Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 709
Ei tänään, mutta pian starttaillaan emännän autoa kaapeleilla. Alkaa akku oireilemaan jo, ei toki vielä voi uutta hankkia:vihellys: Ja se on alkuperäinen akku minkä kaiken järjen mukaan olis pitänyt jo sanoa sopimuksensa irti. No laitoin jo vara-akun laturiin niin saa siitä sitten virtaa.
Toisaalta hitostako sitä tietää vaikka ite tarvis vaikka kelit lauhtuu, kun omasta akusta ei mitään tietoa kuinka vanha on.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
Corsica panahti eilen tulille -22 ilman mitään esilämmityksiä (ei lohkaria). Pari kertaa pyörähti ja sitten hörähti. Akku jo vanhahko mutta kestänyt kaikki apuvirtarääkit ja näemmä nämä pakkasetkin. :)
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
229
Onko tämä totta mitä manne täällä huutelee? Olen kyllä kuullut joskus huhua, mutta mistään en mitään tarkkaa tietoa ole saanut.
Eiköhän se ole turbo... Mistäs muualta sinne pakopuolelle öljyä pääsisi??
Siihen varmaan löytyy uutta parilla satasella.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
206
Paitsi että kun turbon uusii, niin sitten leviää öljypumppu ja loppukone aika nopsaan uudelleen paskana.
Silloin aikanaan arveltiin, että kun turbo tukkeutuu, niin öljypumppu käy liian kovalla paineella ja alkaa falskaamaan.
Sitten kun uudi turbo, niin paineet ei enään riitä ja kone leipoo kiinni.
Siinä hauska aina asiakkaalle yrittää selittää, miksi turbon vaihdon mukana pitäisi öljypumppua yms vaihdella ja samalla huomaa koneen muutenkin olevan finaalissa.
No nyt alkaa sitten auton halpa myyntihinta selvitä. Myöskin ensimmäisen kerran kun huoltoon vein, asenne oli että turhaanpa noita vikoja nyt korjaamaan.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
229
Paitsi että kun turbon uusii, niin sitten leviää öljypumppu ja loppukone aika nopsaan uudelleen paskana.
Silloin aikanaan arveltiin, että kun turbo tukkeutuu, niin öljypumppu käy liian kovalla paineella ja alkaa falskaamaan.
Sitten kun uudi turbo, niin paineet ei enään riitä ja kone leipoo kiinni.
Siinä hauska aina asiakkaalle yrittää selittää, miksi turbon vaihdon mukana pitäisi öljypumppua yms vaihdella ja samalla huomaa koneen muutenkin olevan finaalissa.
Ja kun ei sitä viallista turboa vaihda vaan ajaa menemään niin aika pian ne imupuolen siivekkeet on paloina mäntien päällä -> paaliin. Karvalleen 200usd maksaa uusi!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 435
Vähän alkaa epäilyttämään akku ja/tai laturi. Kulkine lähtee kuitenkin yli 20 asteen pakkasessa käyntiin jopa ilman lämmitystä (lämmitän tosin aina kun mahdollista) mutta esim sähköikkunoita käyttäessä selkeästi huomaa kun ajovalot himmenevät, samoin kun laittaa takalasinlämmittimen päälle niin huomaa että jännite notkahtaa hetkeksi.

Akku tosin on sama mikä oli jo kulkineen ostohetkellä ja tuo kun on ollut minulla jo nelisen vuotta eikä ole edes mitään tietoa kuinka vanha tuo akku oikeasti on. On vaan huonoja kokemuksia yllättäen kuolevista akuista tyyliin edellisenä päivänä ei mitään oireita mutta seuraavana päivänä parin asteen pakkasessa kun kääntää avaimesta kuuluu vain "klik" eikä muuta.

Pitää varmaan vähän mittailla kunhan pakkanen vähän helpottaisi että tarkenee mennä asiaa tutkimaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
Vähän alkaa epäilyttämään akku ja/tai laturi. Kulkine lähtee kuitenkin yli 20 asteen pakkasessa käyntiin jopa ilman lämmitystä (lämmitän tosin aina kun mahdollista) mutta esim sähköikkunoita käyttäessä selkeästi huomaa kun ajovalot himmenevät, samoin kun laittaa takalasinlämmittimen päälle niin huomaa että jännite notkahtaa hetkeksi.

Akku tosin on sama mikä oli jo kulkineen ostohetkellä ja tuo kun on ollut minulla jo nelisen vuotta eikä ole edes mitään tietoa kuinka vanha tuo akku oikeasti on. On vaan huonoja kokemuksia yllättäen kuolevista akuista tyyliin edellisenä päivänä ei mitään oireita mutta seuraavana päivänä parin asteen pakkasessa kun kääntää avaimesta kuuluu vain "klik" eikä muuta.

Pitää varmaan vähän mittailla kunhan pakkanen vähän helpottaisi että tarkenee mennä asiaa tutkimaan.
Vähän välkkyy tääläkin tossa jenkissä kun heittää valoja ja muita virtasyöppöjä päälle pois. Ei kuitenkaan mitään merkkiä että akku olisi laiska tai laturikaan.

Eniten naurattaa abs jarrutuksen päätteeksi kun tietokone konffaa itsensä eli joku pieni rosaus kuuluu jostain ja samalla etuvaloissa notkahtaa. :D
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Vähän alkaa epäilyttämään akku ja/tai laturi. Kulkine lähtee kuitenkin yli 20 asteen pakkasessa käyntiin jopa ilman lämmitystä (lämmitän tosin aina kun mahdollista) mutta esim sähköikkunoita käyttäessä selkeästi huomaa kun ajovalot himmenevät, samoin kun laittaa takalasinlämmittimen päälle niin huomaa että jännite notkahtaa hetkeksi.

Akku tosin on sama mikä oli jo kulkineen ostohetkellä ja tuo kun on ollut minulla jo nelisen vuotta eikä ole edes mitään tietoa kuinka vanha tuo akku oikeasti on. On vaan huonoja kokemuksia yllättäen kuolevista akuista tyyliin edellisenä päivänä ei mitään oireita mutta seuraavana päivänä parin asteen pakkasessa kun kääntää avaimesta kuuluu vain "klik" eikä muuta.

Pitää varmaan vähän mittailla kunhan pakkanen vähän helpottaisi että tarkenee mennä asiaa tutkimaan.
Minä kun lyön tuulilasin+takalasin lämmityksen päälle + kaikki muut sähkö vermeet niin lataus näyttää 12,5v!:D Siinä ei paljoa akkua enää ladata...

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001038173.html

"Turha takalasin lämmittäminen taas tuo helposti yli puoli litraa lisäkulutusta sadalla kilometrillä. Tuulilasin lämmitys nostaa polttoaineenkulutusta jopa 2–4 l/100 km, mikä tarkoittaa 0,2–0,4 litran lisäkulutusta keskimääräisellä henkilöautomatkalla (20 minuuttia)."
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
Minä kun lyön tuulilasin+takalasin lämmityksen päälle + kaikki muut sähkö vermeet niin lataus näyttää 12,5v!:D Siinä ei paljoa akkua enää ladata...

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001038173.html

"Turha takalasin lämmittäminen taas tuo helposti yli puoli litraa lisäkulutusta sadalla kilometrillä. Tuulilasin lämmitys nostaa polttoaineenkulutusta jopa 2–4 l/100 km, mikä tarkoittaa 0,2–0,4 litran lisäkulutusta keskimääräisellä henkilöautomatkalla (20 minuuttia)."
Vähän suhtaudun kriittisesti tohon 2-4l kulutuslisään. Ei nyt pari saakelin käämiä voi tarkoittaa 30-50% lisäkulutusta.

Edit: etulasilämmitin 2kW, takalasi ~200w?
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
229
No kun katselee tuota kaavaa minkä mukaan laskettu, eli jos 20 minuutin matkalla kuluttaa tuon kymmenyksen tuosta 2-4l/100km tarkoittaa, että 100km kuluu 200 minuuttia aikaa.
Ja jos sitten taas miettii että miltei 3,5h pörrätään 2kw teholla, niin kyllähän siinä energiaa kuluu, mutta kuka käyttää jotain tuulilasinlämmitintä täydellä teholla noin kauaa?
Nimenomaan, tuo 2kW olisi 166A @12V. Mistähän henkilöautosta löytyy edes noin tuuheaa laturia, että pystyisi tuota edes pitämään pitkästi päällä?

Eli tuo iltapaskan juttu on juurikin sitä itseään.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 332
No kyllähän muutomista autoista löytyy ~200A latureita, ainakin BMW:stä. Veikkaisin, että MB ja monista muistakin löytyy. Latausjännite 14.4V 2kw ~139A. Eli onhan tuo mahdollinen, tosin ei sitä täydellä teholla käytetä kuin hetki, joten nuo iltapaskan laskelmat on ihan kujalla, kuten tavallista. Jos tuo tuulilasin lämmitin löytyy, niin ehdottomasti kannattaa käyttää lasin sulattamiseen raapimisen sijaan. Uusi tuulilasi nimittäin maksaa muutoman euron (ainakin se lämmitettävä lasi) ja ilman tuulilasin raappaamista se pysyy paremmassa kunnossa. Omassa autossa peilejä lämmitetään automaattisesti tietyllä teholla lämpötilassa x, mielestäni todella mukava ominaisuus kun se poistaa kuuran niistä. Hieman huono mennä raappaamaan peilin laseja, kun ne on pienillä muovisilla kiinnikkeillä, joten paljon ei kärsi painaa pakkasella.
 

Parotech

Pytyt oo pystyssä ku vessassa
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
327
Oma MB käyttää 190A vesijäähdytettyä laturia :confused2: Oikeastaan ainoa kohta missä huomaa että laturi alkaa tekemään töitä niiaamalla hetkeksi kierroksia on kun laittaa 400w/27,7A 14.4V edestä tuikkuja palamaan keulalla.
Tosin tämäkin kylmällä koneella, lämpimällä ei niinkään (kai)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
Ja vaikka olisikin se 100A+ laturi mikä lienee jo harvinaisuus niin eipä se akku ota kylmällä sisään niin paljoa.

Veikkasen, että 2kw lämmittimellä saisi akun tyhjäksi ja aika tuhtia piuhaa saisi mennä lasille :)
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
229
Puuh, on täällä ässän nokalla 220A laturi, mutta tuo irtoaa jossain 5000RPM. Tyhjäkäynnillä ja normaalissa ajossa 800-2000RPM tuotto on jotain 30-100A.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 825
Ja vaikka olisikin se 100A+ laturi mikä lienee jo harvinaisuus niin eipä se akku ota kylmällä sisään niin paljoa.

Veikkasen, että 2kw lämmittimellä saisi akun tyhjäksi ja aika tuhtia piuhaa saisi mennä lasille :)
Ideahan onkin että laturi tuottaa akun napajännitettä korkeamman jännitteen jolloin akku ei purkaudu.

Käytännössä jos auton moottori käy ja laturi on ehjä niin akku ei purkaannu. Mutta ei myöskään välttämättä lataudu kauhean vauhdikkaasti. Kylmälle akulle saisi olla reilusti latausjännitettä, mielellään yli 15V kunnon pakkasilla.
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Nimenomaan, tuo 2kW olisi 166A @12V. Mistähän henkilöautosta löytyy edes noin tuuheaa laturia, että pystyisi tuota edes pitämään pitkästi päällä?

Eli tuo iltapaskan juttu on juurikin sitä itseään.
Mondeossa 120A laturi, juuri pari vuotta sitten vaihdoin, karvalakissa missä ei tuulilasilämmitystä ym. on 90A laturi. Mersussa mulla oli kanssa vesijäähdytteinen 200A laturi ja hintaa oli se rapeat tonni suomesta.

Tuulilasilämmityksen kun lyö päälle niin valot himmenee ja sisätuulettimen ääni muuttuu eli virtaa syö kiitettävästi, toki ei se ole kuin 2min päällä ja sammuu sitten.
 
  • Tykkää
Reactions: 119
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
858
Vasta vuosi sitten puhdistin kaasuläppäkotelon jumittavan kaasun takia. Ja niinhän se kuulemma taaskin on alkanut jumittelemaan. Eli uudestaan auki.
No, vissiin Mazda 3:sen perusvika
 

DonX

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
290
2002 yaris.
Konepellin avaus vaijeri poikki. Näkyy maskin reijistä ja ei ole muovivipu sisällä rikki. Vaijeria voi vetää sisällä ulos.
Miten auki konepelti?
Mielellään kotipihalla, ilman nosturia.
 

root

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 319
Vähän alkaa epäilyttämään akku ja/tai laturi. Kulkine lähtee kuitenkin yli 20 asteen pakkasessa käyntiin jopa ilman lämmitystä (lämmitän tosin aina kun mahdollista) mutta esim sähköikkunoita käyttäessä selkeästi huomaa kun ajovalot himmenevät, samoin kun laittaa takalasinlämmittimen päälle niin huomaa että jännite notkahtaa hetkeksi.

Akku tosin on sama mikä oli jo kulkineen ostohetkellä ja tuo kun on ollut minulla jo nelisen vuotta eikä ole edes mitään tietoa kuinka vanha tuo akku oikeasti on. On vaan huonoja kokemuksia yllättäen kuolevista akuista tyyliin edellisenä päivänä ei mitään oireita mutta seuraavana päivänä parin asteen pakkasessa kun kääntää avaimesta kuuluu vain "klik" eikä muuta.
Kolmannen kerran kun minulla vanha akku kuoli yllättäen, tulin siihen tulokseen että autoissani ei ole vikaa. En yksinkertaisesti huomaa akun ikääntymistä, kunnes kuuluu pelkästään tuo startin solenoidin naksahdus käynnistäessä. Viimeinen tapaus vielä ihan kesäkelillä marketin parkkipaikalla. Sen jälkeen olen suosiolla vaihtanut akun vähintään 3 vuoden välein.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 563
Huh. Laitoin eilen E36:seen kässärin palikat uusiks ja samalla jarrukilvet kun oli ruoste syönyt ne kässärin palojen kiinnistysreiät niin pahasti että oli edellisen omistajan pultti+mutteri viritys levinnyt ja piti karmeeta melua. Aika typerä tuo koko kässärisysteemi kestävyyden kannalta kyllä. Oli nimittäin jarrukilpien pultit sen verran tiukassa että sai ihan reippasti moukaroida ja harjata ruostetta pois ennen kuin aukesivat.
 

Sipuliteemakkara

Artesaanirakastelija
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
105
Tarttis saada LeBaronin jäähdytysjärjestelmä ilmattua, siihen on just vaihdettu syyläri, flekti ja termostaatti ja vissiin jäänyt ilmakupla jonnekin kun lämpömittari elää omaa elämäänsä välillä.. Oisko kellään hyvää kikkakolmosta tohon? :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 709
Tarttis saada LeBaronin jäähdytysjärjestelmä ilmattua, siihen on just vaihdettu syyläri, flekti ja termostaatti ja vissiin jäänyt ilmakupla jonnekin kun lämpömittari elää omaa elämäänsä välillä.. Oisko kellään hyvää kikkakolmosta tohon? :D
Syylärin korkki auki, auto käyntiin ja sitten pitäisi kuplia. Lisäilee samalla jäähdytinnestettä paisuntasäiliöön. Näin mä olen yhteen autoon tehnyt, missä vaihdettiin koko motti pihalla... Mutta älä tee mitään ennenkun joku ampuu tämän ohjeen alas. Jotenkin sen homman tein, ja kärsivällisyydellä alkoi lämmöt pysyä kohdillaan.

Mutta odota nyt vielä, jos jollain on parempia neuvoja, ettei nyt kävis mitääno_O
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
176
Tarttis saada LeBaronin jäähdytysjärjestelmä ilmattua, siihen on just vaihdettu syyläri, flekti ja termostaatti ja vissiin jäänyt ilmakupla jonnekin kun lämpömittari elää omaa elämäänsä välillä.. Oisko kellään hyvää kikkakolmosta tohon? :D
Keula mahdollisimman ylös, eli auto esim. ylämäkeen jos ei muuta mahdollisuutta ole. Sitten lämppäri täysin kuumalle ja korotettua tyhjäkäyntiä käyttämään ja samalla tarkkailee jäähdytysnesteen tasoa syylarin korkki avattuna. Tuolla konstilla yleensä saa nesteet kiertämään, toki helpottaa jos on joku ilmausruuvi jossain, mutta en ko. autoa niin hyvin tunne, jotta osaisin antaa tarkempaa vinkkiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
858
Tarttis saada LeBaronin jäähdytysjärjestelmä ilmattua, siihen on just vaihdettu syyläri, flekti ja termostaatti ja vissiin jäänyt ilmakupla jonnekin kun lämpömittari elää omaa elämäänsä välillä.. Oisko kellään hyvää kikkakolmosta tohon? :D
Mulla on.

Jos ei kelvannu ni kokeile ajaa keula ylämäkeen ja korkit auki. Jos sittenkään ei lähde, niin www.overdrive.fi ja sieltä kyselemään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 339
Vanhemmissa Psa-kulkineissa tehdään kokispullosta leikkaamalla ratti johon laitetaan kierteitten ympärille sen verran teippiä että pysyy tiiviisti jäähdytysnesteen lisäysreiässä. Ratti täytetään ja pidetään pinta korkealla samalla kun ilmausreiistä päästetään ilmat pois aloittaen ensin lämppärin letkun ruuvista. Hyvä konsti muihinkin autoihin mutta esim. Pösö 306/Citroen ZX:ään yms. jotakuinkin ainoa oikea tapa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
176
Vanhemmissa Psa-kulkineissa tehdään kokispullosta leikkaamalla ratti johon laitetaan kierteitten ympärille sen verran teippiä että pysyy tiiviisti jäähdytysnesteen lisäysreiässä. Ratti täytetään ja pidetään pinta korkealla samalla kun ilmausreiistä päästetään ilmat pois aloittaen ensin lämppärin letkun ruuvista. Hyvä konsti muihinkin autoihin mutta esim. Pösö 306/Citroen ZX:ään yms. jotakuinkin ainoa oikea tapa.
Tämäkin ihan hyvä konsti, esim. BMW:t tuntuvat olevan mahdottomia ilmata ilman tätä konstia. Toki alipaineella onnistuu, mutta ilman ns. erikoistyökaluja.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Itellä lähti mondeossa kiertämään kun anto vaan kierroksia kunnolla, +5000rpm niin johan alkoi vesi kiertämään...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
116
käsin voi puristella ylävesiletkua ja samalla aukoa ja sulkea kädellä paisunta-astian korkkia jolloin saa aikaan "pumppaus" efektin. Näin ainakin alussa saa enimmät ilmat ainakin joissakin autoissa pois.
 

Sipuliteemakkara

Artesaanirakastelija
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
105
Noh, kyllä sieltä vähän ilmaa tuli, aloin toisaalta miettimään että voisko toi lämmön heittely johtua vaan kuumasta termostaatista? Lämmöt nousee jonnekin 3/4 kieppeille kun flekti käynnistyy ja laskee 1/4 kunnes se sammuu. Yleensä oon vaan tottunut siihen että lämmöt on tasan tarkkaan keskellä :think:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 844
Mikähän citikassa sotkee öljyllä? Ei ihan selkeä kampiakselin stefa, koska öljyä on ylempänäkin. Ainakaan ei öljypohja.

 

Sande_

white male
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
320
Lakkasi viikonloppuna sisäilmapuhallin toimimasta 2006 vuosimallin Vectrassa. Vähän vaikeutti ajamista kun auto huurtu sisältä suhteellisen pahasti. Pakkanen vielä jäädytti huurun


Pakkohan sitä vikaa oli alkaa heti sitten selvittämään. Kurkistin raitisilmasuodattimen taakse ja siellä ropelli näytti hyvin hyvin hiljakseen pyörivän. Ei ollut mitään vaikutusta vaikka puhallusta yritti laittaa isommalle. Kun käsin kokeili pyörittää, niin tuntu olevan jumissa.

Purin hanskalokeron pois edestä ja irroitin moottorin ja vein sen sisälle lämpeämään. Oli aika ikävä purkaa kun torxit oli laitettu suhteellisen vaikeasti päästäviin paikkoihin :)

Kopsuttelin kauhean kasan jotain mustaa töhnää moottorista irti ja rasvasin pohjalaakerin. Puhdistin liittimet hapettumista ja asentelin takasi paikalleen. Aluksi lähti pyörimään hitaasti, mutta yhtäkkiä alkoi pyöriä normaalisti. Nyt pari päivää toiminut, mutta vähä epäilen tän olevan vaan hetkellinen korjaus.. Tiskillä alkuperäinen osa maksaa vajaa 600e, mutta onneksi motonetistä löytyy satasella :D
 

jsa

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
623
Ääh, Octavia ja kuskin oven "deadlock". Pitäs repiä ovipahvit auki kun ovi on lukossa :(
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
6v ja 100tkm sitten vaihdoin takapyörän laakerin (navan), nyt se jollottaa taas, hyvin kesti 60€ kiinankopio, silloin maahantuoja tarjos 300€ uutta napaa ja tarvike makso 250€. Nyt tarkistin niin SKF maksaa 170€ ja tarvike 99€ motonetissa ja briteistä ostin 60€ posteineen, halvin olisi ollut 40€ mutta en nyt viittinyt siihen lähteä ja tuossa 60€ navassa tuli uudet pultit mukana...

Vaihto on onneksi helppo, viimeeksi meni alle 1/2h...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
Noh, kyllä sieltä vähän ilmaa tuli, aloin toisaalta miettimään että voisko toi lämmön heittely johtua vaan kuumasta termostaatista? Lämmöt nousee jonnekin 3/4 kieppeille kun flekti käynnistyy ja laskee 1/4 kunnes se sammuu. Yleensä oon vaan tottunut siihen että lämmöt on tasan tarkkaan keskellä :think:
Tervetuloa jenkkimaailmaan. Täysin normaalia toimintaa, oma v6 corsica harrastaa samaa.

Eli nuo jenkkien mittarit ovat ensinnä ihan pilipali toleransseilla, ei välttämättä näytä läheskään oikein, ja toinen homma, että vanhemmissa kinnereissä lämmönvaihtelu näkyy viisarissa, uudessa ei.

Mutta siis, omassa myös flekti tulille kun 3/4 lämpöä, sen jälkeen mennään alas hutinalla (varsinkin jos lähet flekti päällä maantielle niin lämmöt rojahtaa hetkellisesti) ja sitten lämmöt jälleen nousee.

Kunhan sulla pysyy lämmöt ns normaaliajossa (80km/h maantie) siinä puolivälin tienoolla niin kaikki ok. Motarilla ja ruuhkassa nousee kovemmiksi, lepsulla ajolla voi jäädä vajaaksi. :)

Tätä on useammissa jenkeissä useampi kaveri ihmetellyt. Kyllähän maalaisjärkikin sanoo, että moottorin lämpötila vaihtelee ajosta riippuen (lämä tiskissä vs tyhjäkäynti).
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 010
Nyt vituttaa kun Jeep on korjaamolla ja olisi vaikka mitä menoa ja tarvitsee niihin autoa!:mad:
Harmittaa kun taitaa mennä moni asia persiilleen.... :sori:
-Olisi kesä niin niin ottaisin Oldsin ajoon, eikä olisi mitään hätää.... :p
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
Tervetuloa jenkkimaailmaan. Täysin normaalia toimintaa, oma v6 corsica harrastaa samaa.

Tätä on useammissa jenkeissä useampi kaveri ihmetellyt. Kyllähän maalaisjärkikin sanoo, että moottorin lämpötila vaihtelee ajosta riippuen (lämä tiskissä vs tyhjäkäynti).
Koskee varmaan näitä kasari-ysäri malleja. Kyllä noissa yhtään uudemmissa (98->) lämmöt on aina siellä karvan alle puolivälin mitä muissakin autoissa, ajoit sitte motarilla tai köröttelit kylillä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 751
Fuufuu, eli -07 1.6 twinport astra alkoi polttamaan vikavaloa ja koodi on 17152, eli kait p0171 lean mixture. Ajossa ihan normaalin tuntuinen, kehtaako ajaa töihin 50km suuntaansa ja viikonloppuna räpeltää/ ensi viikolla viedä töpselin päähän huoltamolle? Imuvuoto, Maf, egr ja lambaadaahan netissä tuohon tarjottiin viaksi...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
Koskee varmaan näitä kasari-ysäri malleja. Kyllä noissa yhtään uudemmissa (98->) lämmöt on aina siellä karvan alle puolivälin mitä muissakin autoissa, ajoit sitte motarilla tai köröttelit kylillä.
Juurikin näin. Corsicat/Le Baronit jne jenkkiraudat on sieltä 90-luvun alkupuolelta, ei ollut vielä niin tarkatkaan mittarit, vm.99 Saab 9-5 viisari pysyy kuin naulattuna siinä puolivälissä ellei kone jo kiehuta melkein. Ajotietokoneesta töllää lämpöjä niin 20c saattaa vaihdella ilman, että viisarissa tapahtuu yhtään mitään.

Siitä en sitten tiedä miksei nykyautoissa voi näkyä lämmöt viisarin liikehdinnästä, kait se on kuskia rauhoittamaan tehty. :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 359
Juurikin näin. Corsicat/Le Baronit jne jenkkiraudat on sieltä 90-luvun alkupuolelta, ei ollut vielä niin tarkatkaan mittarit, vm.99 Saab 9-5 viisari pysyy kuin naulattuna siinä puolivälissä ellei kone jo kiehuta melkein. Ajotietokoneesta töllää lämpöjä niin 20c saattaa vaihdella ilman, että viisarissa tapahtuu yhtään mitään.

Siitä en sitten tiedä miksei nykyautoissa voi näkyä lämmöt viisarin liikehdinnästä, kait se on kuskia rauhoittamaan tehty. :D
Juuri tämän takia se on tehty. Omassa autossa mittari on koodattu sojottamaan kohti 90 astetta lämpöjen ollessa välillä 70...110 celsiusta.
 

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
Koko viime syksyn ja tämän talven olen vähän väliä käynyt paikkaamassa Vitoa kaverin pihassa. Toivottavasti se ei lahoa nopeammin kun ehdin uutta peltiä kiinnittää.
Sitten on vielä lämmenneestä koneesta kuuluva suht kova kolkutus. Kai se kone hajoaa siinä vaiheessa kun lopulta joskus saan leiman.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 709


Tälläinen antenni kyseessä, eli teleskooppi. Ongelma on että menee kyllä nippuun mutta ei mene loksun sisään. Jää jotain noin 20cm kohdassa jumiin, eli viimeinen osa ei uppoa. Ei voi viedä autopesuun.. CRC:ta rötvätty, pahempaa väkivaltaa ei uskallettu kokeilla ettei mene poikki. Ei ole sähköantenni, vaan pitäisi upota ihan kokonaan, mutta ei onnistu.
Joku kikkakolmonen kävisi mutta mikä? Takapaksin verhoilujen purkaminen vähän turn off juttu.

Tai sitten vaihtoehtoisesti vaan purkaa koko roskan pois ja korvaa jollain uudemmalla nysäantennilla - jonka toki soisi toimivan. Ideoita? Montaa euroa tuohon ei viitsisi laittaa.
 

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
Ilmeisesti kokonaan alas painettavaa antennia ei voi ruuvata juuresta irti pesun ajaksi?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
Jaahas Corsica saa liikaa soppaa kun starttailee huoltsikalta motariajon jälkeen, vain ja ainoastaan tässä tilanteessa. Lähtee vaikeasti käymään.

Eculle opetettu kesällä tyhjäkäynti, kun ei meinannut auringosta lähteä käymään melkein lainkaan. Nyt sama ongelma puskee takasin. :cigar2:

Saab telakalla, saadaan ajoon kesäkaudeksi ja sitten pääseenkin laittamaan servolettia leimakuntoon. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 709
Ilmeisesti kokonaan alas painettavaa antennia ei voi ruuvata juuresta irti pesun ajaksi?
Epäilen että ei voi. On siinä 10mm ? avaimelle kolot, mutta ei uskallettu kokeilla. Pitääpä yrittää etsiä jostain räjäytyskuva, tai sitten vaan kysyä huollosta mitä tuolle voi tehdä, jos mitään.
 

Kuminaula

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
89
Tarttis saada LeBaronin jäähdytysjärjestelmä ilmattua, siihen on just vaihdettu syyläri, flekti ja termostaatti ja vissiin jäänyt ilmakupla jonnekin kun lämpömittari elää omaa elämäänsä välillä.. Oisko kellään hyvää kikkakolmosta tohon? :D
Alkoiko syyläri vuotamaan?
Olisiko mahdollista että vuotava kansipahvi hajoittanut ensin syylärin?
Jos kuplia vain tulee ja tulee niin kannentiivisteen vaihto.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894


Tälläinen antenni kyseessä, eli teleskooppi. Ongelma on että menee kyllä nippuun mutta ei mene loksun sisään. Jää jotain noin 20cm kohdassa jumiin, eli viimeinen osa ei uppoa. Ei voi viedä autopesuun.. CRC:ta rötvätty, pahempaa väkivaltaa ei uskallettu kokeilla ettei mene poikki. Ei ole sähköantenni, vaan pitäisi upota ihan kokonaan, mutta ei onnistu.
Joku kikkakolmonen kävisi mutta mikä? Takapaksin verhoilujen purkaminen vähän turn off juttu.

Tai sitten vaihtoehtoisesti vaan purkaa koko roskan pois ja korvaa jollain uudemmalla nysäantennilla - jonka toki soisi toimivan. Ideoita? Montaa euroa tuohon ei viitsisi laittaa.
Itse käytän autoa vain sellaisessa pesussa ettei antennia tarvitse irroittaa. 6v aikana olen kerran ruuvannut antennin irti kun vaihdoin antennin ja jalan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 180
Viestejä
4 214 682
Jäsenet
71 012
Uusin jäsen
Alibisyotto

Hinta.fi

Ylös Bottom