Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pyöränlaakeri ja alapallo. Vetareita ei tällä hetkellä rikki saa poljettua vaikka yrittäiskin kun ahdinkin oottaa vaihtoa vaurion jälkeenVetaria vaihtamassa?
Mun pitäs löytää moti alkaa tutkia miks audi TT ei enää ahda 1.2baria vaan 0.9-1.1 baaria. Mut koska kulkee eteenpäin, ootan varmaan kevättä![]()
Kylmempi ilma on tiiviimpää, joten haluttu ilmamäärä saavutetaan pienemmillä ahdoilla. Oikein vanhassa 1.8t koneessahan ei ole ollenkaan ahtopaineanturia…
Mjaa, kylmien ilmojen alkaessa tuo kyllä alkoiEli katsotaan kevääseen
edit. Ja tosiaan -00 TT kyseessä.
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 35-00 -
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add)
P1136 - 35-00 - System too Lean
16891 - Idle Control System RPM
P0507 - 35-10 - Higher than Expected. - Intermittent
En saanut suhinoita kuulumaan, vaikka kuuntelin hyvin tarkasti ja toistin testin useaan otteeseen. Minua ihmetyttää kuitenkin videolla kuuluva pulputus, joka kuulostaa siltä kuin jäähdytysnesteen sekaan pääsisi ilmaa. Youtubesta löytyy useampi ohjevideo ahtovuotojen etsimiseksi, mutta missään vastaantulleessa videossa ei puhuta pulputuksesta, saati kuulla sellaista. Eli voisiko tässä olla kyseessä vika?
Mahdoton sanoa korjautuisiko ennen kuin katsoo mitä mieltä ecu on moottorin käynnistä. Fuel trimmit ja lambdasignaalit pitäisi päästä katsomaan.Kyselin täältä aiemmin talvella vähän vinkkiä Golf IV vanhuksen vianetsintään ja nyt siinä alkaa katastus lähestyä, joten pitää tehdä päätöksiä aletaanko laittamaan vai meneekö paaliin.
Kävin mittauttamassa päästötja eihän se mennyt läpi. Tämä yksilö on siis jo muutaman vuoden hälytellyt vaihtelevasti katalysaattorin toimintaa, mutta aina on päästöistä mennyt tähän asti läpi kun on lämpimäksi ajettuna käyty mittauksella. Anturitkin sinne vaihdettiin pari vuotta sitten kun epäiltiin josko ne hälyt niistä johtuisi.
Yli menneet arvot CO% 1,28 (rajaksi mittauksessa merkitty 0,2) ja HC PPM 118 ( raja 100). Korjaantuuko nämä tuon taemman katalysaattorin vaihdolla miten todennäköisesti? Vähän paskempi homma ruveta laitattamaan noita muita vikoja kuntoon jos sitten ei kuitenkaan saisi päästöistä menemään läpi. Yritin googletella heikoin tuloksin "kuinka paskat" nuo arvot on.
Laitan tähän kuvana tuon aiemman vianetsinnän tulokset jos joku pystyisi vähän kertomaan että onko tuossa sellaisia jotka itsessään myös "pomppaa" katsastuksessa. Jos edes korjataan, niin tarkoitus olisi siis 1 vuodeksi saada ajoa lyhyehkön työmatkan kulkemiseen joten vain välttämättömät laitetaisiin...
Mahdoton sanoa korjautuisiko ennen kuin katsoo mitä mieltä ecu on moottorin käynnistä. Fuel trimmit ja lambdasignaalit pitäisi päästä katsomaan.
Oliko nuo arvot pielessä tyhjäkäynnillä vai kierroksilla?
Ja nuo muut viat ei ole mitenkään erikoisia vanhalle volkkarille ja ei vaikuta leiman saantiin
Ei kauhean yleinen katin hajoaminen tuossa, jollei ulkoisia jälkiä.Kyselin täältä aiemmin talvella vähän vinkkiä Golf IV vanhuksen vianetsintään ja nyt siinä alkaa katastus lähestyä, joten pitää tehdä päätöksiä aletaanko laittamaan vai meneekö paaliin.
Kävin mittauttamassa päästötja eihän se mennyt läpi. Tämä yksilö on siis jo muutaman vuoden hälytellyt vaihtelevasti katalysaattorin toimintaa, mutta aina on päästöistä mennyt tähän asti läpi kun on lämpimäksi ajettuna käyty mittauksella. Anturitkin sinne vaihdettiin pari vuotta sitten kun epäiltiin josko ne hälyt niistä johtuisi.
Yli menneet arvot CO% 1,28 (rajaksi mittauksessa merkitty 0,2) ja HC PPM 118 ( raja 100). Korjaantuuko nämä tuon taemman katalysaattorin vaihdolla miten todennäköisesti? Vähän paskempi homma ruveta laitattamaan noita muita vikoja kuntoon jos sitten ei kuitenkaan saisi päästöistä menemään läpi. Yritin googletella heikoin tuloksin "kuinka paskat" nuo arvot on.
Laitan tähän kuvana tuon aiemman vianetsinnän tulokset jos joku pystyisi vähän kertomaan että onko tuossa sellaisia jotka itsessään myös "pomppaa" katsastuksessa. Jos edes korjataan, niin tarkoitus olisi siis 1 vuodeksi saada ajoa lyhyehkön työmatkan kulkemiseen joten vain välttämättömät laitetaisiin...
edit. niin ja katalysaattoreissa näytti olevan ns helvetin laaja hintaskaala mitä kurkkasin varaosamyyntejä, tekeekö noilla halvimmilla ~100e vehkeillä mitään vai onko se todellisuudessa joku 300e investoitava?
Ei vaan nimenomaan ennen kuin edes avaa konepellin niin eka diagnoosi livedatan avulla.Ei kauhean yleinen katin hajoaminen tuossa, jollei ulkoisia jälkiä.
Onko jako kohdallaan, puristuspaineet, uusitaan tulpat ja kipinä vehkeet sekä ilmanputsarin, öljyt vaihtoon nuukalla määrällä. Noiden jälkeen imusarjaan liitetyt kumiosat käyt läpi. Imusarjan tiivistettä unohtamatta.
Onko painetta paisuntasäiliössä (palokaasuja) Noiden jälkeen vagcom testeri kiinni.
Yli menneet arvot CO% 1,28 (rajaksi mittauksessa merkitty 0,2) ja HC PPM 118 ( raja 100). Korjaantuuko nämä tuon taemman katalysaattorin vaihdolla miten todennäköisesti? Vähän paskempi homma ruveta laitattamaan noita muita vikoja
Saakohan Suomesta jollain nimellä korjausholkkeja pallonivelten kartioihin? Tein johtopäätöksen että nuo on joskus korjauskalvattu mutta on sen verran otettu ettei mahdu enää tiiviste väliin.
Ainoa eri mallinen nivel tähän akseliin tulee yläpuolelta kiinni + kuvan nivel sopii oikein pihalla olevaan toiseen samanlaiseen akseliin.Voisiko olla vaan väärä pallonivel, mulla ainakin g-mersussa ohjauksen niveliä arpoessa osa varaosamyyjien osista oli väärän kokoisia ja lopputulos kuvan kaltainen..
Onko reikä edes kartion mallinen? Joissain volkkareissa on tullut vastaan semmoista että olkaan on koneistettu lieriömäinen reikä johon on prässätty sitten lieriö/kartio holkki johon nivel tulee vasta kiinni. Joissain tapauksissa sitten se holkki jää kiinni vanhaan niveleen ja menee hukkaan.Ainoa eri mallinen nivel tähän akseliin tulee yläpuolelta kiinni + kuvan nivel sopii oikein pihalla olevaan toiseen samanlaiseen akseliin.
Kyllä on. Ei ole väljä mihinkään suuntaan joten en keksi mitään muuta kuin että se on korjattu kalvaamalla.Onko reikä edes kartion mallinen? Joissain volkkareissa on tullut vastaan semmoista että olkaan on koneistettu lieriömäinen reikä johon on prässätty sitten lieriö/kartio holkki johon nivel tulee vasta kiinni. Joissain tapauksissa sitten se holkki jää kiinni vanhaan niveleen ja menee hukkaan.
Kyllä on. Ei ole väljä mihinkään suuntaan joten en keksi mitään muuta kuin että se on korjattu kalvaamalla.
Tästä ei kauhean kauan ole kun eräästä volkkarista ei tahtonut löytää ilman googlea öljynsuodatinta ja sitten tarvi googlea uudestaan että mistä ihmeestä se pitäs saada ruuvattua poisNäinhän se tahtoo olla, et mitä tahansa öljynvaihtoa suurempaa varten huollossa otetaan moottori irti nykyautoissa. Etenkin audeissa![]()
Höpöhöpö. Ne kehotukset tulisi korjata siihen alkup leimalappuun merkittyyn ajankohtaan mennessä.Ransittiin lätkäistiin ajokieltotarra leimalla kun meni jarruputki poikki. No hyvä että siellä eikä tienpäällä.
Nyt pitää kuulemma olla kaikki korjauskehotuksetkin korjattuna ennenkun saa hyväksytyn.
No uudet putket tuli tehtyä ja laitettua, taka-akselille laitoin jotkut Saabin pohjaanlyöntikumit, kun ei tähän hätään muuta löytynyt.
Nyt tarvii vielä vetarin suojakumit laittaa. Otin liimattavat,kai noi leiman ajan kestää, kun tarvis taas aamulla olla ajossa...
Ihana ryömiä tuolla auton alla, kun kuraa loskaa ja paskaa valuu niskaan...
Yli menneet arvot CO% 1,28 (rajaksi mittauksessa merkitty 0,2) ja HC PPM 118 ( raja 100). Korjaantuuko nämä tuon taemman katalysaattorin vaihdolla miten todennäköisesti? Vähän paskempi homma ruveta laitattamaan noita muita vikoja kuntoon jos sitten ei kuitenkaan saisi päästöistä menemään läpi. Yritin googletella heikoin tuloksin "kuinka paskat" nuo arvot on.
Tästä ei kauhean kauan ole kun eräästä volkkarista ei tahtonut löytää ilman googlea öljynsuodatinta ja sitten tarvi googlea uudestaan että mistä ihmeestä se pitäs saada ruuvattua pois![]()
Ransittiin lätkäistiin ajokieltotarra leimalla kun meni jarruputki poikki. No hyvä että siellä eikä tienpäällä.
Jos oikein ymmärsin Traficomin listasta (s.32), niin bensalla ainoastaan > 6% CO ylitys aiheuttaa ajokiellon, muista arvoista tulee hylkäys.
Aika harva normaaliajossa tekee maksimijarrutuksia, niin katsastuksessa hajoaminen on yleistä. Tai jos ei hajoa, niin vähintään yksi kulma jää jumiin, että saa ajella levy punahehkuna takaisin.
Itsekin ihmettelin, kun jarrunestettä kului Almerassa tasaisen hitaasti mutta vuotokohta oli pieni ja tankin alla piilossa. Silti jarrut pelitti kevyessä ajossa normaalisti.
Ajokieltotarran saa nykyään vaikka siitä, että toinen puoli käsijarrusta ei pidä ollenkaan, tai että renkaiden kulutuspinta on alle lain salliman.Jos oikein ymmärsin Traficomin listasta (s.32), niin bensalla ainoastaan > 6% CO ylitys aiheuttaa ajokiellon, muista arvoista tulee hylkäys.
Aika harva normaaliajossa tekee maksimijarrutuksia, niin katsastuksessa hajoaminen on yleistä. Tai jos ei hajoa, niin vähintään yksi kulma jää jumiin, että saa ajella levy punahehkuna takaisin.
Itsekin ihmettelin, kun jarrunestettä kului Almerassa tasaisen hitaasti mutta vuotokohta oli pieni ja tankin alla piilossa. Silti jarrut pelitti kevyessä ajossa normaalisti.
Niin, sulla ei tullut ajokieltotarraa tuulilasiin.? Toki en tiedä, että tulkkasinko konttorinukkoa väärin, kun sanoi että kaikki on korjattava, ainakin ennen jarruvian korjaamista tuolla ei olisi saanut ajaa kuin korjaamolle. Toki ennemmin ja myöhemmin ne olisi tarvinnut tehdä, nyt on kaikki kunnossa.Höpöhöpö. Ne kehotukset tulisi korjata siihen alkup leimalappuun merkittyyn ajankohtaan mennessä.
Esim mulla pomppasi pontiac jumittavasta etujarrusta. Takapuskurikotelot oli ruostuneet ja niistä kehotukset. Korjasin jarrun laahauksen ja vein jälkinäytölle, hitsailin puskurikotelot joskus myöhemmin. Ja ei noita kehotuksia kukaan seuraa edes korjaatko vai et.
Jos leimaukko nalkuttaa että ne pitää korjata leiman saaminseksi niin lätkäse jauhot suuhun että annettu pvm ei vielä ole täyttynyt, onhan sulla vikalista voimassa vielä kuitenkin.
Juu ei mulla ajokieltoa tullut. Mutta miten se ajokiellon oleminen niiden kehotuksien korjaamiseen vaikuttaisi? Hylsyyn ja ajokieltoon johtavat kun korjaa niin sehän pitäisi riittää.Niin, sulla ei tullut ajokieltotarraa tuulilasiin.? Toki en tiedä, että tulkkasinko konttorinukkoa väärin, kun sanoi että kaikki on korjattava, ainakin ennen jarruvian korjaamista tuolla ei olisi saanut ajaa kuin korjaamolle. Toki ennemmin ja myöhemmin ne olisi tarvinnut tehdä, nyt on kaikki kunnossa.
Ajokieltotarran saa nykyään vaikka siitä, että toinen puoli käsijarrusta ei pidä ollenkaan, tai että renkaiden kulutuspinta on alle lain salliman.
Ajokieltotarran saa nykyään vaikka siitä, että toinen puoli käsijarrusta ei pidä ollenkaan, tai että renkaiden kulutuspinta on alle lain salliman.
Laadukas ukrainassa valmistettu johtosarja oven ja rungon välissä kopottunut. Näin pikaisella vilkaisulla kristallipalloon. Vuosimalli ja millä tekniikalla ?B-sarjan mersusta meni kuljettajan oven napit pimeäksi. Toimivat vain, kun ovea avaa riittävästi. Oliskohan kosketushäiriö vai jokin sensoriongelma?
Oli kaiketi kondenssiongelma liitännöissä. Otin paneelin irti, kuivasin ja uudelleenkytkin kaiken. Ongelma poistui ainakin toistaiseksi. Johdot olivat kaikki kunnossa siltä osalta kuin olivat näkyvissä.Laadukas ukrainassa valmistettu johtosarja oven ja rungon välissä kopottunut. Näin pikaisella vilkaisulla kristallipalloon. Vuosimalli ja millä tekniikalla ?
Starin nokkaan niin selviää aika hyvin.Oli kaiketi kondenssiongelma liitännöissä. Otin paneelin irti, kuivasin ja uudelleenkytkin kaiken. Ongelma poistui ainakin toistaiseksi. Johdot olivat kaikki kunnossa siltä osalta kuin olivat näkyvissä.
Starin nokkaan niin selviää aika hyvin.