- Liittynyt
- 04.09.2018
- Viestejä
- 2 212
No nyt meni mielenkiintoiseksi. Josko siinä on sitten kahdensuuntaista lämpölaajenemista mikä aiheuttaa ongelman, eli joku paikka lämpenee ja joku jäähtyy, eikä sitten pelaa ennen kuin lämpötilat tasaantuvat. Pidempään ajellessa ehkä lämpö sitten leviää riittävästi kauttaaltaan, jolloin ei ongelmaa tule.Siis ei matka katkea, vaan auto ei käynnisty parkista. Avaimesta ei tapahdu siis mitän muuta kuin valot syttyy. Jollei jaksa odottaa että moottoritilassa jokin jäätyy. Sen jälkeen taas kuin ei mitään, ja jos ajelee pidempään, ongelmaa ei ole ollenkaan.
Startti pyörii, kun siellä on maadoitus ja virta. Maa pitäisi olla koko ajan ja virta tulee releen ohjaamana, joka saa herätteen kun avainta käännetään. Ei siellä montaa kohtaa kuitenkaan lopulta ole, joissa vika voisi olla.
- Jos startti ei edes naksahda niin sitten ehkä startin rele voisi aiheuttaa vian?
- Virtalukon pohja voinee kanssa aiheuttaa tämänsorttisen ongelman. Tuota voi kokeilla työntämällä avainta eri suuntiin samalla kun pitää sitä starttiasennossa. Tuskin siellä iso välys on, jos oire esiintyy noinkin spesifeissä olosuhteissa.
- Mikäli startti naksahtaa niin solenoidi liikkuu ja silloin ongelma lienee startin virransyötössä tai maadoituksessa, pitäisi mittailla johdoista resistanssit silloin, kun oire on päällä.
E: Nämä nyt siis vain tämmöisiä maallikkoheittoja, en minä autoista oikein mitään ymmärrä. Mielenkiintoisia ovat kuitenkin.