ja tutkimaan.Itsehän kävin audin leimaamassa tänään. Lähes huomautuksitta katsuri leiman tälläs paperiin. Apumiehen puolen takajarrupalat olivat kuluneet aivan loppuun. Kuskin puolella taas ku uudet...
Skenaario mielessäni: Vedetty ilman luistonestoa, mutta ajonvakautus päällä samaan suuntaan pitkiä luisuja paljon, jolloin tietokone jarruttaa renkaita vaikka yksitellen et saadaan auto suoraan?
No näinhän se on tehtävä, keväämmälläEnpä usko. Kaikissa tuolaisissa on ollut pala/mäntä jumissa. Eli nurkka ilmaan ja tutkimaan.
Mahdollista joo. Halvin reitti on n. 350-400e. Kyllähän sen nyt maksaa mutta vanhassa autossa jossa kulkupuoli kunnossa ei ihan kirkuen huvita "lähteä kokeilemaan" ... alkaa tatti nousta otsaan kun heittelee noita pois. Uudemmassa ja kalliimmassa paneutuisin enemmän pahemman viankehittymisen pelossa...Joku veikkaus intter-njetissä oli, et viallinen pietso tunnistimen sisällä tekis tuota kylmänä koodia antavaa vikaa. Eli ostaa uuden tunnistimen vain? Tuskin tuo maltaita maksaa?
Huhhuh... Siis itse vaihtaen?Mahdollista joo. Halvin reitti on n. 350-400e. Kyllähän sen nyt maksaa mutta vanhassa autossa jossa kulkupuoli kunnossa ei ihan kirkuen huvita "lähteä kokeilemaan" ... alkaa tatti nousta otsaan kun heittelee noita pois. Uudemmassa ja kalliimmassa paneutuisin enemmän pahemman viankehittymisen pelossa...
Ei koska se ei ole optio. Vaikea paikka imusarja pitää poistaa yms joten jätän sikseen. Merkkihuollossa n. 600e töineen.Huhhuh... Siis itse vaihtaen?
Laahaa se jarru. Kokeileppa vannetta pitemmän ajon jälkeen.Itsehän kävin audin leimaamassa tänään. Lähes huomautuksitta katsuri leiman tälläs paperiin. Apumiehen puolen takajarrupalat olivat kuluneet aivan loppuun. Kuskin puolella taas ku uudet...
Skenaario mielessäni: Vedetty ilman luistonestoa, mutta ajonvakautus päällä samaan suuntaan pitkiä luisuja paljon, jolloin tietokone jarruttaa renkaita vaikka yksitellen et saadaan auto suoraan?
Ei muuten ollutkaan! Vaan uus akkuVoi hiton MultiAir. Italomiehet tietää. Saatanan saatana.
Kannattaa ilmottaa tosta sinne ABC:lle myös. Ja vaikka paikallislehteen niin saa tietoa eteenpäin, jos jollain muulla on myös auto hyytynyt.Jaahah, syy passatin hyytymiseen on ABC smart diesel -20/25C
Ja ei kun tankkia tyhjentämään
Joo pitää kysästä että onko tuo normaalia, toki pakkasta täällä rovaniemellä oli semmosta luokkaa että varmaan pakkasen kesto oli vähän rajoilla.. Tampereelta rovaniemelle tuli ihan nätisti ja seuraavana aamuna jätti pihatielleKannattaa ilmottaa tosta sinne ABC:lle myös. Ja vaikka paikallislehteen niin saa tietoa eteenpäin, jos jollain muulla on myös auto hyytynyt.
Paljonko oli pakkasta ja paljonko ton naftan pitäs kestää?Joo pitää kysästä että onko tuo normaalia, toki pakkasta täällä rovaniemellä oli semmosta luokkaa että varmaan pakkasen kesto oli vähän rajoilla.. Tampereelta rovaniemelle tuli ihan nätisti ja seuraavana aamuna jätti pihatielle
En osaa sanoa mitä sieltä tankkasin, nettisivut väittää että talvi diesel -25/35 mutta epäilen tosta samentumasta johtuen että se oli kyllä välilaatua -20/25. Sillon kun tuo uuvahti niin pakkasta oli semmonen -20 ollut koko yön.Paljonko oli pakkasta ja paljonko ton naftan pitäs kestää?
Jos tuo kuva on tältä aamulta ja sijaintisi on Rovaniemi niin kyllä tuon -25/35 talvilaadun kuuluisikin samentua. -35 asti sen suodattimista pitäisi läpi tulla, mutta jos on suodatinvaihtojen kanssa säästelty niin helposti alkaa ongelmat jo ennen sitä.En osaa sanoa mitä sieltä tankkasin, nettisivut väittää että talvi diesel -25/35 mutta epäilen tosta samentumasta johtuen että se oli kyllä välilaatua -20/25. Sillon kun tuo uuvahti niin pakkasta oli semmonen -20 ollut koko yön.